Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2012. január 13. 10:29

Az elnöki hivatal tekintélyének megmentéséért, de legalábbis megőrizve az esélyt annak újjáépítésére, Schmitt Pálnak haladéktalanul le kellene mondania.

„Schmitt Pál köztársasági elnököt az elmúlt napokban súlyos plágiumváddal szembesítette a sajtó. A felmerülteket a Sándor Palota ugyan elutasította, ám részleteiben ezidáig nem tudta cáfolni.

Hiteles cáfolat hiányában a plágiumvád számunkra nem politikai elemzés, vagy az érvek egymással szembeni mérlegelésének dolga. Úgy gondoljuk, hogy az elnöki hivatal tekintélyének megmentéséért - de legalábbis megőrizve az esélyt annak újjáépítésére - Schmitt Pálnak haladéktalanul le kellene mondania.”

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/31416


110 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



így van
meg különben is, ez csak egy gumicsont, egy huszadrangú kérdés a pali bá, az volna itt a lényeg és a fontosabb, hogy az országot kirángassuk a bálna-szarból, ahova a tetves szocik jutatták ...


Naív olvasat: a jobbklikkesek tökös gyerekek, jobbosak de nem szervilisek.

Realista olvasat: Navracsics megadta a kilövési engedélyt Schmittre.

Lássuk, mer-e ezután a Mandiner blog is bátrabb lenni?


Aki vád hatására lemond,az beismeri azt.
Vagy bizonyitsák be a doktorit birálók a plágiumot,és ezzel párhuzamosan Schmitt Pál köszönjön le,és doktori fokozatát vonják vissza,vagy fejezzük ezt be,és haladjunk tovább.
Nem felmentve Schmitt Pált,ha esetleg igaz az állitás,de egy bűncselekmény elévülése is 20 év...

Válaszok:
Csomorkany | 2012. január 13. 10:44
balint60 | 2012. január 13. 10:46

Először azért javasolnám a 3 forrás összevetését, mert ezt elmulasztotta a HVG.
Korrekt az lenne, ha a disszertációt, a bolgár könyvét és a NOB dokumentumokat vetnék össze.

Szóval nem kell úgy rohanni.

Ráér lemondani, ha bizonyos....

Válaszok:
jan | 2012. január 13. 10:47
marko11 | 2012. január 13. 16:56

Mindenesetre elvárnám, hogy a Semmelweis egyetem sürgősséggel tárgyalja meg az ügyet, és döntsön a doktori címről.

Egy negatív döntés után - tartok tőle - tényleg nincs tovább.

Ha Pali bátyánk nem plagizált, akkor viszont sürgősen, személyesen nyilatkoznia kellene.

Mondjuk azért nehéz, mert nyilván vett át szövegeket a cuccból, nyilván inkorrektül idézte, a kérdés a mérték. Ha a HVG-nek igaza van, és 220 oldalból 180, az azért elég szar.


Lényegtelen. Viszont holnap eu ellenes tüntetés! Én már nagyon vártam! Az eu ellen a akár az ördöggel, akár a jobbikkal is!


Én is úgy gondolom, hogy le kell folytatni az érdemi vizsgálatot, amelynek pozitív eredménye esetén SchP-nek le kell mondania.

Büntetőjogi szempontból ugyan az ügy elévült, de az erkölcsi-politikai kár elengedhetetlenné teszi a lemondást.

Természetesen SchP-nak lehetősége van a vizsgálatot megelőzni lemondásával; t.i. neki tudnia kell vizsgálat nélkül is az igazságot. Az nagyon ciki lenne a Fideszre és személy szerint a hozzá ragaszkodó OV-nak, ha SchP csak a vizsgálatot követően mondana le.


Figyu, ha a bolgár könyv és Schmitt könyve azért azonos, mert ugyanazokról az anyagokról másolták, az csak annyit jelentene, hogy nem csak Schmitt, hanem a bolgár csóka is csak kopipésztezett.

Ez Schmitten nem segít.

Válaszok:
nemezis | 2012. január 13. 10:50

Egy don sosem kommunikál közvetlenül a szellemi verőlegényekkel.


Pali bácsit hagyni kell a helyén, ahogy Megyó és Fletó is maradhattak a botrányok után.

Teljesen mindegy, csak az ellenzék örülne ennek ideig-óráig, aztán a következőt ugyanígy atomjaira szednék. El kell kerülni még a látszatát is, hogy itt néhány Lenin-fiú diktálhat!

Válaszok:
balint60 | 2012. január 13. 10:55
Karcolt | 2012. január 13. 11:07

A nyilvános jegyzőkönyvek felhasználása nem plágium. (dokumentumelemzés)
Irodalomban szerepelt.

Válaszok:
StG | 2012. január 13. 10:56
jan | 2012. január 13. 11:06

Kikérem magamnak, hogy a jobboldalnak az legyen az érve, "mi sem vagyunk különbek!"

Válaszok:
vahur | 2012. január 13. 11:04

A hvg által közreadott kivonat alapján a tartalomjegyzék (tehát a dolgozat felépítése) és következtetések is nagyban megegyezik az 5 évvel korábban publikált művel. Tényleg érdekelne, hogyan lehet ezt nem plágiumként értékelni.


Ha bebizonyosodik,menjen.Őt sem értettem, Matolcsyval egyetemben.


Kérdezni szabad. A jobbik számomra továbbra sem szimpatikus,nekem se Vonó se Balóné nem hiteles.


Kérdd, bátran! Ha meg kaptad viheted is haza izrajelbe!


Ha tényleg elemezné ezeket a jegyzőkönyveket, az nem lenne plágium.

Viszont itt jön képbe az, hogy a bolgár csóka és Schmitt szövege szinte szóról szóra azonos. Ha két ember ugyanazt a szöveget elemzi, abból nem keletkezik azonos szöveg.

Ez csak másolás eredménye lehet. Tehát az biztos, hogy legalább az egyikük másolt, vagy mindketten egy harmadik forrást, vagy Schmitt a bolgárt.

Schmitt így is, úgy is saras.


Hát, ha azt szeretnétek, hogy ugyanolyan vége legyen Pali bának (ill. a Fidesznek), mint Megyónak vagy Fletónak, akkor csak maradjon. :-)


Súlyos csalódásokat okozott sokaknak és nekem is a második Orbán-kormány.
Húsz hónappal ezelőtt elképzelhetetlennek tartottam volna, hogy ma arról kell nyilatkoznia a kormány tagjainak és elnökének, nem lesz államcsőd, nem veszik el a megtakarításokat, nem dől be a forint stb.
Nem hittem volna, hogy a civilizált világ páriái leszünk és attól kelljen rettegnünk, hogy immár az egyetlen beruházási forrástól, az EU támogatásoktól is megfoszthatnak bennünket.
Rémálmomban sem jött elő, hogy azt kell bizonygatnunk, hogy még mindig jogállam és demokrácia vagyunk és ehhez csak olyan jogászkodó eszközeink maradtak, mint a hajdani Fidesz-cég vs Fidesz-közeli, meg a sárazsadányi közgyűlés nem minősül közgyűlésnek.
Fel nem merült bennem, hogy a jogállamiságot is megerőszakoló unortodox utópiát próbál megvalósítani a kormány, amely a 2008. őszi válsághoz hasonló kiszolgáltatott helyzetbe taszítja hazánkat.

Egyetlen örömöm és reményem, hogy a jobboldalon is egyre több embernek nyílik meg a szeme és egyre többen fogalmazzák meg valódi polgári jobboldali értékrendnek megfelelő kritikai véleményüket.

A Polgári Magyarország eszméje nem veszett el, van és csakis annak van jövője!


Úgy látszik, formálódik a hivatalos fidesz-vélemény: "Mi hiszünk az Elnök Úrban, ennyi bőven elég. Ne bolygassuk a múltat."
http://vastagbor.blog.hu/2012/..


Amúgy én egész reálisnak tartok egy olyan kimenetet, hogy az ex-bírálókat kérik fel (hivatalosan az egyetem, vagy PR-szempontból a fidesz) az eset értékelésére. Ők meg lelkesen - de a logikát teljesen nélkülözve - megerősítik a korábbi álláspontjukat.


Semmi nincs, csak most ez a divat a németeknél is a jobboldali KE ellen, igaz, hogy a plágiumváddal már egy minisztert kilőttek, aki fiatal tehetséges és Merkel utodjaként is emlegettek. Most a KE egy kölcsön afférral találták meg. A média olyan össztüzet zuditott Wulfra, aki szintén fiatal tehetséges és konzervativ jobboldal utánpotlás csapatában tartozott.
A nyugati baloldal modszereit vette át a hvg felbuzdulva az ottani sikeres lejárató hecckampányra.

Schmittnek nem kéne várni, mig elhatalmasodik a média hecckampány, hanem fehéren feketén, ha lehet nemzetközi sajtótájékoztaton kiteriteni a lapjait, valamint rámutatni arra, hogy milyen körök milyen csusztatásokkal és dezinformációs modszerekkel probálják lejáratni.

Be kellene jelenteni úgyanitt, ha bitos és világos bizonyítékai vannak az igazáról, hogy büntetőfeljelentést tesz, mert itt nem is a személye, hanem az ország tekintélyének rombolása az igazi cél, ami a kormány és magyarország ellen is folyik a médián keresztül egész europában. Feltárni, hogy ki a tulajdonosi háttere a hvg-nek és a lapcsalád nyugaton melyik médiumokat birtokolja és azok milyen mértékben vesznek részt hamis és rágalmazó hirek terjesztésében magyarország lejáratásában.

Ezt a legsürgösebben meg kell lépni és nem tesze-toszáskodni.


Semmi nincs, csak most ez a divat a németeknél is a jobboldali KE ellen, igaz, hogy a plágiumváddal már egy minisztert kilőttek, aki fiatal tehetséges és Merkel utodjaként is emlegettek. Most a KE egy kölcsön afférral találták meg. A média olyan össztüzet zuditott Wulfra, aki szintén fiatal tehetséges és konzervativ jobboldal utánpotlás csapatában tartozott.
A nyugati baloldal modszereit vette át a hvg felbuzdulva az ottani sikeres lejárató hecckampányra.

Schmittnek nem kéne várni, mig elhatalmasodik a média hecckampány, hanem fehéren feketén, ha lehet nemzetközi sajtótájékoztaton kiteriteni a lapjait, valamint rámutatni arra, hogy milyen körök milyen csusztatásokkal és dezinformációs modszerekkel probálják lejáratni.

Be kellene jelenteni úgyanitt, ha bitos és világos bizonyítékai vannak az igazáról, hogy büntetőfeljelentést tesz, mert itt nem is a személye, hanem az ország tekintélyének rombolása az igazi cél, ami a kormány és magyarország ellen is folyik a médián keresztül egész europában. Feltárni, hogy ki a tulajdonosi háttere a hvg-nek és a lapcsalád nyugaton melyik médiumokat birtokolja és azok milyen mértékben vesznek részt hamis és rágalmazó hirek terjesztésében magyarország lejáratásában.

Ezt a legsürgösebben meg kell lépni és nem tesze-toszáskodni.

Válaszok:
lionheart | 2012. január 13. 17:18

Ez nem pártpreferencia kérdése, hanem a nemzetközi tudományos élet ALAPSZINTŰ elvárása: ha más a forrás, jelölöm. Kész. Erre panaszkodik nem hivatalosan sok, itt tanító külföldi, mert nem értik, itt miért tűrik. Nincs eljárás, ha diák plagizál, és ez régi örökség. Ezen IS túl kell lépni, ha normális országot akarunk. Na, ezért monnyonle. Jöhetnek a mínuszok.

Válaszok:
lionheart | 2012. január 13. 17:27

Na most, hogy megjott az uj direktiva, akik eddig koromszakadukig vedtek a skiccpalit, most mar szeruntuk is mehetne. Igy mulik el a vilag dicsosege. Jobbermajmok, sorakozo! A Fifinek is szoljon valaki vegul, uj direktiva van, mar ne strapalja magat.


Megalázó, de nem tudok védekezni :)


Hogy bayerzsótti klasszikussá vált metaforájával éljek, kultúrember a nemzetközi tudományosság medencéjébe sem vizel bele. Ehhez GÁ-nak semmi köze.


Olvasd már el a hsz-emet 12.30-nál és mondd már meg, az alapján mi a bajod? Én kerecsennek írtam, hogy ennek az egésznek GÁ-hoz nincs köze, Palibának vannak vizelettartási gondjai.


En nem a Jobbklikkrol beszeltem, hanem az ide kommentelokrol.


Ha nem rukkol elő SP valami megdönthetetlen bizonyítékkal arról, hogy együtt munkálkodtak NG-vel, akkor valóban le kellene mondania. Sajna ez van.

Viszont ne az index kritizáljon már helyesírást, könyörgöm!!!
http://index.hu/belfold/2012/0..


na végre b+. vannak még fideszesek akikben maradt vmi minimális tisztesség?!?


Ha Fidesznek cikivé vált volna Schmitt, akkor "megbetegedett" volna.
Nyilván azt mondta volna, hogy "Viktor, ha úgy látod helyesnek, akkor rakoncátlankodni fog a ferincem, amúgy is az a leggyengébb pontom..."


Még várnia kell egy kicsit, mondjuk negyven évet, és akkor tényleg nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy a rdváltás előtt mindenki hazaáruló volt.


Az Ön által felsorolt notabilitások nevében is foglaltak állást a cikk írói?


Mindenesetre NE a Magyar Narancs mondja meg, hogy mi lenne tisztességes!
Gyurcsányt pl. végig sztárolták. Eszükbe sem jutott lemondatni.

Válaszok:
marko11 | 2012. január 13. 16:58
suski | 2012. január 13. 20:46

Bocs! "Érdekes" legalábbis, hogy a MaNcs-ot említettem. Helytelenül!


Igen, en is nagyon-nagyon kivancsi vagyok, h az SE mit lep erre, vissza merik-e vonni a doktori fokozatot. Ha nem, az gyakorlatilag precedenserteku lesz, attol kezdve szabad plagizalni, es lehetetlen lesz tezist visszautasitani plagiumvaddal.

Gondolom en naiv. Mondjuk egyetemi korokben nagyon sok mindent lattam mar megmagyarazni, en egy masik egyetemen dolgozom, es ott is megvan az, hogy kik az egyenlobbek.

Válaszok:
StG | 2012. január 13. 20:21

Tokeletesen igaz es ertheto okfejtes, csak eppen egy helyen hibazik:

Mi a terv akkor, ha Schmitt TENYLEG plagizalt? Akkor mi van?


"Erre panaszkodik nem hivatalosan sok, itt tanító külföldi, mert nem értik, itt miért tűrik. Nincs eljárás, ha diák plagizál, és ez régi örökség."


A norbi-titok csak annyi, hogy leszarjak, tobb okbol is:
1. A legnagyobb eselye annak van, hogy eszre sem veszi a plagiumot a magyar tanar, mert alapbol el sem olvassa a dolgozatot.
2. Ha esetleg eszreveszi, akkor meg mit nyer azzal, ha kirugja? Egy hallgatoval kevesebb a kurzusan, ha elterjed a hallgatok kozott, nem veszik fel a targyat, nincs meg az oraszama, ot rugjak ki az egyetemrol.
3. Az egyetemnek az az erdeke, hogy bennt maradjon a hallgato, mert jar erte a fejpenz. Ha vizsgalatot inditanak, akkor a hallgatok nagy reszet ki kellene rugni, ami nem erdekeuk. Szoval el fogjak sumakolni az egeszet.
4. A magyar egyetemek tobbsege (tisztelet a kivetelnek) leszarja azt, ha a diakok puskaznak, plagizalnak, csalnak. Egy dolog erdekli oket: meglegyen a hallgatoi letszam, minnel tobb ember diplomazzon.

A fenti okok jelentosen hozzajarulnak ahhoz, h a magyar felsooktatas ott tart, ahol...

Válaszok:
Charlie Chan | 2012. január 13. 19:22

Egy dolog volt mezei parttagnak lenni, masik dolog volt a MOB elnokenek lenni. Azert oda nem tettek akarkit...


Na várj, vámpír! Az igaz, h azért van, mert olyan, amilyen (konkrétan le tudja írni a saját nevét + dr + szépen mosolyog), de egy bizonyos szint alá nem kéne menni. Az egy dolog, h rajta röhög fél Mo, de innentől kezdve semmit nem ér az aláírása: egyértelműen kiderült, h minimum jószándékkal, de kölcsönzött. Fizetni meg elfelejtett. És egy ilyen ember ne szignózzon olyan törvényeket, amiker persze alaposan átolvasott, és összevetett az Alkotmánnyal.


Merre találhatók azok a politikusok akik konzekvensen jót akartak és jót is tettek népüknek, lehetöleg vérengzés nélkül?


Na, ezen kell túllépni. Kezdésként kötelező plágium-szabályzatot beleírni a felsőoktatási tv-be és KZÁRNI a felsőoktatásból a plagizáló hallgatókat. Hamar megoldja, akarat kérdése. A becsületesen dolgozó oktatókat és diákokat égeti ország-világ előtt ez az egész.


Ja.
Palkó súlya nagyjából annyi, mint amennyit az a KE-poszt ér, erre tökéletesen alkalmas.
De akkor is szar ügy, ha még ilyen hülyeségen is megdől.
Máskor jobb "négert" kell választania a disszertáció megírásához.


GIGALÁJK & MEGARISZPEKT JOBBKLIKK


Azt nyilatkozta az érintett kar dékánja, hogy nincs semmiféle ok azt feltételezni, hogy nem megalapozott döntés született anno...


Nyilvánvaló, hogy nagy erőket állítottak rá a kutakodásra, mindenáron ki akarnak nyomozni valami balhés dolgot a mai kormány és vezetés tagjaival kapcsolatban.
Úgy látszik, még tart a pénz.
Palkónak pechje van, hogy ilyen egyszerű ügyön dől meg.


Nem csak Palkóról van szó: egyszerre nyomoznak százak után. És időről-időre előállnak valamivel, persze a legtöbbször mondvacsinált, erőltetett dolgokkal.
Palkóval szerencséjük volt, elég egyszerű ügy.


"A bolgár tanulmány 5 évvel későbbi."
Akarod mondani, öt évvel korábbi (1987).


A jobboldalon ne a kurcsányiak és pufajkások legyenek a mércék!!! Különben mi a különbség???
Az, hogy nekik megfelel akármilyen elmebeteg bűnöző nem azt jelenti, hogy a jobboldalon ugyanezt a vonalat kell követni!!!

Schmitt Pál húzd a beled, ne égesd tovább az országot!
Súlyos hiba volt már kinevezni is, be kell látni és lemondatni.
Gyerünk Fidesz, mutassátok meg, hogy ti különbek vagytok a csőcseléknél. Ez az ügy teljesen egyértelmű, nincs értelme a maszatolásnak, mérlegelésnek.


Nem tudom, az eredeti hvg-cikk alapján nekem elég egzaktnak tűnt: Volt a bolgár ürge tanulmánya '87-ben, SP disszertációja '92-ben. Utóbbi döbbenetesen hasonlít előbbire, kb. ennyi.
Ha Schmitt korrektnek akarna látszani, először is megszólalna az ügyben, majd hozzájárulna a disszertációja nyilvánosságra hozatalához.



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó