Megérkezett a jelentés, amely teljes mértékben keresztülhúzza Magyar Péter számításait

Kellemetlen meglepetés.

Az autófenntartókat és -vásárlókat érintő adóterhekből várt bevétel 40 milliárd forinttal magasabb lesz jövőre, mint az idén - írja az Origo. Minden autóst érint a baleseti adó bevezetése: ez harminc százalékkal vagy azt megközelítő értékkel növeli a kötelező biztosítási díjat.
Minden autóst érint a baleseti adó bevezetése, ami várhatóan harminc százalékkal vagy azt megközelítő értékkel növeli az eddig kötelező biztosítási díjat. Az új autó vétele és az átírás is drágul a legtöbb esetben. A cégautóból 46 milliárd forintra számít jövőre a kormány, ami 17,9 milliárd forintos, 64 százalékos emelkedés az idei tervhez képest. Az illetékekből jövőre 102,5 milliárd forintos bevételre számít a költségvetés, ez 14 milliárddal haladja meg az idei tervet. A költségvetési terv a gépjárművek adásvételénél fizetendő átírási illetékekből az ideinél 6,5 milliárd forinttal nagyobb bevétellel számol. Az átírási illeték jövőre nem a motor méretétől, hanem az autó teljesítményétől függ majd.
A parlamentnek benyújtott adócsomag szerint jövőre életbe lép az úgynevezett baleseti adó, amely a kötelező felelősségbiztosítási díjra vetítve 30 százalékos lesz. A kormány jövőre 39 milliárd forintos bevételre számít a regisztrációs adóból, ami több mint 20 százalékkal haladja meg a 32,3 milliárdos idei előirányzatot.
Megszűnik az utak karbantartását finanszírozó útpénztár költségvetési támogatása, emiatt 30 milliárd forintot kell előteremtenie a kormánynak: elképzelhető, hogy a sztrádadíjak megemelkednek. Az üzemanyagok adótartalma is emelkedik. A gázolaj ára első körben a novembertől életbe lépő jövedékiadó-emelés miatt növekedhet, januártól pedig mindkét üzemanyag drágulhat az áfaemelés miatt - olvasható az Origón.