Közoktatás: a hírzárolt sikertörténet

2013. január 11. 19:55

A központi állami fenntartó – nem szívesen írom le e káosszal kapcsolatban Klebelsberg nevét – megtiltotta beosztottjainak, így jellemzően az iskolaigazgatóknak, hogy bármilyen ügyben nyilatkozzanak.

2013. január 11. 19:55
Timár Gábor
A KARD

Szilágyi Erzsébet Gimnázium tanárai kezdték a nyilvános elégedetlenséget a rendszerrel kapcsolatban, ezt ma újabb fővárosi iskola zavar-összefoglalója követi. Említhetem Pokorni Zoltán szembesülését az ELTE gyakorlóiskolájának bezárása miatt dühös szülőkkel és diákokkal - de ez kicsit félrevinne, mert az említett iskola gimnáziumi részének valószínű bezárása pont nem az államosítás, hanem a tárca másik sikertörténete, a drasztikus egyetemi elvonások következménye. Hoffmann mondhatja, hogy »a gyakorlóiskola nem hozzám tartozik« - mert persze hozzá tartozik, csak nem a közoktatáson, hanem a felsőoktatáson keresztül.

Hogy több ilyen ne nagyon legyen, a központi állami fenntartó - nem szívesen írom le e káosszal kapcsolatban Klebelsberg nevét - megtiltotta beosztottjainak, így jellemzően az iskolaigazgatóknak, hogy bármilyen ügyben nyilatkozzanak. Ha kérdéseket kapnak, arra majd a tankerület válaszol: legyenek szívesek az igazgatók a kérdéseket, és az általuk javasolt válaszokat eljuttatni a fenntartónak. Kérdés persze, hogy mikor tudnak válaszolni: az államtitkár szerint a tankerületek stábjának feltöltése az eredeti tervek szerint is január végére várható.

Nem szívesen írom ezt: eddig sajnos a novemberben általunk is valószínűsített forgatókönyv szerint haladunk. Amikor a szálak nincsenek elvarrva, a kérdések előre megválaszolva, a rögtönzésre esetleg alkalmas szervezet fel sem állt, csak a vezetői vannak kinevezve, és ezt az egészet forráskivonás kíséri, az nem jó irány a közoktatásnak. A hírzárlat sajnos ezt látszik igazolni.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 54 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
BőröndÖdön
2013. január 12. 07:01
Ez már a fidesz-szocializmus!!
Felebarát
2013. január 12. 06:44
"A szabad vélemény és az oktatás szabadsága az alapja az emberek természetes és egészséges fejlődésének." Albert Einstein
Boli
2013. január 11. 23:29
"Sikertörténet Szerző: zero - 2013.01.11. 11:14 Kedden, az államosítás 5. munkanapján a Hoffmann Rózsa diadalmas jelentette be, hogy "sikertörténet volt az iskolák állami fenntartásba vétele, minden menetrend szerint zajlott". Ezt azzal támasztotta alá, hogy a tanárok megkapták a fizetésüket és az átállásból a pedagógusok és a diákok "úgyszólván semmit nem érzékeltek". Sikertörténet, sikertörténet mindenütt ... (Egyre több média ad hangot a boldog, frissen államosított dolgozók sikertörténeteinek, a legfrissebb sikerekről például ebben az Indexes cikkben is olvashatunk.) Szemezgettünk a sikertörténetekből: "Az egyik legtöbb kérdést felvető probléma, hogy január elsejétől nincs érvényes munkaköri leírásom, vagyis nem vagyok tisztában a hatáskörömmel, azt sem tudom, hogy nyilatkozhatok-e a sajtónak. Ennek értelmében január elsejétől nem is igazgatóként, hanem intézményvezetőként dolgozom, ám, hogy ez mit takar, azt még nem tudom. Egy kollégánk megvette a buszbérletét. Korábban ezt aláírtam, és a pénztár kifizette neki. Most az ilyen igényeket minden hónap tizedikéig kell összegyűjteni, és a tankerületnek továbbítani. Csakhogy egy kis keresetű tanár számára ez a késlekedés gondot fog jelenteni hónap végén. Mindennap van valami, amit alá kell írni, de nem tudjuk, hogy megtehetjük-e." - nyilatkozta egy iskolaigazgató. "A tankerületi vezetők naponta több kérdést is kapnak az intézményvezetőktől, ám erre többnyire nem tudják a választ. Ők is felhívják a feletteseiket, és az eredménnyel egy-két napon belül visszatelefonálnak az intézményvezetőknek. Valóban nincs káosz az oktatásban, de azért nincs, mert az iskolaigazgatók mindent ugyanúgy csinálnak, ahogy eddig. Csakhogy ez már nem jogszerű, ezért a döntéseik miatt elvileg felelősségre vonhatók. Az esélye megvan, hogy mindenkit sakkban tartsanak. A korábbi igazgatók ma már nem dönthetnek például a beszerzésekről egyelőre egy bizonyos értékhatár felett sem. Ha tehát a tanárok dolgozatot akarnak fénymásolni, az igazgató nem adhat engedélyt másolópapír vásárlására.” - Somogyi László, az Oktatási Vezetők Szakszervezetének elnöke" http://vastagbor.blog.hu/2013/01/11/sikertortenet_146
6qwasyx
2013. január 11. 22:45
Amennyiben az érettségiző, szakmával nem rendelkező fiatalok nem mehetnek egyetemre, gyakorlatilag két lehetőség között választhatnak: kilátástalan munkanélküliség Magyarországon, cseléd vagy szolgasors valahol Európában. Amennyiben ugyanis egy rendszer ellehetetleníti a saját, demokratikus úton történő leváltását, akkor azt a rendszert csak megdönteni lehet. Erről szól a történelem tanúsága (pl. Ceausescu Romániája) – és egyes világbeli történések (pl. Szíria). Orbán és a pápa A történéssorozat (választási törvény, Gyöngyössi, Bayer) azonban arra is rávilágít, hogy Európában is eljött az ideje az elgondolkodásnak. Az Orbán-rezsim már nem kezelhető magyar problémaként, ez már európai értékrendi kérdés. És itt elsősorban a keresztény egyházak (különösen a Vatikán), illetve az Európai Néppárt (személy szerint Wilfried Martens) felelőssége merül fel. Európában – de talán itthon is – elsősorban azon kell elgondolkodni, hogy az européer jobboldali politikai erők, gondolkodók, személyiségek meddig hajlandók szolidaritást vállalni azzal az antiszociális, a rasszista és antiszemita megnyilvánulásokat cinizmussal eltűrő (mondhatni felhasználó), jogállam- és demokrácia-ellenes orbáni „nemzeti-keresztény” rezsimmel, amely módszeresen elhitelteleníti és erodálja mind a jobboldaliságot (mert azt a primitív bornírtság mélységeibe taszítja), mind a keresztény eszméket.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!