A Charlie Hebdo elleni merénylet margójára

2015. január 13. 12:02

Azok ott hárman azt kiabálták: Allah akbár! Isten a legnagyobb! Hiszem és vallom, Isten a legnagyobb – az irgalomban, akármilyen nagy bűntett fölött.

2015. január 13. 12:02
Vértesaljai László SJ
Magyar Kurír

„Nézem a képet, s látom a földön fekvő francia rendőrt, amint megsebesülten a pár másodperce kapott lövéstől, most felemeli a fejét és utolsó erejével két kezét feltárja. Álarcos merénylőjére néz. Mint egy bárány! Könyörög. Az életéért. Nem fontolgat semmit, ideje sincs erre, ősi ösztönös életmentés! Mindannyian így cselekszünk: védjük az életünket. Neki a szemei beszélhettek, a szemei. Az arcban mindig ezt keressük és elvéthetetlenül szembesülünk a másik szemével. Vonz. Odavonz! (...)

Csak ebben bízom, ebben a tekintetben, mely az álarcos arc szemeiben megérinthette a még tisztát, a még romlatlant. Mert meggyőződésem, hogy az egészet nem tudjuk elrontani magunkban. (...)

Ezt a megtérést kérte másnap, a csütörtök reggeli szentmiséjén Ferenc pápa. Nem hiszek másban. Azt gondolom, és várom is: fogják el, állítsák bíróság elé, nézzen szembe szörnyű tettével, és büntessék is meg érte, a törvény szerint. De a szíve megtérését csak az a könyörgő szempár adhatja meg…, az Isten nevében. Ez a haldokló utolsó fegyvere, a kicsiké, a bárányoké: könyörgő tekintet. Eleouszia! 

Azok ott hárman azt kiabálták: Allah akbár! Isten a legnagyobb! Hiszem és vallom, Isten a legnagyobb – az irgalomban, akármilyen nagy bűntett fölött. Dives in misericordia!” 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 39 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Antigoné
2015. január 19. 15:11
Czeizel is -megrögzött ateistaként - imádkozott, amikor azt hitte, mindjárt meg fog halni. Nem tudhatjuk, mi lesz velünk és belőlünk szenvedésünk óráján. (Mondom ezt úgy, hogy magam sem vagyok vallásos, de nem gúnyolom ki senki hitét.)
brabant89
2015. január 14. 13:08
"' Isten szereti a világot, de ha nem hiszel az egyszülött fiában, akkor sorry, megszívtad.' Arról nem beszél itt János, hogy mi lesz azzal, aki nem hisz Jézusban." Hát, ha annak lesz örök élete, aki hisz az Isten fiában, akkor ebből az is következik, hogy aki nem hisz benne, annak nem lesz örök élete. Hogy az ilyen megsemmisül-e, vagy "kivetik a külső sötétségre, ahol sírás lesz és fogcsikorgatás", arról már nem számol be egyértelműen a Biblia. "A 'fia életét adta értünk' kijelentés tehát igaz." Az idézett helyen nem ez szerepel, ott "egyszülött fiát adta érte (már mint a világért)" szerepel. Isten nem adta oda egyszülött fiát, hanem legfeljebb csak kölcsönadta, aztán visszakapta. Ha egy halandó ember feláldozza az egyszülött fiát, az nem kapja vissza.
Sulammit
2015. január 14. 12:29
"És igen, mindig csodálkozom azon, hogy ezeket a képtelenségeket mások nem képesek észrevenni." Ezt, csak te vagy képes észrevenni. Ugye? Ezeket a kép-telenségeket. Mert, hát képekben gondolkodunk, képekben fejezzük ki magunkat. Hát, ha te úgy fogod fel, hogy egy széken ül, vagy trónon, akkor bizony veled van baj. Mert ez valóban kép-telenség. Szóval okoskodás helyett iratkozz már be egy felnőtt hittanra. Mindannyian csak jól járnánk vele.
brabant89
2015. január 14. 12:28
Tessék? "Hát, ha te úgy fogod fel, hogy egy széken ül, vagy trónon, akkor bizony veled van baj." Honnan gondolod, hogy én így gondolom? Mert idéztem a nikeai hitvallásból? Azt csupán az érvelésem alátámasztása érdekében idéztem (arra mégsem mondhatják a keresztények, hogy hülyeség), miszerint értelmetlen dolog János 3:16, mert az Isten nem adta oda egyszülött fiát, ahogy pl. Ábrahám tette Izsákkal (vagy Jephta tette egyszülött lányával). Szóval okoskodás helyett iratkozz már be egy felnőtt hittanra. De miért iratkozzak be? És aztán melyik felekezet hittanára iratkozzak be, melyik a helyes? De szívesen veszem, ha megvilágítod, miért nem csúsztatás János 3:16. [Csúsztatás olyan részben igazságot tartalmazó állítás, amely a részigazságokkal takarja el, hogy a végkövetkeztetés hamis, vagy irreleváns.]
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!