Ez még csak a kezdet: kikötőt épít a magyar állam az olasz tengerparton

Egy hatalmas partfalszakasz megépítésével kezdődik a magyar kikötő építése.

Egy győri kikötőépítés kapcsán született egy közigazgatási határozat, amely szerint a Közgép adatokat hamisított a közbeszerzési eljárásban, ezért három évre kizárják a közbeszerzésekből. A pályázaton Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester cége is indult más cégekkel közösen. A döntés nem jogerős, Simicska cége bírósághoz fordul.
Három évre kizárják elsőfokon a Közgépet a közbeszerzésekből, mert a Közbeszerzési Döntőbizottság szerint Simicska Lajos cége adatokat hamisított egy győri kikötő kivitelezésére kiírt közbeszerzésen.
A pályázaton egyébként a Közgép ajánlata volt a legkedvezőbb, de 200 millióval drágább ajánlattal indult a A Híd-, Swietelsky- és Mészáros és Mészáros Kft.-konzorcium is. Utóbbi tulajdonosa Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester.
A Közgép szerint a céget a közbeszerzésektől három évre eltiltó határozat sérti a magyar és az uniós jogszabályokat. Az adathamisítás egyébként az alvállalkozókra és bizonyos hajórészek méretére vonatkozott: Simicska cége azt állítja, hogy ezeket a – hajótulajdonosok által közölt – adatokat a Közgép csak továbbította.
A közbeszerzési ügyben egyelőre nincs döntés, a Közgép minden bírói fórumot kihasznál a jogorvoslat érdekében– írja az Index.