2020-ig lezárják a Lánchidat felújítás miatt

2017. július 31. 16:07

A híd második világháború előtti formájába való visszaállítása mellett megújul az Alagút és a Clark Ádám tér is.

2017. július 31. 16:07

A Lánchíd és környékének felújítása egy nagyon komplex és bonyolult folyamat, ezért 2-2,5 évig is eltarthat – közölte Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója az InfoRádió műsorában. Hozzáfűzte: a turisztikai forgalom nagymértékű növekedésének köszönhetően egyes időszakokban a gyalogos forgalom már blokkolja az autós forgalmat, ezért az új rendszert a tömeg gyorsabb áramoltatásának fényében kell átalakítani. Ennek köszönhetően csökkenni fog a Clark Ádám tér körförgalmának mérete, a híd alatti gyalogos átjárót pedig ki kell bővíteni.

„Az Alagút, a Clark Ádám tér, a Lánchíd, illetve a pesti oldalon a kapcsolódó elemek az Erzsébet térig egyben kell kezelni és egységes logikai megoldást kell tartani” – fogalmazott a vezérigazgató. 

A Lánchidat a második világháborúban komoly sérülések érték, szétbombázták, felrobbantották. A világháború utáni anyaghiány miatt viszont félkész műszaki megoldások rögzültek, a 70-es évekbeli felújítás során is ezt az állapotot konzerválták. „Most jutottunk el oda, hogy egy komplex felújítással a világháború előtti díszítéseket, a háromlábú kandelábereket és az összes nem öncélúan historizáló elemet visszaállítsuk, és így egy sokkal szebb híddá váljon” – fogalmazott Dabóczi Kálmán.

A híd emellett új díszvilágítást is kap, amely lehetővé tesz több világítástechnikai beállítást, így más-más nemzeti ünnepeken, eseményeken más színekben pompázhat az ikonikus híd.

A közbeszerzési felhívást 2017 harmadik negyedévében tervezik kiadni, a kivitelezés pedig 2018-ban kezdődhet meg és 2-2,5 évig tart majd. A tervek szerint a felújítások egyszerre történnek majd, így rövidebb ideig lesz akadályozva a tengely. Bár a felújítást biztos, hogy megérzi a város, a BKK vezérigazgatója szerint „az ezt enyhítő forgalomtechnikai terveknek a kialakítása folyamatban van”.

Összesen 106 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Zokni
2017. augusztus 02. 11:33
Lesz benn egy pneumatikus csőposta is, amiben Orbánt szállítják majd a Parlament és a Vár között... Hol leszívják, hol felszívják. A lényeg a szívás.
csuka
2017. augusztus 01. 09:20
Mit lop(ott) ma a Kedves, Orsós maffiózó vajda és bandája?
Strassnoff Ignác
2017. július 31. 23:20
De ugye nem nevezik át Makovecz-hídnak?
Strassnoff Ignác
2017. július 31. 23:04
"2020-ig lezárják a Lánchidat felújítás miatt" Már megijedtem, hogy megint a Fidesz híveknek nem tetszik valami... 2,5 év felújítás... Anno igaz 10 évig tartott felépíteni. Bár az majdnem 170 éve volt... Mikor német barátaink a Dunába robbantották, a többi híddal együtt, a komcsiknak teljes 20 hónapig tartott kiszedni a romokat a folyóból és némiképp megszélesítve átadni a felújított hidat a forgalomnak. Most 2,5 év alatt új világítás lesz és hasonlók. Ühümmm.... Persze az itt a gyönyörtől félájultan maszturbáló, és vadul libsiző nyáj számára a szimpla számok, a kis stiklik, nagy stiklik semmit se jelentenek, de azért pár gondolat... Az időről már ejtettem szót. De ugye jó munkához idő kell... Pénzről a cikkben nem esett szó. A Margit-híd felújítása 20 milliárdból jött ki. (Felét az a szemét Unió adta.) Ha jól tudom, szakemberek szerint ebből simán lehetett volna építeni 2 ugyanolyan hidat. Egyelőre, legalábbis a cikk alapján még nem derült ki, hogy csak a dizájnelemeket tuningolják, vagy nagyobb volumenű munkálatok is lesznek. 2,5 év alatt csak nem kandelábereket cserélnek... Kíváncsi leszek, hogy mennyiből fog kijönni. 1, 2, avagy 3 új híd árából? Egyébként mindegy is, ha közlik a végeredményt, az a nyáj szerint vastagon megéri, sőt aprópénz a végeredményhez képest. Ez a hívek szerint amúgy minden rendszerben így van. Mert ha ez kerül mondjuk 25 milliárdba, akkor arra hullámzik a nyáj, hogy tök olcsó volt. (A kis falujából már a 20 milliót se tudja elképzelni egy kupacban, szóval hiszi, amit mondanak neki.) Olyan esettel, meg még soha nem találkoztam (Nálunk.), hogy a részletes költségvetést hozták volna nyilvánosságra. Mert az lenne érdekes. Azon talán többen gondolkodnának el, hogy egy tekercs szigetelő szalag 3000 forint, egy kalapács 8500, 1 kiló 60 -as szeg 9000, egy kocsi sóder 200 ezer forint... Úgyhogy ilyet itt se fogunk látni. Mennyit fizet ebből az Unió? Ki fogja építeni? Na ki??? Jó, nem kérdezek több feleslegeset.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!