Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. május 11. 12:06

A szerződéseket akkor is be kell tartani, ha egy előző kormány kötötte meg azokat – figyelmeztette Párizst és Athént pénteken Guido Westerwelle német külügyminiszter.

Az államok kötelezettségei függetlenek a kormányok váltakozásaitól – jelentette ki Guido Westerwelle. A német külügyminiszter a parlamentben elmondott beszédében a Francois Hollande által megkérdőjelezett uniós fiskális paktumról szólva hangsúlyozta: „az államok közti megállapodásokat nem érvénytelenítik az új választások”.

Görögországgal kapcsolatban kiemelte: nem lehetséges a pénzügyi támogatás folytatása, ha Athén eltér a nemzetközi hitelezőkkel kidolgozott reformprogramtól.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/36450


99 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Háború lesz?

Válaszok:
jag3 | 2012. május 11. 12:29

The business is a business.

Végül is én is reklamálnék ha nem akarná visszafizetni a pénzem az adósom...


Tévedsz az nem Antall volt. Hanem a második -Anttall utáni- MDF kormány.


Persze, de vagyük hozzá, hogy az ellenoldalnak kkor is megvoltak az eszközei a belső államellenes felforgatáshoz. ha Antall felmondja az adósságot akkor a taxissztrájknál kb 4szer súlyosabb anarchia tört volna ki, amibe annak rendje módja szerint bele is bukott volna. helyére meg jött volna az"antikommunista"második erő. a pénzt meg persze fizettük volna tovább. nehéz így utólag okoskodni.

Válaszok:
Senior | 2012. május 11. 12:38
nemjoe | 2012. május 11. 17:59

Nem, csak emlékeztetik Hollande-ot, hogy Franciaország _haszonélvezője_ az uniónak. Legalább annyira mint Németország. Ha fel akarja robbantani, csak had robbantsa: az adott helyzetben az oroszokkal szövetkező, márkát visszaállitó, szintén csökkenő népességű (azaz új élettérre rá nem szoruló) németeknek semmi szükségük az európai országokra. Nekik tökmindegy omlik vagy nem omlik az unió.

Ezt hivják erős tárgyalási poziciónak ;)

Válaszok:
Nomine | 2012. május 11. 12:45
heep | 2012. május 11. 14:30
elfelejtette | 2012. május 11. 14:36

Erős kontroll alatt még kettő évig tartani kellett volna Németh Miklós kormányát, és kipréselni belőlük minden tudást, tapasztalatot, mert volt. Nálunk a többiekkel ellentétben nem idióta vén komcsik alkották a kormányt, hanem pl. Glatz, Csehák, stb.


a providentes példa tökéletesen idevág:

kényszerítettek a hitelre?
NEM

tisztában voltál vele h vissza kell fizetni?
IGEN

ráadásul ezek még alacsony kamatozású pénzhiteek voltak akkoriban

csak nem kellett volna belőlük annyit felvenni...

"addig nyújtózkodj ameddig a takaród ér"

Válaszok:
simonvitéz | 2012. május 11. 12:51

Párizsban különösen szeretik, ha a németek figyelmeztetik őket..

Válaszok:
Nomine | 2012. május 11. 12:48
Viktus | 2012. május 11. 12:58

valahogy így van ez nagy vonalakban

a németek most a broki innnenső oldalán állnak


Figyelj! Ezt ne szidd, ezt még az osztrák Joseph Haydn írta anno, a nácik csak átírták. Az eredeti változatot itt találod:
http://www.youtube.com/watch?v..

Válaszok:
butapesti | 2012. május 11. 13:04

ez érdekel a legkevésbé, mivel rühellem őket

mondjuk arra kiváncsi lennék, hogyan fogják megfékezni a randalírozó bevándorló tömegeket ha náluk is beüt úgy keményen a válság...


éljen a multikulti!
:DD


Megkérdezték a magyar népet, hogy egy általuk SOHA meg nem választott és idegen hadsereg által felvett politikai erő hiteleket vegyen fel?:
NEM

Megváltoztatták menet közben a hitel és kamatfizetési feltételeket úgy hogy most már vagy 10szeresét kell visszafizetni a felvett hiteleknek?
IGEN

Válaszok:
Nomine | 2012. május 11. 12:58

"FENNTARTOTT" politikai erő :)


A pénzt a németek adják a buliban a franciák meg kb. a büszkeségüket :P

Válaszok:
butapesti | 2012. május 11. 13:15

sajnos ez velünk így történt

és a Franciákkal?
és a Görögökkel?
és a Spanyolokkal?

mert ha jól gondolom a NATO védőszárnyai alatt őket nem befolyásolta senki sem az eladósodottságra


nem igaz! már régen nem az ő pénzüket nyomták bele. ez a fedősztori. ne gondoljuk hogy a germán keményen dolgozott spórolt, majd a kis megtakarított pénzecskéjét elvitte a bankjába, azok meg könnyelműen továbbadták a görögöknek. ez olyan kb mint a Mátyás királyról szóló népmesék. csak ddig igaz hogy "valamilyen"pénzek áramlottak Görögországba. majd onnan persze ki is mentek.

Válaszok:
Nomine | 2012. május 11. 13:10

A mai himnusz is hasonlít. Itt Schröder kancellár énekli. A fáklyás katonákkal egy kissé ijesztő, de hát Németország az Németország. Ott Imre Kertész érzi jól magát, én nem annyira..
http://www.youtube.com/watch?v..


Ld itt: butapesti 2012. május 11. 13:04


Lsd. még ytrianon, párizsi béke..


hát ebben igazat adok,

egészen másképp viszonyulnak a bankok egy magyar ügyfélhez mint egy némethez ( viselkedés, kommunikáció, kamatok, extrák )

pedig ugye ezek "nemzetközi" pénzintézetek, tehát standardokat követnek vagy mi


ez nagyon elgondolkodtató

Válaszok:
butapesti | 2012. május 11. 13:21

Mindenesetre Hollandet nehezebb lesz megfegyelmezni mint anno a görög min.elnököt. sok irány nem lehetséges: vagy a német-francia ellentét éleződik ki (fegyveres konfliktustól azért nem tartanék) vagy Hollande visszakozik, kkor meg a belső feszültség fog ngymértékben növekedni.


ez a része special igaz

ne gondoljuk hogy a germán keményen dolgozott spórolt, majd a kis megtakarított pénzecskéjét elvitte a bankjába

a többit nem tudom

Válaszok:
Nomine | 2012. május 11. 13:12

bocsi,

úgy értem tényleg betették a pénzüket a bankjaikba

a bankjaik meg kerestek olyan "lehetőségeket" ahol nagyot lehet szakítani

lehet hogy a kockázatelemzés rossz volt


"A pénzt a németek adják a buliban a franciák meg kb. a büszkeségüket"
--------------------------------------------
Az a difi, hogy a franciáknak van büszkeségük, és kevéske a pénzük. A németeknek mind a kettőből túl sok van..


Ebben hátborzongtató, hogy a nácik tengeralattjárói már 1945-ben üzemanyag-utántöltés nélkül elvittek jónéhány gazembert Hamburgból Argentináig...


Ha kint mész be egy német bankba és az irataidból látják, hogy magyar vagy máris más a hangnem..

Válaszok:
thymian | 2012. május 11. 16:22

Az első dolog amit szeretnék hozzáfűzni, hogy ha én mint kisbefektető elviszem a pénzemet egy befektetési tanácsadóhoz/bankhoz/biztosítóhoz, ők közölhetik velem 1 év után hogy a pénzem eltűnt, a befektetés kockázattal jár. Vagyis én kölcsönöstem x pénzösszeget és BUKTAM. No hát így kéne ezt játszani nagyban is. :)

A másik, hogy szép lenne ha legalább azok a cégek akiknek az EU-n belül van a székhelyük,mindenhol ugyanazt a szolgáltatást, ugyanolyan feltételekkel és ugyanannyiért (nettó) adják, mint ahová az anyavállalat be van jegyezve, természetesen ez nem lehet egyoldalú így nyílván azonos adóterhek mellett. Ezzel mi jól járnánk, mert nekik teljesen mindegy hol fizetik be a kasszába, eddig hazautalták, most talán itt fizetnék be. Vegyük például az angol eredetű mobil-szolgáltatót, kint kb. 8000 forintnak megfelelő valutáért 1000 percet, és 1000 sms-t kapsz, itthon kapsz 400 percet és fizeted az sms-t pluszba. Még ha az ÁFA különbséget nézzük sem jön ki.

Válaszok:
Muttimi | 2012. május 11. 13:57

A "másikhoz": Így van, ezt igyekszem én is elmondani másoknak.
Meglepően sokan nincsenek tisztában ezzel.


cáfolom

teljesen rendben van minden

kurvára leszarják ki honnan jött (legalább is nem tolják az arcodba)

már csak azért is mert a munkaképes képzett külföldi fiatalok nélkül már holnap megállna a híres német gazdasági gépezet


Ne viccelj már!
Ez akkor lenne igaz, he legalább
1. tájékozott lenne a fogyasztó (nem az) és
2. lenne választási lehetősége.

De nincs, mert a szolgáltatók között nincs valódi verseny. Jól elvannak. Az otthoni olcsóbb szolgáltatásokat praktice mi is finanszírozzuk.

De ha ehhez a beállt bilihez hozzányúl valaki, akkor "jajjjodademokráciamegaszólásszabacccság"!


Ezért kell változtatnunk rajta. Ahogyan csak tudunk.


A Németek voltak a legnagyobb haszonélvezői az EU-nak és ők lennének az egyik legnagyobb vesztesei annak felbomlásának.

Válaszok:
jag3 | 2012. május 11. 16:03

"se etikus fogyasztók"

Ha nincs miből nem a jót veszed és nincs lehetőséged mérlegelni vagy valódi döntést hozni. :) Ezért nem érte utól a bérezés az árakat. Ha a béred legalább közelítené az uniós átlagot, akkor szélesebb döntési lehetőségeid lennének és netán valóban versenyezni kéne, ami ugye az árak mérséklődését vonná maga után. Így marad az, hogy a két-három nagy szolgáltató ha burkoltan is de kartellezik.

Ha az egyik levinné 5%-al az árait, mindenki hozzá tódulna, de akkor a másik is csökkent akkor oda mennek akkor a harmadik is csökkent stb. így menne egy szintig amikor is újra kiegyenlítődne a szint egy alacsonyabb árszínvonalon. Ha megmaradnak a piaci részesedések, akkor ennyivel kevesebb a profit mindháromnak, ha megváltoznak akkor viszont azt kockáztatják hogy sokkal kevesebb a profit az egyiknek a másiknak meg kevesebbel csökken talán nullszaldós... egyiknek sem érdeke belemenni egy ilyen mókába.

Válaszok:
Muttimi | 2012. május 11. 14:38
Muttimi | 2012. május 11. 14:39

"Nekik tökmindegy omlik vagy nem omlik az unió."

Ne vicceljünk már, Németország a legnagyobb haszonélvezője annak, hogy vám- és pénzügyi unió van.


Illetve csak addig nem, amíg valaki új helyzetet nem teremt. Az elejével továbbra is egyetértek.

Válaszok:
Arslan | 2012. május 11. 14:46

Az etikus fogyasztó szerintem nem ezt jelenti, de sebaj.

Ettől függetlenül mint jelenség, egyre gondolunk.
Beszélgethetünk az állam szerepéről is, és a sajátunkról is.
A környezetünk tájékozottabbá tételéhez jelentősen hozzá tudunk járulni. Ez fontosabb, mint első blikkre tűnik.
Nem kell minősíteni senkit és semmit, csupán fel kell hívni mások figyelmét a tényszerűen fennálló különbségekre.
Az sem butaság, ha a szolgáltatót is tájékoztatjuk arról, hogy nem vagyunk hülyék.
Én mondtam már fel bankszámlaszerződést hasonló indokkal. Tudod mi volt az eredmény? Új ajánlat. :)

Válaszok:
Arslan | 2012. május 11. 14:48

Természetesen, én csak a fennálló helyzetet modelleztem itt :)


Hasonlóképp jártam, mobil-szolgáltató, mondtam hogy tököm tele van a számlázási gyakorlatukkal és szeretném felmondani az előfizetésemet... egyből kaptam egy ajánlatot, hogy 2 évig az előfizetési díj 30%-át elengedik. :D Kérdem én, ha ilyen könnyen, kb. 3 perc alatt engedtek 30%-ot, akkor mégis milyen árréssel dolgoznak?

Válaszok:
Muttimi | 2012. május 11. 14:52
heep | 2012. május 11. 14:53

:)
Erről van szó!


Én még a 90-es évek végén az egyik legnagyobb informatikai cégnél dolgoztam. Akkor nekem akár 70%-os árengedmény adására is volt lehetőségem, ha stratégiai vevő megnyerésére vagy megtartására kellett ilyen eszköz. Ekkor még nem fizetett rá a multi az üzletre. De 20%-nál nagyobb engedményt sose kellett adnom.


A tudatos vásárló kifejezést keresed. :) Egyébként egyetértek. :)


Azt nagyjából jól definiáltad, az etikus fogyasztó az aki nem vesz olyan terméket ami valami más élőlény fölösleges szenvedése árán készül, vagy egy adott országot/régiót büntet bojkottal valamilyen etikai norma megsértéséért. :)


Örülök, ha hasznodra lehettem. :) Amúgy elég ingoványos terep ezek definíciója, sok az átfedés. :)


"Fél év alatt Nem túlzás egy kicsit?"

Antall már rég haldoklott. 1992 december 12.-én irták alá a szabadpiaci csatlakozást. Szabó pénzügyminiszter 93 februártól és bevezeti a bankkonszolidációt (ipar finanszirozásának felfügesztése). Eredmény: ipar összeomlik. Eközben Antall meghal. De már rég nincs befolyása az eseményekre. Ugyanmá. Egy haldoklónak? A kórházi ágyából? Agyongyógyszerezve?


Mivel 92-ben még egyensúlyban volt a fizetési mérleg, azaz az exportunk még nem borult fel, ezért ez nem lehetséges. 92-ben még meg kellett, hogy legyen az orosz piac.

Válaszok:
kulalak | 2012. május 11. 18:18

"A Németek voltak a legnagyobb haszonélvezői az EU-nak és ők lennének az egyik legnagyobb vesztesei annak felbomlásának"

A németek olyasmit exportálnak, amit mindenki más megvesz: preciziós és megbizható gépeket. Attól, hogy az EU megszűnik, ez a de facto helyzet még nem változik meg. Ráadásul a németeknek nincs szükségük az EU piacra: azért mert ott van nekik az orosz és az oroszok nyersanyaggal tudnak fizetni. Ráadásul az összeomló gazdaságú Európában hirtelen minden nagyon olcsó lesz a németeknek, amiért most drágán kell fizetniük (túrizmus, főleg)

Az EU legnagyobb nettó befizetői a németek.

Az EU legnagyobb haszonélvezői az agyontámogatott mezőgazdaságú franciák.


Bizony, a 2000 évi hitelintézeti törvény tette lehetővé az egyoldalú szerződésmódosítást.
Aztán most hoztak egy olyat, hogy a kezelési költséget is számolhassák devizában.
No kik is????


Attól függ mit hivsz jobboldalnak. Ha a nacionalistákat: itt van neked a Jobbik. Ha a hagyományos konzervativizmust: hát azt meg az MSZP képviseli. Etikai szemszögből, mivel Mo-on a szocializmus a "hagyományos". És gazdasági szemszögből: mert az MSZP-ben ül a legerősebb nagyvállalkozói lobbi, bármilyen meglepő is ez.

Ami a kisvállalkozások és az agrárbirtokosok érdekeinek képviseletét illeti: arra ott van a Fidesz.

Vagyis itt nem jobboldalból, hanem baloldalból van hiány.

De ha nem akarod elhinni, ne hidd ;) Nem erőltetem, tudom, hogy nehéz a valóságot elfogadni, ha az ellenkezik a kész elképzeléseiddel.


Mint mindenütt ott is akadnak bunkók, de a nagy többségre nem igaz, főleg a nyugati félen. Keleten inkább hordozták a poroszos stílust, de lehet hogy ez valamit változott az egyesítéssel.
Még a 80-as években Ny-Berlinben amikor érdeklődtünk, még az U-Bahnját is hagyta elmenni a német, de elmagyarázta az utat.
Általában nagyon készségesek és a magyarok ellen sincs kifogásuk.
Engem pl. szeretnek. :)))


Cáfolom, nagyon előzékenyek és kedvesek.

Válaszok:
butapesti | 2012. május 11. 18:03

A Fidesz nem "balos". Nem nevezhetsz baloldalinak egy aktivan népnyúzó pártot ;)


Well, időközben utánanéztem, és úgy tűnik neked van igazad. 93 áprilisában még a kezeléséről vitatkozik az orvosával.


A lengyeleknek sikerült...


Hogyne, persze! Találkoztam én is előzékeny némettel is, meg olyannal is aki megkérdezte miért nem tanultam meg rendesen a német nyelvet. Az emberek sokfélék. Alapjában viszont nem szeretik az idegeneket, ha nem is mutatják ki.

Válaszok:
thymian | 2012. május 11. 21:38

Stimm. Olyanok mint a beszélő automaták. Vannak persze kivételek.


Berlinben?? Szegény ember! Attól pocsékabb helyet nem tudok Európában. Nézd öregem, ha jól akarod érezni magad, utazzál el Olaszoországba, üljél le egy teraszon valahol és igyál egy pohár Chiantit.


Nem tudom, hogy felnőtt voltál-e már akkor.

http://hu.wikipedia.org/wiki/A..

Az új államok nem igazán ezzel foglalkoztak.

Vissza a cikkhez: ez a diplomácia, beszóltak a franciák/görögök, visszaszólt a német. Zaj van, meglepetés nincs.

Válaszok:
jag3 | 2012. május 11. 19:56

Értem. Tehát szerinted a kereskedelmi számok hazudnak. A Wikipédia hivatkozott oldala egyébként erről semmilyen információt nem tartalmaz. Engedd meg, hogy gratuláljak a nagy archoz :o) Sajnos még mögé kellene tenni némi tartalmat :p

ps: 93-ban valóban visszaesett az orosz export. De azért, mert a magyar cégek jelentős kereskedelmi hátrányba kerültek. 1) nem tudták megfinanszirozni az exportot, hanem előre kellett kérniük a pénzt. 2) megjelentek Oo-ban a nyugati cégek nagyobb reklámköltségvetéssel és persze néha gyártókapacitással is.

ps2: a post scriptumot azért irtam mert talán nem szerencsétlen idióta fideszes műpolgár vagy. Ebben az esetben amit irtam, azt megértheted. Ha mégis műpolgár lennél, inkább ne is válaszolj. Csak égeted a Fideszt.

Válaszok:
kulalak | 2012. május 11. 21:09

Béke van:) Az első post scriptum-ban van a lényeg. Azzal kiegészítve, hogy szétesett a kapcsolati és intézményes háló a SZU-val. Mennyire volt a mi hibánk és mit lehetett volna tenni? Aki átélte, tudja mekkora "zavar volt az erőben" anno. Ennyi.

PS2: Kösz a megelőlegezett bizalmat:)
(mégis, mi az a fideszes műpolgár?)


Én nem ezt tapasztalom. Pedig van itt mindenféle náció. Mások mint mi, vagy a déli népek, ez vitathatatlan.
Keleten inkább voltak barátságtalanok, de ott ugye cocilizmus volt.



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó