Egy, a Crif honlapján megjelentett szöveg szerzői, Pierre-André Taguieff és Annick Duraffour értetlenségüknek adnak hangot, hogy Céline özvegye hirtelen megváltoztatta véleményét, és engedélyezte a röpiratok újrakiadását. Idézik Lucette Destouches korábbi állásfoglalását, miszerint ezek a szövegek egy adott korhoz és történelmi kontextushoz kötődnek, ma már nincs „okuk a létezésre”, ráadásul éppen kivételes irodalmi értékük által némelyekre „ártó hatást” fejthetnek ki. Taguieff és Duraffour ugyancsak egy több tudományterületet felölelő kollektívára bízná a jegyzetek kidolgozását. A Bureau national de vigilance contre l'antisémitisme nevű, antiszemitizmus ellen küzdő szervezet Emmanuel Macron elnököt kéri, hogy szólítsa fel a kiadót, mondjanak le a tervükről.
„Ezek a szövegek lökték halálba a szüleinket”
Serge Klarsfeld, az ismert nácivadász és holokauszt-aktivista viszont azt követeli, hogy tiltsák meg a pamfletek újrakiadását. Klarsfeld élesen reagált arra is, hogy Édouard Philippe miniszterelnök kijelentette, támogatja a szövegek megjelenését. „Remek okok vannak arra, hogy utáljuk Céline-t, de nem tagadhatjuk, hogy központi helye van a francia irodalomban. Nem félek a pamfletek kiadásától, a kísérő jegyzetekre viszont ügyelni kell majd” – fejtette ki Philippe. Klarsfeld szerint a miniszterelnök valószínűleg egy oldalt sem olvasott a röpiratokból. „Ha egy orvosi Nobel-díjas röpiratot írna arról, hogy meg kell ölni a fogyatékos csecsemőket és a szenilis öregeket, a miniszterelnök bizonyára nem fogadná el az írás kiadását és terjesztését, még ha ügyelnének is a kísérő jegyzetekre” – fogalmazott Klarsfeld, szintén Macron közbeavatkozását kérve, aki szerinte világosabban látja a pamfletek problematikus voltát. „Nem hagyhatjuk azoknak a szövegeknek az újrakiadását, amelyek a halálba lökték a szüleinket” – írja az aktivista.
Az újrakiadás kérdése élesen megosztja a francia közvéleményt. A Nouvel Observateur közéleti szereplőket kérdezett meg arról, támogatják-e Gallimard-ék projektjét. Luc Ferry filozófus szerint „mindent publikálni kell”, ezek a dokumentumok a történelemhez tartoznak, a tiltás csak az antiszemita paranoiát fokozná. Boualem Sansal író szerint egy könyv betiltása a könyvégetésekhez vezet, a Gallimard nem hátrálhat meg, mivel akkor hamarosan benyújtanák a tiltandó könyvek listáját. Pascal Ory történész úgy véli, az a nem normális, hogy egészen idáig nem jelentek meg új kiadásban a röpiratok, és az interneten terjedő kalózverziók veszélyességére hívta fel a figyelmet. Még a korábban több, általuk zsidóellenesnek tartott 19. századi írás cenzúrázását elérő Licra volt igazgatója is támogatja a kiadást, mondván, az ebben az esetben „nem propagandisztikus célból” történik.
A híres írónő, Annie Ernaux viszont ellenzi a megjelenést, mivel negyven éve, amikor olvasta a pamfleteket, felmérhette, milyen szörnyűséges vonzerőt tudnak kifejteni, és ez ellen a legkielégítőbb kritikai apparátus sem tehet semmit. André Loez, Alya Aglan, Eric Fournier és Tal Bruttman történészek szerint még a jegyzetek kíséretében is „olvasási hibák” fordulhatnak elő, és számos példa van arra, hogy antiszemita kiadványok befolyásolható, megtéveszthető emberek ezreiben ültették el a gyűlöletet. Bruttman kiemeli: a már említett Rebatet-kötet példátlan sikere sem magyarázható pusztán a "tudományos érdeklődéssel", úgy véli, azt a voyeurizmus, a nosztalgia magyarázza. A szélsőbaloldali Engedetlen Franciaország képviselője, Alexis Corbière szerint a Gallimard Pandora szelencéjét nyitja fel, és követeli, hogy a kiadó hagyjon fel a projekttel. A republikánus szenátor, Roger Karoutchi is elítéli az újrakiadást, szerinte Céline szélsőségesen antiszemita műveinek megjelentetése a „jelenlegi közhangulatban” hiba.