A személyi feltételek kapcsán kimondottan fontos szempont, hogy nem elég, ha darabra megvan a tanár, hanem a tanárnak rendelkeznie kell az átadni kívánt ismeretekkel. Ahhoz viszont, hogy ezt az ismeretanyagot meg tudja tanulni a leendő tanár, szükség van a megfelelő tanterv megtervezésére. Ehhez tudni kell, hogy milyen ismereteket, miért és milyen erőforrásokat felhasználva akarun átadni. Ennek az előfeltétele egy program-alkotás, és a program kezdeti lépéseinek a végrehajtása.
Az oktatásban nem lehet egy nap alatt valós változást elérni.
Például a hittan, erkölcstan oktatása kapcsán egy kisebb gyerek nem tud választani, legfeljebb helyette, a feje felett választanak a szülők. Ez nem jelent vallásszabadságot. A közgondolkodás a gyermeknevelést jelenleg döntően magánügynek állítja be, csakhogy éppen a gyermek ebbe nem szól bele. A szülő önmegvalósításának, és sokszor kényelmének rendeli alá a gyermek sorsát. Ha elfogadjuk azt, hogy az erkölcstan oktatása kapcsán az iskola a gyerek nevelésébe is beleszól, akkor erre az elfogadásra már lehet építeni.