Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. május 11. 11:05

Az ATV-nek nyilatkozó Róna Péter közgazdász szerint a kabinet szakmai színvonala messze elmarad az előző kormányokétól.

Amatőr és kókler - mondta Róna Péter az ATV Egyenes Beszéd műsorában a kormány gazdaságpolitikusainak nyilatkozatairól. A közgazdász szerint a kabinet szakmai színvonala messze elmarad az elmúlt húsz év kormányaitól.

 
A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/36446


234 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



volt szerencsénk azokhoz a magas szakmai színvonalú kabinetekhez..

Válaszok:
Nomine | 2012. május 11. 11:30
pimepime | 2012. május 11. 17:25

És ezen az alacsony színvonalon persze csak egy Róna Péterrel felálló, "szakértő" Bajnai kormány tudna javítani ... Kösz, de nem.

Válaszok:
fogd a pénzt és kuss | 2012. május 11. 14:29

 

Csák Máté vagyok, a Felvidék ura. III. András halálával kihalt az Árpád-ház, és megnyílt az út, hogy enyém legyen a Szent Korona. De ehhez előbb le kell győznöm vagy hűbéresemmé kell tennem a többi oligarchát.

 

Válassz engem a Kard és Korona társasjátékban, hogy Pozsony, Nyitra és Gömör vármegyék mellé az egész Magyar Királyságot meghódítsuk!

(X)

Róna Ur a saját szakmai megítélését rombolja nagy erőkkel. Kicsit adhatna a saját renoméjára is. A bankadót, a csipsz-adót már lemásolták, a munka központú gazdaságpolitika lett az EU-ban is a kizárólag állam adósság csökkentő politikával szemben az irányadó. Vagyis ha így nézzük Róna szerint az EU is kókler. Biztos, hogy ezt akarta mondani? A sértett hiúság még ilyen idős korban is rossz tanácsadó. Gondoljuk csak végig. Most a rengeteg néhány napos pénzparkolás le fog csökkenni a tranzakció adó miatt. Szegény Simor máris zokog, hogy nem tudja a kormány zsebéből kirángatni a milliárdokat.
Vajon Rónának mennyi tranzakciós adót kell majd fizetnie, hogy ilyen epés megjegyzésre szánta el magát?

Válaszok:
Senior | 2012. május 11. 12:00

átütő sikerű gazdaságpolitikát folytattak azok a másik kabinetek

LOL

micsoda teljesítmény volt az
ez meg semmi


Róna Péter! Kilóg a lóláb! Te is elmélkedtél itt a demokratikusan megválasztott kormány megbuktatásáról. Nagyon jó dolog a tranzakciós adó! Ezen a nagy gazemberek buknak, akik az 1%-os kamaton felvett eurót átváltják forintra, pihentetik itt 7 - 9%-on a milliárdjaikat, majd újra kiviszik. A kamatokat az adófizetők állják!
Egyébként egy komoly érvet nem hallottam, hogy mitől "dilettáns " a kormány.
A "Nemzeti Bank" független és magasan tartja a kamatokat. A 22 000 milliárd adósságot most kell kifizetni, amit a "szakértők" vettek fel.
Az egyoldalú szerződésekkel a devizahiteles adósokat nyomórító "szakértő" bankok nem ennél a kormánynál adósították el az embereket.
Simlis gazember vagy Róna!!
Az idegen tulajdonú bankoknak nem érdeke a magyar gazdaság fellendítése, hanem minnél több pénz kiszivattyúzása!
Nevetséges!


Kezdjen már nácizni is , az a legfőbb érv maguknál.


A bankok és az egészségre ártalmas élelmiszerek megadóztatása nem magyar találmány, az igaz, hogy a többieknél általában korábban rámozdultunk. A most bevezetésre kerülők meg arra jók, hogy a választások előtt pár hónappal legyen mit megszüntetni. A munka központúságot az EU legbefolyásosabb politikusa Endzsi, mindig is hangoztatta, mi pedig mindig is német orientáltak voltunk. Engem a Bokros-csomagra emlékeztet, annak a hozadékával ugye milyen jól elvolt az első Orbán kormány? Valamennyi előzőnél rosszabbra értékelni, valóban Rónát minősíti.


Róna Pétert nem akarom érteni

mint ahogy a sok "szakértőt" + "elemzőt" sem

mind elemehetnek Afrikába a so jó tanácsukkal

nézd meg hova jutott miattuk a világ


Ha Róna a baloldal legnagyobb gazdasági koponyája akkor nekik annyi..


Egyre inkább meggyőződésemmé kezd válni, hogy ez a Róna Péter már nem egy közgazdasági szakértő, hanem egy szélhámoskodásra hajló, politizálásra váltott koros kókler.


és ezzel a keresztbevetéssel is qrva magas volt a szakmai színvonal RP szerint.. A kormány kormányoz.


a választók díjazták is ezt a qrva magas színvonalat.


Nem az a problema, mit mond Rona, hanem, hogy egyetlen valamire valo kozgazdaszt nem tudok, aki egyetertene a kormany politikajaval.

Válaszok:
hátakkor | 2012. május 11. 12:32
kamasuka | 2012. május 11. 13:45
hátakkor | 2012. május 11. 14:48

Nem a közgadászoknak kell tetszenie, hanem a választók a választásokon majd pontoznak.

Válaszok:
egysegelem | 2012. május 11. 13:06

Ez a papa sem egy közgazdasági zseni szerinte nem tétel a hálózatfejlesztés pl. komoly.


Ez megint ilyen handabanda a magyar mobil-net hálózat az egyik legjobb Európában. A 3G kiépítése sem két fillér volt a 4G rendszer kiépítése sem két fillér lesz ...


Jah, Medgyessy-Gyurcsany kormany is olyan jol tett a valasztok kedvere, hogy total eladosodott az orszag, de mondhatnam a zsinorban nyero gorog partokat is az elmult 20 evben, igaz a kozgazdaszokat leszartak, de a nepnek tetszett!!! Meg is lehet nezni hol vannak most.


Nekem speciel egyik sem sokat. Alig telefonálok, csekkel sem fizetek, persze a tranzakciós adó a netes utalásra is vonatkozik majd. 2%-ot emeltek az ÁFÁ-n? Volt amikor 5%-ot emeltek rajta (miután nem sokkal előtte csökkentették ugyanennyivel valami 5 éves adócsökkentési program részeként:))
A forint gyengülése persze mindenkit érint, bár nem voltam hülye devizahitelt felvenni.
A bandátok elhitette az egyszerű emberekkel, hogy az a lúzer, aki nem veszi fel a szuper devizahiteleket, ami szinte ajándék, és megvan a vágyott új kocsi, nagy lapos tévé a panellakásba stb. Elhitette a nyuggerekkel, hogy a zorbán 19 ezer Ft-tal megrövidítette őket, de ők egy összegben visszafizetik, majd kapnak 13. havit is. Meg svájci indexálást. A fogyasztás paradicsoma látszólag megnyílt minden proli előtt, akik nyakra főre adósodtak el, hogy kielégítsék a reklámok által felkeltett mesterséges igényüket. Személyesen ismerek jó pár ilyet. Feketén dolgozó, hivatalosan minimálbéren tengődő csávók vettek új kocsit devizahitelre (persze hogy megkapták, pedig a hivatalos keresetük annyi volt kb. mint amire a havi törlesztő nőtt később), rokkantnyugdíjas családfő milliókért felújítottaa panellakást (kb. annyiért a bele vásárolt bútorokkal, lapostévékkel és egyéb műszaki cikkekkel mint amennyit az a lakás ma ér, de a bank kevesebbért fogja majd elárvereztetni). Ezek az idióták szavaztak Gyurcsányra, és szidták akkor is nagy pofával Orbánt. Na nem azért, mint ti, hanem mert szerintük nem adott nekik eleget 1998-2002-ben, meg mer' biztos forrásból tudják, hogy cigány, és Oláh/Orsós volt az eredeti családneve. :) Szóval b+ inkább adóztassák a fogyasztást, mint a keresetet... akkor ugrott a pannon puma, nagy volt a jólét, mint tudjuk, csak nyögjük azóta is. A világgazdaság pénzbősége már elmúlt... most a pénzemberek által a levegőből kreált hitelpénzt kell verejtékes munkával visszafizetni. :/

Válaszok:
csi szi | 2012. május 11. 13:28
Barnabox | 2012. május 12. 08:18

Matolcsy ettől függetlenül valóban egy kókler, de nem mindig az alapelvekkel van a baj, a megvalósítással inkább. Az egykulcsos szja pl. alapelvként jó, ahogy bevezették, nem annyira.
A fogyasztást terhelő adóztatás is elvben nem hülyeség, a tranzakciós adó már húzósabb.


Van valami nemzetközi válság is, ha az elmúlt 4 évben figyelted a híreket... Ami Gyurcsányt is végül megbuktatta. Más kérdés, hogy abból a 8 évből az első 4 megágyazott annak, hogy Mo. már a válságtól függetlenül is szarban legyen előbb-utóbb. Sőt nem az első 4, inkább az első 7 év a 8-ból. Bajnai válságkezelése pedig az volt, végrehajtotta szépen, amit az IMF kívánt. Kérdés, hogy meddig tűrte volna el ezt a társadalom.


A cégek számának a csökkenése egyáltalán nem baj, sőt.
A kérdés, hogy milyen cégek szűnnek meg.
Régi, és az elmúlt évtized közepén felfutó tendencia volt, hogy egy-egy vállalkozás tulajdonosa(i) különböző "célokra" külön cégeket hozott létre. Nem csak a projektcégekre gondolok - az is baj, ha a meló elvégzése után jogutód nélkül felszívódik, aztán keresheted vele szemben az igényeidet ahogyan akarod -, de voltak, ahol a sumákságra használták a cégecskéket.
A forgalom biztonsága ennek ellenkezőjét kívánja meg.


Róna annyira nem baloldali, mint a Bajnai: az Internacionaléval bajban lenne, de minden más stimmel, mintha egy MSZP-SZDSZ(+SZDSZ 2.0) fagyasztóból lépett volna elő.


El kellene Róna Péternek döntenie, hogy ki az amatőr és kókler, mivel a megfogalmazott korábbi és mostani állításai között nagyon sok az ellentmondás.

Azt mondja Róna Péter; „…három olyan ok van, ami visszafogja a gazdaságot: az első a magas reálkamat, a második az árfolyam – amely a forint esetében jelenleg túl erős, és emiatt hátráltatja a versenyképesség javulását Róna Péter szerint - a harmadik a nemzetgazdaság hozzáadott-érték termelő képessége, amely Magyarország esetében nagyon alacsony. Ez az a három tényező, amelyet a magyar gazdaságnak meg kellene oldania – tette hozzá a közgazdász, aki szerint ezekhez hatástanulmányokat kellene készíteni, de a jelenlegi kormány ilyen hatástanulmányokat nem tud végezni, mert a kabinet szakmai színvonala messze elmarad az elmúlt húsz év kormányaitól.”

Valóban így van? Tételezzük fel, hogy állítása valós. Akkor viszont arra kellene választ adni, hogy a korábbi kormányok – különösen a Horn-Medgyessy-Gyurcsány kormány – milyen nagyszerű terveket készítettek és hatástanulmányokat végeztek, melyeket megvalósítottak? Csak nem a 80 %-kos eladósítás a tervére gondol? Hol van ezeknek a hiteleknek a hozama?

Sokan azt mondják, hogy a 2002-2004 Medgyessy 100 napos programja okozta az államadósság „elszaladását”. Ezt azonban cáfolni lehet.

„A 2002. szeptemberi 50 %-os közalkalmazotti béremelés 800 ezer munkavállalót érintett, és a magyar gazdaságtörténet legnagyobb egyszeri béremelése volt. Medgyessy átvette az inflációt 9,8 %-kal, átadta 2004 végén 4 %-kal. (2004 szeptemberében buktatták meg Medgyessy Pétert.)
Az államháztartás GDP-arányos hiányát Medgyessy 2002-ben 9,8 %-kal veszi át, átadja 5,8 %-kal, illetve ha az autópálya építés költségeit (ppp-konstrukció) ide vesszük, akkor 6,4 %-kal. Az igazi megugrás 2006-tól kezdődik, amikor három év alatt 80 %-ra emelkedik a GDP-arányos államadósság.”
„Az Orbán-kormány minimálbér emelése és a Medgyessy kormány közalkalmazotti béremelése csupán közelítette egymáshoz a reálgazdaság és a monetárszféra megbomlott egyensúlyát, ezért nem okozott egyik sem komolyabb egyensúlyi problémát. 2004 végére az egy főre jutó GDP terén az EU-átlag 65%-án álltunk, míg az egy főre jutó reálbér szintjén a 40%-án. Ez azt jelenti, hogy még mindig elmaradt a reálbér színvonal az optimálistól, a gazdasági teljesítmény alapján szükséges mértéktől, a nagyarányú béremelések után is. Szó sincs tehát a magyar gazdaság esetében „túlfogyasztásról”, meg hogy az „osztogató kormányok” idézik elő a problémát.”
Megjegyzem, hogy ennek a bérkiáramlásnak megközelítőleg a 40 % különböző adó és járulékok révén visszaáramlott a költségvetésbe.

Nézzük akkor az előzményeket!

„„Az Antall-kormány idején még csak az elhibázott jogszabályokat hozták meg az elsietett privatizációról, ám maga a privatizáció döntő részben a Horn-kormány alatt zajlott le. 1995-ben a hazai energetikai szektor külföldi kézre juttatásával kezdődött ez a hullám, majd folytatódott a nagyrészt korszerű (az előző egy-két évtizedben létesült) élelmiszeripari kapacitások szabályos elkótyavetyélésével. Ezáltal az élelmiszergazdaságban szétszakították a vertikális integrációs láncolatot, ahelyett, hogy inkább egyesítették volna, kiszolgáltatottá téve a hazai agrártermelőket. „Afrikai törzsfőnökök” adták el nemzeti kincseiket üveggyöngyökért!
A privatizáció eme módja katasztrofális következményekkel járt. Nem tudott kialakulni nyugati mintára egy széles, részvénytulajdonosi kis- és középosztály, ehelyett egy latin-amerikai típusú túlkoncentrált tulajdonszerkezet jött létre, ami önmagában gátolja azóta is a modernizációt. Eme tulajdonszerkezet törvényszerű következménye a gazdaság, a politika és a bűnözés (lásd: korrupció) összefonódása.”

” A Bokros-Surányi csomag kimondott célja volt az, hogy a jövedelmeket átcsoportosítsa a fogyasztás oldaláról a vállalkozói oldalra. Csakhogy ilyen átcsoportosítás egy pangó gazdaságban csakis valamely réteg kárára, és egy másik csoport hasznára lehetséges. Nos, itt a humán tényező, vagyis a dolgozó ember tragikus leértékelése ment végbe. A reálbér színvonal 1996-ban az 1989. évinek a 75%-ára, a nyugdíj színvonal a 69%-ára zsugorodott. Ez nagyobb mértékű életszínvonal zuhanás volt, mint az 1929-33-as nagy válság idején. A vállalkozó oldal persze jól járt, 1996-ban nagyobb volt a luxusautók forgalma Magyarországon, mint Belgiumban, vagy Ausztriában. A szafari utak iránt is megnőtt a kereslet, viszont nem láttuk az új beruházásokat!

Mit mond most Róna Péter?

„a nemzetgazdaság hozzáadott-érték termelő képessége, amely Magyarország esetében nagyon alacsony.”
Korábban mondta - http://www.mszp.hu/video/a_fid.. - „a magyar gazdaságnak nagy hozzáadott értékű termékeket kellene előállítania, és ebben fontos szerep juthat a mezőgazdaságnak. Véleménye szerint a magyar vállalkozásoknak az országban meglévő tudás kihasználására kellene törekedniük ahelyett, hogy alárendelt, beszállítói szerepbe kényszerülnek.”

Vajon ezt miért nem említi meg; „1995-ben a hazai energetikai szektor külföldi kézre juttatásával kezdődött ez a hullám, majd folytatódott a nagyrészt korszerű (az előző egy-két évtizedben létesült) élelmiszeripari kapacitások szabályos elkótyavetyélésével.” Ekkor milyen tanáccsal szolgált a Horn-kormánynak, kiemelve Bokros Lajost és az akkor MNB elnököt?
A „magas reálkamat” tekintetében gondolatait vajon az MNB elnökének is kifejtette?
A forint esetében a jelenleg túl erős árfolyamot vajon kinek a terhére kívánja gyengíteni? Van erre nézve valamilyen hatástanulmánya?

Végezetül a harmadik tényező, mely szerint „hozzáadott-érték termelő képessége, amely Magyarország esetében nagyon alacsony.”, amellyel kapcsolatban kíváncsian várom Róna Péter kimutatását, hogy milyen arányt képviselt 1990-1998 és 2002-2010 években.

Válaszok:
julianus | 2012. május 11. 13:58
==T== | 2012. május 11. 19:19
Tündér_Lala | 2012. május 11. 20:02

Róna Péter a vérbe kutyázta a szoci kormányokat is - szakmai alapon. Most balos, mert a sok nyomi imádott kúrmányát is fikázni merte.

Válaszok:
kamasuka | 2012. május 11. 13:49

Ugyanezen közgazdászok álltak sorban, amikor az elmúlt húsz évben kellett ténykedni. Meg is lehet nézni a privatizációt és a hitelből élést. De tény, valóban mindkettőben túlteljesítettük egy autista játszócsoport szakmai szinvonalát ...


Kitaláljátok, hogy ti majd külditek a gecibe, ha a párt úgy akarja, aztán a pasmag mégis független lesz. Szóval ne szakérts!


Hol fikázta az elmúlt kormányokat? Mert még a neve is felmerült elquró után, mint főfasz ...

Válaszok:
RAMBO | 2012. május 11. 19:22

Mostanában sűrűn volt közgazdász induló választásokon, de nem is erről volt szó. A közgazdászoknak is egy szavazatuk van, Rónának is, adja magas színvonalúakra azt. 2 éve megrázó vereséget kaptak a magas színvonalúak, a kóklerek meg a legerősebb legitimációt.


A zárógondolatok.

Róna Péter bizonyos mértékben hasonlít a Horn-kormány első pénzügyminiszterére, Békesi Lászlóra, aki nyolc hónapon át irányította a pénzügyeket, de a megoldást mégsem tudta. 2008-ban és ezt követőleg, a már azóta rég elfeledett „Reformszövetség” oszlopos tagjaként adta/adja tanácsait. 1994-ben a megfelelő poszton, miért nem tette meg?

Valahogy olyan érzésem van, hogy ezek az okos közgazdászaink mindig tudják a megoldást, ha a más zsebére – főleg ha a fogyasztók, bérből és fizetésből élők zsebére – kóklerkednek, de amikor a pályán vannak akkor mintha elfogyna a tudomány.

Válaszok:
Muttimi | 2012. május 11. 13:59
elfelejtette | 2012. május 11. 14:11

Levelet kaptál.

Válaszok:
julianus | 2012. május 11. 15:06

"Csakhogy Róna nem baloldali"

Hát persze, de csak úgy mint ahogy Fellegi sem jobboldali..


Baloldali.
Róna Péter: "Én egy európai, baloldali, keresztény ember vagyok."

Egyenes Beszéd. 2012. 01.05.

http://www.youtube.com/watch?v..


A megjegyzéseddel - gyakorlati tapasztalat alapján - egyetértek, ezt magam is számtalan esetben leírtam.
Elnézést kérek, ha az elvárható korlátok túlléptem, de a téma ennél sokkal bővebb és így is csak vázlatos. Mentségemre szolgáljon, hogy ritkán fordul elő. Talán az helyrebillenti az egyensúlyt, ha a mai további hozzászólásról lemondok, további értelmes, hasznos vitát kívánva.


Hogy magasak a reálkamatok és túl erős a forint. Jó cuccot szívhat a csávó. Mióta is magasak nálunk a reálkamatok, úgy 8 éve kábé, amióta rohamtempóban adósodunk el?


Jah, azzal a különbséggel, hogy Róna nem volt még kormányzati pozícióban. De egyébként tényleg Békesire hajaz. Elméleti makroközgazdász, aki kormányon szembesül azzal, hogy a kormányzás nem könyvelésből áll.

Válaszok:
julianus | 2012. május 11. 14:29

Azért én egy kicsit másként látom.

„1966-ban. 1968-tól egy washingtoni ügyvédi irodában dolgozott jogászként, majd az amerikai kereskedelmi minisztérium közvetlen külföldi befektetések osztálya munkatársa lett.
1970-ben ment a J. Henry Schroders Bankhoz (ma: Schroders Plc), ahol Gordon Richardson elnök személyi titkára lett. Amikor nem sokkal később Richardsont a Bank of England kormányzójává nevezték ki, Róna követte. 1971-ben visszatért a Schroders Bankhoz, ahol végigjárta a ranglétrát. 1986-ban a bank elnök-vezérigazgatójává nevezték ki. Tisztségét a japán Industrial Bank of Japan tulajdonossá válása után is megtarthatta. 1990-ben lemondott tisztségéről, hogy átvegye az Első Magyar Alap vezetését Budapesten. Emellett megalapította a buszgyártással foglalkozó NABI Észak-amerikai Járműipari Rt.-t. Az alap működése 2004-ben szűnt meg, ugyanebben az évben adta át a NABI vezetését.
2008-ban az Nemzetközi Valutaalappal (IMF) valamint az EU-val való hitelmegállapodásról folytatott tárgyalásokon a második Gyurcsány-kormány tárgyalóbizottságának tanácsadója volt. 2010-től az Oxfordi Egyetem Blackfriars College gazdaságtörténeti vendégkutatója.
2011-ben a Lehet Más a Politika (LMP) pártalapítványa, az Ökopolisz Alapítvány kuratóriumának társelnöke lett Schmuck Erzsébettel közösen.”
Forrás: wikipedia


mikor tünnek már el ezek a huszon harminc éve mindent szétcsesző balfaszok?

Válaszok:
igazmondó juhász | 2012. május 11. 14:48

"Jó, baloldali"

Micsoda hirtelen 180 fokos álláspontváltozásokra vagy képes.. Remek ajánló ez neked minden vita elé.. )


:)

Látod, mégsem tudtam megállni. Ilyen vagyok, ilyenné váltam 68 év alatt, s az elkövetkezendő 50 évre nincs okom a változtatásra. ;-)

Köszönöm, hogy válaszoltál, ezek szerint félreértettelek. Örülök, ha valamit nyugodt hangnemben lehet tisztázni, megvitatni. Ennek próbálok minden esetben magam is eleget tenni és csak ennyit várok el a partnertől és nem többet.


"mikor tünnek már el ezek a huszon harminc éve mindent szétcsesző balfaszok?"

mihelyt eltűnnek a mindent szétlopó fideszes balfaszok...!


"Nem az a problema, mit mond Rona, hanem, hogy egyetlen valamire valo kozgazdaszt nem tudok, aki egyetertene a kormany politikajaval."

Ez a Te problémád..


You don't say?:memeface


Bőszen szerepel az ATV-n mostanában, de a jóslatai egyelőre nem jöttek be.


Bőszen szerepel az ATV-n mostanában, de a jóslatai egyelőre nem jöttek be. :D


Bőszen szerepel az ATV-n mostanában, de a jóslatai egyelőre nem jöttek be. :D :D

Válaszok:
julianus | 2012. május 11. 16:47
nemjoe | 2012. május 11. 20:25

Rónát, mint ügyeletes megmondót már nagyon unom, de ebben speciel tökéletesen igaza van. Ekkora kókler kormányzás még nem volt Magyarországon gazdasági vonalon. Mondom ezt úgy, hogy sok intézkedés irányával (de csak azzal) egyet is tudok érteni. Kimondottan jó iránynak tartom az egykulcsos adót és az adózás szétterítését széles bázisra, a kemény érdekképviseletet, meg sok mindent, de az, hogy ezt nem tudják kulturált, tervszerű módon végrehajtani, sokkal több kárt okoz, mert a gazdaság egyszerűen nem működik bizalom nélkül. És azt kell mondjam, hogy FIDESZ kormány alatt már nem is fog újraépülni a bizalom. Ezt elkúrtátok fiúk. Ha ennyi volt bennetek, akkor soha nem is volt esélyetek. A kérdés már csak annyi, rámegy-e az ország, vagy valahogy el tudunk majd evickélni egy épeszű gazdasági embereket felmutató kormányig.


Van egy mondás, mely szerint; „A történészektől, meg a jogászoktól ments meg Uram minket.”


Nem vártam kultúremberhez méltó hozzászólást egyesektől, túlságosan testidegen lenne. Nem baj, tessék csak nyugodtan hisztériázni. A fejet is lehet a falba verni. Demokrácia van, ugye?


Róna Pétert hazatérte után a sajtó felkapta, mert újszerű megfogalmazásokkal hökkentette meg a hazai közgazdasági közbeszédet.
Ez a korosodó, hiú ember most kapaszkodik az után a felkapottság után, amelynek szép, fokozatos megkopását tapasztalja ugyan, de tíz körömmel igyekszik visszatartani.
Ezért tesz időnként különös megjegyzéseket.

Persze, teheti, hiszen felelőssége semmi, ha nem jön be amit mond, ki emlékszik már rá?
Sztár allűrjei vannak és ezt a baloldal igyekszik is kihasználni.

Végül pedig megjegyezném, hogy nálam azóta hiteltelen, amióta azt fejtegette talán két-három éve, hogy az eurónak 370 forintos szinten kellene állnia.
Úgy látom ez a fixa ideája mára sem lanyhult.
Bár lehet, hogy egy ilyen árfolyam segítene, de aki így gondolkodik, annak a politikához fingja sincs, hiszen egy ország lakosságát a közgazdasági szakbarbárság bűveletében élve azért mégsem lehet lenullázni.

Róna Péter egy kókler és nincs szükségünk új Bokros Lajosokra sem!

Válaszok:
elfelejtette | 2012. május 11. 17:13

Meglehetősen abszurd beszélgetés...Ez a bankféltés meg külön megér egy béke Nobel díjat. Olgácska paraszti esze egzotikussá tette ezt a rendkívül érdekfeszítő bohóckodást..


"...minden szava bejött...!
-------------------------------
Esetleg említenél egyet?
De faszfej nélkül, ha kérhetem.


Kálmán Olga minden alkalommal láthatóan elbűvöli az öregedő gavallért, aki Olgikának minden áron a kedvére kíván tenni és ezért azután melléktevékenységként folyamatosan reszeli a körmeit.

Az ilyen párosítást komoly ügyekben kerülni kellene.
Róna Peti bácsi kiváló partnernek bizonyulhatna egy ATV-s házibulis rendezvényen Kálmán Olgika úrhölgynek, de a napi közgazdaságtant hagyják ki ebből a románcból!


"Végül pedig megjegyezném, hogy nálam azóta hiteltelen, amióta azt fejtegette talán két-három éve, hogy az eurónak 370 forintos szinten kellene állnia."

Rónának ez a mániája, anno talán a külkermérlegből vezette le, számolta ki ezt az egyensúlyi árfolyamot, ami azóta szufficitessé vált. Igaz, gyengült is a forint, de messze nem annyit, amennyit ő várt.


Uram Isten! Az ATV megmondja a frankót. Ez a közgazdászcsoda meg úgy osztja az észt, - miközben tisztában van vele, a pénzügyi játszótér irányítása globálisan központosított - mintha itt a "szakszerűségen" bármi is múlna. Magyarországnak jelen világpolitikai súlya és gazdasági kifosztottsága mellett soha nem lesz hagyományos közgazdasági játékszabályok mentén elérhető a fejlődési pálya.
És ezt pontosan tudja ez a csudálatos Róna Péter is. A "szakszerűség" az ő értelmezése szerint annyit tesz, mint meghunyászkodni, elfogadni a pénzügyi nagykutyák által számunkra engedélyezett mozgásteret - ha az mégoly csekély is - és fizetni a sarcot.
Attól meg mindjárt sírva kell fakadni, hogy az úniós tagságunk kezdetétől egész Európában nálunk kaszáltak a pénzintézetek a legnagyobbat és most 1 azaz egy ezrelékkel a forgalmukból be kell szállniuk a közösbe.

Hát ez már eccerűen tűrhetetlen.

Javaslom, hogy minden jóérzésű ember sétáljon be számlavezető "pénzintézetébe" és ajánljon fel ezeknek a drága bankoknak a megsegítésére minél nagyobb összeget!

Válaszok:
Himalája | 2012. május 11. 17:45

"volt szerencsénk azokhoz a magas szakmai színvonalú kabinetekhez.."
----------------
Senki nem állította, hogy magas szakmai színvonalat képviseltek. Mindenki tudja, hogy szarok voltak.
Ezek meg annál is.


Nem Matolcsyról kérdeztelek, hanem azt kértem, hogy Róna Péter korábbi fejtegetései közül nevezz meg egyet, ami bejött.
Ezt is csak azért kértem, mert korábban azt állítottad, hogy mindig és mindenben igaza volt.

Egyébként pedig, ha már szóba hoztad Matolcsyt és ha már mások is az Orbánék fikázásával vannak elfoglalva, talán vetni kellene egy kósza tekintetet Christine Lagarde legújabb pálfordulására, miszerint elhibázott volt az EU tagországok GDP arányos hiánycéljának a 3 % alá erőltetése, mert NYUGATON nem tudják tartani.
Na, nekünk viszont sikerült.
Elismerés persze semmi, de elég nekünk az is, hogy bebizonyosodott, hogy nem erre felé teszi a kormány a dolgát rosszul.

Mellesleg még annyit, hogy ha ezt a reánk erőltetett hiánycélosdit nem kellett volna az elmúlt két éves gyalázatos támadássorozat kivédése miatt tartanunk, jobban állnánk.

Orbánék nem hibátlanok, de a gazdaságpolitika terén az EU ellenében, nekik lett igazuk.
Az EU tisztességéről és következetességéről, az azonos és egységes elbírálásokról pedig most már de facto bizonyítékaink vannak.

Válaszok:
==T== | 2012. május 11. 19:25

"Róna: Kókler a kormány gazdaságpolitikája"

Nem kókler a kormány. Demokráciában ez a feladata. Adóztatni, utána pedig újraosztani, és közben hangoztatni, hogy feladatokat lát el. Ezt nagyon is profi módon csinálják. Olyannyira, hogy már szinte kellemetlen.

Válaszok:
==T== | 2012. május 11. 19:22

"miközben tisztában van vele, a pénzügyi játszótér irányítása globálisan központosított - mintha itt a "szakszerűségen" bármi is múlna."

Pedig rajtunk múlik. Kevesebbet kell költekezni. Bezárni az állami, önkormányzati intézmények, hivatalok felét, megfelezni a rendőri állományt, abbahagyni a főiskolák finanszírozását, befagyasztani az állami beruházásokat, stb. Ennyi. Két-három évre csak. Saját lábra kell állni. Utána mindegy lenne, van-e, vagy nincs globális pénzhatalom, ahogy a svájciakat sem érdekli, hogy van-e.

Válaszok:
Forsz | 2012. május 11. 18:13
nemjoe | 2012. május 11. 18:17

Róna Péter szerint a pénzintézetek nem tudják, hogy rossz helyzetben vannak.:-0
Érdekes, reggel a bankszövetség képviselője elég barátságosan állt hozzá a tranzakciós adóhoz, igaz soknak tartotta.


"Saját lábra kell állni. Utána mindegy lenne, van-e, vagy nincs globális pénzhatalom... "
-------------------------------------------
Na igen, ha nem lennénk tagja az EU-nak. Ha az EU nem bennünket választott volna pofozógépnek és ha nem az állandó basztatástól kellene tartanunk.
Kötelezettségszegési eljárás - gyönyörű, bármikor elő lehet állni vele.

Most nyílt meg először a remény kapuja, hogy talán leszállnak rólunk, most, hogy belátták nyugaton, hogy faszfejek voltak.
A baj az, hogy amíg mi mondtuk, addig fasisztáztak, most, hogy a fejükre zúdul a szar, talán ez befogatja a szájukat, ha nem akarják hogy oda is befolyjon.

Válaszok:
Himalája | 2012. május 13. 00:30

Szépen hangzik... Aztán mi lenne hirtelen az extra 250 000 munkanélkülivel, ki etetné, laktatná, fürdetné stb őket? Akkor már inkább az államcsőd és tiszta lap.


Ha veletek, akkor jó.


A wikipédiából idézek:

R. P. "2008-ban az Nemzetközi Valutaalappal (IMF) valamint az EU-val való hitelmegállapodásról folytatott tárgyalásokon a második Gyurcsány-kormány tárgyalóbizottságának tanácsadója volt."

- tehát ez a pancser tárgyalt Fletóval karöltve a nagy hitel IMF-hitelfelvételről, úgyhogy nemcsak hogy elfogult, de hülye is, és nyakig benne volt a szarkeverésben. És az érettségizett Gyurcsány közvetlen embere, vagyis kész ciki, hogy a szerencsétlen balosok függetlennek tartják.


Róna pajtás! Nyugodtan elmehetsz anyádba. Ez a kormány tényleg képtelen volt az előző komcsi-libsi kormányokkal megegyező sebességben növelni Magyarország államadósságát és így a kitettségét. Ha nem shortolják meg gyorsan a forintot a neked, meg a gazember fajtádnak baráti parazita-bankok, akkor - te jó Isten! - egyenesen csökkent volna a nominális államadósság (is!). Még belegondolni is rossz, ugye?


Ne mondd, hogy nem szóltam, ezért elmondom, hogy az ég világon semmi sem bizonyítja jobban a komcsi-libsi csapatok tökéletes kormányzati alkalmatlanságát, mint hogy a kisebbségben lévő ellenzékre mutogatnak, hogy miattuk nem tudtak "jól" kormányozni. Bocs, de a komcsi-libsi söpredéknek 8 éven át abszolút többsége volt a magyar Országgyűlésben. Még akkor is, amikor a libsik kiszálltak, még akkor is kívülről támogatták Döbrögi Gordont. Az idiotizmus netovábbja ilyen körülmények között a kisebbségben lévő ellenzékre mutogatni.


1990-ben szarul kezdődött, azota csak romlik.


Okostóni, az euró/huf azért van 300 körül, mert brutális a kamatfelár.


Róna egyetlen általam ismert megnyilatkozásában sem helyeselte a korábbi szoclib kormányok gazdaságpolitikáját...

Válaszok:
julianus | 2012. május 11. 20:01

http://hvg.hu/velemeny/2009062..

http://www.nepszava.hu/article..

http://www.youtube.com/watch?v..

Annyira utálom, hogy semmi infó nélkül kutyáztok embereket, mert a kibaszott pártotok kiskátéja ezt írja.

Válaszok:
==T== | 2012. május 11. 19:23

Olyan profin, hogy a reálgazdaság döglődik, nincs növekedés, az elvonás szintje pedig brutális, jelentős része cigányszaporrításra megy el.

Válaszok:
öszödibeszéd | 2012. május 11. 19:42

"Orbánék nem hibátlanok, de a gazdaságpolitika terén az EU ellenében, nekik lett igazuk."

Orbánéknak semmiben nem lett igazuk em az EU, sem az IMF ellenében, legalábbis nem gazdasági értelemben. Orbán és eltolcsija ugyanis eredeti terveikben 6-8%-os hiányt szerettek volna, ami egyet jelentett volna az eladósítás folytatásával.


orbánc = lopcsány

alkalmatlanok

kuka


Figyu, egész Európában válság van, eljutott a tudatodig? Ne fogj rá, mindent "eltolcsira", mert ő legalább járt egyetemre, nem úgy, mint a kurcsányi.

Róna, Gyurcsány "szakértője". Még szép, hogy saját magukkal elégedett, és az őket megbuktatókkal szemben meg elfogult. De hol van itt a hír és az igazság? Ez a faszi hülyére kereste magát, az IMF-től zsebre vágott jutalékkal, tehát nem független. (Ld. fentebb, ill Wiki)

Válaszok:
==T== | 2012. május 11. 19:45

Jaja, válságban. Mégis sokkal jobban kezelik, mint Magyarország. Ami az eurózónában gondot okoz, az a görög helyzet, mint hatalmas kolonc.

Magyarországon már igen régóta nem volt növekedés, a munkanélküliség maga, az államadósság is, vektorék meg láthatóan kurvára nem akaródzik megváltoztatni nyuggerisztán rendjét, és a cigányszaporítás is megy tovább ezerrel. A változás kb. annyi, hogy építenek pár stadiont...


Róna nem Gyurcsány szakértője, hanem anno mint magyar közgazdász részt vett a magyar kormány egy tárgyalásának előkészítésén.

Válaszok:
julianus | 2012. május 11. 20:09
öszödibeszéd | 2012. május 12. 00:01

Ne nagyon dicsekedj azzal, hogy az "általad ismert megnyilatkozásaiban", mert ezzel csak az kommunikálod, hogy hiányosak az ismereteid a korábbi kormányok ténykedéséről és Róna Péter megnyilatkozásairól. Egyben azt is jelenti, hogy korábbi hozzáaszólásaimat el sem olvastad, vagy nem tudod, nem akarod értelmezni.

Kezdetnek, mankónak egy rövid idézet; Róna Péter "2008-ban az Nemzetközi Valutaalappal (IMF) valamint az EU-val való hitelmegállapodásról folytatott tárgyalásokon a második Gyurcsány-kormány tárgyalóbizottságának tanácsadója volt." Ennek tudatában olvasd el a hitelmegállapodást és rájössz, hogy mit és mennyire helyeselt.

Amennyiben egy kicsit gondolkodnál még ezt sem kellene elolvasnod, csak az egyik mondatán elgondolkozni, mely a következő; "a kabinet szakmai színvonala messze elmarad az elmúlt húsz év kormányaitól"

Szerinted mi következik ebből?

Szerintem az, hogy akik eladták a nemzeti vagyon nagyobb hányadát, a teljes energia szektort, a feldolgozó ipart - benne az élelmiszer feldolgozást, melynek fejlesztéséről mostanában egyre többet szól - és akik eladósították az országot, miközben csökkentették a reáljövedelmeket, munkanélküliséget generáltak, azok szakmai színvonalka sokkal jobb volt, mint azoké, akik most két év alatt nem tudják a gazdasági mutatókat növelni, az adósságot visszafizetni - holott az összes EU tagállam gazdasági mutatói meredeken emelkednek, senki nem áll csődközelben, vagyis minden EU-s tagállam akkora ugrásokat tesz, mint valamikor a pannon puma.

Lehet, hogy te is a pannon puma hátán ülsz Róna Péter mögött?

Válaszok:
==T== | 2012. május 11. 21:49
==T== | 2012. május 11. 21:50

Köszi, kitűnő elemzés volt.

Attól tartok, hogy ez az ember (Róna) nem a mi érdekünket szolgálja, sokszor szélkakas véleményével.


Bizony ám! Róna Péter független.

„2011-ben a Lehet Más a Politika (LMP) pártalapítványa, az Ökopolisz Alapítvány kuratóriumának társelnöke lett Schmuck Erzsébettel közösen.”

No, de ennyire?!


Ez pont olyan, mint ha azt mondanád, hogy Kopernikusz hasonlítsa össze a saját a CV-jét a szent inkvizíciójáéval.

Monsignor Róna kihirdette, hogy a föld azért nem lehet gömböjű, mert aki szerinte számít vagyis az öreg fiúk klubja szerint a föld az lapos és különben is ők mindenkinek ezt tanították.

Antik egy kicsit a papa.


Attól még, hogy egy ballib mondja, igaza van.
Adócsökkentés óta 1-2 havonta jelentenek be egy új adót, akár év közben is. Nem tudnának legalább egy évre előre tervezni?


Mégis mi következne te **? Semmi.

Az meg, hogy a mostani vekker kabinet szakmai színvonala a zéróhoz közelít, kb. tényként kezelhető.


Vektoréknak elég nagy pofája volt 2010 előtt - meg most is - de csak stadionépítésre meg földlenyúlásra fussa.


Ja, és persze a III/II-asoknak meg a komcsi nyuggereknek meg a cigóknak továbbra is hawai van.


Te hülye vagy. Azt sem tudod ki ez az ember, milyen szakmai múltja van. Komolyabb, mint szinte bárkinek a magyar közgazdászok közül.

http://hu.wikipedia.org/wiki/R..(k%C3%B6zgazd%C3%A1sz)

Ráadásul igenis azok közül a közgazdászok közül való, akiknek viszonylag komplex megoldási javaslatai vannak (keress rá a youtube-on).


Azon kevés közgazda egyike, aki már több éve kétségbe meri vonni a nyugati tőkére alapozott növekedés létjogosultságát, a multik támogatásának szükségességét, vagy az euró bevezetésének hasznosságát.

Válaszok:
==T== | 2012. május 11. 21:56
öszödibeszéd | 2012. május 12. 00:11

Viktor van tele zsidó tanácsadókkal meg kormánytagokkal.


rp TERRORNÁCI FAJÚ


"Róna nem Gyurcsány szakértője, hanem anno mint magyar közgazdász részt vett a magyar kormány egy tárgyalásának előkészítésén"

Ehhez képest Wikipédia, IDÉZET:

""2008-ban az Nemzetközi Valutaalappal (IMF) valamint az EU-val való hitelmegállapodásról folytatott tárgyalásokon a második Gyurcsány-kormány tárgyalóbizottságának tanácsadója volt."

Akkor te most a Wikipédiával vitatkozol??? Ez az alak vastagon benne volt a Gyurcsány alatti óriási IMF-hitelek lehívásában; ez volt a gazdaságpolitikájuk lényege, és ember nem tudja, hová tűntek el ezek a lehívott pénzek. Mindenestre a törlesztés felelőssége Orbáné, úgyhogy ez a gyurcsányista csak ne pattogjon itt mint független szakértő. Nagyon jól keresett ő a Gyurcsány-érában...

Válaszok:
==T== | 2012. május 12. 10:33

Ez a Róna biztosan együtt szerezte a közgazdasági diplomáját a marxista-leninista Gyurcsánnyal. Talán pont ugyannabból a témából írta ő is, és ugyanaz lett a véleménye a két "szinonim" dolgozatról ugyanannak a bírálónak :)


"Azon kevés közgazda egyike, aki már több éve kétségbe meri vonni a nyugati tőkére alapozott növekedés létjogosultságát, a multik támogatásának szükségességét, vagy az euró bevezetésének hasznosságát"

- hú téged nagyon átvertek, barátom. Mit von kétségbe, amikor úgy felvette azt a nyugati hitelt, mint a huzat. Evvel le is tudták a gazdaságpolitikát. Nem cizellálták tovább. Ne dőlj be neki!


Azt tudod, hogy Vonának mi az eredeti neve?
Na, pofa súlyba.


"Amatőr és kókler - mondta Róna Péter az ATV Egyenes Beszéd műsorában a kormány gazdaságpolitikusainak nyilatkozatairól."

Ki mondta, hol mondta, mikor mondta, miért mondta?

Egy profi kókler, mondta, mert leállt az államadósság növelése, az ország kifosztása.

Lejebb lennénk, mint a görögök, ha ezek regnálnának és pusztítanának.

Savanyú a szőlő. Ennyi.

Felejtős.

Válaszok:
bolá | 2012. május 12. 08:48

Néhány dolgot elfelejtettél a felsorolásból!
1.az Áfa először csöökent, majd visszaemelkedett!
( nem vitatom mindkét húzás balf...ság volt)Most meg világelsők vagyunk!
2. Ki volt a MMB elnöke, miközben erölteték a devizahitelt? Járai pajtás!Történt valami védekezés? Nem történt!Mégcsak kommunákációban sem!
3. A nyugdíjjasokat tényleg lehúzták, akkor is meg most is!
... ugyhogy egyik kutya, másik eb! Nekem nehogy dicsérd a mostaniakat!
Mellesleg, R.P-nek igaza van! Az egész ország bérrabszolgaságban szenved. És ezt pedig nagyrészt, a nagytudású Bayer T-féle szdsz-nek köszönhetjük!


Valóban, Róna mint a globális imperialista finánctőke helyi komprádor kollaboránsa szerint, a kormány kókler, mert 1995 óta az utóbbi két évben először nem biztosítja a GIF számára a jövedelemszivattyú működését, amint az az MNB fizetési mérleg statisztikájából látható.
Nem mellesleg, nem véletlen, hogy a fizetési mérleg egyenlege nem neoliberális paraméter, mert az mutatja egy ország kifosztását.

Válaszok:
==T== | 2012. május 12. 10:39

A róna péter féle iegen, igen okos foxi maxi szakértők "eredménye" 2009-re, a kirabolt ország, eladósított milliók!


Az IMF pénz a bankoknak lett továbbadva. A bankok ezt a pénzt visszafizették, szval az IMF pénz megvolt. Abból tudott buktorka MOL részvényt vásárolni, amivel jelen állás szerint jól bebuktak...


Nem azt mondja, hogy meg kellene, hanem hogy ez a céljuk. Ami vélhetően igaz is.


Ehhez szóljatok valamit, ostoba kis fidesznyikek:

http://offforever.blog.hu/2012..

Válaszok:
g.alattvalo | 2012. május 12. 15:45

Ostoba vagy.

A fizetési mérleg egyenlege ma azért kedvező, mert gyakorlatilag megszűnt a beruházás. Ha elolvasnád a jegybanki jelentéseket, ott is le van írva, hogy az elmúlt 2-3 évben a hazai vállalati szféra gyakorlatilag nem ruház be, szinte csak rövid lejáratú hiteleket vesznek igénybe, és max karban tartják a cuccaikat.

Ehhez jön hozzá az is, hogy a gépjárműimport is visszaesett + az ingatlanberuházások. Ezek összességében elég komolyan érintették az importoldalt.

A külföldi tulajdonú leánybanktól ugyanolyan szépen szívják vissza a tőkét az anyabankjaik, mint korábban.

Válaszok:
bolá | 2012. május 12. 11:31
bolá | 2012. május 12. 14:00

Nem értem (de értem), miért nem konkrét cáfolattal szállnak szembe az itt hozzászólók mindahhoz, amit Róna Péter elmond ebben a riportban is, ahogyan egy nappal később mindezt a Duna TV-ben is elmondta.
Észre kellene venni, hogy a személyeskedés: Róna Péter balos, zsidó stb. helyett miért nem érveltek?

Azért egy adalék:

"Egyre kínosabbá válik a kormány számára, hogy az állami földek pályázatán éppen Fejér megyében, azon belül is a kormányfő lakóhelyén szinte csak és kizárólag a közvetlen hűbéresek nyerhettek húsz évre haszonbérleti földet.

Az Orbán által alapított Puskás Ferenc Labdarúgó Akadémia vezetője, Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester kapta meg (saját nevén vagy valamelyik családtagja pályázatával) a megyében kiírt földterületek negyedrészét. A Mészáros által tulajdonolt Búzakalász 66 Kft. – a céget 2011 februárjában alakították – 984 hektárnyi kajászói, óbaroki, váli földre pályázott, és nyert. További 94 és 145 hektáron a családtagjai futottak be.

Ajánlott cikkek
Ángyán sötét jövőképet fest, de maradni akar a Fideszben

Mindez nem újdonság Felcsúton, ahol a helyiek minden négyzetcentiméterről pontosan tudják, ki és mit termel rajta. Mellesleg: sokkal több Mészároshoz köthető földről tudnak, mint amennyiről az újságok írnak. Meg másról is.

Nyílt titok a faluban, hogy a József főherceg által építtetett majorság Orbán Győző tulajdonába került. A miniszterelnök bányavállalkozó apja CZG Ingatlanforgalmazó Kft.-je tavaly júliusban vette meg a 13 hektáron elterülő műemléki ingatlanegyüttest – adta hírül az Atlatszo. hu. – Hogy kerek legyen a történet, az Alcsútdoboz-Hatvanpuszta majorságot Mészáros Lőrinc bérli.

A felújítás alatt álló ingatlan körül csupa olyan földek vannak, amelyeket a polgármester cége nyert el nemrég a Nemzeti Földalap pályázatain, húsz évre. Mészáros azt nyilatkozta, csak a műemléki állagmegóvást végezteti el, miközben a helyiek úgy tudják: luxusszálloda épül, s a három kilométerre lévő etyeki filmstúdió illusztris külföldi vendégeit fogják elszállásolni. Abból, hogy az Orbán Győző-féle érdekeltség közelében Lévai Anikó szántói találhatók, a hoppon maradt gazdák arra következtetnek: Mészáros strómanként pályázott a földekre.

A hallatlan fejlődés előtt álló Felcsúton a helyi Fidesz-elnök férje, Flier János és családtagjai annyira biztosak voltak a pályázati sikerben, hogy egy negyvenhektáros táblát még a pályázat kiírása előtt bevetettek búzával.

– Nem vagyunk komplett hülyék – mondta egy gazda Felcsúton –, ilyet parasztember soha nem tenne. Ki az, aki úgy vet, hogy tudja: nem biztos, hogy ő arat?

A gazdának megvan a magához való esze, mert a földpályázatok előtt egy héttel összeállított egy listát, amelyben pontosan megtippelte, hogyan fogják szétosztani maguk között a földeket a helyi hatalmasságok. Az Újkori földosztás című fura iratot végül letétbe helyezte. Arra az esetre, ha történne vele valami. A titoktartási nyilatkozattal súlyosított eredmények (amelyeket a helyiek a valóságban, a parcellák alapos ismeretében könnyen ellenőrizhetnek) centire megegyeznek a jóslat adataival.

A Fejér megyei földek igen értékesek. Harminc-negyven aranykorona értékűek, amelyekért már a kárpótlás során is ölre mentek a strómanok. Itt egy hektár szántó értéke megközelíti ma a kétmillió forintot (ez az osztrák földáraknak csupán egyötöde, de jóval több, mint a keleti országrészeken). Amikor az első Orbán-kormány utolsó intézkedéseinek megfelelően „szétosztották” a Herceghalmi Állami Gazdaság földjeit, még nem volt nálunk területalapú földtámogatás.

Most már van. Ezért lett olyan fontos a 65 ezer állami hektár fölötti rendelkezési jog megszerzése. A húszéves bérlet kvázi tulajdonjognak számít. És igen csekély az államnak fizetendő bérleti díj (aranykoronánként 2500 forint). A földalapú támogatással viszont sokat lehet keresni. Ángyán József számítása szerint a hektáronként kapható háromszáz euróból (közel 100 ezer forint) ki kell vonni a hektáronkénti huszonötezres bérlet költségét. Marad 75 ezer forint tiszta haszon. „Ha szerzel száz hektárt – magyarázta Ángyán korábban egy fn24. hu-nak adott interjúban –, az évi hét és fél millió úgy, hogy egyetlen kapavágás sem történt. Ezer hektárnál ez hetvenötmillió. És a termelésből szerzett haszonról még nem beszéltünk.

Meg azokról sem, akiknek eszükben sincs dolgozni, inkább kamu szerződésekkel, az eredeti huszonötezres bérleti díj fejében továbbadják másnak a földet. Így kaszálható ezer hektárról százmillió, íróasztal mellől. A minisztériumban meg csodálkoznak, hogy az illető úgymond nagybirtokosnak nincs egyetlen gépe sem. Hát mire kéne neki? Ja és azt még nem is mondtam, hogy a mostani hatvanötezer hektár felét meg sem pályáztatja az állam, hanem úgynevezett földhasznosítási megbízási szerződés keretében simán odaadja az oligarcháknak vagy azok embereinek. Nyerges Zsolt Mezort Rt.-jének egyik leánycége Lepsényben ilyen földet használ és viszi el azt a helyben lakó, gazdálkodó családok elől."


Ostoba vagy magad.
Ha megnéznéd a fizetési mérleget 1995 óta (mutathatná az MNB korábbról is) 62 milliárd €-t szívtak ki az országból. Persze a neoliberális gondolkodásban ez nem probléma, a valóságban azonban igen. Áll is a gazdaság. De ennek megértéséhez nem a neoliberális lózungokat mantrázó MNB, a GIF hazai szálláscsinálójának elemzését kellene olvasni, hanem pl. ezt: http://www.bla.hu/profs/tagok_..

Válaszok:
Tehetetlen Dodó | 2012. május 12. 11:59
==T== | 2012. május 12. 13:33

Kösz, remek elemzés.

Válaszok:
bolá | 2012. május 12. 13:25

Nincs mit!
Az öreg mindegyik írását ajánlom.


Azt most is szívják. Ill. csak azért kevésbé, mert visszaesett a hazai fogyasztás. Szó sincs arról, hogy az elmúlt években javult volna a magyar vállalkozások helyzete. Kivéve persze Simicska és Pintér cégeié...

Ostoba...

Válaszok:
bolá | 2012. május 12. 14:02

Az külön “édes” az MNB elemzésben, hogy az MNB jó magasan tartja a kamatot, hogy csak Magyarországon van pozitív reálkamat (biztos, hogy a haverok nyugodtan folytathassák a carry trade-et a Simor még off shore pénzével is), így nincs aki beruházna. Aztán meg kifogásolja, hogy nincs beruházás.

Válaszok:
Tehetetlen Dodó | 2012. május 12. 14:28

Persze, hogy nem javult, mert az MNB olyan baráti szinten tartja a kamatot, mármint GIF-baráti szinten.

Válaszok:
==T== | 2012. május 12. 15:43
==T== | 2012. május 13. 09:21

Még egy évet kell kibekkelni, hogy eltakarodjon ez a gennygóc. Nagy kár, hogy nem lehetett valahogy elzavarni a gazember elvtársaival együtt - olyan, mint az elfelejtett partizán: még mindig itt robbantgatja a vonatokat.

Válaszok:
bolá | 2012. május 12. 19:12

És szerinted miért kell ilyen magasan tartani a kamatot okoska?

Válaszok:
bolá | 2012. május 12. 19:16

Nem a kormány kókler,valaki más.


Hát igen! Megnézném, hogy, mondjuk, a német bankelnök hány órát maradna bankelnök, ha kiderülne róla, hogy csak egy pfenniget is Svájcba utalt a német adó elől. De nálunk még az alkotmányra sem szabad felesküdnie, mert akkor még a magyar érdeket nézné a Gif-é helyett. Persze ez az utóbbival még véletlenül sem történnék meg.

Válaszok:
Brainman | 2012. május 12. 23:05

Te vagy az okos, amihez képest, az érveid hamar elfogytak. Biztos a neoliberális lózungok erről nem szólnak, így most nem tudod mit kéne mantráznod.


Honnan tudod hogy mit tanácsolt te ócska kis nyalonc?


Wolf, akkor dícsérd nyugodtan a Bajnai féle programot, ők kezdték 2009-ben helyrekalapálni az elcseszett Gyurcsány féle vonalat, és ők is az adósság lefaragáson dolgoztak.
Szóval, éljen akkor Bajnai is?!


Na ja, Orbán bezzeg a "magyar" érdekeket nézi, hiszen az összes haverja, kollégiumi szobatársa magyar... :o)


Na, akkor itt az érdemi válasz: visszaállítani a normális adózást, fizessenek a gazdagok!!! Az egykulcsos adó 5-600 milliárdot vesz ki évente a zsebünkből. Amikor a Finesz volt ellenzékben imádták ezt a példát: egy magyar családnak évente, havonta enyi meg ennyi ezer forintba kerül Gyurcsány új húzása, bla bla bla... és végig roadshowsták vele az összes médiumot, a retek tévét, a Tel Aviv 2-őt, sőt, az állami tévéket is. Ma miért nem mondja ki valaki, hogy a 600 milliárd mínusz az évente 200.000 (!!!!) Forint mínusz minden magyar családnak? Kivéve persze azt a bizonyos kedvezményezett felső 10%-ot, akik még többet vihetnek haza. Na nehogy már védjétek ezt, és azt mondjátok, hogy ez frankó!!!

Válaszok:
Brainman | 2012. május 12. 23:16

Téli álmot aludtam... :o) Odakinn nem a tyúkszaros magyar politika van az érdeklődésem középpontjában, gondolhatod. Meg a klaviatúrán sincsenek ékezetek... ;o) Viszont ahogy hazajövök, elkap a grafománia, úgy felbosszant az, ami itthon van.


Róna egy értelmes profi. Felállítja a diagnózist: a betegben áttételes rák terjed, lassan menthetetlen...
Ez a diagnózis persze lehet, hogy nem mindenkinek tetszik - viszont sűrgős műtétre lenne szükség...


"Ha az EU nem bennünket választott volna pofozógépnek és ha nem az állandó basztatástól kellene tartanunk."

Általában azt szokták választani, ki képtelen arra, hogy visszaüssön, vagy egyáltalán a legkevésbé is ellenálljon.

Orbán minden megnyilatkozásában azt a hülységet követte el, hogy az EU felé allándoan az EU elkötelezettséget, az Eu integrációt, at EU-s értékeket hangoztatta, ami jelzés volt Brüsszelnek, hogy magyarok ugyan külön kis megoldásokat akarnak, de félnek mindentől, ami Brüsszelt megharagítaná és leállítaná az esetleges EU-s pénzeket. Így hát egy kissé megpofozgattak. Más lett volna a szitu, ha Orbán kerek-perec kijelenti, hogy Magyarország nehéz helyzetben van, és ha szolidaritás és megértés helyett Brüsszel fenyegetőzni fog, akkor magyarországnak számara értelmetlen, hogy továbbra is tagja legyen az EU-nak. Egyből kapott volna magyarország néhány miliárdos gyorssegélyt, hogy ne 10% körüli államkötvényekkel kelljen finanszíroznia a költségvetést. Ezt garantálom. Egyszerüen nem vagyunk elég tökösek még szavakban sem, és ezt tudják, és ki is használják. A lengyelek a mi helyünkben megtették volna. Az szinte biztos.


Én ezen a bináris gondolkodáson nevetek: ha a szoci mondja, rossz, ha a fidesz mondja jó.
Lassan el kéne ismerni, hogy továbbkúrtuk és nekilátni a problémák megoldásának.
Persze az egybiteseknek elég mindig beígérni jövőré a sosemlátott gazdasági növekedést, meg 40 év múlvára a gyerek után járó nyugdíjat.


Ez igaz.A fidesz mindent megtett ellenzékben, hogy a kiadáscsökkentő intézkedéseknek keresztbe tegyen. Hiába, kellett nekik a hatalom és a lóvé. Tele voltak adóssággal és a milliárder haverok tolták bele a pénzt a pártba. most fizetik ki őket mint látjuk.

Nem csak dilettáns és kóklerek,de gonoszak is.

Az igaz hogy a devizahiteleket az emberek az előző ciklusokban vették fel,de ennél a tetü kormánynál szálltak el az árfolyamok.

A bankok pumpálják a pénzt a gazdaságba.Nélkülük nincs növekedés seggfejek.

Aki matolcsyt jó szakértőnek tartja annak komoly problémai vannak a fejével.


Nem mindegy, hogy egy család úgy vesz át egy családi házat, hogy minimális az adósság, vagy úgy hogy a fizetésük nagy részét a bankok elviszik. Az ország is így lett átvéve és most isszuk a nyolc év szoclib dinom dánomjának a levét.


Róna Péter meg akkor is nagyon jól megél ha jól megy és akkor is,ha szerinte rosszul megy a szekér.


Ez a csőlátás iskolapéldája.
Mert az a kamatfelár, amit fizetnünk kell, csak úgy berepül a Nemzeti Bankba, vagy napkitöréskor összefogják a fotonokat, és abból fizetjük? Azt a kamatfelárat is mindannyiunknak fizetnie kell!
Mert annak sincs ára, hogy a magyar vállalkozók nem jutnak, vagy csak drágább hitelhez jutnak, mint pl. a cseh vagy a lengyel vállalkozók? Ezt munkahelyekkel fizetjük!
Mert annak sincs ára, hogy a forint túlértékelt? A Eurostaton bárki megnézheti az összes európai pénz inflációját. 2000-től összehasonlítva az euróét és a forintét, ma 1 €-nak ~400 Ft-t kellene érnie. Tehát a forint túlértékelt, ez a legnagyobb versenyhátrány. Ez teszi lehetővé, hogy pl. a Lidli, az Aldi tokkal-vonóval jöjjön Németországból, még a friss tej is. Ezt is munkahelyekkel fizetjük!
Ki is volt a jegybankelnök, amikor a devizahitelezés elharapódzott, pedig pl. Csányi (egyébként Róna is) a végsőkig tiltakozott ellene, aztán kénytelen volt beszállni, mert különben az OTP lemaradt volna? Ja, hogy Simor, ez a közgazdasági zseni, a magyar gazdaság védangyala! Persze, mert a devizahitelezés a carry trade kiemelt esete, még az árfolyamváltozás ellen is van biztosítás. Arra azért kíváncsi vagyok, hogy az a deviza egyáltalán megfordult Magyarországon; gyanítom, hogy csak virtuális swip-swap volt, de ilyen vizsgálatot ettől az MNB-tól felesleges várnom.

Válaszok:
Tehetetlen Dodó | 2012. május 13. 11:12

Hát igen, ez a baj, hogy a devizahitelesek miatt csapdában vagyunk. No nem a magánszemlyek, meg a vállalatok miatt, hanem az állam miatt. Ugyanis az állam a legnagyobb devizahiteles. Az államadósság durván fele ugyanis devizában (főleg dollár) denominált. És sajnos az utóbbi 2 évben is dollárkötvényeket nyomtak ki.

Ennek kapcsán mindig a rövvid távú elönyöket figyelik a politikusok, és lesz*ják hogy ebbe beledöglik a reálszféra, így végső soron az egész ország.

Amúgy Simor csak 2007 március óta MNB elnök, előtte Járai is kb. azt csinálta, amit ő.

akikről megfeledkezünk, azok egyfelől a PSZAF vezetők valamint az aktuáls PM-ek.

Válaszok:
==T== | 2012. május 13. 09:20

Simorhoz:

"Monetáris politika [szerkesztés]
Simor elnökségének első évében a monetáris politika két fordulatot hajtott végre. 2007 júniusában a korábbi kamatemelésekkel szakítva a bank negyed százalékponttal 7,75 százalékra csökkentette a jegybanki alapkamatot (majd ezt szeptemberben újabb negyed százalékpontos kamatvágás követte). 2008 áprilisában azonban az MNB az inflációs nyomás kezelése érdekében visszatért a kamatemelési ciklushoz."


A magas kamatra azért van elvileg szükség, mert már vagy egy évtizede hatalmas az AHT hiánya, amit csak így finanszíroznak a befektetők.

A kormányzatnak meg ugye még mindig kényelmesebb ez a helyzet, mint kiadást csökkenteni.

Válaszok:
Himalája | 2012. május 13. 10:02

A jegybank alapvető feladata az árstabilitás biztosítása, melyhez hozzátartozik a fizető eszköz stabilitása is. Ezzel összhangban kell lenni az ország költségvetésének, konvergencia programjának és ezek teljesítésének és fordítva. Az elmúlt időszak problémája, hogy a költségvetési, konvergencia tervek nem lettek teljesítve, s a jegybank utólag már nem tehet mást, mint az események után kullogott. Ennek során fordult elő – különösen 2006 évet követően – hogy néhány esetben helytelen intézkedést hozott, vagy a rendelkezésre álló eszközökkel nem időben avatkozott köbe.

A forint leértékelődése minden esetben a reáljövedelmeket, a betétek vásárlóértékét csökkenti, növeli az import költségeket – ez Magyarország esetében számottevő – ugyancsak növeli az adósság állományt minden területen. 30 %-os forint leértékelés megközelítőleg ennyivel csökkentené a jövedelmeket, ezen keresztül a fogyasztást és ugyanilyen mértékben növelné az adósságállományt. Ennek következtében a devizaadósok elvesztenék a vagyonukat, s az államháztartási hiány egyből 30 ezer milliárd lenne. A fogyasztás drasztikusan csökkenne, mely maga után vonná a termelés és GDP csökkenését is. Mindez a GDP-hez mért adósságállomány százalékát akár a duplája is emelhetné. Igaz az exportot is növelné, mely elsősorban a gépgyártás területén jelentkezne, amely külföldi kézben van.

Válaszok:
julianus | 2012. május 13. 10:00
==T== | 2012. május 13. 10:53

"A kormányzatnak meg ugye még mindig kényelmesebb ez a helyzet, mint kiadást csökkenteni."


A magas állami kiadások azt eredményezik, hogy általuk elvonják a forrásokat a reál gazdaság elől.Ezt kevesen tudatosítják, és csak azt látják, hogy a reálgazdaság számára kevés pénz jut. Ami a lényeg, hogy az állami kiadaások elapasszák a forrásokat.

Ezt egy leegyszerűsitett példával tudom illusztálni:

Tegyük fel, hogy létezik egy olyan gazdaság, ahol az emberek almafák gondozásából élnek, és így kitermelnek 100 almát. Továbbá tételezzük fel, hogy a gazdaság rendelkezik 100 pénzel (csereeszközzel). Az emberek dolgoznak, és aszerint, ki mennyit dolgozott, annyi pénzt kap a a gazdaságban rendelkezésre álló 100 pénzből.

Van: 100 alma és 100 pénz. Az alma ára így módosul: 1 alma=1 pénz.

Erre a hatalom azt mondja az embereknek. Állami feladatokat vállalok, növelem a kiadásaimat, és ezek teljesítésére kötvények kibocsájtásával és a központi bank segítségével beviszek még több pénzt gazdaságba, hogy jobban élhessetek. Így a hatalom a régi 100 pénz mellé bevisz a gazdaságba még plussz 100 pénzt. Ezzel az új száz pénzel természetesen a hatalom rendelkezik, és ő is költi el.

Az új, és a régi pénzel együtt így a gazdaságban immár 200 pénz van. De almából ugyebár csak 100 van. Úgyhogy van 100 alma és 200 pénz. Az ár így módosul. 1 alma=2 pénz.


Az új 100 pénzel a hatalom rendelkezik, így a hatalom a maga számára a 100 pénzen tud vásárolni 50 almát. Az emberek, kik dolgoztak, immár a megkeresett 100 pénzükért csak 50 almát tudnak vásárolni a 100 helyett. Azaz, a hatalom inflációt okozott és az infláció segítségevel lopott a piacról 50 almát.

Kb. így néz ki a forráskivonás a reálgazdaságból az állami kiadások révén.


:))))))))))

Zseniális logika! Panamai Lajosunk biztos most irigykedik. ;-)


"Zseniális logika! Panamai Lajosunk biztos most irigykedik. ;-)"


Ez nekem szólt?

Egy üveg pezsgő megillet, téged, (vagy bárki mást), ha találsz benne akár egy logikai hibát.


"A forint leértékelődése minden esetben a reáljövedelmeket, a betétek vásárlóértékét csökkenti, növeli az import költségeket – ez Magyarország esetében számottevő – ugyancsak növeli az adósság állományt minden területen. 30 %-os forint leértékelés megközelítőleg ennyivel csökkentené a jövedelmeket, ezen keresztül a fogyasztást és ugyanilyen mértékben növelné az adósságállományt. Ennek következtében a devizaadósok elvesztenék a vagyonukat, s az államháztartási hiány egyből 30 ezer milliárd lenne. A fogyasztás drasztikusan csökkenne, mely maga után vonná a termelés és GDP csökkenését is. Mindez a GDP-hez mért adósságállomány százalékát akár a duplája is emelhetné. Igaz az exportot is növelné, mely elsősorban a gépgyártás területén jelentkezne, amely külföldi kézben van."


Na akkor erre:

"A forint leértékelődése minden esetben a reáljövedelmeket, a betétek vásárlóértékét csökkenti--> csak az importárukkal szemben csökkenti a hazai vásárlóerőt, ami JÓ, mert így a magyar vásárló még jobban motiválva van, hogy külföldi tej, liszt helyett magyart válasszon.

A forintleértékelés növeli az import költségeit --> EZ JÓ, mert így érdemes lesz hazai alternatíva felé nézni

ugyancsak növeli az adósság állományt minden területen --> a forintos adósságét pont hogy csökkenti

a devizaadósok elvesztenék a vagyonukat --> adevizaadósok többségének jelenleg se nagyon van vagyona

A fogyasztás drasztikusan csökkenne, mely maga után vonná a termelés és GDP csökkenését is --> a magyar magánfogyasztás jelentős importhányaddal jellemezhető. Leértékelés esetén ez esne vissza.

Ugyanakkor a hazai termelés jelentős része exportra megy, amit nem befolyásolna a hazai fogyasztás alakulása, sőt, a leértékelés miatt versenyképesebb lenne.A hazai piacra termelő hazai vállalatok szempontjából egy leértékelésnek még jól is jönne az import konkurencia drágulása.

Mindez a GDP-hez mért adósságállomány százalékát akár a duplája is emelhetné.--> butaság


Igaz az exportot is növelné, mely elsősorban a gépgyártás területén jelentkezne, amely külföldi kézben van."--> nem csak a gépgyártás területén jelentkezne, hanem az élelmiszeripar és az idegenforgalom területén is, vagyis


Összegezve az árfolyam gyengülése azért üdvös egy gazdaság számára, mert helyzetbe hozza a hazai termelést az importtal szemben, vagyis javítja a fizetési mérleg helyzetét, több pénz fog beáramlani/bent maradni az országban, és kevesebb pénzt fog kimenni.


Az egyetlen gond a magas devizaadósság (ebben az állam a legnagyobb érintett). Ezt kellene bármi áron leépíteni, különben a magas árfolyamba beledöglik a magyar gazdasáság azon maradéka is, ami eddig nem tette. Nem szabad beáldozni az egész országot a devizahitelesekért. Le kell végre számolni az "erős forint a jó forint" című téveszmével.

Válaszok:
julianus | 2012. május 13. 11:56
julianus | 2012. május 13. 12:13

(Mellékszál, de erről jutott eszembe: az Aldi, Lidl, DM és társai itt nálunk tényleg úgy áraznak, mintha 400 forint lenne egy ajró. Bemész bármelyik német boltba, kint szinte minden pont ennyivel olcsóbb, mint nálunk - pompásan funkcionál a kis EU-s pénzszivattyú).


Bolsi a metéltfarkú apucikád...

Válaszok:
g.alattvalo | 2012. május 13. 11:17

--T--ahó,
--T--apló

Büdöslábú bolsi!

Válaszok:
==T== | 2012. május 13. 11:32

Viktorkátok faterja az volt (bár a lábszagát szerencsére nem ismerem). A fiának már csak a KISZ titkárságra futotta, de a Soros ösztöndíj megakasztotta a pártkarriert. De azért a táncoslábú böszme tehetsége őt is magával ragadta...


Te biztos liberális filozófus vagy. Erről jut eszembe egy régi vicc.

A tsz-parasztok megszólítják a megyei instruktort:
- Folyton halljuk, de nem tudjuk, hogy mit is jelent az a szó „dialektika”?
• Figyeljetek, majd kérdés-felelet módszerrel megvilágítom:
Van egy tiszta ember és egy piszkos ember. Melyikük fog mosakodni?
- Ez egyértelmű elvtárs. Természetesen a piszkos.
• Nem úgy van az, mert a tiszta az igényli a tisztaságot, a koszos nem.
Hát melyikük fog mosakodni?
- Ha így van, akkor csak a tiszta…
• Hát ez sem stimmel, mert a piszkosnak is kell néha mosakodni!
Akkor hát melyikük fog mosakodni?
- Ha ez is számít, akkor mindkettő fog mosakodni…- mondják okosodván a tsz-tagok.
• Nem, nem, nem! Egyikük sem fog mosakodni. A tisztának nincs szüksége rá, a koszos meg nem igényli.
Nos, ki fog mosakodni?
- Instruktor elvtárs! Akármit mondunk, te mindig mást mondasz!
• Na látjátok! Ez a dialektika!

Azt tudod, hogy hogyan hívják a mai ellenzék jövőbe látóját? Nos elárulom neked; Baljós.


Olvass többet!

Gazdasági stratégiák.

Hagyományos (konzervatív) gazdaság:
Van két tehened. Az egyiket eladod, és az árából veszel egy bikát. Az állatállományod gyarapodik, a jövedelméből nyugdíjba mész.

Magyar szocialista - liberális gazdaság
Van az államnak két tehene. A felelős vezető a tejet hazaviszi, majd bebizonyítja, hogy a teheneket privatizálni kell, hiszen az üzletág ráfizetéses. Elhatározzák a tehenek jelképes összegért történő eladását, majd meghirdetik a helyi újságban, amely egypéldányos és csak a vezetőnek jár. A vezető megpályázza a marhatendert, és csodák csodája meg is nyeri. Rögtön tart egy sajtótájékoztatót, hogy a részéről mekkora áldozat a vállára venni ezt a két gyengén működő tehenet. Ezután politikai pályára lép, és ilyen módon az eredeti két marha köré gyűjt még egy csomó marhát.

Egy ember felkeres egy hitelminősítőt intézetet és azt kérdezi tőlük: Hogyan tehetnék szert egy kisebb vagyonra? Mi sem egyszerűbb – válaszolják: Kezdje egy nagyobbal, az általunk ajánlott befektetési értékpapírral, és várjon néhány napot!


tőled csak ennyi telik, megcáfolni érvekkel alátámasztva már nem tudod global írását.

Mondjuk nem csoda hisz nem is lehet!

Jó lóra tettétek a pénzeteket ha arra tettétek hogy a szakadékba hajtson a lovatok!

Hozzá nem értő agytörzzsel sem rendelkező emberek vagytok, a fidesz baromi nagy szerencséje hogy él 1 millió ilyen paraszt.



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó