Gyáva hatalmasok
A magyar kormány semmibe veszi, kihasználja, felhasználja a gyerekeket, a legmagasabb szinten űzi a politikai pedofíliát.
Nincs már meg a migrációs válság idején megtalált közös hang, és a V4-ek új hatalmi centrum-elképzelése is megbukott – a visegrádi együttműködés alkonyáról cikkezik a Politico.
Elkopott a migrációs válság idején megtalált közös hang a visegrádi országok között, ennek a helyét inkább már az Európa jövőjét illető vita vette át – írja a Politico, mely a szeptemberi, V4-ek bomlásáról szóló cikke után ismét a visegrádi országokra összpontosít.
A lap szerint a Visegrádi Csoport tagjai közti feszültség a múlt héten került felszínre, amikor is Lengyelország és Magyarország a csehektől és a szlovákoktól eltérően nem támogatták Macron javaslatát az EU-s munkavállalókra vonatkozó szabályok szigorításáról.
De miről is szól a Macron-reform? A francia elnök szerint az olyan országokban, ahol a fizetések magasabbak a közép-európaiaknál, a munkáltatók túlságosan is könnyen elkerülhetik, hogy szociális biztonsági hozzájárulást fizessenek. Több EU-s ország – köztük Magyarország – azonban amiatt aggódik, hogy a francia intézkedés alááshatja a közös piacot, és kemény csapást mérhet állampolgáraikra.
A másik problémát a Politico szerint a cseh választás győztese, Andrej Babiš jelenti, akit egy cseh tisztségviselő szerint nem igazán érdekel a visegrádi együttműködés. Ezért nőnek a kétségek afelől, hogy a 65 milliós régió tud-e koherens politikai blokként működni az EU-n belül – fogalmaz a cikk. Egy külpolitikai elemző, Milan Nič úgy gondolja, már megbukott az az elképzelés, hogy a V4-et hatalmi ellensúlyként lehessen használni. „Túlságosan megosztottak alapvető problémákban, ahhoz, hogy egységesen tudjanak fellépni” – fogalmazott.
A Politico szerint a V4 egyetlen reménye Szlovákia lehet: Lengyelország és Magyarország euroszkepticizmusa, és Csehországban Babiš megválasztása mellett csak Ficoék lehetnek képesek megakadályozni a csoport elhidegülését az EU-tól. Fico pedig már korábban kijelentette: nem akar az EU második sebességéhez tartozni.
(Fotó: MTI)