Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. május 17. 07:30

Az Országos Rendőr-főkapitányság szóvivője bejelentette: módosítások helyett új, az uniós normáknak is megfelelő KRESZ-t alkotnak a szakpolitikusok, az illetékes minisztériumok és a társadalmi szereplők. Várhatóan már a jövő héten elkezdik kidolgozni az új jogszabályt, mely akár még az idén életbe léphet.

A módosítások helyett új, az uniós normáknak is megfelelő KRESZ-t alkotnak a szakpolitikusok, az illetékes minisztériumok és a társadalmi szereplők; az új jogszabályt kidolgozó munkabizottság várhatóan már a jövő héten elkezdi a munkát, és a rendelkezés akár még az idén életbe léphet – mondta az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) szóvivője az MTI-nek. Garamvölgyi László felhívta a figyelmet arra, hogy jelenleg hatályos KRESZ-t, a közúti közlekedési szabályozást 1975-ben miniszteri rendelettel léptették életbe, az elmúlt 37 év alatt negyvenszer módosították; a hatályos szabályozás sok tekintetben elavult, a változtatások ellenére sem alkalmas arra, hogy az elvárt joghatásokat érvényesítse. „Az életszerűtlen közlekedési szabályokat már nem érdemes tovább toldozgatni-foltozgatni, így egy kodifikációs eljárás keretében újat kell alkotni, amely az uniós normáknak is megfelel” – tette hozzá.

A dandártábornok utalt arra, hogy a Fidesz-frakció április 23-án, a KRESZ-t módosító rendelet felülvizsgálatára létrehozott egy munkabizottságot, amely május végén kezdhet el dolgozni. Ebben a testületben szakpolitikusok, az illetékes minisztériumok, a rendőrség szakemberei, továbbá társadalmi és civil szereplők, például KRESZ-oktatók, autós érdek-képviseleti szervezetek, közlekedési szakújságírók kapnak lehetőséget az új törvény kidolgozására - mondta. A Fidesz-frakció azért döntött úgy, hogy a KRESZ-t módosító rendelet felülvizsgálatát kéri, mert álláspontjuk szerint túlszabályozott lett a rendszer, és ezzel párhuzamosan a szankciók is túl szigorúvá váltak. Garamvölgyi László közlése szerint a rendőrségnek, az illetékes minisztériumnak vannak javaslatai az új, életszerű helyzetekre épülő KRESZ-szabályok megalkotására, és amennyiben a szakpolitikusokkal és a civilekkel is sikerül megegyezniük, az új törvény már akár idén, vagy január elsejével életbe léphet.

Az ORFK szóvivője emlékeztetett: április 15-én lépett hatályba a szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásokról és a szabálysértési nyilvántartásokról szóló törvény, ez érintette a KRESZ-t is, és a jogalkotók már közvetlenül életbelépését követően kérték a módosítás felülvizsgálatát, arra hivatkozva, hogy álláspontjuk szerint túlszabályozott lett a rendszer, és ezzel párhuzamosan a szankciók is túl szigorúvá váltak. A dandártábornok, utalva arra, hogy a korábbi helyszíni szabálysértési bírság 3 ezertől 30 ezer forintig terjedő összege 5 ezer és 50 ezer forint közötti összegre emelkedett, megjegyezte: A korábbi 180 szabálysértéssel szemben az új törvény összesen 86 szabálysértési tényállást tartalmaz, ezek mindegyikében a rendőrség kizárólag helyszíni bírságot szabhat ki. Az új szabályozás egyfelől fix tarifákat is tartalmaz a KRESZ szabályainak megsértése esetén, de a rendőrnek mérlegelési jogot is ad.

Garamvölgyi László a legfrissebb, szerdai rendőrségi statisztikai adatokat ismertetve azt mondta: az új rendelkezések alapján az elmúlt egy hónapban átlagosan 6.500 forint helyszíni bírságot szabtak ki, vagyis egyéni mérlegelés alapján az ötezer forintos alsó határ felé közelítve állapították meg a bírságot, amelyet a szabálysértőnek 30 napon belül, csekken kell befizetnie. Az ORFK szóvivője a helyszíni bírsággal kapcsolatos félreértések elkerülésére hangsúlyozta: a helyszíni bírság nem azt jelenti, hogy a szabálysértőnek a helyszínen kell a rendőrnek megfizetnie a büntetést, ugyanis a rendőr pénzzel továbbra sem dolgozhat. A sajtóban korábban megjelent bankkártyás fizetési lehetőségről sem született döntés. A kiszabott szabálysértési bírságot kizárólag postán, a rendőr által kitöltött csekken lehet befizetni. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a rendőr – a szolgálati törvény és szabályzat alapján a fokozatosság elvét követve – előbb figyelmeztet, így sokszor még a helyszíni bírságot sem szükséges kiszabnia. A rendelkezés azonban nem ad mérlegelési lehetőséget például a sebességtúllépés, vagy az ittas vezetés esetén, ilyenkor fix tarifát kell a rendőrségnek alkalmaznia – fűzte hozzá.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/36612


Összesen 38 komment

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja.
Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint


majd jonnek a ballibek es kitalaljak hogy ez fideszes kresz lesz ami rajuk nem vonatkozik... meg amugyis diszkriminal, mert a narancsert feleannyira buntet mint a pirosert.

bar igy meg az lmp lett gyanus


"...nálunk minden utcában így csinálják.."
----------------------------------
Őszintén szólva, leszarom, hogy a hollandoknál mi a szokás, de ettől függetlenül, ha az ilyen gondolkodás fog teret nyerni az új KRESZ megalkotásánál, mint a bal oldali parkolás szigorítása, vagy a sárga lámpás szabály, akkor régen rossz.

Néhány észrevétel, ami bővíthető:
- A villogó zöld nálunk is működött, úgy kb. 20-25(?) éve szüntették meg, nem ésszerű okból.
- Egy keskeny mellékutcában különféle forgalmi okokból gyakran kell a bal oldali járda felé/mellé lavírozni menet közben. (Tulajdonképpen alig jelent kitérőt).
Viszont egy széles úton durva manőver lenne, a menetiránnyal szembeni leparkolás. Ezt régen is büntették.
- Tarlós a megválasztása előtt azt ígérte, hogy a kerékbilincset kivezeti a gyakorlatból(határozottan emlékszem). Szeretném, ha be is tartaná az ígéretét.
- Jó lenne, ha a piros jelzésnél lehetne jobbra kanyarodni; a '60-as években lehetett.
- Az autópálya sebességkorlátozását felülvizsgálnám, emelném a sebességhatárt; az elsőrendű, országos főutakon a 90-es sebességhatárt is emelném 100-ra, vagy 110-re, miként az "autóút" limitét is 120-ra, vagy 130-ra.
- Az indokolatlanul elhelyezett, (vagy kint hagyott) táblák esetében a kezelő ellen szigorítanám az eljárást.
- A biciklisek és a motorosok közlekedési morálja hagy némi jogos kritikát.
- Aki pedig a budapesti dugódíj zónahatárát a Hungária körút vonalában képzeli megvalósítani, az szeretkezzen a legközelebbi női vérrokonaival; de senki mással.



Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó