Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. július 2. 10:28

Egy tisztességesen bejelentett dolgozó adóterhelése jelenleg 60-70% közötti. A 100%-hoz érkezés előtt is rájöhetnénk, hogy ez a szint már vicc.

„Egy tisztességesen bejelentett dolgozó adóterhelése jelenleg 60-70% közötti. A 100%-hoz érkezés előtt is rájöhetnénk, hogy ez a szint már vicc. Nem elég hogy az állami szektoron kívül szinte már senki sem fizeti meg, az ilyen munkaadók döntése tulajdonképpen racionálisnak is tekinthető. Hiszen ha megfizetik, akkor az áraikba is be kell építeni, ami egy válságpiacon, szürke közegben eladhatatlan.

Szép és nemes dolog a társadalmi szolidaritás, meg a közteherviselés, de ez a 22 év alatt összehozott adómérték értelmezhetetlenné teszi, és csúfot űz belőle. 60-70 százalékot már csak sarcnak lehet nevezni. Pedig az adófizetés  - demokratikus viszonyok közt, szabad államban - közösségi vívmány. Ebből a pénzből jártunk óvodába meg iskolába, ezt kapják meg szüleink a következő hónapban nyugdíjként, ebből van közvilágítás, rendőr, tűzoltó, mentő, orvos, úttest, szociális háló, és még rengeteg, adókerülők által is szívesen használt dolog. Ezeket mind veszélyeztetjük, mikor nem fizetünk adót, vagy amikor annyi adót várunk el az adózóktól, amit már lehetetlen megfizetni. A magyar állam ördögi körbe szorult. Egyre inkább csökkennek a bevételei, amire adóemeléssel válaszol. Pedig észre kellene már venni, hogy egy szint után meginog a szolidaritás, elhal a hazafiság, és a polgár labancként tekint a saját államára. Ez egy gazdasági harmatpont, ahol a köz egyszer csak kiszáll a teherviselésből. Van aki emigrál, van aki trükközni kezd.”

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/38221


37 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Ugyan már Gábor! Ha csökkenne ez az adóterhelés vajon miből fizetnék a sok trógernyuggert, vasutast, rokkantcsalót, segílyest és más szarházit? Miből lenne a szavazatvásárlás? Nem fog itt változni szar se egészen addig amíg az országból távozók aránya el nem éri azt a kritikus szintet, ami felett egyszerűen már nem lesz senki, akitől érdemi pénzt lehetne beszedni.


Hú, én nagyon nem vagyok kommunista.
A családfájában viszont mostanában ki lehet biztos? :DD

Válaszok:
OrangeOrder | 2012. július 2. 11:25

Biztos te vagy a ritka kivétel, és már 2010/09 előtt is felháborítónak tartottad a munka terheit és elvonásait. Máskülönben még MSZP-snek néznek a végén, bár nem féltelek, nem vagy te hülye gyerek.


ugyanmá te se vagy egy éjjeliőrállamot vizionáló laisser faire fan

gondolom garmadával tudnád sorolni az általad helyesnek tartott nyílt és burkolt segílyek tömegét


BTW

komcsi szellemiséget leginkább az ún. "szélsőjobb" területén találod meg


mér lenne az ha a manapság már a nemzetiszocialista munkáspártot is a "szélsőjobboldalon" emlegetik? :)


szóval te egy piaci fundamentalista szabad kereskedelem fan vagy? :)

na ne kábíts! :)


Ha mindenki fizette volna az alacsonyabb adókat, ahogy az a kötelessége lett volna, nem lett volna adóemelés. Ha mindenki elmenne dolgozni, aki megtehetné, nem kellen megszorítás.

Az adóterhelés pedig nem romlott, hanem átszerveződött. A nagy keresetek nettója megemelkedett, ezzel párhuzamosan a fogyasztást terhelő adók is. Aki fogyasztani akar fizesse meg az árát, aki pedig megtakarítani akar, keresse meg rá.

Szolidrítás pedig nem is volt soha. Aki korábban elcsalta az adóját, ugyanolyan kutya (ugyanazok az ameberek egyébként) most is, mint korábban, miért pont most fizetne adót. Amíg elvi alapon mentesz fel egy csalót, addig lesz csaló.

Szarból pedig nem lehet várat építeni. Ha majd kevesebb lesz a minimálbéres és több a képességeit és lehetőségeit kihasználó adófizető, csökkenni fognak az adók is. A kiadások ugyan a gyenge nemzetgazdasági teljesítményre, az pedig a passzivitásra vezethető vissza. Az emberek gondolkodása a kispályás felfogásra van belőve. Ha sok adót kell fizetniük, az nem azt váltja ki belőlük, hogy többet akarjanak keresni. A korábbi potya adókedvezmény felelőtlen komcsi ajándék volt, Ők viszont azt hiszik, hogy az járt. Ezentúl nincs ingyenebéd. Cserébe, aki teljesít, az arányosan kereshet egyre többet, nem kell végignéznie, hogy ingyenélőkben válik zsírrá.


Adócsökkentés, az ellenőrzés beerősítése, és a törvényi kiskapuk bezárása egyszerre. Ez átmeneti költséggel jár, az ilyenre való az EU hitel bár lehet hogy erre nem adnak, nem tudom.
De pl. lehetne kötelezővé tenni a cégek honlapján az amúgy is nyilvános eredménykimutatást. Abban szuperül látszik, ki minimálbérezik, négy meg kétórázik. A cégek összehasonlíthatóak lennének. Plusz durva lehet, de az alkalmazottat is lehet hogy elő kellene venni, mert most nincs vesztenivalója a zsebbe fizetéssel, csak a nyugdíja. Persze az is rettenetesen fájni fog majd, mikor a minimálbér generáció oda fog érkezni.

Válaszok:
Akitlosz | 2012. július 2. 14:18

a vörös és a barna kommunizmus:)


egyebek iránt meg klikk az alábbi ábrára

Political quiz
http://marketliberal.org/Image..

a politikai tér nem két dimenziós, hanem négy dimenziós

és ebben a rendszerben a totalitariánus SÜSÜ rendszerek az alsó sorokba kerülnek az összes ZIZI gondolatukkal együtt:)


'Kürti gyerek', azon ritka _magyar_ vállalkozók közé tartozik, aki tisztességesen vezeti a cégét, fizet minden adót, fizeti a dolgozói után a járulékokat es minden költséget, amellet, hogy maradéktalanil tiszteletben tartják a munkavállalóikat megillető jogokat.


Gondolom azért fröcsögsz rá, mert nálatok, turbómagyaroknál, az adóelkerülés, feketefoglalkoztatás, a munkavállaló kizsákmányolása a poltikailag korrekt gyakorlat.


no mi van, taxonómiai alapon klasszifikálunk?


'A turbómagyarozás alapján pedig szintúgy nyilvánvaló, te hova tartozol...úgyhogy a közeljövőben hanyagolhatod a hozzámszólást'


Igazad van, irhattam volna faszmagyart is...

A lényeg hogy neked szemmel láthatóan az az elfogadható ha lépten nyomon átbassza egy magyar vállalkozó az államot, meglopja a magyar munkavállalóit, és magasról tesz az alapvető etikai és morális szabályokra.

Nyilvánvaló, hogy ez utóbbihoz nem tartozom, és nem is szeretnék tartozni.

Ez nem poltikai attitűd vagy származási kérdés, mint szeretnéd lefesteni, hanem becsület, tartás, és elkötelzettség kérdése.


az első két szó még értelmes volt:) utána vmi SÜSÜ-ZIZI baromság következett:)


Ha 10% az adó, akkor akasszák fel a szemét adócsalókat, akik nem hajlandóak hozzájárulni a közösségi kiadásokhoz!

Ha 90% az adó, akkor itt az ideje a forradalomnak és a népnyúzó, az országot nyomorba döntő kormány felakasztásának.

Magyarország melyik szinthez áll közelebb?


Nem az alkalmazott határozza meg a foglalkoztatása feltételeit, kereteit.

Annyit dönthet, hogy aláírja a munkaszerződést vagy nem, de ugyan nem ő diktálja a tartalmát.


1. Az állami kiadások radikális csökkentése a költségvetés egyensúlyba hozása mértékéig.

Ez nyilván csak akkor lehetséges, ha újragondoljuk az állam szerepét és feladatait.

Jelenleg ugyanis a sokat akar a szarka, de nem bírja a farka állapot van.

2. Az első pont sikere és a kedvező hatások - államadósságcsökkenés, kamatteher csökkenés - jelentkezése után további kiadáscsökkentés, hogy jelentős adóteher mérséklésre kerülhessen sor.

Az állam ugyanis túl sok pénzt von ki a gazdaságból egyrészt adók, másrészt a hiány
fedezéseként hitelek formájában.

Ezzel javulna az életszínvonal, és több pénz maradna a gazdaságban, lenne miből fejleszteniük a cégeknek.

3. A második pont sikere és kedvező hatásai után az gazdaság- és az állam bevételei növekednének. Lehetne elkezdeni beruházni, autópályákra, utakra, metróra, aminek látszatja is van.

4. Ezzel a programmal az ország egy növekvő spirálba kerülne, egy a mai adósságspirál hatásával ellentétes spirálba. Egyre könnyebb és jobb helyzetbe kerülne az állam automatikusan, és folyamatosan.

Lényegében mindegy mit csinál a kormány, ha három dolgot nem csinál, akkor nem lesz baj.
Ha nem csinál költségvetési hiányt, államadósságot és nem rontja a pénzt, akkor pénzügyileg soha nem kerülhet komoly bajba.

A jelenlegi tendenciák semmi jóra nem vezetnek.

Válaszok:
bigyomail | 2012. július 2. 14:43

"Ezzel a programmal az ország egy növekvő spirálba kerülne,"

Ezzel a programmal ebben az országban párt nemhogy választást nem nyerne, de még a parlamentbe sem jutna be. Így erre a programra és a növekvő spirálra esély sincs.

Válaszok:
Akitlosz | 2012. július 2. 16:47

Nagyon jó írás! Gratulálok,több ilyen kell!


'...hogy ez a Kürti gyerek a legdurvább komcsi-zsidó szellemiség (Saul Alinsky, wikipédia) képviselője. Innentől ez csak egy beetető duma, a zsidó liberális-képzőben.'

Lényegében az irtad hogy a korrekt, átlátható, nyomonkovethető, számonkérhető, törvényes üzletvezetés, a ledurvább komcsi-zsidó szellemiseg.

Figyelembe véve mely hazai poltikai platfrom gondolkozik ilyen primitiv vadparaszt panelekben, adja a választ hogy a nemzetileg elkötelezett, nemzsidó nemkommunista szellemiség a lopásban, hazudozásban, a magyar munkavállalók otromba kizsákmányolásában érdekelt, ezt az etikai és morális irány vonalat tartja elfogadhatónak, és korrektnek.


Ez így van.
De mióta is írják azt a pártok a választási programjukba, amit valóban tenni is akarnak?

Az egy szem Medgyessy részleges kivételével ilyen eset nem történt.
Mondják, amit a választóik hallani szeretnének, aztán, ha nyernek, akkor teszik, amit tenni akarnak.

Ebben a politikai rendszerben a választási ígéreteknek semmiféle kötelező érvénye, hatása nincsen a kormányzásra. Azt tesz a kormánytöbbség, amit akar, teljesen függetlenül a választási ígéreteitől.

A mai kormány talán azt teszi, amit a választások előtt mondott? Éppen az ellenkezőjét.



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó

{if $kampany} {$campaign.AV_Code} {/if}