Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. július 23. 16:11

21 billió dollár áramolhatott adóparadicsomokba egy friss tanulmány szerint. Magyarországról a becslés szerint 242 milliárd dollárt mentettek ki ilyen módon. Ez az összeg meghaladja az ország teljes külső adósságát – írja az Index a Guardianre hivatkozva.

Legalább 21 billió dollár kerülhette el az adóztatást és áramolhatott adóparadicsomokba az elmúlt harminc évben – írja az Index egy egyelőre nem publikált tanulmányt feldolgozó Guardianre hivatkozva. Az egyelőre kiadatlan tanulmányt James Henry, a McKinsey tanácsadócég egykori közgazdásza készítette a Tax Justice Network aktivista szerevezetnek. Henry későbbre ígérte a módszertan részletes kifejtését.

A Magyarországról kiáramló tőke meghaladja az ország teljes külső adósságát, a becsült 242 milliárd dollárral a régiós államokat megelőzve hazánk bekerült az első húszba. Mivel azonban Magyarországon sokáig lehetett off-shore céget bejegyezni, ezért korántsem biztos, hogy a becsült 242 milliárd dollár teljes részét Magyarországon termelték.

Ezek a becslések egy óriási kudarcra hívják fel a figyelmet” – mondta a lapnak John Christensen, a Tax Justice Network munkatársa. „Az egyenlőtlenség jóval, jóval súlyosabb, mint az a hivatalos statisztikákban látszik, de a politikusok még mindig azzal érvelnek, hogy működik a vagyon lefelé csorgatása a szegényeknek.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/39126


87 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Vajon a hosszú nyakú és a gőgös (Gőgös Gúnár Gedeon) most hogyan érzi magát?

Válaszok:
MikkaMakka | 2012. július 23. 16:27
Szadik_1 | 2012. július 23. 21:36

Majdnem elfelejtettem.

Demokraták ébresztő!


hülye, szerinted a jobbosok nem viszik ki a penzüket?
kuruc tele van offshore hirdetésekkel
ha az ember zsebéről van szó nem nagyon számít a pártszimpátia, lsd szlovák rendszám..

Válaszok:
julianus | 2012. július 23. 17:00
kálmi | 2012. július 23. 20:56

igen az, és sokat nem is tud tenni senki ellene
ha az ember nem érzi biztonságban a pénzét v megelégeli a magas adókat akkor majd külföldön tartja


Bevezetni a vagyonadót. 50 milla felett progressziv.
A nav ha valakinél nagy költekezést lát 2 év sitt utána kezedeni a vizsgálatot.

Válaszok:
MikkaMakka | 2012. július 23. 16:33
SaharanCypress | 2012. július 23. 17:44
SaharanCypress | 2012. július 23. 17:46

Egyik országnak sem tilos adóparadicsomnak lennie.

Hiába nem tetszik ez a népüket kifosztó országoknak az adó tekintetében is verseny van az országok között.

A saját pénzének senki sem ellensége, aki teheti ott vásárol, ott dolgozik, és ott alapít céget, ahol alacsonyabb az adó.

Legalábbis ez is fontos szempont lehet.

Tessék Magyarországból adóparadicsomot csinálni, aztán akkor nem viszik innen a pénzt, hanem idehordja az egész világ a pénzét!

Eléggé ellenszenves dolog a jobb országokat arra presszionálni a többieknek, hogy szívassák ők is úgy a népüket, mint azok az országok, ahonnan menekül a pénz.

Válaszok:
Blasio23 | 2012. július 23. 17:57
liberálzöld. | 2012. július 23. 21:09

pont ellenkező lenne a hatása
ha már valamit, akkor a fogyasztást kell megadoztatni
amugy navnak eddig se volt elég kapacitása, jóval nagyobb halak is megúszták, még az a legveszélyesebb ha vmi jóakaród feljelent

Válaszok:
kjkj945 | 2012. július 23. 16:52
SaharanCypress | 2012. július 23. 17:44

Külön öröm, hogy nemrég megkönnyítették a vagyon offshore országokba való menekítését, Rogán elvtárs jóvoltából.

Válaszok:
Forsz | 2012. július 23. 16:51
bucó | 2012. július 23. 18:02

"Külön öröm, hogy nemrég megkönnyítették a vagyon offshore országokba való menekítését,..."
------------------------------------------
Látom téged nem zavar, hogy éppen a hazahozatalt könnyítették meg; nem zavar, hogy éppen ösztönzik könnyítésekkel, hogy akinek van off shore pénze, hozza haza.
Jó össze-vissza beszélni? Vagy te is feladatot hajtasz végre?!

Válaszok:
crapman | 2012. július 23. 17:01

Az látszik,h a hitelek nem itthon hasznosulnak.Baynau,Kóka,Oszkó,Csányi,Simor,...


A fogyasztással a kis embereket teszed még lehetetlenebb helyzetbe,
A vagyon lehet mérni a jusában is teszik, igaz hogy ott is vannak adócsalók, de sokkal kevesebben mint itt.
A nagy halak azért úszták meg, mert nem akarták őket büntetni, a képviselőknek először saját magukat kellene büntetni, ezért nem teszik.
A spicliket ugy lehet kordában tartani, hogy őket is sittre vágni a szomszéd cellába és 2 év mulva kezdeni a tárgyalást.

Válaszok:
tommybravo | 2012. július 23. 16:55
SaharanCypress | 2012. július 23. 17:43
MikkaMakka | 2012. július 23. 22:06

Tudsz arra mutatni valami adatok, hogy az USÁban kevesebb adócsaló van, mint itthon?

Válaszok:
kjkj945 | 2012. július 23. 17:00

Ez a nap kacsája. 1189 milliárd dollárt vittek ki Kínából, ahol ellenőrzik a tőkemozgást, és nem mellesleg 6000 milliárd $ csak az USA államkötvény-állomány. De azért mindenki lehozza ezt a baromságot.


Ott akit rajtakapnak keményen büntetik.
Linket nem fogok keresni. Azt te megteheted.
A jusában inkább bevallják.

De ha a vállalkozókat itt nézzük, 100 ft-böl 4-8 ft maradna, ha mindent a törvények szerint adóznának. Ezért kényszerülnek az adócsalásra.

Ha ténylegesen bevallanák a csúszópénzt, a borravalót stb.


Aki mondja.
Ami a kivitelt illeti nem hasonlítható egy offsore pénzkimentés megoldás a szlovák rendszámú kocsi tartásával. Számos olyan cselekményt, trükköt hajtanak végre, amelynek bizonyítása nem lenne körülményes, egyenként is törvénybe ütközne.
Ami viszont a megoldást jelentené, hogy nem a bevétel-kiadás különbözeteként kellene adózni, hanem az árbevétel nagysága figyelembevételével degresszív adókulccsal. Rögtön megszűnnének az offsore cégek.

A bejegyzésem pedig nem pártszimpátiát, hanem szakmai kérdést vet fel. Persze aki csak a párt szemüvegén keresztül nézi a történéseket, annak csak olyan véleménye lehet, mint a tiéd. Olyan mikkamakka féle.

Válaszok:
pimepime | 2012. július 23. 20:30

"A mostani lépés immár a második lenne, amely a Fidesz által keményen támadott "offshore-lovagok" számára járhat előnyökkel. (Orbán Viktor kormányfő nevezte offshore-lovagnak Simor András jegybankelnököt, és támadta ciprusi befektetései miatt, a tavaly tavaszi választások környékén, és utána is sok hónapon át az offshore-ügyeskedést pellengérre állította az új hatalom által alkalmazott kommunikáció.) A Fidesz-kormány egyik első intézkedése az volt a tavaly nyári adócsomagban, hogy az offshore-adóelkerülés másik technikájának korlátot állító, szintén a Bajnai-kormány alatt hozott törvénypontokat eltörölte.

Ebben az esetben nem magyar magánszemély, hanem magyarországi cég kerülte ki az itteni adófizetést bevételének továbbutalásával egy adóparadicsomban levő, valójában az ő rész- vagy kizárólagos tulajdonában álló céghez. Az offshore-cég papíron általában hitelt nyújtott vagy tanácsadási szolgáltatást végzett a magyar cégnek, a magyar társaság pedig fizette az igen magas kamatláb mellett nyújtott kölcsön törlesztését, illetve jogdíjat utalt az offshore-cégnek, így pedig akár teljes egészében el is tüntethette a magyarországi adóalapját. A Bajnai-kormány idején megalkotott jogszabály 30 százalékos adóval sújtotta azokat a magyar cégeket, amelyek így utaltak ki kamatot vagy jogdíjat. Ez értelmetlenné tette az offshore-technika alkalmazását. A Napi Gazdaság tavalyi beszámolója szerint az Orbán-kormány azzal érvelt az adó kivezetése mellett, hogy "a gyakorlatban nem volt semmi haszna".

Válaszok:
bucó | 2012. július 23. 17:55

Ballerok, láthatjátok, mekkora baromság orbánozni, csányizni, simicskázni?!
Legalább annyira, mint a jobbereknek simorozni, oszkózni, bajnaizni!

Miért is nem zavarjuk el a TELJES politikai "elitet" a bánatos francba? Vagy, azok kedvéért, akik itthon kívánják látni őket, aggassuk ki őket az Andrássy úti kandeláberokra, vagy bárhová, ahol adódik szabad hely!

Válaszok:
NeMá | 2012. július 23. 18:27
julianus | 2012. július 23. 18:33

a valóban nagy halak egyszerűen országot váltanak lásd pl. az IKEA vezért aki egyszerűen svájci lakos lett

az USÁK milliomosok jelentős része is offshore helyszíneken keveri lapot, pl. Soros úr mintha a Kajmán szigeteken működtetné alapját.

Válaszok:
kjkj945 | 2012. július 23. 18:03
Szadik_1 | 2012. július 23. 21:40

az ÁFA már világrekord esélyes


hülyeség a hetedik hatványon:)

Válaszok:
kjkj945 | 2012. július 23. 18:04

a vagyonadó a legpusztítóbb adó

a likvid tőke lemenekül

a többit pedig amilyen gyorsan lehet pénzzé teszik és iszkiri

a vagyonadó brutális öngól

Válaszok:
kjkj945 | 2012. július 23. 17:59
realista | 2012. július 23. 21:06
Szadik_1 | 2012. július 23. 21:26

BTW

az adóparadicsomok VIRÁGZANAK

és DINAMIKUSAN fejlődnek:)

Development / History of Dubai, "from pearl divers to the Burj al Arab" (Compilation)

http://www.youtube.com/watch?v..


"A Napi Gazdaság tavalyi beszámolója szerint az Orbán-kormány azzal érvelt az adó kivezetése mellett, hogy "a gyakorlatban nem volt semmi haszna"."

Most az egyszer nem hazudtak, mert a Fidesz banda számára nem volt haszna a törvénynek. Értsd: a hasznot nehezebben tudták kivinni.


"Tessék Magyarországból adóparadicsomot csinálni, aztán akkor nem viszik innen a pénzt, hanem idehordja az egész világ a pénzét!"

jah aztán pár év múlva orbán kitalálja... vissza az egészet és visszamenőleg megadóztat mindenkit.

ettől a fószertől minden kitelik.


Ezeket meg honnan veszed. Hány országban van vagyonadó????
Azok mondják öngólnak, akik csak lopni csalni hazudni tudnak.

pl svájc
http://kulfoldibankszamla.post..


Te középosztály vigyázz!!!
És én akkor is magyar maradok.
Lehet hogy te cigó vagy. Én nem!


"Külön öröm, hogy nemrég megkönnyítették a vagyon offshore országokba való menekítését, Rogán elvtárs jóvoltából."

A 'piszkos' törvények beterjesztését mindíg az ilyen Rogán, Szíjjártó,..stb. törtető alakokra bízzák.


Ha antall bevezette volna a vánmot, meg nem adott volna a multiknak 5 éves adómentességet, ami már több mint 20 éve tart, és megcsinálta volna a nagytakarítást akkor nem itt tartanánk.

Soror ha igaz az alapjaiból nem kap zsét, de lehet hogy hazudik.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. július 23. 18:19

Akkor svájcban miért van, ha ekkpora hülyeség?

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. július 23. 18:18
SaharanCypress | 2012. július 23. 18:23

Pénz nem vész el, csak átalakul - valakinek a számláján.

Mi meg fizetjük, de persze fizessük csak, erről senki más nem tehet rajtunk kívül.

Aki olyan hülye, hogy fizeti - köztük én is - az meg is érdemli.


egyszerüsitve a képlet.."rendszerváltáskor" volt 120 milliárd usd állami vagyon emellé társult 22 milliárd usd tartozás...ma 140 milliárd usd tartozásunk van, gyakorlatilag 0 állami vagyon mellet, na ez a 240 milliárd landolt offshore cégeknél.


ingatlanadóra gondolsz?

az van, de ott hagyománya is van annak

pl.a lakosság 67%-a bérlakásban lakik, ez az arány a nagyvárosokban 80%

ergo

Svájcban az átlagember SOHASEM találkozik ezzel

DE

ami a legjelentősebb ebben a tekintetben

kis hazánk az állami újraelosztás tekintetében 50% körüli értékkel az OECD élvonalban van

hová akarod ezt még fokozni?

Válaszok:
kjkj945 | 2012. július 23. 18:27
kjkj945 | 2012. július 23. 18:28

mi az a "vánmot"?

milyen megtakarítást?

Válaszok:
kjkj945 | 2012. július 23. 18:29

egy kissé bővebben is kifejthetnéd, hogy mire gondolsz "vagyonadó" alatt

különösen mivel Svájcban 26 adóhatóság van

minden kantonnak külön adóhatósága van


Vagyonadóra

http://elitgroup2000.hu/adozas..
vagyon
Vagyonadó (Vermögensteuer): az adó vetítési alapja a nettóvagyon, ezért általában vagyontárgyaikon terhelést hagynak gyakran a svájciak pl. jelzálog. Csak kantonális szinten fizetik. Adómentes a vagyon kantontól függően 50.000 és 100.000 CHF között. Az adó mértéke mindenképpen 1% alatt van. Pl. 1.000.000 CHF nettó vagyon esetén 0,2-0,7% között mozog. Kisebb vagyon esetében minden kanton lehetővé teszi az adómentességet. Így pl.egy egyedül álló személy Sionban (Wallis) 21.000 CHF értékű vagyon alatt, míg Bellinzonában 201.000 CHF érték alatt adómentes.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. július 23. 21:12
SaharanCypress | 2012. július 23. 21:13
SaharanCypress | 2012. július 23. 21:14
SaharanCypress | 2012. július 23. 21:20

Azt látom senkit nem zavar, hogy az összes adat 2010 előtti időről szól :)
Valamelyik nagyon kedves origarcházónak, most 2012-ben jutott eszébe elővenni :)

És azt sem veszi senki észre, hogy például a tranzakciós adó pont ez ellen van, ha korábban is lett volna, az országból offshorszámlára utalt pénz legalább 1 ezreléke nem tudott volna kijutni.

Pont ezért van a nagy ellenszél.
Oszkó, Simor, stb.. pont ezért árokásók :)

Válaszok:
NeMá | 2012. július 23. 18:35

Nálunk is a kisember nem találkozna vele, ha 50 milla felett vezetnék be.

Válaszok:
SaharanCypress | 2012. július 23. 21:22
SaharanCypress | 2012. július 23. 21:23

vámot elütöttem
NAGYTAKARÍTÁST


Az offsore technika ellen csak egységesen lehetne fellépni az uniónak, bevonva azokat az országokat, ahol ilyen cégek vannak. Az offsore cégek működését egy-egy kormány nem tudja megakadályozni, bármilyen színű is. A bajnai féle megoldás sem volt megoldás, mert szinte ellenőrizhetetlen, csak nagyon körülményesen bizonyítható, hogy milyen célból kel vándorútra a tőke. Így lehetséges, hogy valóban nem volt értelme. Amit korábban írtam a bevétel arányában való adózással, volt egy idő, amikor az EU is ezen meditált. Az okot nem tudom, hogy miért vették le a napirendről. Gondolom fajsúlyos oka lehetett, bizonyos pénzügyi érdekcsoportoknak nem felelt meg.
Amit pedig megoldásként javasolsz, vigyázz, mert ezzel az anarchia útján tévelyegsz.

Válaszok:
Szadik_1 | 2012. július 23. 21:45

Az Index eredeti cikkében még szerepeltek, a dátumok, ebben már nagyon ködösen, hogy ruházhasd, a mostani kormányra is.

Válaszok:
NeMá | 2012. július 23. 18:45

Kis rohadék dislike-ozó nem tetszik, hogy rávilágítottam arra, hogy a tanulmány 2010 elölről szól mi?

Válaszok:
NeMá | 2012. július 23. 18:56

Köszi, hogy igazolod, hogy a 70 évektől 2010-ig olyan kis rohadék voltak kormányon mint te.

És be vagytok szarva, mert a rohadt kis világotoknak vége :)


Nos nekem drasztikus javaslataim lennének:
A 2/3 minden offshore ügyletet nyilvánítson bűncselekménynek, mivel az nem más mint, a magyar nemzet kifosztása, kirablása. Az ilyen ügyleteket a bankok jelentsék X évre visszamenőleg és legyen elkobozva az ebül szerzett vagyon, az érintettek meg legalább olyan vegzálásnak és nyilvánosságnak legyenek kitéve, mint Csatáry úr, hangyafasznyi valóságtartalom alapján is!!
Tudom kivitelezhetetlennek tűnik, meg roppant együgyünek, de hiszem, hogy csak a legdrasztikusabb lépések tisztíthatják meg velejéig romlott társadalmunkat! Legyen jobbos v. balos kötödésű (bár ezek a fogalmak szerintem ma már nem értelmezhetőek a klasszikus felfogás szerint) szűköljön a félelemtől az ország elveszejtője, kirablója!!
Uff. Szóltam.

Válaszok:
Öreg | 2012. július 23. 20:14

Ez a cikk lenyegeben banannal eteti a majmokat.


Szép a javaslat, csak az a hiba, hogy egyáltalán nem biztos, hogy az esetek többségében hazai bankon keresztül ment a pénz!

Válaszok:
ursula | 2012. július 23. 21:03

Nekem elgem van az ilyen-olyan magyarázatokból.Adóelkerülés,vagyonkimntés
és a többi ,és a többi.Erről az jut eszembe,mikor még működött a KMK és az ÜTK
(közveszélyes munkakerülés-üzletszerű titkos kéjelgés /mi a francért volt titkos,hiszen mindenki látta/ amit ugye "rendőrileg üldöztek."
Jött a szerv,ott szobrozott három spiné.
-Jó estét-személyi igazolványt kérek!
-Név,bejelntett lakás-következett a munkahely.
-Mubkahelye?--Kertészetben dolgozom .Egyik meleg ágyból megyek a másikba.
-Második spinkó:a MÉH-nél vagyok,csontot és rongyot forgalmazok.
-Mire a szerv:Mit csinál?
-Felhajtom a rongyot,kinálom a csontot.
-Harmadik spiné: Én pont vagyok!
-A szerv:Micsoda,pont?
-Mire a spinkó:Pont olyan qurva,mint a másik kettő,csak nem tudom magam olyan választékosan kifejezni.
Hát igy aztán magyarázat bőven van,csak pénz az nincs.Mehet tüntetni Andrasew Szanyival...


No, most hallom, hogy a kommunista vezetésű Off-shore paradicsom Cyprus (!)éppen most kér bank-védelmi támogatást, hogy ne sűlyedjen el az Égei tengerbe..és lám! A Guardian az elsők között tud a bankok védelmére kelni, hogy aztán szidja a rendszert? Jó vicc! Nálunk van egy 2/3-os "elszámoltató" többség, de a Nemezis-e (FletÓ) még a gazdasági ügyeivel sem "lebuktatható", pedig az statisztikailag is lehetetlen: http://internetfigyelo.wordpre..
A fenti lista a Fletóé,a Wallis-Bambi "assets"-jeiről eddig még nem volt ideje senkinek listát készíteni!


"Ami viszont a megoldást jelentené, hogy nem a bevétel-kiadás különbözeteként kellene adózni, hanem az árbevétel nagysága figyelembevételével degresszív adókulccsal. Rögtön megszűnnének az offsore cégek."
----------------------
Akkor miért nem így adóztatnak? Elég offsore-lovagozni, oszt jónapot?


Hogy mérhető össze a szlovák rendszám az offshore-ba mentett pénzekkel!
Akármennyire lojális vagy a balosokkal, de az arányokra sem árt néha vetni egy pillantást!

Amúgy nagyon egybevágnak a számok, amit elloptak, azt ki is vitték az országból.
Andrassew ezért toborozhatna tüntetőket, nem az újabb IMF hitel érdekében.

Válaszok:
MikkaMakka | 2012. július 23. 22:01

Ugyanúgy, mint Bajnai Oszkó Simor Gyurcsányi....


Fellegi Tamásra, Csányi Sándorra, Gál András Leventére, Kékessy Dezsőre, Töröcskei Istvánra, Liszkay Gáborra, vagy Nyerges Istvánra gondolsz?

Mind-mind Fideszhez köthető politikusok és üzletemberek, és mind offshore-ban utaznak.


julianus 2012. július 23. 16:22

Fellegi Tamásra, Csányi Sándorra, Gál András Leventére, Kékessy Dezsőre, Töröcskei Istvánra, Liszkay Gáborra, vagy Nyerges Istvánra gondolsz?

Mind-mind Fideszhez köthető politikusok és üzletemberek, és mind offshore-ban utaznak.


Ha akarnák lenne nyoma, ne gondold az ellenkezőjét! Itt egyesegyedül az a szándék hiányzik!


A vagyonadót magánszemélyek fizetik, nem a cégek. A vagyonadónak az a célja a pénzbevételen kívül, hogy az ember ne holt tőkébe fektesse a pénzét, hanem az működő tőkeként hasznosuljon.
Nálunk azért nincs komoly tőkés réteg, mert itt, ha valaki nagy pénzekhez jutott, akkor azt nem fektette be, hanem nagyértékű ingatlant, illetve autókat vásárolt, vagy utazásokra költötte.
Persze ehhez az is közrejátszott, hogy így általában nem firtatták a pénz eredetét, míg ha vállalkozásba fektették, akkor az állam rögtön rászállt, lásd Stadler.


"Tessék Magyarországból adóparadicsomot csinálni, aztán akkor nem viszik innen a pénzt, hanem idehordja az egész világ a pénzét!

"

Rosszul emléxem? Mintha életének egy szakaszában ez dolog szerepelt volna Orbán jövőképében!


most már csak arra kéne válaszolnod, hogy miért SVÁJCBA VISZIK innen a pénzt a magánszemélyek és nem VICA VERSA:)


a válasz pedig pokoli egyszerű

ITT SOKKAL TÖBB ADÓ VAN A VAGYONODON


Svájcban NINCS ÁRFOLYAM-NYERESÉGADÓ


BTW

van ott bizony ÁTALÁNYADÓZÁS is:)

a gazdag fószer lényegében külön megállapodást köt az adóhatósággal fizet egy bizonyos összeget és nem kell részletes adóbevallást benyújtania:)

Lump-Sum Tax Arrangements

https://www.henleyglobal.com/c..


hülyeség ez a hetedik hatványon

Svájcban se ez a fő bevételi forrás...

játékszer ez a populistáknak

BTW

itt már nagyon magas az adóterhelés nem kéne ezt még tovább fokozni

Válaszok:
Szadik_1 | 2012. július 23. 21:33

én mindössze a TERÜLETÉRTÉK-ADÓ-ban látok némi fantáziát

Land value tax
http://en.wikipedia.org/wiki/L..

Válaszok:
kjkj945 | 2012. július 24. 10:12

És mit gondolsz, hová fog ez vezetni, már nem hosszú, csak középtávon?


sok az adó.
jelentős részét (az EU-támogatásokkal együtt) kiosztják a haveroknak.
haverok elteszik jó helyre, biztos helyre.
adóparadicsomokba.

kisembertől a pénz áramlik az oligarcsa felé. (fordított Robin Hood, amit elvesz a szegényektől... :)

a németek elkezdték megoldani (lichtenstein, svájc, belgium) - kiadták feladatnak a titkosszolgálatoknak.
aztán "kedvezményes" bevallás. aki nem akar fizikailag is elhúzni a kajmán szigetekre, inkább fizet.


Vajon a B. Miniszterünk most hogyan érzi magát?


Amíg Soros urat beengedik az USA-ba, addig megteheti.
Ha az USA felébred, és azt mondja, hogy: "Menj a tőkéd után, tabula raza van, eddig üzletelhettél itt, ezután ki vagy tiltva..."

Ez a jelenség a legfőbb oka annak, hogy amerika és európa csúszik le a lefolyón.


Ez a kandeláber durva ötlet, de pl. a kiutasítás/börtön csak jót hozhatna az országnak.

Legjobb az lenne, ha szolgálataink kapnának feladatot, szerezzék vissza a pénz egy részét.

De ha nem lehet, legalább a lopás (pénzszivattyúk)vezetékeit el kell vágni.

Minél később, annál rosszabb.


levegőbe beszélsz, semmilyen adatot nem tudsz erről mutatni mert nincs is


ha már usa: ott sokkal elterjedtebb az offshore mint kis hazánkban nem tudom ezt honnan vetted
az amcsi adózási morált meg ne m hasonlítható a magyaréval, egyszerűen ott főbenjáró bűn adót csalni, a közösből lopni, míg Magyarországon még büszke is rá az egyén h milyen ravaszul kicselezte az államot
amcsi adóhivatal is vért izzad amikor hajkurássza a kiáramló pénzt és bár voltak sikerei mint pl svájci banktitok feladása bizonyos számláknál, jellemzően a pénz(kimentők) mindig 1 lépéssel előbbre járnak

Válaszok:
kjkj945 | 2012. július 24. 10:13

szándékosan félreérted amit írok de sebaj fő h matolcsyzhass egy jót
amúgy bécsbe most is megéri kijárni


"Mivel azonban Magyarországon sokáig lehetett off-shore céget bejegyezni, ezért koránt sem biztos, hogy a becsült 242 milliárd dollár teljes részét Magyarországon termelték."

Ennél a felvetésnél is érdekesebb kérdés, hogy a Magyarországon keletkező, offshore cégekbe menekített pénzek hány százaléka ÁLLAMI eredetű (-> pályázati pénz, támogatás, sikkasztott zsé stb.).

Válaszok:
Zokni | 2012. július 24. 10:10

Most már csak a Világbankot kell rávenni, tegye rá a kezét erre az összegre,ne a Magyar Államot szorongassa érte.

Válaszok:
DownPour | 2012. július 24. 10:02

A tudósítás érdekes, de természetesen ez csak a tervezett tanulmány EGYIK része lehetne. Ugyanis, bár az adóparadicsomok "dúskálnak", de a bevétel jórészt visszajön a befektetési piacra, "csak" az adó kisebb, mint, ha azonnal tejeltek volna az otthoni államnak.

Önmagában tehát ez semmit sem mond, mert a gazdaság prosperitásának csak egy része az állam gazdasági ereje, a másik része a tőke erősödése, gazdagodása újabb beruházások révén, mely végülis IGAZÁN az adott ország javára válik. Más kérdés, hogy jelenleg a válság miatt jelentős nyereségek nem igazán keletkeznek már...

A komolyabb vagyonadót, ha "csak úgy" bevezetnék nálunk (itt szó volt róla), akkor csak növelnék az adózatlan profit kiáramlását.
Sztem talán közvetett eszközökkel (adócsökkentéssel, adókedvezményekkel) érdemes hozzányúlni ehhez a pénzhez, ha már az intézmény egyáltalán létezik...
(Régebben, sokszor emlegettem, hogy tulajdonképpen "makrogazdasági" szempontból nem értem a célját... Pedig valami oka lehet, hisz ez nem magyar specialitás...
Hajlamos vagyok azt gondolni, hogy összességében, világszinten az a haszna, hogy a piszkos - bűnös - pénz is visszaáramolhat így a legális tőkepiacra. Ez a "korrekt" pénzmosás. Ez persze NEM M. o-ra érvényes, itt az olajszőkítés óta jelentős tőke nem keletkezett bűncselekményekből.)


"Most már csak a Világbankot kell rávenni, tegye rá a kezét erre az összegre,ne a Magyar Államot szorongassa érte."

Ezzel nem értek egyet. Ez a pénzt ugyanis "egyes" országok "nemzeti" kasszájából hiányzik, az adott ország adózását elkerülendő. Azaz ~ ha valaha is "felfejtődhetnek ezek az ügyek" ~ a "megtalált pénz azokat az országokat illeti, amelyekből "eredetileg" kivonták. Értelemszerűen az ez által "megkönnyebbült" nemzeti költségvetések képesek lesznek visszafizetni vagy tovább törleszteni az IMF-nek, amit szerződés szerint vállaltak.

DE:

ha feltételezem, hogy ez a "sztori" tényleges adatokon nyugszik, és mert mondjuk a cikkben említett 92 ezer emberrel szemben mégis "nyomatékosabb" az a néhány százmillió, akik országának a költségvetéséből ezek a pénzek hiányoznak


~ bár megvárnám az ígért számítási módszertan bemutatását illetve, hogy még néhány ~elvárhatóan~ független könyvvizsgáló cég igazolja, "megerősítse"

~ és akkor közös és nemzetközi érdek a pénzügyek, pénzügyi (banki) műveletek; egyáltalán a "pénzügykultúra" lehetőségeinek és útjainak újragondolása és korrigálása

Mégpedig sürgősen...




Amúgy, amikor tegnap feltették ide a cikket, hát... kellően "elborultam"... vélem, nem egyedül én. És tulajdonképpen most minden nemzeti törvényhozás elé oda kellene menni követelni, hogy azonnali hatállyal függesszenek fel minden olyan törvényt és jogszabályt, ami lehetőséget ad a hasonló pénzmosásokra, valamint azonnal függesszék fel az ezzel foglalkozó irodák tevékenységi engedélyét.

És ha csak a fele is realisnak tűnik (anélkül, hogy e megjegyzést bárki is a magyar kormányfő bármilyen megjegyzésével azonosítaná vagy azzal összevetné), de mégis szépen megkérném az IMF-et hogy inkább ők is e témakörben kutakodjanak előbb, és ne feltétlenül bennünket "piszkáljanak".


Csak véletlenül pillantottam fel a hsz-ára. A kiáramló "pénzek" alatt NEM a tőke, hanem a nyereség értendő. Ha bejegyeznek egy céget 100 millió Ft-tal Cipruson, akkor ez a pénz éppen csak megjelenik (ha egyáltalán szükség van erre) egy ottani számlán, majd szépen visszamegy oda, ahol működtetik (befektetik). Ami nyereség keletkezik ebből az üzletből, AZ "TŰNIK EL". Legalábbis az állam (a NAV) számára...
De ettől még "a pályázati pénz, támogatás" nyújtásának eredeti állami célja megvalósulhat.


A termőterületre ott van az aranykorona érték, de a belterületre csak becslés. És akkor hiányozna a többi vagyon!


Igazad van. Itt is főbenjáró bünnek kellne lennie az adócsalásnak.
Pl azonnali teljes vagyonelkobzás!

Válaszok:
bigyomail | 2012. július 24. 10:37

Az adócsalás főbenjáró bűn most is (sőt, tulajdonképpen teljes vagyonelkobzás mellett, még ha némileg szofisztikáltabban is, mint az a fogalom eredeti értelme), de ez hogy jön az Offshore cégekhez? Ott ugyanis nincs adócsalás, sőt jellemzően szigorú adófegyelemmel párosul, hiszen senki nem akarja elbukni a lehetőséget egy Ciprusi cég alapítására azzal, hogy nem fizeti be az adókat és ezért megszüntetik az ottani cégét.



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó