Azt magyarázzátok el nekem, hogy van az, hogy valakiről minden kikerülő információt meghamisítanak

Ha ezt nem tudjátok elmagyarázni, akkor azt mondjátok meg, hogy miként akadhat olyan nagykorú, cselekvőképes ember, aki mindezt elhiszi.

Az emberek mindig úgy tekintettek rám, mint aki túlzásba viszi az erőszak ábrázolását. De a valós kérdés ez: miért van az, hogy a világban szemtanúi vagyunk egy újfajta erőszak terjedésének. Interjú.
„Magyar Narancs: Támogatja a marihuána legalizálását?
Oliver Stone: Régóta legalizáláspárti vagyok. A szakasz olyan embereket mutatott, akik egész jól elvoltak a marihuánával a fronton. Jómagam is sokféle szerhez folyamodtam, és máig működőképes vagyok, családot alapítottam, fizetem az adót, nem tartóztattak le túl sokszor. A drogok elleni háború, amit Nixon kezdett 1972-ben, kész vicc: a pénzről szól, nem a drogok eltüntetéséről. Mindkét oldal gazdagodott rajta, a kormányok és a dílerek is. E kérdésben tanúsított cinizmusomat tükrözi a film vége: az egész ramazuriban John Travolta, a kábítószer-ellenes hivatal korrupt ügynöke jár a legjobban. Amerika évente 50 milliárd dollárt költ a kábítószerek üldözésére, 40 év alatt összesen 2000 milliárd dollárt. Semmit sem értek el vele. Ma többféle, jobb fajta és olcsóbb drog kapható, mint valaha, és a forgalmazás is hatékonyabb lett. Közben Amerika börtönei megteltek, két és fél millióan csücsülnek odabent, főleg a lecsúszott fekete és barna bőrűek, akiket a drogok miatt küldtek hűvösre - ahogy hajdanán kis híján engem is.
MN: A női főszereplő anyját Uma Thurman játszotta, de ön kivágta a filmből. El akarta kerülni, hogy Quentin Tarantinóra gondoljanak a nézők Thurman és Travolta jelenléte miatt?
OS: Érdekes módon minden egyes filmemnél előhozakodik valaki egy tarantinós kérdéssel. Pedig Tarantino előtt is léteztem és filmeztem. Nem osztom rá a szerepet, ha ki akartam volna vágni. Azért kellett megválnom a figurájától, mert így is a 39. percre jutunk csak el oda, hogy megtörténjen a hősnő elrablása. Ha az anyai cselekményszál is benne marad, húsz perccel hosszabb lenne a film.
MN: Világéletében sokat kritizálták azért, ahogyan az erőszakot bemutatja.
OS: Az emberek mindig úgy tekintettek rám, mint aki túlzásba viszi az erőszak ábrázolását. De a valós kérdés ez: miért van az, hogy a világban szemtanúi vagyunk egy újfajta erőszak terjedésének. Mexikóban az emberölések száma ötvenezerre ugrott 2006-ban. Ez majdnem annyi, mint amennyi amerikai emberéletet követelt Vietnam. Vagy Bagdad. Úgy vélem, az Irakban elkövetett kínzások megmérgezték a világot: a mexikói drogháború legújabb gyakorlata, hogy levágják a fejeket, igenis Bagdadból ered. A keresztapában még békén hagyták a nőket és a gyerekeket. A Vadállatok már az új gangről szól. Ez az erőszak már túllép minden határt.”