Nem kötelező beletörődni az igazságtalan munkamegosztásba. Egyenlő teljesítményért egyenlő bér, előmenetel és megbecsülés jár. A hagyományos női szerepekből adódó családi feladatok újragondolása szükséges annak érdekében, hogy ezek ne jelentsenek hátrányt a munka világában - többek között erre szeretné felhívni a figyelmet a kormány májusban induló „tudatformáló médiakampányával”. A 110 millió forintos kampány, melynek 80 százalékát az uniós forrásból fedezik, reklámfilmekkel, újsághirdetésekkel, plakátokkal alakítaná át a férfi és női szerepekről való gondolkodást.
Soltész Miklós, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium szociális, család és ifjúságügyekért felelős államtitkára elmondta: a férfiakban az a hagyományos kép van, ha megkeresik a pénzt, akkor ezzel mindent megtettek a családért. Pedig, ahol a férfi is részt vesz a gyereknevelésben, családi életben, ott mindenki kiegyensúlyozottabb. De a kampánnyal üzenni akarnak azoknak a nőknek is, akik úgy érzik, hogy szülés után már nem olyan megbecsült munkaerők, mint korábban, és üzennek a munkáltatóknak, hogy ne tartsanak a gyereket nevelő nők alkalmazásától. „Tisztában vagyunk azzal, hogy egy kampány nem fog mélyen gyökerező előítéleteket megváltoztatni, de legalább elindulhat a közös gondolkozás a családon belüli szerepek változásáról” - mondta az államtitkár. Soltész szerint enélkül nem javulhatnak az ország katasztrofális demográfiai mutatói.
Kopp Mária, a Semmelweis Egyetem Magatartás-tudományi Intézetének igazgatóhelyettese emlékeztetett: ma egy magyar nő 78, egy férfi 70 életévre számíthat, Európában csak az oroszoknál és az ukránoknál van ekkora különbség a nemek várható élettartama között. A tradicionális szereposztás ugyanis a férfiaknak sem tesz jót: ha rájuk hárul a család eltartásának minden terhe, hamarabb megy tönkre az egészségük.