Mint ahogy arról lapunk is részletesen beszámolt, Karácsony Gergely átadta a felújított Blaha Lujza teret, amin egyből menten szelfizett is a helyi árnyékszékkel is, ami még nem üzemel. Annyit még hozzátennénk a Blaha-blamához, hogy a köztér felújítása egy évet csúszott.
Ezek után, most azzal rukkoltak elő, hogy két hónappal korábban átadják a hármas metró két állomását.
Január közepén átadhatják az utasforgalomnak a 3-as metró Deák Ferenc tér és Ferenciek tere állomásait, jelenleg a próbaüzemi teszteket végzik – közölte a BKV Zrt. szerdán az MTI-vel.
A közlemény szerint a két állomáson november végén kezdődtek el a műszaki átadás-átvételi eljárások, és már folynak a próbaüzemi tesztek is. Az állomási próbaüzem valamennyi gépészeti és elektromos berendezés és rendszer működésének vizsgálatát jelenti. Ezután következnek az integrált tesztek és a próbafutások, amelyek az üzemszerű használatra kész állapot igazolására szolgálnak – írták.
Amennyiben minden teszt és próba sikeres, és az illetékes hatóságok is engedélyt adnak a forgalom indítására, akkor január közepén mindkét állomás újra bekapcsolódik a metróközlekedésbe a 3-as metró vonalán. Ez azt jelenti, hogy Kőbánya-Kispest végállomás és Deák Ferenc tér között jár majd a metró, a buszpótlás megszűnik ezen a szakaszon – emelték ki.
Közölték: a Deák Ferenc tér a 3-as metróvonal legforgalmasabb állomása, amely egyben fontos közlekedési csomópont is. Szintén kiemelt forgalmú a városközpontban elhelyezkedő Ferenciek tere megálló. A BKV kezdeményezésére, a felújítási munkafolyamatok átütemezésével a két állomás eredetileg jövő márciusra tervezett átadása már januárban megtörténhet – emelték ki.
Már csak az a kérdés, hogy ez a felújítás hogyan sikerült. A Blaha-blama kapcsán munkatársunk, Veczán Zoltán kiváló véleménycikkét ide kattintva olvashatja:
Valljuk be, a Blaha Lujza tér nem feltétlenül volt a város szívcsakrája. Az egykor szebb napokat megélt közterület elsődleges problémája természetesen nem az apró szélsőjobboldali budapesti kisebbség által felemlegetett mocsok, a konstans vizeletszag, vagy a kordában tarthatatlan aluljáróbeli hordák voltak - hanem a zöldterület alacsony aránya, ami mindeddig megakadályozta a polgárokat, hogy igazán birtokba vehessék a teret.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán