Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. május 7. 15:20

Lezsák Sándor húzása nem volt méltó sem ahhoz a nemzeti közösségi eszméhez, aminek a nevében énekeltek, sem a Székely Himnuszhoz. Sem egy nagykorú emberhez.

2009 szeptemberében a Székelyföldi Önkormányzati Nagygyűlés Székelyföld hivatalos himnuszának választotta a Székely Himnuszt. Magyarországon azonban továbbra sem hivatalos himnusz. Ez viszont azt jelenti, hogy mivel nem része sem az Alaptörvénynek, sem a hivatalos protokollnak, egy állami ünnepségen sem indokolt az éneklése, bármennyire is hazafiasnak érzi valaki. Legalábbis semmivel sem indokoltabb, mint a Boldogasszony anyánknak, az István a királyból a Szállj fel szabad madárnak, a Ha én rózsa volnéknak, a Közép-Európai Hobo Blues II-nek, vagy a Bánk bánból a Hazám, hazám áriának az éneklése. Azok is sokmillió magyar számára kifejezik a nemzeti összetartozást, bárhol hangozzanak fel, mégsem éneklik őket a hivatalos protokollban. Pedig ha már így, akkor ennyi erővel énekelhetnék is. Lehet, hogy sokkal nagyobb élmény lenne magyarok tömegeinek, ha az Országgyűlésben a képviselők azt énekelnék összekapaszkodva, hogy »A Balaton mellé stoppal jártam sokat, Szárszón nem nyaraltam, jön a tehervonat.«

A Székely Himnuszt ettől még akár a parlamentben is énekelhetnék, ha erről előre megállapodnak, mint ahogy a 2010-es alakuló ülésen is történt. Nem pedig egy szerepzavarban lévő ember magánakciója következtében kell elhangzania. Lezsák Sándor húzása nem volt méltó sem ahhoz a nemzeti közösségi eszméhez, aminek a nevében énekeltek, sem a Székely Himnuszhoz. Sem egy nagykorú emberhez. De lehet, hogy mégis érdemes lenne próbálkozni, csak akkor előtte rendezzenek nyilvános szavazást, hogy melyik, az összmagyarság számára népszerű dalt énekeljék el a t. képviselők.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/36277


188 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Ti csak szőjétek a selymet, elvtárs!


Ádika!
Az Internacionálé mióta volt az Alkotmányban?
Mennyé má, mer úgy maracc!

Válaszok:
RAMBO | 2012. május 7. 15:29
afterall33 | 2012. május 7. 16:07

Azt is elénekeltette a Lezsák?

Válaszok:
Soma | 2012. május 7. 15:43

Mit szólnátok hozzá, ha a hazai sváb kisebbség a Deutschland, Deutchland über alles énekléséhez ragaszkodna a magyar parlamentben? A zsidókról nem is szólva :)

Válaszok:
Viktus | 2012. május 7. 15:42
afterall33 | 2012. május 7. 16:32
dr.Kvasztics Fedor | 2012. május 7. 17:06
Tehetetlen Dodó | 2012. május 7. 18:55
maniac13 | 2012. május 7. 22:21

Sajnos a liberatorok, ma sem tudnak túllépni saját magyarellenességükön.


OFF
Kedves szerkesztők! Ír amit ír szegény. Rendben. De a fotó választásnál nem kéne ennyire szemétnek lennetek vele. Először beraktok róla egy képet, amin úgy néz ki, mint egy rossz buzi, utána meg jön ez. Akárhányszor ránézek, mindig az villan be, hogy egyik kezében egy kislapát a másikban meg egy vödör van.
ON


Kéne valami nemzetközi szervezetet találni, ami megtiltja a Székely Himnusz éneklését Magyarországon. Ugye Ádám?


Az NSZK nem nagyon fogadja el azt manapság így sok ráció nem lenne benne :P


"Azt is elénekeltette a Lezsák?"
--------
Persze, veled!


Megszűnik a Hírszerző

Hát Ádámka nem voltál valami sikeres. De mondjuk ezt csak a hülye nem látta előre :)

Válaszok:
Viktus | 2012. május 7. 15:54

ká terrornáci fajú


Nem túl mély a zenei műveltséged ...


Már jó ideje megvette a hvg :P

Válaszok:
Mr. Moody | 2012. május 7. 15:57

Az "átkos" agymosása és lélekírtása bizony pusztító volt, olyannyira, hogy szemmelláthatóan a fiatal generációkra is átöröklődött. Nagy kár! Olvassatok több Wass Albertet, talán még nem késő...


"A Székely Himnuszt ettől még akár a parlamentben is énekelhetnék,"


Bizony pajtás, igazad van. Inkább énekelhetnének a parlamentben. Mert ha törvényt hoznak, akkor abból csak baj van, azt az emberek mindig megszívják meg.


Meg, meg. De ez más

Most pedig megszűnik:

http://index.hu/kultur/media/2..

Válaszok:
Viktus | 2012. május 7. 16:00

Gondolom ennek jobban örült volna a parasztja, akár benne van a hivatalos protokollban, akár nincs.

Freude, schöner Götterfunken
Tochter aus Elysium,
Wir betreten feuertrunken,
Himmlische, dein Heiligtum!
Deine Zauber binden wieder
Was die Mode streng geteilt;
Alle Menschen werden Brüder,
Wo dein sanfter Flügel weilt.

http://www.youtube.com/watch?v..

Ez nem okozott volna akkor szájhabzást baller oldalon, ugyi?


" A Hírszerző beolvasztása a híportálba így logikus lépés a kiadótól, bár költségtakarékosság szempontjából kevés hasznot hozhat, mivel az Index úgy tudja, hogy az összes ott dolgozó munkatársat átveszi a hvg.hu. A Hírszerző önálló lapként való megszűnése információink szerint már májusban megtörténhet."

Nagy jelentősége nem lesz max. most a hvg vélemény rovatában futnak tovább ...


"Az Internacionálé mióta volt az Alkotmányban?"

Émmeg aszittem változott egysmás mióta az internacionlét utoljára elénekelték a parlament ülésén, de úgylátszik semmi.

Válaszok:
Soma | 2012. május 7. 16:08

Ha nem változott, akkor mi a fenének trollkodtok itten?

Válaszok:
afterall33 | 2012. május 7. 16:40

Ballibáék ahogy meghallják a Székely Himnuszt azonnal gágogásba kezdenek, gá,gá,gá. Kábé ennyi az értelme kisádám mondókájának.


Kordonépítés közben lehet énekelni a Székehy Himnuszt?


"A Székely Himnuszt ettől még akár a parlamentben is énekelhetnék, ha erről előre megállapodnak, mint ahogy a 2010-es alakuló ülésen is történt."

A deka akkor miért van, mint önálló képviselők, arról sem állapodtak meg az alakuló ülésen.

És lehetőleg semmi másról ne essen szó, csak arról ami az alakuló ülésen volt.


"Hülye érzés lehet, pénzért írni!!!"
-----------
Hát még ilyen hülyeségeket , mint ez a Székely himnusz elleni "pamflet" , ingyen olvasni!! :))


Nem tudom ki ez a fazon aki ezt a cikket írta, de valami igazsága van.
Szánalmas volt, hogy pont a finesz énekelte a Székely Himnuszt, azok akik a "szégyen napján" a vezírük nagy megelégedésére otthon lapítottak.
Álságos, szemét banda!


Hülye!
Először is.
Ízlésekről nem vitázunk!

A székely himnusz a székely nép himnusza. Az adide... az nem.

Hallottam már azt az érvet is, hogy a székely himnusz egy műdal.
A magyar himnusz is.


Ha a székely nép azt tekinti himnuszának, akkor mi csak annyit tehetünk, hogy elfogadjuk döntésüket. Azt meg csak az idióták vitatják, hogy a székelyek a magyar nemzet részei-e?

Az már vita tárgya lehet, hogy el kell-e énekelni a köztársasági elnök avatásakor.

Válaszok:
zakar zoltán | 2012. május 7. 21:24

" A zsidókról nem is szólva :)"

Úgy tűnik, az ő kedvenc nótájuk ez.Még egy kis pörge bajusz, Nagymagyarország a kocsi hátán,koronáscímeres pirosfehérzöld zászló a nyaraló ormán,oszt kész is van az ősmagyar.


Válasz Kiss Ádámnak :
http://www.youtube.com/watch?v..

Ez Székelyföld :
http://www.youtube.com/watch?v..

Isten álja meg! A Magyarok Istene !

Válaszok:
Soma | 2012. május 7. 17:05
pemetecukor | 2012. május 7. 17:40

Nemtom, mások mit csinálnak, de én missziót teljesítek, amikor küzdök ez ellen az ordas giccs ellen,amire én úgy emlékszem, hogy az ántivilágban mindenféle kajmánok ordítva harsogták a kocsmában, és ettől lettek ellenálló magyarok.

Válaszok:
Soma | 2012. május 7. 16:45

Beszeljunk oszinten a Szekely himnuszrol-hazudta Kiss Adam.

Ocsem, a te fajtadnak meg az idot sem mondom meg ha kerdezi, mert sunyin azon gondolkodik, hogyan lophatna le a csuklomrol es adhatja nekem oda lizingre.

Egy nyegle, nagyszaju wannabe megmondoember vagy te kisfiam. Tanulj egy kis alazatot (tudom, a fajtadnak genetikai okokbol ez sem megy), aztan gyere vissza beszelgetni.
Mar ha akar veled valaki.


Szádból vettem ki a szót feni hsz-omban.


Akkor te soha az életedben nem hallottad a Székely-himnuszt!
Attól, hogy csak kocsmába jársz, más még megadhatja a tiszteletet annak a himnusznak, amelynek éneklése közben eszébe jutnak azoknak az embereknek a kitartása, akiket jelképez.

Válaszok:
afterall33 | 2012. május 7. 16:56

Be kell tiltani, börtönt érte, mint abban az időben, amikor a dobtáras volt az egyetlen istened!


„melyik, az összmagyarság számára népszerű dalt énekeljék el a t. képviselők.”
***
Nem a népszerűségen van a hangsúly, hanem azon, hogy jelezze a határon túli magyarokkal való összetartozásunkat.
A liberálisok, és egy bizonyos kisebbség számára ez a dal nem elfogadható. Nagyon sajnálatos, de ehhez nem nekünk kell megváltozni.

Válaszok:
afterall33 | 2012. május 7. 17:11

"És mi baj azzal ha egy Lezsák a parlamentben húzatja?"

Az, hogy emlékeim szerint végzettségére nézve ő egy népművelő.
Habár lehet, hogy pont ezért húzatja a parlamentben.
Amúgy a kocsmákkal semmi bajom.


"De lehet, hogy mégis érdemes lenne próbálkozni, csak akkor előtte rendezzenek nyilvános szavazást, hogy melyik, az összmagyarság számára népszerű dalt énekeljék el a t. képviselők.”"
------------
Majd, ha bejuttok a Parlamentbe, Ádám, azt a Pityinger nótát hallgatjátok, amelyiket akarjátok.
Attól mi még énekelni fogjuk a Székely himnuszt is!


A te kocsmádban minden elképzelhető.


"Ebből élek."
----------
Látszik, next, látszik!


Szerintem senkinek nincs joga kétségbe vonni a magyarságnak azt a jogát, hogy a székely himnuszt elénekeljék a parlamenti képviselők a magyar köztársasági elnök megválasztásakor.
A székely himnusz nem csak a székelyek himnusza, hanem minden határon túlra került magyar himnusza is.


Lehet, hogy nekem a kocsmában a helyem, (jobb hely az sok másnál) de a székelyhimnusznak biztosan.

Válaszok:
Soma | 2012. május 7. 17:03

Szép egy kocsmád van!


Tény és való, hogy a képviselők azt csinálnak amit akarnak. Erre van is számos példa.
De a kinek egy kevés gyomra is van, ne adj Isten a kultúra hivatásos terjesztője, az nem keveri Kölcsey,Erkel,Vörösmarty,Egressy Béni közé.


Tudod, mit!

Szórakozz az öregapáddal, ha hagyja!


Kedves Foxi!
Ahhoz , hogy az áldást elfogadja valaki, igényének kell rá lenni!


Nem vagyok liberális, de tőlem mindenki énekelhetné a maga nótáját a Székely Himnusztól a Hava Nagiláig (remélem jól írtam). Az lenne rendjén, meg persze az, hogy senki nem fikázza a Székely Himnuszt. Igen, tudjuk, nem egy műalkotás, de hangulata, jelentése, ideológiája van.

Ezzel együtt úgy érzem, Lezsák most nem lépett jól. Ez nem így kellett volna.


Kosz a meghivast, de azt hiszem nem elek vele.
Tudod, en nem azert jarok kocsmaba, hogy reszegen szekely himnuszt enekeljek.

Valamint nem azert jarok Erdelybe, hogy megmondjam a kintieknek szerintem mi a franko...


" hogy jelezze a határon túli magyarokkal való összetartozásunkat"

Van egy magyar himnusz. Az minden magyaré.
Nem?

Válaszok:
respondent | 2012. május 7. 19:26

A magyar baloldal rendszerváltás utáni erodálódásának, majd 2010-es totális bukásának az egyik meghatározó oka a nemzeti mítoszok, érzelmek, a patriotizmus tagadása, noha ezek az értékek minden nemzet, nép összetartozásának meghatározó pillérei, az államalkotó képesség elengedhetetlen feltételei. Az SZDSZ ezt nyíltan űzte köztudott okokból, a szocik szokásukhoz híven sunyin, de a kunbélás, moszkovita gyökerek máig meghatározzák a párt szellemiségét, s hogy mennyire képtelenek átlépni rajta, az pontosan lemérhető volt a 2004-es népszavazás idején. A Kisádámok süketelése vagy a Désik sziszegő gyűlölködése a Székely Himnusz kapcsán mindezek ismeretében értelmezhető.


Lehet vitatkozni a Székely himnuszon, de annak egy sora lényeges, az utolsó. És az fontos.

Válaszok:
Soma | 2012. május 7. 17:39

Minden sora lényeges.
A ballibák megpróbálják lehúzni Pityinger szintre.


Úgy gondolom, hogy több írogató magyarul beszélő embernek a látottak nem jelentenek semmit, ők már "nemzetközivé" válltak.


Viszont jó nekik a magyarigazolvány (bár nekem lenne...).... ahhoz pedig a Magyar Himnusz jár...


Lehet, de azokat miért tartja titokban?


szerintem te valójában remegve és izgatottan vágysz arra, hogy mikor kötnek már bele a magyar himnuszba. de sajnos ezt az örömöt tőlem nem kapod meg, én nagyon szeretem a magyar himnuszt.

amúgy meg csak arról van szó, hogy se te, se az itt kommentelő kisbarátaid nem tudtok magyar nyelven olvasni.

szóval most lassan leírom mégegyszer, hogy lendvai ildikó meg te is megértsétek.

a székely himnusszal semmi baj, énekelje bárki aki akarja. csak mivel nem a hivatalos magyar himnusz, ezért nem kellene úgy tenni, mintha.

ha meg mégis a parlamentben éneklik, akkor ennyi erővel énekelhetnének egy csomó másik, nemzeti összetartozást kifejező dalt is.

na, érthető? többször nem magyarázom el.

én amúgy néha magamban a horthy miklós katonája vagyokot szoktam dúdolgatni, ez elég nemzeti?:DDD

Válaszok:
Soma | 2012. május 7. 21:31
hakos | 2012. május 7. 22:49

akit a sors azzal áldott meg, hogy horthy miklós legszebb katonáinak leszármazottjaként lett belőle vidéki-urbánus libsikeresztény, az már csak akkor hova álljon?:D


"Magyarországon azonban továbbra sem hivatalos himnusz"

Mint ahogy a szózat sem pedig azt is elénekelték Lezsákék.. erről nem akarsz néhány hasonló jajveszékelő mondatot összeizzadni te kis orrtúróbajnok..?

Válaszok:
smalladam | 2012. május 7. 18:26

nem

Válaszok:
cutcopy | 2012. május 7. 22:36

Nyugodj meg, a székelyek a magyar himnuszt is énekelik. Nálad biztosan többször.


Nem értem, hogy bárkinek mi baja van azzal, ha a magyar nemzet új államfője beiktatása tiszteletére eléneklik a határon túli legnagyobb közösség himnuszát. A jobboldal Antall József óta nem csak országban, hanem nemzetben is gondolkodik. Ennek a gondolkodásmódnak egyik meghitt és szép momentuma volt a Székely himnusz eléneklése. Azok számára, akiknek zavaró, és fájdalmas minden, ami magyar, illetve országok közé akarják szorítani a nemzeteket, és utána kifejteni, hogy az országhatárok, rosszak, és feleslegesek (ami a helyüket illetően igaz is), és éljen a nemzetköziség, azok nagy pofont kaptak a Székely himnusz eléneklésével. Minden tisztességes magyar számára fontos, meghitt és az új államfő üzeneteként is értelmezhető gesztus volt!

Válaszok:
brabant89 | 2012. május 7. 21:04

A székelyek a legnagyobb határainkon túl egy tömbben élő magyar közösség. Nem mi magyarok tehetünk arról, hogy ez így van.
A Székely Himnusz az összmagyarság egybetartozását kifejező műdal Trianon utánról. A Magyar Himnusz az összmagyarság egybetartozását kifejező műdal Trianon előttről.

(Horvátországot viszont ki lehetne már venni a Nagy-Magyarország matricából.
Ellentétben a többi területtel nem sok magyar emlék fűződik hozzá.)
Vagy kereszttel kéne jelölni azt a szigetet, ahová IV. Béla a tatárjárás idején menekült és fogadalmat tett.

Válaszok:
mzperix | 2012. május 7. 18:45
Papuska | 2012. május 7. 19:01

nyomjad, ádikám, rombolják, büfögjél, hányjál, gyalázkodj - ezek mind-mind előrevisznek! az a baj, h annyira szánalmasan gyengék vagytok, hogy övönaluli lenyomni benneteket. honfitársak, ne engedjétek a gyűlöletet a szívetekbe, dolgozni, szeretni!


"A székely himnusz nem csak a székelyek himnusza, hanem minden határon túlra került magyar himnusza is." /Packó/

"Igen, tudjuk, nem egy műalkotás, de hangulata, jelentése, ideológiája van." /Kvasztics Fedor/
--------------------------------------------------

Nagyjából OTT a pont nálatok!


Jó sztori...

De nekem ez jut eszembe:
"Ne verje ki, ne rázza ki, Erikával szívassa ki!"


Jo a hely marketingje, elismerem. Megis azt mondom, hogy megsem, kosz.:)


Egy fölösleges zárójelpár bennmaradt, amíg azon gondolkoztam, hogy a Boldogasszony Anyánk műdal-e, vagy nem.


"Ha én rózsa volnék"

Hahaha, az legfeljebb a háromzer félhülye libbantnak fejezi ki a "a nemzeti összetartozást".


Reménykedsz a szocikban, mi?
Az ő házi zenekaruk az a gyermeteg Paffos banda.


A tájékozatlanság nem bűn, csak igen kellemetlen.

A hazai sváb kisebbség ezt énekelte már száz évvel ezelőtt is:

"Wenn man die Welt umgeht,
und kommt, wohin man will,
so hat man dann noch nicht
erreicht das schönste Ziel.
Wo man sich freudlich grüßt,
reicht brüderlich die Hand,
das find't man nur allein
im schönen Ungarland.

Wo die Tscharda und
die Pußta ist Zuhaus,
wo das Paprikasch
schaut aus den Labosch raus,
wo der Tschiko sprengt
behängt mit rotem Band,
das find't man nur allein
im schönen Ungarland.

Wo der Zigan geigt,
und die Zimbel klingt.
Wo der Madjar Ember
seinen Sosat singt.
Wo die Menjetschke
ein schönen Tschardasch tanzt,
das find't man nur allein
im schönen Ungarland.
Wo die Menjetschke
Ein Tschokot kap zum Pfand,
das ist mein schönes, treues Ungarland!

Okulásul, mafla.

Válaszok:
maniac13 | 2012. május 7. 22:28

A Székelyek valóban a legnagyobb és legegységesebb magyar közösség, de a "Nagymagyarország" éppen azt szimbolizálta, hogy a Szent Istváni parancs szerint befogadó nemzetként nemzetrészek, sorsközösségek voltak a nem magyar anyanyelvű vidékekkel is, mert egy darabig ugyanazt mondták, érezték és gondolták a saját anyanyelvükön, amit a nemzeti közös akarata sugallt. Ez volt a Szentkorona egysége, ami óriási erő és hatalom volt Jurisiccsal, Bél Mátyással, Vitéz Lászlóval, Zrínyikkel és így tovább. Ennek a Habsburgok és az Európai népek akkori közössége általi megbontása akadályozta meg azt, hogy Európa közepén is legyen egy akár többnyelvű, de egyakaratú egységes ország, ami egyensúlyt tudott volna képezni a Britekkel, Franciákkal, Németekkel, akár az Oroszokkal is. Ezt nem értik sokan, határainkon kívül és belül sem. Ezért vagyunk mi, és lesz fokozatosan Európa csicskása minden utódállamunk!


Engem jobban zavar, hogy a magyaroknak mi koze a Szekely himnuszhoz? Semmi. Ha a szekelyek ezt himnuszuknak valasztottak akkor mi van? A szekelyseg nem reprezentalja Mo-t, de meg csak az elszakitott orszagreszeket, de meg csak Erdelyt sem! A szekelyseg Erdelyben is csak kisebbseg, az egesz magyarsag tekinteteben pedig egeszen paranyi reszt alkot, a magyarsagot meg legalabb tucat nepcsoport alkotja. Most nem vagom, hogy ebbol kiemelni egyetlen egyet, az mire jo...


Ezzel az emberrel nincs miről beszélnem.Ha berekesztőnek tűnök,akkor sem.Vegye le a sapkáját,s érettségizzen le újra(Ha megvan neki!)

Válaszok:
zakar zoltán | 2012. május 7. 19:32

Trianon már (sajnos) a nemzeti imádságunkhoz hozzá kell tennünk azt is, hogy rájuk is gondolunk.


Így hívják őket?
Kösz, sose jut eszembe a nevük.


Hát 21-ig igy volt. Nem jött be.


Toprongy, nektek mi is a himnuszotok?


Nem azt kell nézni mit mond, hanem, hogy ki mondja...Ez a kiss ádám (csupa kis betűvel!) legalább annyira magyar, mint az eszme, aminek a nevébe ír! Azt sem tudja kik a székelyek, vagy hogy hol élnek egyáltalán!Szerencséjére...és a székelyékre is.


A múltba révedő historikus rosszérzés igenis egy EU-conformitás. Hogy miért, azt hosszasan sorolhatnám.
Charlemagne se ugrana félre előle.

Tény: a magyarság ezer év alatt sem tudta belakni-benépesíteni a Kárpát-medencét. Ezt nem én mondom, ezt egy Corvin-láncos mondja. (de nem a láncos kutya)


Meghatározom magyarságom:

Busongok; -
tehát vagyok.


Azért az mindig vicces, amikor egy libsi takonypóc azért rosszall valamit, mert HIVATALOSAN NINCS ENGEDÉLYEZVE! :DDD
És ez a majom egy liberális? vagy legalább is azt hiszi magáról?
Én meg aszittem hogy libsiéknél pont az a filozófia, hogy mindent szabad, ami nem tilos. Akkor mostantól mindent el kell vetni, ami hivatalosan nem engedélyezett és indokolt?
Erre bizony csúnyán rápacsálsz Ádika.
A saját libsi cimbikéid fogják interkontinentális ballisztikus átkokba foglalni a kis agyalágyult neved.

(Megjegyzés: Basszus! És ez a barom egy liberális entellektüell!)

Válaszok:
Vén Csataló | 2012. május 7. 20:44

"Nem értem, hogy bárkinek mi baja van azzal, ha a magyar nemzet új államfője beiktatása tiszteletére eléneklik a határon túli legnagyobb közösség himnuszát."

Áder János nem a magyar nemzet államfője, hanem a magyar *államé*.
Az ún. "székely himnusz" meg a magyar *államnak* nem hivatalos himnusza.

Válaszok:
Soma | 2012. május 7. 21:17

Az a cucilista párt naggyűlésén volt, nyomi!
Nem a Parlamentben.


"Áder János nem a magyar nemzet államfője, hanem a magyar *államé*.
Az ún. "székely himnusz" meg a magyar *államnak* nem hivatalos himnusza."
-----------
Ennyi ésszel csak DK-s lehetsz!

Válaszok:
brabant89 | 2012. május 8. 00:14

De ha szint alatt van,akkor sem magasztaljuk,s nem állítjuk példának...

Válaszok:
zakar zoltán | 2012. május 7. 21:27

A zajló tengeren porló szikla legyen veled!


Azért a vitapartnerrel nem értek egyet!JackÁrpi)


"a székely himnusszal semmi baj, énekelje bárki aki akarja. csak mivel nem a hivatalos magyar himnusz, ezért nem kellene úgy tenni, mintha."
-------------
Sem nem azért, mert kell, sem nem azért, mert "mintha", hanem azért, mert Magyarország az "anyaország".
Arra nem gondoltál, hogy a Székely himnusz a nemzeti együvé tartozás egyik szimbóluma az adott szituációban?
Ezt meg otrombaság leírnod olyan kontextusban, amilyenbe helyezted:

"én amúgy néha magamban a horthy miklós katonája vagyokot szoktam dúdolgatni, ez elég nemzeti?:DDD"

Válaszok:
smalladam | 2012. május 8. 00:05

Ezt a sváb kisebbség nevében kikérem magamnak. Már a németországiak sem azzal a szöveggel éneklik, a német kisebbségnek meg van sajátja. (Bár sokak annak a szövegét is idejétmúltnak tartják.)


Te is tévedésben vagy. A magyarországi németek himnusza ez:

1. Seid gegrüßt ihr deutschen Brüder,
Wachet auf, es ruft die Zeit!
Laßt uns rühmen, laßt uns preisen,
Uns'res Volkes Einigkeit!
Wir sind eines Volkes Söhne:
Deutsche Sprache, deutsche Art,
Die die Väter hochgehalten
Haben treu wir uns bewahrt.


2. Ob wir in der Batschka wohnen,
In der schwäbischen Türkei,
Buchenwald und Schildgebirge
Unsre treue Heimat sei.
Ob das Grenzgebiet im Westen,
Ofner Bergland sei der Ort,
Werden niemals wir vergessen
Jenes schönes Dichterwort:



3. "Deiner Sprache, deiner Sitte,
Deiner Toten bleibe treu,
Steh' in deines Volkes Mitte,
Was dein Schicksal immer sei!
Wie die Not auch droh und zwinge,
Hier ist Kraft sie zu besteh'n!
Trittst du aus dem heil'gen Ringe,
Wirst du ehrlos untergeh'n!"


4. Das ist deutschen Mannes Glaube,
Das ist deutscher Frauen Ehr,
Das ist deutschen Kindes Zierde
Das ist deutschen Volkes Wehr!
Deutscher Treue Lied erklinge
Rings im schönen Ungarland!
Schwabenvolk im Glück umschlinge
Ewig dich der Eintracht Band!

Hogy ennek a szövege mennyire "zeitgemäss", azon lehet vitázni, de amit itt közölsz, az elég vicces, de nem sváb himnusz. Nix für ungut.

Válaszok:
Tehetetlen Dodó | 2012. május 8. 09:35
Tehetetlen Dodó | 2012. május 8. 09:41

Hát erről sem kellett volna..


Hát igazából a székely himnuszba sem kellett volna belekötnöd. Már csak azért sem, mivel feltételezem, hogy a székelyek nem sértődtek meg azért, mert elénekelték. Ez egy gesztus volt irányukba, amely a barátságot és összetartozás érzését erősítheti. Tehát liberális szemmel is pozitív tett volt, nemde?

Egyébként akár ezt is elénekelhetnék a zsidó- magyar barátság kedvéért.:))))))

http://www.youtube.com/watch?v..

Válaszok:
Obulus | 2012. május 7. 23:24

http://magazin.ujember.katolik..

"Jellemző, hogy a szóban forgó dal nem a Székelyföldön keletkezett, hanem Budapesten. Mind szövegírója, a székelyudvarhelyi születésű Csanády György, mind zeneszerzője, az Oravicabányán született Mihalik Kálmán olyan magyar volt, aki az impériumváltozás után nem vállalta az új sorsot, hanem áttelepült az anyaországba. Csanády a Székely Egyetemi és Főiskolai Hallgatók (budapesti) Egyesületének alapító tagjaként kereste sorstársai kezét, majd évenkénti „nagyáldozatot“ kezdeményezett, amelyet leggyakrabban a Zugligetben tartottak. A „Ki tudja, merre...“ ennek a sajátos szertartásnak volt egyik zeneszáma, akkor még Kantáté címmel. A székely kivándoroltak a maguk életérzésére ismertek benne, fölkapták, majd szülőföldjükön is elterjesztették. Kiderítetlen, hogy ki nevezte először székely himnusznak."

Az baj vele, hogy nem himnusz, hanem Trianon utáni olcsó, giccses kocsmai műdal. A székelyeknek nincs is himnusza.

Válaszok:
dr.Kvasztics Fedor | 2012. május 8. 07:58
hakos | 2012. május 8. 08:59
Soma | 2012. május 8. 09:29

Arról én nem tehetek.


pedig most is pont ezt dúdolgatom:) de hát neked nem tök mindegy?

Válaszok:
Soma | 2012. május 8. 07:33

Felesleges velük gentleman módjára beszélni. Tetvek ezek. Tetűvel tetű tájszólássban kell beszélni.
Abból ért.


"Ennyi ésszel csak DK-s lehetsz!"

Sajnálom, nem talált. :)


Ennek az internáci baloldalnak nem osztottak lapot Székely Himnusz-ügyben, úgyis mondhatnám, hogy ez a magyar nemzet belügye. Ők pedig más sokszor kirekesztették saját magukat ebből a közösségből. Hogy csak a két legutóbbi dátumot említsem 2004. december 5. és 2006 októbere. De persze mindenek előtt 1956 november 4.


"pedig most is pont ezt dúdolgatom:) de hát neked nem tök mindegy?"
-----------
Nekem te vagy a tökmindegy.

Amúgy meg nem érdekel a dúdolgatásod sem a jövőben, egy percenttel sem vagy különb a táncoslábúnál!

Ugyanúgy fel sem tűnik neked, hogy azt sem tudod, mi a kérdés, mint az ikonodnak.
Csak azzal ne gyere, hogy nincs ikonod, vagy nem a sokszor bérmálkozót követed a módszereiddel.

Válaszok:
smalladam | 2012. május 8. 10:19

Hogy van-e himnuszuk, vagy nincs, azt ők döntik el, és nem te. Szerintük pedig van.


"a szokásos debil pro és kontra érvekkel" -így van, ádámka. Neked most a debil kontra érvet sikerült produkálnod.


Mondom, hogy a Hatikvát kellett volna énekelni, nem hörögnének a sorstalanok...


Teljesen mindegy, hogy giccses vagy sem, az is mindegy, hogy miként született, a lényeg az, hogy ők maguk minek tartják. És ezt illik tiszteletben tartani.

Egyébként a világ nemzeti himnuszainak legalább a fele nyálasan giccses, vagy amolyan kecskeugrató dallamú. Beleértve az alábbit is. De ez teljesen irreleváns, ha ők ezt meghatódva éneklik és himnuszuknak tartják, akkor ez a himnuszuk.

http://www.youtube.com/watch?v..


"Az baj vele, hogy nem himnusz, hanem Trianon utáni olcsó, giccses kocsmai műdal. A székelyeknek nincs is himnusza."
----------
Hogyne lenne!
Így kezdődik: Isten Áldd meg a magyart"!
Meg így: "Ki tudja, merre....."
Obulus!
Ideje lenne önarcképet festened!


Nem emlékszem, hogy valahol is azt írtam volna, hogy ez a magyarországi németek himnusza.

Egyszerűen idéztem nagyszüleim, dédszüleim kedves dalát, amellyel sváb létükre a magyar haza iránti hűséget és szeretetet oly egyszerűen és érthetően fejezték ki.


Ja, még valami: amit te említettél, nem az összes magyarországi németek, hanem kimondottan a Donauschwaben himnusza.


Rossz társaságba jársz, ezért nem hallod a székely himnuszt. De hát így senki nem tart réd igényt egy jobb társaságban.


de ha tök mindegy vagyok, akkor miért vergődsz rajtam még mindig?:D


███████▄▄███████████▄
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█
▓▓▓▓▓▓███░░░░░░░░░░░░█
██████▀░░░░░░░██████▀
░░░░░░░░░█░░░░█
░░░░░░░░░░█░░░█
░░░░░░░░░░░█░░█
░░░░░░░░░░░█░░█
░░░░░░░░░░░░▀▀


███████▄▄███████████▄
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█
▓▓▓▓▓▓█░░░░░░░░░░░░░░█
▓▓▓▓▓▓███░░░░░░░░░░░░█
██████▀░░░░░░░██████▀
░░░░░░░░░█░░░░█
░░░░░░░░░░█░░░█
░░░░░░░░░░░█░░█
░░░░░░░░░░░█░░█
░░░░░░░░░░░░▀▀



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó