Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. október 14. 14:33

A lakosság kétharmada a tavalyi év során nem engedhetett meg magának egy egyhetes üdülést, ráadásul az országban csaknem hárommillióan nem esznek elég húst. A KSH életszínvonalat mérő számai azt mutatják, hogy 2010 óta romlott a helyzet Magyarországon.

A KSH Statisztikai tükör című kiadványából kiderült: az életszínvonalat mérő számok szerint, 2010 óta romlott a helyzet Magyarországon, ez pedig a 17 éven alattiakat átlagon felül érinti - írja a NOL. A magyarok közel háromnegyede nem tudott egy 50 ezer forintos, váratlanul felmerülő kiadást fedezni. Az ország lakosságának kétharmada a tavalyi év során nem engedhetett meg magának egy egyhetes üdülést, ráadásul az országban csaknem hárommillióan nem esznek húst. Az anyagi deprivációt (megfosztottságot) kilenc szempont alapján mérik: a hiteltörlesztéssel vagy lakással kapcsolatos hátralék, a telefon, a színes tévé, a mosógép, az autó, a kétnaponta fogyasztott húsétel, a fűtés és a már említett váratlan kiadás fedezetének és az évi egyhetes üdülés hiánya. Anyagilag depriváltnak számít az, aki ezek közül legalább hármat pénzügyi okok miatt nélkülöz. A KSH tavaly tavasszal készült vizsgálata szerint a magyar lakosság 42,2 százaléka nélkülöz legalább három tételt: ez az eredmény pedig 2,3 százalékponttal magasabb, mint a 2010-es.

Megvizsgálták a súlyos anyagi deprivációt is (ekkor a kilencből legalább négy tétel hiányzik), ez a lakosság 23,1 százalékáról mondható el. Tavaly előtt itt is jobb volt a helyzet, a lakosságnak még csak 20,6 százaléka élt így. Az EU-ban rajtunk kívül csak Bulgáriában, Romániában és Lettországban lett rosszabb ez a mutató. A színes tévé és a mosógép kivételével Magyarországon az összes tétel romlást mutat: az autót nélkülözők aránya például 3,2 százalékponttal, a gyakori húsfogyasztást hiányolóké pedig 1,4 százalékponttal emelkedett egy év alatt.

Anyagi megfosztottság 4 millió 160 ezer embert érintett. Megfelelő mennyiségű húsételt 2 millió 860 ezren, a megfelelő fűtést pedig 1 millió 154 ezren voltak kénytelenek nélkülözni. A szegénységi arány, illetve az elszegényedés kockázata a kor előrehaladtával csökken: hazánkban a 17 évesnél fiatalabbak a legveszélyeztetettebbek, 2010-ben még csak 20,3 százalékuk, tavaly már 23 százalékuk volt szegény. Átlag feletti szegénységi kockázattal még a fiatal felnőtteknek, a 18–24 éves korosztálynak kell szembesülnie. A felmérés arra is kitért, hogy 2011-ben több mint 400 ezer gyerek, 880 ezer 18–64 éves felnőtt és közel 70 ezer 65 évesnél idősebb ember élt a szegénységi küszöb (havi nettó 62 ezer forint) alatt. A szegénységi kockázatot tekintve az idősek, közülük is a 65 évesnél idősebb férfiak vannak a legkedvezőbb helyzetben.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/42565


206 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Vezércserék lesznek hamarosan a KSH-nál...

Válaszok:
Erre | 2012. október 14. 14:59
g1947 | 2012. október 14. 15:32

"A lakosság kétharmada a tavalyi év során nem engedhetett meg magának egy egyhetes üdülést, ráadásul az országban csaknem hárommillióan nem esznek elég húst. A KSH életszínvonalat mérő számai azt mutatják, hogy 2010 óta romlott a helyzet Magyarországon"

szerintem hétfőn rendkívüli kormányülés, majd kedden megszavazzák, hogy tiltsák be a KSH-t.


rosszabul élünk,mint 4 éve, de jobban,mint ahogy 4 év múlva fogunk!


 

Csák Máté vagyok, a Felvidék ura. III. András halálával kihalt az Árpád-ház, és megnyílt az út, hogy enyém legyen a Szent Korona. De ehhez előbb le kell győznöm vagy hűbéresemmé kell tennem a többi oligarchát.

 

Válassz engem a Kard és Korona társasjátékban, hogy Pozsony, Nyitra és Gömör vármegyék mellé az egész Magyar Királyságot meghódítsuk!

(X)

" hazánkban a 17 évesnél fiatalabbak a legveszélyeztetettebbek, 2010-ben még csak 20,3 százalékuk, tavaly már 23 százalékuk volt szegény. Átlag feletti szegénységi kockázattal még a fiatal felnőtteknek, a 18–24 éves korosztálynak kell szembesülnie."

Ez a szégyen. Nyugdíjemelés...meg a faszom!


ugyan már...az ilyen tanulmányokat is a heller ági néniék íratják,csupa kötöttpulcsis romkocsmás szociológussal!


valamint a NAV felügyelete alá helyezi...


Hát igen, a radikális adócsökkentés és béremelés kormánya a felső-közép osztály megerősítésén fáradozott eddig, Orbán szerint sikerrel.


ezért kellett az 1 kulcsos adó, ezért nem akarják megváltoztatni!


A felmérés depriváltsági kritériumai miatt nem túlságosan hiteles meglátásom szerint. Ha mondjuk egy vegának megéri nem húst venni (egyik oka itt pénzügyi) és ugyanígy egy tévéellenes családnak is megéri, ha nem fektet be a tévébe. Továbbá egy facebook és Skype függőnek is pénzügyileg előnyös, ha telefon helyett internetet fizet elő. Van aki nem tartalékol és és van aki pénzügyi okokból nem vesz autót, hiszen megfelel a tömegközlekedés is.

Családom pl. depriváltnak számítana a felmérés szerint, ehhez képest én nem mondanám magunkat valami szegénynek. Persze, nem mondom, lehet jó módszertannal valamit kihozni ebből, de ilyen apró 2-3 százalékos eltérések számomra emiatt nem mondanak túl sokat.

Válaszok:
Szadik_1 | 2012. október 14. 17:16

"A lakosság kétharmada a tavalyi év során nem engedhetett meg magának egy egyhetes üdülést,"

Régebben se, csak akkor még kaptak rá hitelt... Tud fájni az igazság, ha szembe kell vele nézni.

Válaszok:
Csigorin | 2012. október 14. 16:13

Jó poén, de nem igaz. Vukovich Gabriella, a mostani KSH-elnök, Mellár Tamás helyettese volt és tisztességben is az ő tanítványa. A romlás okait pedig nem értem.


A "látlelet" megdöbbentő, különösen annak fényében, hogy a többség harmadik esztendeje folyó és gyorsuló ütemű elszegényesedése a forrása a felső tíz-százalék gazdagodásának.

Ráadásul a szegényeknek a tíz-százalék felé átcsoportosított pénz -az Orbán-kormány várakozása ellenére, ám az "ortodox" közgazdászok véleményét megerősítve- nem indították be a gazdasági növekedést.

Az Orbán-kormány eddigi "eredménye" a gazdaság visszaesése a stagnálás-infláció kilátásával.


Tilikov, maga nettó gyűlöl mindenkit, akinek nem -ov végű a neve. Könnyítsen magán más módon, ne a képernyőmön, kérem.

Válaszok:
Rücsök | 2012. október 14. 15:30

"...A romlás okait pedig nem értem..."

Gyere le vidékre terepgyakorlatra, és nézz szét. Ajánlom pl. nálunk a helyi ruházati turkálót, hétfőn bálabontás előtt.Király szoció fotókat és mély interjúkat lehet készíteni a "polgárokkal", ők röviden tömören elmondják neked a lényeget.


Akkor mit mondanál nálunk Kelet-Magyarországon, sajnos színtiszta zombie filmeket lehetne leforgatni, nem is kellenének hozzá statiszták.


No de semmi baj, majd vígasztalódik az elszegényedett réteg az elért eredményeinken, az európabajnok infláción, a világbajnok áfán és már csak Görögországot és Spanyolországot kell legyőznünk és miénk a leggyorsabban zsugorodó gazdaság, Matolcsyval ez egy simán elérhető cél.


Az az érzésem, hogy nem igazán mélyedsz el az okokban realitásokban.
1. 6-10 %-os hiány mellett több jutott az embereknek.

Ezt az EU már nem engedi meg. Tulzott deficit eljárást indított. Le kellett szorítani 3% alá.
Ezt minden országban megérzik.

2. A 2009 ben felvett 20 milliárd Euro kölcsön törlesztése erre a kormányra jutott.
Ezt így találták ki.

3. A gazdasági válság (nem csak mMagyarországon van) miatt nem indult be a növekedés.

Ezt is megérezzük.

A KSH-nak nem lesz semmilyen baja.
Igazat írt!!!
Valóban romlott az életszínvonal.

Én ebben a kormányban látom a kilábalás lehetőségét.
Ugyanis az ellenzék csak panaszkodik.
IMF hitelt akar. Ez csak a programja.
Én nem látok az ellenzék soraiban semmilyen erőt aki más programmal ebből a helyzetből ki tudná mozdítani Magyarországot.
Azt, hogy ez nem jó, mindenki tudja. De hogyan????????
Hogyan kellene csinálni????


Hogyan kellene csinálni????

Talán nem kellett volna 500MRD-ért Mol részvényt vásárolni, hanem a magyar kkv szektor számára - ők foglalkoztatják a legtöbb embert - létrehozni egy gazdaságfejlesztési alapot.


Azért, hogy "Patyomkin" adatok legyenek.

Válaszok:
FOB | 2012. október 14. 16:12

Az egykulcsos adó nagyjából a munkavállalói bérre rekódó terhek negyedét teszi ki, a többi eddig is "egykulcsos" volt.
(Érdekes módon a magánnyugdíj is a nyugdíj negyedét tette volna ki.)
Gumicsontnak jó, mint ahogy a magánnyugdíj is.

Viszont érzékelhetővé teszi a jövedelemkülönbségeket, amit eddig el lehetett fedni azzal, hogy ki mennyit (nem) adózik.

A kis jövedelműeknek nem az adózással kéne foglalkozni, hanem azzal, hogy mennyire indokoltak ezek a jövedelemkülönbségek.

Válaszok:
szkeptikus | 2012. október 14. 17:05

"..A negatív növekedés is növekedés - megszólalt a fideszes képviselő.." Dancsó józsef by Fidesz


http://hvg.hu/video/20120912_n..

Válaszok:
Fakutya tizedes | 2012. október 14. 16:09

Voltunk kint a "sógoroknál" nem rég egy panzióban. Kérdezzük a recepcióst, hogy őket miként érintette a válság? Erre hülyén visszakérdez, hogy milyen válság, tavaly 15%-al több vendégük volt mint előtte. Mi éreztük magunkat hülyén.

Válaszok:
vajk911 | 2012. október 14. 15:35

Akkor én nem tartozom a lakosságba, mert az én életszínvonalam növekedett.


Hogy a fenébe romolhatott ?
Orbán világosan megmondta, hogy az Ő kormánya a béremelések kormánya.
A nemzetközi baloldal nem fér a/z ürge/bőrében ...


Ha a szocikon (Bajnain) múlott volna, most ott tartanánk mint Görögország (vagy talán ott sem). Görögországban mennyivel esett életszínvonal?

Lehet trollkodni szocifanok, csak a kedves ex-kormányotoknak amellett "sikerült" megőrizni az életszínvonalat, hogy:

-felvettek kurva sok hitelt
-tönkretették a gazdaságot
-megnövelték az államháztartás hiányát

mindezt egy dinamikusan növekvő világgazdasági környezetben...

Gratulálnék az illetékeseknek, és nektek is 1001 nicken trollkodó kis nyomoroncok.( pl laci001, global001, $randomnick001..)

Válaszok:
Laibach | 2012. október 14. 15:34
Secnir | 2012. október 14. 15:55
ketroot | 2012. október 14. 17:00

Nem hiszem, hogy Kubatovot szereti.


Kiváló anyag --lenne- h forrást is közölne. A
cikk a 2010-es évet hasonlítja a 2011-eshez.
A cikkhez mellékelt grafikon a Viszont a 2008-ast a 2011-eshez.
Mért nincs megfelelés a cikk és az illusztráció között?
Hol van a citált felmérés grafikonja, linkje, forrása? Én nem találom a KSH-nál. Ez lenne a Teller levél 2.?


A kvantummechanikai és filozófiai fejtegetések ellenére egész jó:

http://www.penztaoizmus.hu/

Válaszok:
mzperix | 2012. október 14. 15:44

Csak egy megjegyzés, a MOL Részvényeket 500MRD-ért is hitelből vette meg a mostani kormány. Tény, hogy a cocik hazavágták az országot, de lassan azt látjuk hogy gazdasági téren a mostaniak sem mennek a szomszédba dilettantizmusért.

Válaszok:
vajk911 | 2012. október 14. 15:38

Egyértelmű, ha egy szektor egyetlen szereplője 15% növekedett, akkor ebből következik hogy a szektoron belül is mindenki növekedett, sőt, az egész gazdaság növekedett..

Áhhh istenem, troll science..

Válaszok:
Laibach | 2012. október 14. 15:40

Csak egy megjegyzés, azt a pénzt nem feléltük, tudod a részvényeket lehet adni venni, így működik a részvénypiac, bármilyen hihetetlen.

Válaszok:
Laibach | 2012. október 14. 15:45

"A KSH életszínvonalat mérő számai azt mutatják, hogy 2010 óta romlott a helyzet Magyarországon."

Csak azt nem értem, hogy ennek megállapításához mi szükség a KSH-ra? Nem elég kimenni az utcára, egy élelmiszer boltba, egy önkormányzat segélyezési osztályára?


Ki beszélt itt a panziós történetnél makrogazdaságról, meg szektorokról? Légyszi meséld már el, köszi.


A KSH hazudik! Mindig ezek az ürgebőrbe vart ellenforradalmárok szíttyák a szart!
Le a balistaliberistagyurcsányista mocskokkal!


(Nem tudom mi hangzott el eredetileg és milyen szövegkörnyezetben.)

Lehet hogy te vagy az autista, de ez a magyarázat teljesen logikus, mondom, lehet veled van a baj. :)

Válaszok:
gutman | 2012. október 14. 15:58

Bár lehet, hogy egy újabb átalakulási "varázslat" előfutára, amikor tényszerű számviteli összefüggések misztikus ködbe vannak csomagolva.


Meg bukni rajta..

".. A Mol Nyrt. 0,7 milliárd forint nettó eredményt ér el a második negyedévben, szemben az első negyedévi 73,7 milliárd forinttal, illetve az egy évvel korábbi 54 milliárd forinttal – olvasható a társaság gyorsjelentésében..."

Válaszok:
vajk911 | 2012. október 14. 15:50

W- alakú válságról hallottál-e. De mondom "nektek" akkor sikerült legyilkolni a gazdaságot, amikor körülöttünk mindenki 5-6%-kal nőtt.


"milyen válság, tavaly 15%-al több vendégük volt mint előtte. Mi éreztük magunkat hülyén."

A MOL stratégiai befektetés, de ezt magyarázhatom egy szocifannak, nektek az fekszik ha az ilyesmit kiprivatizálják a ruszkiknak.

Válaszok:
Laibach | 2012. október 14. 15:55

Ja, de nem csak nálunk, hanem szerte a világban. Nálunk jóval fejlettebb országokban is, körülöttünk pedig a mienkénél is nagyobb mértékben. Úgy hogy nem kell ez a szoci propaganda, különösen nem akkor, amikor nekik köszönhetjük a nyomorunkat.

Válaszok:
gutman | 2012. október 14. 16:03

Mondd csak, melyik részét nem tudtad feldolgozni a linkelt videónak? Esetleg a szövegértéssel van problémád?


Ez az implicit államadósság megtakarítás általi kivédése olyan, mint ha valaki a tíz év múlva bekövetkező fűtésszámlára spórol, miközben az ideihez kölcsönt vesz föl magasabb kamatra, mint amit a megtakarítására kap.

Válaszok:
mzperix | 2012. október 14. 16:00

Szocifan??? Ez jó!!! Aki ismer az tudja, nagyon jól hogy mennyire "kedvelem" őket!


"..az állam a Mol részvényeinek 25 százalékához jut a Szurgutnyeftyegaz csomagjának megvásárlásával, a cég belső szabályai szerint csak 10 százaléknyi szavazata lesz.."

..A magyar állam a Nemzetközi Valutaalap (IMF) hitelkeretéből vásárolta meg a Mol-csomagot 1,88 milliárd euróért, azaz mintegy 500 milliárd forintért..."

http://www.origo.hu/gazdasag/2..

Válaszok:
mzperix | 2012. október 14. 16:09


már bajnai az ellen, nem gyurcsány? mire föl ez a fordulat?


te nagyon hülye vagy...


Ugyehogy vannak itt optimista emberek!


így van öreg,tartsatok ki a vezír mellett,már közel a győzelem!

Hiszen hallod...a sógorok is döglődnek a recesszióban,míg mi szárnyalunk!


--- Az adatokat tudomásul kell venni. Én is ezt teszem, de nekem emiatt eszem ágában sincs a szocialistákra vagy a később hozzájuk csapódókra szavazni. (Valószínűleg azért, mert belátom, hogy A1. nem független a ma kialakult helyzet a korábbi teljesítményüktől, A2. ha visszajönnének, ott folytatnák, ahol abbahagyták /konkrétan 10%-os gázáremelés 2010.04.01., lejáró kilakoltatási moratórium 2010.04.15. "nincs ingyenebéd"./, valamint B. Tisztában voltam vele, hogy nem lesz kolbászból a kerítés, ha a szocialista-szabaddemokrata társaság leváltásra kerül, lehetséges, hogy többet vártam, de csodákat nem. Miért is? mert: ... --> A1.)

Válaszok:
vajk911 | 2012. október 14. 16:12

A Szurgut az EU-hoz fordult, mert nem engedték be az embereit a közgyűlésre, ahol a részesedésük alapján be kellett volna engedni őket a vezetésbe.


Nem tudom mit nem értesz ezen?
A csökkenés növekedésének a csökkenése az a növekedés! Úgy, mint a matematikában, mínusz szor mínusz az plusz!


Dübörög a gazdaság, mindenki minket irigyel.


Ezt soha nem fogod tudni megmagyarázni, az itt kárörvendő trolloknak, majd elütik egy "orsós cigány" poénnal. (A3. A mi helyzetünk nem független a minket körülvevő környezet helyzetétől.)


Potemkin, a Patyomkin az a hadihajó volt.

Válaszok:
Laibach | 2012. október 14. 16:23
Fakutya tizedes | 2012. október 14. 17:11

ott a pont...

mellesleg az eletszinvonal folyamatosan romlik 90 ota, csak tizbol 9 eletszinvonalanak a romlasat egy ideig elkozmetikazta az a tizbol egy aki pofatlanul gazdagra hizott az elobbiek zsirjan, meg a privatizaciokbol...
ez a lufi durrant ki, ugyanis ezek az ujgazdagok mar kulfoldre viszik a penzt, igy mar nincs ami elkendozze hogy a nep folyamatosan szegenyedik.


Minden amit nem te mondasz HAZUGSÁG! :) Élmény ilyen "lények" kommentjeit olvasni.


Érdekes.

Boldog Európa

2006. július 28. - EUvonal

Az európaiak a világ legboldogabb emberei - áll egy most megjelent felmérésben. A kontinens legboldogtalanabb népe a magyar.

http://www.euvonal.hu/index.ph..

A KSH szerint akkor sokkal jobb volt, mégse volt jó?

Hogy van ez?

Válaszok:
crapman | 2012. október 14. 17:50

Mármint Nemzeti Statiszta Hivatal


Na, de majd 2013-ban megmutatjuk mi Európának!


Ha nagyanyámnak fasza lenne, ő lenne a nagyapám.

Na, kb. ennyi értelme volt a kommentednek.


Amikor bevezették a személyi jövedelemadót - nem emlékszem hogy pontosan mikor, pár évvel a "rendszerváltozás" előtt - akkor kifejezetten progresszív adókulcsok voltak, az akkori jövedelmeket ennek alapján bruttósították fel úgy, hogy a nettó bérarányok megmaradjanak. Az egykulcsos adó viszont megváltoztatta az eddigi - társadalmilag többé-kevésbé elfogadott - bérarányokat.A jövedelemkülönbségek egyik napról a másikra megnőttek - nagyon egyetértenék azzal, ha megvizsgálnák, hogy ez mennyire indokolt

Válaszok:
mzperix | 2012. október 14. 18:21
julianus | 2012. október 14. 18:28

2006-2008-2009-2010 1-4- hónapban a libák offshore elmentek, s azóta sem jöttek vissza. A gazdáik pedig egyre kevesebb húst tudnak fogyasztani.


Ez tulajdonképpen a kormány testi-lelki egészségügyi programja, igazad van!

A túlzott húsfogyasztás egészségtelen, a TV-nézés lelkileg károsít minket, az autózás pedig a környezetünket rombolja.

Válaszok:
zuccarello | 2012. október 14. 20:35

Érdekes módon én nem csak tavaly, de már évekkel előtte sem voltam nyaralni, üdülni.
Én sem eszem húst minden nap vagy másnap. 4-5 éve sem ettem.
És nincs autóm sem.
Nem értem, hogy az autónak, a színes tévének, vagy a telefonnak mi köze van a szegénységhez?


Ajánlom tanulmányozásra az alábbit:

http://www.ksh.hu/thm/2/indi2_..


Hús fogyasztás egy főre 2002 66,4, 2006 57,9, 2009 53,2
Ezen belül a legnagyobb csökkenés a baromfi húsnál van: 2002 21,4, 2006 18,4, 2009 16,7
Forrás: http://www.ksh.hu/docs/hun/xst..

Mondom, hogy a libákkal van a baj. ;-)

Válaszok:
honphibu | 2012. október 14. 17:43

Romló életszínvonal? NEM!
Nem engedünk a KSH-nak!


De most mi a bajod?
A hús egészségtelen, zabálják halálra vele magukat a gazdagok!
Nem látod, hogy ez a kormány csak a szegényeknek akar jót?


A rothadék Bajnai ezt is jól elintézte, mi? :D


Egyem a szívüket! Természetesen 2008-hoz viszonyították ezeket. Mintha 2009. vagy 2010. nem is lett volna. ( ja ez a két év is a szoclibbantak "javára" írható)
És a változások: telefonnál 0,4 %-os, színes tévénél 0,2 %-os, üdülésnél 0,5 %-os így is az eltérés.
És népszabóság úgy tálalja, mintha ez csak a mostani ko9rmány műve lenne.
Ennyit a hiteles tájékoztatásukról. Hazugok, mint mindig.

Válaszok:
honphibu | 2012. október 14. 17:45

Na mivan itt? Szar az élet? Hazugság! Senator asszony, girnyó, szargyártó, etolcsi tessék mán cáfolni!!! Még a végén elhiszik a birkák oszt nem fognak menetelni!!!


Minden a szoclibbantak javára írható, még a te elmeállapotod is!

Válaszok:
miloka | 2012. október 14. 17:50

Volgográd-Ftc: 22-37 ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ:DDDDD


Nextikém!
Most tévedtél. Se kannásat, se márkásat nem iszok ráadásul. ( elrettentő példának itt vagy te erre. )
És nem érzem magam szegénynek!
Márcsak azért sem, mert nem vagyok húsimádó, világ életemben a tömegközlekedést vettem igénybe, és a nyaralásom megoldom azért. Igaz nem üdülőparadicsomokban, vagy wellneazekben.

Válaszok:
honphibu | 2012. október 14. 17:51

Szerinted 2009 vagy 2010 ( mind a kettő a szocibbantak költségvetése ) kinek a sara? Most az egyéb böszmeségekről ne beszéljünk.
Javaslom tanulmányozd azt alinket amit fentebb javasoltam. Érdekes dolgokat fogsz ott látni.
Gondolom azokról a számokról úgy 2002-től nem mered megírni a véleményed!

Válaszok:
honphibu | 2012. október 14. 17:53

Elég bonyolult, az örökölt szarkupacból sikerült még nagyobbat csinálni.


"nem iszom".... hamár, legalább ezt, ha már a wealnezek nem mennek....

Válaszok:
miloka | 2012. október 14. 17:54

Különben ez a cikk akkor lenne hiteles, ha ott lennének az elmúlt 10 év adatai, statisztikái.


Te pedig tanulmányozd, mit mondott 2010 februárjában Orbán Viktor a Bajnai-kormány válságkezeléséről.


1.) iszok ( nézd meg a helyesírási szótárban)
2.) a wellnesznél elütés volt. ( néz a klavidra az a és az s betű egymás mellett van)
Még szerencse, hogy csak ennyi véleményed.

Válaszok:
szintiboj | 2012. október 14. 18:00

"Például a Magyar Gárda betiltása!"

Hát ez nagy "siker" volt..


a negatív életszínvonal növekedés is növekedés. a fülkeforradalmárok újabb sikere.


"1.) iszok ( nézd meg a helyesírási szótárban)"

Te meg nézd át az ikes igék ragozását és megtudod, hogy ma már ez is használható!

Válaszok:
miloka | 2012. október 14. 18:06

rosszabbul élünk, mint 2 éve
orbánahibás
elég volt
itt az idő

:DDDDDDDDDD


Pözsó! Nem fogok az életmódomról beszámolni. Hol írtam én, hogy egyáltalán nem eszek húst?
És azt, hogy nem ismerném mi a wellnesz?
Te meg csak dicsekedj a fényűző életmódoddal. Remélem a NAV hamarosan felkeres egy kis vagyonosodási vizsgálat céljából. :P :)
Hm?

Válaszok:
julianus | 2012. október 14. 18:14

Mivel ikes ige, ezért hagyományosan 'iszom' mind alanyi, mind tárgyas ragozásban. Viszont ez már régóta kikopóban van, és ma már legfeljebb a tudálékosok oktatnak ki ezért.
A tisztán ikes igéknél mindkét változat lehetséges.

http://hu.wikipedia.org/wiki/I..

Az oldal közepe táján, az "Ikes ragozás" címszó alatt, a második táblázatban szerepel a régi és a ma elterjedtebb változat.

Válaszok:
szintiboj | 2012. október 14. 18:21

„Életszínvonalban az unió sereghajtói közé kerültünk”

Akkor ezek szerint a Gyurcsány elqurta és Bajnai végrehajtó kormány jól eredményesen működött a jövedelmek megkurtítása tekintetében. 13. jövedelem, bérbefagyasztás, támogatások, állami szolgáltatás, foglalkoztatás csökkenése, stb..

Ha még nyolc évük lenne az „állampolgárok rossz gazdák” jelszóval már a többségünknek ennünk sem kéne. Maradna Kuncze doktor tablettás javallata.

Válaszok:
micream | 2012. október 14. 18:15

Kurvaannyát ennek a rohadt gyurcsánybérenc életszínvonalnak, hogy áskálódik a Nemzeti Együttműködés Kormánya ellen. Fel lesz jelentve.

Válaszok:
trallala | 2012. október 14. 18:23
gyaloghartur | 2012. október 14. 18:49

a hálátlan magyarok rosszabbul élnek, pedig a drága orbán és matolcsi urak már mindent megtettek, hogy jobb legyen az élet. mikor épült ennyi stadion és mikor kapott ennyi fideszes rokon állami földet, és mikor nevztek át ennyi utcát és teret?

Válaszok:
julianus | 2012. október 14. 18:15

A franciás rézgyüjtőknek flepnijük van. Őket a NAV nem bántja. ;-)

Válaszok:
miloka | 2012. október 14. 18:21

neked még az eszed is elvették a komcsik


Elégedetlen vagy? Keresd fel Kuncze doktor urat, neki erre jó gyógyszere van.

Válaszok:
micream | 2012. október 14. 18:18

mitől lennék elégedetlen? tudnál valamit mondani, ami teljesült orbán választási ígéreteiből az elmúlt két év alatt?

Válaszok:
julianus | 2012. október 14. 18:41

Dugd meg te az anyósodat! Ha már a nejed mindig lerúg az ágyról.
Irigykedés? Ki mikor kire?
Én szeretek nyugodtan élni, s nem kell soha rettegnem a lebukástól. Nem úgy mint te!


Jó akkor a mi flepnisünknek. ;-)


Igen Én tudom! Ezért írtam, hogy mindkettő jó!


Igen, az a probléma, hogy az adókulcsok változásával változnak a nettó bérarányok.
Éppen ezért írtam, hogy az SZJA viszont az összes bértehernek csak kisebb részét teszi ki.
A többi eddig is lineáris volt, kivéve a személyes nyugdíjjárulékot, amit csak egy határig kellett fizetni.

Volt még az adójóváírás, ami lényegében adómentességet adott (bevezetve 2002-ben, mint jóléti rendszerváltás), ami teljesen átláthatatlanná tette a jövedelmi viszonyokat, mert mindenki az adómentes határra lett bejelentve.

Éppen azért gondolom jó lépésnek az egykulcsos adót, mert segíti a tisztánlátást.
Ráadásul a bérterhek többsége amúgy is egykulcsos a 60% körüliből.

Ha megváltoztatnánk, az tényleg kidobott pénz lenne a gazdagoknak.
Ha viszont ennek kapcsán elkezdenek növekedni a bérek, mert a felhőkön ülő "menedzserek" rájönnek, hogy tényleg annyi az annyi, amit ők saját lelkiismeretük megnyugtatására elütöttek azzal, hogy a kiskeresetűek nem adóznak, akkor pozitív hatása lehet.


"Görögországban mennyivel esett életszínvonal?"

És mennyivel élnek jobban még így is...?

Válaszok:
szintiboj | 2012. október 14. 18:25

tessék mondani ez már az elrugaszkodás éve?

Válaszok:
trallala | 2012. október 14. 18:28
szintiboj | 2012. október 14. 18:33

Én is azt mondom, vigyázzon magára és jól gondoljon a családjára az összes nemfélázsiai nemszármazék idegenszívű liberálkomcsi, mind a minimum 7 millió, amelyiknek nem teccik a rencer. Mert ha nem, jön a tek meg a nav.


Sitty-sutty, de hamar áttértetek a bajnaizásra!
Ez valami központi direktíva volt?


Mármint hozzánk képest!


Ez az! Aszongyák, legutóbb '56-ban rugaszkodott L így a nép kifele az országból, mint manapság. Tény, nekem már 2 éve nincs itthon a lányom, a fiam meg épp mostanság indul.


Az Országgyűlés 1987. szeptember 16-19-i ülésén elfogadta az általános forgalmi adóról, valamint a magánszemélyek jövedelemadójáról szóló törvényeket, amelyek 1988. január 1-jén léptek életbe.


Az! Elrugaszkodásból indul a hátraszaltó!


"mitől lennék elégedetlen?tudnál valamit mondani, ami teljesült orbán választási ígéreteiből az elmúlt két év alatt?"

Ezek szerint elégedett vagy. Ha mondok valamit, amit Orbán az ígéretéből teljesített, akkor elégedetlen lennél. Miért akarsz elégedetlen lenni?

Válaszok:
micream | 2012. október 14. 19:03

A brigád zongoradarabokkal támad.


Nyöszörögjél tápos,
az élet rád tapos
életszínvonalad
csak lefele halad,
nem mehetsz üdülni
tévé előtt ülni
tudnál, de nincs plazma
csillag'áron az ma,
elfeledted régen
milyen négy keréken
utazni, a metró
egyre inkább retró,
szódavíz a fröccsöd,
asszony lógó csöcsöt
ad sóvár markodba,
azt is marakodva,
mert "Nincs szexre kedve!"-
mondja székrekedve,
hisz korog a gyomra,
üres mint a kamra,
üres fridzsidered,
ezért frigid.Vered?
Ennek semmi haszna,
hisz szívesen ba-rátkozna,
ha a hasa telve,
de csak úgy hitelbe
nem csinálja senki:
se ruszki, se jenki,
se zsi-vány, se örmény:
EZ EGY MURPHY TÖRVÉNY!


szerinted orbán hazudott, amikor a gazdaság beindítását, egymillió munkahelyet ingyenes oktatást, egészségügyet és a közbiztonság javulását ígérte?

Válaszok:
koronaszep | 2012. október 14. 19:32

Ő még sohasem hazudott, miért most tenné ?
Kicsit túlértékelte a képességeit.
Meg a Matolcsyét.
De még nem tudja, még nem merték megmondani neki.
No, bízzunk benne, hátha olvas KSH jelentéseket.
( És van mellette valaki, aki segít neki értelmezni. )

Válaszok:
3.bicnicc | 2012. október 14. 19:38

Mars vissza a konyhába.


Ez lehetetlen. A felcsuti zseni megmondta a világ minket irigyel, itt mimden a legnagyobb rendben van


Most az Új Békemenetre koncentráljunk emberek, Békemenet világos?


Fúúú... Ez pedig a demagógia magasiskolája.

Mindenki oda van a jólétért és azt gondolja, hogy a politikum feladata megteremteni és fenntartani a jólétet (egy okkal több, hogy utáljuk a politikusokat). De nem csak a politikum feladata ez.

Ezenfelül az ideális politika célja nem az kell legyen, hogy megteremtse a jólétet, hanem, hogy erkölcsileg helyénvaló és előremutató legyen és elvégezze a vezetési feladatokat. A jólét megteremtését pedig hagyja csak a gazdaságra!

Válaszok:
Szadik_1 | 2012. október 14. 22:56

A mi megyénkben is a térkő körül forog minden. Lassan olyan gazdasági jelentőségre tesz szert mint az olaj.

A közelünkben az egyik mezőváros!!!! főterét most alakítják ki, térkő térkő hátán. A kialakítás költségvetése 1/3 a leendő Szél Kálmán tér átépítésének. Egy mezővárosban, ahol kiba..tt nagy a munkanélküliség, 1300nm vízfelülettel!!!! Ja, természetesen a térkő és majdnem minden Germániából származik, még a beültetendő növények is.

Válaszok:
Laibach | 2012. október 14. 20:42

Nem soká nálunk is jön a kánaán!

Szerinted tart még az O.Z.O.R.A fesztivál, most olvastam?

Altató helyett:

"..Ha a következő választáson kapunk még négy évre lehetőséget, akkor itt hat év múlva olyan ország lesz, hogy mindenki haza akar jönni – mondta Orbán..."


http://mno.hu/belfold/orban-mi..


És érdekes módon a minden szám 2008-hoz van viszonyítva.


Tudod, ki hívta őket vissza? A csúti rém, Magarország porbatiprója volt az.

De olvasd a saját szemeiddel, mit nyilatkozott a csúti rém a magyar Rádóban:

"Az IMF a mi barátunk" - hangsúlyozta a kormányfő a riporter felvetésére, hogy az IMF azért ad pénzt, hogy beleszólhasson a tagállamok belügyeibe. "Ez egy rosszindulatú értelmezés" - mondta ezzel kapcsolatban Orbán, aki szerint az IMF egy bank, ami pénzt ad kölcsön a tagállamoknak, és ésszerű magatartás, hogy látni akarják azokat a feltételeket, amiknek teljesülésekor ezek az országok vissza is tudják fizetni a kölcsönadott pénzt."


Szerintem meg kell szuntetni a statisztikat tanulo egyetemistak allami tamogatasat!!! Ezek arulok!

>:-)


"Mindenki oda van a jólétért és azt gondolja, hogy a politikum feladata megteremteni és fenntartani a jólétet (egy okkal több, hogy utáljuk a politikusokat)."

Az első részt illetően: a rosszlétet különös módon senki sem akarja megakadályozni, szabadon élhetsz rosszul. Lehetsz pl. remete, csak döntés kérdése.

A második részre: igen, a politikusokat utálhatjuk. Ha fölösleges terheket raknak vállalkozásra, állampolgárra. Majd azt lenyúlják és szétosztják a haverok között. Ha akadályozzák az egészséges viszonyok kiépülését. Ha nem vezetnek, hanem uralkodnak. Ha csak jelszavakkal hülyítik a plebset. Ha önzők és károsak. Sorolhatnám, de ennyi egyelőre Neked is elég lesz.

Válaszok:
zuccarello | 2012. október 15. 11:03

érik az újabb békemenet


"Az EU-ban rajtunk kívül csak Bulgáriában, Romániában és Lettországban lett rosszabb ez a mutató."


"mondjuk" az érdekes, figyelmeztető és elgondolkodtató is, ha az eurót a közeljövőben bevezetni akaró Lettország mutatói "rosszabbak" a miénknél, hiszen sokan (itthon) a követendő példát látják az adósság~ és gazdaság kezelésünkben.


"Lettország mutatói nem rosszabbak a miénknél, hanem csak romlottak."

az állítást nem én tettem, hanem a cikkből idéztem, szó szerint.


Pontosan erről beszélek én is. A politika hibázik, ha magára vállalja az állampolgárok jólétének megteremtését. Nem ezért kéne felelősséget vállania.

De ezt a választóknak is tudatosítania kell, hiszen a Fidesz pl. a középosztálynak ígér felzárkózást, az LMP a szegényeknek és gyakorlatilag nem marad tér a természetes társadalmi újraelosztásra. Mindenki a saját érdekeit kéri számon. És örülnek, ha pl. a KSH kihozza, hogy a Fidesz szegényellenes volt, hiszen önigazolást látnak benne.



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó