Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. augusztus 22. 10:36

A foglalkoztatás bővítése tekintetében (leszámítva a közmunkaprogramokat) az Orbán-kormány nagyon is konvencionális álláspontot foglal el, és a mainstream gondolatokat követi.

Sokkal érdekesebb a finanszírozási források helyett a program munkahelyvédő-munkahelyteremtő jellegének vizsgálata. E tekintetben egészen más volt a fogadtatás, az elemző értékelések többsége hasznosnak és kívánatosnak ítélte a kormány által kitűzött célokat, és alapvetően megvalósíthatónak is tartotta. Néhány kósza kritikai hang hallatszott ugyan, ezek azonban nem a megvalósíthatóságra, hanem a program szükségességére vonatkoztak, miszerint nem az államnak kellene ezt a feladatot ellátni, hanem a piacra kellene hagyni. Arról a lényegi kérdésről azonban nem alakult ki vita, hogy itt és most ez a program képes lesz-e számottevően javítani a foglalkoztatást, s ha nem, akkor mit kellene tenni az ügy előmozdítása érdekében.

Érdemes hangsúlyozni, hogy a foglalkoztatás bővítése tekintetében (leszámítva a közmunkaprogramokat) az Orbán-kormány nagyon is konvencionális álláspontot foglal el, és a mainstream gondolatokat követi. Első lépésben két éve úgy gondolta, hogy a jelentős jövedelemadó-csökkentés révén növelni lehet az aggregált keresletet és a munkakínálatot, így a foglalkoztatás bővülni fog, a GDP pedig dinamikus emelkedésbe megy majd át. Az azóta eltelt idő nem támasztotta alá ezt a várakozást. Most annyiban változott a koncepció, hogy a munkát terhelő adók mérséklésétől várja a kormány a munkahelyek bővülését, a gazdaság fellendülését. Valószínűleg azonban most is hiába.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/40293


150 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



A foglalkoztatás nem csak bővíthető, de bővítendő is.

Ugyanannyit kellene költeni a hazai vállalkozásfejlesztésre, mint a multik támogatására. Vagy sokkal többet.

A jelenblegi kurzus legalább próbálja bővíteni. A ballibnek ez fáj.

Válaszok:
koronaszep | 2012. augusztus 22. 12:06
dehumanizer | 2012. augusztus 22. 12:15

Csak a gazdaságelméleti alaphoz mint kályhához kell visszamennünk: munkamegosztáson alapuló árutermelő gazdaságban élünk. Ez azt jelenti, hogy azért termelünk árut, azaz azért dolgozunk, hogy a munkánkkal megtermelt árut elcserélve - eladva-véve - hozzájussunk olyan áruhoz, amelyet mások termelnek. Persze mára a nagyfokú specializálódás nyomán legtöbbünknek egy - igaz, különleges - árunk van, a munkánk (és nem munkaerőnk, ahogy Marx nevezte), de ez semmit sem változtat az alaphelyzeten. Viszont ha az árunkat nem tudjuk elcserélni - például az asztalos nem tudja eladni az asztalát -, akkor nem termelünk árut, azaz nem dolgozunk. Persze így mi sem veszünk árut, például az asztalosunk sem vesz gépet, fát, enyvet és, ami a legfontosabb, munkát sem (nem alkalmaz munkást). Innen már nem nehéz levonni a következtetést: ahhoz, hogy több magyar munka legyen, a magyar árunak kell több piac.

De az eszementen, dogmatikusan követett neoliberális gazdasági elképzelés nyomán 1988 és 1992 között "okos közgazdászaink" tanácsára a magyar áruk piaca el lett adva. A tőkeerős nyugati cégek aztán éltek is a lehetőséggel, és egyszerűen felvásárolták a magyar cégeket, de ezzel a piacaikat, azaz végeredményben a magyar munka piacát vették meg. Ezt állították be a fenti "jeles közgazdászok" rendkívüli sikernek, hogy "így" ömlik az országba a nyugati tőke, meg majd "úgy" fejleszt a vele beömlő fejlett technológia. De ezzel csak azt árulták el, hogy semmit sem értenek a kapitalizmushoz. Nem látták, nem értették, hogy a tőke tulajdonosa ahhoz, hogy a befektetett tőkéjére vetített hozam (kamat) megfelelő szinten maradjon, a hazai termelést felszámolja - hiszen a piac szabálya szerint több termék = nagyobb kínálat = alacsonyabb ár, de az alacsonyabb árból alacsonyabb tőkére vetített hozam (kamat) következik -, ami meg is történt, és a foglalkoztatási rátánk tragikusan alacsony szintjén tisztán látszik. Tehát ahhoz, hogy nőjön a magyar foglalkoztatás, vissza kell szerezni a magyar áru, tehát a magyar munka piacát!

Válaszok:
koronaszep | 2012. augusztus 22. 12:09

"Most annyiban változott a koncepció, hogy a munkát terhelő adók mérséklésétől várja a kormány a munkahelyek bővülését, a gazdaság fellendülését. Valószínűleg azonban most is hiába"

Mondjuk azért, mert nőttek a bérköltségek, most épp a szociális hozzájárulás emelése miatt...

Egyébként így 20 évvel a rendszerváltás után végre feladhatnánk a szocialista államfelfogást, hogy mindent az államnak kell elintéznie. Nem kell. Ha békén hagyná a gazdaságot, az magától nőni kezdene. Ennyi. Kivezeti például a különadókat, leszáll a bankokról, gyógyszeriparról, mezőgazdaságról és úgy általában a gazdasági szereplőkről. És máris jön a fejlődés és az új munkahelyek. Nem nehéz ez, csak egy ilyen balos országban ezt nem lehet eladni Kádár népének, mert sikítófrászt kap a kapitalizmus és a konzervatív gazdaságpolitikának még a gondolatától is. A politikus meg nem a gazdasági teljesítményből, hanem a szavazatokból él. Szavazatot meg nem a munka, hanem az ingyenes, vagy kedvezményes szociális szolgáltatások ígéretével lehet vásárolni.

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 22. 11:20
honphibu | 2012. augusztus 22. 11:58

Közmunka önámítás.

http://vallalkozoi.negyed.hu/v..

Meg ez a statisztika is.


kevesebb adó + kevesebb szabály = nagyobb foglalkoztatás


Már egy ideje feladták az állam csak a pénzt szedi be, de sok mindent nem nyújt cserében.

Válaszok:
bigyomail | 2012. augusztus 22. 11:28

Ez azért van, mert az ígérgetés és a szavazatvásárlás miatt nem volt elég a bevétel, amit hitelből pótoltunk ki. Azután meg a hiteltörlesztés miatt kevesebb maradt a szociális osztogatásra, amit újabb hitelből pótoltunk. Ma ott tartunk, hogy folyamatosan ordenáré kamatokkal veszünk fel hitelt, közben a gazdaságot szétverő és romba döntő adórendszert alkalmazunk azért, hogy legyen még mindig pénz a szavazatvásárlásra, bár már egyre kevesebb jut erre is, de odáig nem jutott el a nép, hogy rájöjjön: ha továbbra is szocialista igényeket támaszt a pártokkal szemben, akkor a rendszer fenntarthatatlansága nem szűnik meg és csak egyre rosszabb lesz a helyzet. Még mindig nincs olyan komoly választói akarat, ami az adók csökkentését és vele párhuzamosan a kiadások radikális lefaragását, követelné.


Michał Kalecki sok mindent írt, amiről bebizonyosodott, hogy csupán spekuláció és nem, vagy nem úgy működik.

A múltbeli és jelenlegi gyakorlat is bizonyítja, hogy az állam többségében közvetett úton befolyásolja a gazdasági változásokat, így a foglalkoztatást is. Sajnos sokszor nagyon rossz irányba. Arra is találhatunk példát, amikor a „gyeplőt a lovak közé” dobva szabadjára engedték a szekeret, hova vezetett.

Az üzleti körök pedig a saját érdeküket képviselik, mely a profit szerzésében és növekedésének igényébe mérhető, s az erre irányuló reakciójuk érthető.
A termelés nem öncélú, hanem a fogyasztás érdekében történik. Fogyasztás pedig akkor van, ha van fizetőképes kereslet. A fizetőképes kereslet keletkezhet jövedelemből, hitelből, a kettő kombinációjából. Ma az emberek többsége – sőt a vállalkozások többsége sem – nem hitelképes. Így marad a jövedelem. Tehát minél nagyobb a jövedelem elvonás – adók formájában, annál kisebb lesz a kereslet, a fogyasztás, amely a termelés csökkenését, a munkahelyek csökkenését vonja maga után.

A közfoglalkoztatás nem munkahelyteremtés, hanem költségtakarékossági elv, amely azt jelenti, ha a társadalom munkanélküli juttatást ad, azért legyen valami ellenszolgáltatás.

A munkabért, jövedelmet – beleértve a vállalkozás és foglalkoztatást is - terhelő adók csökkentése elkölthető pénz keletkezését eredményezi. Ez hatással lehet a fogyasztásra, a termelés volumen növekedésére. A korábbi jövedelem növekedése tekintetében - az egykulcsos adó révén – szerintem nem állítható egyértelműen, hogy nem járult hozzá, vagy nem járul hozzá későbbi időpontban a belső fogyasztás alakulásához. A KSH adatok alapján a fogyasztás drasztikus csökkenése mérséklődött, nőttek a megtakarítások, lényegesen csökkentek a hitelek. Ez azonban egyik része lehet csupán a szükséges foglalkoztatás növelésének.

Közel háromezer milliárd uniós pénz vár lehívásra. Amennyiben ezek a pénzek a foglalkoztatás növelését célozták/célozzák a kiírások és döntések során, akkor ebből is várható lényeges bővülés. Tudtommal a kormány 40 milliárd kedvezményes visszatérítendő kölcsönnel támogatná a nehéz helyzetbe lévő vállalkozásokat, akik az uniós projektjeiket meg akarják valósítani.

Mindezek alapján – ahogy MT is teszi - egy-egy tételt kiemelni és a többit figyelmen kívül hagyni szerintem, téves következtetést eredményez.

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 22. 11:46
koronaszep | 2012. augusztus 22. 12:15
koronaszep | 2012. augusztus 22. 12:17
koronaszep | 2012. augusztus 22. 12:22

Van még egy reklám cége is Simicskának az is szépen fejlődik :P

Válaszok:
koronaszep | 2012. augusztus 22. 12:12

Ne ferdíts! Ott van például Budai államtitkár olasz dinnyebiznisze is. Meg a földügyletek a haveri bt-kel. Vagy épp a lex-cba és lex-Járai a multi- és bankadó specifikus kivetése. Itt nem csak egy vállalkozásnak kedveznek, hanem soknak.
Csak te nem vagy jó párt tagja, azért nem érzel ebből semmit. Kellett volna időben pénzelni a kampányt, akkor neked is egy tündérmese lenne ez a gazdaságpolitika!


"A válalkozók válalataikat nem tudással, hanem ügyeskedéssel szerezték - jókor jó helyen voltak. "

Nem mondod? Hát mikor voltam én jókor, jó helyen? És erről én miért nem tudok semmit?

"A válalkozók Mo.-on nem rendelkeznek megfelelő tőkével"
Mindezt köszönhetjük a szocialista attitűdnek, amiből az adórendszerünk fakad és aminek a lényege a "vegyük el a gazdagoktól" nevű állatság.

"Nyereségüket inkább használják saját személyes céljaikra, mint másoknak való munkahelyteremtésre. "
Ez konkrétan nem igaz. Nem kevés olyan építőipari vállalkozót ismerek, aki a saját vagyonát (autót, házat) adta fel, hogy még tudjon az utolsó pillanat után is bért adni a melósainak. Mindezt annak ellenére, hogy normális vállalkozó nem azért indít vállalkozást, hogy másoknak jó legyen, hanem azért, hogy neki magának jó legyen azáltal, hogy másoknak munkát, megélhetést ad.

" Nem az ő feladatuk az ország erejének növelése, ők saját céljaik elérésében éredekeltek. "
Csakhogy ennek egyenes következménye, hogy az ország is fejlődik. Az igaz, hogy az ok a saját jólét, de a következmény, mintegy "mellékhatás" a gazdaság fejlődése és a munkanélküliség csökkenése.

"Az állam mindig talál - ha akar - erőforrást a termelés növelésére."
Az államnak nem kell tevőlegesen részt venni a a fejlődésben, mert az mindig visszaüt. Azt rá kell bíznia a gazdasági szereplőkre. A feladata csupán annyi, hogy megteremti a stabil és átlátható jogi kereteket, amik csak a minimálisan szükséges mértékben korlátozóak.


"Közel háromezer milliárd uniós pénz vár lehívásra. Amennyiben ezek a pénzek a foglalkoztatás növelését célozták/célozzák a kiírások és döntések során, akkor ebből is várható lényeges bővülés. Tudtommal a kormány 40 milliárd kedvezményes visszatérítendő kölcsönnel támogatná a nehéz helyzetbe lévő vállalkozásokat, akik az uniós projektjeiket meg akarják valósítani. "

Ott a bibi, hogy csak támogatná, de a magyar kkv szektor nagy része nem tud köztartozás mentességet prezentálni. Így az uniós pályázatokon sem tud indulni. Körbetartozás ugyanúgy megvan hiába van szabályozás az állam nem tartat be semmit.


Hát, például a közmunkaprogram után mondjuk lehetne 1 millióval több főállású focista is, elvégre a stadionokhoz majd kellenek játékosok is.


Mi az, hogy feladhatnánk?
Most akar csak igazán az állam rátenyerelni mindenre!

Válaszok:
bigyomail | 2012. augusztus 22. 12:00

Én is ezt mondom: Fel kellene adni a szocialista államfelfogást végre.

Válaszok:
honphibu | 2012. augusztus 22. 12:13

Ez ugye nem igaz, egyáltalán nem próbálkozik a jelenlegi kormány, legfeljebb retorikailag.
Az esetleg - olvasva a hozzászólásaidat -, ha korlátozott körben is, de nevezhető sikeresnek.
De nem is kell, mert a "multiknak" nyújtott kedvezmények - minden mesebeszéddel ellentétben - bőven hoznak a konyhára, világos feltételek mentén, gyorsan " termőre " fordulnak.
X támogatás = Y beruházás = Z munkahely


T Bolá !
Egyszerű, mint az 1X1, de kifelejtetted a versenyképességet.
Nincs KGST, világpiac van.

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 12:12

Az SZDSZ már megint elküldte a bérbeíróját és segédjét?

Válaszok:
honphibu | 2012. augusztus 22. 12:13

Tévedsz, mert van KGST, csak másként nevezik és most nem mi visszük, hanem mi kapjuk,"hálaként" a liberális polgártársaidnak.

Válaszok:
bigyomail | 2012. augusztus 22. 12:18

Ha hozzávesszük, hogy Simicskáné pedig kecsketenyésztésbe fogott, akkor kijelenthetjük ; Lajosunk lefedi a teljes spektrumot.
Mi a magyar ?
Lajos !


De hát most vezetjük éppen vissza!

Válaszok:
bigyomail | 2012. augusztus 22. 12:18

Kire gondolsz?
Mellárra?

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 12:22

"A közfoglalkoztatás nem munkahelyteremtés,... "

Nem, nem az.
De milyen jól mutat a statisztikákban.

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 12:27
bunko_jobbos | 2012. augusztus 22. 13:54

"A jelenblegi kurzus legalább próbálja bővíteni."

Igen, Orbán Viktor levele garancia arra, hogy ez meg fog történni, jóllehet azt sem tudják, honnan lesz rá pénz. :D
Ugyanakkor ezt már 2010-ben elkezdhették volna, és akkor talán nem lett volna szükség azokra az unortodox nemmegszorításokra, amiket lenyomtak a torkunkon. Az ötlet ugyanis nem rossz alapvetően, sőt.


"A korábbi jövedelem növekedése tekintetében - az egykulcsos adó révén – szerintem nem állítható egyértelműen, hogy nem járult hozzá, vagy nem járul hozzá későbbi időpontban a belső fogyasztás alakulásához."

Ez olyan, Kedves Barátom, mint amikor valakit érdemei elismerése mellett helyeznek más fontos beosztásba, esetleg nyugdíjaznak.
Túl sokat éltünk a Kádár rendszerben, tudunk a sorok között olvasni.
:-)

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 12:25

Nem. Akinek inge már magára vette. :)


"Közel háromezer milliárd uniós pénz vár lehívásra..."
Vajon, hány százalékát tudjuk lehívni, tekintettel a kormány eddigi tevékenységére tárgykörben ?
Mire ment a kormány a Manyup féle 3000 milliárddal ?
40 milliárd forint kedvezményes hitel ?
Az még szépségtapasznak is vicces, Kedves Barátom, főleg úgy, hogy Lajos elviszi a felét.
Lehetetlen helyzetbe hozták Orbánék az országot, a gazdaságot, depresszió, stagfláció, helybejárás, lassú leépülés vár ránk a következő években.
:-(


Hát igen, " azelmúltnyócév ", de most nőtt, nem ?


Nem rossz az elképzelés. Amit így el lehetne indítani az a minden gazdaság alapját képező föld-javak kitermelése, feldolgozása. Nálunk ez csak a mezőgazdaságot jelenti, mivel másunk nincs nagyon. Mondjuk ott nagyon kevés a hozzáadott érték, de egy gazdaságnak stabil alapot tud adni. Persze ebbe az irányba (normális birtokméret, agrárképzés, modern termelési formák meghonosítása, támogatása, stb.) nemhogy nem történtek lépések, de az intézkedések kifejezetten ezek ellen hatnak.

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 22. 13:05

"A magyar siker még nem átütő, de Orbán szerint jobbak vagyunk, mint Nyugat-Európa."

:D


Kedves Barátom ;-)nekem a soraid között nem szükséges olvasni, mert már elég jól ismerlek. Hogy van Kovács Pistike? A gatyája megvan, vagy már azt is zálogba tettétek, s csak a kötőt tartottátok meg?

Válaszok:
koronaszep | 2012. augusztus 22. 12:30

Fecsegsz. Közfoglalkoztatás korábban is volt.

Válaszok:
bigyomail | 2012. augusztus 22. 12:29
koronaszep | 2012. augusztus 22. 12:33

És már akkor sem volt értelme, csak a statisztikán javított. Ebből is látszik, hogy a szocialista kormányzásnak nincs értelme még akkor sem, ha épp Orbán műveli.

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 12:51

Kovács Pisti ?
István lett .
Király ...
Zálogról Fideszesként egyre kevéssé ildomos beszélni.
Én szóltam, nehogy baj legyen belőle.
Szívesen bújtatlak, ha úgy hozza a sors, tudod, bár egy szavaddal sem értek egyet, de az életemet odaadnám azért, hogy elmondhasd.
/ vagy valahogy így :-) /

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 12:45

Ki mondta, hogy nem ?
Volt, legfeljebb nem próbálkoztak átütő sikerként eladni, mint most.
A megalázó körülmélnyekről, a 4 óráról, vagy a 47 ezerről most ne is beszéljünk.

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 12:48

:))))
Teljességében igazad van. Bezzeg, ha lenne vasércbányánk, ólombányánk akkora lenne a hozzáadott érték tarackos módszerrel, mint a Himalája.


Már átkeresztelték. Jellemző rátok. Aki zálogba adta az országot nem más volt, mint a 12 év alatt - az első négy évről és az azt megelőző évekről már ne is beszéljünk - a közös nyoszolyaágyon fetrengő újabban "demokraták" nevezett egybesült konglomerátum, melyet oly nagyon dicsőítesz.
Én is szóltam amikor az MSZP-SZDSZ a nyoszolyaágyat elkészítette, hogy ebből még nagy baj lesz.Emlékez Horn Gábor szavaira, melynek kimondásakor arról elfeledkezett, hogy a szöveg nekik is szól.
Engem nem kell megvédeni, az ellenségeimmel magam is elboldogulok.Egy SZDSZ-estől még a pohár víz is epe lenne.

Válaszok:
koronaszep | 2012. augusztus 22. 13:05

Nem? Ki mondta, hogy mindenki bennünket irigyel, meg a pannon puma, meg a békákat sem kérdezik meg, meg köszöni szépen a költségvetés jól érzi magát? Két dologhoz értettek a kedvenceid, a kiárusításhoz, meg a mellveregetéshez.

Válaszok:
koronaszep | 2012. augusztus 22. 13:01

Csak kikényszerítettem belőled! :-)


Nem csodát, hanem azt amit írtál. :-)


Segíts, most hirtelen nem ugrik be : Nem Ő volt az, aki elsőkét / és utolsóként / közleményben méltatta Orbánék egykulcsos elqurását ?
Asszem' erre mondják, hogy dicsérjen meg Téged a .... !

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 13:28

Szomjan fogsz halni, Kedves Barátom.
Kár ...
ps.
Azt a horngábori szöveget magad is hallhatod manapság egyre többet.
Aktualizálva orbánra.
Elég kimenni az utcára, elmenni a boltba, tankolni, kávézni ...

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 13:17

Hát én nem tudom. Én is külföldről veszem az alapanyagot javarészt és ott is értékesítem a készterméket. A határok nem igazán relevánsak ebből a szempontból. Az már más kérdés, hogy ha már egyszer van valamink, azt miért nem használjuk ki amennyire csak lehet. Azt viszont nem tudom, hogy a timföldet miért adjuk el és miért veszünk alumíniumot készen. Gondolom annak is van valami gazdasági oka, hogy "alumíniumgyárunk" nincs, mert ha megérné, akkor már valaki épített volna egyet. (Vagy kiindulva az antikapitalista balos magyar viszonyokból, már olvastunk volna olyat, hogy egy ilyen beruházás ellen tüntettek a környék lakói és feljelentették volna a beruházót...)


Lehetett volna kiugrásra-fejlesztésre lehetőség ott volt rá a forrás. Nem történt semmi egyedül a Rába esetében történt kis előremozdulás, de ott is valódi piacképes fejlesztésekhez sok pénzt kellene befektetni.


Tele vagyunk jobbnál jobb közgazdászokkal, ez monentán igaz.
A politikusokra nem áll.
Ha a közgazdászok csinálhatnák, nem itt tartanánk.
Nem a jó közgazdászok - akik szép számmal voltak a Fidesz holdudvarban is - tehetnek arról, hogy közülük legostobábbat választotta ki a politika.

Válaszok:
bigyomail | 2012. augusztus 22. 13:13

A politika szavazatokat akar venni, nem gazdaságot fejleszteni. A gazdaság csak annyiban érdekli, amennyiben annak van szavazatszerző hatása. Amíg mi magyarok nem akarunk olyan országot, ami jó és hatékony gazdasággal rendelkezik, hanem olyat akarunk, ahol szarrá vannak adóztatva a gazdagok és a cégek és a dolgozónak meg van sok szocialista állami juttatás és szolgáltatás, addig ez nem is fog megváltozni.


A vezéremberről

„Négyféle vezetőember lehet az ország élén: Prokrusztész, Napóleon, Samu bácsi és Szolón.

Prokrusztész egy elgondolás híve, melybe nemzetét belekényszeríteni akarja, ha törik, ha szakad.
Napóleon szenvedélyes játékos és akár nyer, akár veszít, mindenképpen tékozol.
Samu bácsi úgy ül az uralkodói teremben, mint egy fűszeresboltban, dekákkal és garasokkal ravaszkodik.
Szolón az isteni ihletre figyel, minden tette az örök mértéből ered és országa virul.”

(Weöres Sándor: A teljesség felé)

Vajon, a mi vezéremberünk melyik kategória ?


No ebben biztos, hogy nincs igazad a szomjan halás témában, mert olyan MSZP-SZDSZ koalíció nem létezik, amelyik az én kutamat kiszárítsa.

A ágyasotok után szabadon; Majd megunják oszt hazamennek. Remélem tetszik ez a demokratikus liberális szöveg. ;-)


Hol vannak itt nagytőkések? A száz leggazdagabb magyar az összvagyonát összeadva sem kerülne fel a német, francia, vagy angol 100-as listára, nemhogy az amerikaira. Amíg itt nincsenek tőkések, nem is lesz magyar beruházás külföldi tőke nélkül. Addig marad a Mercedes, az Audi, a Tesco meg a többiek. Márpedig az adórendszerünk épp azt szolgálja, hogy ne gazdagodjon itt meg senki rendesen. Tudod mást se hallani, mint ezt a szoci hülyeséget mindenhonnan: vegyük el a gazdagoktól.
Ha nekünk ez kell...


Akkor nagyon kevés közgazdászt ismersz.


Lehúzza a rolót a csomagkézbesítő és futárszolgálat piac egyik topkategóriás szereplője, az Xpress Parcel System (XPS). A cég dolgozói és a hoppon maradt partnerek félnek attól, hogy nem jutnak pénzükhöz. Hétfőtől csomagot már nem lehetett feladni, és a cég telefonon sem volt elérhető.

http://hvg.hu/gazdasag/2012082..

Sok jó potenciális közmunkás. Yeah.


Nem volt alumíniumgyárunk? Hol élsz te? Írd be a keresőbe; alumíniumgyárak. Meg fogsz lepődni.

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 22. 13:32

Ez a Mellár Tamás egészen konstruktiv, ritkán olvasni mostanság ilyen cikket. Mindazonáltal lehetett volna gazdasági miniszter... De mivel nem az, jobb lenne, ha kissé kifejtené, hogyan érti: "a technikai fejlesztések, a szükséges beruházások, kisvállalkozások önszerveződésének és piacra lépésének" támogatását. Ugyanis a mindenkori kormány (legalábbis elvben) ezt teszi. Ki kéne térni esetleg arra is, hogy minek a rovására kellene pénzt átcsoportositani.

zuccarello


:))))
Vizesnyolcas. Mellébeszélés. Ali-baba, a (kémán) mondta, meg a negyven rabló. ;-)

Válaszok:
koronaszep | 2012. augusztus 22. 13:40

Még ha van is, az biztos, hogy nem sok. Ki az a megveszekedett őrült, aki azt a kevéske pénzét itt, ilyen körülmények között fekteti be? Milyen lesz a holnapi adórendszer, milyen lesz a törvényi környezet, kik lesznek államosítva legközelebb? Tegnap a magánnyugdíj, ma a cigarettakereskedelem, a hulladékkezelés. Mi garantálja, hogy holnap nem épp az alumíniumgyár lesz az komcsik államosítási vágyának középpontjában?
Ezekre a kérdésekre senki nem tudja a választ. Csinálok egy gyárat és holnapra kitalálják, hogy az is fizessen különadót? Nincs az a hibban ember, aki ha csak nincs nagyon sok felesleges pénze, itt fekteti be.


Volt ráfizetéssel működtek a la szocialista ipar. A rendszerváltás után pedig úgy maradhattak a piacon, hogy lett végül egy Devecser meg Kolontár, mert amit elbuktak az energia beszerzésen ami drága nálunk az alumínium előállításhoz a villamosenergia azt a környezetvédelmen spórolták meg.

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 13:52

Akkor egyre gondoltunk.
Hát, ilyen barátai vannak a Kedves Vezetőnek .

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 22. 13:56

Na, ja! Mindenki másként tudja, mondja, attól függően ki miben érdekelt. Egy rövid idézet a kedvenc lapodból.

„Ami tény: az egykori Hungalu Rt. cégcsoport vállalkozásai közül például az 1,7 milliárd forint törzstőkéjű Ajkai Alumínium Kft. tízmillióért cserélt gazdát, a kétmilliárdos Almásfüzitői Timföld Kft. vételára pedig százmillió volt, de a vevő csak nem egészen tízmilliót fizetett, mert már korábban bérbe vette a céget, és az árból levonták a befektetéseit. A privatizációs folyamat egyik nyertese pedig kétségkívül a Gyurcsány Ferenc volt miniszterelnök érdekkörébe tartozó Altus, amely 46 millióért jutott hozzá a 287 milliós törzstőkével rendelkező Balassagyarmati Fémipari Kft.-hez. A sokat emlegetett Magyaróvári Timföld és Műkorund (Motim) Kft. jegyzett tőkéje pedig egymilliárd forint volt, s ezért Gyurcsányéknak – a vállalati menedzsmenttel közösen – már 705 milliót kellett leszurkolniuk. De ott évente hétnyolcmilliárd forintos nettó árbevétellel lehetett számolni, tehát azt is „bagóért” adták el.”

Suchman Tamás egykori privatizációs miniszter szerint; „a magyar gazdaság 1990 és 1994 közt óriási veszteségeket szenvedett el, s 1,2 millióan váltak munkanélkülivé. Akkor a KGST-piac összeomlása miatt egész ágazatok kerültek válságba, így az alumíniumipar is. Suchman emlékeztetett rá: az egykori Szovjetunióval bonyolult barterkereskedelem folyt –amelynek része volt, hogy a hazai bauxitból előállított timföldet szibériai üzemekben dolgozták fel, majd a nyersalumíniumot visszaszállították, így a magasan feldolgozott késztermékeken keletkező haszon már a magyar cégeknél jelentkezett –, ám a rendszerváltozás után az orosz fél nem akarta az együttműködést.”

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 22. 13:53

"A közfoglalkoztatás nem munkahelyteremtés,... "


De az, presze nem 100%-ig, de részben.

Példa:

Miben különbözik a közfoglalkoztatott árokpucoló a tűzoltótól? Ugye? Csak ezt kell végigigondolni!

Ha a közfoglalkoztatott nem munkahely, mert az államtól kapja a pénzét, adókból, akkor a tűzoltóé sem az.

Válaszok:
bigyomail | 2012. augusztus 22. 14:00
Viktus | 2012. augusztus 22. 14:00

Ilyen a magyar politikai elit.

"Az ellenzék vezető ereje a Magyar Szocialista Párt (bár a legfrissebb közvélemény-kutatások szerint már küzdenie kell ezért a szerepért a Jobbikkal). Nélküle nincs eredményes ellenzéki összefogás, de vele sem. A Bajnai-kormány egy évét leszámítva szinte egész története a felelőtlen, inkompetens, korrupt kormányzásról szólt. Amikor a korábbi költekezések miatt már égett a ház, voltak előremutató kezdeményezései, ám szavazói nem azt várták tőle. Most ugyanazt csinálja, mint a Fidesz ellenzékben. Kormányra kerülve számos pozitív elemet is visszafordítana a Fidesz intézkedései közül, a személyi jövedelemadó felső kulcsának visszaállításából származó bevételt pedig szokása szerint improduktív célokra fordítaná. Aki vele szövetkezik, az legfeljebb a demokratikus intézményrendszer megerősítésében bízhat, ám legkésőbb az őszödi beszéd óta ez már maga is paradoxon.

A Jobbik és a Lehet Más a Politika - más-más alapon - tipikus protest pártok. Kormányra kerülvén rögtön kiderülne, mennyire megvalósíthatatlan és inkoherens a politikájuk. Közös vonásuk a globalizációellenesség, ami álomnak jó, kormányprogramnak kevésbé. Ettől még egy-egy tárcát eredményesen elvezethetnek.

Gyurcsány Ferenc Demokratikus Koalíciója a Fidesz legnagyobb fegyvere: megosztja a baloldalt, aki pedig összeáll vele, azt könnyű a volt miniszterelnök személyén keresztül támadni.

Sokaknak fájóan hiányzik a magyar politikai palettáról egy européer, konzervatív párt, mérsékelten liberális gazdaságpolitikával. Magyarországnak azonban nincs se Donald Tuskja, se komoly kereslete ilyen politikusokra. Önjelöltek és jó szándékú álmodozók persze időről időre akadnak, ám a hitelességen és szervezettségen kívül másra is szükség van a sikerhez: aktív szavazókra, ráadásul az ország minden pontján."

http://www.komment.hu/tartalom..


A különbség, hogy a közfoglalkoztatott árokkaparó munkájára ebben a formában semmi szükség, és nagyon sokba kerül, ellentétben a tűzoltóval, akinek a munkájára ténylegesen szükség van és azon ritka szolgáltatások egyike, amit még az én szélsőségesen antibalos világnézetemben is az államnak kell ellátnia.

A közfoglalkoztatás nem azért nem munkahely, mert az államtól kapja a pénzét a segélyezett. Arról nem is beszélve, hogy rajtad kívül ilyet nem is állított senki.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 22. 14:03

Tudomásom szerint nincsenek tűzoltó vállalkozások míg pl. árokpart pucolásra vannak cégek, amelyek egy nap alatt elvégzik azt a munkát amit a közmunkások hetekig többszörös költségen.

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 14:11

eredetileg a tűzoltás is helyi egyesületekről szólt

Válaszok:
bigyomail | 2012. augusztus 22. 14:08
Viktus | 2012. augusztus 22. 14:08

"A munkahely az a hely, ahol a megélhetést biztosítják."

Ez így ebben a formában nem igaz. A munkahely az a hely, ahol dolgozol és amiért cserébe fizetést kapsz. Az ettől független, hogy ebből meg tudsz-e élni. Az ugyanis főleg igényszint kérdése, hogy te milyen életszínvonalon akarsz megélni. Ugyanis megélni meg lehet ténylegesen is 47e-ből, csak nem azon az életszínvonalon, ahol ma egy melós élni szeretne, hanem azon, amin a II VH előtt élt egy melós.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 22. 14:08
SaharanCypress | 2012. augusztus 22. 14:09
SaharanCypress | 2012. augusztus 22. 14:11
SaharanCypress | 2012. augusztus 22. 14:13

melós alatt mire gondolsz?

egy szakképzett munkás meglepően jól élt a háború előtt...


Meg ló húzta a pumpát...
Ma már ezt nem lehetne ilyen színvonalon önkéntes alapon működtetni és adakozásból fenntartani. Ez a szervezettségi szint, technikai színvonal és hatékonyság megköveteli a központi szervezést és finanszírozást.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 22. 14:10
Viktus | 2012. augusztus 22. 14:11

Önkormányzati tűzoltóságok, de lényegében államtól kapták a fizetést az eszközök beszerzése meg a logisztika finanszírozása volt helyi szinten.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 22. 14:15

nem véletlenül csúfoltak őket munkásarisztokráciának:)


szvsz

mehetne az helyi szinten

Válaszok:
bigyomail | 2012. augusztus 22. 14:11

munkásarisztokrácia:)

http://www.kislexikon.hu/munka..

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 14:19

Tőlem. Én mindent támogatok, amihez nincs köze az államnak. De most itt nem ez a téma...

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 22. 14:14

Még az is megvan a falvakban mondjuk nem ló, hanem régi levedlett felszerelés, mert jellemzően a városokban van központi laktanya gépekkel viszont azokra jut 10-12 falu is így, ha nagyobb baj van szükséges az önkéntes tűzoltóságok mozgósítása is.


Móricka is így képzeli, csak ő hozzáteszi, ha nem lenne közmunka, akkor segélyt kellene fizetni. Akkor melyik jobb? A közmunka, vagy segély plusz szolgáltató cég?

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 22. 14:15
SaharanCypress | 2012. augusztus 22. 14:17

az 1920-as, 30-as években hatalmas szóródás volt a munkásbérekben, a dinamikusabb ágazatokban a szakképzett munkások meglepően jól kerestek

az éhbér sztereotípia inkább a segéd- és a betanított munkásokhoz kötődik... egy jobban szituált szakmunkás lazán eltartotta a feleségét és a gyermekeit

Válaszok:
bigyomail | 2012. augusztus 22. 14:43

nem én csapongtam a tűzoltóság felé:)

Válaszok:
bigyomail | 2012. augusztus 22. 14:44

Felénk a Fidesz is így képzeli sőt még tovább is mentek. Vettek egy kotró-rakodó gépet, és rendbe tették a város meg a környék vízelvezető rendszerét. A közmunkások ciklus végéig sem végeztek volna vele.

Melyik jobb? inkább segély, minthogy a közmunkás bohóckodás miatt vigye el a fél várost a víz.
A közmunka az nagyjából annyira jó amire felénk veszik igénybe lásd. virágok kiültetése-locsolása-szemétszedés meg a fűnyírás. Ennyi a max. értelme.

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 14:24

a közmunka inkább csak afféle "rászorultsági teszt"...

sohasem töltött be más szerepet...


Zsír!
Lehet bégetni!

"Európában elsőként a Munkahelyvédelmi Akció keretében olyan szociális járulékcsökkentést hajtunk végre, amely közel egymillió munkavállaló állását teheti biztonságosabbá" - ez az új ígéret olvasható Orbán Viktor miniszterelnök levelében az egymillió új munkahely létesítése helyett. Az újfajta kedvezmények azonban rövidtávon sok esetben nemhogy a terhek csökkenését, hanem a meglévő engedmények megkurtítását jelentik.
"
http://penzcentrum.hu/karrier/..


Ez ahogy le van írva olyan formában nem igaz, csak nagyon kicsi valóság van benne.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 22. 14:24
SaharanCypress | 2012. augusztus 22. 14:26

nagyon nagy valóság van benne:

ha nem kell a munka nem kapsz segélyt...

felettébb olcsó "rászorultsági teszt" ez

csak az fog az árokparton bohóckodni, akinek nagyon nincs más választása

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 14:34
Viktus | 2012. augusztus 22. 14:35

3200 önkormányzat van. Ennek 10 %-a aki megengedheti, hogy azt tegye amit írsz. A múltkor te írtad, az árok témában, hogy az önkormányzatoknak nincs rá pénzük. Mindegyik önkormányzat arra veszi igénybe, amire akarja. Nincs előírás.
Apropó! Te most közmunkásként csinosítod a Mandinert? ;-)

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 22. 14:34

ja most látom, hogy a "munkásarisztokrácia" szócikkre reagáltál:)

abban is nagy valóságtartalom van; a bérek szóródása az I. vh előtt még szélsőségesebb volt

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 14:45

Nem engem olvastál. Én azt írtam géppel egy vállalkozás is már 10.000 forint / óráért is bérelhető kotró-rakodó gép, amely egy óra alatt elvégezheti egy közmunkás brigád egy heti szöszmötölését. A város ebbe fektetett hosszútávra nem új gépet vett viszont felmérték, hogy vizes terület szükség lehet rá máskor is. Sokkal nagyobb marhaságokra elverik a települések a pénzt lásd. ilyen-olyan falunapok, városi "cirkusz".

A szegény borsodi önkormányzatoknak meg közmunkára sincsen annyi keret, hogy végül hasznot hozzon v.mit a közmunka program, mert ahhoz is pénz kell.

Nem öreg komcsi az a te munkaköröd. Én vergődő magyar vállalkozóként beírok, ha van időm na meg éppen a multi cég a 30 napos törvényi határidővel a szemembe röhög én meg az adómért cserébe az állam bácsi védelmét annyiban élvezhetem, hogy elolvashatom micsoda tündérmesében élhetünk itt.

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 14:40

Nálunk a településen 12-17 között van a közmunkások száma éves viszonylatban. Az árkok tiszták, a fák gallyazása, virágok kiültetése, ápolása, parkosítás, a közterek és árokpartok kaszálása, a közintézmények épületein a kisebb hibák kijavítása történik. Elkezdődött az önkormányzati tulajdonban lévő kertek hasznosítása, ahol a helyi óvodának a részbeni ellátását biztosítják friss zöldárú tekintetében.
Ez nem bohóckodás, hanem hasznos munka. A legtöbbnek semmilyen szakmája sincs, így pedig máshol nem tud elhelyezkedni. Ilyen formában igazad van kényszer, de nem bohóckodás.

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 22. 14:37

Az sem fog, mert ahol szükség lenne rá a forrás nem jut mindenkinek, és rögtön lemerítik.


Csak a boldog kis településed igen messze el a magyar valóságtól. Mikor olyan falvak vannak, ahol a munkaképes lakosságból az dolgozik aki éppen önkormányzati-állami alkalmazott a többi meg rotációban várja, mikor lesz közmunkás szöszmötölés.

Talán tényleges munkahelyteremtés kellene meg a gazdaság fejlesztése.

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 14:50

Üres szöveg. Azt írtad, amit leírtam. Te vádolsz örökké mást olyannal, amilyen vagy. Kiragadsz egy példát és nyomod, mint süket az ólajtót. Tipikus bolsi mentalitásod van. Te vagy magyar vállalkozó? Vasgyűjtő? Az írásaid alapján ezen tényleg csak nevetni lehet.

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 22. 14:43

Csakhogy most a segéd és betanított munkás is úgy akar élni, mint a kft tulajdonosa, akinek dolgozik...

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 22. 14:44

Mi az bolsi. Szokás szerint nem megy az érvelés jön a bűzös böfögésed?

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 14:53

Tudom, csak gondoltam rövidre zárom a csapongást... :-)


Ez nem igaz. Minden multinál várakozó listák vannak! a szalag mellé, ahol tényleg nem keresik magukat halálra az emberek.


Nem erre vonatkozik a megjegyzésem. A témához nem tartozik, ezért nem részleteztem.


Amit a mi településünk megoldottak máshol is lehetséges, csak foglalkozni kellene vele.Persze lehet, hogy ahol te élsz azt tartják a munka nemesít, de nemesség már idejétmúlt. Ezért inkább segélyt fizetnének normatíva alapján. Azt pedig egyik hozzászólásomban sem állítottam, hogy nem kell a gazdaság fejlesztése, munkahelyteremtés. Sőt, ezzel indítottam a hozzászólásom, amely egyben MT állításihoz is kapcsolódott.

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 22. 15:14

Nevetséges vagy és együgyű, egysíkú.Kár a beírásaidra szót vesztegetni.

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 22. 14:54

Mindenesetre aranyos, hogy amikor érdemit nem tudsz írni, akkor jönnek elő a böfögéseid, de már megszoktuk vén bolond.

Válaszok:
julianus | 2012. augusztus 22. 14:59

:))

Látod. Miközben egy német barátomnak segítek, kikapcsolódásként "kommentálok" és a barátommal szórakozunk egyes beírásokon. :)

Jól vagy? Nem olvastam mostanában tőled.


Még szerencse, hogy ilyen vörös bohócra, mint amilyen te vagy, kevesen hallgatnak. :-)


Ez így kulturált forma.

Én mondjuk pusztán azon okból segélyt sem osztanék, mert csinált v.ki a semmire 4-5 gyereket akikből szintén nem lesz semmi csak tovább reprodukálják önmagukat. Segélyt egyedül olyannak adnék aki mellette részt vesz képzési programokban az írás-olvasás tudományának elsajátítása meg szakma nélkül a közmunkásból soha nem lesz semmi. Ennyi embert meg nem lehet eltartani amikor a jövendő nyugdíjasainak helyzete is kérdéses lesz másfél évtized múlva.
A közmunka jó pont abban a formában, hogy aki tényleg semmi másra nem jó egy-két tucat ember elrendezi a virágokat-parkokat-szemetet szed, de őket meg a település vagyonkezelői is alkalmazhatnák.


Örülök, hogy jól vagy és egyben vidám is. Itt a Mandineren mindig találsz nevetni valót. Bővebben majd a galambpostával. :-)


Az a baj az egész rendszer csúszásban van. Az egykulcsos adó bevezetését nem most kellett volna a Fidesznek, hanem már jóval előtte a kiadási oldal csökkentése mellett.
A munkát terhelő járulékok csökkentése is bizonyos társadalmi csoportoknál jövőre már csak a további lecsúszást segíthetnek megakadályozni.


orbánnak,és bandájának van jövedelme,"munkahelye" a többi meg le van szarva,oszt jó napot.


Volt nekünk MOM-k,ahol a világ legjobb giroszkópjait gyártották tüzérségi tájolókhoz,ma talán te-avivba gányolják.A MOM helyén meg HA VESZI KETTŐ,HA ADJA NÉGY VAN.Gamma,BHG,Beloiannisz művek,Finommechanika, kevés anyag,nagy hozzáadott érték mán szellemileg,fizikailag.De a szoci-libsi banda mindent eladott,átjátszott a vérrokonoknak.

Válaszok:
bigyomail | 2012. augusztus 22. 16:00
Viktus | 2012. augusztus 22. 16:05

És mikor is volt az a MOM?


„Felszámolási eljárást indított a Magyar Optikai Művek (MOM) állami vállalat 90 százalékos tulajdonában álló MOM Finommechanikai és Optikai Rt. ellen a Fővárosi Bíróság, miután az APEH felgyülemlett követelései miatt már 1991-ben kezdeményezte a társaság felszámolását. Mára a cégnek összesen 1,2 milliárd forintnyi adóssága halmozódott fel az APEH-nél, a társadalombiztosításnál, a vámhivatalnál és a partnervállalatoknál. (Ebből 250 millió forint a be nem fizetett adó.) Az optikai és geodéziai eszközöket gyártó rt. fizetésképtelenségét a cégvezetés szerint elsősorban az okozta, hogy az elmúlt 2-3 évben elveszítette hagyományos kelet-európai piacait. Tavaly az rt. elbocsátotta dolgozói jelentős hányadát, majd decemberben és idén januárban a társaság életképesnek ítélt részeit kivásárolta két – megnevezni nem kívánt – külföldi érdekeltségű vállalkozás. 1993. január 1-jén a „maradék” 70–80 fős MOM Finommechanikai és Optikai Rt. leállította tevékenységét, s nem maradt belőle más, mint használhatatlan gépek és raktárkészletek halmaza, így a hitelezők nem sok bevételre számíthatnak a felszámolás révén.” – olvasható a HVG archívumában lévő írásban.
Forrás: HVG 1993/09 02.27. 17. Cégvilág hír http://archivum.hvg.hu/article..

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 22. 16:08

Volt itt sok minden amiből semmi sem lett végül ...


Mindent így írtak le, majd osztogattak szét, amely érték volt. :(

Válaszok:
bigyomail | 2012. augusztus 22. 16:14

Ma Magyarországon egy ötven felettinek pl. roppant nehéz elhelyezkednie így annyit segíthet bizony. Jobb, mint a semmi.


Sajnálgassátok csak a szocializmusotokat. Szerencsére vége a rendszereteknek. Én ennek örülök, mert a ti rendszeretekben a családom nem vitte semmire a származása miatt. Ma meg végre ismét van családi vállalkozás. Jobb is, hogy vége lett, mert ma aki értelmes és okos, annak legalább van lehetőség. Mert ez az, amit elvettetek az emberektől: A lehetőséget, hogy vigye valamire, ha van tehetsége. Ma ismét meg van lehetőség, bár az elmúlt 12 év kormányai ismét megpróbálják ezt elvenni tőlünk.

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 22. 16:20

Mi köze ennek a szocializmushoz. A hatvani cukorgyár pl. már jóval a szocializmus előtt épült-működött. Csepelen a gyárak szintén Weiss Manfréd Ganz-MAVÁG mond v.mit?
Ráaádsul a szocializmusban is létrejöttek olyan ágazatok, amelyeket a szétbombázás helyett tovább lehetett volna vinni fejlesztésekkel pl. az Ikarus.
Miről is hablatyolsz?

Válaszok:
bigyomail | 2012. augusztus 22. 16:22

Már az is több a semminél, ha nem lesz több munkaerőpiacon esélytelen ember az utcán jövőre.
Milyen több száz milliárd? ezek lényegében kedvezmények papíron nem folyna be, mert effektíve kirúgnák azokat az embereket így alapban sem fizetnének utánuk.


Rólatok, akik itt siratjátok a kedvenc rendszereteket, mert "azok szétverték, szétvertek mindent".

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 22. 16:28

A munkahelyvédelmi program a pályakezdőknek, ötven felettieknek meg az anyáknak kedvez.

Semmi nem kerül rajta 300 milliárdba, mert csak így szépen beharangozták, hogy nem lenne változás elvileg annyi folyna be a jelenlegi terhelés mellett. Csak éppen az köszönő viszonyban sincsen a valósággal.

Pedig az értelme annyi engedtek a gyeplőn, hogy ne növekedjen tovább a munkanélküli-kilátástalanság vidéken. Sőt esetleg v.mennyien találjanak újra munkát.



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó

{if $kampany} {$campaign.AV_Code} {/if}