Az Audi-ország és a magyar modell

2019. január 29. 21:48

Az Audi Magyarországon megteremtette a saját országát.

2019. január 29. 21:48
Madár István
Portfolio

„Egyszerűbben fogalmazva: egy béralku folyamán a vállalat képviselői mondhatják, hogy sorban állnak ezért a bérért is a munkavállalók a kapuban, sőt, nem csak ott, hanem más, számára könnyen elérhető országokban is.

Az Audiban zajló sztrájk azt jelzi, hogy ebben az alkupozícióban valami megváltozott. A nyilvánvalóbb dolog: a gyárkapuban nem álldogálnak munkanélküliek, akik alacsonyabb bérért is vállalják ugyanazt a színvonalú munkát. Munkaerőhiányos környezetben elfogytak a szabad kapacitások.

A másik változás lassabb volt: az Audi Magyarországon megteremtette a saját országát. Ebben az országban többek között (közel) német termelékenységet, komplex beszállítói hálózatot, kutatórészleget találunk. Ez már túlmutat a könnyen felpakolható, összeszerelő tevékenységet folytató gyártósorokon, ráadásul Audi-országban még ez utóbbi tevékenység is felértékelődik, hiszen a rendszer szerves része. (Értsd: aligha pakolja fel az Audi úgy az egyszerűbb tevékenységeit, hogy közben itt hagy egy beszállítói hálózatot, kutatói bázist stb.)

A két változás összességében sokkal jobb helyzetet eredményezett a munkavállalók számára, és ebben a helyzetben kívánják érdekeiket képviselni. Ahhoz mélyebb kutatás lenne szükséges, hogy megmondhassuk, mi az a bér Audi-országban, ami a termelékenységgel összhangban van, vagyis mennyire életszerűek a szakszervezetek követelései.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 44 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
ato boldizsár
2019. január 30. 19:41
Annyira biztosan életszerűek, hogy a szlovák-cseh-lengyel szintet legalább elérjék. A transzferárazós móka tényleg egy fekete doboz, de azért a hasonló gyártósorok elég jól összevethetők. Egész másfajta, nem is annyira kontrolling-alapú HR-stratégiát követelne ez az ilyen monstrum cégektől, nyilván agyalnak is rajta folyamatosan. Helyes, hogy érvényesítik a győriek az érdekeiket, elég szépen kivártak azért vele, de azért arra vigyázni kell, hogy egy határt ne lépjenek túl. Okosan és konstruktívan kell csinálni, a mozgástér most kicsit sem szűk.
aleb19
2019. január 30. 14:13
kozgazdaszkent azt kell mondanom, hogy az ilyen madarbarom fele takonygerincu patkanyok miatt utalja a tobbseg a kozgazdaszokat ez a barom a termeleknyseg novekedes hianyara veri a nyalat mikor koztudott, hogy a magyar a nyugatinak kb 60-70%-a de a magyar fizetesek kb25-35% sem erik el sokszor a magyar gyarakban a nyugatihoz kepest a cikkben a kulfoldi audirol irogat de a grafikonjan a gdp-t mellozve a hazai netto termelest hasznalja /gni/ mert annak elterese a fizetesekhez kepest nem kiugroan szar mas k-eu orszagokhoz kepest sem
Mr.Falafel
2019. január 30. 08:24
A jelenlegi körülmény tehát alkalmas arra, hogy a melósok irreális követelésekkel zsarolják a munkáltatót. A magyar gazdasági környezetben német béreket követelni ugyanis irreális. És egészen biztosan van egy pont, amit nem lenne szabad átlépni, de láthatólag a szakszervezet ezt szándékozik tenni.
pot_ember
2019. január 30. 06:50
Amikor a munkások ismét felveszik a munkát a sztrájk hatásának nem lesz vége. Szakszervezetnél lesz majd örömmámor a kiharcolt juttatásokért. Az Audi keresi majd a lehetőségeket a károk mentesítésére. Minden esetre lehet az AUDI átgondolja majd gyártási, fejlesztési stratégiáját. Remélem a szakszervezet jól felmérte akciójuk hatását.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!