Az állami tulajdonú bank a nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős államtitkár alá tartozik, ami első blikkre egyáltalán nem lenne gond Közgép-szempontból, hiszen Németh Lászlónéra már korábban, fejlesztési miniszterré való kinevezésekor is Simicska-emberként utalgatott a sajtó.
Csakhogy Németh Lászlónénak van főnöke is. Lázár Jánosnak hívják. S hogy ez miért érdekes?
A későtavaszi szellő múlt hét elején fújta be a Mandiner postaládájába azt a régi újságok kivágott betűiből összeragasztott üzenetet, amely szerint egy igen erős kormányzati szereplő blokkolta a Közgép osztalékfizetését. Ez persze még csak megerősítetlen infómorzsa volt, ezért hát megkerestem az MFB-t: ugyan, mondják már meg, hozzájárultak-e a Közgép osztalékfizetéséhez. Az MFB szóvivője kis időt kért, majd a Miniszterelnökséghez irányított. A Miniszterelnökségen kedvesek voltak, kis időt kértek, majd azt a választ kaptam, hogy az MFB szerint banktitkot sértenének, ha válaszolnának a kérdésemre, azt meg nem tehetik.
Miután e hét elején hír lett az ügyből, csak éppen ellenkező előjellel, tényként kezelve a kifizetést, szerdán megkerestem a Közgépet azzal az egyszerű kérdéssel: ki tudták-e fizetni az osztalékot, annak kifizetéséhez hozzájárult-e az MFB? Az igennel vagy nemmel gyorsan megválaszolható kérdésre a Mandiner nem kapott választ, és a társaság sajtósa csütörtök este már nem is ígérte biztosra, hogy kapni fogunk.
A Mandiner által megkérdezett jogi és számviteli szakértők szerint a nyilvános beszámolókból csak egy év múlva fog kiderülni, hogy kifizették-e, kifizethették-e Közgépnél az 5 milliárdos osztalékot a tulajdonosnak.