Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. június 21. 14:31

Az Európai Bizottság felszólította Magyarországot, hogy szüntesse meg a pálinka teljes körű jövedékiadó-mentességét, tartsa be a környezeti hatásvizsgálatra vonatkozó uniós szabályozást, s mielőbb tiltsa be a hagyományos tojóketreceket. Ha a szabályozásokat nem hozzák két hónapon belül összhangba az uniós joggal, az ügyeket Brüsszel az EU bírósága elé terjesztheti.

Az Európai Bizottság csütörtökön több tucat ügyben marasztalt el különböző tagállamokat, az úgynevezett kötelezettségszegési ügyek havonta esedékes áttekintése során. Magyarország ezek közül három témában érintett. A brüsszeli bizottság felszólította Magyarországot, hogy módosítsa azt a jogszabályt, amely bizonyos feltételek mellett mentesíti a pálinkát a jövedéki adó alól. Az uniós szabályozás szerint viszont teljesen nem, csak 50 százalékkal lehetne csökkenteni a pálinka jövedéki adóját. Az Európai Bizottság ebben a témában úgynevezett indoklással ellátott vélemény formájában intézett felhívást Magyarországhoz. Ez a kötelezettségszegési eljárás második szakaszának felel meg. Ha a szabályozást nem hozzák két hónapon belül összhangba az uniós joggal, az ügyet Brüsszel az EU luxembourgi székhelyű bírósága elé terjesztheti.

A második témában az Európai Bizottság nyomatékosan arra kérte Magyarországot, hogy nemzeti szabályozását hangolja össze a projektek környezeti hatásának vizsgálatáról szóló európai uniós szabályokkal. A testület ebben a kérdésben is indoklással ellátott véleményt küldött Magyarországnak, és szintén két hónapon belül kell megfelelő választ adni. A környezeti hatásvizsgálatról szóló európai irányelv egyik alapvető célja annak biztosítása, hogy a jellegüknél, méretüknél vagy elhelyezkedésüknél fogva a környezetre várhatóan jelentős hatást gyakorló projektek hatásvizsgálat-kötelesek legyenek. Magyarország Brüsszel megítélése szerint helytelenül ültette át nemzeti jogába az irányelvet, bár az üdvözölték, hogy időközben több jogszabály-módosítás is történt az ügyben, de még mindig látnak hiányosságokat.

Az állatjóléti témában a bizottság ugyancsak indoklással ellátott vélemény formájában tíz tagállamot – köztük Magyarországot – felszólított arra, hogy hajtsák végre a hagyományos tojóketrecek használatának betiltását előíró irányelvet. Az uniós testület megállapította, hogy Belgium, Ciprus, Franciaország, Görögország, Hollandia, Lengyelország, Magyarország, Olaszország, Portugália és Spanyolország továbbra is engedélyezi a hagyományos tojóketrecek használatát annak ellenére, hogy a tilalom ez év januárjában hatályba lépett. A tagállamoknak 12 évük volt a felkészülésre.

Frissítés: Magyarország továbbra sem kívánja módosítani a jövedéki adóról és az ágazati különadóról szóló törvényt - közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM). A kormány szerint az Európai Bizottság által vitatott magyar jogszabályok teljes mértékben megfelelnek a közösségi jognak és készek arra, hogy magyar álláspontot mindhárom kötelezettségszegési eljárásban az Európai Bíróság előtt is megvédjék.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/37862


251 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



 

Csák Máté vagyok, a Felvidék ura. III. András halálával kihalt az Árpád-ház, és megnyílt az út, hogy enyém legyen a Szent Korona. De ehhez előbb le kell győznöm vagy hűbéresemmé kell tennem a többi oligarchát.

 

Válassz engem a Kard és Korona társasjátékban, hogy Pozsony, Nyitra és Gömör vármegyék mellé az egész Magyar Királyságot meghódítsuk!

(X)

nem baj
főzzük svarcban

apropó: miként érhető el a Lagarde asszony adómentessége egy átlagEUpolgár számára?

Válaszok:
julianus | 2012. június 21. 15:23
CyB | 2012. június 21. 15:54

Egy EU szabványoknak megfelelő tojóketreccel. ;-)


Görögország, Spanyolország, Olaszország, szélsőségek előretörése, Európa lemaradóban Ázsia és az USA mögött. A közös valuta összeomlóban. A lényeg a tyúkketrec és a pálinka otthoni főzése. Ne csodálkozzunk Brüsszel népszerűtlenségén.


"...s mielőbb tiltsa be a hagyományos tojóketreceket."

Hamubasült Iván és a kolhozbeli tyúkocska
(Szovjetorosz népmese)

Ivánuska, bolonduska
hever a kemencesutba'
egész nap. Ettől oly hamvas.
Mit tesz ott? Tán könyvet olvas?
Vagy épp áldott nap számolja
pénzét melyik bankba hordja?
Nem teszi: a napot lopja.
Költögeti anyja-apja:
"Kelj fel, kelj fel Ivánuska!
Ne legyél már olyan lusta.
Felserkentek kakas szóra,
már a tyúkok is azóta..."
"Én csak fekszem a tyúkokkal,
de nem kelek velük okkal:
egész nap csak kapirgálnak
(legfeljebb kakasnak állnak
meg csupán egy pillanatra!),
kotkodálásuk a mantra!"
"Hej te világ hétalvója!
hát a tojást vajh' ki tojja?
Nagybelű! örülsz a monynak.
amit e madarak nyomnak!"
" A monyt nekem Mása hozza:
ott dolgozik a kolhozba!
Bugyijába két tojást rejt:
egy se zápult, egy se selejt!
Ha eljár motozó keze,
azt hiheti bakmenyecske!"
"Láttál már kolhozi tyúkot,
amelynek ketrece csukott?
Egy ketrecbe húsz tyúkocska
préselődik, mint a kocka.
Levágták a büszke csőrét,
nem hagytak neki csak lőrést,
ahol a monyát kinyomja,
más egyébre nincs is gondja:
minden nap kap egyen-tápot,
más egyebet nem is látott-
Nincsen neki más szervize,
minden napra egy korty vize..."
"Hisz akkor a tyúknak,...biztos!
eljött már a kommunizmus!"
---------------------------
Tanulság:
Szabad világ, szabad tyúkja
a fejét homokba dugja,
ha akarja,...s körbe futhat:
érezheti magát struccnak!

Válaszok:
gvarga10 | 2012. június 21. 17:45
Ígymegyez | 2012. június 21. 21:15
vaktyúk | 2012. június 21. 21:32

A hajdanvolt anyaországi pálinkák dicséreti

Haj, de dicsértem a szerencsét,
ha kaptam egy üveg cseresznyét:
"Csau"* világban egy palack
isteni volt...Hát a barack!
Vajon oly jó hányásom lesz még?!

*Ceausescu


Adómentes pálimka főzés van volt és lesz. Brüsszeltől függetlenül. Évszázados hagyomány.
A hatástanulmány ügyet a verespataki beruházásnál forszíroznám a helyükben.
Ami a tyúkketreceket illeti, az import tojás, hús esetében kellene vizsgálódni elébb.
Így az a benyomás alakul ki, hogy Brüsszel a tagállamok gazdaságának tönkretételében érdekelt.


A behodoló fidesz kormány meg rögtön teljesíti majd a gazdi kivánságát!
Hiszen ugyanez történik most a jegybank törvénnyel.
Elég már ebből a kétkulacsos politikából amit a fidesz művel!Itthon keménykedik meg elmondja az embereknek hogy nem leszünk gyarmat meg velünk nem lehet mindent megtenni aztán meg jön egy levél és pontról pontra behodolnak.
Ide radikális változás kell aki végre mer nemet is mondani nem pedig ezt a semmire nem jó langyos hintapolitikát folytatni.

Válaszok:
ördöngös pepecselés | 2012. június 21. 15:51

gondolom ha jön egy kamion akkor te tövig nyomod a gázt

csak úgy radikálisan

Válaszok:
radical | 2012. június 21. 17:16

Nagyon helyes, az alkohol az egyik legundoritóbb drog amit valaha az emberiség felhasznált, előállitásának és fogyasztásának korlátozása igencsak időszerű hazánkban.

Eleve érthetetlen számomra az Embertől Aki Még Sohasem Hazudott, és aki szerint a Polgár Aki Drogokhoz Nyúl, az Ördöggel Cimborál, hogy vehette ki a szabályzott, adózott termékek köréből a tömény szesz nevű kemény drogot.

Válaszok:
ördöngös pepecselés | 2012. június 21. 15:56
raoul renier | 2012. június 21. 17:56

És bizom benne, amikor svarcban főzöd ezt a szennyt, a drogdilereknek kijáró bánásmóddal fognak lerohani Orbán TEK-es katonái:)


CsernoYBielo: te aztán fekete fehéren látod a világot

Válaszok:
CyB | 2012. június 21. 15:58

Csak elvárom az egyenlő elbánés elvét.

Válaszok:
ördöngös pepecselés | 2012. június 21. 16:01

A kupicát meghagyom az ilyen droggfüggő egyedeknek mint te;)


Ezért érdeklődtem a Lagarde asszony felől hátha te tudod hogy ő miért főzheti fehéren

egyébként mit tolsz?

Válaszok:
CyB | 2012. június 21. 16:05

Állatjólét igen.
Emberjólét smafu.


Szabadságharc van polgártárs, nemzeti szuverenitás és sajátos magyar logika szerinti megoldások.

Kit érdekel Lagarde:)?


Nem a pálinka itt az igazi téma, hanem a környezetvédelmi engedélyezés. Pillanatnyilag Magyarország az egyetlen állam Európában, ahol - a kiemelt beruházásokról szóló törvénynek "köszönhetően" - érdemi környezeti hatásvizsgálat nélkül lehet felépíteni egy új atomerőművet (aminek a hatásai - ha elb@sszák - aligha állnak meg a határoknál). Az EU itt nyilván nem csak értünk aggódik, de értünk IS (szemben a kormányunkkal), ezt jó lenne észrevenni.


Mifasz van? Nem fogy a zimportpancs oszt megorroltak a beszállító multik?

Hát így fogy el az önrendelkezési jog szépen lassan...

Holnaptól már majd szarni is csak vezényszóra lehet, EU-s hatástanulmányok alapján...

Nem tudom, sírjak-e, röhögjek?


De tényleg, dolgozzon a vidéki polgár, ne az otthon főzőtt ingyen pálinkába meneküljön a napi gondok elől, a jó keresztény nem fogyaszt drogot hogy elnyomja a problémáit:)


Moszkvából Brüsszelbe, csöbörből vödörbe!


Kezd kissé unalmassá válni az Unió azon törekvése, hogy hazánkban más mértéket alkalmazzon, mint az EU-s elitben. A kifogásolt rendelkezésekre ami közvetlen közelünkben is számos példa és gyakorlat van. Miért, milyen alapon szabad nekünk kevesebbet, mint másoknak? Ráadásul feltűnően az országot diszkriminatíven kezelő vállalkozókat, főként részben, vagy teljesen állami tulajdonban lévő vállalatcsoportok üzleteit védi az Unió!


Bizom benne, hogy egy napon a sitten végzed érte, elszakitva a családodtól, munkahelyedtől, minden szeretedtől. Ott ahol a drogosok helye van.


"Az uniós testület megállapította, hogy Belgium, Ciprus, Franciaország, Görögország, Hollandia, Lengyelország, Magyarország, Olaszország, Portugália és Spanyolország továbbra is engedélyezi a hagyományos tojóketrecek használatát annak ellenére, hogy a tilalom ez év januárjában hatályba lépett. A tagállamoknak 12 évük volt a felkészülésre."

Felszólítom az Úniót, hogy oldja már meg ezt a rohadt válságot, 2008 óta négy évük volt rá, és még mindig nem tudnak semmit felmutatni.

Ha az Úniós félistenek, akiknek a szavától nekünk egyből vigyázzba kéne állnunk, csak a pálinkafőzéssel, meg a tyúkketrecekkel képesek foglalkozni, ha szmukra most ez a legfontosabb, akkor húzzanak el a francba, és zárjuk be ezt az Úniónak nevezett kócerájt.


Bezzeg a kullancsokat nem irthatjuk, mert az általuk okozott agyhártyagyulladásba legalább bele lehet halni. A lényeg, hogy pusztuljon az ember!De a tyukoknak kullancsoknak legalább felvirradt.Mégiscsak jó valamire az eu.


Hogy dögöljenek meg. Ami sok az sok. Sebaj, nagyapáink is megfőzték feketén. Eddig is utáltam az EU - t, de ez már túl sok. Ennyire még Moszkva sem szólt bele a dolgainkba. Be is kapok egy felest mérgemben.

Válaszok:
CyB | 2012. június 21. 16:49

Csúsztatsz.

Moslékot csak az az állat nem kaphat amelyik kereskedelmi forgalomba kerül.
Élelmiszer biztonsági okokból, ellenőrizetlen, fertőzés veszélyes, nyomon követhető táplálékot ne kapjon.

Szerintem érthető.


Elég nagy szánalom az aki a napi betevő pálinkáján háborodik fel ez EU ellen.


Legyen benned tartás, ennyire ne kattogj.

Válaszok:
HakapesziM | 2012. június 21. 17:00

Nagyon ide való hozzászólás, vazeg. És mi a véleményed a témáról, kis DK-s?


"Az uniós szabályozás szerint viszont teljesen nem, csak 50 százalékkal lehetne csökkenteni a pálinka jövedéki adóját."

Ez elég egyértelmű, szerintem borítékolható volt, hogy előbb-utóbb ez lesz belőle. Meg az is borítékolható volt, hogy a nép felháborodik, hogy "minekugatbrüsszelbeledolgunkba". Ez meg jól jön kormányunknak, fontos, hogy a nép mellett álljon szabadságharcában...


Kündű. Ezért szavaztál Horn Gyulára, mert 90-ben Brüsszel vonzott?


Én kezdettől fogva EU ellenes voltam, nem is szavaztam rá, tehát nem újkeletűek az érzelmeim iránta. A magyar mindig megfőzte, megitta a pálinkáját, és minden rendszerben meg fogja inni. De megdöbbentő, hogy ilyen szinten szólnak bele a dolgainkba. Még én sem képzeltem volna, pedig sosem voltam az EU híve. Tudom, sokat köszönhetünk nekik, épültek kerékpárutak, meg játszóterek, labdát kell adni a disznónak - igaz, mert láttam ilyet Hollandiában - mindenki érzi, mennyivel jobb, mint előtte.

Válaszok:
CyB | 2012. június 21. 17:11

Megint meg Brüsszel (az EB) ostorozása.
Csakhogy ezeket a szabályokat a tagállamok hozták, nem Brüsszel; ők kérték meg Brüsszelt arra, hogy ellenőrizze, mindenki betartja-e őket. Brüsszel csak a mukáját végzi.

És igen, a tagállamok ennyire voltak képesek. A fontos ügyeket nem adják ki a kezükből; el is fog maradni Európa mindenbe a versenytársak mögött.


anyatokat azt...

tenyleg forradalmat akartok?

az egy dolog hogy megdoglik az ember a meloba, de hogy mar egy palinkat se ihasson utana?!

mi a faszt akarnak ezek? unott sotlan droid kenyszermunkasokat akiknek meg szorakozni se szabad?


Nagyjábol háromilló regisztált alkoholista országa vagyunk, ahol Europa legszigorúbb drogtörvénye lépett életbe, és komolyan van polgár aki azon kesereg hogy nem lehet otthon ellenőrizetlenül cefrét főzni?

Egyrészt örülj, hogy egyáltalan fogyaszthatod masrészt eleve érthetetlen miért lehet házilag olyan drogot előállitani, aminek magas a szaktudás követelménye, melynek hiánya gyakran vezet selejtes, sűlyosan mérgező végtermékhez.

A mindig részeg, pálinkaszagú paraszt nem hungaricum és nem magyar sajátosság, hanem kulturális szégyen.

Válaszok:
HakapesziM | 2012. június 21. 17:14
nomármost 1 | 2012. június 21. 19:39

Na ne fárassz. Ezek után nincs közös témánk. Ittál már pálinkát egyáltalán?

Válaszok:
CyB | 2012. június 21. 17:21

Te is jól tudod hogy a politikában ez nem így működik.
A meghunyászkodásnak látni az elmúlt 22év eredményét!
Minnél jobban engedtünk annál jobban ránkszáltak!
Ezt nem igaz hogy nem látod!
Lehet hogy valamin változtatni kellene?


Ittam természetesen.

'Ezek után nincs közös témánk'
Azt gondolom eljuthattál már a drogfüggés első igaz fokára, a mentális függésig, dependenciáig ahol már képtelen vagy elképzelni az életedet anélkül, hogy az alkohol fogyasztás resze legyen, igy neked önkéntelen reflex az alkohol melleti fellépes, és annak védelme.

Igy nyilván nem lesz közös témánk;)

Válaszok:
HakapesziM | 2012. június 21. 17:26

Szeretem az italt, minek tagadnám. Az igazi alkoholista tagadja, ő soha...

Válaszok:
CyB | 2012. június 21. 17:42

Ez igen csak ingatag menedék:)

Rengeteg alkesz beismeri a függőségét, és nevetve leszarja, mert neki mindegy.

A mai magyar drogpolitika álláspont szerint, ha nem uralkodna benne kegyetlen nagy kettős mérce, (nyilván mer a szavazó bázis jelntős részének ez a drog napi szükséglet) hatósági eljárás, kényszergyógykezelés, és visszaesés ,vagy forgalomba hozatal esetén börtönbüntetés járna.

Ehez képest szerintem örülnöd kéne hogy egyáltalán fogyaszthatod.

Válaszok:
HakapesziM | 2012. június 21. 17:50
Himalája | 2012. június 21. 18:04

Nem ártana néhány biztost szabvány tojóketrecben
tartani,hogy bele ne piszkoljanak más állattartási gyakorlatába!


Örülök is. Magyarországon nem fogják tudni megtiltani a szeszfőzést, ez nem Svédország, Norvégia, rengeteg a jó gyümölcs, szőlő, nem olyan komplikált pálinkát főzni, meggyből jó - és nagyon egészséges - bort készíteni. Nemzeti italunk, ha nem vezetek, el sem tudom képzelni, egy jó reggeli szalonnázás előtt, hogy ne igyak meg egy - két kupicát. A feleségem alig iszik, de ha megtaknyosodik, már keverem is neki mézzel a három centit. Kíváló gyógyszer is sok esetben.

Válaszok:
CyB | 2012. június 21. 17:59

"Nagyon helyes, az alkohol az egyik legundoritóbb drog amit valaha az emberiség felhasznált, előállitásának és fogyasztásának korlátozása igencsak időszerű hazánkban."

Te teljesen életidegen hülye vagy, egy holdvilágot kanalazó idealista.

1) A magyar gazda mindig is főzött és főzni fog pálinkát, nem feltétlenül azért, mert be akar rúgni, hanem mert fájna a mentalitásának, hogy a hulló gyümölcs kárba vesszen.

2) Mióta a világ világ, a nehéz mezőgazdasági munkához mindig ittak és énni fognak pálinkát. Nem azért, hogy berúgjanak tőle, hanem hogy bírják a gyűrődés. A napszám ma is egy pálinkával kezdődik: aztán lehet végigkapálni oda-vissza a sort. Mire visszaér az ember az elejére, teljesen kiizadja magából, ideje sincsen bebaszni.

3) Tudok egy országról, ahol a hozzád hasonló lángelmék propagandájának engedve egyszer törvényileg betiltották a szeszes italok forgalmazását. Amerikai Egyesült Államoknak hívták, és ott lett még csak jó világ a prohibíciós érában! Soha még olyan kormányzati intézkedést, ami a Volstead Actnél hatásosabban megizmosította volna a szervezett bűnözést.

Válaszok:
CyB | 2012. június 21. 18:07

Kolombusz tojása.
Egyszerűnek látszik,de nem az EU részére!
Ismerjük a problémát,bár ha most vinnének tojást kolumbuszék,igencsak meggyülne a bajuk egy sor
állategészségügyi szabállyal,úgyhogy elmenne
a kedvük tőle.A tyúkot biztosan a kapitányi kajütnél nagyobb ketrecbe kellene elhelyezni,tilos szekszuálisan molesztálni,stb.
A legnagyobb baj azzal volna,hogy mely nemzet tekintse magáénak a kolumbuszi bölcsességet.Mert ugyebár a fáma szerint Kolumbusz olasz (itáliai)
volt.Cristoforo Colombo.Másrész spanyol.
Cristofor Kolombo,vagy portugál,Cristobal Colon.
Most melyik ország "védetheti le" a "TOJÁSÁT?"


Ezzel a viselkedés mintáddal súlyos károkat okozol a magyar társadalomnak, amit a magyar társadalom ennél jóval jelentéktelenebb veszélyt és kockázatokat hordozó szer esetén igen látványosan büntet.

Örülök, hogy örülsz, mert az eredeti téma inditó felvetésem az volt (némileg provokativan), hogy szánalmas ezen megindulni az EU ellen, és most hogy a fentieket sorba vettük talán azt is érted, hogy a kivételezett helyzeted a drogfogyasztási mintázatok terén, minimum egy köszönömre kéne, hogy sarkaljon hogy nem tiltották még be a picsába, és nem hözöngésre.

Válaszok:
HakapesziM | 2012. június 21. 18:10

"Ehez képest szerintem örülnöd kéne hogy egyáltalán fogyaszthatod."

Én például örülők. Örülök, hogy méltósagos Urunk kegyesen megengedi bizonyos élvezeti cikkek fogysztását, és mint polgári jobbágy csak annyi hálával tarozok e kegyes engedélyért, hogy az urunknak megfizetem jogos jussát, a jövedéki adót. Urunk jogos igénye az én pénzem, hisz én az ő jobbágya vagyok, és hálám jeléül ezt köteles vagyok megfizetni, és a romlás, rablánc sújtson ha méltoságos Urunkat kár éri e végtelenül nagy jóságáért.

Így gondoltad?

Válaszok:
CyB | 2012. június 21. 18:11

"Mióta a világ világ, a nehéz mezőgazdasági munkához mindig ittak és énni fognak pálinkát. Nem azért, hogy berúgjanak tőle, hanem hogy bírják a gyűrődés."

A jó kereszténynek nincs szüksége drogra hogy birja az Isten álltal reá kirovott kötelességet.

'A magyar gazda mindig is főzött és főzni fog pálinkát, nem feltétlenül azért, mert be akar rúgni, hanem mert fájna a mentalitásának, hogy a hulló gyümölcs kárba vesszen.'

Haha:D Te is komolyan benne vagy már a függésben ha ilyen oltári hülyeségeket beszélsz. Alkoholt azért föznek hogy berugjanak az emberek, ha nem igy lenne akkor tejet innanak.


'Tudok egy országról, ahol a hozzád hasonló lángelmék propagandájának engedve egyszer törvényileg betiltották a szeszes italok forgalmazását. Amerikai Egyesült Államoknak hívták, és ott lett még csak jó világ a prohibíciós érában! Soha még olyan kormányzati intézkedést, ami a Volstead Actnél hatásosabban megizmosította volna a szervezett bűnözést.'

Én tudok egy egész civilizácios szegmenst amelyik a drogok indokolatlan, értelmetlen, es politikai inditatásu tiltásával (nem szabályzásával) elérték hogy több 10millió fiatalt érdemtelenül börtönbe zártak, egy egész országot a belháborúba taszitottak, rengeteg bűnszervezetet juttatak kinem apadó bevételhez.

Egyébkent a korlátozás, nem tiltás. Az hogy nem főzhet a vidéki paraszt bármi szirszart össze, az több mind helyes döntes, és egyáltalán nem jelenti az alkohol tiltását.

Válaszok:
Himalája | 2012. június 21. 20:53

Nem érted. Megvagyok én pálinka nélkül is, de szeretem, egészséges, 110 kilós, jóétvágyú, viszonylag fiatal ember vagyok. De nekem NEM tiltják meg, hogy az alapvető szokásaimon változtassak. Ha dokik azt mondják, hogy tegyem, megteszem, én sem akarok fiatalon elpatkolni. De nekem ne írja elő az EU mit igyak, egyek, tudom barbár vagyok, de így nem tudok azonosulni a nagy össz - európai gondolattal.

Válaszok:
CyB | 2012. június 21. 18:16

Hát ha neked annyira fontosak a napi feleseid, hogy akár megalázkodva, térdencsúszni is hajlandó lennél mint valami alattvaló, akkor igen.

Mindenki másnak elég ha csak átgondolja a helyzetét, és örül neki hogy piálhat.


Márpedig ezer helyen megmondják neked különböző szervek, hogy mit tehetsz és mit nem.

Látva hogy az alkoholhoz képest, jóval emberbarátabb, társadalmi szempontbol kevésbe kockázatos, egésszségügyi szempontbol kevésbe káros drogokal hogy elbántak a nemzetközi és hazai szervek (a most itt hőzöngök jelentős részének halgatolagos támogatásával), én azt gondolom iegncsak túlértékeled a helyzeted amikor dacoskodsz, hogy márpedig neked senki ne mondja meg mikor mit fogyasz.

Örülj, hogy nyugiba béken hagynak.

Nagyjából ennyi.


Egy 27 éves srác vagyok:)


Ezek szerint a drogfogyasztas egyik legundoritóbb formája jobboldali tulajdonság?

Hogy fér ez össze Orbán Viktor szavaival:)?


AZONNAL KILÉPNI AZ EU-BÓL !!!!!


Szégyen és gyalázat, de nem olvastam még Nyírőt. De, köszönhetően a balliberális felhajtásnak, figyelmem feléje fordult, és a közeljövőben pótolom a hiányosságokat.


Hölgyek, Urak!

Az EU-nak nem az a problémája velünk, hogy magunknak főzzük a pálinkát és hülyülünk tőle!
Ez rendben van, egybevág az "Ő" elképzeléseikkel!!!

A bajuk az, hogy NEM FIZETÜNK ADÓT UTÁNA!!!

Na, erre már én is azt mondom, a kurva anyjukat!!!


Megdöbbentő ami itt folyik, az EU és Magyarország között. És Hofi nem érhette meg ezt.....


Önkéntelenül adódik a kérdés Te alkoholista voltál? Mert a leszokott alkoholisták ilyen fékeveszett ellenségei az italnak.


Mi van alkeszkám? Beszartál, hogy viszik a ner-ed egyetlen vívmányát? :P


Az Únió úton van Madách falanszter jelenetének a megvalósítása felé !


"A jó kereszténynek nincs szüksége drogra hogy birja az Isten álltal reá kirovott kötelességet."

Semii jogod beleszólni mások szükségkleteibe, nem még hogy eldönteni, kinek milyen szükséglete legyen vagy ne legyen.

"Alkoholt azért föznek hogy berugjanak az emberek, ha nem igy lenne akkor tejet innanak."

Teljesen mindegy, milyen okból isznak. Az ő dolguk, nem a tied.

"Egyébkent a korlátozás, nem tiltás"

Ha olyan tevékenységet korlátozol, ahol nincs áladozat és nincs kár akkor az felér a tiltással.

"Az hogy nem főzhet a vidéki paraszt bármi szirszart össze, az több mind helyes döntes, és egyáltalán nem jelenti az alkohol tiltását."

Semmi jogod eldönteni, hogy mit főzhet a paraszt és mit nem.

Válaszok:
CyB | 2012. június 21. 22:29

Áthallások

Kitty-kotty...
http://www.folkradio.hu/hirek/..

Válaszok:
vaktyúk | 2012. június 21. 21:35

nyilvánvalóan a tyúkketrec és a házi pálinka a legnagyobb probléma ajrópában, ezért aztán megérte közel 6 évtized népek barátsága

ha összeomlik a brüsszelokrácia, ki fogja a kávéfőzők zajszintjét szabályozni?

belegondolni is rettenetes


Kedves Cyb!


A probléma a következő:

Libatoll,
Libamáj,
Pálinka...


Aztán majd sorban jön az összes többi amit betiltanak, vagy ellehetetlenítenek álszent dumákkal.

Kolbász, Tokaji,pirospaprika, kolbász, lecsó... Szép lassan felszámolni a gyarmatok termékeit, piacait és hagyományait, így megy ez.

Mi voltunk és talán még vagyunk a világelsők a libamájpiacon, ami rengeteg pénzt hozott. Ez zavarta a francikat és lám máris változott a szabályozás....ha sikerült is megőriznünk a piacvezető pozíciónkat, rengeteg pénzt buktunk ezen is és még sok máson.


Hamarosan kitalálják, hogy a Matyók kooperáltak a nácikkal ezért a hímzést is betiltják, a kalocsait is mert ők is ezt tették. Aztán ne is beszéljünk a rovásíró őseinkről. Már Árpád apánk is lepaktált Adolffal, úgyhogy a rovásírás és a hagyományőrzés is a fasiszta reakció melegágya....

Kell folytatnom?

Válaszok:
Arslan | 2012. június 21. 21:48
alkar70 | 2012. június 21. 21:57
alkar70 | 2012. június 21. 22:01
CyB | 2012. június 21. 22:21

Igen direkt írtam kétszer a kolbászt, mert szeretem, hogy rohadjanak meg! :D


A Mekong delta melyik európai ország területén van?

Válaszok:
Tüke63 | 2012. június 21. 22:46

Az EU álláspontban semmi meglepő nincsen. Amikor a dakota bejelentette az otthoni főzés adómentességét,mindenki tudta - ő is - hogy ez ellentétes az EU joggal.

Abban bízott, hogy esetleg felmentést kaphatunk alóla, vagy abban, amit most itt látni, hogy az EU törvényszerű reakciója után az Unió ellen lehet hangolni a műveletlen embereket.

Szándékosan provokálja az Uniót és a magyar állampolgárokat, mert így látja biztosítva hatalmát.

Létérdeke a folyamatos hisztéria fenntartása.

Azonban én úgy tapasztalom, hogy ebből a hisztériából egyre több embernek elege van.


Valószínűleg figyelmetlenül olvastad a cikket. Senki nem tiltja be a pálinkát.

Az viszont tény, hogy a kormányunk örökös hazudozása és a törvények össze-vissza módosítgatása nem emeli az ázsiónkat Európában.

Ma egyértelműen a mi kormányunk a leghülyébb az Unióban.

Válaszok:
Arslan | 2012. június 21. 22:57

Nem akarlak elkeseríteni, de kolbászt spanyolországtól elkezdve nagyon sokfelé készítenek. Nem hungarikum a kolbász, legfeljebb a nálunk szokásos ízesítése az.

De ha utánaolvasol, a csabai kobász sem teiknthet vissza 100 évnél hosszabb múltra. (Ettől persze nagyon finom, én szeretem és büszke vagyok rá).

Pirospaprikát is sokfelé termesztenek a világon, és pár éve sajnos magyar tulajdonban lévő cégek keveredtek hamisítási botrányba.

Egyetértünk abban, hogy a hagyományainkra vigyázni kell, sőt, egyedül mi tudunk rájuk vigyázni és azokat megőrizni.


Micsoda kultusza van whisky - nek, vodkának! Persze, hogy megpróbálják aláásni a pálinka hírnevét, mert sokan ismerik e nevet külföldön is. Pedig a gyümölcspálinkának párja nincs, soha nem veszek Whiskyt vagy más löttyöt. Legendát kovácsolnak minden szar köré, de a minket ugye a pálinkaszagú, bűzös, bőgatyás, magyar paraszt jellemez.

Válaszok:
alkar70 | 2012. június 21. 22:10

Ember, miről írsz? Ki akarja a pálinka hírnevét aláásni?

Nem érted miről van szó? Az előállított mennyiség után jövedéki adót kell fizetni. Amit eddig a boltban vettél az után eddig is fizettek, meg ezután is fognak. Nem változik semmi.

Az EU azt kifogásolja, hogy az otthon (ellenőrizetlen körülmények között készült) pálinka után egyáltalán nem fizetnek adót. Itt egy kedvezményes kulcsot lehet alkalmazni.

Válaszok:
HakapesziM | 2012. június 21. 22:18

Nem értem, mire ez a nagy ajvékolás. Senki nem akarja betiltani a pálinka fogyasztást, sőt még a pálinka főzést sem. Az EU-nak csak a teljes adómentességgel van baja:

"Az uniós szabályozás szerint viszont teljesen nem, csak 50 százalékkal lehetne csökkenteni a pálinka jövedéki adóját."


Tudom, hogy Ausztriában nem adómentes. De egy bizonyos mennyiség alatt kedvezményt kap a főző az adóból.

Nagyon szigorú szabályozás van érvényben.

Nálunk most otthon mindenki abból és úgy főzhet pálinkát, amiből és ahogyan tud.

Én szeretem a magyar pálinkát, de Ausztriában is ittam olyan finom kisüsti (megy, alma, barack, atb.) pálinkákat, hogy az csuda.

A hagyományainkat nekünk kell a legjobb minőséggel megőrizni.


Nem gyurok semmire. A hozzád hasonló témában tájékozatlan ostoba droidok figyelmét keltem fel, hogy akkora kettős mércét alkalmaztok a témában hogy a szocik meg zsidók más ügyeikben innen lesik el, hogy is kel ezt "jól" csinálni.


De milyen alapon írja elő az EU, hogy én otthon mit csinálok? Tudom, a fejlett nyugat, az értékek, integráció, mi oda akarunk tartozni, jogok, labda a disznónak, HCPCCPCCP előírás, nincs zsíroskenyér a kocsmában, tilos bagózni, tlios libát tömni, melegek jogai, tolerancia, nincs alternatívája a tagságunknak, ha nem tetszik menjek Belorussziába stb. De tényleg, mit akarnak?

Válaszok:
alkar70 | 2012. június 21. 22:22

"Moslék tilos, az uborka csak egyenes lehet.
Hát a ..som nem kéne?"

Nem, mert csak az egyenes eu-kompatibilis!:)


Kedves Arslan!

Ma Magyarországon felbecsülhetetlen nagy károkat okozó kemény drog házi előállitásának adókötelessé tétele nem jelenti annak betiltását korántsem.

Egyébiránt komoly csalódással tölt el, hogy a drogmentes társadalom képét oly erőszakosan és arrogánsan másokra erőltető magyar kereszény-konzervativ jobboldali elemek, remegni, kapkodni kezdenek, feldultá válnak ha számukra kedves drog hozzáferhetőségét némileg korlátozzák.

Válaszok:
Arslan | 2012. június 21. 23:10

Hát mint edzett ember ezen a téren: a zárjegyes bolti egy szar, sokkal jobb a házi pálesz, a paraszt nagyon is tudja, hogyan kell készíteni. 50 fokos a jó pálinka, nem a bolti, rossz ízű, 35 - 40 fokos lötty, méregdrágán, valami fél méter hosszú, három centi átmérőjú, fantáziadús címkéjű üvegben. A bolti nem jobb minőségű, aki iszik páklinkát mindenki tudja.


Nem írja elő.

Svédországban lehet otthon sört főzni. Sok helyen lehet pálinkát is főzni - szabályozott körülmények között.

A magyar szabályozás az EU elveinek nem felel meg. Ezért módosítani kell.

De azok, akik ezt a szabályozást bevezették, tudták, hogy ez nem jó! Törvényszerű volt az EU válasza.

Bagózni sok országban tilos a kocsmában.

Válaszok:
HakapesziM | 2012. június 21. 22:26

Boldog vagyok, hogy EU polgár lehetek, el is morzsolok egy könnycseppet.


'Semii jogod beleszólni mások szükségkleteibe, nem még hogy eldönteni, kinek milyen szükséglete legyen vagy ne legyen.'

Ez jusson eszedbe, mikor az aktuális bálványod parancsára fenhangon, indulatosan kivánod mindenki rettenetes kinhalálát aki füvet mert szivni, vagy forgalomba hozni, ahelyett hogy veled részegedet volna a kocsmában, a kocsmárossal.


'Ha olyan tevékenységet korlátozol, ahol nincs áladozat és nincs kár akkor az felér a tiltással'

:D A gyorshajtásnal sincs áldozat, gondolom nem kell magyaráznom miért is büntetik.

Ismerem a logikai fonalat amit előre vezetsz. Áldozat nélküli bűncselekménynek hivjak. Az adókötelesség semmilyen tiltásal nem ér fel, ezer odalrol lehet bele olyan üzenetet csempészni ami megalapozotta teszi a sarcot.
A döntés nálad marad, megéri neked vagy nem éri meg.

'Semmi jogod eldönteni, hogy mit főzhet a paraszt és mit nem.'
Közösségben élünk. A mértéktelen alkohol fogyasztás pedig felboritja a közösseg rendjét, felszamolja annak létének alapjait.
Ha a paraszt nem csinalhat drogot magának otthon, csökken a fogyasztása.

Válaszok:
Himalája | 2012. június 22. 00:53

'Ehhöz mit szól a Junió?'

Azt hogy a Mekong-delta nem unios fenhantoság, és hogy a Heti Valasz az adó fizetők pénzén hozta létre a Kedves Vezető az I. Orbán kormány alatt, hogy a mai napig a párt agitprop kiadványát terjessze.

Szerintem valami ilyesmit mondanának:)


De komolyra fordítva: ez abszurdum. Nehéz belátni, mert benne élünk, nincs történelmi rálátásunk, könnyű elhinni, minden így jó ahogy van. Ez őrület, én még ilyet nem hallottam, hogy ennyire szabályozzák kívülről egy ország életét. Tudom, mi akartuk (?). Rosszul tettük. Meddig mehet még? Mit fognak még kitalálni? Én mindig amellet voltam, hogy itthon érvényesülök, nem megyek el, de ha egyszer elmegyek, nem Magyarországról megyek el, hanem Európából. Így nem lehet élni.

Válaszok:
CyB | 2012. június 21. 22:40
CyB | 2012. június 21. 22:44

Lassíts, keményebb időkben is megfőztük feketén, én hazait fogok inni ezentúl is. Lemegyek a szabolcsi rokonokhoz, elhozom a tíz litert demizsonban, hozzá az otelló bort, számla nélkül kifizetem a rokonoknak, úgyis jól el vannak eresztve, és nem fizetek adót érte, az EU meg rohadjon meg.


Brazília nagyon jön fel. Megoldom, ne aggódj.


Azért ne vágd magad hanyatt a nagy nemzeti dacoskodásban és sértetségben. Nézz utána a magyar történelemben, hányszor kényszerültünk külső tényező hatására cselekedni, majd ezen külső tényezők fenyegetési rátáját hasonlitsd az EU hoz.

Csapj le egy páleszt elötte hogy ne indulatosan egyoldalú haraggal kezd, hanem szerény objektivitással.


Meg eleve az Árpádhaziak után rengeteg olyan uralkodónk volt aki külföldi érdekeket szolgált, bábként került a trónra, és érdekes mód ha teletömte a legtekintélyesebb főurak zsebeit (az akkori nemzetet lényegében) akkor ez mindjárt nem is volt olyan hatalmas probléma.


Ajjaj, nagy a baj! A forradalom legnagyobb vívmánya is veszni látszik. Mi lesz így velünk?


Igen, van pénzem repjegyre. De még nem holnap indulok, sőt nem is akarok, de ha nem megy tovább kell valami terv.


A pangasius van európa területén, lüke!


Olvasni csak tudsz. Holnap még nem indulok. Óvatosan az Unicummal, ismerem, azt is szeretem, csalóka ital.


Igen! Próbáld meg értelmezni, hogy mit írtam! :)


Valószínűleg figyelmetlenül olvastad a hozzászólásomat...


Betiltani VAGY ellehetetleníteni. Ezeket említettem.

Valóban kolbászt máshol is készítenek, de nem így, valóban termesztenek pirospaprikát is, de nem véletlenül vette az angol királyi család a magyar pirospaprikát korábban, mert jó alapanyagból készült, jól feldolgozva. Aztán persze jöttek a balhék ott is, amikor keverték a spanyolországból származó ólomfertőzöttel. :)


Leszögezném évente kétszer fél cent töményet iszom, egyébként pedig havonta egy üveg sört...

Ettől függetlenül, alkoholt nem csak azért készítenek és készítettek, mert be akartak rúgni mint állítod.

Javaslom semmilyen szeszt tartalmazó gyógykészítményt ne használj. Már régen is sok esetben azért használták, mert kiváló oldószer és a megfelelő növényekből így tudták a hatóanyagot kivonni.

Nem mellékes, hogy a pálinkakészítéshez nem kell nagy tudomány. :) Gyümölcs kell hozzá és megfelelő főzőeszköz.

Aztán a másik ok pl. Olaszországban ahol kevés közvetlen fogyasztásra alkalmas víz van és volt, ott nem véletlenül szoktak rá a könnyű borok készítésére és fogyasztására.


Az alkoholnak mértékkel fogyasztva vannak pozitív hatásai és a szervezet képes maradéktalanul lebontani. Képes erre az emberi szervezet a THC-vel vagy éppen a Crack alapanyagával?

A másik ok amiért az egyiket tiltják a másikat nem, hogy az alkohol nem hallucinogén, legalábbis nagyon komoly mennyiség kell hozzá. :)

Bizonyos drogokat tiltani kell pl. a szintetikus szarokat mindenképpen.

Válaszok:
CyB | 2012. június 21. 23:36

Na ez fasza ezzel megfogtál. Bevallom lövésem nem volt idáig ezekről a tényekről.
Köszönom a felvilágositást, és legközelebb eleve egy hiteles forrást hozz kérlek, a kételkedés eloszlatása végett.


Még annyit, hogy a bolti szarokra még jó hogy kell adó...

Mindegyik tele van mindenféle adalékanyaggal.

Finomszeszből, aromával....


A nagy globalizációnak és a hozzá hű EU-nak hála hamarosan minden ilyen lesz.

Műanyag ízesítve aromával...


Ezeket a hülye uniós szabályokat csak azokra a balek országokra lehet ráerőltetni, akik szó nélkül elfogadják. A többiek meg szarnak rá. Most voltam egy osztrák vendéglőben, ott még blokkot sem adtak, viszont a sörük finom volt.


'Ettől függetlenül, alkoholt nem csak azért készítenek és készítettek, mert be akartak rúgni mint állítod.'
A megfogalmazás valóban sarkos volt. A fáról lehulott gyümölcs felett sopánkodó paraszt képére reflektáltam, aki szinte kényszerül a pálinka főzésre. Természetesen tisztában vagyok a sokrétű vegyi, ipari, gyógyászati felhasználással. Az általad felsoroltakon túl kiválló fertőtlenitő szer is.

Egyébként ma már kapni denaturált, gyógyszertári szeszt, igy a 'kényszer' minden aspektusból a múlté.


'Nem mellékes, hogy a pálinkakészítéshez nem kell nagy tudomány. :) Gyümölcs kell hozzá és megfelelő főzőeszköz'
Nem mellékes az üst fokozott robbanás veszélye, és a hozzánem értésből eredő metiles végtermék.

'Aztán a másik ok pl. Olaszországban ahol kevés közvetlen fogyasztásra alkalmas víz van és volt, ott nem véletlenül szoktak rá a könnyű borok készítésére és fogyasztására.'

Ahha:) Mert a forralt viz az egyébként technikailag komolyan felkészült társadalmat igényel (rengeteg helyen forralták az ivó vizet, már azelőtt, hogy pontosan tudták volna mi is történik.) Ugyan, persze van ennek alapja de ez 'urban legend' kategória inkább.


Az alkoholnak mértékkel fogyasztva vannak pozitív hatásai és a szervezet képes maradéktalanul lebontani. Képes erre az emberi szervezet a THC-vel vagy éppen a Crack alapanyagával? '

Nagyon elenyésző az a pozitiv élettani hatás amit az alkohol nyújt, ez inkább csak menedéke az alkoholfogyasztóknak, mint fajsulyos érv, ezzel szemben a _mértékkel_ fogyasztott THCnak valóban rengeteg, többszintű pozitiv élettani hatása van, rengeteg krónikus betegséget kezel tünetileg, vagy a kezelések mellékhatását normalizálja, nem beszélve a daganat védő hatásárol, es rekreácios potenciáljárol.

A crack érdekes kérdes. Az valójában a 'fehér' ember bűne. Természetesen a cracknek semmilyen pozitiv hatása sincs, szintetizált szabadbázisú kokain, ellenben a kokain természetes előfordulási formájában, a kokacserjeként a délamerikai indiánok évezredek óta fogyasztják 'népnemzetileg' annak frissitő es enyhe teljesitmény fokozó jellege miatt. Szerintük amig a nyugat nem kurta el a szent növényüket, és alázta le azzal hogy koncentrált kokain kivonatot keszitett belőle, jót tesz a testnek is és a léleknek is.


Nem eszek halat eleve.


Az első próbálkozásodra nem kívántam reagálni túl nyilvánvaló provokáció, de akkor lássuk.


Először is hogy mennyire buta vagy:

A "szegedi téliszalámi" Hungarikum és védett termék az EU-ban.

A szegedi szalámigyártás már Pick Márk előtt is létezett, igaz kisebb volumenű volt és ő is olasz mestereket hozatott, majd később kapott egyáltalán hentesipari jogosítványt.

Tehát van egy közel 140 éve sikeres cég, ez elismerésre méltó, tényleg. Ugyanakkor ne zsidó találmányként tálaljuk már a téliszalámit...

Tehát hogy világos legyen, a "szegedi téliszalámi" hungarikum, a Pick és a Herz pedig ezt a meghatározott követelmények alapján gyártó cégek.
Mellesleg utalást sem találtam rá, hogy Pick Márk zsidó lett volna de nem is lényeges, nyilvánvalóan ügyes üzletember volt és a gyerekei is. Ráéreztek, hogy mit érdemes gyártani.

Félinformációkra és "azt hallottam"-okra talán ne alapozzunk semmit. Pláne ilyen ostoba faji diskurzust.


Rubik Ernő akár az idősebb akár az ifjabb miért lennének zsidók? :D

http://hu.wikipedia.org/wiki/R..(g%C3%A9p%C3%A9szm%C3%A9rn%C3%B6k)

Az atombomba nem hungarikum...

Verseket és könyveket azért elég szép számmal írtak magyarok is, az más kérdés hogy őket kevésbé sztárolják... :) A sorstalanság szerintem pl. egy borzalmas könyv. A téma kapott Nobel-t.

Hungarikumok pedig ha már kik alkottak többet...

Zenei: 5/0

Erkel, Kodály, Bartók, Liszt és a Magyar népzene

Őshonos és nemesített állatok és növények: 10/0

Őshonos magyar kutyafajták: puli, pumi, mudi, kuvasz, komondor, rövidszőrű magyar vizsla, drótszőrű magyar vizsla, erdélyi kopó, magyar agár
arany sárfehér
cikta
cigája
magyar óriás nyúl
magyar szürke szarvasmarha
magyar racka juh
magyar tyúk
magyar mangalica
magyar lúd

Élelmiszerek és itt el kell ismernem a tévedésemet, külön megemlítik a Herz és a Pick szalámit, ugyanakkor az hogy rátelepedtek valamire nem jelenti, hogy tőlük származik. 24/4

Békési szilvapálinka
Csabai kolbász
Egri bikavér
Gönci barackpálinka
Gyulai kolbász
Hajdúsági torma
Herz budapesti téliszalámi (Herz)
Kalocsai fűszerpaprika-őrlemény

Kecskeméti barackpálinka
Makói vöröshagyma
Pick szegedi téliszalámi (Pick)
Surjányi hústermékek
St. Hubertus (Zwack)
Szatmári szilvapálinka
Szabolcsi almapálinka
Szegedi fűszerpaprika-őrlemény

Szikvíz
Tokaji aszú
Túró Rudi
Unicum (Zwack)
Konyakos meggy desszert
Mákos guba
Disznósajt
Pörkölt - nokedlivel

Gyógyhatású készítmények: 3/1

Szent-Györgyi Albert által izolált C-vitamin és a P-vitamin.
Semmelweis Ignác – Az anyák megmentője
Béres József - Béres-csepp

Magyar népmesék: sokszáz/0


Néprajzi: 3/0


Mohácsi busóálarc
Matyó hímzés
Kalocsai hímzés



Feltalálók: 23/9,5

3,5" FDD (flopilemez) – Jánosi Marcell (Magyar)
Arteriográf* – Illyés Miklós (Magyar)
Atombomba – Szilárd Leó, Wigner Jenő, Teller Ede
Basic nyelv – Kemény János
Dinamó – Jedlik Ányos (Magyar)
Eötvös-inga – Eötvös Loránd (Magyar)
Golyóstoll* – Bíró László József
Hafnium, valamint az izotópok használata – Hevesy György
Hangosfilm – Mihály Dénes(Magyar)
Helikopter – Asboth Oszkár (Magyar)
Hidrogénbomba – Teller Ede
Holográfia* – Gábor Dénes
HoloVízió 3D megjelenítő - Balogh Tibor (Magyar)
Jendrassik-gázturbina – Jendrassik György (Magyar)
Microsoft Word és Excel – Simonyi Károly (Magyar)
Morfinnyerés szárított mákgubóból - Kabay János (Magyar)
Neumann-elvek – Neumann János
Nukleáris láncreakció – Szilárd Leó
Porlasztó* – Bánki Donát és Csonka János (Csonka- Magyar)
Részecskegyorsító – Simonyi Károly (Magyar)
Rubik Ernő által megalkotott logikai játék a Rubik-kocka (Magyar)
Szódavíz – Jedlik Ányos (Magyar)
Telefonközpont* – Puskás Tivadar (Magyar)
Torlósugár-hajtómű – Fonó Albert
Transzformátor* – Bláthy Ottó, Déri Miksa, Zipernowsky Károly (Magyar,Magyar, Osztrák)


Ennyit arról hogy kik alkottak több hungarikumot....

Válaszok:
Arslan | 2012. június 22. 00:30

Az atombombát félrenéztem, az elején, ettől függetlenül meghagynám az amcsiknak ezt a dicsőséget, végülis ők az eddigi egyedüliek akik használták...


"Microsoft Word és Excel – Simonyi Károly (Magyar)"

Nem hagytam ki...

Azoknál hagytam ki akik zsidó származásúak, vagy akikről nem találtam infót, de nem voltak Magyarországon a II. VH alatt.


Nem én kezdtem el megint faji kérdést csinálni a dologból,(mert szerintem nem az) hanem te aztán erre még ráindult next is, sugallva hogy a buggyosgatya és a fütyülős barack az egyedüli magyar termés...

Általában ti szoktatok arra hivatkozni hogy a Nobel-díjasok és Hungarikumok alkotói közt ki a zsidó... én leszarnám. Büszke vagyok az eredményeikre amikkel öregbítették hazánk hírnevét, de azt nagyon nem szeretem, ha teljesen hülyének néznek.


Ok akkor betiltjuk az otthoni főzést, de 50 liter alatt nem szankcionáljuk... ENNYI!

OFF: Az egész mandira ráférne egy trolltakarítás. Mondjuk szánalmas, hogy sokan nem veszik észre a nyilvánvaló trollt és etetik:)


Ezért járt neked a +1!

Egyetértek!
A Radnóti példa pedig a legjobb, ő szívvel-lélekkel magyar volt, még ha zsidónak is született.


@Himalája: "Ha olyan tevékenységet korlátozol, ahol nincs áladozat és nincs kár akkor az felér a tiltással"

@CyB: "A gyorshajtásnal sincs áldozat, gondolom nem kell magyaráznom miért is büntetik. Ismerem a logikai fonalat amit előre vezetsz. Áldozat nélküli bűncselekménynek hivjak."

Majdnem elkaptad a fonalat. Más a gyorshajtás és más a szeszfőzés. Te mindegyiket áldozatnélküli bűncselekménynek nevezed, holott ez nem így van.

A gyorshajtónál azért lehet bűncselekményről beszélni, mert a többi embert megfossza a védelem lehetőségétől (időben elugorni, lefékezni, stb). Ezzel lopja védekezési képességüket. Úgyhogy a gyorshajtó kárt okoz a biztonságban noha nincs áldozat. A hozzászólásomban az áldozat mellet szóbahoztam a kárt is.

A szeszfőzésnél ilyen helyzet nem áll elő. Ettől nem lehet még csak áldozatnélküli bűncselekménynek sem nevezni.


@CyB: "Az adókötelesség semmilyen tiltásal nem ér fel, ezer odalrol lehet bele olyan üzenetet csempészni ami megalapozotta teszi a sarcot.
A döntés nálad marad, megéri neked vagy nem éri meg."

Amennyiben az adókötelesség mulasztása nincs büntetve.

Válaszok:
CyB | 2012. június 22. 01:20

Engem tényleg nem érdekel senki származása Magyarországon, ha az országért az ittélőkért tesz. Ellenben akik folyamatosan feszültségeket gerjesztenek a származásukra hivatkozva azokat nem csípem.

Ha valaki származására hivatkozva lehet áldozat, akkor elkövető is, és ezt nem lehet úgy hogy az egyik csak áldozat a másik csak elkövető lehet.


Szerintem ez mellé ment :)


`A gyorshajtónál azért lehet bűncselekményről beszélni, mert a többi embert megfossza a védelem lehetőségétől (időben elugorni, lefékezni, stb). Ezzel lopja védekezési képességüket. Úgyhogy a gyorshajtó kárt okoz a biztonságban noha nincs áldozat. A hozzászólásomban az áldozat mellet szóbahoztam a kárt is.`

Elején kijelenteném, nem áll szándékomban bűncselekményként lefesteni a szesz főzest.

Az összehasonlitást a következő alapján gondoltam: Ahogy a gyorshajtás is egy jővőbe vetitett esetleges esemény bekövetkeztére alapozz, ugyanúgy, a mértéktelen alkohol fogyasztás kialakulásának körülményeit gátolni is egy esetleges jővőbe vetitett drasztikus viselkedés változás alapján lehet indokolni.

Egyik eseteben sincs valódi sértett mikor a szabályokat áthágod.


'Amennyiben az adókötelesség mulasztása nincs büntetve.'

Ezt nagyon tág. Gondolom nem érzed úgy, hogy a kenyér, az áram, a benzin, a pia, a cigi, akármi tiltva lenne számodra?

Nem könyiti meg ez igaz, és visszaveti a házi termelést. De ez is a célja.

Válaszok:
Himalája | 2012. június 22. 11:37

Nos, Krúdy esetében ez nettó hazugság. "1926-27-ben legalább tíz éve lappangó betegsége ledöntötte lábáról; a Liget-szanatóriumba került. Szervi szívbaj, nehéz légzés, beteg gyomor, máj, tüdő. Le kellett szoknia a lucullusi lakomákról-ivászatokról is."
Egy ideig sikerült megtartóztatni magát, de később, számos egzisztenciális és magánéleti problémájának hatására ismét inni kezdett. Féloldali szélütés is érte, melyből még felépült, de néhány évvel később számos betegsége még jobban elhatalmasodott rajta. 55 éves korában hunyt el.
Mi a f@sznak kell itt városi legendákat terjeszteni?


Mindenki úgy vágja haza az életét, ahogy óhajtja! Csak a tököm tele van az olyan legendákkal, amik úgy kezdődnek, hogy x.y (nagyapám, dédapám, Gipsz Jakab :) is ivott, dohányzott egész életében és mégis 90 (100, 120) éves korában halt meg.
Amúgy az EU nem a pálinkafőzést, -fogyasztást szankcionálja, csak a közös adózási szabályokat nem hagyja megszegni. Arról meg nem tehet, hogy miniszterelnökünk pont ezzel a nagy szabadságharcos vívmánnyal lelkesítette fel hazánk szeszkazánjait.


Jól olvasd el, hogy mit veszel. Ma már nem merik bármire ráírni, hogy "Szilvapálinka", hanem azt írják rá, hogy "Szilva ízű szeszesital"... Ezzel ellentétben a házipálesz az legalább házipálesz. Lehet, hogy a házi kotyvasztások nem jó pálinkák. De legalább pálinkák és nem pálinka ízű szeszesitalok.


Ha nem eteted a trollt, éhenhal. Ha meg van értelmes téma, hadd mondja.

Emlékezz Figyellek-re.


francokat, egy sima fuves lompos punk, aki azon kesereg hogy a drogjat amit o szeret nem engedik, de inni meg (amit a vega kakabele nem bir) szabad :)


Kezdjük a kommersz italokkal,azokat például azonnal betiltanám.Hogy miért,azért meg kellene nézni az üveg cimkéjét.Etil-alkohol! és aroma.
Más:ha nekem van egy kertem és megtermelem benne a gyümölcsöt,zöldségféléket és nem kereskedek vele,akkor senkinek semmi köze hozzá,nem hogy még a munkámért,költségeimért még fizessek is plusszban valamiféle adót.


"Az összehasonlitást a következő alapján gondoltam: Ahogy a gyorshajtás is egy jővőbe vetitett esetleges esemény bekövetkeztére alapozz, ugyanúgy,"

Nem. A gyorshajtás nem egy jövőbe vetített esemény bekövetkezése. A gyorshajtás egy azonnali kár. A többiek azonnal meg vannak fosztva a védekezés lehetőségétől.

@CyB: "a mértéktelen alkohol fogyasztás kialakulásának körülményeit gátolni is egy esetleges jővőbe vetitett drasztikus viselkedés változás alapján lehet indokolni."

Nem. Ez akkor sem álná meg a helyét, ha ez minden esetben ezt eredményezné. Mert ugyanis mindenkinek joga van úgy viselkedni, ahogy akar, amennyiben ez másoknak nem okoz károkat. Ez az egyik dolog, a másik, hogy magánügyekbe szólnak bele.


@CyB: "Nem könyiti meg ez igaz, és visszaveti a házi termelést. De ez is a célja."

Az adók célja, hogy e legalizált fosztogatással a hatalom jövedelemre tudjon szert tenni. Általában azok szeretnek ebbe sok minden mást belemagyarázni, kik munkahelyüket, jövedelmüket az adók által összeszedett közpénzeknek köszönhetik.


Amennyiben a farkadra gondoltál, akkor OK! Értelmeztem!



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó