Szentgyörgyi Dezsőnek a második világháború során összesen 35 légi győzelme közül 30 számít igazoltnak, és ezt Magyarországon azóta sem sikerült senkinek sem túlszárnyalnia. Szentgyörgyi Dezső e győzelmeit 220 bevetése során aratta, ezért keresztelték el róla a kecskeméti repülőbázist 1990-ben. Vitézi címet és vaskeresztet is ezért kapott, de idén augusztus 20-án Enying díszpolgárává is felavatták – posztumusz. A kitüntetést a szintén pilóta fia, Szentgyörgyi Dezső vette át.
Vitéz Szentgyörgyi Dezső ugyanis itt, Enyingen járt iskolába, ahol születésének 100. évfordulója, 2015 óta tér viseli a nevét. Az első doni bevetéseken 1942-ben a későbbi ász-pilóta Horthy Istvánnal együtt még olasz gépeken repült, de a kormányzóhelyettes 1942. augusztus 20-i légi balesete meggyőzte a magyar elitet, hogy a német repülőgépek jobbak. A világháború során a Dongó vadászrepülő század, később a Puma vadászrepülő osztály nagyobbik része már javarészt olyan Messerschmitteken repült, amelyeknek az utolsó csavarja is Győrben került a magyar pilóták repülőgépeibe!
Egy-egy ország legjobb, vagyis ász-pilótái amúgy körülbelül azt a teljesítményt „hozták” a világháború során, amelyet Szentgyörgyi Dezsőnek is sikerült elérnie. Egyedüli kivételnek a németek számítanak, akik kiugróan páratlan eredményeit a mai napig nem sikerült lepipálni senkinek sem. Közöttük valóságos „szupersztárnak” számít Erich Hartmann, aki a Bubi becenévre hallgatott, de hívták „Fekete ördögnek” is. Ő 352 igazolt légi győzelemmel máig a világelső. Hartmann húszévesen, 1942-ben a kaukázusi fronton kezdett el harcolni és legjobb eredményeit – miként Szentgyörgyi Dezső – a legelterjedtebb német vadászrepülőgéppel, a Messerschmitt-109-essel aratta. A szovjetek 10 ezer rubeles vérdíjat tűztek ki a fejére, de hasztalan. Hartmann specialitása volt, hogy egészen közel merészkedett kiszemelt áldozatához és úgy semmisítette meg. Ez néha számára sem volt veszélytelen, hiszen tizennégyszer pont a megsemmisített ellenséges gép szétrepülő roncsdarabjai miatt kényszerült repülőgépe a földre, és egyik ilyen alkalommal került a szovjetek fogságába, de szerencséjére sikerült megszöknie. Hartmann még a háború utolsó napján, 1945. május 8-án is lőtt le ellenséges repülőgépet Drezda felett.
Szentgyörgyi Dezső a „mi Hartmannunk”, aki a sikerét nem kis mértékben köszönhette annak, hogy