A törvény azt is rögzítené, hogy mekkora lehet az árrés: az ellátó a cigarettát a kiskereskedelmi ár 87 százalékáért, a többi dohányárut pedig 85 százalékáért kell, hogy átvegye. A trafik pedig a cigarettát 88,5–90 százalék közti áron, a többit (vágott dohány, szivar, szivarka) pedig 87–90 százalék közötti áron adhatja el. Tehát ezer forintból a legnagyobb árrés esetén 30-at keres majd az ellátó és 100-at a trafikos – foglalja össze a portál. A 444 egy logisztikai szakembert is megkérdezett, aki szerint az ellátónak nagyjából 5-6 milliárd forint tiszta haszna lehet különösebb kockázat nélkül.
A tervezet szerint az ellátó lehet egy állam által létrehozott zártkörű részvénytársaság, vagy pedig meghívásos pályázat útján választja ki a céget a miniszter. Azonban csak olyan cég kaphatja meg a koncessziót, amely legalább 15 éve dohánykereskedelemmel foglalkozik, nem volt félmillió forintnál nagyobb köztartozása, és 2005 óta nem büntették meg 20 millió forintnál nagyobb összegre. A Magyarországon működő nagy amerikai dohánygyárakat, a Philip Morrist és a BAT-ot már bírságolták meg ennél nagyobb összeggel az utóbbi években – mutat rá a 444, utalva rá, hogy a Continental esetében ilyenről nem tudni, és ez a cég már az első trafiktörvénnyel is jól járt: a cég tulajdonosaihoz köthető személyek ötszáz trafikkoncessziót nyertek el. A cég tulajdonosa, Sánta János és Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter barátsága ráadásul közismert – teszi hozzá a cikk.
A dohányiparban emellett egyszeri egészségügy hozzájárulás kivetését is tervezi a kormány, amelynek az amerikai Philip Morris lehet a legnagyobb vesztese. A vs.hu szerint ez az amerikai kitiltási botrányra adott válasz lehet.