Eldőlt: Kína beáll Trump és Putyin mögé az ukrajnai háború ügyében

Wang Yi kínai külügyminiszter bejelentette, hogy támogatják a két nagyhatalom közös „konszenzusát” az ukrajnai háború lezárásáról.

„Elviselhetetlenek” a Malév-projekt költségei és kockázatai – írta 2011 októberi levelében a Hainan Airlines ügyvezető igazgatója Fellegi Tamásnak, majd közölte: a kínai fél korábbi befektetései ellenére nem kíván részt venni a Malév átszervezésére irányuló erőfeszítéseiben.
A kínai HNA Group, a Hainan Airlines anyacége már tavaly októberben lemondott a „Malév projektről” – tudta meg az atlatszo.hu, miután Adam Tan, a kínai óriáscég ügyvezető igazgatója levélben közölte a hírt Fellegi Tamás akkori nemzeti fejlesztési miniszterrel 2011. október 28-án. A portál megjegyzi: a kínai HNA Group holding a Hainan Airlines kínai légitársaság anyacége, a HNA mögött pedig a Grand China Airlines Holding áll, amelyben Soros György magyar származású amerikai üzletembernek is tulajdonrésze van.
Tan Felleginek címzett leveléből kiderül: a magyar állam, a Magyar Tőketársaság és a HNA Group akkoriban abban gondolkodtak, hogy légitársaságot hoznak létre a növekvő kínai igények kiszolgálására Európa felé, és ezt látogatásával a magyar miniszterelnök meg is erősítette. Bár Tan állítása szerint jelentős befektetéseket eszközölt a kínai fél, az együttműködés végül nem jött létre.
A dokumentumban a terv meghiúsulásának olyan akadályai olvashatók, mint hogy „nem tehettünk ajánlatot a Malév alkalmazottainak”, vagy hogy az állami támogatások, amelyekben korábban megegyeztek a magyar féllel, „érvénytelenné váltak az EU korlátozásai miatt”. Tan szerint végső soron a közösen elképzelt üzleti terv „túlzott optimizmusa” és a csatlakozó járatok veszteségessége léptek közbe, amelyek összességében „Demján úrral és jómagammal is beláttatták, hogy elviselhetetlenek a Budapest, mint Európa kapuja projekt költségei és kockázatai”. Ezért Adam Tan sajnálattal tájékoztatta Fellegit, hogy a továbbiakban a kínai fél nem kíván részt venni a Malév átszervezésére irányuló erőfeszítéseiben - írja az atlatszo.hu.