Tartjuk a kapcsolatot, nagyon szeretem, de amióta itt van ez a covid, minden megváltozott. Az emberek bezárkóztak, én is.
Egy zenésznek különösen nehéz lehet, hiszen hozzászokott, hogy minden hétvégén ezrek tapsolnak a színpad előtt.
Nagyon hiányzik a közönség, de egyébként nálam sosem az számított, mennyien vannak a koncerten. Egy embernek is úgy tudunk játszani, mint ezernek. Így születtem, másképp nem tudok. 1970-ben például Dubaiban, egy elegáns szállodában csak néhány ember előtt játszottam. Az egyiküket úgy hívták, Aresztotelész Onasszisz.
A dúsgazdag görög hajómágnás.
Ő volt ott, meg a Rothschild-család. Kibérelték a szállodát. Különleges hangulatú koncert volt, de nagyon izgalmas.
És gondolom, jól jövedelmező.
Amikor az ember zenél, abban a pillanatban már nem a gázsit nézi. Ellenpontként megemlíthetem, volt, hogy
négyszázezer ember előtt énekeltem Budapesten, amikor Elton John előtt léptem fel.
Az előadást Elton John zenészei is meghallgatták, és utána azt mondták: ez elég jól sikerült, haver.
Horváth Charlie-t énekesként jegyzik, pedig számtalan hangszeren játszik.
Még a régi szép időkben trombitáltam, gitároztam, kongáztam. A hetvenes években ahhoz, hogy valaki színpadra tudjon állni, nem volt elég, hogy énekelni tud, a zene is kellett. Ez világjelenség volt. A Beatles-nél is így ment. Talán csak Mick Jagger a kivétel.
A hangja sokat változott az évtizedek során?
Franc tudja. Ma is megvannak a magasságok és a mélységek. De sokszor nem is kellenek a magasságok, a dalon múlik, mi történjen. Amikor még az elején Joe Cockert énekeltem, abban is én voltam, de idővel levettem belőle, és csak én maradtam.
Mi kell ahhoz, hogy valaki évtizedeken át ott legyen a topon zenészként?
A zenére születni kell. Hogy van e tehetsége az embernek, az pillanatok alatt kiderül. Ha pedig van, utána sokat kell tanulni. El kell énekelni rengeteg dalt ahhoz, hogy elmondhassad, már van némi rutinod.
Zenészként akkor tudsz sikeressé válni hosszú távon, ha megszenvedsz érte.
Amúgy tartom, ha a zene jó, csak akkor szabad szöveget írni hozzá. Ha meghallgatok egy zenét szöveg nélkül, és tetszik, akkor arra jöhet a szöveg. Nyolcvan százalékban így működik.