Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. április 23. 08:33

Akik a Mandiner felkérésére válaszolnak: a magyar polgári, konzervatív jobboldal elmúlt tíz évének meghatározó gondolkodói, publicistái, elemzői és bloggerei.

2012 áprilisát írjuk: éppen tíz évvel vagyunk a 2002-es, és két évvel a 2010-es választások után. Tíz éve a jobboldali kormányzat vereséget szenvedett, de a kampány és a rákövetkező időszak nagygyűlésein formálódó mozgalmak újraszervezték a jobboldalt. Két éve a jobboldal politikai ereje kétharmados győzelemmel jutott újra hatalomra. Most a ciklus félidejénél járunk. Mi ma a jobb? Mi történt az elmúlt években, hol tart a magyar jobboldal, és milyen dilemmákat hozhat a jövő – tettük fel a kérdést.

És akik a Mandiner felkérésére válaszolnak: a magyar polgári, konzervatív jobboldal elmúlt tíz évének meghatározó gondolkodói, publicistái, elemzői és bloggerei. A válaszok műfaját, hangvételét, stílusát, hosszát teljes mértékben a szerzőkre bíztuk. A felkérésünkre válaszoló szerzők írásait a következő időszakban lapunk hasábjain olvashatják mindazok, akiket érdekel: hogyan gondolkodnak a jobboldali közbeszédet meghatározó szerzők e szerteágazó politikai tábor jelenlegi állapotáról. Reméljük, sikerül sokak számára hasznos vitát és párbeszédet elindítanunk a magyar jobboldalról.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/35764


71 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Ez egy kínos szembenézés lesz. Szar dolog a szart megmagyarázni. Mert aki elfogult, az nem leplezheti az elfogultságát. Aki meg elfogulatlan, az nem leplezheti a következetlenségét...

Válaszok:
Teknős | 2012. április 23. 09:59

Mi a jobb, mi? A mandiner innentől hivatalosan is Fidesz-pártlap.

Válaszok:
kamasuka | 2012. április 23. 10:16
TuRuL2k2 | 2012. április 23. 10:19
teddyde | 2012. április 23. 13:46

Na, kiváncsi vagyok.
Remélem, nem valami unalmas szócséplés lesz, az összes közhely kötelező jellegű felsorolásával.


Akit nem kértek fel, az kezdhet gyanakodni, hogy ő már nem is magyar konzervatív. Vagy nem meghatározó.

Egy Borókai talán mondhatja, hogy ő műhely, és nem tud táncolni. :)


"kétharmados győzelemmel jutott újra hatalomra. "

Én mint jobboldali is csak annyit kérnék, hogy fejezzük már végre be ezeket 2/3-os győzelmi jelentéseket. 53%-os volt a szavazási győzelem. A 2/3-os parlamenti többség a választási rendszerünkből fakad. Nem tükrözi a szavazók valós akaratát.

Válaszok:
kamasuka | 2012. április 23. 10:18

"Jobb a Bal!!!!"

Na persze. Igen jeles a névsor: MSZP, SZDSZ, DK, Szovjet hadsereg, 19-es Lenin fiúk, 19-es Vörös Hadsereg. De pusztító hatásukat nézve méltó őseik voltak a tatárok, törökök, az 1838-as nagy pesti árvíz is.

Válaszok:
G. Pantyelejevics | 2012. április 23. 09:49

Már a tatárok is? áááá! Van, amikor nagyon tudtok fájni. :P

Válaszok:
heep | 2012. április 23. 10:09

Kínos?

Nektek valóban az. 2002-ben - sajnos- megbuktattátok az egyébként sikeres és bizakodó középosztályt. Amit elkezdtetek leharcolni, mert ti a szegény alsó réteg hizlalásában vagytok érdekeltek.

Minden egyéb csak duma.

Válaszok:
Zokni | 2012. április 23. 10:53

Persze, hogy nem a választók akaratát tükrözi. Mindig minden törvény egy szűk (önmagát kiválasztottnak, tévedhetetlennek hívő) kisebbség hozza. De a választók hatalmazzák fel őket erre. A nyolcév ámokfutás után meg különösen felhatalmazták a Fideszt mindenre, ellentmondásos amit írok de mégsem egészen arra amit csinálnak. De minden Fidesz hibáért minimum 50%-ban a balhibbant politikusaink felelősek.

Válaszok:
Teknős | 2012. április 23. 10:26

Te viszont mindig fájsz, de ez mellékes. Viszont a Tatárok javára írható, hogy legalább elmentek. Balhibbantjaink meg az istennek sem hajlandóak végre tényleg bőröndölni és elhúzni.


Én, mint baloldali is csak annyit tennék hozzá, hogy bezzeg amikor narancsosbuktáztunk, akkor aztán mögöttünk állt az egész ország és világ.

Válaszok:
heep | 2012. április 23. 10:29

Azért mert helyet adunk különböző jobboldali véleményeknek a jobboldal elmúlt 10 évéről? Világos.

Válaszok:
duzur | 2012. április 23. 11:15

Kíváncsian várom az elemzéseket,és remélem, a napi politika számára is hasznosítható konklúziókat a Fidesz és az államvezetés megfelelően levonja.


"Reméljük, sikerül sokak számára hasznos vitát és párbeszédet elindítanunk a magyar jobboldalról."

Jó ötletnek tartom!


Annyit tennék csak hozzá, mert maximálisan egyetértek azzal, amit írsz, hogy a változás, változtatás meg valós igény volt a Fidesz szavazói részéről, hogy az a rendszer, ami 2010-ig volt, az erkölcstelen és/vagy igazságtalan döntései esetén arra hivatkozott, hogy ezek az erkölcstelen és/vagy igazságtalan döntések törvényesek és mosták kezeiket, megszünjön.

Az más kérdés, hogy a Fidesz ténykedése eléri-e az igényelt hatást, de azzal, hogy az ellenzék már magát a változtatást is illegitimnek tekintette, deklarálta, hogy az erkölcstelen és igazságtalan rendszer fentartásában érdekelt.

Válaszok:
heep | 2012. április 23. 10:44

Sajnos a világ akkor állt mögöttünk amikor kiárusítottuk nekik fillérekért a nemzeti vagyont, amikor 2006-ban ámokfutott rendünk éber őreinek hordája, amikor világelső mértékű profitot biztosítottunk a multiknak, amikor a tudtukkal és beleegyezésükkel meghamisítottuk, elhallgattuk a gazdaság valós helyzetét csak, hogy a balhibbantak nyerhessék a választásokat. A világ bekaphatja, még akkor is ha egyébként tőlük, a jószándékuktól függ részben a sorsunk.

Válaszok:
duzur | 2012. április 23. 10:48

" az erkölcstelen és igazságtalan rendszer fentartásában érdekelt."

Ez az egyik legjellemzőbb vonása a hazai ballibnek. Mindegy milyen áron, mindegy mibe kerül ez az országnak, csak az számít, hogy az övék legyen a politikai, gazdasági, kulturális hatalom. Az irányítás, az elosztás joga. Minden ezzel ellentétes folyamat az szerintük törvénytelen, antidemokratikus és náci. Nézd meg mit össze habzottak a Dörner ellen is. Pedig csak arról volt szó, hogy a huszonvalamennyi pesti színház közül egyben nem ők a tótumfaktumok.

Válaszok:
duzur | 2012. április 23. 10:57
Zokni | 2012. április 23. 11:31

Köztudott, hogy Görögországtól Ausztriáig mindenki szépitett adatokat szolgáltatott hosszú évekig az Uniónak ahol ezt mindaddig nem is vették túl szigorúan amig ki nem borult a bili...

Válaszok:
heep | 2012. április 23. 11:12

A "...bizakodó középosztályt. Amit elkezdtetek leharcolni, mert ti a szegény alsó réteg hizlalásában vagytok érdekeltek...." - írja.

A lényegben egyetértek.
- Bár nem vagyok a "mi meg ti" része,
- bár semmi sem végleges, sem a "jobb", sem a "bal",
- bár szó sem volt a középosztály 2002-es leharcolásáról (sőt...),
- bár egyáltalán nem igaz, amit állít, hiszen kizárólag a jobboldal "ÉRDEKELT" abban, hogy maga mellé ÁLLÍTSA a "szegény alsó rétegeket".

Mert a baloldal, ha tisztességes, akkor ez a tulajdonság (a "szegények gyámolítója"), a baloldaliságának fenntartás nélküli, szerves része...

Válaszok:
Teknős | 2012. április 23. 11:23

Nem tudom, hol létezik manapság nemzeti-konzervativ szinház, de a müvészek általában világszerte inkább az ujat keresik és a korlátaikat feszegetik, ahogy ezt mindig is tették. És persze minderröl rengeteg érdekes vita folyik mindenütt ahol a kulturával törödnek és a nyilt eszmecserét megengedik.

Válaszok:
heep | 2012. április 23. 11:17

De az csak nálunk volt, hogy 2006 elején a Gyurcsányék adatait (látszólag) elfogadták, de közölték velük, hogy a választások után már a valós adatokat kérik. Addig meg cinkosan némák maradnak, csak, hogy ne veszélyeztessék a ballib igencsak ingatag választási győzelmét.

Válaszok:
duzur | 2012. április 23. 11:24

Tetszik az ötlet. Pláne abban a káoszban ami manapság az irányzatok és elkötelezettségek világában egyre csak duzzad, jól jöhet egy kis szortírozás. Kérdés persze, hogy mennyire érvényesek még a bal és jobb kategóriák. (Tegnap pld. Bécsben egy jobboldali politikus, Andreas Kohl követelte, hogy büntessék meg azokat a vállalkozókat akik 65 év elött akarják nyugdijba küldeni idösebb alkalmazottaikat...)
Eleve ugy tünik, hogy egy becsületes jobboldali és egy becsületes baloldali ember is egyszerüen egy emberséges társadalmat szeretne.
Hogy pedig hol található a több becsületes, az nagyon változó...


Nem az volt a lényeg, hogy az Új Színház a Dörnerrel nemzeti-konzervatív vagy a legvadabb liberális darabokat tűzi-e ezentúl műsorra. Hanem, hogy nem ők (a megszokott szűk kör) irányíthatja-e továbbra is a kulturális életet, ők oszthatják-e továbbra is maguk között szét az állami pénzeket. Továbbra is megélhetnek-e főúri módon nulla tehetség és teljesítmény mellett.

Válaszok:
bigyomail | 2012. április 23. 11:25
duzur | 2012. április 23. 11:30

Nem tudom eldönteni, mert nem is érdekel, hogy hülye vagy, vagy csak ki akarod forgatni amit írtam.

A mai magyar jobboldal nem maga mellé akarja állítani a szegény alsó réteget, hanem ki próbálja emelni az embereket az alsó szegény osztályból a középosztály alsó részébe. Akit lehet és akit érdemes.

A baloldal a masszív szegény réteg fentartásában érdekelt, mert ha nincs szegény réteg, nincs kit gyámolítani. Ez akkor is igaz, ha azzal fogsz példálózni, hogy az egykulcsos adó így, meg úgy és most egy totális adóztatás van kialakulóban, ami az 1990 utáni ballibes túlsúly következménye.

Válaszok:
Pelso | 2012. április 23. 11:34
Zokni | 2012. április 23. 11:51

Ez azt jelentené, hogy az Unió a baloldali kormányokat részesíti elönyben. Németországban (a legerösebb uniós országban) mégis jobboldali kormány van és Franciaországban, Olaszországban ugyanigy volt mostanáig. Ez számomra igy nem értelmezhetö. Elöre pedig nemigen tudhatta az Unió, hogy Orbán mit fog lépni, hisz a korábbi kormányzása alatt nem voltak jellemzöek a konfliktusai az EU-val. (Orbán mostani ujitásaival kapcsolatban, semmilyen pausál véleményre én pedig nem vagyok kapható, mert ahhoz túl komplikáltak a dolgok.)


Hát ebben semmi nem változott. Most is egy szűk kör osztja szét a pénzeket és jórészt politikai alapon, mint eddig, mert hát Dörneréket sem a tehetségük okán pénzelik. (És ezzel nem állítom, hogy nem tehetségesek, mert nem láttam egy darabjukat sem, de az tuti, hogy a kinevezése és a színház pénzelése mögötti döntés nem a tehetséggondozás jegyében történt. Ha tehetségesek is, az csak bónusz, véletlen hozadék. Ugyan úgy, mint eddig.)


van még jobb meg bal?


Nem meglepö, hogy végülis sajnos mindenütt a "pénz beszél, kutya ugat" de aki azt hiszi, hogy a baloldalon vannak csak a kapzsik, több mint elfogult. Érdemes kicsit körülnézni a határokon túl is és az derül ki, hogy mindenki becsületes amig nem kerül kisértésbe...

Válaszok:
heep | 2012. április 23. 12:24

Amit Ön felró a "ballibnek", hogy "csak az számít, hogy az övék legyen a politikai, gazdasági, kulturális hatalom. Az irányítás, az elosztás joga"..., az természetes ambíciója egy politikai párt tagjainak. EZÉRT törik magukat.
A jobboldal is ezt teszi. Nincs ebben semmi.

Csak Ön ("Önök") elfelejtkeznek arról, hogy nálunk még az induláskor ('89-ben), éppen a nyugati tapasztalatokra alapozva, míg ez előtt Nyugaton, immár évszázados fejlődés, nyűglődés (a történelem „viszontagságai”...) árán kialakítottak egy olyan rendszert - a modern "liberális" demokráciát -, mely a demokratikus politikai ambíciók kiteljesedésének úgy biztosít keretet, hogy közben korlátozza az ösztönösen (természetes...) végleges hatalomra való törekvéseket.

Ha valaki e rendszert gyengíti - a jelenlegi magyar jobboldal, ezt teszi -, akkor az ENYHE kifejezés, hogy antidemokratikus. Hisz már akkori is az volt, amikor a párton belüli személyi kultuszt kialakították, de az végül is pártbelügy volt... EZ már ezért több.

A "náciság" -, mely egyébként SZINTÉN kizárólagos és végleges hatalomra tör, tehát tényleg antidemokratikus -, lényege azonban nem ez, hanem az, ami: rasszista, nyíltan és egyoldalúan elnyomó, agresszív a kisebbségekkel szemben, a környező országokkal szemben, populista módon kihasználva az emberek természetes szimpátiáit (nacionalizmus), és természetes antipátiáit (homofóbia, antiszemitizmus, cigányellenesség, kisebbség-ellenesség, nemzetiség-ellenesség, idegen-ellenesség stb...).


Ki próbálja emelni? -az egykulcsossal, mi?


"Az, akit lehet, és akit érdemes" kiemelni a szegénységből, ez máris a legócskább jobboldali "érv", hiszen nyilván mindenki, akit a sors ver, az meg is érdemli...
Mert a "sors" veri.
Persze, Ön azt hiszi, hogy nem így van, (hanem az ördög, jó esetben Gy., - mindig VALAKI, aki kipellengérezhető...) de a politikai kedvencei nagyon jól tudják... Tehát, hogy a "rendszer" - ami egyébként, ha úgy vesszük, akkor "jobboldali" eleve...-, éppen azon alapul, hogy a többség által kifejtett tevékenység egy kisebbség (aki rá "érdemes") érdekében működik. Ez a kapitalizmus.

Ön persze csak egyszerű hívő, és ezért azt hiszi, hogy akinek más a véleménye, az szintén az. Pedig azért akadnak közvetett tények is, melyek inkább az utóbbiakat igazolják. Pl. az a nevezetes tény, hogy a húsz év előtti rendszer a többszörösét költötte arra a bizonyos, "sors" által vert (mert akkor is verte...) többség jólétének, legalább egy bizonyos alacsony szinten tartására - oktatás, szociális juttatás, egészségügy és kultúra-támogatás, munkahely-teremtés formájában. Ma már EZT a pénzt MÁS, MÁSOK viszik el, élik fel, halmozzák vagyonokba. S nehogy azt higgye, hogy ezek CSAK külföldiek...
És szó nincs arról, hogy az a világ visszatérne. A jelenlegi jobboldal nyíltan ezt a politikát tűzte a zászlóra. MI mást is? Az Ön által kárhoztatott "baloldal" sem más célt szolgált, hiszen a "létező szocializmus" éppen emiatt nem volt fenntartható, miután a SZU bemondta az unalmast...

Nem forgatom ki. Ön hisz hülyeségekben - baloldal éppen abban érdekelt, hogy szegénység legyen...-, na ezt a baromságot meg honnan vette... Bár tudom, ez is egy szélsőjobbos mantra...

Válaszok:
Teknős | 2012. április 23. 13:20

Nem mondtam, hogy csak a baloldalon vannak kapzsi, úrhatnám emberek. De ezt eddig látványosan a ballib bizonyította eddig az elmúlt több mint hatvan évben. Majd hatvan év múlva (addig reményeim szerint jobb oldali vezetés lesz itthon, amit mi most itt jobb oldalnak hívunk) lehet egyenleget vonni a két oldal korruptságában, tehetségtelenségében, kapzsiságában.

Válaszok:
duzur | 2012. április 23. 21:08

"És akik a Mandiner felkérésére válaszolnak: a magyar polgári, konzervatív jobboldal elmúlt tíz évének meghatározó gondolkodói, publicistái, elemzői és bloggerei."

A jobboldalnak nincsenek komolyan veheto meghatarozo gondolkodoi. A dolog mar itt megbicsaklik. Publicistai is csak akkor vannak, ha ezt a fogalmat minden minosegi megkotes nelkul a leheto legtagabban ertelmezzuk.

Válaszok:
medve | 2012. április 23. 12:51
bigyomail | 2012. április 23. 12:54
heep | 2012. április 23. 14:05

Ez az az undorító, felsőbbrendűségű érzés, ami a veszteteteket okozza.


Amit ma jobboldalnak hívunk, annak igen is vannak gondolkodói. Csakhogy ezek baloldali gondolatokat gondolnak. Nézd csak meg Bogár eszmefuttatását itt a mandin. Annál baloldalibb eszmerendszert keresve sem találni.


óh, igen. vegyük pl. a globalizációt, aminek a mai magyar baloldal az élharcosa volt az 1990 utáni években.

A globalizációban a világ felső 3%-a vagyonosodott a középosztály kárára. Nem, nem a az alsó szegény réteg profitált, hanem a nagytőke. Én nem vitatom azt el, hogy az olyan megvezethető és jószándékú alakok, mint te elhiszik ezt a gyámolító dumát, a valóság és a tények viszont nem támasztják alá a gyámolítást.

Vagy nézzük meg a GYES alanyi jogúvá tételét, mit is hozott ez a valóságban. Újra termeli az alsó szegény réteget, miközben az anyasági támogatások (gyed, gyes) elinflálása aközéposztály újratermelődését gátolja. És sorolhatnám.

Válaszok:
Zokni | 2012. április 23. 16:40

Innentől? Mindig is az volt... Köztudott dolog a szerkesztőség beágyazottsága a fideszbe.


Ez az, csak tanítsd a népet. Bár előtte neked kéne tanulnod, meg némi IQ-t felszedned sem ártana.


A globalizációnak nevezett folyamat annál sokkal átfogóbb és komplexebb, hogy azt bármilyen rétegnek a nyakába varrja. Még a "világ felső 3%-ának" sem igazán lehet. Egy logikus folyamat, melyet a szabad vállalkozás, a tőkebefektetés és a profitszerzés igénye indított el.
Nem most. Nem '90-ben. Hanem akkor, amikor a kapitalizmus, mint társadalmi formáció uralkodóvá kezdett válni. (Mondjuk XIX. század második fele.) Ennek lett a két világháború, jó pár válság, népmozgalom, stb. az eredménye, de mostanra ('45 utánra, hatvanas évekre) - szerencsére - a tőke felismerte, hogy a leghatékonyabb megtérülés a békés áru-, tőke- és munkaerő áramlással érhető el.
Ne keverje: a baloldali ideológiáknak ehhez, támogatólag semmi köze...

Az alanyi jogú gyes ma már nem hoz semmit. Ez csak egy jobbos duma. A minimális létbiztonságra sem elegendő. Csak arra, hogy az állam elismerje: általában a gyermekszaporulat érdekében áll az országban. A "középosztálynak", ahogy a szegénységnek is, inkább munka kéne...


`közbeszédet meghatározó szerzők e szerteágazó politikai tábor jelenlegi állapotáról.`

Szerteagazo:D? Marmint aki kapott mar Orban Viktortol kozpenzt, es aki meg nem kapot Orban Viktortol kozpenzt? Vagy milyen szerteagazas van a jobboldalon?


Jót mosolygok amikor a "baloldal" vagyis a bukott politikai osztály kisebbiteni akarja minden módon a kétharmados választási győzelem jelentőségét. Egyrészt ilyen arányú ngyözelmet európában egy választáson sem ért el párt.
Másrészt, az egy ostoba mentség a szar baloldali kormányzati munkára, hogy ez is csak a választók 53 százaléka, mert a többi biztos a szocikra szavazna. :-)

Lófaszt Nagymama. Azok akik nem mentek el szavazni- azok azt mondták- "Ilyen baloldal érdekében, még a kabátot sem vesszük fel hogy elmenjünk szavazni"
Azok akik nem mentek el a már jól előrelátható Fidesz győzelem ellenére- azt mondták-"Felölem az MSZP ott fordulhat fel ahol van- mert ha beszavazom ismét Őket a hatalomba- ott folytatják ahol előzőleg abbahagyták.

És , tény hogy a magát " baloldalnak" nevező gárda SEMMIT sem tanul a hibáiból.
Talán azért mert egyedül és csakis a pénz érdekli a " baloldalt ".

Azoknak a majmoknak akik két év után már a baloldal lehetséges választási gyözelméről vizionálnak, csak annyit mondhatok, Nem a Fidesz volt annyival jobb- hanem benneteket nem akarnak tőbbé , a hatalomban látni.

Valamit nagyon elqurtatok. :-)
Nem kicsit- Nagyon.
Kétharmad- az kétharmad. :-)

Válaszok:
FOB | 2012. április 23. 23:38
Zokni | 2012. április 24. 10:25

Tudom, hogy a magyar egy különleges nép, de azért a sok évtizedes nemzetközi tapasztalat se elhanyagolható. És tudtommal minden oldalnak sikerült mindenfele alaposan bepiszkolni magát, amint a vájú közelébe engedték. Azt persze megértem, ha most a jobboldal is szeretne elég idöt "összeszedni magát"...


Mi van slomo? A vörösfasisztázás lemaradt. Holnap megrónak a pártirodában és még prémiumot sem fogsz kapni!


talán végre megtudjuk, mit keres simicska a közgépben


Senki sem mondhatja komolyan, hogy a nem választók mszp-sek, vagy bárkik lennének. De persze akkor Ön sem, hogy NEM az mszp-re szavaznának.

A kétharmad azért olyan fájó, mert teljesen nyilvánvalóan olyan intézkedések mellé teszik, melyek nemhogy NEM kétharmad, NEM 53 %, de EGYharmad érdekét SEM szolgálják.
1) A döntések egy része a politikai optikát javítja, amit a közvélemény várt a Fidesztől (pl. egykulcsos adó, Eu-, és IMF ellenes propaganda, oktatási-kulturális törés-zúzás...)
2) A döntések legfelháborítóbb része, amikor a választási rendszert, a demokráciát számolják fel, (az "öncélú vitát") egyszerűen azért, hogy a legközelebbi választásokon ne bukjanak meg, - ahogy eddig ez nálunk olyan gyakori szokott lenni...
3) A fentieket kombinálják a kétségbeesett és koncepciótlan napi pénzügyi intézkedéseikkel, melyek a fizetőképességet őrizni hivatottak.

Ez az egész "kétharmadozás" csak ibolya a trágyadombra...


Biztos így van. A kérdés az, hogy ez mit is jelent? Azt, hogy sokan mentek el megnézni, ám nem azt, hogy minőségi. Persze ettől még lehet minőségi is, de a kettő között nincs összefüggés. A Mónika show is a legnézettebb volt ("sokan mentek el megnézni"), de ez messze nem azt jelentette, hogy minőségi műsor lenne. A Való Világ is nézett, de ettől még nem minőségi.
Könnyen elképzelhető, hogy azért mentek el sokan, mert "nemzeti". Meg is nézik, büszkeségből és ezzel nincs is semmi baj. Sőt szükség van rá, mint a VV-re. De azért nem ez a minőség kritériuma.

Nem vitatom, hogy lehet minőségi, de a létrehozásában és a pénzelésében nem a minőség játszik szerepet. Ha minőség is esik, az csak bónusz.



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó