Bajnai Gordon ezt a csütörtöki Blikknek mondta."Tárgyalni csak olyan önkormányzati vállalatokkal tudunk, amelyek rendet tesznek és tartanak a házuk táján. Ez nemcsak a BKV-re vagy Budapestre, de minden önkormányzatra vonatkozik. Meg kell teremteni a felelős gazdálkodás feltételeit, és csak utána lehet beszélni bármilyen támogatásról." A miniszterelnök hozzátette, hogy a kormány természetesen szeretné, hogy zavartalan legyen a tömegközlekedés, de tárgyalni csak "a rendrakás után" lehet, amikor már nem folynak el a közpénzek. Szerinte véget kell vetni a botrányos végkielégítéseknek, éppen ezért kötelező lesz nyilvánosságra hozni az önkormányzati vagy állami társaságok vezetőink fizetését, emellett azok végkielégítési feltételeit is. Szeptemberben pedig törvényt is visznek a parlament elé, amelyben korlátoznák az új szerződések esetén a végkielégítéseket.
A BKV esetleges pénzügyi csődjének következményeiről a lap Hegedűs Miklóst, a GKI Gazdaságkutató igazgatóját is megkérdezte, aki szerint attól, hogy a BKV csődöt jelent, még nem fog megszűnni a fővárosban a közlekedés. A tömegközlekedés Budapest működéséhez elengedhetetlen, megmentéséért elsőként a főváros lesz kénytelen a zsebébe nyúlni, például úgy, hogy eladja a nagyvállalatokban meglévő tulajdonrészét - jegyezte meg a szakember.
Bajnai nem akar több hitelt pumpálni a BKV-ba (Index)