Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. május 9. 10:28

A médiát és a politikai elitet ostorozta Nikos Michaloliakos, a szélsőjobboldali görög Arany Hajnal vezére. Michaloliakos azután mondott beszédet, hogy pártja hét százalékkal bekerült a parlamentbe. Megérkezése előtt éles hangon utasították a sajtótájékoztatón részt vevő újságírókat, hogy állva fogadják a pártvezért.

 

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/36343


163 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Tudtam,hogy a Görögök nem adják olcsón a bőrűket..

Válaszok:
nagykutya | 2012. május 9. 20:23

előre a 18. havi bérekért! Német jólétet görög munkamorállal!

Válaszok:
bolá | 2012. május 9. 17:23

Azért az minimum érdekes, hogy a görög radikális baloldal a mi radikális jobboldalunk által annyira áhított programot szorgalmaz, miközben a saját radijobbereitől elhatárolódik, és pont úgy kizárja az együttműködés lehetőségét, mint a mi emeszpénk a Jobbikkal. Én nem találgatnám, hogy akkor most a Jobbik kommunista, vagy a Sziriza tévedt el a radikálisok oldalfelosztásában. Helyette elhelyeztem egy mostani görög életképben Vona Gábort, és igazán nem lepődtem meg, mennyire nem lóg ki belőle.

http://varanus.blog.hu/2012/05..


Üvöltsenek amennyit akarnak a görögök, így is úgy is mennek a levesbe. Akár tetszik ez nekik, akár nem.

Vagy tovább folytatják a megszorítósdid, amíg vissza nem fizetik a kölcsöneiket (20-30 év), vagy azonnal csődbe mennek és kezdhetik ott a gazdaságuk építését, ahol a második világháború után abbahagyták.


te fel is állnál Gyurcsánytól Novákig mindenkinek. A véredben van.


Bizony,bizony...
A víz halad a kő marad....


Igen, mert a magyarok kisebb méretben és rövidebb ideig ugyanazt csinálták mint a görögök - hitelből jóléti államot építettek maguknak. Ez pedig ellentétes nem csak a józan paraszti ésszel, hanem a polgári értékrenddel is.

Mindenki addig nyújtózzon, ameddig a takarója ér. És ideje lenne nem az államtól várni minden támogatást, hanem elindítani a társadalom önszerveződési folyamatait. Ehhez pedig úgy néz ki, hogy egy nagy összeomlásra van szükség, mert az emberek másból nem igazán akarnak tanulni.

Válaszok:
cili | 2012. május 9. 11:35

Hogy meglepődtek a tudósítók, amikor felállítgatták őket! De azért felálltak. Európa érdekes dolgokkal fog még szembesülni, ha nem tér észre a lila-zöld-liberális álomvilágból. Berzenkedve ugyan, de felálltak ezek is, pedig akár el is mehettek volna, otthagyhatták volna a "szélsőjobbost", de maradtak. Jelképes, mert Európa is így fog viselkedni, bármilyen megfontolásból ugyan, de meg fog hunyászkodni. Csak azt nem lehet igazán tudni, hogy kinek-minek.


A lehetőségeink határozzák meg a létünket!


Látom megérintett a hozzád hasonlókról szóló Átoksori kísértetek :D:P


Azt akarom neked bedumálni, hogy a hitelből szerzett jólétet olyan mint a szarból épített vár.

Ha a magyarok olyan hülyék voltak, hogy elhitték a szociknak, és most is elhiszik Orbánnak, hogy ezt meg lehet úszni megszorítások nélkül, akkor vessenek keresztet magukra, mert jön a nagy böjtölés ideje.

Vagy alkalmazkodnak a EU-IMF elvárásaihoz (megszorítások/jóléti rendszer visszafejlesztése + egy pár szimbolikus ügy, amely nagy presztízsveszteséget jelent a jelenlegi kormánynak) vagy zavarják ki az EU-IMF-et és jöjjön ami most jön Görögországban - totális káosz és gazdasági összeomlás.

Harmadik lehetőség nincs.

Válaszok:
Viktus | 2012. május 9. 11:51
ÁdámkaAuditore | 2012. május 9. 12:49

Mondjuk van lásd. Rudi mesés kommunista országa Észak-Korea :P jól megdöntötték a "tőkét" :D


Igen, majd a nagy demokrácia és humanizmus nevében "csak úgy" alapon átcsoportosítják a tőkét délre meg keletre. Miért is tennék ezt?

Egy ország keretén belül sem mindig könnyű erőforrásokat átcsoportosítani az egyik régióból a másikba - lásd Olaszország. Miért adnák a fejlett Svédek, Németek oda a pénzüket azoknak a népeknek, amelyeket (nem minden alap nélkül) lusta ingyenélőknek tartanak? Hmmmm....???

Válaszok:
cili | 2012. május 9. 12:47

Na és? :) Megtartják a saját tőkéjüket, és amíg Szaudarábiában van kereslet Mercedesekre, addig az energiaigényeiket is megoldják. Max. nyaralni inkább Horvátországban fognak, ott majd jobban szeretik őket mint a görögöknél.

A déli államok pedig lassan visszasüllyednek oda, ahol a német és nyugati pénzek nélkül voltak az EU-csatlakozás előtt, azaz valahol a Balkánra, Bulgária, Szerbia, Macedónia társaságába.


Mitől lusta a Görög?
Voltam kint,nekem inkább az ellenkezője tünt fel.


Ki a franc hitte el neki? Én pont azért gyűlölöm, mert ezzel etette a népet.

Válaszok:
Vhailor | 2012. május 9. 12:58

Ezeknek hiába pofázol, mert ezek kétbites élőlények. A prosztó már csak ilyen. Ezeknek létezik Amerika és É-Korea meg volt SZU, semmi más. Úgysem fog agyat növeszteni, ha eddig nem ment neki. Azt hiszi, hogy majd a versenykapitalizmusnak ő lesz a nyertese, ezért vágyik rá. Meg hülye, rosszindulatú és korlátolt.


A tőke természeténél fogva karvaly, oda megy, ahol a legnagyobb haszon kecsegtett. Görögországtól ebből a szempontból nem hasznos befektetést, hanem egy gazdasági összeomlást lehet várni. Én sem adnám oda a görögöknek a pénzem, úgy is csak felélnék.

Válaszok:
ÁdámkaAuditore | 2012. május 9. 12:58

Jani, legyen jelzésértékű, hogy Torrente (igen, nem a színész, hanem az általa megformált figura) miért akkora bálvány a lelki nyomorékok csődországában, mikor máshol kihányják tőle a belüket.


Az igazi gond itt van:
"Az egyik ismerősöm sorompókezelőként dolgozott a vasúttársaságnál egy kis faluban, de volt kapcsolata az egyik párttal, így Szalonikibe került. Hotelben lakik, a fizetésével együtt összesen havi 5 ezer eurót [1,3 millió forintot] költenek rá. Csak azért, hogy fel- és lehajtsa a sorompót"

http://www.origo.hu/nagyvilag/..

Ez az, amit hitelből finanszíroztak és ez az, mi miatt összeomlott a rendszer. A túlfizetett emberek és a szociális jólét, amiért senki meg nem dolgozott.

Válaszok:
Viktus | 2012. május 9. 14:26

Azok hitték el neki, aki rá szavaztak.

Nem baj, ha nem most, akkor a következő 2-3 évben úgy is ő fogja meginni ennek a levét. Magyarország pedig ott kezdheti, ahol 1989-ben abbahagyta. Remélem akad egy pár ember, aki nem a "kolbászbóleszakerítés" víziójával eteti majd a népet, hanem okosan megmagyarázza nekik, hogy szorgalmas munkával leghamarább 20-30 ÉVEN belül várható az életszínvonal emelkedése, addig pedig böjtölni kell.

Válaszok:
ÁdámkaAuditore | 2012. május 9. 13:02

Én meg olyan embereket rugdosnék ki páros lábbal az irodám ajtaján - amennyiben üzleti ajánlatokat akarnak nekem tenni - akik szerint az ember alapvetően egy cinikus, becstelen, önző szar. Ilyen filozófiával van teli a bóvlioldalatok és ezzel hülyítitek az egyébként is beteg magyart. Ezek után például ki a kurva anyád társulna veled? Azért, hogy majd kisemmizz és átbassz?:D:D


"a pénznek már nincs, nem maradt -hagyományos értelemben vett értéke"

Nem értem, hogy mi az a "hagyományos értelemben vett érték" ..., de nem baj :)

A mai világban pénzből annyi van, amennyit nyomtatnak belőle, lényegében ez hajtja az inflációt.


Én nem szeretem, ha áltatnak. Ha baj van, akkor tudjak róla. Ahogy azt sem szeretném, ha mondjuk édesapám csak ígérgetne, közben meg elfelejtené közölni, hogy üres a családi kassza, úgy a vezetőimtől még kevésbé tűröm ezt. Egyik forgatókönyv sem lesz könnyű. Ha azt csináljuk, amit te javasolsz és fizetjük tovább a hiteleket, az lassú agónia és kínszenvedés. Ha az összeomlás forgatókönyve jön, az pedig még durvább. Akkor sem kolbászból lesz a kerítés, hanem üres zsebbel, a nagy büdös semmiből kell újjáépíteni mindent, ami embertelen munka. Nekem nem azért tetszik jobban, mert jobb vagy kényelmesebb, hanem azért, mert onnantól legalább magamnak és magamért dolgozok, meg annak legalább lesz foganatja. Ha nem az én életemben, akkor a gyerekeim életében.

Válaszok:
Vhailor | 2012. május 9. 13:07

Nyugodtan, növelheted az osztrák meg a görög GDP-t vele :) Nem irigylem. Én böjtölgetek inkább - 3 hónap alatt fogytam már vagy 10 kilót.

Válaszok:
ÁdámkaAuditore | 2012. május 9. 13:05

Nem a tested van szarból, hanem a lelkivilágod. Azért nem kívánok veled és a fajtáddal egy országban élni vagy bármibe belekezdeni. Megbízhatatlan, becstelen, kapzsi, idióta barbár majmok vagytok.


Akkor dögölj éhen. Nem fogsz hiányozni és legalább lesz egy jó napom.


Ebben egyetértek. Én is személy szerint a lassú építkezés és tőkegyűjtés híve vagyok. Amíg sajátmagunk termeljük ki a saját tőkénket, addig az nekünk szolgál. Ha idegen tőkét hívunk be, akkor az csak a saját gazdái érdekeit követi.

A magyar politika a rövidebb, könyebb utat kereste. Ahelyett, hogy a belső gazdaságot fejlesztette volna inkább a külföldi nagyberuházásoktól várta az ország újjáépítését, modernizálását, de ezt is hülyén csinálták. Ez a rövidlátás okozta a magyar gazdaságpolitika vesztét. A külföldi tőkések a hasznot nem itt, hanem otthon fektetik be, és csak addig maradnak, amíg az itteni bérszínvonal alacsony.

De ez nem baj. Ez így nem mehet sokkal tovább, előbb-utóbb az egész rendszer bukik.

Válaszok:
ÁdámkaAuditore | 2012. május 9. 13:17

Ez legfeljebb a XIX. században volt így, amikor még működött az arany-standard. Ez alapján nyomod itt nekem ezt a marxista dumát a túltermelésről.

A helyzet azóta megváltozott, pénzből annyi van, amennyit nyomtatnak belőle. Ha 10x több pénz kerül forgalomba, akkor minden 10x drágul, teljesen függetlenül attól, hogy miből mennyit termelünk.


Na látod. Csak megérted, mire gondolok, ha akarod. A lassú tőkegyűjtögetés az építkezés egyedüli természetes módja. Az adóságspirál pedig egyre csak rosszabb lesz. Nemzetgazdasági szinten lehet nem látom át, de mikroszinten ismertem pár adós helyzetét. Egyiknek sem happy end lett a vége. Minél jobban kapálózol, minél jobban hitegeted magad, annál mélyebbre fogsz süllyedni. Én biztos nem fogom megvárni, míg oda jut az ország. Nem, nem. Mit képzeltek ezek? A külföldi nagytőke holmi karitatív társaság, aki önzetlenül segíti az országok felzárkóztatását? A külföldi nagytőkét már akkor kell beengedni szerintem, ha egálban vagyunk. A külföldi nagytőkének ugyanis nincs szüksége ránk, mert a világon bárhol máshol találhat rabszolgákat. Neki viszont megvan a toronymagas anyagi, szervezeti, pénzügyi és technológiai fölénye, amivel a földbe fog döngölni. És még jól is jár vele, mi nem fogunk. Tudod a liberalizmus egyik legsúlyosabb tévedése, hogy a fizikai elnyomás végével megszűnt bárminemű elnyomás. Hát nem, az új formája ugyanolyan veszélyes és megalázó. Csak itt már nem vasból van az a bilincs, hanem a kötelmek, jogi bilincsek tartanak sakkban és számolják fel mind a szabadságod, mind a méltóságod. Pedig elvileg ezekért küzdöttek a szabadelvű széplelkek.


Ne gondolkozzunk már kommunizmus-liberálkapitalizmus ellentétpárban. A magyar is ezért él szarul meg ezért elégedetlen az életével, mert mióta vége lett a feudalizmusnak, csak ezeket ismerte és ezeket építette. MINDEKETTŐ a történelem szemétdombjára való, mindkettő elnyomó, élhetetlen, működésképtelen társadalmi berendezkedés.


Tudod nagyon sok ember meghalt már azért a jogunkért, hogy szabadon kifejezhessük a véleményünket és ezért ne lehessen minket felelősségre vonni. Na erre már tényleg lehet mondani, hogy ha nem tetszik, akkor menj É-Koreába. Régen, mikor még ebben az országban különb és bátrabb emberek éltek, nem azért haltak meg és nem azért kockáztatták az életüket, egzisztenciájukat, hogy itt egy nyomorult, puttós diktatúra legyen. Diktátornak koporsóban a helye, zsarnokot ölni nem bűn. Sem a kutyáikat.


Az aranyalapnak nem az a lényege, hogy nincsenek válságok, hanem az, hogy a válságok és fellendülések gyorsabb ütemben váltják egymást és az inflációt defláció követi.

A fedezetlen pénz rendszerének az volt a lényege, hogy amikor lassul a gazdaság, jön a válság, és jönne a defláció, akkor több pénzt nyomunk a rendszerbe, ezzel stabilizáljuk az árakat és némileg "tompítjuk" a válság hatását, míg jólét, fellendülés idején pénz vonunk ki a rendszerből, hogy helyreálljon az egyensúly.

A probléma ezzel a rendszerrel ott keletkezett, hogy pénz kezdtek nyomni hitelek formájában (azaz nem fedezetlen pénzt, hanem hitelpénzt)a gazdaságba. A forgalomban lévő pénzmennyiség annyira megnövekedett, hogy senki sem tudja, ki fogja ezeket a hiteleket visszafizetni.

Vagy le kell írni a hiteleket veszteségként, vagy az adósoknak lassan vissza kell őket fizetniük. Esetleg be lehet indítani a bankóprést, ezúttal tényleg fedezetlen pénzt nyomni a rendszerbe, amely annyira elinflálná ezeket a hiteleket, hogy már nem lenne probléma őket visszafizetni.



A válságok a gazdaságban olyan természetesek mint a rossz időjárás. Nem süthet mindig a nap, és nem eshet mindig az eső. Aki tartós és fenntartható gazdasági növekedést ígér az vagy egy aljas szélhámos, vagy egy veszélyes őrült, esetleg mind a kettő.

Válaszok:
ÁdámkaAuditore | 2012. május 9. 13:33

A kapitalizmusnak nincs "ellentéte". A kommunizmus a despotizmus egy elég fura, a kultúrát különüsen romboló alfaja, ahol az állami irányítás kiterjed egészen az emberi kapcsolatok szintjére.


Igen, pont az a legnagyobb probléma vele, hogy míg a hitelviszony egy jövőbeli ígéretre épül, ami a jogviszony keletkezésekor még marhára nem biztos, hogy teljesülni fog. Mégis pénzt teremt már a jogviszony kialakulásakor, tehát rögtön akkor, mikor elkönyvelik. Ha pedig nem teljesül az ígéret, akkor borul a bili.

Nagyon egyszerűen: Megígérem neked, hogy most, mikor jön a vizsgaidőszak, mindenből ötös leszek, a lehető legmagasabb ösztöndíjat fogom kapni és abból majd kifizetem neked, amit megígértem. Mivel még csak puszta ókumlálás és valós érték nincs mögötte, úgy érhet valamit, ha jön egy hatalom - történetesen az állam - , erre pénzt nyomat és tekintélyénél fogva azt mondja, hogy ezt fizetőeszközként kell elfogadni. Aztán ha rosszul sikerül egy vizsgám, rossz napja van a tanárnak, többet aludtam, mint kellett volna, lusta voltam stb...máris elkezd értéktelenedni.


Míg teljesül a kötelem, megsemmisül a számlapénz és beáll az egyensúly, addig valóban jól működik és prosperál minden, na de nem ez a jellemző.


"csak WaSS még az elemi fizikához a természeti jelenségek megfigyeléséhez is hülye volt.."
-----------------------------------------
Rudolf úr!
Ezért a "WaSS" ért lemennék Keszthelyre irtózaos pofont adni magának, de nem megyek, mert sz.-ros lenne a kezem a maga pofájától.
Ezentúl írhat amit akar, maga itt csak egy magyarul beszélő senki!


Amit kifelejtesz, és amit Marx is kifelejtett, az az emberi tényező.

Az egyéni és közösségi érdek csak akkor ellentétes egymással, amíg az egyik oldalon tökéletes individualizmus, a másik oldalon tökéletes altruizmus feltételezel. Ez, mivelhogy Marxból indulsz ki, természetes is, hiszen ő Hegelre, és ennek dialektikájára építette fel gazdaságpolitikai elképzeléseit.

Csakhogy az emberek nem gépek, senki sem tökéletesen önző, és senki sem tökéletesen altruikus. Léteznek kisebb-nagyobb közösségek (család, kisközség, rokonok stb.) amelyek segítik az egyént, és az egyén érdekében is áll ezeket segíteni, még akkor is, ha ez pillanatnyi érdekeivel ellentétes, de hosszútávon megéri. A lényeg a bizalom, minden a bizalomtól függ.

Amit a kommunizmus KK-Európában művelt az éppen az emberek közötti bizalom lerombolása. Mindent központilag, az állam által, állami beavatkozásokkal akart megoldani. Ezért is tartunk ott ahol. A kommunizmus már rég halott, de az öröksége még itt lesz a következő évtizedekben.

Szóval igen, nem hogy megkerülöm, hanem tagadom Marxot és tanát.

Válaszok:
ÁdámkaAuditore | 2012. május 9. 13:59

Ez csak az aranystandard esetében igaz.

A fedezetlen pénz korában a nemzeti bank "csinál" pénzt, amit hitelek formájában "eladja" a kereskedelmi bankoknak. Ezek pedig idővel vagy visszafizetik, vagy nem.

Ha a központi bank több pénzt "csinál" akkor több lesz forgalomban, ha visszavonja a hiteleket, akkor "eltünteti".

Elvileg amennyi hitelt nyújt a központi bank a kereskedelmi bankoknak, olyan ütemben növekszik a forgalomban lévő pénzmennyiség. Kivéve, ha bankok ezt a pénzt nem adját tovább a gazdaság további szereplőinek, ami akkor történik, amikor ezek elvesztik beléjük vetett bizalmukat.

Válaszok:
ÁdámkaAuditore | 2012. május 9. 13:51
Viktus | 2012. május 9. 14:28

Csáth Magdit és Bogár Lászlót nem olvasok, az fölösleges. Minden normális forrás (akár netes, akár pénzügytan tankönyv) azt mondta, hogy a hitelpénz egy könyvelési értelembe vett bankpasszíva. Az egy dolog, hogy az adott passzíva (pl. lekötött betét, kötvény) mennyire forgalomképes és mennyire tölti vagy töltené be a pénz funkcióit. Te mire gondoltál egyébként, mert én erre.

http://www.jegyzet.hu/uploaded..

Én ilyeneket olvasgatok, nem Bogár Lacit.


Jaja és már a 70-es évek óta nincs szinte semmiféle arany a pénz mögött. Előtte még volt Bretton Woods, ami kicsit másabb, mint a nyers aranystandard, de még ott sem volt teljesen fedezetlen.


Hegelt mondjuk olvastam, igaz hogy egy picit más vonatkozásban :)

Marxot is elolvasnám, ha végre megtalálnám németül, eredetiben valamilyen rendes kiadását a "Das Kapital"-nak.

Nincs meg valahol neten PDF-ben? :P


"A lényeg a bizalom, minden a bizalomtól függ.
Amit a kommunizmus KK-Európában művelt az éppen az emberek közötti bizalom lerombolása."

Ha egy ember saját weboldalán tézisek tömkelegében fejti ki, hogy mennyire természetes és jó dolog hazug, önző, becstelen majomnak lenni, az M betűs filozófusok közül pedig Bernard Mandeville ad szellemi mankót neki, onnantól hogyan bízzak benne? A papírzsepimet nem bíznám rá.

A kommunizmus is effektív rombolómunkát végzett ezen a területen, de a kapitalista is teszi a maga dolgát. A győztesek-vesztesek tükrében felfogott élet nem ugyanolyan dialektika és ugyanolyan irreális?


Majd ha lesz időd és kedved.:)

Figyelj, ez olyan, hogy ha már van egy fennálló követelésed az azon nyomban érték. Ma már nem csak a fizikai érték cserélhet gazdát. Van egy fickó, lóg neked pár millióval. Semmi, de semmi akadálya nincs, hogy arra utasítsd, másnak teljesítsen. Innentől érték, átruházható követelés. A mai gazdaság teli van ilyen forgalomképes jogokkal, követelésekkel. Csúnya jogi műszóval engedményezésnek hívják. Tudom nehéz elhinni, mivel míg nincs a bankszámládon a pénz, addig csak absztrakció, pedig a mai gazdasági életben ez már teljesen normális. Marx pedig tényleg hasznos olvasmány akkor is, ha nem vagy kommer és marxista. Én sem hiszek benne, de legalább a kapitalizmus tüneteit kiválóan leírja.


Nekem németül kellene :(

Válaszok:
ÁdámkaAuditore | 2012. május 9. 14:18

Parancsolj.

http://www.href.hu/x/hr6f

Válaszok:
Vhailor | 2012. május 9. 14:26
Vhailor | 2012. május 9. 14:28

Ez a szocializmus ára Rudi ezt így képzeli el te dolgozol, és nem kell neked nyereség, mert abból pl. Józsi papír repülőt hajtogathatna ...


Talán beszerzem egyik ismerősömön keresztül Németországból, ezt a változatot mindenképpen még szerkeszteni kellene.


Ez sem teljesen így van lásd. bankbetétek ... a kereskedelmi bankoknak az az alapjuk.

Válaszok:
Vhailor | 2012. május 9. 14:31

Igen, részben innen is jön a pénz. Az aranystandard esetében CSAK ebből lehet hitelt adni. A fedezetlen pénz rendszerében viszont már nem csak ebből.

Válaszok:
Viktus | 2012. május 9. 14:53

Bogárék logikájába még az sem fér bele, hogy a bank alapból a betétesek pénzét kezeli.

Válaszok:
Netuddgi | 2012. május 9. 14:50

Itt nagyjából a kurucot te olvasod-látogatod egyedül, mint kiderült ...


Ha CSAK azt kezelné akkor nem is lenne gond. A gond ott van amikor elkezd az általa kibocsátott hitelből pénzt gyártani. Tudod tőkeáttét.

Válaszok:
Viktus | 2012. május 9. 14:56

Na igen a spekuláns korszak beköszöntéig az is volt a normális, és most, hogy sok ezer milliárd elégett ilyen forma virtuális pénz éppen pl. a németek célja visszatérni a konzervatív formulára, amely igaz lassítja a fejlődést, de fenntarthatóvá teszi. A bank szépen összegyűjti a betéteket majd abból hitelez kamatra a kamatokból pedig fenntartja magát ill. a betéteseknek kifizeti a kamatot.
Egyéb forrásnak pedig az uniótól-államtól származó fejlesztési pénzek mehetnek. Jóléti társadalmat hitelekből-virtuális milliárdokból nem lehet fenntartani hosszútávon.


Na igen azzal próbálnak szépen-lassan tenni v.mit,


Marx 2012-ben ? :D:D:D:D


Marx 2012-ben ? :D:D:D:D


Einstein-Arisztotelész más témakör.

Jézus már elavult az akkori kor viszonyait tükrözi, de már régen nem is az alapján ügyködnek ...

Marx idején még elkezdett alakulgatni a modern világ, ahhoz ami ma van az akkori társadalmi-közgazdasági környezetnek sok köze nincs. Ráadásul már akkor elbukott csírájában a marxizmus, amikor pl. éppen ott került úgymond hatalomra, ahol semmi tényleges 'táptalaja' sem volt, és éppen az USA-ban nem lett belőle semmi, ahol meglehetett volna a szükséges alap hozzá. Ma pláne ugyanaz a helyzet.


Hát, ez a felvétel rémisztő. Vannak szélsőjobbos mozgalmak máshol is, vetnek fel legitim problémákat, de ez a görög faszi az átlagnál is primitívebb.


Viszont az külön misét érdemel, hogyan és kiknek köszönhetően jutottunk oda, hogy egy ilyen csávó labdába rúghat.

Válaszok:
Viktus | 2012. május 9. 15:43

Pontosan az okokat kellene nézegetnie a sok "rettegőnek" is nem mindig az okozaton csámcsogni ...


Nem egészen, hanem azért mert van egy tíz milliós gazdasági nehézségekkel küzdő országban egy millió munkanélküli bevándorló grátisznak akikkel fogalmuk sincsen mit kezdjenek, és akik mivel életösztön hajtja őket lopnak, rabolnak, és várják a segélyt.
Te meglehetsz az álomvilágodban a mesebéli költeményekkel csak a való világban hiába költesz akár milliárdokat egy pártra, hogy mindenki legyen homi, ha egyszer nem érdekli a választók nagy részét a homiság ...
Ezek sem a nagy volumenű programjuk miatt kaptak szavazatokat, hanem mert egyedül felmertek vetni bizonyos problémaköröket amit mindenki más a szőnyeg alá seper.
Ok-okozat.


Éppen ezért lett világszenzáció :P Kiszel Tünde ebből él évtizedek óta. :D Nincsen az álldogálós műsorszám nagyjából meghallgatják max. az öreget aztán még szalagcímként sem jelenik meg így viszont világszerte lehozták a lapok az álldigálás miatt. :D


nem vagy olyan bonyolult, tökéletesen értettelek.

Az mindenesetre vicces, amikor te trollnak nevezel valakit.


OECD felmérés: a görögök kétszer annyit dolgoznak, mint a németek.
Már Angela is leállt ezzel az ócska dumával, biztos ismertették vele ezt az adatot.

Válaszok:
gyz | 2012. május 9. 17:55
gyz | 2012. május 9. 17:55

Mit ért sárga sajtó alatt? Ki tudja?


Majd megnézem a HirTv stábját, amikor vigyázzba vágja magát, amikor Gyurcsány megszólal. Vagy ők kaphatnak felmentést?


aha, így van. és hatékonyabban is.

Válaszok:
bolá | 2012. május 9. 18:33

aha, így van. és hatékonyabban is.


Jó arcnak tűnik.


Azt nem mondta az a Görögország miből fog megélni? :D


Kösz! Szóval a GIF uralta globális média: RTV Klub, TV2 stb.


Nem érted az egészet, de jól visszaböfögöd a GIF média-propagandája által jól előrágott és szádba tömött maszlagot: az állítás az, hogy a görögök lógósak, nem dolgoznak, ellenben a németek milyen szorgosak. OECD felmérés állítja az ellenkezőjét. A hatékonyságnak ehhez semmi köze. Hogy miért nem olyan hatékonyak, arról olvasd el pl. az Oriens elemzését, ha tényleg érdekel.

Válaszok:
gyz | 2012. május 9. 18:56

így van, te átlátsz a szitán, én meg a globálmédia agymosottja vagyok.

nincs önálló véleményem.

Válaszok:
bolá | 2012. május 9. 20:34
Tehetetlen Dodó | 2012. május 9. 20:38

Megszólalt a "300"!


Ebben a dologban nagyon úgy tűnt nekem. De két dolgot gondolj végig. Az csak feltűnt, hogy az ún. görög válság kitörésekor, több mint két éve, Angelánk is azzal kezdte, hogy most aztán a görögök igazán elkezdhetnének is dolgozni; aztán gyorsan fel is hagyott ezzel. Gyanítom, hogy megmutatták neki, hogy a görögöknek az OECD-től van papírjuk, hogy dolgoznak ők sokat. De az igazi nagy baj, hogy arról viszont nem beszélnek, hogy akkor mi is a probléma oka. A másik, hogy ha a görögöket szidjuk, hogy a lábukat lógatják, akkor azzal magunkat szidjuk, mert a mi helyzetünk ugyan olyan, mint az ővék (mondjuk a ledolgozott órák szám a nem 2x, hanem 1.75x annyi mint a németeknél, de ez lényegtelen).


Görögország eddig a hitelekből, mint látjuk :D és jelenleg is azokból fizeti a nyugdíjasait, közalkalmazottait.

Válaszok:
bolá | 2012. május 9. 21:14

De legalább van önismereted.


Ez is a globális imperialista finánctőke (GIF) médiája által hirdetett maszlag. De most szerencséd van, mert elmagyarázom. Görögország – de Írország, Portugália, Spanyolország ugyanebben a helyzetben van – államadóssága azért ugrott meg, mert a felelőtlen, egyébként német, francia, brit, holland, bankokat kellett állami pénzből kimentenie. És most a hitelből ennek a mentőcsomagnak csak a kamatait – messze nem a tőkéjét – fizeti úgy, hogy közben a béreket és a nyugdíjakat csökkenti. És mindezt a GIF által követelt neoliberális gazdaságpolitika alapján, amely azt sulykolja, hogy juj-juj ezeket a felelőtlen bankokat ki kell menteni, mert különben leáll a hitelezés, és akkor leáll a gazdaság. De az igazság az, hogy hiába mentették ki a bankokat, a hitelezés attól még leállt. De az igazán tragikus az, hogy ha hagyják ezeket a szemeteket csődbe menni, és a mentésre szánt pénznek csak ÖTÖDÉBŐL létrehoznak olyan takarékpénztárakat, amelyek valóban hiteleznek, akkor már rég kint lennének a válságból, legfeljebb a GIF jó nagy veszteséget szenved, amire a válasz az, amit André Kosztolányi kérdezett: „Maga szenved attól, ha a nagybankok nem kapják vissza a pénzeiket?” Izlandtól is ugyanezt követelték, és az izlandi kormány meg is hozta ehhez a törvényeket. De ott az izlandi államfő nem volt hajlandó aláírni a törvényeket, és népszavazás írt ki erről. Az izlandiak először 90%-ban, aztán a fondorlatos módon megismételt szavazáskor 70%-ban arra szavaztak, hogy ELEFES! (ha már Ottlik Gézát ünnepeljük). A GIF médiája hallgat is Izlandról, mint a sír!

Válaszok:
Viktus | 2012. május 9. 21:22
MikkaMakka | 2012. május 9. 21:35

Blablabla. A végére örülök, hogy betetted a kis Izlandot, amely az egyik legfontosabb geostratégiai helyen van a Föld bolygón így nyugodtan tud válogatni, hogy a nyugat vagy az oroszok adnak-e neki pénzt ...

Válaszok:
bolá | 2012. május 9. 21:31

Aki hülye, az haljon meg. Az nem tűnik föl, hogy most a görögök népszavaztak, mint az izlandiak?

Válaszok:
Viktus | 2012. május 9. 21:33

Görögöknél nem állnak sorban a szponzorok Izlandnál sorban állnak, ha nem kap a nyugattól az oroszok egy cuki bázis fejében bármikor tolják a milliárdokat ...

Válaszok:
bolá | 2012. május 9. 22:01

röviden tömören bullshit
szobaközgazdász újratöltve

Válaszok:
bolá | 2012. május 9. 21:44

Ezek tények. Ha valaki nem ismeri őket, az önmagában nem baj. De ha hozzászól a témához, és azzal kezdi, hogy ezeket ignorálja, azzal csak saját magát minősíti le.


Izland és az oroszok – ez egy jobbikos színvonalú ábrándkép. Van az oroszoknak annyi bajuk, hogy ki sem látszanak belőle – 50%-os az alkoholizmus, 0.9 gyermek az egy asszonyra vetített termékenység, tele vannak csecsen meg hasonló terroristákkal, Kína, de Közép-Ázsia muzulmán államai velük közvetlenül határosak. Akkor majd pont egy több ezer kilométerrel tőlük lévő pontocskával fognak foglalkozni. Arról nem is beszélve, hogy az izlandiak kirúgták az angolokat és a hollandokat, és ezzel nagyon jól megvannak, nem kell nekik segítség, pláne nem orosz!

Válaszok:
Viktus | 2012. május 9. 22:14
Viktus | 2012. május 9. 22:23

Nem tudom nekem írtál-e nem derült ki , mert jobbikos ugyan nem vagyok, de csak így helyből öcsi:

http://ujszo.com/napilap/kitek..

http://www.origo.hu/gazdasag/v..

http://index.hu/gazdasag/vilag..

aztán mindjárt rugalmasabb lett a nyugat ...

http://www.vg.hu/gazdasag/mar-..


Október 3-án az Izlandi Egyetem közgazdásza nyilatkozott, hogy “nem kell aggódni az izlandi bankokban elhelyezett betétekért”. Eközben a központi bankban már szinte teljesen elfogyott a papírpénz.

Október 7-én Oroszország izlandi nagykövete bejelentette, hogy Oroszország kész 4 milliárd eurós hitelt nyújtani Izlandnak, ezt később Putyin elnök is megerősítette. Az orosz hitel híre teljesen váratlanul érte a piacokat, belföldön és külföldön is. A miniszterelnök úgy nyilatkozott, hogy “ha a barátaink nem segítenek, akkor új barátokat kell keresnünk”. A piacokat ez sem nyugtatta meg.

2008. október 8-án az Izlandi Központi Bank megszüntette az izlandi pénz euróhoz rögzítését (2 nappal korábban próbálkoztak az árfolyam rögzítésével, 131 korona = 1 euró értéken), majd másnapra 1 izlandi korona már 340 eurót ért. Amikor a Pénzügyi Felügyelet (FME) október 9-én a korábban bejelentett terveknél hamarabb gondnokság alá került Glitnir, majd Landsbanki után a Kaupthing bankot is átvette, a kereskedés összeomlott.

Nagy-Britannia, másodsorban pedig Hollandia és Izland között pedig megkezdődik a diplomáciai harc, melyben az Icesave bank külföldi, főleg a holland és a brit betétesek kártalanítását követelik (ez az Icesave vita – az izlandi bankok összeomlása több, mint félmillió betétes, köztük önkormányzatok számára jelentette a bankszámlája befagyasztását, majd betétük végleges elvesztését, az ő kártalanításuk a vitatott tétel. Ennek összege a különböző becslések szerint 8,1-8,2 milliárd euró.)

Október 24-én Izland készenléti hitelmegállapodást (Stand-By Agreement, SBA) kért az IMF-től.

http://izlandivalsag.blog.hu/2..

Válaszok:
bolá | 2012. május 10. 07:38

Ne rajongjatok nagyon ezért az idegbeteg makimajomért, a délszláv háborúban a szerbek oldalán önkénteskedtek az emberei.


Ezek a barmok húsz éve még arról beszéltek, hogy a hellén vallást (Zeusz és barátai) kell visszaállítani, a kereszténység pedig zsidó-marxista (!) összeesküvés. Úgyhogy ne mocsokmuszlimozz itt, mert egy szorgalmas török, aki félig-meddig a rokonunk, felér tíz komcsi göröggel, akik szerint a bankok terhes nőkre való rágyújtása a véleményformálás egy fajtája.


Pont erről beszéltem, mert a felsorolásból az maradt le, amiről a GIF-média sem beszél, hogy ezt az IMF megállapodást az elnök nem írta alá, hanem népszavazást írt ki róla, amelyen az izlandiak kétszer azt mondták, hogy ELEFES. Így nem fizetnek, tehát hitelre sincs szükségük. Csak ez a lényegi rész maradt le a te listádról.
De hogy a lényegi dolgokat képtelen vagy meglátni, az is mutatja, hogy arról írtam, hogy szemben azzal a GIF-média által terjesztett véleménnyel, hogy Görögország, Írország, Portugália, Spanyolország azért van pénzügyi bajban, mert lógógósak és magasak a bérek meg a nyugdíjak (a magyarhoz képest igen, de a német, a hollandhoz nem), azért vannak bajban mert GIF kierőszakolták tőlük, hogy a felelőtlen német, holland, angol, francia tulajdonú bankokat mentsék ki.

Válaszok:
Viktus | 2012. május 10. 14:58

Azt hiszem megúsztuk (a válságot).
Szerencsére van egy nálunk is lényegesen irritálóbb, hülyébb banda, akik átvették tőlünk a szétrúgandó segg szerepét. Elképzelhetetlen szerencsénk van.

A faszi a videón egy az egyben Csurka, (emlékeim szerint) még a választás utáni beszédük is hasonló.


Lám-lám, milyen okos dolog a vallásháború...


Nem esett le a szitu ők megtehetik sorban állnak azok akik kisegítik őket így önmagában ez is segít a kötvényeik eladásában. Ráadásul az sem lefutott ügy , mert az Európai Bíróság előtt van. Görögország esetében ez nem így van max. a Kínaiak vásárolgatják fel a kikötőket ... a mi esetünkben sem lenne senki, akire támaszkodhatnánk.



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó