Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. május 17. 07:30

Az Országos Rendőr-főkapitányság szóvivője bejelentette: módosítások helyett új, az uniós normáknak is megfelelő KRESZ-t alkotnak a szakpolitikusok, az illetékes minisztériumok és a társadalmi szereplők. Várhatóan már a jövő héten elkezdik kidolgozni az új jogszabályt, mely akár még az idén életbe léphet.

A módosítások helyett új, az uniós normáknak is megfelelő KRESZ-t alkotnak a szakpolitikusok, az illetékes minisztériumok és a társadalmi szereplők; az új jogszabályt kidolgozó munkabizottság várhatóan már a jövő héten elkezdi a munkát, és a rendelkezés akár még az idén életbe léphet – mondta az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) szóvivője az MTI-nek. Garamvölgyi László felhívta a figyelmet arra, hogy jelenleg hatályos KRESZ-t, a közúti közlekedési szabályozást 1975-ben miniszteri rendelettel léptették életbe, az elmúlt 37 év alatt negyvenszer módosították; a hatályos szabályozás sok tekintetben elavult, a változtatások ellenére sem alkalmas arra, hogy az elvárt joghatásokat érvényesítse. „Az életszerűtlen közlekedési szabályokat már nem érdemes tovább toldozgatni-foltozgatni, így egy kodifikációs eljárás keretében újat kell alkotni, amely az uniós normáknak is megfelel” – tette hozzá.

A dandártábornok utalt arra, hogy a Fidesz-frakció április 23-án, a KRESZ-t módosító rendelet felülvizsgálatára létrehozott egy munkabizottságot, amely május végén kezdhet el dolgozni. Ebben a testületben szakpolitikusok, az illetékes minisztériumok, a rendőrség szakemberei, továbbá társadalmi és civil szereplők, például KRESZ-oktatók, autós érdek-képviseleti szervezetek, közlekedési szakújságírók kapnak lehetőséget az új törvény kidolgozására - mondta. A Fidesz-frakció azért döntött úgy, hogy a KRESZ-t módosító rendelet felülvizsgálatát kéri, mert álláspontjuk szerint túlszabályozott lett a rendszer, és ezzel párhuzamosan a szankciók is túl szigorúvá váltak. Garamvölgyi László közlése szerint a rendőrségnek, az illetékes minisztériumnak vannak javaslatai az új, életszerű helyzetekre épülő KRESZ-szabályok megalkotására, és amennyiben a szakpolitikusokkal és a civilekkel is sikerül megegyezniük, az új törvény már akár idén, vagy január elsejével életbe léphet.

Az ORFK szóvivője emlékeztetett: április 15-én lépett hatályba a szabálysértésekről, a szabálysértési eljárásokról és a szabálysértési nyilvántartásokról szóló törvény, ez érintette a KRESZ-t is, és a jogalkotók már közvetlenül életbelépését követően kérték a módosítás felülvizsgálatát, arra hivatkozva, hogy álláspontjuk szerint túlszabályozott lett a rendszer, és ezzel párhuzamosan a szankciók is túl szigorúvá váltak. A dandártábornok, utalva arra, hogy a korábbi helyszíni szabálysértési bírság 3 ezertől 30 ezer forintig terjedő összege 5 ezer és 50 ezer forint közötti összegre emelkedett, megjegyezte: A korábbi 180 szabálysértéssel szemben az új törvény összesen 86 szabálysértési tényállást tartalmaz, ezek mindegyikében a rendőrség kizárólag helyszíni bírságot szabhat ki. Az új szabályozás egyfelől fix tarifákat is tartalmaz a KRESZ szabályainak megsértése esetén, de a rendőrnek mérlegelési jogot is ad.

Garamvölgyi László a legfrissebb, szerdai rendőrségi statisztikai adatokat ismertetve azt mondta: az új rendelkezések alapján az elmúlt egy hónapban átlagosan 6.500 forint helyszíni bírságot szabtak ki, vagyis egyéni mérlegelés alapján az ötezer forintos alsó határ felé közelítve állapították meg a bírságot, amelyet a szabálysértőnek 30 napon belül, csekken kell befizetnie. Az ORFK szóvivője a helyszíni bírsággal kapcsolatos félreértések elkerülésére hangsúlyozta: a helyszíni bírság nem azt jelenti, hogy a szabálysértőnek a helyszínen kell a rendőrnek megfizetnie a büntetést, ugyanis a rendőr pénzzel továbbra sem dolgozhat. A sajtóban korábban megjelent bankkártyás fizetési lehetőségről sem született döntés. A kiszabott szabálysértési bírságot kizárólag postán, a rendőr által kitöltött csekken lehet befizetni. Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy a rendőr – a szolgálati törvény és szabályzat alapján a fokozatosság elvét követve – előbb figyelmeztet, így sokszor még a helyszíni bírságot sem szükséges kiszabnia. A rendelkezés azonban nem ad mérlegelési lehetőséget például a sebességtúllépés, vagy az ittas vezetés esetén, ilyenkor fix tarifát kell a rendőrségnek alkalmaznia – fűzte hozzá.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/36612


38 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



A te kérdésed is eszembe jutott, de tovább folytatva esetleg meg kellene hívni pár évi sok ezer kilométert vezető egyszerű autóst is.
Azért kíváncsi lennék a tagok milyen végzettséggel rendelkeznek, és arra is hogy mennyit vezetnek, esetleg arra is hogy melyik utazik sofőr segítségével.


Az EU-ból már túl sok hülye előírást vettünk át, remélem ez ésszerű lesz!


ha a fidesz írja az új kreszt, akkor az is olyan lesz, mint az alkotmány.
Mi, a Magyar Nemzet, Isten és ember előtt fogadjuk, hogy a Nemzeti Közlekedés rendszabályait a következőképpen alkotjuk meg:

-a Magyar Út a Magyar Állam tulajdona.
-elismerjük, hogy mindenkinek, határon túli és itthon élő magyaroknak joga van közlekedni.

Szabályok:
Aki a piros lámpán áthajt, az a Nemzet Egysége ellen vét, kivéve, ha a Nemzet érdekében cselekszik, kék vagy piros-kék villogóval és szirénahanggal megkülönböztetett gépjárművel. Ide értendők a Magyar Állam vezetőinek szolgálati gépjárművei is.

stb...


Nem hangzik túl jól ... Pintér Sanyi szakértelmét tekintve sok jó nem vár az emberekre a fideszes felső kasztra pedig úgysem vonatkozik.


majd jonnek a ballibek es kitalaljak hogy ez fideszes kresz lesz ami rajuk nem vonatkozik... meg amugyis diszkriminal, mert a narancsert feleannyira buntet mint a pirosert.

bar igy meg az lmp lett gyanus

Válaszok:
Viktus | 2012. május 17. 10:02

Eu-s normáknak megfelelő???

Miért kell nálunk minden hülyeséget az EU-ra kenni?
Nem volt EU-kompatibilis a régi? Dehogynem! Kifogásolta az EU? Nem!
Akkor miről beszélünk?

Válaszok:
Viktus | 2012. május 17. 10:07

Ahm eddig kommunista kresz volt, ezért volt fidesznél alapfelszereltség a lézer blokkoló? meg egyéb ilyen huncutság, ha kijön az új kresz leszerelik mindet?


Na igen elég sok szabályozásra csak ráfogják, hogy EU-s közben pedig csak simán magyar lehúzás ... könnyebb az EU-ra kenni, mint magukra. Hogy képzeled? :D Itt is be kellene vallani elkúrtuk a pénzbírságok szigorítását össze-vissza szórja a hatóság stb.


Ez a kresz témakörhöz, hogy jön ide?


a kreszről annyit: nagyjából jó.
rengeteg olyan pontja van, ami erős frissítésre szorul, illetve hozzá kellene igazítani a XXI.századi dolgokhoz. meg a büntetési tételeket is.
igazából nem kellene olyan sok módosítás, csak normálisan kellene hozzáállni... (itt nem magam akarom reklámozni ;) )


Tegnap láttam az Erkel színház parkolójában, ami ingyenes, kerékbilinccsel leláncolva és mebüntetve egy Suzukit. Szabályos parkolóhelyen állt. Mi volt bűne? Összesen annyi, hogy a parkolóban fordítva állt be a helyre. Tehát amíg a többi autó a jobb oldalával a járdának állt, ő a ballal (mindkét oldalon parkolnak egyébként, köztük egy autó fér el, tehát még azt sem lehet mondani, hogy keresztezte az utat). Egy olyan helyen, ahiva max. tízzel hajtanak be az emberek és csak parkoló, 50 méteres zsákutca! Társadalmi veszélyessége kisebb,mint nulla.
Ezek után mondják, hogy nem a pénzbehajtás a lényeg!

Válaszok:
bigyomail | 2012. május 17. 13:47

Jesszus! Akkor most két adótörvényünk lesz?


Az ok:
A KRESZ ugye - egyes eseteket kivéve, mint pl az előzés, stb - tiltja a forgalommal szemben haladást. A parkolásnál meg egyértelmű, hogy ha szemben álltál le a forgalommal, akkor megszegted a fenti szabályt.

A különbség:
Eddig leszarták, mert nem életszerű ezért embereket megbüntetni, mikor jórészt azért állsz a forgalommal szemben, főleg a kis utcákban, hogy egy oldalon legyenek az autók és így mehessen mellettük forgalom, ám a költségvetésben biza nagyobb bevételt írtak erre a tételre, tehát ezeket is be kell hajtani.

Válaszok:
Kisember | 2012. május 17. 14:04

Éppen ez az, hogy NEM haladtt forgalommal szemben,mert csak egy kis folyosó van a parkoló autók között, ahol oda-vissza megy a forgalom. ha valaki szembejön, a másikak tolatnia kell, udvariassági alapon, hiszen felfestés, preferált útirány nincs.
De a lényeg, hogy láthatóan arra megy az én pénzemből fizetett alkalmazott, hogy tőlem még több pénzt behajtson és nem arra, hogy fenntartsa a rendet. Csinálhatnak itt akármilyen kreszt,amíg ilyen a hozzáállás, addig úgysem változik semmi.
Ezt egyébként ismered?
http://www.youtube.com/watch?f..

Válaszok:
butapesti | 2012. május 17. 14:16
bigyomail | 2012. május 17. 17:04

A dolog azért elképesztő, mert jött a hollandi ismerős. Mentünk az utcán, nincsen hely a szélén parkolni. Szemben volt egy hely. Belenézett a visszapillantóba, átment a túloldalra és beparkolt. Orral a forgalommal szembe persze. Amikor újra beszállt gondosan belenézett a tükörbe és finoman kijött, visszament a a jobboldalra. Mondom neki, hogy ez itt nem szabályos? Miért nem? -csodálkozott- , nálunk minden utcában így csinálják..

Válaszok:
Forsz | 2012. május 17. 16:53

"Állítom aki kitalálta a sárgán 50 ezres bírságot az még kresz lámpát se látott életében"
-----------------------
Tényleg. Megyek, vált a lámpa. Ha vészfékezek talán meg tudok állni a vonalig és hátulról belémjönnek. Ha átrobogok (erre való a sárga) akkor nincs gond. Nos anno az NDK-ban villogni kezdett a piros, jött a sárga. Majd visszafelé: villogni kezdett a zöld és jött a sárga. Tehát a sárgát minden esetben megelőzte az aktuális szin villogása.
No ezt kellene bevezetni azután beszéljünk a bírságról.

Válaszok:
Kisember | 2012. május 17. 16:54

A bírságoló terroristákon kívül:nem ártana ha a Közútkezelők elkezdenének dolgozni és a feleslegesen kihelyezett/ott felejtett/,forgalmat hátráltató táblákat eltávolítanák az utak mellől!


"...nálunk minden utcában így csinálják.."
----------------------------------
Őszintén szólva, leszarom, hogy a hollandoknál mi a szokás, de ettől függetlenül, ha az ilyen gondolkodás fog teret nyerni az új KRESZ megalkotásánál, mint a bal oldali parkolás szigorítása, vagy a sárga lámpás szabály, akkor régen rossz.

Néhány észrevétel, ami bővíthető:
- A villogó zöld nálunk is működött, úgy kb. 20-25(?) éve szüntették meg, nem ésszerű okból.
- Egy keskeny mellékutcában különféle forgalmi okokból gyakran kell a bal oldali járda felé/mellé lavírozni menet közben. (Tulajdonképpen alig jelent kitérőt).
Viszont egy széles úton durva manőver lenne, a menetiránnyal szembeni leparkolás. Ezt régen is büntették.
- Tarlós a megválasztása előtt azt ígérte, hogy a kerékbilincset kivezeti a gyakorlatból(határozottan emlékszem). Szeretném, ha be is tartaná az ígéretét.
- Jó lenne, ha a piros jelzésnél lehetne jobbra kanyarodni; a '60-as években lehetett.
- Az autópálya sebességkorlátozását felülvizsgálnám, emelném a sebességhatárt; az elsőrendű, országos főutakon a 90-es sebességhatárt is emelném 100-ra, vagy 110-re, miként az "autóút" limitét is 120-ra, vagy 130-ra.
- Az indokolatlanul elhelyezett, (vagy kint hagyott) táblák esetében a kezelő ellen szigorítanám az eljárást.
- A biciklisek és a motorosok közlekedési morálja hagy némi jogos kritikát.
- Aki pedig a budapesti dugódíj zónahatárát a Hungária körút vonalában képzeli megvalósítani, az szeretkezzen a legközelebbi női vérrokonaival; de senki mással.


Hülye vagy? Az alig negyven éve volt! Mi legalább hatvan évvel vagyunk lemaradva, úgyhogy majd húsz év múlva... :)


Ha az utca kétirányú, akkor haladt a forgalommal szemben. A többiben amúgy teljesen igazad van.

Válaszok:
Kisember | 2012. május 17. 18:32

nem értem. Hogy lehet szemben haladni a forgalommal,mikor csak EGY sáv van, amin oda-vissza megy a forgalom?

Válaszok:
bigyomail | 2012. május 17. 18:37

Én nem ismerem a helyet. Csak abból indulok ki, amit te leírtál. Ha kétirányú a forgalom, akkor a bal oldalára csak úgy tudsz leparkolni, hogy megszeged a jobbra tarts szabályát és szembe mész a forgalommal és ez akkor is igaz, ha egyébként egymás mellett csak akkor fér el két jármű, ha mind a kettő bicikli, amit egy-egy anorexiás ember teker.
Tudom, hogy hülyén hangzik, meg hogy nem életszerű, de mint mondtam kell a pénz, és ha kell a pénz, akkor jöhet a szőrszálhasogatás. Márpedig a szabály alapján ez így egyértelmű szabályszegés.

Válaszok:
Kisember | 2012. május 17. 18:58
Kisember | 2012. május 17. 18:59


Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó