Mire lenne jó a fővárosi sebességcsökkentés, mire jók a hirtelenjében felfestett biciklisávok?

2020. május 05. 17:46

Én sem titkolom tovább, hogy idestova 50 éve még a kertvégi házikóba is autóval járok.

2020. május 05. 17:46
Haskó László
Magyar Narancs

„Ha a főpolgármester coming outtal támasztotta alá sebességcsökkentési javaslatát, akkor én sem titkolom tovább, hogy idestova 50 éve még a kertvégi házikóba is autóval járok. Próbáltam minden mást, de kénytelen voltam visszaülni a kocsimba. Annak ellenére, hogy amióta csak jogosítványom van, folyamatosan csodálkozom, hogyan szerződtetheti a Fővárosi Tanács, később az önkormányzat a világ forgalomszervezéshez legkevésbé értő tisztviselőit.

Az átkosban még úgy-ahogy értettem, párthűség, rendőrségi, netán ÁVH-s múlt, szóval oda tették a kádereket, ahol legkevésbé ártottak. Ez végül is bejött, hiszen össze-vissza tiltogattak mindent – erre szocializálódtak –, de a magyar virtus és ravaszság megoldotta a közlekedési nehézségek legtöbbjét. Persze a múlt század hatvanas éveiben úrvezetőnek lenni, saját autóval rendelkezni bűn volt, ha bocsánatos is. A közlekedés szervezőinek tehát parancsuk volt rá, hogy a forgalmat a teherforgalom (a termelés és a munkásság) javára gyámolítsák. Ebből máig élő hagyomány lett.

A szemetes autók kizárólag a munkába járás idején ürítgetik a kukákat, szép nyugodtan, kulturálatlanul. Mögöttük hosszú sorokban araszolnak a munkába tartók. Kicsit rosszabb a helyzet az építkezésekre érkező cement-, sóder- és téglarakományokat hordó monstrumokkal. Bizony meg kell várni, amíg kirakodnak. A különféle szervizelő munkások és kiskereskedők második sorban leállított furgonjai ugyanebből a mentalitásból merítik a bátorságot, hogy akadályozzák a többieket. Folytathatnám tovább, de ennyi is elég annak, aki már vezetett autót Budapesten. Szóval nem sokat változtatna a helyzeten a sebességcsökkentés. Mármint a lakosság helyzetén.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
gallfec
2020. május 06. 09:42
' Én sem titkolom tovább, hogy idestova 50 éve még a kertvégi házikóba is autóval járok. ' ---------------------- Nem azt kéne mutogatni, hogy 'lám, 50 évig milyen hülye voltam ' hanem azom kéne gondolkozni, hogy jó - e ez a többieknek. Ja, azt se tudod, hogy vannak többiek.
Csikasz
2020. május 06. 07:50
Ez meg honnan tudja hogy mi az a munkába járás? A kukások, teherautók, kb. 5:45-kor cikáznak az utcákon, akkor járok én is be. Teljességgel elképzelhetetlen, hogy ez a pasas 10 óra előtt felkeljen. Meg hova autózik ez? Lipótvárosból a Nyolckerbe? Akárhol is van, én ott szüneteltetném a szemétszállítást. Vigye haza biciglin.
Zsolt75
2020. május 06. 06:59
"3. metró örökké tartó rekonstrukciója miatt" Mert nem tanultatok a négyes építéséből, és visszahoztátok a ballib maffiát.
akiaki
2020. május 05. 23:25
kedves haskólaci! kérlek írj egy támogató cikket a sebességkorlátozásól, fél flekkben, a munkadíjért kérlek gyere majd be 30 nap múlva, addigra meglesz!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!