Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. szeptember 7. 10:49

Róna Péter szerint Magyarországon teljes bomlási folyamatnak vagyunk szemtanúi.

Az ATV-nek nyilatkozó Róna Péter közgazdász szerint Orbán Viktor szellemileg leépül és erkölcsileg megsemmisül, sőt, Magyarország is leépülőben van. Róna hiányolja, hogy Magyarország még nem fogalmazta meg a hivatalos levelet az IMF-nek.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/40944


Összesen 573 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


Legyünk jóindulatúak: ez az ember nem itthon élt. Most néhány éve itt él, de nem ért semmit a tömegek hangulatából. (Hogy egy kicsit is értsen, ahhoz ki kellene mozdulnia az ATV - 168 óra társaságból!)


Sajnos, amit mond Orbánnal kapcsolatban az evidencia.
De ha egy kicsit is odafigyeltél az utóbbi egy évtizedben Lévai Anikóra, akkor az ő arcáról is leolvashatsz sok mindent. Egy tehetséges, ambíciózus nő, aki Orbán mellett feladta az életét. Ha valaki egyszer megírja, az Ő sorsán keresztül még világosabbá válik Orbán személyisége.


Na lám, lám..Tán nem hiszel a győzelemben?


Hát igen, érdemes bepakolni a bőröndbe ha nyaralni mész Tahitire:))
Szép utazást!


Így bizony. És azt elássuk..
:)


Aha! És te ezt figyeled a fa mögül. Ezek után akár azt megkérdőjelezhetnéd, hogy Lévai Anikó létetik e valóságban...


Nem pusztán önfeladásról beszélek. Egy tönkrement életről.

Válaszok:
outsider1 | 2012. szeptember 7. 12:02

Igen, magánügy, nem is feszegetem a részleteket. De akinek nyitva van a szeme, az sok mindent leolvashat egy nyilvánosságban szereplő ember arcáról.


Hát te tényleg csak nagyon szép lehetsz, de okos nem.


Akkor mégis Charles Gati polgárháborús forgatókönyve jön?


A közgazdaság eleve nem egzakt tudomány. A matek az, de a közgáz nem.


Európában Mo-n van a legerősebb kormány.


Mind Anikó, mind a gyerekek nagyon jól vannak.


Róna Péter nem sztár, és oltári hülyeségeket beszél. Pl. devizahitelezésről, vagy hogy 400 Ft lenne az Euro reális árfolyama. (csak a piac nem tudja..)


Végre valaki eljutott a lényegig. Róna nem tett kevesebbet mint hogy nem is annyira burkoltan felszólította a 2/3-os frakciót az árulásra.

Drábik János szerint az egyetemeken is úgy tanítják a közgazdaságtant, hogy maguk a közgazdászok se értsék. Nem találom a youtube-os videót amin egy fiatal számítástechnikus, aki bankoknak csinál programokat simán levezette, hogy a kereskedelmi bankok a levegőből csinálják a hamis pénzt, akkor amikor hitelt adnak de ezt úgy tanítják az egyetemen, hogy a diákok ne értsék. A jó jegyért elismétlik a vizsgán a rossz matematikai levezést és mennek tovább, nem értelmezik, mert félnek, hogy ha kérdéseket tesznek fel, akkor elveszítik a professzorok jóindulatát. Róna ennek az egyetemi oktatásnak az egyik kulcs figurája.

Hogy mi a rendes demokrácia azt pedig nagyon sokan kezdik megkérdőjelezni a világban.

Miközben az EU tagállamok nem hogy nem növekednek, de súlyos recesszióval küzdenek és az brüsszeli bürokrácia nem csinál semmit, addig ha MO helyben van már az is óriási eredmény. Tessék Bogár Lászlótól elolvasni a meddig növekedjünk cikkjét. Nem ez a pontos cím, de a Magyar Hirlapon van. A lényeg az állandó növekedés jelenti a valóságos pusztulást, mert ki növekedjünk magunkat a véges erőforrásokkal rendelkező bolygónkból. NEM KELL ÁLLANDÓ NÖVEKEDÉS ÉS NEM KELL RÓNA!!! Gondolom, hogy a nyári szabadkőműves gyűlésen Rónát letolták, mint paraszt a gatyát, hogy hogy az Orbán még mindig hatalmon van? Most az öreg átment hisztériázóba.
Tényleg azt hiszi, hogy ezzel a nyilatkozatával bizalmat keltett a magyarokban? Egy ilyen kegyetlen fazon majd jó emberi világot akar nekünk összehozni? Megismertük Róna valódi kegyetlen és a magyarokat teljesen lenéző felsőbbségitől eltelt énjét.


De a legszomorúbb, hogy a Kövesi-féle kinaiak, se hatódtak meg eléggé, magyar rokonaik pénz igényeitöl... Ki érti ezt?

Na és ki ne értené az implicite zsidózás diszkrét báját?...


De nehogy már azt merjék mondani ránk bárhol is, hogy antiszemiták vagyunk!...


Naná, hogy nem erre gondolt. Arra gondolt, hogy a 2/3-os frakcióból árulják el annyian az Orbánt, hogy megbukjon a kormány. Ezt csinálták a Berlusconival is.

Tehát a karvaly tőke nálunk is ezt akarja megcsinálni és nem lepne meg ha az ügyvezető miniszterelnökséget Bajnai vállalna el nemi húzódozás után, hogy a színházi drámaiságot se hagyjuk ki. Pénzügyminiszter Róna Péter lenne.


Róna Péter elfelejtette megemlíteni, hogy három nagy csoport egymással versenyezve vásárlója fel az EU tagállamok még értékkel bíró részét. Arabok, oroszok és kínaiak. Üzletláncokat, cégeket "ad assurdo" foci csapatokat vásárolnak. A gazdasági háború és hatalom átvétel igen idegessé teszi a globál gazdit és Rónát is.

Látványos kirohanása is azt jelzi, hogy nem a tervek szerint mennek a dolgok.


"Oszt szerinted is arra lenne jó a javaslatod, hogy azonnal megszűnne a Fidesz?"

Igen, valószínűleg. Orbán nélkül egy másik párt képviselné a jobboldalt. De erről a fideszesek tehetnek: egy ember kénye-kedvének kiszolgáltattak egy pártot. Hogy mi lenne itt utána, nem tudom. Ez csak az út kezdete lenne, de legalább egy esély a kezdésre.


"Róna: El kell venni Orbán hatalmátô


Végre, hogy valaki kerek-perec kimondta, hogy a demokráciákban a hatalom nem a népé, hanem választott diktátoroké, kik hatalmukat az adókból üzemeltetik.


Miért Valika? Miért nem Sárika?


Miért Valika? Miért nem Sárika?


Ha Róna szerint a 400 Ft-os Euró a jó, akkor ezerrel vegyen forintért Evrót, ne a TV-ben beszéljen róla!


Róna akkor Fletó tanácsadója volt, hamar meg is lett az IMF-EU megállapodás..


"Nem, Rona azt mondta, a kovetkezo mondatban, a parlamenti tobbseggel rendelkezo Fidesz frakcio az egyetlen, aki ezt megteheti. Miert hazudsz?"

Igazad van, Rona valoban nem azt mondta. Úgyhogy bocs. Ettől függetlenül viszont a véleményemet, melyet ezzel kapcsolatban megfogalmaztam, továbbra is fenntartom.


Akkor csatoljuk vissza őket? A jelenlegi Magyarország kormányáról van szó, nem Romániáról.


Akkor Róna vegye rá a képviselőket, de ne a TV-ben lázítson! Egy paprikajancsi levenné a kormányfőt, akkor lobbizzon!
Vagy komolyan vette Heller lázálmát?


"Pedig most nincsenek itt Ivánék és a sereg is csak egy rakás ócskavas..."


Nincs is szükség Ivánékra, hogy Orbán a hatalmát meg tudja tartani. Ugyanis hiányoznak hozzá a Johnok is, kik rajtunk keresztül szeretnének egy borsot törni az Ivánék orra alá. Más volna a helyzet, ha Orbán geopolitikailag Putyin felé húzna. Akkor a Johnok újra megjelennének, és Orbánnak a hatalom megtartásához megint szüksége lenne Ivánékra.


Ja. De mintha jogásznak készült volna.


"Róna Péter nem más, mint a kommunizmus eszméje áltat kreált osztálytársadlmi gazdaságpolitika kiszolgálója."

Állításodat úgy értelmezem, hogy szerinted semmilyen társadalmi osztályok nem léteznek.


"Róna Péter nem más, mint a kommunizmus eszméje áltat kreált osztálytársadlmi gazdaságpolitika kiszolgálója."

Ezek szerint a tanyasi paraszt egy osztályba sorolando a pesti libsivel és a lapátos melós ugyanaz osztályba Simor Andrással


Lehet, kissé zavarban vagyok. A komcsik azt állítják, léteznek osztályok, a demokraták pedig azt, hogy nem léteznek.


"Ez az oka ennek a vergődések, amit az ország csinál. Orbán - ahogy Gyurcsány is - csak egy tünet. Nem maga a baj. A baj ennél sokkal mélyebb."

Ezek szerint, amikor választások vannak, és kormányváltás következik be, csak tüneti kezelés? Azt hiszem, igazad van.


Valami ÉRDEMI az őrjöngésre?


"Azok egyikeként, akik tanították, hogy kell csődbe vinni a gazdaságot."

egyikeként.....,

ezek szerint ilyen tanárból több is van. Szerinted mennyi?


"A természetes társadalom rendekből áll."

1. Mit tekintesz természetes társadalomnak?
2. Az egyes rendek egyforma jogokkal, lehetöségekkel és egyforma befolyással rendelkeznek az osztályokkal szemben, vagy sem?
Milyen a különbségek vannak az "Osztály" és a "Rend" között.

"Minél magasabb rendbe kerül egy ember, annál nagyobb felelőség nehezedik a vállára."

Melyek az alacsonyabb és melyek a magasabb rendek?


és ezt itt most hogy?


ha egzakt lenne, 10 közgazdászból legalább 9 ugyanazt mondaná. de 10 húszfélt mond.


Baur és Róna, a két épületes agykolosszus vitázik..


"Számokkal dolgozik"

Az asztrológusok is

"gazdaság/gazdálkodás törvényei önmagukban helytállóak!"

Ez igaz. Csak az nem mindegy, hogy ezeket figyelmbe veszik-e. Gyakran nem.


Azt gondolom, Mo-n ideje leszamolni a belso kereslet indukalta gazdasagi novekedes mitoszaval. Sosem volt ilyen, sosem lesz ilyen.

ha sosem volt és sosem lesz, akkor mindegy van-é ilyen mítosz vagy nincs.


A jóslás nehéz dolog, főleg jövő időre vonatkozóan. De azt, hogy az előző ciklus pártjaival mi lett, azt láttuk, látjuk. MDF, SzDSz kukába, MSzP 2006 óta nem tud sehol nyerni, lesüllyedt középpártá, belőle kilőtt a sansztalan DK és Szili egyszemélyes pártja, közben bejött két protest párt. Olyan virtuális frakciókról hallani, hogy Milla, 4K, SZEM, Fodor Gabriella is alakít mégfrankóbb liberális csírát. Amrika Hangja, Baynau meg Excel sheet-eket elemez, és sehogy nem jön ki, hogy akár egy választókörzetben nyernének. Új-Lipóciában Captain Szanyit adjuk, de semmi más. Ehhez képest a FIDESZ köszöni szépen, jól van.


Óvakodjunk Rónától

Ahhoz képest, hogy leépülésről beszél, végig jót vigyorog ez az úr és magas lóról oktatja a demokráciát.
Ne feledjétek ezt a cikket
Heller Ágnes-Dereckei Zoltán: A Demokratikus Újrakezdés Kormánya
http://mandiner.hu/cikk/201209..
Róna Pétert miniszterelnöknek látnák szívesen egy olyan kormányban, melynek szerintük többek között Vadai Ágnes is oszlopos tagja lehetne/kellene, hogy legyen.

Róna Péter a rendszerváltáskor félig hazajött Magyarországra. Kezdetektől fogva résztvett a hazai privatizációban. Az utóbbi években hirtelen és elég látványosan bekapcsolódott a hazai politikába. Valaki emlékszik rá ,hogy pontosan mikortól és miért?Talán mikor a válság kitört. Dolgozott az MSZP-nek, utána az LMP-nek osztotta az észt, most pedig Orbánt döntöget nagyon destruktív stílusban.
Úgy gondolom, hogy az Orbán kormány idei újabb megdöntési kísérletéhez érkeztünk. Az ATV ismét élharcos, néhány hónapja Bajnainak is az elsődleges csatornája volt.
Közben kiderült , hogy az embereknek Bajnai sehogy sem kell. De kell -e nekünk az Amerikából és Angliából jött Róna?

Azt, hogy a jelenlegi helyzetben a kormány az ország, mint közösség érdekeit próbálja képviselni, nem akarják bevenni. Változtani a jelenleg a periféria számára nagyon hátrányos világgazdasági feltételrendszeren
nem akarnak a tőkekörök.

Ha megfigyeljük Rónát, azt tapasztalhatjuk, hogy az interjú legfőbb célja az ellenfél leírása,megsemmisítése. Betegnek nevezi Orbánt , szétesettnek az országot. A "mi" névmást használja ,idetartozónak tekintve magát, de lelkületében , metakommunikációjában nincs velünk. Ő az ő jól működő, demokratikus államában él, a hazai viszonyoktól elszakadva, mosolyogva az egész interjú alatt.

Mégha rengeteg is a gond, mindenkit óvnék attól, hogy a látottak és hallottak bűvkörébe kerüljön. Gondoljuk tovább a folytatást, mi lenne, ha Róna Péter "elvenné Orbán hatalmát."

Róna Péter
56-ban 14 évesen Amerikába emigrált. Amerikában gazdaságtörténetet , Angliában jogot tanult.
1968-tól egy washingtoni ügyvédi irodában dolgozott jogászként, majd az amerikai kereskedelmi minisztérium közvetlen külföldi befektetések osztálya munkatársa lett.
Utána banki évek következtek, a ranglétrán végig az igazgatóságig.
A kezdetektől fogva résztvett a hazai privatizációban.
1990-ben lemondott tisztségéről, hogy átvegye az Első Magyar Alap vezetését Budapesten. Emellett megalapította a buszgyártással foglalkozó NABI Észak-amerikai Járműipari Rt.-t.
Üzleti munkái mellett az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Kar nemzetközi jogi tanszék óraadója volt 2004 és 2010 között. 2006-ban címzetes egyetemi tanárrá avatták. Emellett az ELTE és Pécsi Tudományegyetem gazdasági tanácsának tagja volt. 2008-ban az Nemzetközi Valutaalappal (IMF) valamint az EU-val való hitelmegállapodásról folytatott tárgyalásokon a második Gyurcsány-kormány tárgyalóbizottságának tanácsadója volt. 2010-től az Oxfordi Egyetem Blackfriars College gazdaságtörténeti vendégkutatója.
2011-ben a Lehet Más a Politika (LMP) pártalapítványa, az Ökopolisz Alapítvány kuratóriumának társelnöke lett Schmuck Erzsébettel közösen. Emellett jelentős publicisztikai, tanulmányírói munkássága is. Váltakozva él Magyarországon és az Egyesült Királyságban.
http://hu.wikipedia.org/wiki/R..

Nemcsak sajtgyáros
NABI, az Ikarusz rendszerváltás utáni története
http://hu.wikipedia.org/wiki/N..

2008-as interjú
Nézzünk tükörbe
http://www.biztositas.hu/Hirek..


Ez a tanult és sokféle, banki-gazdasági vezető pozíciót betöltő, sok egyetemen tanító ember adja most ezt az "elmebetegező"interjút:
Róna Péter: El kell venni Orbán hatalmát


Lenyűgöző magyar Róna
http://www.szabadfold.hu/inter..


Az Első Magyar (befektetési) Alap (EMA)
" Róna Péter, aki New Yorkban egy neves befektetési bank, a Schroders vezérigazgatójaként karrierje csúcsára jutott, két évvel a rendszerváltás után visszatért Magyarországra, egy akkor 78 millió dollárnyi tõkét kezelõ kockázati tõkealap, az Elsõ Magyar Alap (EMA) élére. A kezdeményezés valóban elsõ volt a maga nemében, hisz 1989-ban alakult meg, és olyan nevek fémjelezték mint Andrew Sarlos, Soros György, és az IFC, vagy a Magyar Nemzeti Bank (MNB). Az alap - a kezdeti tulajdonosi koncepciókeresést követõen - lényegében 1994-ben kezdte meg tényleges mûködését, és ismertségét is annak a stratégiának köszönheti, amit akkoriban Róna Péter dolgozott ki. Ekkor tõkeemeléssel 114 millió dollárra nõtt a befektethetõ összeg - annak ellenére, hogy néhány tízmillió dollárt ki is vontak egyes nagybefektetõk. Az alap kezelõi úgy döntöttek, kivásárolják az MNB tulajdonrészét, és nem tartanak igényt az 1989-ben még indokolt jegybanki tõkegaranciára sem. Azóta 232 millió dollárt érnek a kezelt vállalati részesedések, ami évi 17 százalék feletti dollárhozamnak felel meg. Az alap 1999-ben 51,3 millió dolláros nyereséget ért el, ez pedig közel 30 százalékos hozamot jelent.
Róna Péter és csapatának irányítása alatt 1994. óta angolszász mintára szervezõdõ kockázati tõkealappá vált az EMA. Az elsõ jelentõsebb magántársaság, az Ibusz részvénykibocsátását is az EMA szervezte meg a pesti tõzsdén. A magyar-amerikai North American Bus Industries (NABI) pedig mára a tõzsde egyik sikercégévé vált (az EMA 55,6 százalékos részesedésének piaci értéke 2000 nyarán már 50 millió dollár volt). Igaz, két balul sikerült üzleten - a Mireliten és a Csabai Konzervgyáron - összesen mintegy 15 millió dollárt veszítettek, viszont komoly nyereséggel szálltak ki a Telekábel kábelteleviziós társaságból és ugyancsak eredménnyel értékesítették a Rábában lévõ 10 százalékos részesedést is.
Az EMA részvényesei - többek között az ENSZ Nyugdíjalapja, a Union Bank of Switzerland, vagy a Quantum - az idei közgyûlésen 2003 végéig meghosszabbították az alap mûködési idõtartamát. Ezzel egyrészt nyilván a számukra folyósított több mint 70 millió dollárnyi osztalékot méltányolták. Másrészt az alap portfoliójába tartozó cégek, így például a NABI, vagy a színtévesztést korrigáló Coloryte és a gyógyszerkutató Biorex növekedési potenciálja is erre ösztönözhetett.
Az EMA mûködésének egész eddigi idõtartama alatt arra törekedett, hogy a politikától független maradhasson. Annak idején ez volt az oka a jegybanki részesedés kivásárlásának is. "

http://users.atw.hu/mc-bubu/la..


A Róna interjú kapcsán

Valóban nagyon sok gond van a kormányzással ,sokszor kevés/kevésnek látszik a szakértelem, nem megfelelőnek az irányítás és a kommunikáció.
De mit kínál nekünk a beteg vezetőről , szétesett országról beszélő Róna?

Évtizedek óta eladósodott a gazdaságunk.
Újabb a korábbi feltételeknek megfelelő IMF hitel? Mire van szüksége Magyarországnak?

A 2008-as válság előtt lehetett olvasni arról, hogy megelőző évben nagyon sok helyen az előző évekhez képest magas osztalékot fizettek ki a bankok. A virtuális pénzek helyett reális vagyonhoz tudtak jutni azok , akik befektetni akartak. Világszerte egyre jobb befektetésnek tekintik a földvásárlást.
Föld, viz ,energia ezek lesznek a jövő meghatározó kérdései.


Megint újabb válság várható?

Csendesen készülnek a pénzügyi összeomlásra?
2012 aug.17
"A múlt héten több cikk is megjelent arról, hogy az Egyesült Államok kormánya az elmúlt két év során titokban arra utasította az öt legnagyobb amerikai bankot, hogy „készítsenek vészforgatókönyvet egy esetleges összeomlás kivédésére”. Önmagában ez nem lenne olyan nagy dolog, de több tucat más indikátorral kiegészítve már egészen más képet kapunk.

Az elmúlt 12 hónap során több száz bankvezető mondott le pozíciójáról, vállalati bennfentesek hihetetlen mennyiségű értékpapírtól szabadultak meg és számos Wall Street-i bankár vásárolt „biztonságos”, a városoktól távoli, önellátásra alkalmas ingatlant.
Eközben számos jelentés érkezett arról, hogy az amerikai kormány élelmiszert és lőszert halmoz fel, Barack Obama elnök pedig egyik végrehajtási utasítást írja alá a másik után, amelyek bevezetésére csak egy teljes társadalmi összeomlás esetén lenne szükség....."


Csendesen készülnek a pénzügyi összeomlásra?
http://kulturaliskreativblog.c..


Egy másik mandineres cikk a vitához


Sinkovics: Himnusz a minimálbérhez

"Mentalitás dolga, ki mire szavaz. Elfogadja a balliberális oldal lencsetálas programját, vagy harcol...

Éppenséggel elemezni lehet bizonyos aktuális pénzügyi és a nyomukban keletkező gazdasági folyamatokat. Ezek azonban nem diszciplináris, embertől és rendszertől független törvényszerűségek, mint például a gravitáció vagy a Pitagorasz-tétel, hanem az IMF és más hatalmi szervezetek által kiépített struktúra belső, technikai és működési elemei, mechanizmusai. Fontosabb ennél, hogy az IMF politikai hatalommá vált, amely ezer képben és formában képes megjelenni, a szír ellenállástól kezdve az EU teljes és átfogó szervezetéig, illetve az Egyesült Európai Államokig. Ezt az Orbán-kormánnyal folytatott tárgyalások is jól mutatják. A nyilvánvaló gazdasági és politikai cél Magyarország betörése és forrásaink megszerzése..."
http://mandiner.hu/cikk/201209..


Érdemes lenne nagyon körültekintően megválaszolni az alábbi kérdéseket:

Orbánék kerékkötők és hagy menjen a szekér úgy mint eddig, vagy újfajta gazdasági pályára való térésre van szükség, a világgazdaságban újraszabályozásra?
Csak fenti központokból határozák meg hogy mi legyen , vagy alulról az országok részéről is jöhet kezdeményezés , hogy ők hogyan tudnának jobban a boldogulni ( helyi gazdaságot fejleszteni , megakadályozni azt hogy az emberek tömegesen éhezenek vagy télen fázzanak, tanulni,ügyeiket intézni,életüket emberi módon élni tudják)

Egyenrangúak-e a partnerek, egymást a tisztességes politikai szabályok szerint kezelik-e és tekintettel vannak-e az emberi méltóságra?

Ez utóbbiról a "beteg vezető, szétesett ország" interjút adó Rónát is kioktatnám.


Az ilyen dumák hallatán kezdem érteni, mit jelentett az alvilággal összefonódott rendőrség, mire lehetett volna felhasználni ezt az összefonódást, ha nem számolják fel.


Ennek ellenére már az IMF és EU is úgy látja, elég az elővigyázatossági hitel. Fél éve még nem ezt mondták.


Fent és lent

A fotelból nézve egész más.
Más a fotelból nézni, mint nyakig benne lenni


Csalódott a magyar kormányban az amerikai nagykövetasszony

vaktyúk 2012. január 7. 23:29

"Nagyon visszás helyzet: fotelből nézni a meccset.
Elszólás vagy rossz fordítás volt ,hogy "évek óta részese a választásoknak"?


Az amerikai nagykövetasszony szájába egy riporter adta egy tegnapi vele készült interjú folyamán a szót: Olyan mintha egy meccset nézne? Igen , mondta és könnyedén nevetett.

Előtte megtudhattuk tőle, hogy

üzletasszonyként azt mondja:
- A piacok számára legfontosabb a biztonság és a kiszámíthatóság. Még egyszer a kiszámíthatóság.
- szép ország vagyunk, szép fővárossal , jól képzett emberekkel
- itt Magyarországon a világ más országaival összehasonlítva még mindig kedvező költségekkel lehet befektetni, vállalkozásokat üzemeltetni.

amerikai nagykövetként:
- Itt Magyarországon az amerikai érdeket képviseli
-évek óta részese a választásoknak ??? ( na ezt aztán értelmezzük)

Aztán jött a riporter hátradőlős ajánlata: Akkor úgy nézi a mostani történéseket, mint egy meccset?
-Igen - hangzott az oldott válasz."
http://mandiner.hu/cikk/201201..

Aztán elég rasszistázni, kioktatni a demokráciáról, alapítványokat csinálni, egy-egy demonstráción megjelenni, a "demokratikus ellenzékkel" tartani a kapcsolatot és a megbízott jól végzi a feladatot.


Az hogy a politikusaink az országunk érdekét szolgálják elengedhetetlen


Nem Hillary Clintonról volt szó, hanem az amerikai magyar nagykövetről,aki úgy néz ki a fegyverrel is bánni tud.
Mégis volt demars
http://mandiner.hu/cikk/201111..
De ez az egész így félrevisz.

Azonban hogyan is mondta a nagykövetasszony:
"amerikai nagykövetként:
- Itt Magyarországon az amerikai érdeket képviseli"


Mi történt nálunk?

A posztszocialista országokban a politikai és gazdasági rendszerváltás eredményeként - megfelelő, az országok számára szükséges talpraállító segítség híján - változó mértékű gazdasági visszaesés és eladósodás következett be.Perifériaként kezeltek és a saját hasznukat aknázták ki elsősorban a tőkekörök, melyek 2008-ig nagyon dicsértek minket, mint élenjárót a feltételeikhez való alkalmazkodásban.( közben ott már érlelődött a válság) Ennek eredményeként kialakult a mai rossz gazdasági szerkezetünk,pl. a mezőgazdaság leépülése.
Nyilvánvaló ,hogy ez egy nagyon fontos erőforrásunk, de a mostani szabályozók nem azt segítik elő, hogy legyen pénz a szükséges szerkezeti átalakításokhoz , ami aztán termelt értéket és így az emberek megfelelő ellátását és többletbevételt jelentene, hanem a kamatterhektől terhelten és még továbbterhelten az egyébként is túlprivatizált országunk még további erőforrásai eladására kényszerüljön vagy még tovább leépítse az államot és a közintézményeit, szociális juttatásait. Egy olyan országban ahol az előzmények miatt az embereknek csak elég kis része rendelkezik valamilyen magánvagyonnal, gazdaságilag működtethetővel még kevésbé.

Most mindezt az Orbán kormány nyakába varrni ,meg hogy a válság idején nincs nagy fellendülés nem igazságos, hazug dolog.
Nem akarom Orbánékat védeni azzal szemben amiben jogos a kritika pl. kamarilla politika, kommunikációs hibák és sokkal több szakértelemre , a korrupcióval szemben fellépésre lenne szükség Hiányzik sok hiteles ember minden szinten, de ha az ellenzék köreiben körülnézünk nem gondolom, hogy jobban állna a helyzet.
A politika tartalmát tekintve: a magyar érdek, az ország érdekének a szolgálata alapvető, ELENGEDHETETLEN, hogy ez jobb vagy balközépről valósul meg ez a politikai erőtértől, a csapatok felkészültségétől függően változó lehet.

Válaszok:
vaktyúk | 2012. szeptember 8. 14:50

"jobb vagy balközépről valósul meg"

Hiteles balközép ma Magyarországon nincs. A jobboldal változatai és liberálisok, meg egy gyenge ökopolitikai vonal.


"El kell venni az Orbán hatalmát". És ha valaki elveszi, Róna megint csak azt fogja mondani, ettől is el kell venni.


Semmi, semmi, csak Charles Gati is azt mondta, hogy el kell venni Orbántól a hatalmat, ha kell erővel, akár polgárháborúval.

Beláthatod, hogy ez egy gondolatébresztő ötlet, és Róna kijelentése is erre hajaz.


Ez a lényeg: a tárgyalások még el sem kezdődtek. Van egy mondás: majd ha odaérünk a hídhoz, átmegyünk rajta. Várjuk ki.


Most mit mondjak erre? Miért fordulna szembe a frakció a miniszterelnökkel? Azért, mert Róna mondja? Ki az a Róna? Félisten? Egy a sok közül, aki mást akar, mint ami van. Ennyi figyelmet érdemel.

Majd 2014-ben eldől, hogyan tovább. A jaj, de nagyon demokratikus, oltári demokratikus, nagyon-nagyon demokratkus ellenzékiek nem így gondolják?

Netán nem bíznak benne, hogy a választók meghatódnak a hű, de nagyon nagy demoktarikusságuktól? Ezért tehát fel kéne lázítani Orbán ellen a frakciót? A régi szovjet módszerek kellenének, amelyek nyomán hol itt, hol ott ébredt öntudatra egy-egy ország népe, és ki tudja honnan szerzett kalasnyikovokkal hirtelen szovjetbarát szabadságharcba kezdett?

Róna mióta aggódik a Fidesz frakció tagjainak érdekeiért? Hagyjuk már ezt ahülye dumát! Bírják már ki 2014-ig.

Tud ez a nép vigyázni magára, az MSZP-SZDSZ-t is elküldték a fenébe. Ha úgy gondolják, akkor majd Orbánnal is ezt teszik.


Nem volt hazug, nem volt légből kapott, ezt még az IMF nagyasszony sem állította. Valamit azért mondani kellett, ezért úgy fogalmazott, hogy pontatlan. Ő talán nem fél annyira Orbántól, hogy adott esetben ne merte volna ráolvasni, ha hazudott.

A pontatlan pedig nem azt jelenti, hogy hazug, légbőlkapott.

A kiszivárogtatás, az általánosan megfogalmazott követelésekre adható, lehetséges konkrét intézkedések felsorolása pedig egy jó lehetőség az ellenzéknek, hogy előre kifejtse, mit lehet elfogadni a tárgyalásokon, és ne utólag legyenek okosak, ahogyan szokták.

Most például Mesterházy, aki a közelmúltban a fene tudja miért, miért pont most, de a nyugdíjcsökkentést firtatta, elmondhatja, hogy szerinte lehet-e IMF nyomásra nyugdíjat befagyasztani, netán csökkenteni, ahogyan az Románia esetében történt?


Az a megfogalmazás, hogy Orbántól "el kell venni" a hatalmat, erősen rímel Charles Gati néhány pontban összefoglalt, antidemokratikus, ha kell polgárháborús ötleteire.


Ez történt 2010-ben a választásokon.

De csak azért akkor, mert bár 2006-ban előállt a helyzet, hogy a nép levesse a kormányzat igáját, de október 23-án, a Fidesz nagyyűlés után Gyurcsány vette a bátorságot, hogy megmutassa a jobooldaliaknak, beveri a pofájukat, ha nem tetszik nekik a rendszere. Aztán 2009-ben elmenekült, vagy csak lelökték a süllyedő hajóról. Csak annyit még erről, hogy ha ez három évvel korábban történik, nem lett volna Jobbik, nem lett volna Gárda, nem lett volna kétharmad sem. Úgy, hogy kár most siránkozni. a nép élt jogával, és törlesztett.

Az idézet egyébként nagyon kockázatos megoldást kínál. Mert szerintem az ott vázolt helyzet 2006-ban volt meg, szerinted meg most. Így aztán, ha utcára kéne menni, akkor akár lőhetnénk is egymásra.

Maradjunk a választásoknál. 2014-ben el fog dőlni.


Róna pontosan ezt mondta: El kell venni tőlük.

Aztán kezdte emlegetni a frakciót.


2006-ban csak a fasiszták keltek fel, a békemenet birkamenet volt.

Na, látod, ez az a blőd balos felsőbbrendűség, a ballib maga gyártotta pár centis "szellemi magaslatáról". Szerintük nincs jogos, elfogadható jobboldali megnyilvánulás, minden jobboldali hülye, féleszű Orbán rajongó. Amíg erről a magaslatról nem tudnak leszállni, addig nincs mit beszélni velük, csak röhögni lehet rajtuk. Nem lehet komolyan venni a vitákat.

Csak a bal, csak a liberális. A többi mucsai. Az SZDSZ is ezt hangoztatta, aztán mentek a levesbe Fodorral, Petővel, Kunczéval, Magyarral, meg a többivel együtt, csak a 70 millás adósságuk maradt utánuk.

Ez nem személy szerint neked szól, mert nem ismerlek, de a megnyilatkozásokból, főleg itt a Mandin ez a káp alakul ki.


Kösz, hogy igazolod az állításomat.


Neked is kösz, hogy engem igazolsz.


A magyar és az amerikai Ikarusz

A tőkeinjekciót 1992-ben az amerikai Ikarusz kapta, nem a rendszerváltás után nehéz helyzetbe került magyar gyár.

Róna Péter ma sajtgyárosként ismert,de

tudjuk-e milyen szerepe volt a Róna Péter vezette Első Magyar Alapnak ( angliai bejegyzésű kockázati befektetési alapnak )Ikarusz korábbi amerikai együttműködőjének a megvételével és feltőkésítésével ?

North American Bus Industries (NABI) is a major transit bus manufacturing company based in Anniston, Alabama, USA. NABI was founded in 1992 when the Hungarian firm Ikarus Bus, a key bus supplier to Central, Eastern Europe, spun off a majority share of their American operations to American/Hungarian investors amid financial instabilities in the wake of the end of the Cold War.

History

NABI's history can be traced to the attempts of its former parent, Ikarus Coach, to enter the North American market. In 1980, Crown Coach entered an agreement with Ikarus to produce the model 286, an Americanized model 280 articulated bus under the Crown Ikarus name. After the venture with Crown ended in 1985/86, Ikarus entered an agreement with Orion to continue production of the 286 for the Canadian market as the Orion III, also known as the Orion-Ikarus. Regardless of name, the 286/Orion III was beset with a multitude of problems ranging from poor construction to inadequate build quality which played a role in Crown's demise in the US.

In the wake of the 286 problems, Ikarus regrouped and entered a deal with Union City Body Company of Union City, Indiana, to market and assemble a new bus for the American market. In 1989, Ikarus reentered the US market as Ikarus USA and introduced the model 416 (an Americanized model 415). The next year, Ikarus USA introduced the model 436, an articulated model of the 416. Though the company had modest success, the end of the Cold War led to a vast decline of Ikarus' European output and to a period of uneasiness at the company. These problems contributed to Union City Body Company declaring bankruptcy in 1992, in turn putting the future of Ikarus' US operations in doubt.

Amid these problems, Hungarian-born/US-residing investor Peter Rona, director of the First Hungary Fund Ltd of Jersey, United Kingdom, purchased 75% of Ikarus USA in mid-1992 with Ikarus retaining 25%. With the purchase came many changes, most significantly the name of the company to American Ikarus and the base of production from Union City to Anniston, Alabama.

Though American Ikarus was more successful than its predecessors, by the mid 1990s Ikarus decided that they wanted to leave the North American market given increased competition in Europe. In 1996, Ikarus sold their share of American Ikarus to the First Hungary Fund which took on the current NABI brand name and NABI Rt. corporate name upon closing. Subsequently, NABI expanded into the European market with the purchase of Optare in 2000 and is now a rival to its former parent...
http://en.wikipedia.org/wiki/N..

A NABI (North American Bus Industries) a világ egyik vezetõ tömegközlekedési busz gyártója. Az 1992-ben alapított vállalat gyökerei a hetvenes évekig nyúlnak vissza. A NABI Magyarországon belül Kaposváron és Budapesten mûködtet buszkarosszéria-gyártó és összeszerelõ üzemeket...

Története [szerkesztés]

A North American Bus Industries (röviden NABI) története 1976-ban kezdõdött, amikor kereskedelmi megállapodás született a magyar Ikarus és amerikai Crown Coach vállalatok között. Együttmûködésük eredményeként 1977-ben megjelent Los Angelesben az elsõ Magyarországon tervezett csuklós autóbusz. Az 1980-as években az együttmûködést felbontották és az Ikarus új stratégiai megállapodást kötött az Union City Body Company-vel (UCBC), hasonló mûködés szerint: Magyarországon tervezték a buszokat és gyártották a vázakat, míg a végszerelésre az Egyesült Államokban került sor. 1992-ben az Elsõ Magyar Alap tulajdonába került az UCBC, Amerikai Ikarus néven. Így már nem csak a tervezés, de a design és az alkatrészek biztosítása is magyar feladat volt. A karosszéria a budapesti (Mátyásföldi) gyárban készül, míg az autóbuszok kiszerelése az Alabama állam-beli Annistonban történik a NABI Inc. üzemében. 2001-ben, zöldmezõs beruházásként felépült a NABI kaposvári gyára, ahol a világon egyedülálló kompozit autóbuszok készülnek. A NABI 2000-ben, az brit Optare felvásárlásával lépett az európai piacra, majd 2002-tõl kínálta a Magyarországon gyártott NABI 700 SE elõvárosi, helyközi autóbuszt. A 2006-os évben az amerikai NABI Inc., és a magyarországi NABI üzemek, egy új tulajdonos, az amerikai Cerberus Capital Management, L.P. tulajdonába kerültek. A cég budapesti üzeme továbbra is az acélvázas autóbuszokat készíti modern technológiák alkalmazásával. A 2001-ben alapított és 2008 óta ismét üzemelõ kaposvári gyáregység pedig az üvegszál erõsítésû karosszériákat készíti, mûködése során a magyar és Európai Uniós környezetvédelmi elõírásoknak is megfelel.
http://hu.wikipedia.org/wiki/N..


A hazai Ikaruszgyár sorsa:

Az Ikarusz története
" Közben az Ikarusz 1990-ben a Szovjetunió „ésszerűsítő gazdaságpolitikája” mellett az Ikarus gyár termelése mintegy a tizedére esett vissza, amit a Német Demokratikus Köztársaságból való kivonulás követett. Így a gyár termelésének nagy részét elvesztette, és még az eladott járművekért is késedelmesen kapta meg a vásárlás összegét....
( Ezután a vállalat vezetői próbáltak piacot és befektetőket szerezni, magyar kézben akarták tartani a céget és nem akartak arra ráállni hogy csak beszállítókként tagolódjanak be a nemzetközi busziparba, de mindez nem sikerült, hanem fokozatos leépítés után piaci megrendelők és megfelelő befektető hiányában)a gyárat 2007. december 31-ével végelszámolással megszüntették.
2010-től vannak újra kezdeményezések a hazai autóbuszgyártás beindítására.

http://hu.wikipedia.org/wiki/I..


Egy másik üzlet, a Monortel, majd annak az eladása - UPC

"– Mondana egy sikeres üzletet?
– Létrehoztam a UPC későbbi kábelhálózatát 14 millió dollárból, amit aztán 92 millióért vett meg."



2009. július 16., csütörtök, 04:00
Lenyűgöző magyar Róna
szerző: Palágyi Béla
"Róna Péter közgazdásszal azzal a várakozással ültem le beszélgetni, hogy a téma természetesen a világmegváltás lesz. A professzor majd megpróbálja kibogozni a gazdasági élet összegubancolódott szálait, én pedig mindehhez tudálékosan fogok bólogatni. Ehelyett a szivárványosan színes életútját mesélte el, amelynek végigjárásához igazán nem kell más, csak jó adag tehetség és némi szorgalom....

Névjegy
Róna Péter 1942-ben született Budapesten. Képzőművészeti pályára készült, ám közbe szólt 1956… Édesanyjával az Egyesült Államokba települt, ahol a középiskoláit és az egyetemet is végezte. A közgazdász-bizonyítvány mellé jogi diplomát is szerzett Oxfordban, ahol évfolyamelsőként fejezte be tanulmányait. Ez után válogathatott az állásajánlatok között, ő a Schroeder Bankházat választotta, ahol jogtanácsadóként kezdte, és vezérigazgatóként fejezte be karrierét. A rendszerváltáskor tért haza, 2001 óta az ELTE Nemzetközi Jogi Tanszékén oktat, cikkeket publikál, tanulmányokat ír.


"– Térjünk vissza Amerikába: melyik állásajánlat mellett döntött?
– Meghívtak a brit nagykövetségre, egy fogadásra, ahol találkoztam lord Richardsonnal, aki a jegybank kormányzója volt. Ő ajánlotta, hogy keressem meg a Schroeder bankot. Sikerrel jártam, előbb jogtanácsos voltam, majd 1985-ben vezérigazgató lettem. Attól kezdve az anyagi problémáim megoldódtak. 1987-ben a bank amerikai ágazatát eladták egy japán pénzintézetnek, akikkel megállapodtam, hogy még három évig maradok. Amikor lejárt a szerződésem, nálunk éppen rendszerváltás volt. Eldöntöttem, hogy megnézem, honnan is jöttem én? Hazaérkeztem, itthon 1990-ben megszerveztem azt a kockázati alapot – az Első Magyar Alapot –, mely a régió legsikeresebb ilyen intézménye lett. Ebből 2003-ban szálltam ki.

– Mondana egy sikeres üzletet?
– Létrehoztam a UPC későbbi kábelhálózatát 14 millió dollárból, amit aztán 92 millióért vett meg."



Rólunk
A UPC-ről
UPC Magyarország

A UPC Magyarország a 10 európai országban, valamint Ázsiában és Dél-Amerikában jelen lévő Liberty Global, Inc. száz százalékos tulajdonú leányvállalata.

Cégtörténet

# A UPC Magyarország Kft. 1998. július 1-jén jött létre az addigi két piacvezető kábeltelevíziós csoport, a Kábelkom és a Kábeltel egyesülésével.
UPC Magyarország

A UPC Magyarország a 10 európai országban, valamint Ázsiában és Dél-Amerikában jelen lévő Liberty Global, Inc. száz százalékos tulajdonú leányvállalata.

A vállalatot az törekvés vezérli, hogy ez a nagyszerű, de gyakran bonyolult digitális világ mindenkié lehet. Európa-szerte a UPC 15 ezer alkalmazottja ezt igyekszik valóra váltani azáltal, hogy mindenben az egyszerűségre és az emberközeliségre törekszik.
UPC Telekom

A UPC tulajdonosa 1999-ben többségi részesedést szerzett a Monor Telefon Társaságban (MTT, Monortel). Az MTT a Pest megye délkeleti részén 43 települést felölelő, 29-es hívószámú, Monor-környéki primer körzet helyi távbeszélő szolgáltatásának koncessziós jogát 1994. március 30-án nyerte el és a helyi telefontársaságok közül elsőként vette át a szolgáltatást a Matávtól.

A tulajdonosváltás révén az MTT egy olyan, tőkeerejét tekintve Európa leggyorsabban fejlődő nemzetközi vállalatcsoportjának lett a tagja, amely a cég számára hosszú távon biztonságos működést és folyamatos fejlesztési lehetőséget biztosít. Az MTT a 2000. évre egy modern, teljesen optikai és digitális kapcsolású hálózattal rendelkező, fejlett, teljes körű integrált távközlési szolgáltatásokat nyújtó társasággá nőtte ki magát.
A két cég egyesülése

Az elmúlt években a két cég fokozatos integráción ment keresztül, annak érdekében, hogy a UPC jobban támaszkodhasson a Monortel hagyományos távközlési szakértelmére és az MTT még jobban kamatoztathassa ügyfelei számára a nemzetközi háttérrel rendelkező UPC-csoportba tartozás előnyeit.

A szervezeti egységesítést követően, 2008. márciusának végén a valódi belső változások kifejeződéseként a két cég közösen újította meg arculatát, és a Monortel a upc telekom márkanév alatt kezdte kínálni szolgáltatásait.

E folyamat lezárásaként 2008. július 1-jén jogilag is egy közös cégbe egyesült a UPC és az MTT. A UPC Magyarország Kft. ezáltal a Monor Telefon Társaság Kft. teljes körű jogutódjává vált és így folytatja tovább tevékenységét.


Monortel

Társaságunk 1994. március 30-án nyerte el a Monor környéki, 29-es hívószámú telefonkörzet koncessziós jogát.

Részletes leírás:

Az elmúlt 10 évben nemcsak egy modern, optikai és digitális kapcsolású hálózattal rendelkező, fejlett, integrált távközlési szolgáltatásokat nyújtó rendszert építettünk ki, de nemzetközi összehasonlításban is a leghatékonyabb helyi szolgáltatók egyikévé váltunk, amit a Hírközlési Hatóság is ,,kiváló'' minősítéssel ismert el. A kommunikációs társadalom elvárásainak megfelelően a legkorszerubb technológiát állítjuk annak szolgálatába,hogy a szórakoztatás és a kommunikáció lehető legteljesebb élményét vigyük otthonába.Jelmondatunk:kikapcsolódás,kapcsolattartás és információszolgáltatás úgy, ahogy Önnek és családjának a legkényelmesebb.A Monor Telefon Társaság a UPC-csoport tagja. Tulajdonosa az Egyesült Államok területén kívüli legnagyobb szélessávú kábeles szolgáltató csoport,a Liberty Global,amely 13 európai országban, valamint Ázsiában és Dél-Amerikában összesen több mint 10 millió előfizetőnek nyújt kábeltelevíziós,internet-, telefon- és digitális műholdas televíziós szolgáltatásokat.

X

A hívás szabadsága

"Ezek a vállalatok ugyanis semmiféle kockázatot nem vállaltak, mivel a fogyasztó csakis tőlük vehette meg a hálózatuk használatához szükséges eszközöket, és utána - választása nem lévén - csak az ő hálózatukat használhatta. A magyar telefonvonalak szaporodásának költségeit a fogyasztók fizették meg - busásan. A monopol-telefonhálózatokba való befektetés kockázatmentes, de rendkívüli haszonnal kecsegtető vállalkozás volt, ahol ( a cikk írója szerint) a monopolbefektető elsősorban nem technológiai és üzleti kreativitását kamatoztatta, hanem a kormányzatokkal való kapcsolatait és lobbizási képességeit."
http://magyarnarancs.hu/public..


Nagyon tanulságos ( hosszú) privatizációs történet

Az Ikarusz megmentése lejtmenetben

"Az Ikarusnak nem stratégiai partnerre, hanem olyan financiális befektetőre van szüksége, aki újabb piacokat hoz számára, nem a meglevőt viszi el tőle."
http://magyarnarancs.hu/belpol..


Ha az USA ennyire ismeri a zsarnokság lélektanát, miért csinált ezekből a figurákból diktátort? Hogy aztán levadászhassa őket? (Ha már kínos számukra...kirabolják az egész országot...lásd Irak, Líbia stb)


Nagyon beindult a szavazógép! Akárcsak a demokrata párt elnökjelölő konvencióján! 3 x szavaztatták meg a jelenlevőket Jeruzsálem státusáról, 3 x ellenezték a fővárosi státuszt....aztán jött Oszama, pardon Obama és bejelentette, erre a kérdésre nem lehet másképp válaszolni. Demokrácia:-)


Érdemes összehasonlítani a magyar wikipediás leírás változatot az amerikai változattal, hogyan írják le a rendszerváltást és az ebből adódó lehetőséget odaát.

Tuccok, de vaktyúk vagyok, így többre nem telik.


"két Fideszes indult csak az egyik függetlenként. Még így is megduplázta a szavazatait az MSZP-s és 4000-rel kevesebben szavaztak a Fideszesekre."
Ez lenne akkor a posztkomcsik V2 csodafegyvere?


Róna a nyékládházi teke szakosztály elnöke lehet max.


De mivel semmi jel nem utal arra, hogy a Fidesz frakció levenné a miniszterelnököt, ezzel a remek csattanóval le is zárhatjuk Róna-Hiller vágyálmait.



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó