Rendkívüli!

Békemenet after: közönségtalálkozó Bayer Zsolttal, Mráz Ágoston Sámuellel és Horváth Józseffel szombaton 18 órától

Meghalt az mRNS egyik felfedezője

2022. február 20. 19:47

Francois Gros részt vett a ribonukleinsav (mRNS) felfedezésében, ezt a genetikai adathordozót használják fel a BioNTech/Pfizer- és Moderna-vakcinákban.

2022. február 20. 19:47

Meghalt 96 évesen Francois Gros francia biológus, az mRNS társfelfedezője – közölte vasárnap a Francia Tudományos Akadémia, melynek Gros tagja volt. A pénteken elhunyt tudós hozzájárult a molekuláris biológia mint új tudományág kialakulásához,

valamint majdnem 60 évvel ezelőtt részt vett a hírvivő ribonukleinsav (mRNS) felfedezésében.

Ezt a genetikai adathordozót használják fel az új koronavírus elleni, BioNTech/Pfizer- és Moderna-vakcinákban. Az úgynevezett mRNS-vakcinákban nincs szükség a kórokozókra vagy azok részeire, ellentétben a hagyományos védőoltásokkal. Ehelyett a vírus genetikai információjának egy részét RNS formájában átadják a vakcinával néhány testi sejtnek. Ezek aztán aktiválják az immunrendszert és védekező immunválaszt váltanak ki.

Gros 1925. április 24-én született zsidó családban. A második világháború alatt bujkálni kényszerült, nevét állandóan változtatta, amint 2003-ban megjelent emlékirataiban írta. A 60-as években a CNRS francia tudományos kutatóközpont kutatási vezetője volt, 1976 és 1981 között a párizsi Pasteur Intézet igazgatójaként dolgozott.

Nyitókép: Joseph Prezioso / AFP

Ildikó99
2022. február 21. 14:53
Szerintem ő már rég nem kutatott hisz benn a kórban Nyugodjon békében
Rugo
2022. február 21. 07:59
zsidó lehetett ez is (utólag látom le is van írva, hogy mit szenvedett szegényke a holokausztban) azok vannak megőrülve a genetikai machinációért és az emberkísérletekért egyébként a Pfizer is zsidó irányítás alatt áll
anegy_
2022. február 20. 21:08
Szép kort megélt, Isten nyugosztalja. Az új tudományág halhatatlanjai közé került.
Ügyek
2022. február 20. 20:31
Azt nem írják, hogy covidba vagy az oltásba halt meg?