„A Bridge Budapest mennyire számít unikális vállalkozásnak a hazai startup-világban?
Abszolút az. De ezt a szót, hogy »startup«, nem is igazán kedveljük, az emberek többsége ugyanis nem is tudja mit jelent, sőt nem használja ezt a kifejezést. Mi nem abból az aspektusból közelítjük meg ezt a dolgot, hogy elmagyarázzuk a fogalmakat, a vállalkozói attitűdöt szeretnénk szélesíteni. Az üzenetünk a legegyszerűbben talán így fogalmazható meg: nem kell mindig a körülményekre hivatkozni, kitartó munkával és némi szerencsével meg lehet valósítani az álmainkat. Az alapítócégeink léte legitimizálja ezt az üzenetet. Bizonyítékunk van rá, hogy ez bárki által létrehozható, mindegyik alapítónk úgy gondolja, hogyha neki is sikerült, akkor másnak is menni fog. Amikor arról van szó, hogy 20-50 millió felhasználót elérnek ma ezek a cégek, akkor mindenki néz egy nagyot, pedig mindegyik történetnek ugyanaz volt az alapja: egy jó ötlet és a kitartó munka.
Ezzel az attitűddel kevesen foglalkoznak itthon, a legtöbben befektetésre alkalmas céget keresnek, projekteket karolnak fel. A mi dolgunk az, hogy ne kelljen az anyukámnak elmagyarázni, hogy mivel foglalkozom (nevet). Milyen »jövőképek« vannak előttünk? Hogy alkalmazott leszek vagy munkanélküli? Pedig emellett ott van az is, hogy van egy ötletem, bátor leszek, és megyek az álmaim után!
Tulajdonképpen nem akarjátok feltalálni a spanyol viaszt, csak 24 év kapitalizmus után elmagyarázzátok, hogy mit jelent az, ha valaki vállalkozni akar...
Az ember félve mondja ki Magyarországon azt a szót, hogy vállalkozó. Azzal is bénázunk, hogy definiáljuk ezt a lejáratott kifejezést, tulajdonképpen mit is jelent az valójában, hogy vállalkozó? Hogy máshogy beszél az alkalmazottaival? Partnernek tekinti őket, beleszólási jogot ad nekik a céges ügyekbe? Hogy egy ilyen vállalkozás transzparens, de tényleg, mindenképpen transzparens akar lenni, és rugalmasan tud alkalmazkodni a környezethez? Hogy adót fizet, hogy nem keresi a kiskapukat? Sajnos mindig visszajutunk oda, hogy ezt el kell magyarázni, mert élesen eltér attól a képtől, amit a többség a vállalkozásról gondol, megél vagy megtapasztal. Hiába van itt 24 éve kapitalizmus.”