Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

Olvasson többet a témában! Új Ellenállás, DK, civil, ellenzék, Vágó Gábor, LMP, MSZP.
2012. január 11. 13:30

Magyarországon minden hatalom a népé, és nem a politikai elité. Ezt soha nem szabad elfelejteni.

„Az Új Ellenállás az emberekről szól, nem pedig a pártokról. Magyarországon minden hatalom a népé, és nem a politikai elité. Ezt soha nem szabad elfelejteni. Nem a sült galambot kell várni, hogy majd a politikusok egymás közt elintézik az ország bajait, hanem az embereknek kell kezükbe venni saját közösségük sorsát. Ha a politikai elit új paktumokat kötne egymás közt, és Gyurcsány-Mesterházy-Schiffer kéz a kézben ugrálna, miközben ordibálják az orbántakarodjot!, nem lenne az ország egy fikarcnyival sem előrébb.

A civilek közösségéből is egyre több olyan hangot lehet hallani, hogy nem pártok összeborulására van szükség, hanem a civilek megerősödésére. Szerintem is több kell most a hazánknak, mint egy elitváltás: mentalitás váltásra van szükség, és ez sokkal nehezebb. Ha a magyar társadalom nem lett volna ilyen atomizált és apátiás állapotban, ez az egész Orbán rendszer nem épülhetett volna ki. A csakafidesz nyomulás egy szimptóma: a magyar társadalom minden mindegy, szomszéd tehene is dögöljön, majd a mocskos politikusok úgyis eldöntik betegségének a tünete. Ha új köztársaságot akarunk építeni Orbán után, akkor a társadalom kiszolgáltatottságát kell csökkenteni a mindenkori hatalommal szemben.”

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/31314


57 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Lökött gyerek, nem vetted észre, hogy a nemzetközi. és a hazi szoc-lib banda kukába dobott benneteket.


És hogyan gondolod a civilek megerősödését,te tehetségtelen szerencsétlen!
Pilátesszel,aerobickkal,vagy sima fekvőtámasszal?
Értsd már meg te anyád szégyene:nem tudtok elég elégedetlent az utcára vinni.
Nem csak azért,mert hideg van...


Először azt hittem a Vona. Onnan szoktak ekkora baromságok jönni.

Te figura melyik bolygón élsz? Még az egy párt rendszerekben is pártok voltak. Igaz csak egy. ;-)


Milyen kovász, milyen liszt?
Populiszt.


"Az emberek fogjanak össze, ne a pártok!"
Hoppá!!
Felfedezték hogy van itt- valmiféle nép is.
Igaz, hogy az ellenzék szerint hülye, meg -összevissza szavaz, ahelyett, hogy a demokratikusan, nagyon demokratikus, és még azon túl is- (majd a Bárándi elviteti a reakciós bírókat.) ellenzékre szavazna.
Én javasolok egy programmot, 2014-re.

Gábor gondolkozzatok azon el, hogy a szardobáláson kivűl- még mihez értetek.
Esetleg Mekiben valami bizalmi állás, a pultnál? :-)


Az emberek össze is fogtak - és leváltották az MSZP-t.
Olyan nehéz ezt megemészteni?
Hogy pár ultraliberálisnak ez sok, én megértem, de ezt választották a népek.
Minek ezt óránként megkérdőjelezni, én sem tudom.


Gábor!!! Esetleg, mi lenne -ha kibaszott jó gazdasági programokat irnál??? :-)

Válaszok:
ketroot | 2012. január 11. 14:06

"Magyarországon minden hatalom a népé..."

Ma mindenki ironizál, nem csak az Uj Péter?

Válaszok:
novara | 2012. január 11. 14:17

REmélem nem sokára szemlézi a mandi Seres László nemrég felkerült írását Kaufer Virágról és az ellenzéki parlamenti munka értelmetlenségéről.

Seres felvetései pontosan tükrözik azt a helyzetet, amiben a jobb oldal Gyurcsány alatt volt. Résztvenni és legitimálni, vagy kivonulni?


Olyan jó látni a vergődésüket!

És az is nagyon érdekes lesz milyen választ adnak.


Magyarországon minden hatalom a népé

Téved barátom. Az EU és az IMF ül a bírói székben és (pénzügyileg) Jobbfelől üt nekem fütyül, balfelől üt nekem fütyül.


Ezt inkább Matolcsyéknak kéne mondani...


És miután jól összefogtak, mi lesz?Bezárjuk az országházat és a fészbukkkkon szavazunk a törvényekről, közfelkiáltással eldöntjük, a Gazsi kapjon-e egy kis dorgálást, mert elcsórta a Marinéni tyúkját vagy Marinéni, mert nem adta oda? Egyperces videókból válasszunk (köztársasági/és vagy miniszter)elnököt? Ha több lájkot kap az egymillás minimálbér mint az egymillás nyugdíj, akkor kinek jön el a kánaán?

És mindenki egyetért, virággyermekek özönlik el a mezőket, andalgunk a csillagfényes vízpartokon, ingyéé visszük a teszkóbul a gazdaságost és mindenkinek elég lesz egy nercbunda is.

Csak egy óvatosan gonosz kérdés: ki teszi fel a kérdéseket? Gondolom, ti/te.


a lelkesedő civilkedőknek üzenném, hogy ez a petőfi-utánzat is csak politikus. őneki meg azt üzenném, hogy nehéz civilnek lenni, amikor itt párttéglák játsszák a civilt és mozgatják a szálalakt, amott meg direktbe rárepülnek a mozgolódásra a sajtkukac örökmozgók. úgyhogy ennyit rólatok.


Mi lesz velük akkor,ha meglesz az IMF megegyezés?
Kardjukba dőlnek?
Á,ahhoz is nyúlbélák.
Bár,a remény hal meg utoljára...

Válaszok:
georg1945 | 2012. január 11. 15:23

Oké, civilek és, hogyan tovább, mi lesz az ország mentő program.Ha olyan civil szerveződésekre gondolsz mint az Opera előtt tüntetők akkor inkább ne!


Hány tagot is számlál ez a Liberálisok Magyarországi Pártja?
Fiatalember, te azt hiszed, hogy Petőfi 2 vagy?
Légy erős: nem vagy az.


Fenn van még valahol a kép, ahol ülve megyen a Dzsolizsdóker a madzagon?

Beszartam :D


Ez a fószer már a gesztusaival és a beszédmódjával is elképesztő. Sugárzik belőle a tudálékos, élettapasztalattal nem rendelkező, nagypofájú, naiv kávéházi elemző. Ennél, a pártjából már csak az Schneider (vagy mi) tűnik nagyobb amatőrnek.

Válaszok:
Faqtya ezredes | 2012. január 11. 15:21

Öt LMP-s népszavazási kérdést hitelesített az Országos Választási Bizottság (OVB) szerdai ülésén, a kérdések mindegyike a nyugdíjjal, illetve a nyugdíjjogosultsággal kapcsolatos. A kérdéseket Szél Bernadett, Schiffer András és Scheiring Gábor LMP-s politikusok magánszemélyként nyújtották be.

http://inforadio.hu/hir/belfol..
-

Ezekről az elempésekről is ennyit a legfontosabb kérdéskörökre ugrottak rá ...


Addig egyetértünk, hogy minden hatalom a népé. Persze már azon is lehet vitatkozni, hogy ez jó-e, de most maradjunk annyiban, hogy az az elfogadott álláspont, hogy jó.

Csakhogy innentől már el is kezd sántítani a dolog. Ugyanis a mai elit épp úgy, mint a tegnapi 20 évre visszamenőleg úgy szerezte a hatalmát, hogy minden hatalom birtokosa a nép felhatalmazta az ország vezetésére. Nem mást, nem másokat, hanem azokat, akiket eddig a kormányon láthattunk. Ezt nevezzük demokráciának. Ha meg úgy gondolja a szerző, hogy ezek nem voltak alkalmasak főnöknek, akkor azt a kérdést is fel kell tenni, hogy a nép mennyire alkalmas, aki ezeket megbízta főnökösödéssel. Ez megint lehetne egy vita tárgya, csak az a vita is zsákutcába vezetne.

Most a nép a hatalmat Orbán kezébe tette. Ennek ugyan én sem örülök, de ez van, ha a fránya demokrácia nevű politikai berendezkedést favorizáljuk a királyság, vagy a diktatúra helyett (van más?).

Azután jön a kérdés, hogy kinek a kezébe lehet a hatalmat helyezni. A válasz meg egyszerű politikusokéba. Mert édes mindegy, hogy a Fidesz kormányoz, vagy az LMP, vagy a DK, vagy az MSZP, mindig politikusok kormányoznak. Ugyanis a politikus az nem attól lesz valaki, mert kijárta a politikusképzőt, hanem attól, mert ebben a "szakmában" dolgozik. Mint ahogy egy cég ügyvezetője sem attól ügyvezető, hogy elvégezte az ügyvezető iskolát, hanem attól, hogy a tulajdonos (a cégen belül minden hatalom birtokosa) megbízta a vezetéssel és ehhez átadott neki egy rakat jogot arra, hogy a "hatalom" nevében eljárhasson. Ugyanis a Fidesz is csak egy halom "civil", élükön egy "civillel", akik összefogtak egy célért, nevezetesen az ország irányításáért.

Ha most a civilek összefognak és alakítanak egy új szervezetet, aminek vezetői kormányozni kezdenek egy sikeres választás után, akkor minek is kell nevezni a szervezetet és annak vezetőit? Bizony: a szervezetet pártnak, a vezetőit pedig politikusnak.

A társadalom kiszolgáltatottságát meg nem lehet ennél jobban csökkenteni, mint a demokráciában lehet. Ugyanis itt a hatalom birtokosa négyévente eldönti, hogy kinek a kezébe adja át a hatalmát. Ha nem tetszik neki az "ügyvezető" munkája, hát majd egy másikat bíz meg vele, hogy vigye az ügyeket.
Valaki egyszer azt mondta, hogy a jól működő demokrácia az egy olyan diktatúra, ahol négy évente új diktátort választunk. És itt teljesen mindegy a diktátor személye, mert ha nem Orbán állt volna a fideszes 2/3-ad élére, akkor Horváth Pityu állt volna oda és most "Orbán takarodj", helyett a "Horváth takarodj" ment volna az Operánál. Orbán csak megszemélyesíti azt az eszmerendszert, amit a többség képviselve szeretett volna látni az ország élén. Mint ahogy előzőleg Gyurcsány is. azelőtt meg Medgyessy és így tovább. És teljesen mindegy a párt neve és a személy, aki vezeti. A párt és a politikus csak egy válasz a nép igényére és nem ő teremti az igényt.

Persze az is igaz, hogy vagyunk sokan, akik nem tudnak választani, mert nincs olyan szervezet, aki azt az értékrendet követi, ami nekem tetszene. Ám a most olyan hangos civil szervezetek sem kínálnak alternatívát. Azt csinálnák, mint Orbán, csak nem lenne az alkotmányban Isten, meg nem ennyire látványosan cenzúrázna a köztévé. De ugye a mai Magyarországnak kicsit nagyobb gondja a kezelhetetlen államadósság a deficites költségvetés és a rossz gazdasági struktúra, mint az, hogy ez az egész át van-e kötve nemzeti szalaggal, vagy nincs. Viszont erre nem kínál alternatívát senki, sőt bizton mondhatom, az a bizonyos nép sem akar másról hallani. Még a legvadabb 4k-s tüntető sem mondja azt, hogy csináljunk egy más gazdaságpolitikát, csak azt, hogy ő is ugyanezt tenné (tehát adóztatná a bankokat és a multikat, miközben nem csökkentené az egészségügy és az oktatás kiadásait), legfeljebb kivenné Istent az alkotmányból.
Akkor meg már ennyi erővel akár Orbán is maradhat, nem?


Egyelőre örül, ha a saját pöcsét megtalálja és kezébe veheti.


Mindannyian gyávák vagyunk leszámítva azt a pár vakmerőt.
Jobb egy élő gyáva, mint egy hősi halott, csak ne "baloldali" legyen, mert akkor ennek a fordítotja igaz.


"Magyarországon minden hatalom a népé, és nem a politikai elité"

Az ilyen mondatok kicsit megnyugtatnak, valamennyit visszaadnak a politikusok iránt elvesztett bizalmamból. Nem minket néznek hülyének, ők a hülyék, el is hiszik azt a sok baromságot amit mondanak. Bár az ország szempontjából ez még rosszabb helyzet.


komolyan, ez már kezd arra hasonlítani, amikor Caesar* ellen összeesküdik Brutus, Cassius, Casca meg a többi kis percemberke. Csak annyi különbséggel, hogy a diktátor legyilkolásával nem Caesar unokaöccsének ágyaznák meg a hatalmat, hanem valami párthus helytartónak.

*na nem mintha Viktor felérne JC bokájáig is akár, csak a helyzet hasonlít


Van egy katyvasz a fejedben a fogalmakkal kapcsolatban, az már biztos!
Az ugye meg van, hogy a komcsik előbb a bankokat, majd a nemzetközi vállalatokat államosították később meg minden mást is, és ezek a régi tulajok (már amelyik nem menekült el időben) kerültek börtönbe és munkatáborba elsősorban?

Nem a "népet" fosztották ki, mert annak nem volt szinte semmije. Gyárban dolgozott és bérházban lakott. És úgy érezte, hogy a gyáros és a bérház tulajdonosa kizsákmányolja, ezért nagyon örült, amikor a gyárat és a bérházat államosították, a gyárost és a bérház tulajdonosát meg elhurcolták. Csak később jött rá, hogy ettől neki nem lesz sokkal jobb, sőt...


Már összefogtak kis snejder.2010 tavaszán összehordták a szemetet,oszt kib@szták a kukába.


Nem kell ide előrehozott választás.Néhány nap,aztán megnyugszik ez a pár óbégató szarjankó.

Válaszok:
slomovicz | 2012. január 11. 17:42

Fogjon össze veled a kankutya vaggab, de örökre:-)))

Válaszok:
sensei | 2012. január 11. 19:30

"Nem kell ide előrehozott választás. Néhány nap,aztán megnyugszik ez a pár óbégató szarjankó."

Egyetértek. Egy választás költsége, alsó hangon- hat, hét milliárd forint. Jobb helye is van annál, minthogy bizonygassuk a vörösfasisztáknak,- megvan a kormány- kellő támogatottsága.
Lófaszt Mama.

De alapból- az is nagyon fontos- és már a vörösfasiszták is észrevették- NEM a vörösfasiszták kottájából játszunk.

Azok csak, az Internacionálét ismerik, azt fújják, ha kell- ha nem.
Jó volt a Bajnai, amikor a szoci kongresszuson, tátogta az internacionálét a többiekkel a szinpadon. :-)
Föl- föl te éhes proletár!!!! :-)

Válaszok:
sensei | 2012. január 11. 19:47

"Magyarországon minden hatalom a népé, és nem a politikai elité."

Húúú, Gábor! Képviseleti demokrácia van, ezt te is tudod. Momentán legfeljebb Kaufer Virág mondhat olyanokat ciklus közben, hogy a civilek mit tegyenek, vagy ne tegyenek. De te, aki a politikai elit része vagy és maradtál, onnan a meleg szobából (amit T. Háznak is becézgetnek) nem mondhatsz ilyeneket. Ahhoz, hogy hitelesen ezt megtehesd, ahhoz Kaufer kisasszonyhoz kéne csatlakoznod.

Válaszok:
sensei | 2012. január 11. 19:41

Vinnyognak, de ez így van jól...:-)


Ez a "vaggab" gyerek azt hiszi, mond is valamit amikor megszólal...


Vannak normális pillanataid...

Válaszok:
sensei | 2012. január 11. 19:42
Oblomov | 2012. január 11. 20:03

Igaz, - nagyon ritkán.


Többszáz családot tett tönkre, - hogy a szeme folyjon ki - mert "nem értettünk hozzá"...


Nem bírom ezeket. Viktor hátán bemásztak az MDF (se Gyúrcsány, se Orbán) helyére azzal a nóvummal, hogy se Bokros. Azóta sem tudom, hogy ténylegesen mi a faszomat akarnak.

Válaszok:
sensei | 2012. január 11. 20:30

Brrr... Mit mondasz?
No mégegyszer, - lassabban.

Válaszok:
Oblomov | 2012. január 11. 20:43

Ennél is primitívebben már nem tudom megfogalmazni. Sorry, kedves piszokalfréd.



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó