Von der Leyenék továbbra is szembe mennek a világgal: a Bizottság elnöke Ukrajnába látogat és a háború további támogatására buzdít

Ursula von der Leyen és António Costa a háború kirobbanásának harmadik évfordulójára utazik hétfőn Ukrajnába.

Sokallja az M4-es autópálya Abony-Fegyvernek közötti szakaszának közel 4 milliárdos kilométerenkénti építési költségét, ezért elutasította az erre vonatkozó magyar támogatási kérelmet az Európai Bizottság. A testület szerint felmerült a kartellezés gyanúja.
Gyanúsnak találta az M4-es autópálya Abony-Fegyvernek közötti szakaszának kilométerenként közel 4 milliárd forintos építési költségét az Európai Bizottság, ezért elutasította a projekt támogatására vonatkozó magyar kérelmet a múlt héten. Az EB szerint a magas építési költség kartellezéssel jöhetett ki – írja az Index.
A portál emlékeztet: az Abony-Fegyvernek közötti kevesebb mint 30 kilométeres távot három szakaszban pályáztatta meg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. úgy, hogy a hazai piac öt befolyásos szereplője is részesült az üzletből. Egy 46,7 milliárdos részt nyert meg a Colas-Swietelsky konzorcium, egy 32,5 milliárdosat a Közgép-A-Híd páros, és egy 31,5 milliárdosat a Strabag.
Az építkezések már mindhárom szakasz esetén elkezdődtek, és elvben 2016 szeptemberében fejeződtek volna be. Az Európai Bizottság döntése után viszont vagy teljesen a magyar költségvetésből kell majd finanszírozni a projektet, vagy leállítják az építkezést, vagy pedig új közbeszerzést írnak ki. Az Index szerint a kormány csak abban az esetben minimalizálhatja a pluszköltségeket, ha sikerül elérni Brüsszelben, hogy az eddig megvalósult szakaszok költségeit kifizessék.