Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2017. február 17. 07:37

És milyen lenne Budapest és az ország ma, ha nolimpikonjaink már 1896-ban ügyködtek volna és sikerül megtorpedózniuk az Ezredéves Kiállítást és az egész Millenniumi ünnepségsorozatot, annak minden hozadékával?

„Itt csak halkan kérdezem, hogy utánajártak-e vajon a szervezők annak, hogy a »világ legnagyobb faluja«, Helsinki és kedves finn rokonaink hol tartanának most, ha 1952-ben hasonlóan gondolkodtak volna? És milyen lenne Budapest és az ország ma, ha nolimpikonjaink már 1896-ban ügyködtek volna és sikerül megtorpedózniuk az Ezredéves Kiállítást és az egész Millenniumi ünnepségsorozatot, annak minden hozadékával?

Ha nincsenek nagy célok, nincsenek nagy fejlesztések sem, mert nincs kényszer, határidő és lelkesültség, ha pedig nincsenek ilyenek, a fejlődés is stagnál. Nem túl bonyolult belátni, hogy az erőforrások akkor szabadulnak fel egy párkapcsolatban is, ha van közös cél, mondjuk, érkezik a baba; egy családban is, ha például építeni kezdik az új otthont vagy egy kisebb közösségben is, ha készülnek egy nagy ünnepre. És a nemzet szintjén ugyanígy érvényes ez.

De háziasszonyok is jól ismerik a jelenséget, mikor egy nagyobb vendégségre összekapják a házat: beszerzik azt, amit már rég kellett volna, de a hétköznapok elsodorták a to do lista elejéről, kitakarítják, amit már rég ki kellett volna, de mindig volt más, fontosabbnak tűnő teendő. Egy ilyen alkalom rendbe képes tenni egy otthont, egy családot, és feledhetetlen élménnyel gazdagítja a vendégség minden résztvevőjét. (Egy nagyobb parti során pedig akár olyan kapcsolatok is szövődhetnek, amelyek üzleti partnerséget eredményezhetnek a jövőben.)

Ugyanezt remélném a 2024-es Olimpiai Játékoktól is, hazánk tekintetében.”

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/109021


Összesen 299 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Egyetértek a cikkíróval. A nolimpiások mertek kicsit álmodni.


Nem vagyunk annyira kicsik, mint ahogy megpróbáljátok beállítani. Nagyon sok világversenyt rendeztünk sok sportágban és nagy sikerrel.
Hajrá Olimpia!


Ezt az érvet már többször említettem itt, örülök, hogy másban is felmerült ugyanez a gondolat.


Folyamatban van, éppen hogy takarékossági okokból csúszik (vicces, hogy a baloldal épp a túlárazott ajánlatokat hozó tender újra kiíratása miatt támadja Tarlósékat) Budapest tömegközlekedése pedig az elmúlt években folyamatosan javul.


Egyetértek a cikk írójával a nolimpia nem játék.

Hanem nagyon is komoly.

Azért azon illene elgondolkoznia a magát "demokratikusnak", "polgárinak" és "nemzetinek" tartó oldalnak, hogy ma, amikor egy időközi választáson - ami titkos - a 20-25% körüli részvétel már jónak számít, ennyi ember névvel, aláírással vállalja, hogy mást szeretne, mint a hatalom.

Ez a népfelség elve, nem?

Azon is illene elgondolkoznia a kormányoldalnak, hogy eddig több köztörvényes bűncselekményt követtek el az aláírók ellen, nyilván az olimpia mellett, ugye?

Maffialimpia?

Megverjük, fejbevágjuk, szétrúgjuk azt aki nem a hatalom talpnyalója?

Konkrtétan az olimpiára térve: kérem a szerzőt, próbáljon meg utána nézni, az elmúlt időszakban hány sportolót fosztottak meg olimpiai- világ- és európa bajnoki érmeitől doppingolás miatt!

Erre a doppingtól átitatott monstrumra szerintem nincs szükségünk, még akkor sem, ha mellényzsebből tudnánk fizetni az egészet.


Akkor tegyünk egy összehasonlítást, mert látom, nem vagy tisztában a költségekkel.

Fogadjuk el a kormány álláspontját, hogy 700 uszkve 1000 milliárdból kijön az olimpia.

Szegeden hamarosan elkészül egy lézerközpont, a világ egyik legnagyobb teljesítményű lézerével. Ennek beruházási költsége kb. 60 milliárd, tizenötöd része a háromhetes olimpiának és évtizedekre felhelyezi a világ tudományos térképére az országot.

Ilyen beruházásokra van nekünk szükségünk, nem olimpiára.

Hiába hazudoznak a politikusok, Magyarország az Unió egyik legszegényebb országa, nem olimpiára, hanem gazdasági, oktatási egészségügyi felzárkóztatásra van szükség.


Nagy tévedés, mert egészségügyre és oktatásra a műhibák és a molesztáló ellenére is szükség van.

Olyan rendezvényre azonban ahol sok pénzből, nagy csinnadrattával kihirdetnek valakit olimpiai bajnoknak, majd pár hónappal későnóbb kiderül, hogy a hatodik (!) helyezettből lesz az első, mert az előtte álló ötöt dopping miatt kizárták, nincs szükség.

A példa konkrét: Rio 2016, női súlyemelés.


Én nem vagyok gazdasági szakember, csak a józan ész alapján gondolom, hogy egy lézer, egy szuperszámítógép, egy orvostudományi kutatóközpont, de akár egy termelő üzem, vagy egy kertészet több bevételt tud termelni az államnak, mint egy stadion, uszoda, vagy evezőspálya.

Ez utóbbiakra is szükség van, de a gazdaság erősítése - Európa egyik legszegényebb országaként! - előbbre való.

Szerintem.


De, feladták a Mars kutatást. Meg a Holdprogramot is. Nem éri meg ugyanis.

Még Amerikában sem.

Az, hogy Elon Musk a saját pénzéből mit csinál, egy más dolog.

Majd ha nálunk is Orbán a lopott vagyonából épít stadionokat, azb ellen nem lesz aláírásgyűjtés.

Épülnek egyébként a stadionok: Felcsút, Szombathely, Debrecen, Diósgyőr, MTK, Újpest, Népstadion...

Hol vannak a világ legmodernebb technológiái?


Semmi bajom a párizsi olimpiarendezéssel.

Legyen ott.


Hát eléggé sötét emberke vagy. Meg végtelenül rosszindulatú, vélhetően gyomorfekélyes beteg. Azoknál szoktak jelentkezni az ilyen áttétes tünetek, orvos barátom szerint.

Rossz lehet ennyi gyűlölettel élni.


Szerintem is. Még működik náluk az elnyomó reflex.


Milyen rezsimnek? Nem az mszp-szdsz van hatalmon:-)))))


Ezek vannak is.

És kell is még építeni.

De olimpia nem kell.

Az olimpia a versenysportról és a doppinglaborokról szól.

Az ép testben ép lélekhez, amit magam is támogatok, semmi köze.


"Itt csak halkan kérdezem, hogy utánajártak-e vajon a szervezők annak, hogy a „világ legnagyobb faluja”, Helsinki és kedves finn rokonaink hol tartanának most, ha 1952-ben hasonlóan gondolkodtak volna?"

Itt HANGOSAN azt váloszolom,
hogy maga, kedves Máthé Zsuzsa valószínűleg
NEM JÁRT utána,
hogy
MEKKORA A KÜLÖNBSÉG az 1952-ben rendezett olimpia
és a 2024-ben rendezendő olimpia között. Az utóbbi nagyságára jó közelítést ad a 2016-os Riói olimpia.

Nézd csak, kedves Máthé Zsusa:

1952 HELSINKI
versenyek száma: 149
részvevő országok száma: 69
verszenyzők száma: 4.955

2016 RIO
versenyek száma: 306
részvevő országok száma: 207
verszenyzők száma: 11.237

Tehát Rióban
2x (kétszer) annyi verseny
3x (háromszor) annyi ország
2x (kétszer) annyi versenyző
volt, mint Helsinkiben
és
valószínű, hogy a 2024-es olimpián
legalább ennyivel kell számolni.

Finnország azóta nem pályázott egyetlen nyári olimpiára sem,
és
a 2000-es években egyetlen más, hozzánk hasonló, kisebb ország
SEM pályázott nyári olimpia rendezésére.
Sőt,
MÉG AZÓTA SEM,
hogy él az Agenda 2020, a gazdaságos olimpiai rendezés lehetősége.
SENKI MÁS hozzánk hasonló, kisebb ország,
csak mi, magyarok.

A többiek mind hülyék lennének?

Tarts egy kis szünetet a lelkesedésben
és gondolkozz el ezen,
kedves Máthé Zsuzsa...


A kormány szerintem helyesen teszi, hogy kivár, hagyja eldőlni a dolgokat.
Gondolj bele, ha most elkezdett volna kampányolni az olimpia mellett ( amit mindenki tud egyébként, hogy meg akarja rendezni ), mit művelt volna a ballib.


Érdekel, hogy sportoltál-e valaha valamit?


:-) max, de lehet, hogy oda is négykézláb mászik be:-)))))


Svájcban nemrégen népszavazáson utasították el a téli olimpia megpályázását.

Hallgassunk a svájciakra. Ők már bizonyítottak.


Mókuska!

Az elcseszett 4-es metróra szerinted az a helyes válasz, hogy a másik bűnöző garnitúra egy ezermilliárdos olimpiát csesszen el?


Szerintem ha kollégiumra van szükségünk, akkor építsünk kollégiumot.

Ehhez nem kell olimpiát rendezni.


annyira jó, amikor a vonalas blog elvtársnője tovább keni a szart, elterelve a lényegről:

a budapestiek feje felett ne döntsenek hájas vidéki téeszelnökök arról, hogy kell-e nekik egy kurva nagy és kétes kimenetelű beruházás vagy sem.

Kérdezzék meg, aztán ha a többség mellette dönt, akkor hajrá. Ha nem, akkor meg nem.

Így kéne működnie egy demokráciában.


Én már nagyon várom, hogy elkapják azokat, akik miatt olyan sokba került a 4-es metró.

Kicsit furcsának találom ugyanakkor, hogy az OLAF a dokumentációt átnézve sok tízmilliárdos visszaélésekre bukkant, míg nálunk itthon a miniszterelnöki megbízottak "elszámoltatási" próbálkozásai nem vezettek eredményre.

Egy ilyen elszámoltatás jó alap lehetne a ma regnáló - és lopó - hatalom elszámoltatására is a jövőben. (félek, éppen ezért nem fog történni semmi)


nyilván te mondod meg, mi lenne a jó, igaz? Mert neked meg megmondta a Riposzt.


sportpálya kell, nem lelátó.

A focipályához fű kell, nem beton.


"Ha tényleg lesz népszavazás, vagy összegyűlik elég aláírás, akkor személy szerint elgondolkodik, nem kéne-e visszavonni a pályázatot, jelentette ki sajtótájékoztatóján Tarlós István főpolgármester. Hozzátette, hogy a most népszavazást követelőknek korábban kellett volna az aláírásgyűjtést megkezdeni."

http://index.hu/belfold/budape..


A legbunkóbb budapestinek valószínűleg nem tűnt fel, hányszor próbáltak népszavazást kezdeményezni az olimipáról, de a hatalom ezt mindig megakadályozta.


Az állam most is sokat költ egészségügyre, MINDEN pénzt nem célszerű ilyesmire költeni ugyanis ezek nem profitábilisak a szónak abban az értelmében amilyenben egy olimpia az lehet. A rendezés BIZTOSAN kalkulálható hozadéka (támogatások, szponzori díjak, közvetítési jogdíjak) jelenleg 2000 milliárd ft körüli összeget jelentenek, ha a rendezés költségei ezt nem lépik túl, bőven megéri, hiszen nem számoltunk a különféle egyéb bevételekkel, járulékos hasznokkal. A lényeg, hogy bármennyire fontos bázisérv a kórház, nem rendelkezik ilyen haszontermelő képességgel.
Továbbá: mikor lehet elmondani, hogy az egészségügy rendbe van hozva? Egy olimpia 2024-ben meg lenne rendezve, ez nem lenne vita kérdése. Szerinted ebben az évezredben lenne bármikor konszenzus abban a kérdésben hogy már rendben van-e az egészségügy? Mihez képest?


A szervezésben való járatlanságra, vagy a korrupció mértékére (a nem kívánt szöveg törlendő) jó példa a 2017-es úszó vb.

25 milliárdos tervezett büdzsé helyett már százmilliárd felett járunk.

Ez egy vegytiszta Orbán-buli, más kormányok nem játszottak bele.

Ezek tények.


Ebben van is valami.

A Budapest régió fejlettségét tekintve az EU átlag felett van, míg vidéken a hatból négy régió az Unió legszegényebb régiói közé tartozik.

Logikusnak tűnik ezeket felhozni az átlag közelébe, olimpiázás helyett.


A Fidesz kormány Budapestet is kivérezteti:

A rendelettervezet az önkormányzat költségvetési bevételét 256,3 milliárd forintban, kiadásait 381,5 forintban állapítja meg. Az így keletkező 125,1 milliárdos hiányt az előző év költségvetési 17,7 milliárdos maradványának igénybevételével, 56,5 milliárdos hitelfelvételből, valamint a lekötött bankbetétek megszüntetéséből - 50,8 milliárd forint - finanszíroznák - írja az MTI.

http://www.napi.hu/magyar_gazd..

Magyarul 2017-re 70 milliárdos vagyonfelélést és 20 milliárd hitelt tervezett be a főváros. A puszta működésbe.

Milyen olimpiáról beszélünk, amikor ilyen lyuk tátong a főváros költségvetésében?


A városnéző túrák által mutogatott látványosságaink fele erre a kiállításra épült. Az olimpiának szerinted nem lenne hasonló öröksége és nem hozna az esemény után is több látogatót a városba és az országba?


"Egyébként a legfélrevezetőbb az, hogy ha most népszavazunk róla, és belegyeznek, akkor lehet olimpia..."

senki nem tiltotta meg a kormánynak, hogy még előtte kiírjon egy népszavazást, amúgy demokraták módjára.


Egész végig megy a kamu szöveg arról, megéri-e, vagy sem, holott nem erről van szó.

Hanem arról, hogy eddig aki bedobta ötletként az olimpiát, az mindig politikai haszonszerzés reményében tette, sosem másért, legyen szoci vagy fideszes.

Az senkinek nem jutott valahogy eszébe, hogy tiszta lepokkal játsszon, és azt mondja: emberek, szeretnénk egy ilyet, ennyibe kerülne, szerintünk ilyen pozitívumokkal és kellemetlenségekkel járna, de mivel a ti életeteket érinti leginkább, döntsétek el, hogy szeretnétek-e.

A faszért ennyire bonyolult ez?


"45 napja van a NVI-nek a hitelesítésre"

helyi viszonyokra lefordítva: 45 napja van a NVI-nek 130 ezer aláírás érvénytelenítésére


Mondjuk az konkrétan fölmerült, hogy legyen nálunk olimpia is 1896-ban, oszt nem lett.



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó