A Politico szerint Putyin nyerte a román választást, még a NATO-t is szóba hozták
A brüsszeli lap szerzője próbálja megérteni miért fordult Románia lakossága a liberálisok helyett a radikális jobboldaliak felé.
Folytatódhat az erdélyi Torda és Szászsebes közti autópálya két szakaszának építése az illetékes román miniszter döntése szerint, 26 kilométeres hosszúságban.
Folytatódhat az erdélyi Torda (Turda) és Szászsebes (Sebes) településeket összekötő autópálya két szakaszának építése, miután a román közlekedési miniszter aláírta az ehhez szükséges miniszteri rendeletet.
Catalin Drula, a román miniszterelnök infrastrukturális ügyekért felelős tanácsadója egy közösségi oldalon jelentette be, hogy elkezdődhet a 26 kilométer hosszúságú szakaszokon az építkezés.
Az összesen 70 kilométeres Torda-Szászsebes autópálya az észak-erdélyi autópálya részét képező Gyalu (Gilau) és Aranyosgyéres (Campia Turzii) közötti A3-as jelzésű autópályát köti össze a IV. európai közlekedési folyosó nyomvonalán haladó dél-erdélyi autópályával. A Torda-Szászsebes közötti autópálya összeköttetést teremt majd Kolozsvár, valamint a dél-erdélyi Nagyszeben (Sibiu) és Déva (Deva) városa között.
Az út megépítését 2013-ban határozta el a román kormány, és 2017-re tervezik átadni a forgalomnak. Drula szerint három szakaszra már van építkezési engedély, és néhány nap múlva kibocsátják a negyedikét is, így gőzerővel folytatódhat az építkezés.
Drula emlékeztetett arra, hogy az út építése már az engedélyek kibocsátása előtt elkezdődött. A kibocsátási eljárás végül elhúzódott, így az év elején felfüggesztették a munkálatokat. Most erről a holtpontról sikerült kimozdulni – magyarázta a tanácsadó.