Ugyanaz a termék jobb minőségű Ausztriában, mint nálunk

2017. február 16. 10:37

Magyarországon is végzett a NÉBIH olyan vizsgálatot, amely ugyanolyan, vagy nagyon hasonló ausztriai és magyarországi termékeket hasonlított össze. Az eredmény ugyanaz, mint Szlovákiában: a magyarországi termékek rosszabb minőségűek, mint amiket Ausztriában forgalmaznak – írja a Magyar Idők.

Nem a szlovákiai, de a közelmúltban elvégzett magyar vizsgálat eredményei is azt mutatják, hogy a multik más minőségű termékeket forgalmaznak Nyugat-Európában, mint Kelet-Közép-Európában, utóbbi terület országaiban ugyanazon termékek rosszabb minőségűek – írja a Magyar Idők.

A Földművelésügyi Minisztérium a lappal közölte: a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) nemrég 24-féle azonos, vagy nagyon hasonló magyar és osztrák termékmintát hasonlított össze érzékszervi tulajdonságaik, összetételük és a jelölésük alapján.

Ebből kiderült, hogy például az édesipari termékek közül a közismert márkájú csokoládék mindenhol ugyanolyan minőségben kaphatók, de egyebek mellett a Manner édességek, a Nutella, a Coca-Cola, a Nesquik kakaópor, a Paula puding, Landliebe tejberizs, Actimel joghurtital, illetve Knorr porkeverékek esetén egészen látványos, illetve érezhető volt a különbség – mindegyik esetben az osztrák minták javára.

Szlovákia az ottani vizsgálat eredményei után bejelentette, hogy az Európai Bizottsághoz fordulnak az ügyben. A magyar Földművelésügyi Minisztérium is azt közölte a Magyar Időkkel, hogy az érintett tagállamok összefogásával, uniós szinten kell kezelni a problémát. Mint megjegyezték: az élelmiszer-minőség kettős mércéjével az EU Mezőgazdasági és Halá­szati Tanácsának tavaly májusi ülésén is foglalkoztak, ahogy a visegrádi országok tavaly áprilisi találkozóján is felmerült a téma.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/108996
Bukovics Martin
2017. február 16. 11:08
Nagy örömmel és büszkeséggel tölt el, hogy a nemrég a glifozát használata mellett boldogan kiálló NÉBIH-nél ilyen kifinomult, minimum átlagosztrák ízlésű szakemberek dolgoznak! Ez a hír ugyanis leginkább erről szól.

Nem pedig arról, hogy mi lehet a háttérben.

Ott ugyanis nem csupán a gonosz multik, a ravasz, Magyarországot szándékosan szarabb cuccokkal elárasztó, profitorientált gaz nyugati cégek vannak.

Hanem bizony a magyar átlagízlés is.

Aki látott már közelről termékfejlesztést az élelmiszeriparban, sejtheti, mi több: tudni vélheti, hogy olyan termékek piacra hozatala a cél, amiket el is lehet adni.

A magyar fogyasztó például szereti, ha valami édes és fűszeres. De nem csak a magyar: ahogy egyre inkább délre és keletre megyünk, az édes ízek egyre erőteljesebben dominálják a termékeket. Fordítva pedig: a savanykás-kesernyésség egyre dominánsabb észak és nyugat felé menve. Gin & Tonic vs. Zwack Unicum.

A nagy cégek egy termékből többféle verziót is tesztelnek, mielőtt azt piacra dobják. A boltba az kerül, amire a legtöbb fogyasztó azt mondja: megvenném, mert jó az ára és íze is. Kóstoltak már görög Fantát? És németet? Ugye, mennyire más a kettő? Mintha nem is ugyanaz a márka lenne. De ahogy a német Fantát nem lehet eladni délen (max delikátüzletekben, ahogy azt egy-egy üdítő nyugati változatával nálunk is teszik), úgy a délit se északon. Sokszor a termékfejlesztők csodálkoznak a legnagyobbakat, amikor a fogyasztók a szerintük leggyengébb terméket hozzák ki győztesnek.

Ez van, kereslet ---> kínálat.

És akkor árérzékenységről még nem is beszéltünk.

Az alapanyagok minőségével való trükközés persze védhetetlen, de az is, hogy a NÉBIH az olcsó PR-sikert keresve kelt hangulatot a külföldi hátterű cégek ellen.
Válaszok:
DrPepper | 2017. február 16. 19:07

Összesen 174 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.

A cikk pont a csokik minőségében nem tapasztalt különbséget.

"Az édesipari termékek közül a közismert márkájú csokoládék mindenhol ugyanolyan minőségben kaphatók, de például az ostyás Manner édességek esetében az osztrák mintákban az ostya állaga kedvezőbb volt."

A nyolcvanas években dolgoztam diákként nyári munkán az egyik szalámigyárban. Három kategória volt: nyugati export, szocialista export és szovjet export. Az elsőbe csak a hibátlan adagok kerülhettek, a másodikba az is, ami kissé puha és érleletlen volt, az orosz szállítmányokba meg mehetett minden, ami nem volt látványosan szar.

Nem voltál vele egyedül. És igen, pont emiatt, mert már akkor sem hittük (család), hogy egyenrangúként fog kezelni bennünket az EU. És nem csalódtunk. Az meg, hogy nézzük, mennyi pénzt vernek el a "pályázók" a semmire: 40 cm-es kilátók és használhatatlan működéképtelen szoftverek stb. rövid távú előny. Ami nyilvánvalóan megéri a németeknek.

Fentebb szinte mindent elmondtak. Kár, hogy csak 1 negatívot lehet adni. A Mandiner nem az, ami volt.

Nem csodálkozom.
Volt egy anyagi követelésem az USA államától. Az USA kormányában dolgozó rokonom mondta,hogy nem Magyarországról kellett volna ezt indítano hanem Ajsztriából mert úgy talán megnyerhető lett volna.


Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés