A fórumon konstruktív elemzők is hozzászólnak az eseményekhez. Többektől elhangzik a megállapítás, hogy az már csak a jéghegy csúcsa, amikor a magyar felsőoktatás krémjét, a tudományos elit legnagyobb koponyáit távolítják el. A bölcsészkaron ugyanis évek óta nem hosszabbítják meg a meghatározott időre szóló szerződéssel oktató tanárok státuszát, és nem töltik be a nyugdíjba vonuló tanárok megüresedett helyét. A frissen doktorál tudós generációk évek óta alig, vagy egyáltalán nem kapják meg azt a lehetőséget a tanszékektől, ami járna nekik. A nyugdíj előtt álló kollégáknak nem lesz utánpótlása, ami azért nagyon nagy baj, mert „a magyar oktatás évszázados magas színvonalát egészen mostanáig az garantálta, hogy a nagy tudós-tanár egyéniségek kinevelhették a méltó utódjaikat, akiknek nyugodt szívvel átadhatták a stafétát, mielőtt nyugdíjba vonultak” – osztja meg a témával kapcsolatos gondolatait a Mandinerrel a bölcsészkar egyik docense, az egyetem egyik doktori programjának vezetője.
A fórum során több ötlet is fölmerül a tanárok megmentésével kapcsolatban. A egyetemfoglalók radikális szárnya a WC-papírra esküszik: „tekerjük be WC-papírral a dékán autóját, vagy magát a dékánt” – hangzik egy forradalmi javaslat. Van, aki arra buzdítja a jelenlévőket, hogy inkább a képviselőket kellene felelősségre vonni: „ha kell, 500 diák fog a parlament bejárata előtt állni mindennap, hogy megfenyegesse a fideszes képviselőket: a diákok nem fognak rájuk szavazni, ha kirúgják a tanárokat” – veti föl az egyik javaslattevő. Mások egy „giga nagy” tüntetést szeretnének szervezni, ahol mindenki utcára vonul az egyetemi forráskivonások ellen: a Hallgatói, a Középiskolai és az Oktatói Hálózat, a tanárok, a dékán, a rektor, mindenki, aki él és mozog. Schein Gábor, a Modern Magyar Irodalomtörténeti Tanszék tanára is a radikalizmusra szavazott: „Világosan kell látnunk, hogy milyen kormánnyal állunk szemben. Csak a radikalitás ér el bármit. Sodródik a dékán és a rektor: egyiküknek sincsen konkrét koncepciója.”
Fölmerül az is, hogy exportálják az élőláncot más egyetemekre is, mert március 1-je után, miután lezárult az egyetemi jelentkezések időszaka, a többi egyetemen is harakiri és tömeges tanár elbocsátás lesz. Míg a demonstráció lehetséges verziói vita tárgyát képezték, addig abban szinte minden jelenlévő egyetértett: a dékánt legalább arra kellene rávenni, hogy hozza nyilvánosságra az elbocsátott bölcsészkari oktatók listáját.
Az oktatómentés kérdésétől elrugaszkodva a fórum során az is szóba került, hogy az egyetemfoglalók megmaradjanak-e az oktatáspolitika területén vagy sem. A vita végül sok eredményre nem vezetett, ahogy az sem, hogy a diákok milyen demonstrációt szervezzenek március 15-re. Az viszont konszenzusosnak tűnt, hogy a Hallgatói Hálózat és az Első Magyar Egyetemfoglalás nem vesz részt olyan tüntetésen, aminek pártpolitikai színezete van. A sok opció közül a végzős magyar szakos Sára javaslata talált szimpátiára: fölvetette, hogy március 15-én a hangos tömeges utcára vonulás helyett a diákok elmehetnénk közösen Petőfi-szobrot koszorúzni, Nemzeti dalt szavalni vagy Himnuszt énekelni. Egy ilyen akció szerinte azért lenne fontos, mert szimpatikusabbá tenné a diákokat a közvélemény szemében.
„A legnagyobb baj, hogy a kormány ellenünk fordította a közvéleményt: ezt kellene valahogy ledolgoznunk” – hangzanak el hasonló megállapítások többektől a fórum folyamán. Hogyan és mit lehetne tenni az adófizetők pénzén tanuló, diákhitelt eldrogozó, szoctámot összemutyizó, a kollégiumban tespedő és pizzát zabáló „hájas, lúdtalpas” diák sztereotíp képe ellen, aki tíz év alatt sem képes elvégezni egy BA-szakot? Az egyetemfoglaló mozgalom egyik aktivistája frappánsan így foglalta össze az eddigi eredményeket: minden negatív megítélés és a kormány kommunikációs trükkjei ellenére az egészen biztos, hogy a diákok december óta folyamatosan hallatják a hangjukat, tiltakoznak a felsőoktatás szétrombolása ellen. „Nem a magunk jogát követeljük, hanem mindannyiunkét: a felsőoktatás 10 millió ember ügye. Ha mást nem is, azt biztosan elértük, hogy a szegény politikusok kénytelenek folyamatosan az oktatással foglalkozni.”