Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. augusztus 14. 10:18

Magyarország bruttó hazai terméke az előző év azonos időszakához képest 2012 második negyedévében 1,2 százalékkal csökkent a Központi Statisztikai Hivatal kedden közölt gyorsbecslése alapján.

Az előző negyedévhez viszonyítva 0,2 százalékkal csökkent a bruttó hazai termék a szezonálisan és naptárhatással kiigazított adatok szerint. Ezzel az első negyedévi 1,0 százalékos visszaesést követően bekövetkezett az elemzők által beharangozott technikai recesszió.

Kedden kiadott jelentésében a KSH felfelé korrigálta a korábbi adatokat: eszerint az első negyedévi, éves összehasonlítású csökkenést 1,5 százalékról 1,2 százalékra mérsékelte. Negyedévi összehasonlításban az első negyedévi 1,2 százalékos visszaesést 1,0 százalékosra mérsékelte, a 2011 negyedik negyedévi stagnálást pedig 0,1 százalékos növekedésre javította. A tavaly második negyedévi visszaesés mértékét viszont 0,2-ről 0,3 százalékra rontotta. Szabó Péter, a KSH nemzeti számlák főosztályának vezetője elmondta: a nemzetgazdaság ágazatainak mintegy fele stagnált. A mezőgazdaság és az építőipar teljesítménye visszahúzta a gazdasági növekedést, míg az információ, kommunikáció ágazat teljesítménye javult.

A mezőgazdaság tavaly kiugróan jól teljesített, a második negyedévi 26,1 százalékos növekedés eleve magas bázist jelentett az idei gyenge eredményekhez képest. Az év második felében ez a hatás tartósan érvényesülni fog, mivel a mezőgazdaságban hozzáadott érték 2011 második negyedévében 28,4, a negyedikben pedig 27,8 százalékkal szárnyalta túl az egy évvel korábbit.

 

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/39989


222 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



 

Csák Máté vagyok, a Felvidék ura. III. András halálával kihalt az Árpád-ház, és megnyílt az út, hogy enyém legyen a Szent Korona. De ehhez előbb le kell győznöm vagy hűbéresemmé kell tennem a többi oligarchát.

 

Válassz engem a Kard és Korona társasjátékban, hogy Pozsony, Nyitra és Gömör vármegyék mellé az egész Magyar Királyságot meghódítsuk!

(X)

ááá! dehogy! csak fejjel lefelé kell nézni a grafikont!!! :D

Válaszok:
Blasio23 | 2012. augusztus 14. 13:34

Bónuszként ma jött a hír, hogy az EU-n belül nálunk a legmagasabb az infláció.

Válaszok:
pimepime | 2012. augusztus 14. 14:09

Mit is mondott Matolcsy melyik év lesz a FELLENDÜLÉS ÉVE ???

Mert szerintem a közeljövőben (10év) nem valószínű.


Hazugság!Szárnyalunk!


"Csak annak a statisztikának hiszek, amelyet én magam hamisítottam."

Válaszok:
zolinho723 | 2012. augusztus 14. 10:36
Korlátlan lehetetlenségek hazája | 2012. augusztus 14. 10:38
egysegelem | 2012. augusztus 14. 12:57

Mint egy döglött madár.


Na most kéne valakiket nagyon megkorbácsolni.


Ki mondta ezt táncsak nem Heidi?

Válaszok:
-d(-_-)b- | 2012. augusztus 14. 10:38

HÁT NEM ÉRTITEK MEG TI DILETTÁNS KUKSIKÁK, HOGY HIIIRTELEN FOGUNK NÖVEKEDNI? MOST MÉG NEM LÁTSZIK, MEG AMÚGY IS OLIMPIA VOLT, DE HIRTELEN UGRIK MEG A GÖRBE!

"Itt az idő!"

Matolcsyt miniszterelnöknek! :D :D


ELŐREHOZOTT VÁLASZTÁSOKAT!

Válaszok:
füst | 2012. augusztus 14. 10:52
igazmondó juhász | 2012. augusztus 14. 11:04
Hunor N. | 2012. augusztus 14. 11:56

Pozitiv hozzászólás?Öröm ,taps,lufik??


Nagyszerű! Ezek szerint azt állítod, hogy a valóság ennél sokkal lehangolóbb, csak nem volt pofája a KSH-nak ennél nagyobba hazudni a növekedésünkkel kapcsolatban.

Remek! :-)

Válaszok:
-d(-_-)b- | 2012. augusztus 14. 10:39

Ha jól tudom, nem Heidi mondta.


Hol vagyunk elmúlt nyóóóóóccccccééévek?Szar a helyzet?


Lassan csak megtanulja ez a nép, hogy a posztbolsikra (fideszmszp) soha többé nem szabad szavazni. Addig meg szívunk mint a torkosborz.


Merjünk kicsik lenni!
Ugrik a Pannon puma!


Varga a lehetséges kimenetelekről azt mondta, hogy valószínűtlen, hogy a kormány higgye el az IMF számait, ha pedig nincs megegyezés, akkor felállhatnak az asztaltól. Harmadik lehetőség viszont, hogy "mégiscsak mi győzzük meg őket, esetleg azzal, hogy várjuk meg a második negyedéves GDP-adatokat, és ez alapján folytassuk a tárgyalásokat". A kedden nyilvánosságra került adat egyelőre az IMF és az EU aggodalmait támasztják alá.

Nem tudom hányszor hanzott el már, hogy a 2013 költségvetés számai nem megalapozottak, ha már a bázis év, az idei év költségvetése sem stimmel, mivel növekedéssel számoltak.

Válaszok:
Secnir | 2012. augusztus 14. 11:22

megmondta orbán, hogy nem szakértők kellenek a gazdaság beindításáhz, hanem harminc markos legény. úgy néz ki, hogy egyre nagyobbat kell álmodni...


Magyarország bruttó hazai terméke az előző év azonos időszakához képest 2012 második negyedévében 1,2 százalékkal csökkent



Rájött a fosás a "pannon pumára"!!


Nem én hamisítottam, így hát nem hiszek neki.

Válaszok:
micream | 2012. augusztus 14. 11:00

Reméljük, az NGM vagy a Századvég hamarosan megmagyarázza nekünk, hogy ha -1%-ig stagnálás van, akkor csak az a 0,2% marad recessziónak. De az is kevesebb, mint 1%, ezért stagnálás van :-)


MNB lóvé hamarosan!


mégegy mai hír,

A román bruttó hazai össztermék (GDP) 0,5 százalékkal nőtt a második negyedévben az előző háromhavi teljesítményhez képest – közölte a román országos statisztikai intézet kedden.

http://hvg.hu/gazdasag/2012081..


Rövid észrevételt szeretnék tenni a közgazdaságilag nagyon képzett eddigi kommentelőknek:
Az éremnek két oldala van. Azaz kifejezetten jók, vagy átlagosak stabilitási mutatóink (deficit, államadósság, folyófizmérleg) és emellett gyengék a növekedési adatok.
Ezek általában egymás ellen játszanak. Azaz könnyű növekedést elérni romló stabilitás mellett ill. fordítva. Jelenleg az itteni hisztizők csak az érem egyik oldaláról beszélnek, a jó oldaláról (amit 10 év óta nem voltunk képesek elérni), arról meg nem. A Matolcsy meg fordítva.

1.) Szar a növekedés adat? Szar. Van ugyan egy csomó eu-s állam ebben a helyzetben, de ettől függetlenül ez rossz adat.
2.) Matolcsyék gyors növekedésre számítottak? Igen, ez nem jött be, bár a nemzetközi helyzet is rosszabb, mint számították.
3.) Katasztrófa a jelenlegi helyzet? Nem, csak kicsit erősre sikerült a stabilizálás, aminek növekedési áldozata van.

Válaszok:
micream | 2012. augusztus 14. 11:01
zolinho723 | 2012. augusztus 14. 11:03
Parasztvakítás | 2012. augusztus 14. 11:04
popzene | 2012. augusztus 14. 11:35

Francia és német GDP-adatoknak örülnek a befektetők

Emelkedő pályára álltak a nyugat-európai piacok, mely részben annak tudható be, hogy a német és francia GDP-adatok is jobbak lettek az elemzők várakozásainál. A német adat a DAX indexet Európa tetejére állította, a mutató 1 százalék feletti pluszban tartózkodik.

http://www.portfolio.hu/piaci_..

Válaszok:
-d(-_-)b- | 2012. augusztus 14. 11:12

A román bruttó hazai össztermék (GDP) 0,5 százalékkal nőtt a második negyedévben az előző háromhavi teljesítményhez képest – közölte a román országos statisztikai intézet kedden.

----------

Emelkedő pályára álltak a nyugat-európai piacok, mely részben annak tudható be, hogy a német és francia GDP-adatok is jobbak lettek az elemzők várakozásainál. A német adat a DAX indexet Európa tetejére állította, a mutató 1 százalék feletti pluszban tartózkodik.

Válaszok:
füst | 2012. augusztus 14. 11:21

"Hazugság."

Válaszok:
micream | 2012. augusztus 14. 11:27

Válaszod számomra olyan mint a füst!

Válaszok:
füst | 2012. augusztus 14. 11:22

te még reménykedsz hogy Mo-on lesznek választások valaha??? :D


Valahogy sikerült kihagyni ennek a zseniális kormánynak a zseniális gazdaságpolitikáját.


No a tipikus PARASZTVAKÍTÁS és kamcsatkai rablómese mandís kivitelbe!!lehet itt magyarázni és szépíteni a dolgokat,de a benzin 450Ft és a minimálbérből 180 liter gyün ki!!No ez a TÉNY,a kannásboros dumát meg majd jó pénzért egy tanulmányba tessék leírni ha kérhetném!!

Válaszok:
füst | 2012. augusztus 14. 11:23

Ez mind bullshit, vagy ha úgy tetszik, horseshit, mint az összes hitelminősítős manipuláció.


Ez a kormány megérdemel még 4 évet, mert az eredmények csak a következő ciklusban fognak jönni. Most még csak a stabilitásnál tartanak, s utána jöhet az igazi tündérmese.

Egyébként nem mindenkit érint a recesszió, mert a Simicska 2 milliárd forint osztalékot vett föl a Közgéptől.

Még 4 év, Fidesz forever!


MNB lóvé hamarosan ami elszáll mint a "füst"!!!!!

Válaszok:
micream | 2012. augusztus 14. 11:24

Persze májkrém,

mint mondtam az egyik oldal terhére viszonylag könnyű a másikat javítani. Azaz mind a románoknál, mind a franciáknál a tabilitási mutatók, különösen a deficit romlanak (ill. nem javulnak), míg cserébe a növekedés kicsit jobb. Ugyanis kicsit expanzívabb költségvetési politikával (deficit) lehet stimulálni a gazdaságot, azaz növekedni. Ott még pont ez történik.
Megjegyzem még, hogy nálunk hasonló választási lehetőség nemigen volt, mert a szadisták és szocialisták közös és örömteli 8 éve, olyan helyzetbe hozott minket, hogy élénkíteni az instabil helyzetünk miatt eleve nem lehetett. Prioritás lett a stabilitás megteremtése, azaz deficitcsökkentés.

Válaszok:
dehumanizer | 2012. augusztus 14. 11:30

"Nem tudom hányszor hanzott el már, hogy a 2013 költségvetés számai nem megalapozottak, ha már a bázis év, az idei év költségvetése sem stimmel, mivel növekedéssel számoltak."

+1

tegnap valamelyik félázsiai mélymagyar beírta, hogy ez az első kormány, ahol 3% alatt van a hiány. kérdeztem tőle: melyik évben? 2012-ben?
erre lehülyézett.
most nem látom sehol.

Válaszok:
buckafej | 2012. augusztus 14. 11:32

Nomen est omen.
A te esetedben tuti, legalábbis az előtag stimmel.

Válaszok:
Parasztvakítás | 2012. augusztus 14. 11:30

Ezt még Matolcsy lángelméje se tudja ellensúlyozni! Hiszen 2010-ben még nem tudhatta, hogy Gyurcsány 2008-ban hitelt vett fel az IMF-től, ráadásul a piaci szintnek a felét is meghaladó kamatra!

A leülő német gazdaságról nem is beszélve: hiszen az ottani gazdasági növekedés alig másfél százalékkal nagyobb, mint a magyar, és a német export (aminek a magyar ipar a beszállítója) csak nagy nehézségek árán tudta összehozni a világ legnagyobb kereskedelmi többletét.

Hát egy ilyen helyzetre bizony még Orbán Viktort sem készíthették fel a Bogár László mellett töltött tanulóévek!


Előzetesen valamennyi nagy londoni Kelet-Európával is foglalkozó elemző ház a magyar bruttó nemzeti össztermék csökkenését jósolta erre a negyedévre, sőt 2012 egészére is. Matolcsy György a CNN-nek adott interjújában még azt válaszolta, hogy "ez egy átmeneti időszak a magyar gazdaság számára, jövőre – ha fogalmazhatok így – robusztus növekedési adatunk lesz”

Válaszok:
Secnir | 2012. augusztus 14. 11:38

És akkor mindenki!

MA-TOL-CSY!
MA-TOL-CSY!
MA-TOL-CSY!


Gondolom a véres szájú kommancs kommentelők, ilyen hangosak voltak 2002 és 2010 között is, amikor a magyar növekedés fele-harmada volt a szomszéd országokénak, miközben eladósodott az ország.
Akkor vajon mire használták azt a vagon pénzt?
Gazdaságélénkítésre biztos nem.
A Pannon puma pedig az elvtársaitok dumája volt, nem a fideszé.

Válaszok:
micream | 2012. augusztus 14. 11:32
micream | 2012. augusztus 14. 11:33
zolinho723 | 2012. augusztus 14. 11:51
TaTa86 | 2012. augusztus 14. 13:52

matolcsi egy éve még azt írta, a kormányzás elején meghozott döntéseik vezetnek el ahhoz, hogy 2030-ra az ország az európai fejlettségi szintet elérje. hmm...


No mert tudod csak szóból ért az egyszerű embör!!
Aszt ez a fene nagy okoskodás,bár páratoknak nagyon jól megéri,a többségnek biza csak VESZTESÉGES!!Mert ha annyi iskolát kijártatok,és csak a nyomor különböző bugyrait kínáljátok alternatívaként,hát mi a frászkarikának van szüksége rátok ennek az országnak??Nem kell itt mikró meg makrogazdasági halandzsa,hanem vissza kell adni az ELLOPOTT LÉ-t!!

Válaszok:
füst | 2012. augusztus 14. 11:33
micream | 2012. augusztus 14. 11:35

"élénkíteni az instabil helyzetünk miatt eleve nem lehetett"

Aha. Akkor az 500 milliárd forintnyi éves kiesés, amit adócsökkentéssel értek el, azt nem lehetett volna 2011-ben gazdaságélénkkítésre felhasználni? A "munkahelyvédelmi akcióterv" a kormány szerint 300 milliárdba fáj évente. A maradék 200 milliárdból meg lehetett volna valami egyebet csinálni (államilag kamattámogatott hitelek stb.). Ja, és még nem is beszéltünk arról, hogy a slamasztikában lévő devizaspekulánsok közül azokat mentették meg, akiknek volt pénzük végtörleszteni -- mindezt az én adóforintjaimból is.

Válaszok:
füst | 2012. augusztus 14. 11:36

Hamarosan jön is a válasz, amely egy copypaste segítségével így kezdődik:
"A Gyurcsány- és Bajnai-kormányok házi kutatóintézete, akik cinkostársként fedezték az ország végletes eladósodáshoz vezető szocialista költségvetési trükköket, ma ismét a KSH adataival bűvészkednek."
http://www.kormany.hu/hu/nemze..

Most akkor álljunk fel és énekeljük el közösen a székely himnuszt!


autópályákra, az egészségügyi dolgozók és orvosok 50%-os béremelésére, a diplomás minimálbér 100ezer forintra emelésére, stb. stb.

a mercedes pl. nem jött volna kecskemétre, ha nincs megfelelő logisztikai infrastruktúra. hivták őket szerbiába és romániába is. a mai gdp adatok csak azért nem sokkal rosszabbak, mert a mercedes elkezdett gyártani.

Válaszok:
buckafej | 2012. augusztus 14. 11:38

Eljutottunk oda, hogy már csak két féle magyar ember létezik: a hazafias honpolgár és a megszálló narancsbolsevik. A narancsbolsikkal nincs dolgunk, úgyhogy most a honpolgárokhoz szólok.

Hazafiak!

Itt az idő, hogy az egyetlen vállalható útra, a partizánok útjára lépjünk. Bevesszük magunkat az erdőbe, és nem ismerjük el a megszálló narancsbolsevik hatalmat! Ha a haza velünk, kik ellenünk?


Kemény program. Ezzel választást nyersz.

Válaszok:
Parasztvakítás | 2012. augusztus 14. 12:28

tudnál mondani valamit ami megvalósult orbán választási ígéreteiből?

Válaszok:
buckafej | 2012. augusztus 14. 11:47

Tündérmesében most a gonosz ármánykodik, de jön a jóságos Gyuri bácsi, és lesz nagy fellendülés ...


Orbán Viktor 2011-et a megújulás, 2012-t az elrugaszkodás, 2013-at az emelkedés, 2014-et pedig a gyarapodás évének nevezte.

Sikerült az elrugaszkodás, egyenesen a szakadékba.

Fidesz forever


Azért az talán kevésbé illik bele ebbe a 'nem történt semmi különleges' képbe, hogy Matolcsy sorozatosan és állandóan fölélövi a növekedést, majd a saját irreális számaira alapozza a költségvetést, majd pedig egy hétvége alatt kitalált improvizációkkal korrigálnak az utolsó utáni pillanatban, amivel tovább rontják a következő évek növekedését, és miközben egyre lejjebb jutunk ebben a spirálban, az egész kormány folyamatosan hülyeségeket beszél nyilvánosan, ami megint nem segít, ugye.

Válaszok:
füst | 2012. augusztus 14. 11:42

ezt rákosi sem mondhatta volna szebben, amikor 49-ben államosíttatta az addig magánkézben lévő nyugdíj pénztárat.


Kedves furcsanicknevű,

nos, az adócsökkentés, igazából adóátrendezést jelentett nemzetgazdaságszinten a lakosság javára és bizonyos ágazatok (bank, energia, telekom stb.) terhére. Tehát az összadóbevétel csak kicsit változott, de a belső összetétele, azaz az adózók személye nagyon.

Summa, summárum, ebből külön még élénkíteni nem lehetett volna.

Válaszok:
dehumanizer | 2012. augusztus 14. 12:04

"ez egy átmeneti időszak a magyar gazdaság számára, jövőre – ha fogalmazhatok így – robusztus növekedési adatunk lesz"

hát igen.
ahhoz, hogy robusztusan tudjon valaki növekedni, előtte le kell menni a béka segge alá. ehhez nem kell matolcsy, ezt viktor egyedül is meg tudja oldani.

Válaszok:
Arlet | 2012. augusztus 14. 11:41

Az alföldi kukoricatábla alá fúrt autópályákra gondolsz 2-3 szoros áron?
Volt az egészségügyben béremelés? Mikor?
A pedagógus béremelésre 2002-ben?
Hiszen az csak 10 éve volt, nahát, de örölünk neki!

Szóval azt mondod, hogy hitelből emelték a béreket, a másik részét pedig ellopták.
Már értem miért vagy rá annyira büszke!
A Mercedesz azért jött Kecskemétre, mert a volt miskolci szoci polgármester meggyőzte őket, hogy Miskolcon nincs rájuk szükség.
Meg is bukott.


Kit érdekel 2012-ben, hogy mit ugrált a pannon puma 2008-ban, arról megvolt a vélemény 2010 tavaszán.


Igazat mondott. Csak azt felejtette ki, hogy a Közgépnek lesz robosztus növekedési adata, Magyarországra pedig pusztulás vár.


Jéé, egy vélemény, ami nem rokonszenvezik ugyan a kormánnyal, de egyben szakszerű?
Fura, a hőbörgők tengerében.

Szerintem igazad van az alapkijelentést illetően, de majd minden kormány alapból felé lövi a növekedést, akár rossz szándék nélkül is, pusztán érzelmi azonosulás miatt is.

Mindenestre egy korrekt véleménynek szerintem úgy kéne elhangzania:

"Borzasztó szar helyzetben vették át a stafétát, ennek ellenére a stabilizálás nagyon jól sikerült, de túl nagy növekedési áldozatba került. A növekedésre jobban kell figyelni. Drukkolunk ugyan, de szerintünk ezt meg ezt kellene tenni..."


Ehhez képest halgass bele a sok "szakvéleménybe".

Válaszok:
hhonor | 2012. augusztus 14. 11:58
RAMBO | 2012. augusztus 14. 12:28

Soha nem értettem azokat, akik a matolcsysta recesszióra recskáznak és genyás tenyérrel tapsolnak utána.


Nincs szektám te fasz.
Primitív vagy, mint példaképed Szanyi kapitány.
2002-2010 között hol éltél te szerencsétlen kretén?
GDP arányosan 30%-kal növelték az államadósságot, és felvettek egy nagy adag IMF hitelt.
Hadd ne felejtsük már ezt el olyan nagyvonalúan!
Itt hagytak egy rakás szart 8 év kitartó lopás után, aztán ugatnak, hogy 2 év alatt nem lett Kánaán.
Ugyanazt játszák el, mint 1990-ben.
Átadtak egy csőd szélén álló országot, aztán néhány hónap múlva már a szocik (posztkomcsik) voltak a gazdasági szakértők.
Hát a lófaszt a seggükbe.
A baloldal adósságát mindig a jobboldal teszi rendbe.
Így volt náluk és pl. Szlovákiában, vagy Romániában is.

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 14. 11:46

Ez szép handabanda a birkáknak.
A helyzet az ugráló pannon pumás gazdaságról ki lett állítva a bizonyítvány lásd. Fidesz kétharmad.
A Fidesz kétharmad pedig a felhatalmazásával csak az unortodox ámokfutásra volt képes a gazdaság gyökeres átalakítása helyett. A szocka szabad rablásos módi átmentése mellett.

Válaszok:
buckafej | 2012. augusztus 14. 11:54

Én nem felelek, mert csak dolgozok és igyekszem boldogulni.
A mindenkori kormány felel azért ami történik.
Ebben egyetértünk.

Ugyanakkor a mindenkori kormány nem egy tele kamrát vett át, mégcsak nem is üreset.
Egy adóssággal telit.
Imádom azt a nagyvonalúságot, vagy inkább pofátlanságot, ahogy e tény felett átsuhantok.


Szánalmas vagy válaszra sem méltó.


Szerintem se hibátlan a gazdaságpolitika.
De azért a számok az adósságról, a hitelről nem csak handabanda, hanem sajnos kemény tények, pl. óriási IMF hitel visszafizetési kötelezettség terheli a kormányt ebben az évben is.


Üdvözletem!

Szabó Gábor vagyok, több társaság ügyvezetője és tulajdonos tagja. A NAV nemrég megvizsgálta több vállalkozásomat párhuzamosan és egyetlen hibát talált, a T1041- es nyomtatványt nem küldte be a könyvelőm, ami valójában egy nulla adótartamú bevallás lett volna. A mulasztásért összesen közel 5 000 000 forint bírságot szabtak ki cégeimre, ami számunkra a teljes ellehetetlenülést jelentené.

A segítségét kérem, hogy történt-e esetleg az Ön cégénél is hasonló vizsgálat, és ha igen Önnel szemben milyen büntetést szabott ki az Adóhatóság?

Pontos leírás: A törvényi rendelkezések alapján 2012. január 01-től minden ügyvezetőre is be kellett adni a T1041-es beadványt, ami a biztosítottak bejelentésére szolgál és gyakorlatilag, azt tartalmazza, hogy hol fizetik az adott személy után a járulékokat. Ezt akkor is be kell adni minden cég esetében is, ha máshol fizetnek járulékot az ügyvezető után, tehát az adott cégben nincs fizetendő járulék. Esetemben másik cégnél főállású vagyok, tehát ezek nem jártak volna semmiféle járulékfizetési kötelezettséggel. (A helyzet az, hogy a könyvelő teljesített hibásan, de jelenleg úgy néz ki, hogy felelősségbiztosítása és vagyona sincs, tehát nem fogom tudni behajtani tőle ezt az összeget, tőlem viszont behajtják.)

A NAV pedig az indoklásában azt írja, hogy az Art. feketefoglalkoztatásáról szóló Art 172. paragrafusa alapján büntet, mert ha nem küldtem be ezt a T1041-es bevallást, akkor feketén foglalkoztatott az adott cég (pedig nem foglalkoztatott egyáltalán), aminek a bírságolási tétele esetenként egymillió forintig is terjedhet.
Leírták, hogy minden más rendben van a cégeknél, nincs adótartozás. De azért tönkreteszik őket egy hatalmas bírsággal - úgy érzem, és a kimondott alapelvek között is az szerepel - hogy a büntetés céljának nem a bevételszerzésnek és nem a statisztikák növelésének kellene lennie, pedig úgy érzem, itt erről van szó.

Természetesen szeretném, ha valamilyen módon szót érthetnék a NAV-val és ehhez óriási segítség lenne, ha megosztaná velem tapasztalatait:

Ha esetleg az Ön cégénél volt olyan vizsgálat, ami a T1041-es nyomtatványt is érintette és végül pozitívan zárult, nagyon kérem, írjon nekem, mert ezzel nagyon sokat tudna segíteni.

Bízom abban, hogy vállalkozótársaim át tudják érezni a helyzetemet és hasznos tanácsainkkal tudunk segíteni egymásnak. Természetesen felajánlom, hogy bármikor keressen meg, ha hasonló helyzetbe kerül, remélem én is tudok Önnek segíteni.

Talán ilyen összefogással tudunk magunknak segíteni, amúgy nagyon kis pontnak érzem magam a NAV-val szemben, de nem tudom tétlenül nézni, hogy tönkretegyenek.

Nagyon köszönöm, hogy elolvasta levelemet, és ha tud nekem segíteni, igazán hálás lennék érte.

Köszönettel
Szabó Gábor

-

Jó ez a kis tündérmese ...


Zolikám, miért nem keresel olyan cikket, ahol kijönne a tudásod, vagy bizonyos témaismereted?
Itt, ezen a területen kicsit félszegen mozogsz.
Tucc te ennél markánsabb is lenni .-))


És akkor mi lesz?

Válaszok:
Arlet | 2012. augusztus 14. 12:03

Biztos fura lesz, hogy a számokkal találkozol egyszerű kijelentések helyett, de a manyup vagyonból "csak" mintegy 500 mrd kelült folyó kiadásokra. A többi így-úgy nem.
Fura mi?

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 14. 12:01

Sajnálom, hogy nem láttad azokat a képeket, ahol megcsinállták az alagutat, aztán feléhordták a földet.
Alagutat fúrtak a löszbe.
Aki szóvátette azt kirúgták.
Drágábban készült az autópálya, mint a hegyek közt Horvátországban.
Keress rá pl. a Vastagbőr archívumában.


Az gondolom a korrekt vélemény ehhez közelít:

"A második Orbán-kormány rossz irányba indult el, pedig a Bajnai-kabinet sokat segített nekik, hogy ne legyen annyira rossz a kiinduló helyzetük – kritizálta Chikán Attila a mostani lépéseket a Világgazdaság konferenciáján. Ideológiaorientált gazdaságpolitikát kezdtek el, amely technikailag sem volt kivitelezhető. Két év eltelt, amíg szabadságharcok után észrevették, hogy ha ezt az irányt tartják, nagyon súlyos következmények lesznek – véli Orbán Viktor korábbi gazdasági minisztere. Most már úgy látja, hogy elindult a kormány a racionalitás irányába, de sajnálni lehet, hogy csak mostanra jutottak el ide. Sajnálatos ténynek nevezte azt is, hogy a kormány ezt nem mondja ki, továbbra is nem reális jövőképről beszélnek. Szerinte többpárti konszenzusra lenne szükség, ám ennek nem látja esélyét."

Válaszok:
füst | 2012. augusztus 14. 12:05

Ja csak az a probléma a gyilkos nyolc év után unortodox állam megtömhette volna a kasszát lásd. manyup pénzek államosítása amit csak feléltek, mint amazok a hitelek esetében a magyar emberek jövőjéből ...

Közben a magyar gazdaság döglődik. A különadókból ezer milliárdnyi folyt be. Látszatja?

Most pedig megyünk az IMF-hez. A recept ugyanaz csak most a világpiac pénzbősége helyett közvetlenül az emberektől veszik el a pénzt.


Matolcsy György szerint 2025-2030-ra elérhetünk oda, 5-6 százalékos növekedési mutató mellett, hogy 200 milliárdra euróra tudjuk növelni GDP-nket. Ausztria GDP-je ennek kb. 150%-a, a mában. Ez is mutatja, a "dinamikus fejlődést is túl kell szárnyalnunk", ami biztosan nem lehetetlen, de csak úgy, ha mindenki ugyanazon irányban húz, ugyanazon akarat mellett.

Valóban félre kell tenni a széthúzást, a politikai adok-kapok játékát, a politikai játszadozásokat, át kell adni a terepet a józan szakmaiságnak, a konszenzusnak. Most tovább menetelenünk a béka feneke alá, majd onnan indítjuk a támadást néhány tizedes növekedési mutatók mellett. Nincs időnk próbálkozásokra, folyamatos restartokra, játszadozásokra. Nincs idő a továbbiakban arra, ami az elmúlt majd negyedszázad nagyobb részét jellemezte. A probléma adott, oldjuk meg, tisztességesen, együtt, de ne pofozkodások, hiteltelenségek, hitegetések, mellébeszélések mellett. Emberöltőket dobunk ki a semmibe.

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 14. 12:03
Viktus | 2012. augusztus 14. 12:05
füst | 2012. augusztus 14. 12:09
füst | 2012. augusztus 14. 12:09

A többit szépen idén tolják bele apránként ...


Na igen, de ehhez a rendszerből egyszer el kellene távolítani az összes Hagyó-Simicska stb. féle "haszonélvezőt" a klientúrájukkal egyetemben ...


Eltakarodnak a narancsbolsevikek

Válaszok:
Hunor N. | 2012. augusztus 14. 12:06

Ez esetben azt tudom mondani, hogy ott volt még 3000 milliárd talált pénz e célra.

Válaszok:
Viktus | 2012. augusztus 14. 12:07

Igen, erről lehetne szakmailag vitatkozni.
(Bár én nem értek vele egyet.)

Válaszok:
hhonor | 2012. augusztus 14. 12:15

+ Nem ártana, hogy FELELŐS kormány legyen Pest-Budán, amely elszámoltatható. Nem lenne mindegyik nyugodt, hogy utánuk a vízözön aztán még a pofánkba röhögnek meg nyugdíjasklubokat szerveznek, mint pl. Gyurcsány.


Hát, az nem sok.

Válaszok:
Arlet | 2012. augusztus 14. 12:11

1300 milliárdnyi vagyonelemmel kezdték az állampapírokat megsemmisítették. Az 1300 milliárdból is lehetett volna életet lehelni a magyar gazdaságba.

Válaszok:
Laibach | 2012. augusztus 14. 12:14

Mik a javaslatok?

Mert, amit a közgazd mainstream javasol(t), az a láthatóan csak rontott volna a helyzeten (Görögo, Spanyolo, stbstb). Azaz e-tekintetben a Matolcsyéknak volt igaza.

Szóval, kevésbbé nagyképűen.
Mégeccer. JAvaslatok?

Válaszok:
hhonor | 2012. augusztus 14. 12:53

Mik a javaslatok?

Mert, amit a közgazd mainstream javasol(t), az a láthatóan csak rontott volna a helyzeten (Görögo, Spanyolo, stbstb). Azaz e-tekintetben a Matolcsyéknak volt igaza.

Szóval, kevésbbé nagyképűen.
Mégeccer. JAvaslatok?

Válaszok:
Basiliscus | 2012. augusztus 14. 12:13
dehumanizer | 2012. augusztus 14. 12:23

Elsőként Matolcsy-t kirúgni, és egy értelmes közgazdát megtenni miniszternek, nem egy álmodozót.


Életet is leheltek vettek MOL részvény-t pár száz milliárdért, ami nagyban segítette a magyar kkv szektort a felfutásban, mindenhol érzik Szabocs-tól Békésig a kisvállalkozók, hogy ezzel sokkal jobb lett nekik.

Válaszok:
dehumanizer | 2012. augusztus 14. 16:14

Ha prioritásosan szakmai vita folyik gazdaságunk jelenéről, jövőjéről, akkor szerintem már pozitív irányba haladunk.

Válaszok:
füst | 2012. augusztus 14. 12:26

Ja, ha abból indulunk ki, hogy 2010 második felétől kezdve Magyarországon nincs megszorítás, akkor inkább hagyjuk.


Egyetértek.

Mindenesetre mégegyszer:

Amit véleményformáló közgazdasági tekintélyek javasoltak és javasolnak, az a helyzetünket nagymértékben rontotta volna. Matolcsyé az érdem, hogy volt bátorsága ezzel szembemenni. Az irányt illetően neki volt igaza. Ez van.

Ezzel együtt csináltak hibákat (bár ki ne csinált volna hasonló helyzetben), a mol csomag és a végtörlesztés mindenképpen hiba volt, ahogy a feleslegesen durva hangnem az imf-el szemben .
A bombasztikus kijelentései és az elhasználódott arca miatt mennie kellene, akkor is ha lényegében - szakmai értelemben - megynerte a vitát.

Válaszok:
RAMBO | 2012. augusztus 14. 12:37
Nyuggerisztan | 2012. augusztus 14. 12:52
hhonor | 2012. augusztus 14. 14:24

Ne vicceljünk. Személy szerint én nem bántam volna, hogy Viktor és bűntársai kb. 8Mio forintos nyugdíjmegtakarításomat ellopják, ha értelmes célra költik. De arra nem szerettem volna odaadni, hogy cserébe a magasabb jövedelműek adója csökkenjen. Az összeg nagyobb része erre ment el.

Mert azt hazudták, hogy az államadósságot csökkentik belőle. Ugyanakkor hajlandóak évente 100 Milliárdokat kidobni az ablakon - ennyivel lett volna olcsóbb kb. az IMF által finanszírozott adósság, mint a piaci.

Szóval nem az áldozatvállalással van probléma, hanem azzal, hogy ezek az áldozatok teljesen értelmetlenek voltak. A minimálbérből élők napi megélhetési áldozata a megemelt adók révén, a magánnyugdíj megtakarítók egyszeri áldozata ... minden.

Tehát óvatosabban tessék pofázni az unortodox módszerekről, mert a számok mindennél világosabban mutatják, hogy mekkora balfaszok is irányítják a magyar gazdaságot.

Válaszok:
füst | 2012. augusztus 14. 12:41
kzoltan111 | 2012. augusztus 14. 15:25

Kemény program. Ezzel választást nyersz.


Kemény??Szerintem egyszerű és érthető!!De megpróbálom kicsit bonyolítani hátha ti is megértitek!!

1,-Eltűnt (minimum)200 milliárd dollár értékű közvagyon!!
2,-A közvagyon nem vész el csak átalakul(általában magánvagyonná)!!
3,-90 milliárd dollár a mostani államadósságunk!!
4,-200 milliárd mínusz 90 milliárd egyenlő plusz 110 milliárd(legalábbis felénk)



Konzekvencia:

Vissza kell szerezni a 200 milliárd dollárnyi(átalakult)közvagyont,melynek nagy része(kb 90%-a)olyan 20-25ezer ember birtokában van!!Azaz 9,5 millió érdeke szembe a 25ezer érdekével!!

A cél szentesíti az eszközt tehát bármi megengedett,a NÉP ÉRDEKÉBEN!!

Válaszok:
RAMBO | 2012. augusztus 14. 12:39

Bocs, a költségcsökkentést szinte egyedül Magyarország oldotta meg - a mainstream igénye szerint - de még azt is szarul csináltuk, mert egyszeri bevételekkel pótoltuk a hiányt és nem úgy alakítottuk át a gazdaságot, hogy az tartósan ne termeljen hiányt. Tehát a hiánycélt megvalósítottuk, de rossz eszközökkel, azaz az eddigi áldozatok feleslegesek voltak, és újabb megszorításoknak kell jönniük, kb. úgy, ahogy azt a németek javasolják évek óta.

Ez Matolcsy sikere. Mindent szarul csinált, ez a helyzet.

Válaszok:
füst | 2012. augusztus 14. 12:45

Egyértelmű, hogy a következő választások után mindenkinek, aki megszavazta Orbán-Matolcsy intézkedéseit, a vagyonát el kell kobozni, és a családtagjaikét is, ezen felül ki kell nekik osztani fejenként 120 év börönt. (A Gyurcsányéknak is.)

Válaszok:
Parasztvakítás | 2012. augusztus 14. 12:45

A nickneves is mutatja, hogy hol vagy igazán otthon. A dzsungelben, ezért ha párbeszédet akarsz, akkor több udvariasságot kérek. Pofázni ugyanis nem szoktam.

1.) A manyup társadalmi értelemben fenntarthatatlan volt és hibás kostrukció. Legfeljebb a társdadalom 5%-ának kínált esélyt a jövőben, viszont mindenkitől elvett ma és a helyzetünkben rontotta a stabilitást.
2.) A manyup pénz zöme tényleg adósságot csökkentett (kivéve a nem elhanyagolható 500 mrd-t).
3.) Az imf finanszírozás csapda lett volna. Mert valóban megtakaríthattunk volna vele egyszer 100 merd-t, de nem engedték volna a szerkezeti változásokat ill. az átalakításokat (manyup, válságadók, egykulcsos szja, dohánytörvény stb.). Hogy a kettő egyenlege mi lett volna? Nézz Görögországra és Spanyolországra. Ott pont az csinálják, amit te és az imf javasolt.
3.) Feltételezem a manyup lóvédból, hogy jobb átlagos bérből élő vagy. Akkor vedd úgy te is, hogy elbuktad a manyupodat, de kaptál párhuzamosan egy nagyon nagyvonalú szja-t és gyermekkedvezméyneket. Az egyenleged biztosan pozitív.

Az országé is.

Válaszok:
RAMBO | 2012. augusztus 14. 13:51

Ja, akkor minden rendben.
A legjobb lenne, ha 10 millió nyugdíjas országa lennénk!


Konkrétan nincs igazad, de mindegy. Legutóbb az EU is elismerte, hogy a 2012-es budget nem egyszeri tételekkel van egyensúlyban. Azonkívűl, mi az egyszeri tétel? A német nyugdíjkorhatár emelése, a spanyol manyup lenyúlása, a lengyel, szlovák manyup hozzájárulás csökkentés az nem egyszeri?
Ez csak fűmaghántolás, játék a szavakkal.


Én az ingyen sört támogatom - te nem?


Hogyan érinti a gazdaságot, hogy százmilliárdok mennek el évente a felvett IMF hitel visszafizetésére és adósságtörlesztésre?

Hát, biztos sehogy. De gondolkozz, hátha mégis van valami összefüggés.


Egyértelmű, hogy a következő választások után mindenkinek, aki megszavazta Orbán-Matolcsy intézkedéseit, a vagyonát el kell kobozni, és a családtagjaikét is, ezen felül ki kell nekik osztani fejenként 120 év börönt. (A Gyurcsányéknak is.)


No ezt mondom már régóta hogy NINCS KIVÉTEL!!TELJES VAGYONELKOBZÁS,persze a család,koma,jó barátoktól is!!De amíg megy ez a színjáték,hogy egymást sározzák,aszt utána meg jót röhögnek az itt ölre menő pártoskodókon,addig így is marad!!Mert hogy megsúgjam pár itteni nick biza azokból a körökből való,és a konszenzus létrejöttét akadályozzák!!


Én még nagymellű szőkéket is osztanék állampolgári jogon.


Tedd mellé a költségvetési hiány adatokat is, meg az államadósságét. Köszi.

Te agitprop főelőadó!


Teljesen értelmetlen ezen vergődni, a jelenlegi helyzetben halál pontosan definálható, hogy mi az ország fő problémája:

gyakorlatilag nem más mint az 50% fölé kúszó újraelosztási ráta, a rekordmagas adóék, a világ gyk legbonyolultabb adórendszere és a gazdaságpolitka totáli kiszámíthatatlansága.

Nagyjából arról van szó, hogy amíg ezeket nem orvosolják vagyis nem vágják pofán a minket fojtogató inaktív nyuggerhordákat, addig itt növekedés nem lesz.

Oda lehet rakni ilyen matolcsy bohócokat unortodoxiáról papolni, de ez gyakorlatilag még figyelemelterelésnek se jó.

Válaszok:
füst | 2012. augusztus 14. 12:58

Amikor gazdasági kérdésekben belföldön, külföldön, baloldalon s már jobboldalon is szakmai kritikák tömege zúdul a kormány irányába, amikor a kormány által kiadott prognózisok és a realitások folyamatosan elhúznak egymás mellett, már rövidtávon is, akkor ott gond van.

A tisztán hatalmi, politikai (szabadságharcos) céljainkat az őket reálisan megillető sorba kell visszapriorizálni.

Szakmai javaslatokat szakértői szinten kell hozni, gazdasági megoldásokat, terveket lefektetni szintén ezen szinten szokás. Fontos lenne, hogy meghallgasson más véleményeket is a kormány (építő kritikákat, javaslatokat), törekedve a konszenzusra, közös nevezőre, a parlamentben is. Nem lenne gond az sem, ha olyan hosszú távú tervet tudna a kormány lefektetni, amely rendelkezne egy olyan parlament által közösen elfogadott minimummal, amely meggátolná a politikai ciklusokat abban, hogy a fürdővízzel együtt a gyereket is kiöntsék rendre.

Válaszok:
füst | 2012. augusztus 14. 13:01

De hat ezt a KSH, a Fidesz fiokszervezete, azaz maga a Kedves Vezeto hamisitotta, kepzeld mi lehet a valosag. Na, igy sem hiszed?


Hibák sora kis wasp fölényérzettel és demagógiával:

- az adóék pont, hogy nem magas (merthogy quasi egykulcsos szja), ez a korábbi adórendszerre volt teljesen igaz,
- újraelosztás magas, de ezt csökkentheted azonnal és lesz 4 kommunista és 4 és 1 fasiszta pártod és zéró esélyed az értelmes politikára (Görögo.), vagy ésszel változtatsz, lehetőleg úgy, hogy egyre többen dolgozzanak,
- járadékosok, nyugdíjasok: nos, itt nem a jövedelemszintjük magas, hiszen alig van a megélhetési szint felett. Mit akarsz? taigetoszt?

Változtatni ésszel és csak fokozatosan lehet.

Válaszok:
Nyuggerisztan | 2012. augusztus 14. 13:19

semmit sem fogsz tudni elkobozni



No én nem is a liberális buzi védők szellemében kérném,hanem a dühös lángvágók ravaszságával!!


Erre már válaszoltam: 12.09 és 12.26.


Mi van?
Te érted amit írsz?


Gyogyszerosztas elott is annyi nala. Gyogyithatatlan.


- Az adóék még mindig 50% körül van, ami majdnem a legmagasabb europában. A magas járulékterhelés miatt, ha az szja-t lenulláznák, a szlovákok még akkor is jobban állnának nálunk.
- De pontosan, az van, hogy a nyuggerek jövedelemszintje magas. A helyettesítési ráta nálunk a legmagasabb egész europában, ráadásul tele vagyunk olyan élősködő férgekkel, akik elhúztak 50 évesen nyugdíjba és azóta a fiatalok vérét szívják. Jelenleg az van, hogy hiába nem túl magasak a nyugdíjak abszolútértékben, a gazdaság még ezt sem bírja el, arról már nem is szólva, hogy a munkavállalók még ennél is sokkal nagyobb szarban vannak.

Úgyhogy igen, taigetoszt akarok. Dobjanak ki mindenkit a nyugdíjrendszerből, akinek nincs meg a 40 éve, a sok rokkantcsalót vezényeljék közmunkára, segélyt, családipótlékot megszüntetni, ingyen utazást megszüntetni, mávot bezárni felhinteni sóval. Aki tróger, dögöljön meg.

Válaszok:
füst | 2012. augusztus 14. 13:24

Nyolc év fedett bolsi túlköltést szótlanul nézett a 'magasságos' EU, ami alatt az adósság is elszállt, a mostani kormányt meg megfenyegette, hogy azt a kis pénzt is elveszi, amit kapunk, így persze hogy annyit kellett takarékoskodni, hogy a növekedés kárára ment. Bezzeg a spanyoloknak szó nélkül lenyelte, amikor az új kormány azzal indított, hogy nem 4 valamennyi lesz a költségvetési hiány, hanem 5 valamennyi.


A magyar tb nem kirívó és biztosan alacsonyabb a szlováknál:

2011-es TB járulékok Munkavállaló (%) Munkáltató (%) Összesen (%)
Csehország 11,0 34,0 45,0
Magyarország 18,5 28,5 47,0
Lengyelország 22,7 18,4 41,1
Szlovákia 13,4 35,2 48,6


A spanyoloknál nincsenek poszt-bolsik, akik már nyílt bolsikként tönkretették az országot, ami után már fedett bolsiként teljesen kiárusították – ők persze jól megszedték magukat lásd fucsán nyerenc és klánja – és még tovább adósították.

Válaszok:
Parasztvakítás | 2012. augusztus 14. 13:37

Majd jön gírószász és megnyugtat minket, hogy nem így van és még a grafikont sem kell megfordítani.

Addig csűri csavarja a saját kis számait míg az jön ki : qrva jó itt minden!

Tűzoltásra mindig őt dobja be a fityesz.. amit a droidok be is kajálnak rend szerint.


A spanyoloknál nincsenek poszt-bolsik,


Pedig tuti hogy a pláza fosztogató ,és azt a szegények közt szétosztó polgármester,nem szélső jobbos!!


Ezzel a logikával tekintsd magadat is bolseviknak, mert itt éltél a nyílt bolsevizmus alatt.


Lényegre törő.



Az tuti!!Mert hát mitől is fél legjobban egy besurranó tolvaj??Attól hogy felébrednek vagy hazaérnek a tulajdonosok,no épp ezért nyomják a halandzsát,meg a rablómeséket, nehogy FELÉBREDJENEK az emberek!!


1.) a manyup azoknak volt hibás konstrukció, akik nem, vagy alig fizettek nyugdíjjárulékot. Nekik se így, se úgy nem lesz annyi nyugdíjuk, ami a megélhetésüket fedezné. Ez a lopás mindössze annyit jelentett - amit törvénybe is foglaltak -, hogy a nyugdíj nem járulék többé, azaz nem jár utána járadék. Vagyis nem kérdés, hogy lopás történt.

2.) a manyup zöme nem csökkentett adósságot. Egy része elégett a folyó fizetési mérleg hiányán, másik része pedig a rossz időben történő likvidálásban.

3.) az IMF finanszírozás abban az értelemben csapda, hogy nem lehetett volna baromságokat csinálni. Mert a növekedés egyik csökkentője az ágazati különadók (és végtörlesztés) rendszere beváltotta a várt hatást, és csökkentette a növekedést, de a másik része, amitől a növekedés beindulását várták, az egykulcsos adó nem segített a hazai fogyasztáson. Tehát amit elértek a nagy szabadsággal, az mind teljesen hibás intézkedés volt.

A "vedd úgy te is, hogy megérte" dologra pedig csak annyit tudok mondani: nálam nem működik az efféle megvesztegetés. Tudom, erre számítottak a gazdáid, de nem, bocs, nem lehet megvenni a gondolataimat egy tál lencsével.

Az ország egyenlegét látjuk, oda van írva. Segítek: ami "-" jellel kezdődik, az NEM pozitív.

Válaszok:
füst | 2012. augusztus 14. 13:53
bolá | 2012. augusztus 14. 15:48

Igen vazze! Ezért csináltuk a fülkeforradalmat.

Nem azért, hogy ugyanolyan kontár populista posztkomcsi kisstílű párttitkárelvtársak irányítsák az országot.

Jelenleg annyi különbség van, hogy te akkor nem voltál felelős az elqrásért, mert nem az kormányzott, akire te szavaztál(, esetleg még tüntettél is ellene), most meg felelős vagy te is. Hát tessék úgy viselkedni, és befejezni a dedót. A mi hazánkról van szó, leszarom a "de a Pisti ííííííííííííís!"-érvelést.


Feladom.

Válaszok:
Parasztvakítás | 2012. augusztus 14. 13:55

Feladom.


Dehogy adod!!Csak még egy kicsit bonyolítasz rajta,aszt újra tálalod!!

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 14. 14:02

A tegnapi primitiv abortuszos amokfutasod utan most itt "szakertesz"? :)))))))))))))

Szegeny topic...

Válaszok:
Parasztvakítás | 2012. augusztus 14. 14:04

Ne fossál van még igény a szarkeverésedre,meg a túlbonyolításaidra!!

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 14. 14:09

Jo lenne ha a vilag ugy mukodne, mint a 2x2, mert akkor te is ertened, en megertelek, hogy erre vagysz. Komolyan. De nem ilyen a vilag.

Válaszok:
Parasztvakítás | 2012. augusztus 14. 14:18

Ha kinőni nem is, de elinflálni még lehet az államadósságot.


Jo lenne ha a vilag ugy mukodne, mint a 2x2, mert akkor te is ertened, en megertelek, hogy erre vagysz. Komolyan. De nem ilyen a vilag.


Még milyen jó hogy ti értitek!!Még pár ilyen értelmes év azt kipusztul a magyar!!

Válaszok:
egysegelem | 2012. augusztus 14. 14:31

"Amit véleményformáló közgazdasági tekintélyek javasoltak és javasolnak, az a helyzetünket nagymértékben rontotta volna. Matolcsyé az érdem, hogy volt bátorsága ezzel szembemenni. Az irányt illetően neki volt igaza."

Ez egy szubjektív magánvélemény.

A tények és gazdasági mutatók viszont objektív módon beszélnek, amelyek a másik irányt támasztják alá. Csaba László elmondása szerint nem léteztek megalapozott, számításokkal, számokkal alátámasztott gazdasági tervek. Sokszor rögtönzésekből állt fel két évünk. A külföldi tőkét a kiszámíthatatlan és bizonytalan környezettel tartottuk távol, tervezgettünk, prognózisokat gyártottunk (minisztérium), majd rendre mások prognózisa vált valóra irányunkban. Nem a gazdasági minisztérium szavahihetőségét érősítik az eredmények sem.

Ugyanakkor hozzá kell tenni, szakértők szerint a legutolsó irányváltások már az optimálisabb irányt célozzák.

Saját véleményem az ez mellett, a politika céljai a kelleténél nagyobb mértékben szóltak bele a gazdaság irányvonalába. Az elmúlt két esztendőben a jogi, alkotmányozási, hatalmi berendezkedés kérdései vitték a prímet, valahol háttérbeszorítva a gazdaság valódi érdekeit.

Azt gondolom, párhuzamosan morálisan kellene ezen országot, a politikát, a társadalmat "növekedési pályára" állítani, mert ez még gazdasági helyzetünknél is égetőbb probléma és kihatással van a gazdaság, gazdasági döntéseink vonalára is.

Válaszok:
brabant89 | 2012. augusztus 14. 14:47
füst | 2012. augusztus 14. 16:15

Nagyon tevedsz, ha azt gondolod, Mo-t az elmult 20 evben olyanok iranyitottak, akik ertenek a kerdesekhez, nem, ez tevedes. Minden part mogott elvileg letezik ilyen szakertoi csapat, de az o velemenyuket a politikusok, a konkret dontoshozok magasan leszarjak, es csak latvanykormanyzas folyik, csak nepszeruseghajhaszas folyik, orszagomat +1% nepszerusegert jelszoval. Koncepcio, strategia, tervezes vagy barmi ehhez hasonlo, nyomokban nem fedezheto fel. Talan minimalis csirai ennek a Horn kormany alatt (Bokros) voltak, de Orban lerombolta es azota, a tobbi, nema csend.

Válaszok:
Parasztvakítás | 2012. augusztus 14. 15:08

Te ismered személyesen füst-öt? A válaszából úgy tűnik, ő is ismer téged.

Mondjuk nem lennék meglepve, ha füst hivatásos kormánypárti kommentelő lenne, nagyon védi a kormány gazdaságpolitikáját, amellett értelmesen érvel. Kár, hogy hiába teszi, ide értelmes, Fidesz szimpatizáns, de átmenetileg megingott bizalmú jobboldali, akire hatna ez a hangnem és érvelés, nem jár.

Válaszok:
füst | 2012. augusztus 14. 16:21

"Hol van Alföldi kukorica tábla alatt autópálya alagút?"
---------------
Mégis mit gondolsz, miért kellett a kukorica táblák alá építeni? Mert titkos! Annyira, hogy a be- és kimeneti nyílást is betemették. No, erre lett fordítva az IMF-hitel. Jobb, ha ezt magadévá teszed, mert ha nem, jön az "elloptátok a lét" igazságbeszéd!


Ha az elmúlt két év politikai története nem a hatalom bebetonozásáról szólt volna, ha a kormányzati kommunikációban időnként az igazságnak legalább a morzsái is megjelentek volna, akkor könnyebb lenne füst érvelését is komolyan venni


Minden part mogott elvileg letezik ilyen szakertoi csapat


Aszt hogyhogy nem azok egytől egyig gazdagszanak!!Azért van ez a sok süket hadova hogy eltereljék magukról a figyelmet!!


Milyen nyugdij megtakaritásod volt neked? Ha arra gondolsz,hogy az államnak hitelt kellett évi 4-500 milliárd Ft.,hogy az apád anyád nyugdíjat kapjon.Ezt szorozd be 13 évvel,és megkapod mennyivel nőtt az állam adóssága a " megtakarításod"miatt.


A mnyp-ak az egész ország számára voltak rossz konstrukciók. Szorgalmazóik – akik persze mind ki lettek fizetve zsíros mnyp-i igazgatósági tagsággal – Vértes, Csillag, Mihályi és az egész neoliberális bagázs –, arra a kérdésre sosem adtak választ, hogy azoknak a nyugdíjával, akik 1997-ben koruknál fogva már nem léptek át, a kb. 40-45 év felettiek, mi lesz; ha ~70 év átlag életkorral számolunk, akkor 25-30 évig az ő nyugdíjuknak nincs fedezete. Erre az állam kénytelen volt kötvény kibocsátani 8-10%-os hozammal. Persze kik vették meg a nyugdíja: a mnyp-ak. Kapásból 8-10%-kal drágább lett a nyugdíjuk.
A következő problémát a kis, ágazati, magyar kezelésű mnyp-ak eredményei mutatják: hozamaik szarrá verték a 'nagy nevű', nyugati biztosítókéit. Ez világosan mutatja, hogy a mnyp-ak csak pénzszivattyúk voltak. A forgalomra vetített ~2%-os kezelési költség kicsinek tűnik a hozzá nem értőknek, csakhogy a hozamot a befektetett tőkére kell számítani, arra meg több mint 20%-os hozam jött ki, törvényben garantálva!, akkor amikor most a Bunds nem hoz, hanem visz, de 2.5%-nál magasabb hozamot sosem hozott. Erre még Kohn is azt mondja: ügyes!
Ha meg beáll az államcsőd – ami biztos, mert a vissza nem fizethető adósságot sosem fogják visszafizetni http://michael-hudson.com/2012.. –, akkor a mnyp-k, mivel államkötvénybe tették a befizetéseket, rögtön föltették volna a kezüket, tehát semmire sem jelentettek volna garanciát.

Válaszok:
alkar70 | 2012. augusztus 14. 15:59

Úgy járunk, mint a cigány lova, az is pont akkor döglött meg, amikor már éppen leszokott volna az evésről.

Hiába, az sajnos tény, hogy adóemelésekkel, beruházók tudatos elüldözésével, NAV portyákkal és közmunkásokkal nem lehet gazdasági fellendülést elérni.

Be kéne fejezni a szocializmus alapjainak lerakását és visszatérni a kapitalizmushoz.


Ha ez meg az történt volna, írod.

Most meg az a helyzet, hogy a pénz sehol. Se a befizetés, se az állami kiegészítés.

A recesszió meg a nyakunkon.

Nem veszed észre, hogy a bekövetkezett tények sokkal súlyosabbak, mint a feltételezéseid, amiknek nem sok alapjuk van?

Válaszok:
bolá | 2012. augusztus 14. 16:40

"Életet is leheltek vettek MOL részvény-t pár száz milliárdért"

...az IMF pénzén, akarod mondani. :D


A kiejelentésem nem csak egy magánvélemény, hanem mérhetően és láthatóan is megjelenő eseménysorból levont következtetés.

A többivel egyetértek. Igen, sokat rögtönöztek is.

Válaszok:
hhonor | 2012. augusztus 15. 07:48

Le vagy maradva. A Mercedes és a Coca-Cola óta már barátok a multik.


Köszi, jól esett.
Egyébként nem vagyok hivatásos kormánypárti kommentelő, hanem csak egy a gazdaságot viszonylag jól ismerő ember, aki mer is önállóan gondolkodni.
Sajnos a mi szakembereink zöme arra sem alkalmas, hogy legalább a készregyártott elméletek / gondolatok kritikai változatát megértse.

Válaszok:
zolinho723 | 2012. augusztus 14. 16:40

Nem értesz magyarul! Egyetlen egy volna van, az államcsőd. A többi mind kijelentő mód.
Most viszont jön néhány volna. Ha nem ezeket lépte volna meg a kormány, akkor még nagyobb takarékossági lépéseket kellett volna tennie, és a lakosságra is nagyobb terheket kellett volna raknia, ami még nagyobb visszaesést okozott volna. És akkor nálunk is az utcán lenne tüntetés, mint a görögöknél, spanyoloknál, portugáloknál.

Válaszok:
zolinho723 | 2012. augusztus 14. 16:41

Ugyan olyan süket dumád van mint a főnökeidnek.Nem vagyok hivatásos.....blab-bla


Úgy érti, az 500 évvel ezelőtti fejlettségi szintet.
Hát, dolgoznak rajta, szó se róla!


Jómagam figyelembe venném a tényeket, a gazdasági mutatókat, a tendenciákat, ahogyan az a gazdasági életben bevett szokás, amelyek mérés eredmények, objektív, egzakt, összevethető bizonyítványok. Sajnos a jelenben és a jövőben "kenyeret" gazdaságunk állapotának függvényében fogunk tudni vásárolni, egyéni következtetésekre, véleményekre nem mérnek pékárút a boltokban, önmagában az jólétet sem teremt az országban.

Korábban tett ígéret szerint a GDP-nek túl kellett volna szárnyalni az uniós adatokat a jelenben. A kormány ezt tervezte be, ez mellett állt ki, erre rendezkedett be. Viszont nem ezt látjuk, sajnos most sem. Vagy a tervezésben, vagy a kivitelezésebn valami nem működik, erre azt mondani, hogy korrekt működés, korrekt viszonyban van a terv a megvalósítással...a következtetés mindenki számára adja magát.

Válaszok:
hhonor | 2012. augusztus 15. 07:52


Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó