Eldöntötte a Tesco, beáll-e a sorba és zárva tart-e december 24-én!
Az Aldi múlt héten, az Auchan pedig hétfőn nyilatkozott az ünnepi nyitvatartásról.
Milyen szempontok alapján vásárol bort a magyar átlagfogyasztó a hipermarketben? Megveszi-e ugyanazt a bort drágábban? A Borravaló.hu írásában egy hipermarket árufeltöltője számolt be tapasztalatairól.
Nagyon érdekes cikk jelent meg a napokban a Borravaló.hu-n: egy vidéki hipermarket italosztályán dolgozó munkatárs osztotta meg tapasztalatait arról, hogy a náluk vásárló fogyasztók többsége milyen szempontok alapján tesz a kosarába bort, és főleg milyet.
A szárazsági fog az elsődleges
kritérium: mivel sokan nem saját maguknak, hanem összejövetelekre vesznek bort, ezért kompromisszumosan egy félédes borban találják meg a legkisebb közös többszöröst. Ha saját felhasználásra vásárolnak, sokat nyom a latban a borvidék és a címke. Tokaj, Eger és Villány a legkeresettebbek - a lényeg az, hogy olcsó legyen, de drágának nézzen ki. A szerző külön felhívja a figyelmet arra, hogy mikor ugyanannak a bornak két évjáratából az egyik csavarzáras, másik parafadugós volt, a vásárlók nagy gonddal válogatták ki maguknak a parafadugós verziót.
A cikk írója szerint azok a borok fogynak a legkevésbé az akciós időszakon kívül, amelyek 700-1000 forint és 2000 forint köré vannak árazva. Megfigyelése szerint az átlagos vásárló saját fogyasztásra a 400-800 forintos ismertebb technológiai borokat vásárolja, ha viszont komoly alkalomra, vagy ajándéknak szánja a palackot, már négy számjegyű árat vár el. „Elég érdekes, amikor egy szép, de ismeretlen tételt nem tudsz eladni 799-ért, viszont 1199-ért már egész ügyesen kifut a készleted. Kipróbáltuk: »jó« poén” – írja.
A szerző úgy véli, a most felnövő
potenciális borfogyasztó közönséghez mind termelői, mind kereskedői szempontból őszintén, megfelelő alapokkal kell közelíteni, hiszen egyre több a fiatal érdeklődő, akik egy-egy tanács miatt akár az eredetileg borra szánt összeg többszörösét is elköltik a boltban – éppen ezért átmeneti a jelenlegi állapot.