Az Index birtokába került legújabb metrójelentés szerint a projekt várható összköltségét 2009 augusztusában vizsgálták felül. A számítások során figyelembe vett tényezők hatására az I-II. szakasz együttes projektköltsége 516 753,6 millió forintról 533 222,1 millió forintra emelkedett.
Az összköltségen belül az I. szakasz tervezett projektköltsége a korábbi 353 766,3 millió forintról 366 096 millió forintra növekedett. Ennek oka, hogy 2009. májusban a Kohéziós Alaphoz beadott kérelemben az elszámolható költség összegét lecsökkentették, mivel az uniós bizottság 11 szerződést nem elszámolhatónak minősített. Ezenkívül a kapcsolódó beruházások vissza nem igényelhető áfája 20 százalékról 25 százalékra emelkedett. További költségnövekedést okozott, hogy a Kohéziós Alaphoz beadott kérelem kidolgozásának időszakában a Pénzügyminisztérium által javasolt tervezési árfolyam 248 HUF/EUR volt, mely a 2010. évi központi költségvetés tervezésekor 272,1 HUF/EUR-ra emelkedett.
Az idei harmadik negyedév alatt összesen 11,1 milliárd forintot fizettek ki, így eddig összesen 167,7 milliárd forintot költöttek.
Megint drágult a 4-es metró (Index)