Online zenepiac

2011. december 08. 15:21

A kulturális ipar olyan, mint a klasszikus Róma. Időről időre betörnek a barbárok, és felforgatják a szabályokat.

2011. december 08. 15:21
Kitzinger Dávid
kitzinger.blog

„A digitális logika a közvetítői lánc kikapcsolását és a közvetítői hálózat lerövidítését ígérte. Pokolba a közvetítővel! Nem kérték a kiadói marketinget, a nagy költségvetésű videó klipeket. A zenei ízlését régen mindig egy báty, egy barát vagy a barát bátyja befolyásolta maradandóan, meg persze az osztálytársak és a zenecsatornák. A 90-es évektől ez a báty már az internet, a zenecsatornák a dj-k. A nagy sikerben és a rohanásban éppen csak a szerzőkről és az előadókról feledkeztek meg, akiknek ugyan annyira ijesztő volt ez az új világ, mint a kiadóik számára. Csak nagyon későn kezdték el újraosztani a szerepeket a digitális zenei piacon. Erre a folyamatra nagy hatása volt egy-két olyan igazán innovatív elmének, mint az Apple igazgatója, és néhány olyan a szürke zónában nagyra nőtt szolgáltatásnak, mint a YouTube.

A kulturális ipar olyan, mint a klasszikus Róma. Időről időre betörnek a barbárok, és felforgatják a szabályokat, de egy bizonyos fokig alkalmazkodnak is az ipar logikájához. Ilyen volt a filmgyártás kezdete, a rádiózás, a televíziózás, de a rögzített zene hőskora is. Csupa határsértő, pimasz lángelme és a nyomukban kullogó haszonleső próbált megélni a kultúra iránti igényből. Így alakult ki az a Mick Jagger által is kívételesnek ítélt 30-40 év, amíg a rögzített zenével jól lehetett keresni.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Hontalan
2011. december 08. 20:01
Ilyen zagyva kapitális marhasághalmazt írni, mint ez a Pityinger ja bocs Kacinger! Ez nem élt a 90-es években itt Magyarországon, mert nem így volt. Kisázsiában lehet, de itt Európában nem.
*ufó*
2011. december 08. 19:17
--A zenei ízlését régen mindig egy báty, egy barát vagy a barát bátyja befolyásolta maradandóan, meg persze az osztálytársak és a zenecsatornák. A 90-es évektől ez a báty már az internet, a zenecsatornák a dj-k.-- ez csak részben igaz, ugyanis gyermekek még járnak iskolába én hallottam osztálykiránduláson lévő gyermekeket, amint együtt énekelték fluor-tól a mizu c. számot --Így alakult ki az a Mick Jagger által is kívételesnek ítélt 30-40 év, amíg a rögzített zenével jól lehetett keresni.-- nem csak a zenéből, hanem a t-shirt-ökből, pólókból is nagy pénzet szakíthatnak együttesek, nem véletlen, hogy az előbb említett fluor tomi az adidas egyik reklámarca lett, ha jól tudom --s néhány olyan a szürke zónában nagyra nőtt szolgáltatásnak, mint a YouTube.-- a youtube-ra maguk a zenészek is töltenek fel számokat, lsd.: kiscsillag, vagy maga dopebazmegman a youtuberól maguk a zenészek vagy kiadók is tiltanak le számokat, klippeket, tehát a youtube teljesen legális
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!