Az M6-os Dunaújváros és Szekszárd közötti szakaszát úgynevezett ppp-konstrukcióban az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt. építi (és fogja majd üzemeltetni 2028-ig). A társaság 2008-as jelenértéken számolva 119,6 milliárd forintért nyerte el az építésre és a működtetésre a koncessziós jogot, a pénzt az állam részletekben fogja kifizetni. A koncessziós társaságot négy vállalat, a német Bilfinger Berger AG és annak egy vállalata, az osztrák Porr, valamint a francia Égis Projects SA alkotja.
Magát az utat a Paks és Szekszárd közötti szakaszon a koncessziós társaság megbízásából, mint építési vállalkozó, a Bilfinger építi - legalábbis elviekben (a Dunaújváros és Paks közötti részen pedig a Porr). A gyakorlatban itt is a sztrádaépítésekről évtizede jól ismert séma működik: a kivitelező cég a feladatok nagy részét alvállalkozóknak - esetenként azok tovább al- és alvállalkozóinak - adja ki. Az M6-osnak ezen a szakaszán például a földmunkákat - ezzel foglalkozik Istvánék vállalkozása is - a Bilfingeren kívül öt alvállalkozó végezte.
Az alvállalkozóknak azonban több esetben a szerződésben foglaltaknál kevesebbet akarnak fizetni a megrendelők, vagy éppen késve teljesítik fizetési kötelezettségeiket. A minisztériumban mást nem tudnak tenni, mint felszólítják a koncessziós jogot elnyert, többek között a Bilfinger alkotta konzorciumot, hogy vizsgálja ki a Bilfinger és az alvállalkozók közötti vitát.
Kis cégek százmillióin ülnek az autópálya-multik (Index)