Regisztráció | Elfelejtett jelszó

Csak 16 éven aluliaknak!
Olvasson többet a témában! tankötelezettség, Apáti Miklós, iskola, oktatás, vélemény.
2012. február 9. 12:59

Semmi és senki nem zárja ki az oktatásból azt, aki – később – mégis tanulni akar, nem csak zavarni és zaklatni a társait.

„Miközben a televíziók képernyőjén különböző számok jelzik, milyen korosztály számára és mekkora szülői jelenléttel ajánlják a következő műsorszámot, az iskolákban, a nevelők közt heveny vitákat váltott ki, hogy törvény rendelkezhet arról, hány esztendeig kell kötelezően az iskolapadot koptatniuk a diákoknak. (Iskolapad? Van még ilyen?)

A tizenhat éves korig kötelező tanulás »bevezetése« azért aktuális, mert sok gyerek van sajnos, aki tizenhat éves koráig sem értette meg, mire való az iskola. Jár bele, mert kötelező, mert enni kap, mert aránylag fűtött helyen lehet, szülei pénzt kaphatnak azért, hogy az állam költhessen gyermekeikre, a nevelő meg szenvedhet, ha lelkiismeretes, megpróbálja a lehetetlent, ha belefáradt a kezelhetetlenek kezelésébe, tisztességben megőszült haját tépi. Példák tucatjairól számolhat be minden kiképzett tanerő, amikor elerőtlenedett abban a törekvésében, hogy a gyerekből tanulót varázsoljon. Ebben a küzdelemben nincs igazi partnerük, mert ahogy nem lehet minden bűnöző vagy arra hajlamos felnőtt mellé rendőrt rendelni, ugyanúgy lehetetlen minden, tanulásra képtelen gyerek mellé szakképzett fejlesztő pedagógust állítani.

Minden emberi élet érték, mindenkiből lehet valami, valaki. Csak az a kérdés, mikorra nő be a feje lágya, ahogy a miniszterelnöki évértékelő is utalt erre. Semmi és senki nem zárja ki az oktatásból azt, aki – később – mégis tanulni akar, nem csak zavarni és zaklatni azokat a társait, akik tényleg tanulni járnak az iskolába. Röviden: szabad tanulni a tizenhat éven felülieknek is. Ha…”

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/32749


Kommentek (73 db) időrend | fordított időrend | értékelés szerint



Már írtam egyszer, 14 év- re kellett volna leszállítani. Nyissanak valami állami foglalkoztatót,(kertásás, szagmeló stb., és ki lehet próbálni a NAGY betűs áletet) garantáltan egy év múlva a kiesett tanulók 80%-a visszamegy az oskolába, és nem rendetlenkedni.

Válaszok:
allen99 | 2012. február 9. 13:31

szalag > bocsi! :)

Nagyon igaz!
Gondolom kollégák vagyunk (vagy voltunk).
Semmi értelme elfekvőknek. Miért kötelező az iskola 16 éves korig?

Persze lehessen addíg járni, de hogy kötelező legyen?!

Válaszok:
balbakó | 2012. február 9. 15:21
masina | 2012. február 9. 16:40

az ötlet nem rossz.
de szerintem akkor kezdje a visszafizetést a tóta w nevű angoltanár végzettségű pályaelhagyó. orbánnál régebben makogott ilyenekről, és nem is angolórán, hanem jól megfizetett rajzfilmekben meg posztokban.

Válaszok:
vendée | 2012. február 9. 14:10
Hogyisvan | 2012. február 10. 16:13

Ha már a baloldali politikusok hazudnak, legalább te ne tedd:
az államilag támogatott jogászi helyekről van szó.

Orbán nem is lett jogász, már akkor is túl sok volt belőlük...
Az állam akkor mindenkinek 5000 forint fizetést adott. a többit "elvette", tehát oda sem adta, úgyhogy nem volt mit visszakérnie.

Minek olyan gyereknek iskolába járni, akinek a szülei sem értik, hogy miért van még mindig ott? Minek valakinek, aki egyébként (segéd)munkaképes lenne bent ücsörögni az iskolapadban úgy, hogy a diák képességeinek hiánya, vagy csak egyszerűen a hülyesége miatt a tanár nem tudja megtanítani írni, olvasni meg összeadni?
Az még a jobbik eset, hogy szakmunkásképzőbe a legtöbb magyartanár még mindig olvasni tanítja a hülye gyerekeket, mert valami "okos" kitalálta, hogy 18 éves korig kell koptatni a padot, de 16 éves korig még csak szakmai gyakorlatra sem mehet, mert "jujujj gyerekmunka!".
Még a 16 éves kor is sok. 14 az a szám, aminek még van némi értelme (bár így is sokak lennének feleslegesen iskolában negyedik után.) Aki addig nem volt képes a minimumot összeszedni, azzal kár foglalkozni. Aki meg értelmes, az kötelezettség nélkül is tovább tanul nyolcadik után, 14 évesen. Téglát és fröccsöt hordani a kőműves keze alá, meg nem végzettség kérdése, másra meg úgy sem alkalmas az, aki csak a törvényi kötelezettség miatt tartózkodott az iskola területén.

Válaszok:
tarackos | 2012. február 9. 13:49
G. Pantyelejevics | 2012. február 9. 14:30
citizen queen | 2012. február 9. 15:29

Miki, arról csicseregjél mi lesz ezekkel a gyerekekkel. Mert meló az nincs. Szavad nincs, hogy csak úgy kiteszik őket az utcára bármiféle alternatíva nélkül.

Milyen keresztény vagy?!

Válaszok:
blás | 2012. február 9. 14:01

Bigyomail, ha ezt gondolták volna száz éve is ma sehol sem lenne a nyugat. Az lenne mint Kínában...

Másrészt mit is fognak helyette csinálni? A nem létező építkezéseken inaskodnak? Mert így csak az utcán fognak lődörögni...

Válaszok:
bigyomail | 2012. február 9. 13:58

Ha nem fizetjük feleslegesen az iskolai oktatását olyanoknak, akiknél ennek semmi értelme, akkor nem kell ezt a pénzt elvenni a gazdaságtól és máris lenne hol dolgozni. (Csakhogy dobjak egy kis demagógiát a demagógiára :-) ) De most komolyan! Ha valaki csak azért járt az iskolába, mert muszáj, de közben nem tanult semmit, az max segédmunkásnak alkalmas. Függetlenül attól, hogy van-e, lesz-e munkahelye. És tök mindegy, hogy 14 évesen lesz munkanélküli, vagy 16-18 évesen. De nekünk adófizetőknek nem mindegy, hogy meddig fizetjük az iskolában tartózkodását.

Az, aki nem képes megtanulni írni olvasni meg számolni, az teljesen mindegy, hogy az iskolában tölti az idejét drága adóforintokból, vagy az utcán lebzsel. Mert ugye aki akar és képes tanulni, az nem csak a törvényi kényszerből marad 16 éves koráig az iskolában, hanem azért, mert épp szakmát tanul. Akit csak a törvény kényszerít az iskolapadba, az úgysem tanul meg semmit az égadta egy világon, csak viszi a pénzt és feleslegesen koptatja a tanárok idegeit.

Válaszok:
G. Pantyelejevics | 2012. február 9. 14:33
tarackos | 2012. február 9. 14:41

Majd adtok nekik munkát ti, zsiberálisok, mert a gonosz nácikok kilökik őket az utcára.

Válaszok:
tarackos | 2012. február 9. 14:38

Sőt, esetleg Gy. Ferenc, foglalkozására nézve exminiszterelnök, végzettségét tekintve - talán technika? - tanárról ne is beszéljünk.

"mert sok gyerek van sajnos, aki tizenhat éves koráig sem értette meg, mire való az iskola. "

Apáti Miki bácsi meg sajnos azt nem érti meg, hogy ez nem a gyerekek hibája. Részben a szülők, és részben az iskola a hibás azért, hogy a gyerek nem tudja azt, hogy mire való az iskola.

G. Pantyelejevics 2012. február 9. 14:30

"Minek olyan gyereknek iskolába járni ..."

Megadom a választ. Azért, mert kulturált országban gyerekről nem mondunk le. Azért, mert kulturált országban minden gyermek, független szülei státuszától, ugyanannyit ér a társadalom számára.

És igen. Ez a hozzáállás bizony nehézségekkel jár. És igen. Ez bizony áldozatot kér sokaktól. De ezek azok a nehézségek és áldozatok, amik miatt társadalom lehetünk és nem önző csürhe.

Válaszok:
bigyomail | 2012. február 9. 14:34
kurtzman | 2012. február 9. 16:23
Rikki Harcos | 2012. február 9. 17:33
G. Pantyelejevics 2012. február 9. 14:33

"Az, aki nem képes megtanulni"

Vagy tán a rendszer nem képes megtanítani. Mert nem jól és nem jót tanít neki. Aki "nem képes" az nagyon kevés és azért nem képes, mert fogyatékkal élő. Más mindenki képes. Csak meg kell tudni tanítani. Nem lemondani róla.

Válaszok:
bigyomail | 2012. február 9. 14:41

Az nem áldozatvállalás, ha feleslegesen két kézzel szórjuk ki a pénzt az ablakon...

Remek terv de tényleg. Egy üres ropis zacskót is megér...;)

Az emberek nem egyformák. Van, aki képes, van aki nem. Aki nem képes, azzal annyit lehet foglalkozni, amennyit csak akarsz, akkor sem lesz képes. Egy vak embert sem lehet megtanítani látni, bármennyi időt töltesz el vele.
Ha valaki nem volt képes megtanulni negyedikes korára írni, olvasni, az később sem lesz rá képes. Ettől még ember, és lehet hasznos tagja a társadalomnak segédmunkásként, vagy takarítóként, netán kukásként. De pénzt áldozni arra, hogy az iskola területén tartózkodjon, semmi értelme nincs, mert nem lesz tőle jobb takarító, kukás, vagy segédmunkás.
(Az fogyatékosok kérdése már egy másik téma, abba ne menjünk bele.)

"Mert ugye aki akar és képes tanulni, az nem csak a törvényi kényszerből marad 16 éves koráig az iskolában, hanem azért, mert épp szakmát tanul."

Na, kiváncsi lennék ahogy a 16 éves bigyomail szétröhögi magát ezen. :)Iskolába járni nem azért járnak mert hű de csudajó.

De a gondom az ütemezés, kikerülnek úgy, hogy sem munka se más. Gyerekekről van szó!

Válaszok:
bigyomail | 2012. február 9. 14:50

A 16 éves bigyomail lelkesen járt iskolába, mert nyaranta az apja mellett dolgozott 10 éves korától fogva "segédmunkásként" és rohadtul tudta, hogy mi az, amit nem szeretne csinálni egész életében. :-)

De ettől még igazad is lehetne, hogy épp nálam "nem ült" a kijelentés.
De azért azt látni kell, hogy azoknál a gyerekeknél, ahol nincs meg a képesség a tanulásra, ott nem csak a saját, de a szülői akarat (képesség és értelem hiányában) is sokszor hiányzik. Ugyanis, ha nem hiányozna, akkor megint csak nem lenne szükség a törvényi előírásra, mert apuka törvényi kötelezettség nélkül is berugdosná a hülye fiát az iskolába. Ha meg a gyermek elég értelmes, hamar rájön, hogy nem hülyeség legalább egy vízvezeték-szerelői papírt összeszedni.

Válaszok:
tarackos | 2012. február 9. 15:23
Mandarin a híres vagány 2012. február 9. 15:06

Találós kérdés!
Ki mondta ezt:

"Túl sok a diplomás és kevés az értelmiségi"

Válaszokat ide: rebbe@euromail.hu

Mert az olyan európai, semmi értelme, de valamit fel kell mutatni az ellenzéknek, hát erre futotta

bigyomail, a zember már csak olyan, hogy a könnyebb ellenállás felé megy. Amúgy nálam is hasonló volt a szitu, ezért aki mostanában a bukolikus faszságait tolja -minden portán egy koca- az tuti életében egy kapavágást sem tett még.

De még mindig nem adtál arra választ, mi lesz velük! Mert most se munka se egyéb. Ez így pedig ez nem más mint a gyerekek kihajítása az utcára és ezt még akkor is csuklóból el kell utasítani ha egyébként lenne mit megvitatni a témáról. Pont az a szitu mint a rokiknál. Nem lehet százezreket úgy kidobni az utcára, hogy 28E állás van meghirdetve!

Válaszok:
El Topo | 2012. február 9. 15:32
bigyomail | 2012. február 9. 15:36
citizen queen 2012. február 9. 15:29

Minek olyan gyereknek iskolába járni, akinek a szülei sem értik, hogy miért van még mindig ott? Minek valakinek, aki egyébként (segéd)munkaképes lenne bent ücsörögni az iskolapadban úgy, hogy a diák képességeinek hiánya, vagy csak egyszerűen a hülyesége miatt a tanár nem tudja megtanítani írni, olvasni meg összeadni?


Minden szavaddal egyetértek. Plusz tegyük hozzá, hogy ezek a "gyerekek" többnyire túlkorosak, kilógnak a társaik közül minden tekintetben, és deviáns viselkedésükkel akadályozzák a tanár munkáját, a többiek tanulását, valamint gyakran terrorizálják a náluk kisebb, és gyengébb osztálytársaikat.

Válaszok:
El Topo | 2012. február 9. 15:33

Lófasz van, nem állás. Azt mondja az egyik haverom, hogy meghirdetett egy darab eladói állást. Minimálbér, semmi egyéb. Egy nap alatt több mint 300 jelentkező.

Válaszok:
tarackos | 2012. február 9. 15:34

Szerintm lőjük őket halomra!

Válaszok:
citizen queen | 2012. február 9. 15:41

Már felmennek vidékről Pestre minimálbérért annyira nincs meló. Pedig az ott vegetálásra elég...

Válaszok:
El Topo | 2012. február 9. 15:35

Pesten? Minimálbér? Hogy lenne már elég vegetálásra?

Vegyük külön a dolgokat!
A munkanélküliségen nem változtat az sem, ha a munkanélküli az iskolában tartózkodik. Legfeljebb a statisztikában jól mutat, mert később lesz belőle a statisztika szerint is munkanélküli. Az, hogy nappal nem az iskolában tartózkodik valaki, nem jelenti sem azt, hogy egyből és kötelezően utcára kerül, sem azt, hogy iskola után éjjel már eleve az utcán van. (Akkor sem, ha az utcát szó szerint, és akkor sem ha képletesen értjük)

A rokkant ellátás egy dolog, mert ők ha akarnának sem tudnának dolgozni, mivel csak speciális munkákat képesek elvégezni. De ezen megint nem segít, ha mások, akik egyébként dolgozni képesek lennének, de tanulni nem, teljesen feleslegesen az iskolában töltik az idejüket.

Egyébként úgy általában is jellemző probléma, hogy nálunk a szociális kérdéseket belekavarjuk a lakhatási, tömegközlekedési és közoktatási kérdések közé. Ez is a szocializmus örökségének része sajnos. Ott volt az, hogy az állam nem adott túl sok bért, de volt SZOT üdülés, olcsó panellakás és olcsó tömegközlekedés államilag "rásegítve" az árra. És mi azóta sem választottuk teljesen külön a szociális kérdéseket a többitől.

Válaszok:
El Topo | 2012. február 9. 15:39
tarackos | 2012. február 9. 16:05

Pedig baró lenne! Csak valami kis forrás kéne hozzá. Mondjuk egy kibaszott nagy olajforrás a Hortobágyon.

citizen queen 2012. február 9. 15:41

Nem kell átesni a ló túloldalára, Topi. Elég lesz ennek a törvénynek a bevezetése, plusz annak a betartatása, ami szerint x óra igazoltalan hiányzás után ugrik a segíly.

Válaszok:
El Topo | 2012. február 9. 15:44
kurtzman | 2012. február 9. 16:21

Akkor egyel később kell őket halomra lőni.

Válaszok:
citizen queen | 2012. február 9. 15:54
citizen queen 2012. február 9. 15:54

Látom, mindenáron lövöldözni akarsz. :-)

Az utolsó bekezdésre: nem szociális kérdéseket keverek bele hanem ez változáskezelés. Úgy változtatnak, hogy az érintetteknek, emberek ezreinek, nem mondanak az égvilágon semmit. Ez pedig így önkényeskedés, 20 évvel az átkos után! Ez hosszú távon az egész legitimációját megkérdőjelezi. Nekem ez a gondom vele. Ráadásul ez már gyakorlat lett.

Válaszok:
bigyomail | 2012. február 9. 16:31

Miklósnak annyi köze van az oktatáshoz , mint nekem az atomfizikához ...

Állami hátszél a katolikus jogászoknak

A minőségi mutatók egyáltalán nem indokolják, hogy az állam az ELTE mellett miért csak a Pázmány jogi képzését támogatja. A rangsorokban jobb helyen áll a szegedi, a debreceni és a miskolci jogi kar is.

http://index.hu/belfold/2012/0..

az egyenlők közt is vannak egyenlőbbek ...

:D

Válaszok:
bigyomail | 2012. február 9. 16:33

Előbb az alsó-középfokú oktatást kellene megreformálni, mert az nagyjából a béka segge alól kandikál kifele. A gyerekek nem tanulnak meg írni-olvasni, mert az egész tanterv tűzre való szemét. Már alsó tagozaton elvan cseszve a gyerekek nagy többségének a jövője, mert akinek nem fizetnek külön órákat vagy a szülőnek nincsen ideje foglalkozni a gyerekkel vagy a szülőnek sincsen szaktudása az a gyerek pár hét után leszakad. Magyarországon első osztály első félévében már szöveges feladatok vannak számtan órán ! mikor még az ABC-t sem vették végig a tanterv szerint.


Nem is beszélek arról az apróságról, hogy az oktatási rendszer nagy átlagban képtelen mit kezdeni az egyéni bánásmódot igénylő tanulókkal lásd. diszlexia, diszkalkulia, különböző magatartás zavaros gyerekek. Ezen sokat nem segít ez a 16 évesen mehet dolgára ötlet ...


Itt van minden probléma gyökere nem a felsőoktatásban. Hiába kezdi azzal a reformot nem ér vele semmit az első diploma kb. olyan manapság minden tekintetben, mint 20 éve volt az érettségi az érettségi meg kb. a nyolc általános szintjét hozza.

Előbb alapokról építkezve kellett volna újraszervezni-felemelni az oktatási rendszert, és legvégül a felsőoktatást, mikor már megvan a stabil alap.

Válaszok:
bigyomail | 2012. február 9. 16:35

Kedves Hozzászólók!
A gyenge, az átlag , vagy kiemelkedő képességű, szocializált gyerekek érdekében kell megszabadulnia az iskoláknak ezektől a tanulóktól. Ők ugyanis megfosztják attól a -törvényben is lefektetett- jogától a gyerekeket, hogy nyugodt körülmények között, képességeinek megfelelően haladjanak tanulmányaikban. Elég álszent dolognak tartom, hogy az ilyen tanulókért aggódik lassan a fél ország, de azért senki nem emeli fel a szavát, hogy a többi gyerek alkotmányos joga sérül miattuk. Az összes jogvédő és aggódó gyerekét néhány hétre beültetném egy-egy olyan osztályba, ahol túlkoros, szocializálatlan, a legalapvetőbb emberi normák betartására képtelen tanulók vannak. Talán saját tapasztalatuk alapján megváltozna a véleményük!

Válaszok:
Viktus | 2012. február 9. 16:28
blás | 2012. február 9. 16:28

Az a legnagyobb baj, hogy a jogászok meg együttműködnek a lakásmaffiákkal,
a kőgazdagok szerecsenmosdatásában,
a celebek röhejes büntetésének kiharcolásában...

A segély ugrásáról csak egy rövid megjegyzés.Elrettentő ereje nincs, mert a megvonás annyit jelent, hogy egy szerencsétlen óvodapedagógust vagy tanárt kijelölnek eseti gondnoknak, aki bevásárol az érintett tanulónak havonta, megkűzd a családjával és gyakran nem csak szóban bántják szerencsétlen embert. Ez a hiányzásért járó "büntetés" valójában csak a szerencsétlen kijelölt gondnoknak büntetés!

Te és a gyermeked is hoz áldozatot? Mert sok-sok szerencsétlen kisgyerek szenvedő alanya ennek, de őket senki nem kérdezi meg, hogy akar-e ilyen áldozatot hozni!

Inkább az a baj régen jártatok magyarországi általános iskola környékén leszámítva az elit iskolákat éppen a problémás gyerekekből van a legtöbb a társadalmunkban, és ez nem csupán cigány kérdés.
Éppen az a probléma a jelenlegi oktatási rendszerünkben leszakadnak az un. gyenge vagy átlagos képességű gyerekek a szocializációs alapoktól függetlenül. Az ember gyermeke pedig olyasfajta lélektannal, és pszichével van megáldva, hogy mivel nem ért semmit az elcseszett tanterv alapján ledarált anyagból unatkozik - rosszalkodik, majd bukdácsolni kezd. A kiemelkedő képességű nem feltétlenül a képességei miatt kiemelkedő az a magyar rendszerben elég ritka, hanem a szülőknek volt lehetősége tanítani külön, vagy taníttatni külön a gyereket, és általában ezeket a gyerekeket hordozzák az iskolák végig prezentálni az áhított színvonalt miközben nekik semmi köze hozzá.

"ilyen tanulókért aggódik lassan a fél ország"

Szerencsére nem, csak neten van ennyi szatyorban élő indexbloghuliberális.Ők járatják a gyereküket angol nyelvű óvodába, aztán megmondják a pórnépnek, hogy normális negyedikes, 17 éves, terhes "tanuló".

Igazad van.

Válaszok:
tarackos | 2012. február 9. 16:46

Akkor is, ha "hiszünk" benne, hogy jobb ez így?
:-)

Egy árva mondatoddal sem vitatkoznék.
Egyetlen kitétel. Szerintem ma a diszlexia azért ennyire elterjedt, mert a nehézfejű diákra egyszerűbb ezt rámondani, mint tényleg oda ülni mellé. Ami persze nem jelenti azt, hogy egyébként a probléma, amiről írsz, ne létezne.

Válaszok:
Rikki Harcos | 2012. február 9. 17:40

Cigógyereknek kötelezővé tenném a kényszermunkát 12év felett, ha nem akarna tanulni.Visitozna pár jogvédő? Ki a faszt érdekel? Ha beválna a módszer, követné fél Európa. A geci muszlim bevándorló köcsögnek meg fujnia kellene a befogadó ország történelmét, nagyjainak nevét. Ha nem tetszik, visszabaszni őket a szarba, ahonnan jöttek.

Válaszok:
Viktus | 2012. február 9. 16:56

Sokkal nagyobb problémának tartom ha a társadalom kussol amikor a hatalom önkényeskedik, mint bármi mást. Mert ezért tudott a fidesz gyakorlatilag mindent ellenállás nélkül szétverni. Ezen csak hosszú távon lehet változtatni.

Jah aztán a 'magyar' leszakadó rétegek gyerekeit is kényszermunkára 12 éves kortól? volt már ilyen kísérlet a történelemben nem nagyon vált be.
A muszlimos részt nem igazán tudom hova tenni így 2012 februárjában Magyarországon nem hinném ez kiemelkedő problémakörként jelentkezne.

Válaszok:
masina | 2012. február 9. 17:25

Cigóról beszéltem, nem magyarról. A muszlim meg majd jön, sajnos.Szegény Határ Győző is panaszolta , mikor a müezzin felvinnyogott a az ébredező London felett...

Válaszok:
Viktus | 2012. február 9. 17:29

Lehet nem beszéltél csak a magyar realitás az így 2012-ben, hogy a magyarság leszakadó rétegei, de főleg azok utódai egyre inkább a cigányság problémás rétegeihez integrálódnak nem pedig fordítva.

A kifacsart hülye gondolkodásod szerint egy politikus akkor nem pályaelhagyó, ha az eredeti tanult szakmájában dolgozik. Ha lenne politikusképzés.

Láttál már említett gyereket? Fiatalkorú bűnözőt.

"Szerintem ma a diszlexia azért ennyire elterjedt, mert a nehézfejű diákra egyszerűbb ezt rámondani, mint tényleg oda ülni mellé."

Vigyázz, a diszlexia és barátja a diszkalkulia részképességzavar. nem butaságot jelent, nem annak PC megnevezése. A régebbi oktatási rendszerekben (későbbi) zseniális tudósok véres verejtékkel mentek át a nem túl nehéz matematika vizsgán.

Diszlexiás gyerekek felmentést kapnak a tárgyak írásbeli számonkérése alól, a szóbeli vizsgákon ugyanazt a teljesítményt hozzák, mint a "normálisok" az írásbelin.

Válaszok:
bigyomail | 2012. február 9. 17:54

Igen, a diszlexia részképesség zavar és igen, jó, ha külön foglalkozunk vele. És tudom, hogy a diszlexia nem egyenlő a butasággal. De ennyi diszlexiás szerintem akkor sincs, hanem sok gyerekre az "egyszerűség kedvéért" rámondják, mert így kényelmesebb.

Válaszok:
Viktus | 2012. február 9. 18:06
Rikki Harcos | 2012. február 9. 18:48

Pedig sajnos van. A változó környezeti viszonyok plusz a szocializációs különbségekből adódó életmódváltozás sem tesz túl jót az új generációknak.

Válaszok:
bigyomail | 2012. február 9. 18:08

"a szocializációs különbségekből adódó életmódváltozás" ? Ezt nem igazán értem. :(

Válaszok:
Viktus | 2012. február 9. 18:15
Viktus | 2012. február 9. 18:16

Egyre többen-egyre fiatalabban kezdte-kezdenek alkoholizálni-cigarettázni-kábítószerekkel élni egyik sem használ a népesség szaporulat minőségének.

A középosztálynál pedig a szülések ideje egyre inkább kitolódik a nők harmincas évei fölé ott pedig azon okból jelentkezhetnek problémák. Nem is beszélve a stresszről stb. ebben a szép világban.

Válaszok:
bigyomail | 2012. február 9. 18:33

Így már értem a kommentedet. Bocs, hogy értetlenkedtem, csak hát az ember inkább kérdezzen.
Akkor viszont a válaszom a következő: Én nem látom a fenti problémákból miért is következne a diszlexia ilyen mértékű "elszaporodása". Azt eleve nem gondolom, hogy a drogok és alkohol ilyen mértékben egyre korábban jönne, csak inkább nagyobb figyelem követi, mint régen, amikor például a drogprobléma hivatalosan nem is létezett. Én a 80-as években voltam fiatal, amikor a Technokol nem papírra került a tizenévesek iskolatáskájából, a boltban meg nem kérdezték, hogy hány éves vagy, ha már felérted a pultot és még a kekeckedőbb eladónak is elég volt azt mondani, hogy apádnak viszed a cigit meg a sört...

A másik, hogy az, hogy a középosztály később szül inkább azt jelenti, hogy a szülők érettebbek, felkészültebbek. A diszlexia meg nem genetikai, fejlődési rendellenesség. Holott az idősebb kori szülés kockázata tudomásom szerint ez.

Válaszok:
Viktus | 2012. február 9. 18:40

A 80-as években mennyi gyerek volt pl. az éjszakában tizenévesen részegen? :P

A diszlexia egyik oka bizony genetika-örökletes vagy a szülés során felmerülő problémákból adódik lásd. oxigénhiány harminc felett nagyobb az esély a problémákra.

Válaszok:
Rikki Harcos | 2012. február 9. 18:50
bigyomail | 2012. február 9. 18:55

Igen, van ilyen is. Jó kifogás az általánosan butagyerekre a diszkalkulia és diszlexia.

Válaszok:
bigyomail | 2012. február 9. 19:18

A 80-as években mennyi gyerek volt pl. az éjszakában tizenévesen részegen?

Egy biztos volt...hümm

Válaszok:
Rikki Harcos | 2012. február 9. 18:50

egy ismerősöm

Hát az éjszakában nem sok, mert nem nagyon volt hova menni, de ugye nem is kell sötétnek lenni egy kis keverthez, vagy rum-kólához (szigorúan Buszesz-Pepsiből és Győri Rumból)... Azután meg ott voltak a középiskolás házibulik, meg persze még sok lehetőség az építőtáborban a becsempészett konyakkal (ma: konyak ízű alkoholos ital). Szóval biztos máshogy emlékszünk.
:-)

A diszlexiának utána olvastam gyorsan. Nyertél!

Válaszok:
Viktus | 2012. február 9. 19:28

Hát én konzervatív vagyok, úgyhogy elsőre ejnye!
A rasszizmus meg egy másik kérdéskör, annak tényleg alapfeltétele az alacsony IQ.

Én is így gondolom. Statisztika persze nincs, mert nincs felülvizsgálat.

Semmi sem volt a mai világhoz képest. Lesnél nagyokat :P

Válaszok:
bigyomail | 2012. február 9. 20:01

Maradjunk annyiban, hogy mások a tapasztalataink. Összehasonlító elemzésre meg úgy sem ez a megfelelő hely, főleg releváns adatok birtokában. :-)

Énekes Vazul 2012. február 9. 20:45

Aki ilyet ír annak fogalma sincs arról, hogy mi zajlik most egy 35 fős szakiskolai osztályban. Nálunk általában három szakiskolai osztály indul, de tizedik évfolyamra már csak két osztály marad, mert a lányok lebabáznak a fiúk egy része pedig családfentartó lesz. Egy részük már túlkorosan érkezik a 9. osztályba. A maradék pedig egyszerűen nem jár iskolába és semmilyen állami szerv vagy büntetés nem hat rájuk, áthelyezni pedig nem lehet őket, mert igazából nincs is hová. Volt és van is nem egy tanulónk, aki már negyedjére járja a 9. osztályt. A kilencedikes osztályfőnökök a délutánjaikat csak a hiányzások könyvelésével, a kiértesítések, feljelentések és a rendőrség számára szükséges jellemzések megírásával töltik. A rendőrségi előállítások szinte már mindennaposakká váltak. A magántanulói státus a legmegfelelőbb, de az iskolában onnantól kezdve soha nem jelennek meg, persze a tanárok minden félév végén kötelesek a törvényben előírt feladatsort előállítani. Tartottak nekünk is TÁMOP keretében differenciált és kooperatív tanítási módszerekről továbbképzéseket. Csak annyit tudok mondani, hogy az egész nevetséges. Egyetlen "nagyeszű" továbbképző - horngyuri barátai - sem mert órát tartani az osztályainkba, csak nekünk osztották az észt tízezer/óráért.Bocsánat egy megpróbálta, de a végén azt kérte a kollégáimtól, hogy nem mondják már tovább, hogy mennyire nem bírt a "tanulókkal".Már az is nagy eredmény ezekben az osztályokban, ha nem szedik szét a termet. És ha most valaki azt képzeli, hogy én valami extrém rossz iskolában tanítok az nagyon téved. A kompetencia mérések adatai alapján még a mi iskolánknál is van rosszabb. Üzenném Árok Kornélnak, hogy az ilyen osztályokban tanítók is megérnek a 25 év szolgálati idő utáni nyugdíjra. És még tudnék mesélni arról, hogy ......

Tekintve, hogy baloldali embertársaink gyakrabban válnak rasszistává, és megengedve, hogy a baloldaliak intelligensebbek, akkor következik, hogy minél intelligensebb valaki, annál rasszistább.

Pl. legrasszistább nép = legintelligensebb nép

Válaszok:
Rikki Harcos | 2012. február 9. 21:06

másrészt Hitler is baloldali volt...

Hümmm!

Néztem a tv-ben Orbánt, úgy hallgatták a Millenárison, mint Németh Sándort a HIT gyülekezetében. Egy szekta irányítja Magyarországot, és ennek a szektának a törvényei alá akarják vetni az egész országot. Ez ellen történik most a bizottsági vita Brüsszelben.

Nagyon nyögvenyelősek a hivatásos urak érvei. Ha már a Tóta W. nevű úrnál tartunk, ő soha nem mondta, hogy ne támogassa az állam az angoltanárok képzését.
Arról az el nem hanyagolható tényről nem is beszélve, hogy az Istenkirályotokból mi lett volna, ha a pártbizottságon dolgozó mama többhavi fizetésének megfelelő összeget kellet volna kicsifia képzésére fordítani?
Talán kőbányász?


Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó