Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. augusztus 17. 16:18

Garázdaság vétkében bűnösnek találta és két év börtönbüntetésre ítélte pénteken egy moszkvai bíróság a Pussy Riot orosz punkegyüttes mindhárom tagját. A három lány korábban Vlagyimir Putyin elűzéséért zenélt.

Garázdaság vétkében bűnösnek találta pénteken egy moszkvai bíróság a Pussy Riot orosz punkegyüttes mindhárom tagját. Az öt hónapja letartóztatásban lévő 24 éves Marija Aljohina, a 22 éves Nagyezsda Tolokonnyikova és a 29 esztendős Jekatyerina Szamucevics a vád szerint „vallási gyűlölet által motivált garázdaságot” követett el, amikor a moszkvai Megváltó Krisztus székesegyházban idén februárban maszkot viselve, gitárokkal „imádkoztak” a Szűzanyához, hogy űzze el Vlagyimir Putyint, az azóta megválasztott államfőt. A nagy bel- és külföldi visszhangot kiváltó akció miatt perbe fogott fiatal nők ítéletének részletes indoklása várhatóan órákig tart. A lenta.ru híroldal szerint az indoklás 80 oldalt tesz ki.

Moszkva Hamovnyiki kerületének bírósági épülete körül tüntetők és ellentüntetők gyűltek össze, és többeket lefogtak az engedély nélkülinek minősített tiltakozó akció miatt. Garri Kaszparov volt sakkvilágbajnokot az elsők között állították elő. Szemtanúk szerint több rabszállító is elhajtott a bíróságtól a lefogottakkal. Kaszparovon kívül számos más ismert orosz ellenzéki is megjelent az ítélethirdetésre, hogy támogatásáról biztosítsa a punkegyüttes perbe fogott tagjait. Alekszej Navalnij, a neves blogger a teremben foglalt helyet az Interfax orosz hírügynökség jelentése szerint.

Az ítélethirdetés napjára időzítve Oroszországban és külföldön is több támogató akciót tartottak a Pussy Riot elleni eljárás bírálói. Az érdeklődés hatalmas. A bíróság weboldala a tárgyalás elején összeomlott, majd újra működni kezdett. Tatyjana Loksina, a Human Rights Watch nemzetközi jogvédő szervezet moszkvai irodavezetője szerint még a Hodorkovszkij-ügyet is felülmúlta az orosz társadalom reagálása a Pussy Riot ellen indított eljárásra.

Frissítés:

Két év börtönbüntetésre ítélte pénteken a moszkvai bíróság a Pussy Riot orosz punkegyüttes mindhárom tagját. Az ítélet ellen – amelyet a tárgyalóteremben füttyel és szégyen bekiabálásokkal fogadtak a szimpatizánsok – a három nő ügyvédei fellebbezést nyújtanak be.

Budapesten pénteken délután 5 órakor az Erzsébet téri szökőkútnál tartanak flash mobot az orosz banda szabadon engedéséért.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/40167


193 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



A Femen tagjai szolidaritásukat fejezték ki a Pussy Riot iránt, ily módon:
http://liveinfo.blog.hu/2012/0..

Ma sem lett sokkal szimpatikusabb a feminizmus. Sőt!

Válaszok:
Ouroboros | 2012. augusztus 17. 19:54

A szovjethatalom egyházüldözése után elképesztő politikai rövidlátásra (butaságra) vall a templom meggyalázása merő PR célokból.

Válaszok:
Galagonya | 2012. augusztus 17. 17:22

A szovjethatalom üldözése után egy volt KGBs által vezetett országban egy volt KGBs kollegája által vezetett egyház szerinted mennyire meggyalázása a vallásnak?

És ha valaki ez ellen az összefonódás ellen tiltakozik, az vajon valóban vallási érzéseket sért?

Ezek alapján tehát ha mondjuk valaki egy templomban azért imádkozott volna hangosan, hogy Gyurcsány takarodjon el a hatalomból, jogos lett volna őt két évre elitélni?

Válaszok:
Bélus | 2012. augusztus 17. 17:33

Tipikus szlav lelekben fogant lazadasosdi.

Kis balhe van, oszt a vegen mindenki rohog egy jot. Mar aki tulelte.

Lasd a Teli Palota ostromat is...!


Te is tudod, hogy ennek a vallashoz semmi koze, ez szimpa diktatura, Putyin igy uzent a rivalisainak, es mindenfele politikai csoportnak, akik ot nem latjak szivesen, hogy a hatalom nem vitatema Oroszorszagban, es meg se probaljanak semmit annak erdekeben, hogy megkerdojelezzek Putyin szeket. A lanyok itt aldozatok, semmi tobb. A targyalas, a szinjatek, mindenfele vallasi ertelmezes: mellebeszeles.

Válaszok:
g1947 | 2012. augusztus 17. 22:53

Szogezzuk le: ezek a lanyok nem csinaltak semmit, rosszkor voltak rossz helyen, es a hatalom erot demonstralt rajtuk. Mindneki ennek szellemeben ertelmezze a "keleti nyitas" fogalmat. Akarjuk-e, hogy Mo is olyan orszag legyen, hogy akire a(z) (minszter)elnok ramutat, az megy a bortonbe?!

Válaszok:
krisztoforo48 | 2012. augusztus 17. 17:34
Rikki Harcos | 2012. augusztus 17. 18:47
Akitlosz | 2012. augusztus 17. 19:19

Csak, hogy ne legyenek ketsegeink, a korabbi sakkvilagbajnok, Garry Kasparov esete:

"Breaking news: Kasparov arrested and beaten at Pussy Riot trial

17.08.2012 – The media are reporting that former World Chess Champion Garry Kasparov has been beaten and arrested outside the Moscow courthouse where the Pussy Riot trial is taking place. Kasparov was not protesting, simply trying to attend the reading of the verdict – two years prison for three young women who staged a church protest last February. He was cornered and arrested."

Tudvalevo, hogy Kasparov sem eppen szimpatizal Putyinnal.

Válaszok:
g1947 | 2012. augusztus 17. 22:55

pussy riot-ból prison riot

túlzott provokáció után túlreagált retorzió

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 17:31

Sajnos en ugy latom, Mo-n 2010 ota eppen a putyini vilag van kialakuloban. Meg nem tart ott, termeszetesen, de mar oles leptekkel halad afele.


Ez nem tulreagalt reakcio, ez egy nagyon jol elore kiszamitott es vegrehajtott reakcio, egy uzenet minden orosznak.

Válaszok:
HSL | 2012. augusztus 17. 17:43

Ez a KGBs megakadályozta az ország szétrablását és újra nagyhatalommá tette Oroszországot. Ennek mi köze van az eddig üldözött vallásos emberek (keresztények, zsidók, muzulmánok stb.) érthető érzékenységéhez?

Válaszok:
Galagonya | 2012. augusztus 17. 17:51

Ismerek olyan országot,ahol az elnöknek bárkit jogában áll meggyilkoltatni,mondjuk az nem keleten van!

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 17:38
egysegelem | 2012. augusztus 17. 17:39

Nem, nem ismersz ilyet.

Válaszok:
krisztoforo48 | 2012. augusztus 17. 17:49

Barkit (tobbek kozott mar tucatnyi tenyfeltaro ujsagirot az elmult 12 evben) Oroszorsazgban gyilkolnak meg. Egy kozos vonas volt bennuk, egyik sem a hatalom nyalonca volt. Szoval, csak hatrebb az agarakkal.


25 évvel ezelőtt lett volna életszagú a több éves bünti a műbalhéért, pár hónapossal is vette volna az adást a többi potenciális muzsik riot

így a szeretett cár atyuskából a megpuccsolandó cár atyuska felé megy a kedély, a facebook generáció nem csak az araboknál nem kajálja be az ostort olyan könnyen

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 17:46

Hat, pont nekik szoltak, hogy itt nem lesz "orosz tavasz". Aki csak megprobalja, megy a huvosre.

Válaszok:
HSL | 2012. augusztus 17. 17:54

USA-nak hívják és tavaly óta törvénybe van foglalva,hogy az Elnök parancsot adhat ki,bárki meggyilkolására,akit veszélyesnek ítél!!!

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 17:52

Ezek szegeny, szerencsetlen megtevesztett fiatalok.A erosodo kereszteny ellenesseg jegyeben csinaljak ezt a mubalhet!Hogy a Ortodox egyhaz legyen a hibas azert, mert ezek a szerencsetlenek bemocskoljak Isten hazat.Mennyi ilyenrol fogunk hallani majd a kovetkezo honapokban.Ezzel egyutt no majd a katolikusokat tamado szerencsetlen lelkek tabora is!Imadkozok ertuk hogy meg idoben felismerjek milyen szornyu utra tevedtek!

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 17:52
Ouroboros | 2012. augusztus 17. 19:57

Ha ennyi kell neked, hogy jó véleménnyel légy egy politikusról, akkor Sztálint nagyon szeretheted. Ő aztán valóban nagyhatalommá tette Oroszországot.

Nem tudom, te hogy vagy vele, de engem nagyon zavarna, ha mondjuk Magyarországon a katolikus egyházat egy volt egyházellenes vonalon bevetett III/III-as vezetné, aki egy egykori kommunista belügyes, de mára nacionalistává átvedlett miniszterelnököt támogatna nagy hangosan.

Válaszok:
Bélus | 2012. augusztus 17. 22:14

Amikor a csecsenek elfoglaltak egy orosz szinhazat,es tuszul ejtettek tobbtucat embert, Putyin parancsot adott harci gaz bevetesere ellenuk, alig volt tulelo a tuszok kozul is, de erre azt mondom, ehhez egy elnoknek joga van, krizishelyzetben kell kemeny dontesekt hozni. De olyat te nem hallasz, hogy Obamat kritizalo ujsagiro nyomtalanul eltunt es a holttestet kesobb talaltak meg egy arokban, vagy a lakasan agyonlottek "ismeretlenek" eppen miutan kijott egy szaftos cikke. Meg olyat sem hallasz, hogy 3 artatlan kislanyt bebortonoznek a semmiert. Szezont hasonlitasz a fazonnal.

Válaszok:
krisztoforo48 | 2012. augusztus 17. 17:55

"A erosodo kereszteny ellenesseg jegyeben csinaljak ezt a mubalhet!"

Ebbol latszik, te ebbol az ugybol semmit nem ertesz. :)))))

Válaszok:
zsombor1978 | 2012. augusztus 17. 17:57

az orosz történelem másról sem szól, mint a kelleténél köményebb uralkodók elleni (palota)forradalmak sorozatáról

szereti az orosz a határozott uralkodót, de egy bizonyos ponton túl se perc alatt lázadás lesz

ha máshogy nem, majd lábbal tiltakozva húznak nyugatabbra a legpiacképesebb fiatalok és nyuggerekből ott se lehet kánaánt építeni... (a néhai tudóshatalom oroszoknak utóbbi időben sorozatban vallanak kudarcot az űrprojektjei)


Nem ez a lényeg,én mindezt értem.Ám az USA-ban a gyilkosság lehetőségét TÖRVÉNYBEN engedték meg az elnöknek,a többi már csak akarat és szándék kérdése!!!

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 18:02

Itt az igazsag, a tobbi csak felrevezetes es megtevesztes! http://jovonk.info/2012/08/13/..

Válaszok:
Galagonya | 2012. augusztus 17. 19:20

Szamomra aki hiszi az urat az Egy!Meg ha ez rosszul is esik neked.

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 18:04

Masold ide nekem ez a tortvenyt, amiben ez all! (mert ugye nyilvan nem csak hallomasbol tudsz rola, vgay olvastad a kurucon stb)

Válaszok:
krisztoforo48 | 2012. augusztus 18. 08:19

Bocs, de primitiv osszeeskuves elmeletek primitiv oldalakrol nem erdekelnek, csak a tenyek.

Válaszok:
zsombor1978 | 2012. augusztus 17. 18:07

Igen az igazsag nem erdekel teged.Primitiv minden ami es aki megmutatja a valosagot neked!Mily hatalmas tevedesben vagy, fel sem tudod meg fogni.


akárhogy is, ez mindenképpen szopás


Mi koze az ekezetnek ehhez?


Nem tudom nektek melyik a legszentebb zsinagógátok, de ha ott történt volna a dolog, Ti is ezt cselekedtétek volna, teljes joggal.

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 19:20
Ouroboros | 2012. augusztus 17. 20:00

Gondolom ez a legfontosabb templomuk:
http://www.innovationsinnewspa..

De hogy a legszentebb? Meg hogy honnan sejtem? Azt nem tudhatom.


Akkor képzelj el egy punkzenekart Magyarországon egy zsinagógában fellépni!

Á biztosan beleférne a szabad vélemény nyilvánítás kategóriába!

Válaszok:
Galagonya | 2012. augusztus 17. 19:27
Ouroboros | 2012. augusztus 17. 20:05

Pontosan tudod, hogy nem az volt a baj, hogy hol enekeltek, hanem az, hogy kirol. Akkor minekkell hazudozni es terelni?

Maradjunk annyiban a szabad vilagban eneklesert (barmi is legyen a tartalma es barhol is tortenjen) nem jar borton. Ha szerinted igen es a magyarok tobbsege szerint igne, akkor ujra leereszkedik a vasfuggony majd Hegyeshalomnal, es ez elrettentobb lesz minden szogesdrotnal.

Válaszok:
Rikki Harcos | 2012. augusztus 17. 20:02

Hát nem semmi. Belinkelsz egy nyilas weboldalt, ahol egy magát pr szakértőnek kiadó de ismeretlen orosz csávó állit mindenféle összesküvéselméleteket, mindeféle bizonyiték nélkül, és ez neked tetszik, mert vannak benne háttérben lévő sötét erők.

Felteszem katolikus vagy. Akkor ajánlom Mindszenty emlékiratait, mit is irt ő a nyilasokról, meg arról a neopogányságról amit ők képviseltek - na ott megtalálod azokat a sötét erőket, ami iránt láthqatólag vonzódsz.


Lehet, hogy igen, ha a biróság úgy találja (hacsak a vallás vagy nemzetiség ellenes uszitás nem volt a szövegben, ami ez esetben éppenséggel nem volt). De az is lehet, hogy nem, és akkor pénzbirság, esetleg közmunka, legfeljebb pár hónap felfüggesztett (de ez utóbbit kétlem).

De semmiképpen sem többhónapos előzetes letartóztatás, meg két év, három olyan egyedülálló nőnek akiknek mellesleg pár hónapos gyerekei vannak.


Itthon eltúlzottnak tűnik egy ilyen ítélet, de Oroszországban mindig és minden rendszerben "nagyban" gondolkodtak; legyen az repülőgép, hidrogénbomba, ágyú, felvonulás, mészárlás vagy éppen börtönbüntetés.

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 19:48

Nem Mo-n tunik eltulzottnak:

Letaglózta a Nyugatot a Pussy Riot-ítélet

http://hvg.hu/vilag/20120817_p..

Válaszok:
Ouroboros | 2012. augusztus 17. 19:52
Ouroboros | 2012. augusztus 17. 19:53
hapcimanokacska | 2012. augusztus 17. 20:01

Melyik magyar hírlapos írt szerelmes verset Putyinhoz meg az ő Oroszországához? Bár mindegy is, asszem.


Kell egyfajta lelkialkat ahhoz, hogy valaki ezt találja a hírből kiemelendőnek...


Értem. Akkor itthon nem tűnhet eltúlzottnak.


Szerintem Putyin ellen lehet tüntetni, akár szabadon is. A helyszín a lényeg.


Én csak ma tudtam meg, hogy van ilyen ügy.
Megnéztem a youtube-on ezt is, meg pár másik agymenésüket. Jó nagy hülyék, az tény; hogy mennyire művészet ez, azon rágódjanak mások. Nekem nem tetszik, amit művelnek, de ez a büntetés túlzás. Ha 2 év templomtakarításra vagy ilyesmire ítélik őket, azt mondom, oké, de sitt?
Olvastam, hogy felmerült a templom újraszentelésének kérdése is, mert megszállta a Sátán...orosz túlzások pro és kontra.
Azt az ukrán ribit viszont sittre vágnám, aki tiltakozásképpen a keresztet fűrészeli.

Alapkérdés persze, hogy hol a "művészi önkifejezés" határa, főleg akkor, ha visszatekintve szinte kizárólag keresztény templomok, jelképek, szakralitások vannak "újraértelmezve".

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 20:23
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 20:30
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 20:34

Hát azért annak lenne visszhangja, ha mondjuk a Neonárcisz zenekar a zsinagógában örjöngene.

Válaszok:
Ouroboros | 2012. augusztus 17. 20:25

"Alapkérdés persze, hogy hol a "művészi önkifejezés" határa"

Tudod hol van?

Ennel a mondatnal: "Szűzanya, űzd el Putyint!"

Ha ez a mondat nincs benne, a 3 lany ma otthon vacsorazik a szeretteivel, mert az egeszbol nem lett volna semmi, max valami minimalis penzbirsag. De benne volt Putyin a szovegben es ez hiba volt.

Válaszok:
orion | 2012. augusztus 17. 20:31

Ugye pendejo, te az vagy, akire gondolok?

Nem, nem szeretnék akasztatni.

Válaszok:
Ouroboros | 2012. augusztus 17. 20:29

De annak még nagyobb visszhangja lenne, ha ezért 2 év letöltendőt kapnának.

Válaszok:
hapcimanokacska | 2012. augusztus 17. 20:27

Hát azért ez nem tűnik annyira elrugaszkodottnak.

Válaszok:
Ouroboros | 2012. augusztus 17. 20:28

Mi? Két év a semmiért nem elrugaszkodott?

Válaszok:
hapcimanokacska | 2012. augusztus 17. 20:33

Igen, én is inkább karóba húznám :D

Válaszok:
orion | 2012. augusztus 17. 20:34

szvsz

ez a sztori igazából ott válik DÖBBENETESEN SÖTÉTTÉ, hogy Oroszországban TÖMEGÉVEL vannak szabadlábon olyan KOMCSI díszpintyek akik AKTÍVAN VETTEK részt az egyházüldözésben és TEMPLOMROMBOLÁSBAN...

pl. PUTYIN bátyó KGB-je jó kiindulási pont ennek a galerinak a felkutatásához...

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 20:32
orion | 2012. augusztus 17. 20:43

Nem a szövegre gondoltam, a helyszínre.
Míg a nyugati kereszténység sokat változott, a keleti alapvető jellemvonása, hogy nem változtatnak a formán. Gondolj csak az ikonfestészet szabályaira. Én érthetem ezt a formát újszerű imádkozásnak is, de a hívő oroszok nem fogják annak érteni.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 20:35
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 20:37

Csakhogy azok az emberk nem kerdojelezik meg Putyin hatalmat, nagy kulonbseg. :))


A neonárcisz egy fajgyűlölő zenét játszó -betiltott- zenekar. (Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/M..!_%C3%A9s_ska_egy%C3%BCttesek_az_1980-as_%C3%A9s_1990-es_%C3%A9vekben)

Szerinted kivinnék őket a kertbe rózsát szagolgatni?

Válaszok:
Ouroboros | 2012. augusztus 17. 20:40

Oroszországban putyin bátyó alma matere a KGB (CSEKA, NKVD) a vallásüldözés élharcosa volt...

pl. egy példa a sok közül..

Lithuania publishes KGB documents on persecution of Catholic Church

Skaitykite daugiau: http://www.15min.lt/en/article..

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 20:36

Hehe. Én ehhez nem tudok hozzászólni:Đ


a hívő oroszok sok mindent megéltek a XX.században...


Felesleges belemenni abba az utcaba, amit csinalsz, mert ez az ugy a legkevesbe az egyhazrol meg a huliganizmusrol szol. Aki belemegy ennek magyarazataba, elfogadja az ertelmezesi keretet, ami alapjaiban hazugsag.

Válaszok:
hapcimanokacska | 2012. augusztus 17. 20:43
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 20:43

klikk az alábbi tanulságos klipre (a moszkvai megváltó Krisztus székesegyház FELROBBANTÁSA...)

http://www.youtube.com/watch?v..


Monjuk a hölgyeknek volt már pár "fellépésük" ez előtt is. (Lásd: http://hu.wikipedia.org/wiki/P..)

Még a gyűjtófogházas balhét is megúszták pedig azért az szerintem elég necces.


Nem gondolod, hogy pont ezért érzékenyek az oroszok a maradék templomaikra? Kb. 40000, nem tévedés, negyvenezer! templomot romboltak le 1920-tól kezdődően. Szóval a Pussy Riot jól tudta, mit csinál.

Ettől még keresgethetnék a rosszfiúkat.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 20:44

milyen értelmezési keretről beszélsz? :)

a sztori kontextusa egy olyan autoriter rendszer, amely sok tekintetben egy brutális diktatúra örököse

ami pedig azt az "utcát" illeti

szerintem érdemes belemenni ugyanis 20 éve próbálják szőnyeg alá söpörni az egészet

gondolj bele:

hova vezetne a múlt "kisiklásaink" az átbeszélése?

kb. oda, hogy állandóan azoknak a felmenőibe botlanának a legbrutálisabb rémtettek kapcsán, akik ma Oroszországot vezetik a maguk bumfordi autoriter stílusában.


nem, ugyanis azokra egyáltalán nem érzékenyek, akik anno tevőlegesen pusztították a vallást...

senkit sem vontak felelősségre...

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 20:51
orion | 2012. augusztus 17. 20:55

En nem tudok semmifele felelossegre vonasrol a komcsi bunok miatt egyik volt tagallamban sem. Szerintem ezzel alapvetoen nincs baj. Valoszinu nem csak a bekehez kell ez hanem a vertelen rendszervaltozasoknak is ez volt az ara.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 21:00
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 21:01
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 21:03

Nem a szovjethatalom elmebetegségeiről beszélek, hanem azokról az orosz emberekről, akik megmaradtak a hitüknél az elmúlt mindjárt 100 év alatt. Azokat bizony sérti ez a látvány. Az más kérdés, hogy Putyin-ellenesnek lenni nem életbiztosítás.

Írtam, hogy túlzásnak tartom az ítéletet, de a csajok pártján állóktól azért megkérdezem, mi is az erősebb manapság, 3 lány agymenése vagy egy felekezet hite?

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 20:58
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 20:58
egysegelem | 2012. augusztus 17. 21:00
Grabb71 | 2012. augusztus 17. 22:22

"mi is az erősebb manapság, 3 lány agymenése vagy egy felekezet hite?"

Alkerdes. Masokat behuzhatsz a csobe, engem sosem fogsz.

Válaszok:
orion | 2012. augusztus 17. 21:02

ez a sztori rég nem a felekezetről szól...

a kontextust is csak azért említettem, mert a képmutatás netovábbja ez a történet

(mondjuk azt sem értem, hogy mi abban buli, hogy lesitteltetik magukat, a putyini paradicsomban nem nehéz ezt elérni...)

Válaszok:
orion | 2012. augusztus 17. 21:06

azért van egy "apró" különbség:

Oroszországban minimum 20 MILLIÓ embert nyírtak ki...

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 21:01

Kepzeld el, amikor mondjuk a Mansfeld itelet utan a hozzad hasonlok feltettek volna a kerdest, hogy lehet egy picit sulyos az itelet, de mi fontosabb vegulis millio ember joga a kozrendhez, bekehez, vagy nehany suhanc tombolasa? Ugye mennyire nem lenne vicces?

Válaszok:
orion | 2012. augusztus 17. 21:09

Tekintsd ugy, hogy a kovetkezo 20 meg azert nem kerult mar sorra, mert vege lett.


Nem állt szándékomban.


egyébként a balti államokban megpróbálkoztak bizonyos NKVD TÖMEGGYILKOSOK felelősségre vonásával...

a szóban forgó egyének azonban MENEDÉKJOGOT kaptak Oroszországban...


Ez pont ugyanaz, mint amikor Kadar idejeben a nyolcvanas evekben lecsuktak a CPg egyuttest a hatalomellenes szamaik miatt.

Az itt egyeterto fideszesek szerintem akkor is tapsoltak.

Ennyi.


Minden szempontból képmutatás. Én meg azért említettem a hitet, mert az viszont nem kapott hangsúlyt. Ez a cirkusz a templom előtt is elég lehetett volna, ha már ez kellett nekik.

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 21:12

Én meg ebbe az utcába nem megyek be. Ha neked 2012-ben egy feminista punkbanda oroszországi 2 perces cirkusza és az arra adott hatalmi válasz egyenértékű 56-tal, még ha példaszinten is, hát a lelked rajta.


Csak ugye ne feledjuk el, hogy a Krill nevu patriarka, nyiltan Putyin tamogatasara szolitota fel a hiveket. Es _ez ellen_ is demonstraltak. Azaz amikor az egyhaz, es annak feje, aktivan politizalni kezd, ne csodalkozzon ha hasonlokepp politikai celtablava valik. Az egyhaz sem biralhatatlan, ne feledd.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 21:16
orion | 2012. augusztus 17. 21:47

már miért ne politizálna?

az ortodox egyház az államtól kapja a zsetont, a vagyonát nem kapta vissza, innentől kezdve 100%-ban érthetők a gazdasági ösztönzők...

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 21:18

Akkor viszont ne csodalkozzon ha valaki odamegy, es ott fogja elmondani, hogy ez neki nem tetszik. Es plane ne maszatoljon mindenfele vallasi erzekenyseggel.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 21:55

Így könnyű utolérni az álliberálisokat, akik valójában maoisták. Mert mikor az egyház létjogosultságát vonják kétségbe, akkor azt hangoztatják, hogy imádkozni mindenütt lehet, ahhoz nem kell templom meg egyház. Ám most kiderül hogy ezeknek a hozzájuk közel álló némbereknek joguk volt a templomban balhézni, mert imádkozni mentek oda.
Miért nem kint a sztyeppén, a nyarfaerdőben vagy valamelyik dácsában imádkoztak Putyin eltűnéséért?

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 21:30

Ugyanazert, mert a papok is a szoszekrol biztatnak bizonyos politikai korok melletti szavazasra.

Válaszok:
Csomorkany | 2012. augusztus 17. 21:49
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 21:56

Persze. Ezt szeretném hallani minden vallással kapcsolatban. Addig, amíg ez nem megy, hagyjuk már a kereszténység minden ágát szépen békén a templomaiban.


Hát, azt a szószéket azért építették, hogy a pap prédikáljon róla. Igazából azt, amit jónak lát, majd a hívek eldöntik, hogy vevők-e egy adott dumára.

Egy punknak semmi keresnivalója ezen a szószéken. Ugyanúgy, ahogy egy papnak sem mondjuk az Apple igazgatósági ülésén (már ha nem hívták oda).

Valahol ezek egészen egyszerű dolgok.

Te azt mondod, ha a hölgyek nem Putyint emlegetik, nem ülnének. Én azt mondom, ha a hölgyek nem templomban szidják Putyint, nem ülnének.

Egyikünk sem téved. Következtetés: a hölgyek rázták a pofonfát, és megérkezett a pofon.

Nekünk ehhez mi közünk van? Mutass egy olyan Putyin-ellenes polgárjogi hőst, akinek a cselekedetei nem gyalázzák a vallást, és aszondom, mögé kell állni.

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 21:57
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 21:59
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 22:00

Ha nincs orosz vétó Szíria ügyében, valószínűleg már el is felejtettük volna az ügyet, a lányok meg már szabadok lennének. A nyugat emelte meg az ügy súlyát, gondolom egy kis bosszúhadjárat okán. Lehet, hogy kárt okoz ez Oroszországnak, Putyinnak, de megrengetni nem fogja. Oroszország akkora ország, megengedheti magának, hogy figyelmen kívül hagyja a kritikákat, úgy mint Kína, ahol sokkal súlyosabb dolgok történnek, mégis kussol a nyugati sajtó.


miért? ők mozgatják a szálakat? :)


ok, de az az ő birtokuk...

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 21:59

"Te azt mondod, ha a hölgyek nem Putyint emlegetik, nem ülnének. Én azt mondom, ha a hölgyek nem templomban szidják Putyint, nem ülnének."

Kikeressnek neked most azonnal az elmult par evbol olyan hireket, hogy Putyin ellenes tunteteseket szamolt fel az orosz rendorseg, es a szervezok, resztvevok ellen eljaras indult?

Csak hogy tegyuk tisztaba azt az allitast, hogy ha nem ott enekelnek, megusszak. Vagy megsporoljuk az idot, mivel te is pontosan tudod, hogy tucatszam voltak ilyenek.


ugyan már lazán ülnének, ürügyet nem nehéz találni, gondolj csak hodorkovszkijra:)

B verzió: vmi sajnálatos "baleset" történik velük:) (mittomén, átmegy rajtuk egy úthenger:) )

Válaszok:
Csomorkany | 2012. augusztus 17. 22:12

Ezt az ervet akkor tudom elfogadni, amikor az egyhazak majd nem kozpenzbol uzemelnek. Mondjuk az USA-ban mindenki azt predikal, amit akar, de ameddig az allam tolja a penzt az egyhazban, lesznek szivesek nem allast foglalni partpolitikai kerdesekben. Vagy ha allast foglalnak, azzal elismerik, hogy politika csinalo szervezet lettek, beleptek a kuzdoterre, es onnantol kezdve ugyanugy biralhatok, tamadhatok stb, tehat tobbe nincs az a "mentessek", hogy aki oket tamadja az vallasellenes meg tobbi puder. Kibicnek kussvan, ha nem kussol, akkor allja az uteseket ferfi modjara.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 22:01
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 22:04
Csomorkany | 2012. augusztus 17. 22:07

már miért kéne mögé állni? :)

BTW

az oroszok is jobban teszik ha lelépnek a putyini paradicsomból amíg még szabadon lehet:)


most mi van, vissza akarod nekik adni a ménkű nagy vagyonukat? :)

PS: szerintem egyébként ez lenne a fair...

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 22:03

Az a baj ezzel, hogy ha valaki serelmezi hogy a kommunista rendszer elvette az egyhaz vagyonat, akkor en meg regebbre fogok visszamenni, es meg fogom kerdezni, hogy egyhaz vajon honnan szerezte a vagyonat, es abbol nem fog jol kijonni. Mert ugye akkor az egyhazi tized amit evszazadokig fizettek neki ugrik, hiszen az kotelezo volt, nem adomany stb stb. Messze vezet. Ma ma van, az a helyzet ami, ebbol indulunk ki.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 22:04
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 22:07

mindig is politikacsináló szervezet voltak:)

minden egyház az...

a különbség nem ebben, hanem a politikai hatalom súlyában, természetében van...

egy centralizált, autoriter államban jóval nagyobb annak a szerepe, hogy éppen ki szállja meg a hatalmi centrumot, mint egy decentralizált, kvázi liberális államban, pl. Svájcban...


szvsz

viszonylag jól fog abból kijönni...


persze, hogy messze vezet, pl. Oroszországban az egyházi és a világi hatalom sokkal szorosabban összefonódott a bizánci hagyományoknak köszönhetően, mint nyugaton

de ez egy pillanatig sem csökkenti az egyház súlyát

Válaszok:
Grabb71 | 2012. augusztus 17. 22:30

Semmi bajom nincs azzal, ha sajtóban, vagy bárhol leírják, hogy miért érvel hülyén az a pap, aki állítólag arról a szószékről Putyin mellett agitál. Ha tüntetést szerveznek ellene, esetleg az is belefér. De a szószéke az övé. Ha onnan akár csak szimbolikusan ki akarják szorítani, akkor az bezony vallásgyalázás.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 22:12

és ilyenkor a hívek nyugodtan kidobhatnák a rendzavarókat a templomból...

már ha vannak ilyenek...

Válaszok:
Csomorkany | 2012. augusztus 17. 22:13

Hát, az úthenger-varit realistábbnak tartom. Azt nem hiszem, hogy le tudták volna ültetni őket, ha nincs ez a remekül valós vallásgyalázási ürügy.

Másrészt meg miért nem azok kerülnek föl Madonna seggére, akik tényleg tisztán politikai téren állnak ki Putyin ellen?


Kivéve, ha egy nagyjából üres templomban balhéznak, és utána a neten dicsekszenek el az elkövetett mocsokkal.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 22:47

Ez csacskaság, mert Oroszország Sztálin előtt is nagyhatalom volt.
De mégegyszer: Helyeselhető az eddig üldözött vallásos emberek (keresztények, zsidók, muzulmánok stb.) érthető érzékenységének megsértése?

Válaszok:
Galagonya | 2012. augusztus 18. 03:11

„azokról az orosz emberekről, akik megmaradtak a hitüknél az elmúlt mindjárt 100 év alatt. Azokat bizony sérti ez a látvány.”

Sérti, természetesen. De sokkal jobban sérti őket az az őrület, ami a Pussy Riot provokációja nyomán kibontakozott az egyházi vezetők és hívek EGY RÉSZÉBEN, akik a Pussy-lányoknál sokkal jobban meggyalázták és lejáratták a saját hitüket avval, hogy őrjöngve követelték a Pussyk megbüntetését.

Azok az emberek, akik a kommunista terror alatt megmaradtak a hitüknél, mind tiltakoznak ez ellen. Papok és hívek sokasága szólalt már föl, hogy álljon le ez az őrület, amit azok a „hívők” generálnak, akik a rendszerváltás után zúdultak be a templomokba, korábban a kommunista pártban meg a Komszomolban tevékenykedtek – és pontosan onnan hozták ezt a mentalitást, amivel most eszelős módon túldimenzionálják a Pussy Riot akcióját.

Válaszok:
Csomorkany | 2012. augusztus 17. 22:34
orion | 2012. augusztus 17. 22:46

„Oroszországban az egyházi és a világi hatalom sokkal szorosabban összefonódott a bizánci hagyományoknak köszönhetően, mint nyugaton”

Az egyes egyházi vezetők Putyinnal való elvtelen kokettálásának semmi köze az eredeti bizánci hagyományhoz, sokkal inkább a kommunista rendszerből örökölt együttműködésekhez van köze.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 22:46

Még csak azt sem mondom, hogy nincs igazad. De ez akkor is orosz belügy. Nekem szittya médiafogyasztónak mi közöm ehhez?

Ha már azt várja tőlem a mainstream libsi média, hogy beszóljak az oroszoknak, tüntessek a putyini önkény ellen, meg mittomén, akkor miért nem olyan eseteket mutat föl, ahol legalább a tiltakozókkal azonosulni lehet?

Ehelyett merő véletlenségből egy olyan esetet mutat föl, ahol ugyan egy templomot gyaláztak meg a Putyin ellen tiltakozók, dehát nem az a lényeg, hanem a politikai önkény, meg minden. Aha.

Aszondom, orosz probléma, oldják meg az oroszok. Ha lesz náluk egy új Szolzsenyicin, arra hajlandó leszek én is figyelni.

Válaszok:
Grabb71 | 2012. augusztus 17. 22:42

Szerintem a „mainstream libsi médiának” szóló üzenetet ne nekem címezd. Én nem szólítottalak föl semmire, tőlem arra figyelsz, és amellett tüntetsz, ami mellett akarsz. Nekem viszont van véleményem a témáról mint orthodox kereszténynek, mert a Pussy Riot ellen őrjöngők az én Egyházamat járatják le.

Válaszok:
Csomorkany | 2012. augusztus 17. 22:50

meg ahhoz, hogy az állam kezeli a pénzcsapot:)


Van ennek a sztorinak olyan aspektusa, amelyet soha nem fogunk megérteni( a titokzatos, nagy orosz lélek), és van olyan, amelyet jól belemagyarázunk, mindenki a saját szája íze szerint hangsúlyoz dolgokat.

Talán nem láttad, azzal kezdtem, hogy ez túlzott büntetés, bár messze nem értek egyet a csajokkal.
(nem Putyin kapcsán, ahhoz semmi közöm, bár véleményem az van, hanem a forma miatt-ami persze nekik természetes, lévén feminista punkbanda vagy mi a franc)

Továbbra is a közmunkában végzett templomtakarítás mellett teszem le a voksom:)
Ami persze nem számít.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 23:08
Grabb71 | 2012. augusztus 17. 23:09

és? volt kár?

Válaszok:
Csomorkany | 2012. augusztus 17. 22:51
orion | 2012. augusztus 17. 22:55

Csakúgy, mint a Pussy Riot mellett őrjöngők. Azoknak se Putyinnal van ám bajuk, hanem az egyházaddal. Így megy ez.

A Pussyk is, Putyin is, a mainstream média is arra használta az egyházadat, hogy beletörölje a lábát.

Miután azért a Pussyk voltak a kezdeményezők, és nem hiszem, hogy külső megrendelés nélkül, én annyira nem csodálkozom, hogy az egyházadból sokan elsősorban a Pussykra haragszanak. Majd egyszer, egy jobb ügy kapcsán beszélj azokkal, akiket elérsz, hogy próbáljanak meg kevésbé Putyin-függők lenni.

Válaszok:
Grabb71 | 2012. augusztus 17. 23:15

Volt. Kb, mint amikor a Szent Koronát lemicisapkázták.


Te nem gg-vel írod a nickedet?

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 17. 22:55

Most ez milyen kérdés már?

Láttam egy izét a Spektrumon (vagy hasonlón), az objektumszexuálisokról szólt. Ezek tárgyakba szerelmesek, volt aki a berlini falba, volt aki egy vidámparki játékba és volt, aki mindenféle kerítésbe. Na ez az illető bement egy templomba és az oltár előtti korláton vonaglott.

Ott sem volt kézzelfogható anyagi kár, csak normális ember nem tesz ilyet.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 23:00
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 23:07

Ennyit tudsz hozzatenni a beszelgeteshez?

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 23:11

Tudod picim engem még soha nem vertek pofán kocsmában. Miért?
Mert nem járok kocsmába! Ennyit Kasparov is kikombinálhatna!

Válaszok:
ketroot | 2012. augusztus 18. 12:37

ez normális kérdés volt.

vki kirabolja a templomot... és kisebb büntetést kap...

Válaszok:
Csomorkany | 2012. augusztus 17. 23:10
orion | 2012. augusztus 17. 23:15

Úgy tudom ilyen nincs. A Templom volt a legszentebb, de a rómaik a sárgaföldig.


no megnéztem az ominózus klipet:) (vagy legalábbis belenéztem, egy kissé idegesítő:) )

Pussy Riot-Punk Prayer.mp4
http://www.youtube.com/watch?v..

egyébként a hívők (gondolom ők nem beépített emberek voltak:) ) egész kulturáltan próbálták meg őket eltávolítani...

egy normális helyen ebből mindössze PÉNZBÍRSÁG lenne

BTW

ilyenkor látszik, hogy milyen szórakoztató világban élünk

a per és az adminisztráció valószínűleg FELETTÉBB DRÁGA volt

ás a fogva tartás is HORRIBILIS ÖSSZEGEKBE fog kerülni az ADÓFIZETŐK örömére:)


én meg a PÉNZBÍRSÁG mellett:)


A „csajokkal” természetesen én sem értek egyet. De egy normális országban egy ilyen akciónak semmi egyéb következménye nincs, mint hogy kirakják őket a templomból.

Válaszok:
Csomorkany | 2012. augusztus 17. 23:13

Az az igazság, hogy kevésbé durva. A templom szimbolikus tér, aki a szimbólumait gyalázza meg, nagyobb kárt tesz benne, mint aki elvisz némi aprót. Utóbbi egyébként a mi templomunkban nagyjából mindennapos.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 23:12
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 23:17

egyébként nem kéne annyira elszörnyedni, múltkor láttam egy filmet Larry Flint a Hustler PORNÓÚJSÁG tulajának az életéről, őt Cincinatti-ban, az erkölcscsőszök HUSZONÖT ÉV BÖRTÖNBÜNTETÉSRE ítélték

(persze a fellebbvitelen körberöhögték az ügyet:))) )

, mindenesetre az ipse több hónapot töltött börtönben elítélt fegyencként:)


némi aprót? :)

én arra gondoltam, hogy a betörök kifosztják az oltárt és mondjuk BEOLVASZTJÁK a cuccot:)

Válaszok:
Csomorkany | 2012. augusztus 17. 23:16

Hát, remélem, hogy egy normális országban van következménye az ilyennek. Jó, tényleg nem egyből két év börtön, de azért nem is jámbor fejcsóválás.

Válaszok:
Grabb71 | 2012. augusztus 17. 23:19

volt már rá példa... nálunk is...


Most már mindent idekeverünk. Én elmondtam, amit gondoltam, kösz a véleményedet, ennyi mára ebből a témából nekem elég volt.


„Csakúgy, mint a Pussy Riot mellett őrjöngők. Azoknak se Putyinnal van ám bajuk, hanem az egyházaddal. Így megy ez.”

Tévedsz. Putyinnal is bajuk van, és a lányoknak is elsősorban Putyin rezsimjével volt bajuk, ezért tüntettek. Meg azért, mert egyes egyházi vezetők nyíltan és elvtelenül támogatják Putyint.

Egy nagyszerű orosz pap fogalmazta meg nemrégen: az egyházüldözés nagyon sokszor a kereszténység nevében föllépő gazemberek bűnei miatti JOGOS harag nyomán keletkezik. És ezek a kereszténység nevében föllépő gazemberek azok, akik az ilyen egyházüldözéseket rendszerint megússzák, miközben a valódi keresztényeket elpusztítják.

Válaszok:
Csomorkany | 2012. augusztus 17. 23:21

Ne légy hülye, ha ilyesmiért elkapják, azért csak megmázsálják pár évre. Persze ha megússza, megússza. Mondjuk nem lehet véletlen, hogy egy ilyen templomrabló nem veszi videóra a tettét, és nem nyomja föl a netre.


klikk az alábbi poszt-szovjet kordokumentum-képre

http://azer.com/aiweb/categori..

hogy tetszik a TORNATEREMMÉ átalakított EVANGÉLIKUS templom? :)

ezt legalább nem bontották le, hanem hasznosították:)

Válaszok:
Csomorkany | 2012. augusztus 17. 23:24

Nem börtönre ítélték őket, hanem súlyosabbra: két év munkatáborra. Tk. a GULAG utódintézményébe fognak kerülni, a súlyos bűncselekményeket elkövetők közé.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 23:23
Csomorkany | 2012. augusztus 17. 23:28

Ja, de Putyin ma ott pöffeszkedik Moszkvában, holnap meg sehol nincs. Az egyházad meg még holnap is ott lesz.

Akik ezt az egész médiacirkuszt kitalálták, és ezért beküldték a hölgyeket a templomotokba, pontosan kiszámolták, hogy ki az ellenség, és nem Putyinra gondoltak.

Jó, legyen, nem gyártok összeesküvés-elméleteket. Maguk a hölgyek, amikor végiggondolták, hogy hol üthetnek legnagyobbat ellenfeleiken, pontosan kiszámolták, hogy a templomotok lesz a megfelelő helyszín, mert az egyházatok az igazi, tartós ellenség.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 23:25
Grabb71 | 2012. augusztus 17. 23:32

hát ott igazán sokat lehet tanulni (LOPNI, GYILKOLNI, CSALNI, HAZUDNI, stb... afféle GENGSZTERKÉPZŐ akadémia:)))

és a közbiztonság is jó (már annak aki meg tudja magát védeni:))) )


Légy erős, jártam hasonlóban Esztergomban. Szent Adalbert Központ, régi kápolna. Föl volt festve a kosárlabdapálya. És? Mennyiben tartozik a témához? Innentől a hölgyek ártatlanok?


az ortodox egyházat a SZU idején olyan szinten beleverték a földbe, hogy ez ahhoz képest már szinte semmi... DIÁKCSÍNY...

itt legalább NEM FOLYT VÉR... mint anno a VÖRÖS időkben


pl anno a nagy időkben a kolostorokból KONCENTRÁCIÓS TÁBOROKAT csináltak

Válaszok:
Csomorkany | 2012. augusztus 17. 23:34

no persze az kóser, azzal semmi baj sincs, csak az a fránya pussy riots ne lenne:)))


Ha el tudnám hinni, hogy nem ez volt a céljuk évek óta, meghatódnék. De ők börtönbe akartak kerülni, mert a mártíromság része a PR-juknak.

Valódi mártíromság: tanúsítják, hogy fontos nekik Putyin bukása, és az egyházellenesség.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 23:33

„Putyin ma ott pöffeszkedik Moszkvában, holnap meg sehol nincs”. Szerintem kicsit naiv elképzeléseid vannak az oroszországi hatalmi viszonyokról :-)

„Akik ezt az egész médiacirkuszt kitalálták, és ezért beküldték a hölgyeket a templomotokba, pontosan kiszámolták, hogy ki az ellenség, és nem Putyinra gondoltak.”

Tényleg nem. Lehet hogy ő maga és hálózata volt. Ugye nem kell fölidézni, hogy melyik szervezetből érkeztek...

Válaszok:
Csomorkany | 2012. augusztus 17. 23:37
SaharanCypress | 2012. augusztus 18. 00:17

Na, itt egy fotó Esztergomból:

http://www.szentadalbert.hu/im..

Koncentrációs táborrá alakított kolostor is volt Magyarországon is.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 23:36
SaharanCypress | 2012. augusztus 17. 23:40

hát ez se semmi

én mondjuk Szolovkára gondoltam a Szolveckij szigetvilágban a Fehér tengeren, az volt az első GULAG, a prototípus, egy rakás pappal, rabbival és imámmal + rengeteg egyéb politikai fogollyal...

Válaszok:
Csomorkany | 2012. augusztus 17. 23:41

Simán belefér. Akkor is: normális ember nem megy be egy templomba balhézni. Aki meg megteszi, magára vessen.

Aki viszont Putyinnal valóban szembe akar szállni, az ne a nyugati médiával akarjon jóban lenni, hanem a Jóistennel.

Válaszok:
Grabb71 | 2012. augusztus 17. 23:52
Galagonya | 2012. augusztus 18. 03:19

The islands of the tears - p.2 - las islas de las lagrimas.

http://www.youtube.com/watch?v..


Jó, de én valahogy megértem, hogy az orosz papok az elmúlt 10-20 évben elszoktak ettől, és most nem hiányzott nekik ez az emlékeztetés.

Válaszok:
Grabb71 | 2012. augusztus 18. 01:56

„Aki viszont Putyinnal valóban szembe akar szállni, az ne a nyugati médiával akarjon jóban lenni, hanem a Jóistennel.”

Ez így van. Valójában az ügy kiprovokálása szerintem arról szól, hogy minden „szembeszállónak” megmutassák, hogy ezt ma Oroszországban meg lehet tenni emberekkel, a Nyugat és mindenki, még köztiszteletben álló hívők és papok tiltakozása ellenére is. Így fog járni mindenki, aki szembeszáll, és senki nem tud rajta segíteni – ez az üzenet, egy olyan választás után, amikor tömegek vonultak az utcára, hogy a csalások ellen tiltakozzanak. És ezért nem drága megszervezni egy templomi provokációt sem (szerencsétlen lányoknak bizonyára fogalmuk sincs arról, hogy ki állhat a háttérben, talán arról sem, hogy valaki egyáltalán állhat), miközben kifelé ugyanez a rezsim látszólag támogatja az Egyházat.

Válaszok:
duzur | 2012. augusztus 18. 09:58

100%-ban hihető az, hogy ez az egész egy KGB akció volt:)

Válaszok:
Grabb71 | 2012. augusztus 18. 00:38

Maga a per lefolyása tele volt merő abszurditással. Egy példa: a bíróság a lányok fejére olvassa, hogy megsértettek egy régi egyházi kánont, miszerint nő nem léphet a szoleára (az ikonosztáz előtti terület, orosz templomokban emelvény). Maga az érvelés is teljesen nonszensz, hiszen a templomban ma nők rendszeresen lépnek a szoleára, pl. mikor áldozni mennek. De a legnagyobb nonszensz – és nyilvánvaló törvénytelenség –, hogy egy régi zsinati kánon megsértése ma érv, vádpont lehet egy világi bíróságon. A pert ilyen módon folytatták le, teljesen nyilvánosan. Ez is üzenet: bármit megtehetünk.


„Jó, de én valahogy megértem, hogy az orosz papok az elmúlt 10-20 évben elszoktak ettől, és most nem hiányzott nekik ez az emlékeztetés.”

Mitől szoktak el? A rendszerváltás óta eltelt években számtalan orthodox templomot támadtak meg, dúltak föl, papokat gyilkoltak meg. Volt olyan pap, akit a saját templomában lőttek agyon, mert muszlimok tértek át nála az orthodox hitre. Egy másik papot azért öltek meg, mert rászólt két csavargóra, hogy ne vizeljenek a ház kapujába. Megint egy másik papra az alkoholizmus elleni prédikációi miatt haragudtak meg (Oroszországban egész magyarországnyi területek vannak, ahol MINDENKI alkoholbeteg), a feleségével és a gyerekeivel együtt bezárták a házába, és rájuk gyújtották az épületet. Mind ottvesztek. Ezeknél az eseteknél a most ordítozók miért nem kiáltottak egyházüldözést? A Pussy Riot akciójának valós társadalmi súlya ezekhez képest a nullával egyenlő.

Válaszok:
Csomorkany | 2012. augusztus 18. 07:50

Csacskaság? A cári Oroszország az első világháborúban három év alatt összeomlott, mert nem birta a terhet. Sztálin alatt meg megnyerte a másodikat, majd a két szuperhatalom egyike lett. És mondom mindezt úgy, hogy ki nem állhatom a sztálinizmust. De a te szempontodból ő egy sikeres államférfi.

Ami meg a vallásos érzékenységet illeti: Jézus igencsak megbotránkoztató volt, amikor botrányos performanszával kiűzte a kufárokat a templomból. Luther is, amikor kitűzte a templom ajtajára 17 pontját. A te szempontodból az előbi keresztre feszitése a másik üldözése nyilván jogos lenne.

És ne felejtsük, Kirill partiárka az orosz ortodox egyház feje köztudottan a KGB ügynöke volt, azaz saját paptársai és a hivők ellen dolgozott, része volt annak a vallásüldözésnek amire te annzyira hivatkozol. Mi sérti jobban a vallásos érzelmeket - az hogy most ő mondja a tutit, vagy egy punk együttes, amúgy a vallást nem gyalázó fellépése?


"Akkor is: normális ember nem megy be egy templomba balhézni. Aki meg megteszi, magára vessen."

Mint mondjuk Jézus? Igaz, ő tényleg jóban volt a Jóistennel, nem tudom viszont a nyugati médiával milyen volt a viszonya akkoriban.

Válaszok:
Csomorkany | 2012. augusztus 18. 09:22

Plébániák kirablása, idős papok gyilkolása nálunk is nagy divat, de akik ilyesmit csinálnak, azok nem szoktak a neten dicsekedni a tetteikkel.

Ebben a történetben a Pussyk oldaláról a szégyentelen szenzációhajhászás riaszt, és az, hogy egy templom ennek minden további nélkül remek helyszíne lehet.

Valamelyik angol író mondta, hogy minden jól eladható történetben benne kell legyen a katolikus egyház, ill. oroszéknál nyilván az ortodox.


Nem gondolod,hogy órákat fogok eltölteni a keresgéléssel,csak azért mert Te nem követted anno az eseményeket?Tele volt vele a média.Egyébként meg nem tudok amerikaiul se,eléggé el nem ítélhető módon.


Egyébként itt meg kétszeres baj volt.Putyint merték bírálni és egy templomban.Ez főbenjáró bűn a Szovjetunióban/nem Oroszországban/.


Az ítéletet valamilyen szinten megértőktől kérdezném, hogy ők az esetben hol látnak "vallási gyűlölet által motivált garázdaságot"? Ez ugyanis a vád, ami alapján elítélték őket.

Válaszok:
Bélus | 2012. augusztus 18. 09:54

Na, most aztán megmondtad a frankót, büszke lehetsz magadra!

Na jó, annyiból tényleg, hogy a szövegedben van annyi féligazság, ami látszólag eladhatóvá teszi a hazugságot, és ez végülis szellemi teljesítmény.

Hasonlóan a Pussyk akciója: van benne annyi féligazság, ami eladhatóvá teszi a hazugságukat.

A Te féligazságod, hogy a Pussyk tette kulturális műfaját tekintve ugyanúgy prófétai jel, mint Jézusé.

A hazugság meg, hogy Téged igazából egyik prófétai jel sem érdekel, ezért nincsenek kritériumaid arra, hogy a kettőt összevesd.

Ha egy hívő prófétai jellel találkozik, akkor Istentől jövő kötelessége eldönteni, hogy igaz, vagy hamis próféta jelével találkozott.

Az igaz próféták egyik ismertetőjele a valódi vallási elkötelezettség, aminek folyamatos jeleit adják. A hamis próféták jól fölismerhető motivációi a feltűnési viszketegség, a hatalmi érdekek kiszolgálása, vagy a konkrét anyagi függés.

Jézus valódi vallási elkötelezettségét senki nem szokta kétségbevonni, ami a témát illeti, a Biblia tanúsága szerint minden évben fölzarándokolt a templomba, szombatonként zsinagógába járt.

A Pussykról nem olvastam sehol, hogy mostani akciójuk előtt vallási elkötelezettség jeleit adták volna. Azt sem hiszem, hogy ha az egyház az ő prófétai programjuk mentén megújulna, azaz lekattanna Putyinról, akkor a Pussyk jámbor hívekké válnának. A feltűnésvágy viszont jól látható náluk, jól észrevehető, hogy a templomi föllépést ennek eszközeként kezelték.

Az igaz próféták másik jele egy átfogó, a követőket magával ragadó prófétai vízió a szükséges hitbéli megújulásról. Jézus azért űzte ki a kereskedőket a Templomból, mert Messiásként a helyükre lépett. Tette a Messiáskirály bevonulási gesztusa volt, aki birtokba veszi templomát/palotáját (a héberben nincs két külön szó ezekre).

A Pussyk prófétai víziója ennél kicsit karcsúbbnak tűnik. Valóban nem volna rossz, ha némely ortodox papok lekattannának Putyinról (ez a Pussyk prófétai gesztusának féligazsága), de ettől még az ortodox egyház nem tudna lényegileg megújulni. A Pussyk programja negatív program: gesztusukkal kijelölik, mit ne csináljon az egyház, de semmit nem mondanak arról, mit tegyen helyette. Tipikus hamis prófétai féligazság.

Jelenlegi bebörtönzésük a szememben egy hamis próféta bukása. Ettől még Putyin nem lett szimpatikusabb, de leghelyesebbnek azt tartom, ha a dolgok lényegétől mindenki távol tartja magát. Én csak azért szólalok meg itt, hogy erre biztassak mindenkit. A Pussyk hamis fényt próbáltak gyújtani egy hamis prófétai tettel.


Pont ugyanott, mintha ezt zsinagógában vagy mecsetben tették volna.

Válaszok:
duzur | 2012. augusztus 18. 10:13
Hardrada | 2012. augusztus 18. 12:33

Könnyen lehet, hogy öngólt rúgott Putyin ezzel az egész felhajtással és nevetséges itélettel. Nem számított többek között a müvész-világ felzúdulásának nemzetközi hatalmával.
Szerintem, ha már büntetni akarták ezt az "illetlen" akciót akkor pld. arra itélhették volna a 3 lányt, hogy mondjuk 2 hónapig besegítsenek az egyik egyházi ápoló-gondozó intézményben.
Az a cinikus mód ahogy Putin, Medvedjev-szolga felhasználásával, kisajátítja a hatalmat, az orosz törvényeket kijátszva, eleve az önkény-uralomra jellemzö.


Elgondolkoztam ezen.

Valószínüleg Izraelben, ahol az ország biztonsági helyzete jóval labilisabb mint a nagy Oroszországé, nem örülnek semmi ilyesminek. Ennek dacára ott is van böven mindenféle tiltakozás a vezetök ellen.
Jómagam, hasonló akció esetén egy ottani zsinagógában, szintén csak karitativ munkát tudnék elképzelni büntetésként. Persze tudtommal az ortodox zsidók eleve ellenzik a cionizmust. Várják a prófétát aki majd megmondja a tutit.
Ami a muszlimokat illeti, azokkal jobb nem kisérletezgetni...


Ja, mint Tyimosenkó Janukovics ellen (vagy melyik most Kijevben az aktuális rosszfiú). Egyik hitelesebb, mint a másik.

Ez az egész ügy teljesen Putyint szolgálja, azért is hiszem el, hogy a KGB állhat mögötte.

Putyin eredményesen azonosította ellenzékével a vallásgyalázást, hiszen mecsoda szolidaritást vállalt mindenki 3 vallásgyalázó lánnyal. Jól mutatja a Putyin-ellenes ellenzék szellemi színvonalát.

Válaszok:
Hardrada | 2012. augusztus 18. 12:35

Ezt szépen megmondtad, csak éppenséggel válaszolni felejtettél el. Hol volt a tettükben vallási gyűlölet? Azt lehet mondani, hogy nem megfelelően viselkedtek egy templomban, de hol látsz te pl. ortodox keresztények iránti gyűlöletet a performanszukban?

Ha egy zsinagógában vagy mecsetben szidták volna Putyint, az pont ugyanúgy Putyin iránti, és nem vallási gyűlölet lenne.

Válaszok:
Bélus | 2012. augusztus 18. 18:36

Mondd már meg, hogy hol gyalázták a vallást! Csak nekem maradt ki az a rész, ahol az ortodox keresztényeket gyalázzák?

Válaszok:
Csomorkany | 2012. augusztus 18. 13:51

Pontosan.

2006-ban is minek mentek ki a zemberek az uccára.

Nem is kell őket sajnálni.


És hol mondtam én, hogy a tettükben ortodox keresztények iránti gyűlölet fejeződött ki? Ezt a bíróság mondta, de én meg eddig még mindig azt írtam, hogy a bírósági ítéletet túlzottnak tartom.

Ami azt illeti, saját értékelésem szerint a tettükben az ortodox keresztények iránti megvetés fejeződött ki. Kifejezték, hogy nem érdekli őket, mit tartanak az ortodoxok szentnek, nekik kell a médianyilvánosság, úgyhogy ott és úgy balhéznak, ahol akarnak.


Megmagyarázom: a templom/imaház/mecset az adott vallási közösség szent helye, ahol ehhez méltóan kell viselkedni. Aki ezt megszegi, megbántja az adott közösség méltóságát (lásd gyűlöletbeszéd törvény).

Válaszok:
Hardrada | 2012. augusztus 18. 19:00

Ez akkor sem vallási gyűlölet, maximum indecens viselkedés. Ha rövidnadrágban és strandpapucsban bemegyek egy templomba pl., az mitől jelentené, hogy gyűlölöm a keresztényeket, ill. gyűlöletet szítok irányukba? Az csak annyit jelentene, hogy egy tapló vagyok, aki nem tud viselkedni.

Vallási gyűlölet az lenne, ha pl. a keresztények, zsidók vagy épp muzulmánok kiírtására buzdítanék.



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó