Regisztráció | Elfelejtett jelszó

Matolcsy: Fordulóponthoz érkeztünk
Olvasson többet a témában! Matolcsy György, IMF, hitel, belföld, gazdaság.
2011. november 20. 20:08

A nemzetgazdasági miniszter az IMF-fel tervezett új típusú együttműködés szükségességét magyarázta az m1 A Lényeg című műsorában. A növekedési fordulathoz egy olyan pénzügyi védőhálóra van szükség, amely megvédi Magyarországot az eurózóna látható, mélyülő válsága ellen, de nem növeli az államadósságunkat - fejtette ki Matolcsy György.

Matolcsy György az m1 A Lényeg című műsorában elmondta: „Azért van szükség az IMF-re, mert helyreállítottuk a pénzügyi egyensúlyt, és fordulóponthoz érkeztünk”. A műsorban idézték a miniszter hét eleji szavait, amikor azt mondta, hogy az IMF minden egyes intézkedésünket ellenzi, így hát ha nem is rá, hanem ellene hangoljuk a kormányzati politikát.” Arra a kérdésre, hogy mi történt azóta, Matolcsy kijelentette: „Megnyertünk egy nagyon fontos csatát, mind az Európai Unió bizottsága, mind a Nemzetközi Valutaalap Magyarországon tárgyaló küldöttsége elismerte, hogy Magyarország helyreállította a pénzügyi egyensúlyt, hogy 2012-ben (...) 3 százalék alatti költségvetési hiánnyal zár” - mutatott rá.

 
A miniszter kiemelte: „A növekedési fordulathoz van szükség egy olyan pénzügyi védőhálóra, amely mintegy biztosításként bennünket az eurózóna látható, mélyülő válsága ellen megvéd. Ugyanis, ha egy ország minden erőforrását a gazdasági növekedés gyorsítására, új munkahelyek teremtésére, beruházások élénkítésére használja fel, akkor nem kerülhet bajba a pénzvilág, ezen belül az eurózóna válsága miatt. Nem egy lehívandó hitelkeretet szeretnénk, hanem olyan pénzügyi hálót, úgynevezett elővigyázatossági megállapodást, amelyet a lehető legnagyobb kockázatfellépés esetén tudunk használni, hogy ha az eurózóna válsága a láthatónál is jobban mélyül” - tette hozzá. Matolcsy György szerint nincs szükség arra, hogy a gazdaságpolitikán változtassanak, azt elismerték Magyarország partnerei. Kiemelte: a valutaalap elismeri, hogy három százalék alatt lesz a deficit, ha a tartalékokat is beszámítják. Hozzátette: óriási, 300 milliárd forintnyi tartalék van a költségvetésben.
 
Véleménye szerint az ortodox rendszerek elhagyása eredményezte a pénzügyi egyensúlyt, azt, hogy az unió átlagával növekszik Magyarország, valamint a foglalkoztatást bővülését, a 10 százalék alatti munkanélküliséget, és hogy már nem zuhan a fogyasztás. Arra a kérdésre, hogy ez a pénzügyi egyensúly eddig hány forintba került, úgy válaszolt: „Nagyjából 4000 milliárd forintot tudtunk és tudunk felhasználni ebben a politikai ciklusban Magyarország pénzügyi egyensúlyának megteremtésére.
 
Matolcsy arra bíztatja az ellenzéki képviselőket, hogy pártatlanul figyeljék, hogy az IMF, az EU, a stratégiai befektetők, ezen belül az autóipari befektetők hogyan látják Magyarországot: „A magyar gazdaságpolitika (...) visszaszerezte az ország pénzügyi függetlenségét” - fogalmazott. Arra a kérdésre, hogy nincs-e szándékában lemondani, úgy válaszolt: „Arról semmiképpen nem mondok le, hogy meggyőzzem képviselőtársaimat és az ellenzéki pártokat arról, hogy Magyarország sikeres pénzügyi gazdaságpolitikát folytat”. Azt is megemlítette, hogy péntek délután kapták meg a bankszövetség elnökségének „szép nagy csomagját” a devizahitelesek ügyében. Mint mondta, ebben 6-8 megfontolásra érdemes eszközt javasolnak, amelyekről a kormány a következő két hétben kialakítja  a véleményét. Közölte: az unió, a valutaalap, a világbank, az EBRD is üdvözölne egy olyan közös megoldást, amely egy világos, áttekinthető, tervezhető „kimenekülési út” lenne a devizaválságból a bankok, a kormány, a devizahitelesek, a vállalkozók és az önkormányzatok számára.
A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/29008


Kommentek (136 db) időrend | fordított időrend | értékelés szerint



Helyes, ne is mondjon le. Akkor Orbán könnyen ráverhetné a balhét. Szépen maradjon csak a kormányban a következő választásokig, jópár szavazatot elvisz a Fidesztől.

mostantól iparosítás örve alatt 200 új fideszes családot milliárdosítunk - és 2millió hülye csórót pedig eladunk nekik rabszolgának

jó program!

Válaszok:
nyugi | 2011. november 20. 20:21

Te melyik érában loptad össze a vagyonodat?

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 20. 20:25

nincs itt semmi fordulat - az puszta píármunka amit te annak vélsz

eltolcsi téged már olvasni se érdemes,nem vagy szerkóztató.csak hüje.

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 20. 20:26

én rajt vagyok azon a 200-as fideszes listán akiket most tesznek milliárdossá és ahova téged is eladnak napi 2dolláros rabszolgának - nagyon zavar?

hát nem is szórakozásról beszél - hanem a nemzeti burzsoázia megteremtéséről és a nép végleges legatyásításáról..

ez pedig sok mindennek lehet mondani, csak éppen szórakoztatónak nem..

Feketelistán a tolvaj múltadért?

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 20. 20:28

te nem is szereted a hazát!

Válaszok:
nyugi | 2011. november 20. 20:31

még kételkedik valaki abban, hogy klinikai eset a sarlatán és mestere?

the show begins, enjoy the ride

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 20. 20:34

Ennél kreténebb választ már te sem tudnál kitalálni.

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 20. 20:33

Útelágazódás....

Igazából mi mindig is a legjobb barátai voltunk az IMF-nek. Nyilván csak valami félreértés volt az az ellenséges dezinformáció, miszerint itt bárki is "kiebrudalásról" beszélt volna. Szerencsére a félreértéseket sikerült tisztázni, és a dezinformációért felelős személyre, -aki éket próbált verni Magyarország és az IMF virágzó kapcsolata közé, és félretájékoztatta a világsajtót, pánikot keltve- a rendőrség már le is csapott. A Gazdasági Minisztérium főbejáratának kettes portását előzetes letartóztatásba helyezték. Valószínűleg kínai vagy szaudi kém, így szökésétől tartani lehet...

Válaszok:
HSL | 2011. november 20. 20:35

szóval a haza neked kreténség - fúj te idegenszívű!

dehogy klinikai eset - csak ti el sem meritek hinni, hogy amit mond az valóban komoly.. pedig tényleg az!

Válaszok:
HSL | 2011. november 20. 20:36

Szerintem hétfőn a Forradalmi Nagytanács bejelenti, hogy az IMF kér tőlünk pénzt és ezért kell többet adóznunk, hogy Magyarország megsegíthesse az összeomló nyugatot.

A sikereknek sohase lesz vége, jertek és járjátok az igazak útját!

Azt hiszem tudom miért szereti Orbán. Sikeresen leutánozta az aggressziv nézését. Ez a Matolcsy egy tehetség. Igazán. Abban az értelemben, ahogy minden igazi csaló egy művész.

Válaszok:
Samsa | 2011. november 20. 20:48

azt hittem, hogy a Hofi viccelt...

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 20. 20:45

gyuri; mene, tekel, ufarszin.

bár Hofi lenne..

ez azonban valóban azt is fogja csinálni amiről szövegel..

lesz még 2millió magyar nyomorgó, nem is sok..

Válaszok:
HSL | 2011. november 20. 20:58

http://www.nol.hu/kep/747351

Szerintem ez a nézés, minden, csak nem agresszív.
Sokkal inkább, egy megtört, semmibe révedő, antidepresszánsokkal nyakig tömött, emberforma lény tekintete.

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 20. 20:52

valahogy én nem tudom sajnálni, pedig keresztényi lélek lennék..

talán azért mert színészkedésnek érzem (sokat eltanult Fecótól)

Válaszok:
Samsa | 2011. november 20. 21:02

neeem... most lesz az, hogy az IMF köményebb feltételeket támaszt (akár pár fejes lemondását követelve) mirefel ki lesz hírdetve a szabadságharc 2.0 és szolidárisan felajánlhatja a nép a magánbankbetéteket, amiből jó kis ribillió lesz és kényszerzubbonyban rángatják ki a vezírt néhai hívei a bársonyszékből

áh, persze valójában ez alaptalan sci-fi, hisz orbán bölcsen kirakja eltolcsit, akár saját maga is visszalép navra/pokorni javára, újraalakítja a költségvetési tanácsot kopitsal, gazdasági miniszter lesz chikán, mnb vezér a mellár, baka andrást megerősítik legfelső bíróként és az ab visszakapja a gazdasági tárgykörű bírálkodást, az eva-t visszacsökkentik 30%-ra és kiterjesztik több vállalkozástípusra, focistadion helyett szanálják az egészségügyet, privatizálják a máv személyszállítást, az iparfejlesztést a busz és élelmiszeriparra koncentrálják, az innovációs cégek extra adókedvezményt kapnak

biztos így lesz, hajrá!

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 20. 21:04

Ennyire, azért nem jó színész.
Kb, úgy néz ki, mint egy három hete eltemetett, basset hound.

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 20. 21:05

te egy örök pozítiv ember lehetsz - de neked van igazad!

hát tudod az ő fideszes mamelukjai közt én már 2 nap alatt ilyen lennék..
de ő edzésből jön!

Akad olyan épelméjű ember, aki elhiszi ezt a szánalmas kimagyarázást?

Ezzel a "koncepcióval" akar megállapodásra jutni az IMF/EU-csapattal?

Az "elrugaszkodás" nem jövőre jön, már megtörtént: elrugaszkodás a józan észtől, elrugaszkodás a realitásoktól.

Szegény Magyarország!

"A növekedési fordulathoz egy olyan pénzügyi védőhálóra van szükség, amely megvédi Magyarországot az eurózóna látható, mélyülő válsága ellen, de nem növeli az államadósságunkat - fejtette ki Matolcsy György."
---------------------------------------------------
Ne röhögtessenek!
"növekedési fordulat"
Fáj az oldalam a röhögéstől....
Növekedés... Bruhaha...

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 20. 21:13
Dendrobatidae | 2011. november 20. 21:39

pedig bizony fog növekedni!
200 fideszes család olyat fog most növekedni, hogy neked az állad is le fog huppanni

Max Weber verbálisok: "A növekedési fordulathoz egy olyan pénzügyi védőhálóra van szükség, amely megvédi Magyarországot az eurózóna látható, mélyülő válsága ellen, de nem növeli az államadósságunkat -".

Az IMF-ről meg hogy "kirúgták, eltanácsolták, kihajították" őket - érdekes módon csak az ellenzéki sajtó írt. Akkor nem tudtak megegyezni az alapkérdésekben, így nem folytattuk - ennyi.

A mostani helyzetet meg a spekulánsokkal kényszeríttették ki - de azért még várjuk ki a végét, nem hülyék ezek a Viktorék se. Csak szeretnétek ;))

A kommentelőhad persze Bajnait hívná vissza vagy valami hasonló helytartót, gratulálok. 56-ban is hasonló volt, sokan vissza is sírják az utána következő időszakot, persze.

Válaszok:
jag3 | 2011. november 20. 21:33
saddlenode | 2011. november 20. 21:40

Érdekes, amit kommentekben olvastam azok közül egy se sirta vissza Bajnait. Szeretnéd mi, ha lennének ilyen kommentelők, ugye? Akkor miért nem gyártassz néhány kommentet más néven, hogy legyen kivel "vitáznod"?

ELmondom miért: nagyon egyszerű. Pontosan tudod, hogy "agent provocateur"-nek hangzanának az ilyen kommentek és kilógna a lóláb vastagon. Igy maradt neked a vitatkozás... a nem létező véleménnyel, amit egy nem létező ellenség szájába adsz.

És ez mit sem változtat azon, hogy Matolcsy csalónak látszik, úgy is hangzik, a cselekedetei is pont ezt a bemyomást keltik.

Tudod kit érdekelnek az ilyen "részletkérdések" mint hogy miért lesz a következő év vagy szörnyű, vagy a csőd éve? Senkit. A következő év a tietek lesz. A Fidesz nagy éve, amikor Magyarország népe lemérheti a tehetségetek. Objektive. A saját bőrén.

Várd meg, hogy a júnijó is szétessen véfre, (kb. 2013) akkor majd nekem is igazam lesz.
A tőke most világszerte nem értelmes célokra megy, hanem spekulációkra. Anno a Rotschildék a Szuezi csatornát megfinanszírozták, 1858 után az osztrák vasutakat. A New Deal idején a Rockefeller és a Morgan család tőkéje fellendítette az amerikai gazdaságot. Ma a tőke nem hasznosan tevékenykedik a világban.

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 20. 21:40

a növekedési fordulat alatt gondolom a jövőre várható recessziót érti.

hogy mernek erre a baromra bármit is rábízni? Ez egyszerűen kretén. Ez lenne a legjobb magyar gazdasági szakember? Akkor, elvtársak, nagy a baj.

Válaszok:
HSL | 2011. november 20. 21:42

A növekedési fordulat egy elérhető cél. El is fogjuk érni. Jövőre pluszból mínuszba fog fordulni a "növekedés".

Válaszok:
butapesti | 2011. november 20. 21:59

soha nem mondott ilyet a Mekkelek, dehogy:
http://www.gazdasagi.info/2011..

a tőke mindig spekulál - már bocsánat

amelyik meg nem az nincs is csak a mesében :)

Válaszok:
butapesti | 2011. november 20. 21:57

a kedves vezér a böszmét másolja, azt hiszi, hogy idővel elunják az emberek a témát, csak ki kell bekkelni... ez persze már fletónak se jött be, másfelől nem fog könnyen összejönni az imf biznisz, így lesz mit maszatolni hétről hétre a "nem látható sikerek" nevében

Válaszok:
Biomechanoid | 2011. november 20. 21:49
Fakutya ezredes 2011. november 20. 21:48

Jo utat, 1qwasyx!

Ezekkel a nem látható sikerekkel is az a bajom, hogy maga Orbán mondta a választások első fordulóját követően, az emberek két nap elteltével is látni fogják a változást. Aztán két hét alatt lesz közbiztonság vidéken, stb. Csupa látványos dolgot ígért, most meg azzal jönnek, hogy láthatatlan sikereik vannak. Nos, az tény, a pénztárcájukba nem látunk bele, és gyanítom, a sikereket annak dagadásával mérik.

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 20. 21:52

mondjuk ha nem akarunk gonoszak lenni, akkor pl a rezsiktsg-k befagyasztása egyrészt siker, másrészt pedig tényleg láthatatlan..

a nem emelés ugyanis senkinek sem tűnik fel úgy mint az emelés ;)

/a baj az, hogy a 180-as CHF-ből közben 250 lett, részben ilyen okokból/

Válaszok:
Biomechanoid | 2011. november 20. 21:59

János! A tőkés spekulál. Csak régen a tőke hasznos dolgokra lett fordítva, ma a pénzbe van befektetve. A baj ott kezdődött amikor maga a pénz lett a beruházás.
Talán nem érted. amig vasútba, autópáűlyába, gyárakba ruháztak be addig a megtérülés mellett hasznot hozott a többi embernek is. Amikor a tőkét befektetik pénzbe, pl. forintba és spekulálnak annak árfolyamára akkor hasznot csak a tőkésnek hoz, másoknak kárt okoz.
Erről szólt a fabula.

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 20. 22:01
marko11 | 2011. november 20. 22:08

A döglött oroszlánt úriember nem rugdossa. A jobbkézét/lábát sem.

Válaszok:
butapesti | 2011. november 20. 22:00
várúr | 2011. november 20. 22:15

A negatív növekedést csökkenésnek hívják magyarul.

A gázár-támogatási rendszerrel mi történt? Én azt hallottam, hogy szűkítették a jogosultak körét.

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 20. 22:03

Saját magadról írtál?

Válaszok:
Oblomov | 2011. november 20. 22:02

akkor te az élővilágban a sakálokat a keselyűket, stb..is károsnak tartod..

Válaszok:
butapesti | 2011. november 21. 00:19

igaz
én csak arra tettem kísérletet, hogy valami picit NE rosszat is találjunk..
kevésbé szar érzés..

Lehet szidni Matolcsyt, de az tény, hogy a 30 %-os nyugdíjcsökkentés, és fizetéscsökkentés nem nálunk van, a végtörlesztést lehetővé tették, sokan élnek is vele, lehetővé teszik, hogy bérelhessék a fizetni nem tudók a korábbi lakásukat, végzettség nélküli emberek, ha akarnak valami kevés pénzt de kereshetnek, a közmű díjakat, utazási költségeket nem emelték , nyugdíjemelés várható szemben más országokkal, és nem adtak el semmit, de visszavásároltak fontos cégeket.
Én még emlékszem élénken az ezt megelőző két ciklusra, és az akkori dicső pénzügyérekre, de az eredményeikre is!!!

Válaszok:
Biomechanoid | 2011. november 20. 22:21

Igen. Régen, ill. nem is olyan régen a világgazdaságban mozgó pénz mintegy 70 százaléka még a kereskedelmi forgalmat, a reálgazdasági igényeket közvetítette. "Csak" 30 százalék volt a spekulációs tőkehányad.
Mára ez az arány megfordult!

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 20. 22:11

jaj ne tedd ezt velem - pont ma nézette meg velem itt egy szerencsétlen annak a gennypacni Drábiknak valamelyik süketelését...

ezt a baromságot onnét szedted - de ez hülyeség!

Válaszok:
marko11 | 2011. november 20. 22:15
butapesti | 2011. november 21. 00:18

Te nem vagy oroszlán, döglött sem, épp ezért rendesen megrugdosnálak...

Válaszok:
Oblomov | 2011. november 21. 00:48

Ezt a "baromságot" NEM onnan szedtem!

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 20. 22:18

Nem nőtt az államadósság ..forintban.. Az árfolyamkérdés valóban nem hozható szoros összefüggésbe a kormánnyal... Tehát ..?.a többit az értelmesebbekre bízom...

mindegy..
a tőkét a profit mozgatja és csak a profit - aki máshogy meséli az átver téged

Válaszok:
marko11 | 2011. november 20. 22:31

Látod, ez az, őket szarnak tartod, de a vezér hülyéit élteted, pedig semmivel sem jobbak azoktól.

Válaszok:
csi szi | 2011. november 20. 22:24
nomármost | 2011. november 21. 10:41

Nem értek a közgazdaságtanhoz, de Matolcsy nekem is kóklernek tűnik, egyszerűen a viselkedése, megnyilvánulásai alapján.

Válaszok:
marko11 | 2011. november 20. 22:35

Persze, de nem erről beszéltünk.

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 20. 22:45

Matolcsy az egyik legműveltebb közgazdászunk.

Válaszok:
HSL | 2011. november 20. 22:38
Biomechanoid | 2011. november 20. 22:40
jag3 | 2011. november 20. 22:41

hárfázni is tud, mi meg ráfázni

Ha csak a ti közgazdászotok lenne! De a miénk is.

És mond, a gazdasághoz ért? :p

de erről beszélünk, csak én nem vagyok kellőképpen szofisztikált..

ott vernek át, mikor neked beadják, hogy van jó tőke és van rossz tőke.
ott vernek át, mikor elhiszed, hogy van spekulatív tőke meg nem spekulatív tőke
ott vernek át, mikor azt gondolod, hogy van magyar tőke meg létezik zsidó tőke..

pedig CSAK tőke van - egyféle!
olyan mint a víz - nincs se színe se szaga se íze se nemzetisége se jósága se rosszasága => víz, H2O

a víz 0 és 100 fok közt folyik - a tőke pedig profitra(!) hajt

szarik arra ki a magyar ki a német ki a zsidó ki a szlovák - csak az a kérdés mennyi a haszon?
NINCS más kérdés, csak ez!

és akik neked ezt a jó tőke /rossz tőke szöveget nyomják azok nem mások mint nemzetiszocialisták..
jó tőke / rossz tőke szöveggel tehát a nácik, fasiszták, hungaristák stb.. etetnek téged

Válaszok:
butapesti | 2011. november 21. 01:06

http://videotar.mtv.hu/?k=a+l%C3%A9nyeg

Ha már a negatív hangok lusták voltak elolvasni legalább hallgassák meg.. ha utána is maradnak azon a szinten ahol a műsorban szintén felidézett ostoba ellenzéki hangok, én akkor is mindent megtettem..! )

Ez hátha jobb

http://goo.gl/ce9q3

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 20. 23:50

- mi történt?
- annyi történt, hogy megnyertünk egy nagyon fontos csatát... nyertünk, nagyon fontos csatát nyertünk.. de megnyertük a csatát.. és most már senki sem kérdőjelezi meg
- akkor miért van szükség imf-re?
- ...mert megnyertük a csatát.. most már biztonságban vagyunk már csak a jövő biztonsága..
- készenléti keretet szeretne kapni,görög vagy török
- olyan hitelkeretet ami nem növeli adósságunkat.. úgy hívjuk elővigyázatossági .. semmiképpen nem változtatunk a gazdaságpolitikán mert mi elértük..
- kapunk visszajelzéseket
- megérkeztek és azt mondták elismerik a mi eredményeinket a valutalap most mondta el elismerik..

:DDD

már bocs cutcopy de ki néz itt kit hülyének?

Válaszok:
nyugi | 2011. november 20. 23:55

Ki vette fel az első hitelt, mikor és miért?

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 21. 00:00

Éva elkérte az almát?
vagy ellopta? a beste!

Válaszok:
nyugi | 2011. november 21. 00:06

Kurflijancsi, elnyerted a duplanullát, 2 X, ezzel a riposzttal.

Drábik János nem hülye. Néhány felvetésével lehet egyet-nem-érteni, de lényegében azt mondja amit Bogár László is mond

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 21. 00:18

2011. november 20. 22:45

Bocs. A sakál és a keselyű nagyon hasznos, különösen, ha rudolfjánost takarítja el.

Téged egzisztenciádban érint a fidesz, hogy ilyesmitől agresszív leszel?

Egyébként az utolsókat rugnád, kretén.

János!
A "tőke" nem valami elvont dolog, hanem létező tulajdon. A tőkés elsősorban haszonra törekszik, de milyen furcsa: ő is ember. A tőkéjét beruházhatja olyan projektekbe is amelyek jók az emberiség számára, de finanszírozhatja az "Öljünk atombombával" projektet is.
A részvénytársaságok tagjai is emberek és én nyílván nem vennék részvényeket a méreggyártó cég részvényeiből akkor sem, ha nagyobb haszonnal is kecsegtet, mint egy almafeldolgozó rt. részvényei.
Persze a szőrösszivű kapitalista, a Shylock figurája mindig előbukkan ebben a vonatkozásban. (Shakespeare velencei kalmárja egyébként az antiszemiták kedvence, "ime a nemzetközi zsidó", azután Ford a "tragacskirály" ilyen címen írjon is egy könyvet, csak azért, mert nem kapott hitelt... )

Válaszok:
huttinger | 2011. november 21. 01:13

Nagyon szuklatokoru hozzaszolasokat latok ma este itt.

Senki nem foglalkozik azzal a tennyel, hogy ha az Orban kormany bukik itt nem lesz szavazas, hanem Brusszelbol fog jonni a bankar kormany. A gorogoknel es az olaszoknal sem volt szavazas. Megszunt a demokracia.

Matolcsy most mosolygosra vette a figurat az IMF-el, aminek az lett az eredmenye, hogy varazsutesre nem romlik a Ft a vegtorlesztesek ellenere sem es ha jol tudom, most meg elottunk van egy MNB-s kamatemeles lehetosege is, ami a hirtelen megallitott Ft romlas miatt eppenseggel lehet, hogy nem fog bekovetkezni. Ha meg jo sokaig el tudja huzni a targyalasok Matolcsy, a vegen meg az EU is osszeomlik idokozben.

Tessek senki nem szolt ahhoz, hogy a spanyoloknal jobboldali kormany lett, ugyanis ma volt a szavazas.

Tehat megtudjuk, hogy teljesen mindegy-e, hogy jobb oldali vagy baloldali az uj kormany a lenyeg, hogy jol szolgalja -e a global gazdit, vagy lesz ott is egy nemzeti kormany, mert akkor lesz tarsunk a szabadsagharcban.

Válaszok:
huttinger | 2011. november 21. 01:14
Nyuggerisztan | 2011. november 21. 09:09

Te valamit nagyon nem értettél meg abból amit János magyaráz és képvisel itt. A tőke egy elvont valami. Valamikor tulajdon volt, de ma tényleg egy elvont valami. Olyan pénzek mozognak a világban, amik mögött semmi valós fedezet nincs! Izland a csőd előtt egy valag olyan papírral rendelkezett amiről azt hitték van mögötte megfogható vagyon. Aztán kiderült, hogy azok a papírok max. kilóra értékesíthetők az izlandi MÉH-nél.

Válaszok:
butapesti | 2011. november 21. 01:49

""""Senki nem foglalkozik azzal a tennyel, hogy ha az Orban kormany bukik itt nem lesz szavazas, hanem Brusszelbol fog jonni a bankar kormany.""""

Nem tudom szólás mondásokból a felkészültséged mennyire fussa?

Azt ismered, hogy a cigány annak húzza aki fizet?

"Olyan pénzek mozognak a világban, amik mögött semmi valós fedezet nincs! Izland a csőd előtt egy valag olyan papírral rendelkezett amiről azt hitték van mögötte megfogható vagyon. Aztán kiderült, hogy azok a papírok max. kilóra értékesíthetők az izlandi MÉH-nél."
------------------------
Ebben igazad van. Rengeteg a puffer pénz. Valahol fentebb írtam,hogy a baj ott kezdődik amikor a tőkéjét magába a pénzbe fekteti aki nyereséget akar. Vesz forintot, spekulál annak árfolyamára, stb. Izland is így szívta meg. Az izlandi korona is spekuláció tárgya lett. (Az ájró meg olyan, mint a közmondásbeli közös ló: túros a háta..)

Miniszter ur ,mint általában közérthető, világos magyar mondatokban körvonalazta azt a szituációt,amelyben jelenleg a gazdaság és költségvetés van. A fő egyensulyi mutatók vonatkozásában szokatlan rend kezd kibontakozni, a tendencia a növekedés irányába mutat, a hiánycél valóban elérhető,amennyiben a válságkilátások nem keményitik be a makroökonomiai környezetet.
A lehető legszerencsésebb időpont tehát a kormány számára, hogy a legjobb értelemben éljen vissza az IMF állitólagos megtépett jóindulatával és felszólitsa őket.....sziveskedjenek uraim a világnak igért pénzügyi védőhálót ugy kiterjeszteni fölénk is,mint azt teszi a nato a hadügyek terén....DDDD
Az alap tárgyalóinak tehát komolyan fel kell kötniük a gatyájukat. A régi, diktátumokkal csokorba füzött , horribilis kockázatokat jelentő és szociálisan általában elfogadhatatlan kondicióik helyett,most egy az öreg kontinens által már régóta igényelt, a szolidaritást és pénzügyi biztonságot jelentő , uj biztositékrendszert kell kreálnia tagországainak. Ha ezt most elmulasztja, akkor hamarosan nagy gondjai lesznek a világszervezetnek. Van ugyanis élet az IMF-en kivül, nem is akármilyen. Hozzak rá ezernyi példát????????????,

Hogy itt mennyire hülye emberek írogatnak! Egy ilyen kalacsnyikov féle hogyan tudja bekapcsolni a számítógépet?

Válaszok:
kalasnyikov | 2011. november 21. 03:12

Előtte anyáddal értekezek kulasov....DDDDDD Ha jelzi,hogy ma még nem bontotta ki a székletét tartalmazó placentádat, akkor egy könnyed légvétellel hozzálátok a portál értelmesebb nickeinek meggyőzéséhez. Mi történ picigermicid...véletlenül kikakilt a mami???????????,DDDDD

Matolcsay féle duma nincs összhangban a kormány korábbi kommunikációjával. Azt próbálja meg megmagyarázni, hogy az "eddig hirdetett szabadságharc" ellenére miért fogadható el ez a megállapodás az IMF-fel.
e témában a magyahirlapos Huth Gergely igy fogalmazott:
"Megpróbáltuk, megbuktunk, kapituláltunk...."

Hiába drága kalacsnyikov, a stílus maga az ember! Aki ilyen szépeket tud írni, mint te, az nagyon érdekes ember lehet!

Válaszok:
kalasnyikov | 2011. november 21. 07:42

Nagyon megy a "monnyonle" a hozzászólók részéről,de mit csinálnál ha lenne 20 milliós adósságod,amit variálnak kényük/kedvük szerint a bevetéled meg 40ezer Adjál pénzt mindenkinek,tervezz növekedést és javítsd a penzugyi helyzetedet.Könnyen zsarolható a kormány.Ha olyat mond valamelyik politikus,ami nem tetszik a pénzembereknek,akkor megmozgatják a forintot és az adósok is meg az államkassza is elkezd remegni.Túl kicsi az ország minden tekintetben.Olaszországot is lesepertek,mert úgy tartotta kedvük.uzsorások,akik nagy tételben "játszanak"sokszáz millió ember megélhetésével.Nagyon nehéz ebből kimászni.

Válaszok:
HSL | 2011. november 21. 05:35

Igaz, ne búsuljunk, újabb fényes győzelme ez a forradalomnak, énekeljünk:

http://www.youtube.com/watch?v..

G. Pantyelejevics 2011. november 21. 06:10

Fordulóponthoz érkeztünk. Már megint. Hurrá! A sok forgásban meg úgy elszédülünk, hogy nem győzünk pofára esni. :P

Drága jó honfitársaim, kik még eszitek a 187-ik "fordulópontot"!

Milyen szektásnak kell ahhoz lenni, hogy valaki Matolcsy mágusnak akár a köszönését elhiggye? Hányszor kell a fordítva megült dakota lovat a falnak engedni? Mennyit kell még szívni, hogy ne elegyen annyi elég, Viktor kupec elétek áll és erősen hajtja, "Há' ném vak azs, csák unortodox."?

Válaszok:
HSL | 2011. november 21. 06:11

van még valami érdemi közölnivalód??? Ha nincs vár a nolblog kulturált maceszgombócainak nyivákoló gyülekezete...DDDD
Nos látod ott a stilus maga az ember. Na mert,hogy azon kivül ott csak vesztes, nyafogó, gusztustalan planktonokat találsz.

Válaszok:
Rudolf János | 2011. november 21. 07:51

legyen tiéd az utolsó szó

Válaszok:
kalasnyikov | 2011. november 21. 08:50
liberálzöld. 2011. november 21. 08:08

Újabb útelágazolódás! :)

Hogy ez a matolcsy mit össze hazudozik.
Elképesztő!

A felcsúti már tavaly nyáron azt mondta, hogy kísérletezik az országgal.
Én már akkor fogtam a fejem, mivel nem szoktak kísérletezni egy ország népével.
Sőt, még azt is mondta ez a majom, hogy ebben benne van a bukás lehetősége is.

NOS, EZEK TÉNYLEG MEGBUKTAK.

Válaszok:
butapesti | 2011. november 21. 11:39

Matolcsy úr úgy érzi megtalálta a veszett fejsze nyelét,
hát örüljünk vele...

Szerintem a fijjjúk a héten jöttek rá, hogy elbaszták a jövő évi költségvetést.
Még nagyobb "nemmegszorítás" kell, és ehhez tökéletes lesz az IMF-re mutogatni.
Már látom is ahogy szarrágó petike nyilatkozza:
"Nem mi akartuk, hanem az IMF!"

És ennyi elég is a droidoknak a tapsikoládhoz

Válaszok:
Omega2010 | 2011. november 21. 08:40

Biztos elég lesz nekik, de ilyen mértékű megszorításokat az IMF, még közel és távol sem kért volna, amit orbánék csináltak.

A bődületesen elrontott gazdaságpolitikájuk eredménye, hogy az ország a Manyup 3000 milliárdjával is sokkal rosszabb helyzetben van, mint ahogy átvették.

Úgy is mondhatnám, hogy üti a Dakota a lovat, de az már rég megdöglött.

Válaszok:
global001 | 2011. november 21. 08:50

A hét eleji fidesz kabaré: (a két video nagyon ott van)

http://vastagbor.blog.hu/2011/..


Ja igen, droidok ne nézzék meg mert elsírják magukat, és elszáll a szektájukba vetett szent hitük.:)))

Válaszok:
Samsa | 2011. november 21. 09:11

azon a vékony mezsgyén amire Mo. került, a lehető legjobb gazdaságpolitika folyik. Köv . 2 évben évi 1000 milliárdot kell visszatolni az IMF-nek, annál messzebb meg úgysem lehet látni a gazdaságban, de még emelett is van törekvés a növekedésre, iparosításra.
SENKI más nem ragadta volna vissza a magánynyugdíjnak nevezett eszközöket, csökkentve az állandó adósság nyomást
, senki más nem adóztatta volna meg a pénz kitoló bankokat ilyen optimálisan.
és jó esélyyel 2012-ben nagyjából megoldódik a devizakitettség is, magánemberek és önkormányzatok.
MNB tele devizatartalékkal (hitelből..), kb 4..6 milliárd Euróból ki lehet jönni a válságból, ha Európa is halad közben..

Válaszok:
butapesti | 2011. november 21. 11:37

"Ha fel akarod számolni a demokráciát, kürtöld világgá, hogy az számolja fel, aki védi; ha a legaljasabb módon akarod lejáratni az ellenfeledet, mondd azt, hogy veled teszik ezt; ha senkivel sem akarsz együttműködni, állítsd felháborodva, hogy nem működnek veled együtt! Mindezt megtalálhatja, aki akarja, Orbán Viktor 2007 márciusában a Manager Magazinnak adott interjújában, és még számos más helyen."

Megmondta az agyhalott matolcsy a fenti linken lévő videóban, hogy "a siker még láthatatlan".
Ez azért mindent visz, és ne érdeklődjél a MNYP-i pénzekről mert meg fog látogatni a TEK.:)))
Majd mikor selmeczi a bankbetéteket is meg akarja "menteni" a sikeres gazdaságpolitika miatt, na akkor majd látható lesz a siker.:)))

Válaszok:
G. Pantyelejevics | 2011. november 21. 09:04

kérlek....DDDD Nagy dolog,hogy beláttad nincs értelme folyamatosan itt ripacskodnod a portálon....LOL. Csak igy tovább a nolblogon turórudi..

Ezek az orbánék is csak úgy tettek, mintha kormányoztak volna.
Még senki nem véreztette ki így az országot készakarva.

Most ott állunk az IMF előtt, fegyver nélkül, letolt gatyával.

Válaszok:
butapesti | 2011. november 21. 11:35
G. Pantyelejevics 2011. november 21. 09:04

Láthatatlan a siker, láthatatlan az adócsökkenés, láthatatlan a növekedés, láthatatlan az 1 millió új munkahely, láthatatlanná vált 3 millió ember nyugdíj-megtakarítása ...

majd 2014-ben ezért a sok láthatatlan jóságért majd megjutalmazzuk őket láthatatlan szavazatokkal. :P

Nyuggerisztan 2011. november 21. 09:09

Te, hát ha tényleg jön Brüsszelből a bankárkormány, én zászlóval fogok kiállni az erkélyre, hogy üdvözöljem őket. Igazából kevés jobb dolog történhetne ezzel az elbaszott országgal, mint a brüsszeli gyarmatosítás.

Válaszok:
butapesti | 2011. november 21. 11:29

"Ami tény az tény, így vagy úgy de Orbán megbukott. Kétharmaddal vagy anélkül, népakarattal vagy anélkül de bukott ember, és politikus.Az más kérdés, hogy mint lejáratódott paprikajancsi továbbra is vezetheti ezt a szerencsétlen országot, aki eddig csak a gyurcsányokat és az orbánokat termelte ki, mint politikai elitet.
Egy fészekalj, egy cél, egy akarat.Hányinger az egész."

smogger írta.

Ez a szomorú valóság.

Sokszor megnéztem, a Gyurkás videót.
Szerintem be van baszva rendesen.
Mondjuk, ha én lennék Viki jobbkeze, valószínűleg én is vodkát reggeliznék, meg unicumot ebédelnék.Tán, úgy kibírnám valahogy.

Válaszok:
global001 | 2011. november 21. 10:24

orbán a napokban még Londonban azt elemezte, hogy milyen jól jártunk az IMF NÉLKÜL.
És már látszanak az eredmények.

Hazajön és 1-2 nap múlva küldi a matolcsyt, hogy egyezkedjen velük.

Jobb lenne, ha a felcsúti törpe nem menne ki az országból, mert csak szénné égeti az országunkat.

G. Pantyelejevics 2011. november 21. 09:18

Egy szóval sem írtam, hogy nem mennék el szavazni 2014-ben. Csupán azt jeleztem, a Fidesz a láthatatlan eredményekért cserébe láthatatlan X-et kap. 2014-ben megpróbálom a szavazatomat olyan formációra adni, amelynek kormányra kerülése esetén van esély látható eredményekre is.

Válaszok:
jag3 | 2011. november 21. 09:25

8-)

ps: sőt, látcsővel fogom kutatni azt a pártot -igen az éjszakai égbolton-, amelyik majd leereszkedik hozzánk és effektive tesz valamit az országért. BIZTOS, hogy a marsiak lesznek azok! :o)

G. Pantyelejevics 2011. november 21. 09:46

Ha házat építesz és a megbízott kőművesről kiderül, hogy egy alkoholista tróger, semmiféle falat felhúzni nem tud, akkor mit teszel? Újra megbízod, hátha másodszor, harmadszor, negyedszer sikerül neki? Nem. Keresel egy másikat.

Ez a kísérlet most nem jött össze. Látványosan nem. De jómagam bízok annyira a magyar népben, a magyar emberekben, a magyar polgárokban, hogy hiszem, képesek vagyunk hibáinkból tanulni és új megoldásokat keresni.

Sokan látjuk, hogy nagy a baj. Sokan kezdtek azon gondolkodni, hogy mit lehetne ez ellen érdemben tenni. Vagyunk olyan okosak, hogy szépen együtt kitaláljuk.

liberálzöld. 2011. november 21. 10:00

És negatív számmal már tud szorozni a minszter úr?

Válaszok:
G. Pantyelejevics | 2011. november 21. 10:11
G. Pantyelejevics 2011. november 21. 10:11

Negatív szám alatt már a jövő évi 'növekedést' érted? :)

Válaszok:
liberálzöld. | 2011. november 21. 10:26

Szerintem valami szintetikus halucinogén cuccon él a pali.Pl. LSD-n.
Az is lehet, hogy a mágikus varázsgomba néven elhíresült drogot nyomja.
De ez nem normális állapot, ennek a palinak nincs JÓZAN ÍTÉLŐKÉPESSÉGE. Nem tud racionálisan gondolkodni, összefüggéstelenül magyaráz.
Álomvilágban él, el kéne vinni egy drogtesztre.

Válaszok:
G. Pantyelejevics | 2011. november 21. 10:30
Samsa | 2011. november 21. 10:48
liberálzöld. 2011. november 21. 10:26

Nem egyértelműen!
Inkább a miniszter úr beszéde ragadta mega figyelmemet.

"Önök nálam jobbak szorzásban, de azt még egy miniszter is tudja, hogy ha egy három elemű szorzat egyik eleme negatív, akkor az eredmény is az lesz” – viccelődött a miniszter, a három elem pedig az erkölcs, a szorgalom és a tudás, ezek közül szerinte mindegyiknek pozitívnak kell lennie.
"
Ennél mondjuk valóban nem nehéz jobbnak lenni, mert ezt az analógiát követve ha a háromból két elem negatív, akkor is pozitív lesz a végeredmény, vagyis lustán és hülyén, de erkölcsösen, vagy lustán és bűnösen, de okosan, vagy hülyén és bűnösen, de szorgalmasan is lehet sikeresnek lenni, de Matolcsy erre külön nem tért ki.

G. Pantyelejevics 2011. november 21. 10:30

Nem kell feltétlen tőle megvonni. Az se rossz megoldás, ha adnak mindenkinek abból a cuccból, amit Matolcsy tol. Hátha akkor mindenki látná a láthatatlant. :P

liberálzöld. 2011. november 21. 10:33

"Matolcsy: A siker láthatatlan"

Hát pont ez a bajunk nekünk is!

Válaszok:
G. Pantyelejevics | 2011. november 21. 10:35
G. Pantyelejevics 2011. november 21. 10:35

A "siker" ott van Simicska számláin, Orbán Győző és a Pintér cégek állami megrendeléseiben ... ergo ha pontosak akarunk lenni, az csak a mi számunkra láthatatlan.

Igen én ezeket minden hibájuk mellett is jobbnak tartom a következők miatt:
sikerült a csődöt elkerülni ( eddig még, és ez nem kis teljesítmény),
szempont náluk,hogy az embereket a kisebb veszteség érje,
a világon elsőként mertek a bankokkal ujjat húzni, mert kellett a pénz az országnak,
nem eladják a nemzeti vagyon maradékát, hanem visszavásárolnak.... csak néhányat, amiért én becsülöm őket.
Ha visszagondolsz, a szoclibek ennek pont az ellenkezőjét csinálták!!!! Kivétel az IMF kölcsön, amit 3 év alatt ezeknek ( nekünk most) kell kinyögnünk. Pedig az ő országlásuk 80%-ában konjuktura volt világszerte!!
Egyébként hallgattam tegnap Matolcsynak az Obersovszkyval készült interjúját, és Rogán Csermely Péterrel készült beszélgetését, végül is érthetőek így utólag a lépéseik. Taktikusak, és eredményét tekintve nem voltak rosszak. Mindehhez a belső külső ellenzék aknamunkáját és mesterkedéseit hozzá kell számolni.
Szóval, sokkal inkább az ország érdekei a szempont ennek a kormánynak, mint az előzőnek. Az szolgalelkűen kiszolgált minden diktátumot, ami nyugatról jött, itthon mesével reformokkal, megújulással kábította az embereket, miközben lefaragott mindent, nyakló nélkül emelt közműdíjat, és tömte a haverok zsebeit ezerrel, és adott el mindent.
Amit én hibának látok ezeknél az a kommunikáció, ugyanis " Sose mond, hogy ebből a kútból nem iszol többet!" Pláne ilyen harsányan.

G. Pantyelejevics 2011. november 21. 10:48

A baj az, hogy a kőművesről kiderült, hogy alkoholista semmirekellő. Bárhogy fogadkozik, nem tudja felépíteni a házat, mi meg megfagyunk.

orbán mennyire hátrébb vonult már.
Előre tolta a hülye matolcsyt, üssék azt.

Pedig minden zagyvaság a felcsúti fejéből pattant ki. Forradalmárkodjunk, menjünk szembe a világgal, idiótázzuk le a nyugatot és a lényeg, hogy MINDENKI MINKET FOG KÖVETNI.

Nagyon gyorsan el kell zavarni a zavarodott zorrbánt.

Válaszok:
Tehetetlen Dodó | 2011. november 21. 11:24

ELÉG VOLT A TÖMÉNY HAZUDOZÁSBÓL!.

Válaszok:
nyugi | 2011. november 21. 11:02

fidesz filozófia: ha kínos kérdést kapunk, támadjunk, mutassunk erőt, mert úgy könnyebben elhiszik, hogy igazunk van… ne érdekeljen, mi a kérdés, arról beszéljünk, amiről mi akarunk.”

Válaszok:
kérdés | 2011. november 21. 13:04

Valóban. Úgy, hogy fogd be a szád.

Tehetetlen Dodó 2011. november 21. 11:24

Nosza, kisöreg, ne csak beszélj, zavard el.

Válaszok:
butapesti | 2011. november 21. 11:32

Milyen zászlóval, ha szabad érdeklődnöm?

Dodó! Bájos, hogy itt mindenki el akarja a Zorbánt zavarni azért, mert a pénzvilág urai a nyakunkra tették a kötelet. Csak az nem jut eszükbe, hogy egy tízmilliós, iparától megfosztott nyersanyagszegény ország semmit sem tud egyedül kezdeni.
(Apám mindig mondogatta, hogy Trianonnál a nyersanyagoktól fosztották meg Magyarországot, azóta még a sót is be kell hozni.)

Válaszok:
G. Pantyelejevics | 2011. november 21. 12:04
realista | 2011. november 21. 21:53

"Most ott állunk az IMF előtt, fegyver nélkül, letolt gatyával."
-------------------
Az a gyanúm, hogy csak Te toltad le a gatyádat, de senki sem kiváncsi arra, mi van alatta.

Amit írtál abban van valami,de az egész hajó süllyed, szóval a júnijó végnapjait éljük.

Dehogy buktunk meg. A Fidesz a nyerő. A szocnyalisták buktak meg de végleg. Ők hozták a nyakunkra az IMF-et anno.

Válaszok:
Rettenetes | 2011. november 21. 12:24
G. Pantyelejevics 2011. november 21. 12:02

Nem megy. Szegény puma a gyorsnaszádon utazott és megdöglött, amikor az elsüllyedt. :P

G. Pantyelejevics 2011. november 21. 12:04

"Csak az nem jut eszükbe, hogy egy tízmilliós, iparától megfosztott nyersanyagszegény ország semmit sem tud egyedül kezdeni."

Szegény csóró dánok, hollandok. A fika kis Svájcról nem is beszélve ...

Hitelt érdemlően

A folyósítandó zsozsót természetesen nem hitelnek fogják hívni, ahogy a megszorítást sem a nevén nevezik, az adóemelést egyenesen adócsökkentésnek hívják, ezt meg majd nem ortodox kölcsönnek keresztelik. Amelyik az eddigiekkel szemben egyenesen növeli a gazdasági függetlenségünket.

Szergej fasza gyerek,
nem fagy meg.

A nap találós kérdése:
korcs történelmi tudattal, a személyiségfejlődés kiskamasz korában gesamtgazdasági és politikai elemzéseket nyomnak - kik ők?

A helyes megfejtést eltalálók között értékes kinder-tojásokat sorsolunk ki.

krisztoforo48 2011. november 21. 17:21

Hányingerem van.Nem értem,miért nem képesek a mindenkori politikusok felfogni,hogy az ország lakosai többségében nem hülyék!?

Csak azt nem értem, akkor miért vállalta el a kormányzást O.V. világmegváltó tervekkel. Vagy ennyire rosszul mérte volna fel a helyzetet? Mert az általad említett körülmények eddig is közismertek voltak, úgyhogy másra nemigen számíthatott.


Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó