A törvényszék álláspontja szerint azonban bírósági felülvizsgálati eljárás során részben sem lehet a kérelmet megváltoztatni, mivel az eljárás célja annak vizsgálata volt, hogy törvénysértő volt-e a területi választási bizottság határozata és eljárása. A törvényszék szerint új tényekre vagy bizonyítékokra ugyan lehet hivatkozni a felülvizsgálati eljárásban, de ezek nem támasztották alá, hogy a területi választási bizottság határozata jogszabálysértő lett volna. A törvényszék rámutatott arra is, hogy a jogvesztő határidő kérdésében is helyesen foglalt állást a területi választási bizottság, mert jelölőszervezetként történő nyilvántartásba vétel feltételeit legkésőbb a jelöltállítással egy időben, a választás előtt 30 nappal lehet igazolni.
Több szervezet közös jelöltje esetén, ha egy jelölőszervezetet nem vesznek nyilvántartásba, a többi szervezet sem állíthat közös jelöltet, mivel a közös jelölőszervezeteket együttesen kell kezelni, őket egynek kell tekinteni. A törvényszék döntésében helybenhagyta a Békés Megyei Területi Választási Bizottság határozatát, amelyben a Békéscsabai Helyi Választási Bizottság a PM jelölő szervezetként történő nyilvántartásba vételére irányuló kérelmét elutasította.
Az MSZP bírósági felülvizsgálati kérelmében a területi választási bizottság korábbi határozatának megváltoztatását, valamint az MSZP, a Demokratikus Koalíció, a Magyar Liberális Párt és az Együtt – a Korszakváltók Pártja mint közös, azaz egy jelölőszervezetként történő nyilvántartásba vételét kérte. Az MSZP kérelmét a PM jelölőszervezetként való visszalépésével indokolta.