Regisztráció | Elfelejtett jelszó | Felhasználó törlése

2011. február 19. 08:52

Határozottan tiltakozott a pénteki kormányülésen Orbán Viktor a nyugdíjasok utazási kedvezményének megvonása ellen, így ez biztosan nem szerepel majd a megszorításokban. Már hétfőn a parlament elé kerülhet Matolcsy György javaslata, amellyel létrehoznák a 250 milliárd forintos stabilitási alapot, a reformcsomagról pedig szerdán dönthet a kormány.

Nagy Anna kormányszóvivő péntek este közölte, a kormány pénteki ülésén leginkább a reformprogramokról tárgyalt első olvasatban, döntés azonban még nem született. Így a reformokkal kapcsolatban részleteket egyelőre nem ismertetett. Ugyanakkor már hétfőn a parlament elé kerülhet a költségvetési és az államháztartási törvény módosítása a 250 milliárd forintos stabilitási alappal összefüggésben - az erről szóló előterjesztést pénteki ülésén tárgyalta a kormány.

Továbbra sem tudni tehát, hogy mikből áll majd a csomag. Az egyetlen biztos elem az úgynevezett hamburgeradó, amit az egészségtelen élelmiszerek előállítása után kell majd fizetni. Nem lesz ugyanakkor benne a megszorításokba a nyugdíjasok utazási kedvezményének megvonása - közölte a miniszterelnök szóvivője. Szijjártó Péter elismerte, hogy ez is egy lehetséges forgatókönyv volt, ám Orbán Viktor határozott tiltakozása miatt ez a felvetés végleg kikerült a javaslatból.

A szóvivő elmondta, második olvasatban valószínűleg szerdán tárgyal a kormány, és ha addigra az előkészítő munkák, valamint az egyeztetések úgy haladnak, akkor aznap akár véglegesen dönthetnek róla.

A bejegyzés trackback címe: http://mandiner.hu/trackback/18540


175 komment
Összes hozzászóló megjelenítése
A kommentek nem szerkesztett tartalmak,
tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi.
időrendben | fordított időrendben | értékelés szerint



Pedig ha valami teljesseggel indokolatlan akkor az a nyuggerek ingyenes utazasa 65 ev felett, azonnal el kellene torolni. Egyszer vegre nem nepszerusegben, hanem esszerusegben kellene gondolkodni. Eleg volt Nyuggerisztanbol!

Válaszok:
sensei | 2011. február 19. 22:44
morjak | 2011. február 20. 09:09

megújulunk... szavazatszerzés über alles, oszt jónapot


A büdös kurva anyádat Orbán. A diákoké tutira ki fog kerülni - éljen a FIATAL demokrácia.

Válaszok:
HSL | 2011. február 19. 09:08

Nem érted ezt. Most éppen MEGVÉDIK A NYUGDÍJASOK ÉRDEKEIT! Hogy honnan rá a pénz? Öööö... Ne kételkedj, mert coccalista vagy!


Döbbenetes, ahogy a szemünk láttára kiépül a gerontokrata diktatúra. A fiataloktól habozás nélkül le lehetett nyúlni a 3.000 milliárdot, simán meg lehetett őket zsarolni, de a nyuggerektől még azt a kurva kedvezményt se képesek megvonni.

Komolyan, tiszta feudalizmus 2.0.

Válaszok:
egysegelem | 2011. február 19. 09:19
Oblomov | 2011. február 19. 10:22

Tegyuk hozza, nem csak a 65 felett, hanem 6 ev alatt es ingyen van az utazas, az is eppen olyan indokolatlan. En mindket esetben a jegy 50%at fizetettnem ki, ennel nagyobb kezdvezmenyt csak szocialis alapon, vagy egeszsegugyi alapon lehetne kapni. Azt is be lehetne vezetni hoy fokozatosan jutnuk el az 50%ig, mondjuk mostantol 5 evig csak 25%, utana ugrana 50%ra. Barmit lehet, rengeteg jo otlet van, csak olyan hogy valami ingyen jar, meg alanyi jogon, olyanrol tobbet nem szeretnek hallani.


Azt nem tudom, mire kellene az 1 millio munkahely, de most -100.000-nel tartunk, azt azert rogzitsuk.


Egy diaknak ugyan nincs kotelezo fizetni valoja, de jovedelme sem, azt a szuleitol kapja, es a szuleinek bizony van fizetnivaloja.


Továbbra is ingyenes utazást adnék minden nyugdíjasnak ,olyan formában,hogy a nyufig 24 db jegyet küld ami feljogosít 24 db/év ingyenes utazásra . Így nyomon lehetne követni a támogatást.És ennyi lenne a helyi járatokon diák bérletek árát fizetnék.


Hát ehhez csak gratulálni tudok...


Miért nem lehet megoldani azt, hogy akkor ne boldog-boldogtalan utazzon ingyen annyiszor, ahányszor akar? Miért utazhat a kisnyugdíjas ingyen és miért utazhat a 200E-s nyugdíjas? Akkor legyen kedvezmény a nyugdíj mértékéhez mérten, az is maximalizálva.

Aki ugye meg teljes áron utazik, mert nem rokkant/nyugdíjas/HHH/ilyen-olyan pereputty, azt ennyi erővel tarkón is lehet lőni.


Éljen a harmadik Gyurcsány-kormány! Éljen a nemzeti színű szocializmus!

Ez a Viktor tényleg tud valamit. Simán összekapar 6-800 milliárdot úgy, hogy mindenki jól jár vele, senkinek sem fáj, sőt többet ad az állam. Jó-jó, erre a hitetlen liberálbosevikglobalistagyurcsánybérencek nyilván azt mondják, hogy még a tavalyi hiányt sem tudták kiszámolni, hogy a nyugdíjrendszer átalakítása teljesen leállt, fogalma sincs senkinek, mi lesz az államosítás, pardon, nyugdíjmentés után. Ezek a hazátlanszívű álmagyarok valójában csak azt akarják, hogy a jómagyaremberek is átszokjanak egészségtelen hamburgerre az egészséges magyarpálinka és magyarszalonna helyett! De ne dőljünk be nekik, polgártársak! Éberség! Előre!

Komolyra fordítva a szót: három hónapja utaztam 4-szer Volánnal hétközben. Egészen elképesztő volt. Budapest-Keszthely vonal kétszer oda-vissza. A 4 útból 2-n annyi volt az utas, hogy sokaknak állnia kellett. A buszon kizárólag nyugdíjasok. Az utolsó két úton megkérdeztem a tömött busz sofőrjét, hogy hányan utaznak ingyenes regisztrációs jeggyel. Az egyik esetben én voltam az egyetlen utas, aki fizetett, az utolsó úton ketten voltunk. A többiek mind ingyen utazó nyugdíjasok voltak.

Tényleg van erre pénze az országnak? Tényleg a Budapest-Keszthely és hasonló ingyenes utaztatás kell a nyugdíjasoknak? Miközben nincs pénzük fűtésre, romokban az egészségügyi rendszer.

Kényszerzubbonyt mindenkire, aki szerint ez jól. Mindenekelőtt Orbánra.

Válaszok:
ketroot | 2011. február 19. 10:17

Jajj, ne legyünk már ennyire telhetetlenek! Viszont lesz hamburgeradó!!! Több ilyen strukturális reformot!

Válaszok:
Oblomov | 2011. február 19. 10:27

"a szemünk láttára kiépül a gerontokrata diktatúra."

Tévedés. Orbánnál elkötelezettebb híve nincs és nem is lesz kis hazánkban a képviseleti demokráciának. A néppártiság a rettenet, mert az nálunk a populizmus fedőszava.


Fogadjunk, h. a rántotthús sült krumpli kombó nem lesz megadóztatva.


Nem 70, hanem 65 év az ingyenes utazás korhatára. Nagy különbség.

Különben a helyi közleledés ingyenessége még hagyján, hiszen a nyuggernek is el kell jutnia az orvoshoz, stb. De abban mi a szociális aspektus, hogy az adómból támogatom a nagymama keszhelyi fürdőkúrájának utazási költségét (100%-ban, mint ahogyan mellesleg magát az fürdőkúrát is...), fel nem foghatom.

Válaszok:
butapesti | 2011. február 19. 10:49

"Matolcsy úr és Orbán úr olyan zsebből vegyen ki pénzt ahol van."

Mijamanó? Lassan a "milliárdos" kommonisták szekértolója leszel.


Bár tudom, a vesszőparipám, de pont ezért kell a gyerekek után járó szavazati jog, mert most gyakorlatilag gerantokrácia van és a helyzet egyre súlyosabb lesz, mert növekedni fog a nyugdíjasok aránya a társadalomban. De a sok hülye troll nem érti, kb a nagycsaládoscigánysegélyirigylem tengelyen tud forogni az agyuk...
Amúgy teljesen indokolatlan a nyugdíjasnál bármilyen utazási kedvezmény! Egy csomó csinálja, hogy egyedül van, unatkozik otthon és felül egy buszra kicsit emberek között lenni! De nagy unalmába elmegy kicsit unokát nézni is, mondjuk hetente párszor. Ez méreg drága emberek között levés a társadalom szempontjából, de hát megteheti, mert gerantokrácia van! Miért kell ezt nekem az adómból finanszírozni? Fel sem fogja a sok nyugger, hogy mekkora pénz az, hogy utazgat, pl az Ózd - Budapest vonalon a fizető utasok sokszor azért nem tudnak leülni a buszon, mert tele van unatkozó nyugdíjassal!
A nyugdíjas szavazatoknak erős túlhatalmuk van a társadalomban, ennek véget kéne már vetni!

Válaszok:
ketroot | 2011. február 19. 11:00

Pontosan, sőt biszkubélák 600 ezres nyugdíjat és ingyenvillát kapnak..
A nyugdíjas kedvezményeket lehet csökkenteni, mert rengeteg a kisnyugdíjas. Tudják Önök mennyi a minimálnyugdíj? Most piruljanak el! Kevesebb, mint 30.000.- Ft.
Az ilyen kiemelkedő, sokszázezres nyugdíjakból viszont lehetne levonni némi adót... Vagy a biszkubéláktól elvenni az egészet és nekik minimálnyugdíjat adni.
Tehát 65 felett legyen ingyenes az utazás, és legfeljebb 20%-os pótjegy a gyorsvonatokra. A BKV-nál is bevezetnék 20%-os nyugdíjas és tanulóbérletet.

Válaszok:
HSL | 2011. február 19. 11:16

Akkor most az a helyzet állt elő, hogy Matolcsy Györggyel értek egyet nem pedig Orbánnal.


Majd ha neked is olyan reumád lesz, hogy Hévízre kell járnod és alig tudsz felkapaszkodni a vonat lépcsőjére, nos mindezt 60 ezres nyugdíjjal, akkor megérted..

Válaszok:
Oblomov | 2011. február 19. 10:53
marko11 | 2011. február 19. 11:09

Mondja ezek után valaki, hogy nincsenek az országban "szent tehenek".


Életkép: "Népes család" a vonaton. Jön a kalauz kéri a jegyeket. Tik má, süjjön ki á szémed, há nem látod, hogy it vánnák a gyérékek, á kicsinyék.. Ordítanak vagy tizen, hogy kireped az utasok dobhártyája. Mikor vesznek ezek jegyet? Soha..


Engem az dühít fel, hogy 2/3-addal a kezükben sem lépik meg. Mert azt még valahol megértené az ember, hogy gyávák hozzányúlni, vagy esetleg nincs meg a kellő támogatottság, így leszavazzák (most nem feltétlenül erről a kedvezményről beszélek.), így viszont azt látom, hogy nem fűződik hozzá érdekük, hogy változzon, tesznek rá.


Nem feltétlenül kellene megadni a gyerekek után, inkább felelősségteljesen kellene kormányozni, kampányolni, úgy, hogy ne egy nagyobb szavazóbázis legyen a célcsoport, mint szavazat. Persze ez Magyarország, erre várhatunk.

Válaszok:
Tóth H. | 2011. február 19. 11:28

Mielőtt itt a nyugdíjas-diktatúra eljövetelén siránkozik valaki, jó lenne, ha eszébe jutna, hogy az ország lakosságának harminc százaléka nyugdíjas, vagy olyan korú. Már húsz éve is el voltunk késve ahhoz, hogy ez ellen valamit tegyünk, hát most - igaz, későn, de elkezdődött. A "pereputtyok" tömege kellene, hogy megszülessen ahhoz, hogy ti is kapjatok majd valamicske nyugdíjat agg korotokra.

Csak halkan jegyzem meg, hogy ebből a húsz évből 12-ben volt szoclib kormány...most meg ráadásul az idomított paprikajancsijuk "szabadságot" követel az iskolákban (szabadon verni a tanárt, szabadon nem bejárni, stb.stb., csak hogy minél hülyébb országgá váljunk..).

Tehát inkább azon kell törni buksi fejeteket, hogy ti a magatok kis szemétdombjén mit tudtok tenni.

Válaszok:
smalladam | 2011. február 19. 11:27

Nahát milyen rendes az alcsúti-megvédi a nyugdíjasokat. Pedig mindenki tudja hogy legszivesebben kiéheztetné mind. Képmutató sunyi.


A mai fiataloknak - ha így "fejlődik" tovább a világ - már nem sok problémájuk lesz a nyugdíjas léttel.
A várható (átlagos) életkor már a nyugdíjba lépés életkora alatt lesz. (Mindenekelőtt a férfiaknál!)
Ne legyen igazam!


Ó, ez annyira átlátszó.
Ez semmi másról nem szól, mint OV image építéséről, javításáról.
Be dobják a köztudatba, hogy megvonják az utazási kedvezményeket, de akkor jön Orbán Viktor és tiltakozik, megmenti a nyugdíjasokat.


Rossz hír: ha a maszop osztogat erőn felül adott témában, vagy a fidox osztogat erőn felül adott témában, egyre megy: csőd.


Itt bukott meg a kormány.

El lehet persze még menni 2014-ig, de innentől már csak seggvakarásra telik.

Ha ezt a szent tehenet nem bírják a kétharmaddal letörni akkor mi a lótúró értelme van?????

Ez pofáncsapása azoknak a fiataloknak, illetve középkorúaknak, az adófizetők zömének, akik eltartják ezt az országot, és a Fideszbe helyezték a bizalmukat, mert elegük volt abból, hogy az MSZ(M)P-SZDSZ kormányok az inaktívakra építették politikájukat, mellyel ráadásul a csődhelyzetet is előidézték.


Gratulálok, csak így tovább. Nem lesz itt semmi korszakalkotó dolog, hanem csak marad ugyanaz, ami eddig. Szép fokozatos lecsúszás.

Válaszok:
HSL | 2011. február 19. 11:23
marko11 | 2011. február 19. 11:29
marko11 | 2011. február 19. 11:29

Hoppá, jó dolgot említesz: ha már a manyup söprés után lényegében úgyis állami a nyugdíj, akkor ennek megvan az az előnye, hogy TUDNI, ki mekkora nyugdíjat kap. Azaz a nyomorúságosan alacsony nyugdíjon élők kaphassanak utazási támogatást, akik meg nettó 150e felett kapnak, azok fizessék szépen maguk.

De alanyi jogon millióknak igyen... kurva drága kampányfogás, amibe belerokkan a jövő nemzedék, már most is ez megy.


"El lehet persze még menni 2014-ig"

Lassan asszem ez csak erről szól. Nincs itt semmi bölcs középtávú terv, csak magyaros foci: valahogy elvergődni a következő meccsig, aztán csak lesz valahogy.


"Tehát inkább azon kell törni buksi fejeteket, hogy ti a magatok kis szemétdombjén mit tudtok tenni."

ha egy fiatal élet- család- és pályakezdő azt látja, hogy a gyerekvállalás, a lakásszerzés, meg a munkaszerzés támogatása helyett az ő pénzéből fizetik például a nyugdíjasok utazási kedvezményeit, miközben arról papolnak, hogy neki kell megvalósítania a magyar feltámadást, az biztos növelni fogja a gyerekvállalási kedvét.

Ha orbán nem fosna attól, hogy csak egy szavazó is elhagyja a tábort, és nem a rövidtávú hatalomstabilizálást tekintené elsődleges célnak, akkor szépen lecsapolná a nyugdíjasok mindenféle indokolatlan kedvezményeit, és az egész lóvét átpörgetné gyerekvállalási, lakásszerzési meg hasonló támogatásokba.

Akkor ráadásul a szavazótáborát is szilárdíthatná a 35 alattiak között.

Ennyire rövidlátó nem lehet valaki...

Válaszok:
Tóth H. | 2011. február 19. 11:34
Tóth H. | 2011. február 19. 11:40

Amúgy én nagy ellenzője vagyok a plusz szavazójog megadásának, de ez a dolog mélyütésként ért, és most már elgondolkoztam rajta, hogy ha ez az értelme, hogy olyanokat a fiatalok nem szavaznak be, akik a nyugdíjasoknak gazsulálnak!

Amúgy meg most tesz alá a stabil bázisának a kormánypárt.


A nyugdíjasok a munkában töltött évtizedük, a saját befizetéseik/levonásaik után kapják a nyugdíjat. Ez az ő megtakarított pénzük. Nem tarja el őket senki! Jár nekik! (És NEM Biszkuékra gondolok!)
Nem a nyugdíjasok (pedagógusok stb.) kedvezményeit kellene elvenni, hanem a havi 8 milliós fizetéseket, ill. a milliós/milliárdos adócsalókat elkapni!

Válaszok:
ketroot | 2011. február 19. 11:35

A nyugdíjasok a munkában töltött évtizedük, a saját befizetéseik/levonásaik után kapják a nyugdíjat. Ez az ő megtakarított pénzük. Nem tarja el őket senki! Jár nekik! (És NEM Biszkuékra gondolok!)
Nem a nyugdíjasok (pedagógusok stb.) kedvezményeit kellene elvenni, hanem a havi 8 milliós fizetéseket, ill. a milliós/milliárdos adócsalókat elkapni!


Nincs azzal semmi baj,hogy a nyugdíjasok ingyen utaznak.Aki végigdolgozta az életét,megérdemli,hogy a rendszer tenyerén hordozza és megbecsülje.
Sokkal nagyobb baj,hogy az a réteg van ellehetetlenítve,amelyik munkaképes,kreatív és további munkahelyeket teremtene.
Csak egyszerűen olyan mértékű az elvonás,és annyi adminisztrációs szarsággal és engedélyeztetéssel jár sok esetben,hogy 100ból 99 meg sem próbálja,mert tud számolni...
Írországban pl egy vállalkozást elindítani kb 5perc,interneten intézhető akár,és egyszeri,vissza nem térítendő támogatást ad a kormány.

Válaszok:
ketroot | 2011. február 19. 11:42

Igen, de én ezt egyszerűen nem értem. Nem tudom fölfogni, hogy bír ennyire taktikailag gondolkozni, ahelyett, hogy stratégiai módon tudná.

Megvallom őszintén, én drukkoltam a kétharmadnak. Sejtettem, hogy lesz hatalomkoncentráció, de más szempontot fontosabbnak tartottam. Abban bíztam, hogy a teljhatalom birtokában az ellenzék, illetve különböző csoportok háttérbe szorításával mer vastagon vágni fontos kérdésekben.
Például, hogy a nyugdíjasok helyett az aktívak, a fiatalok kerüljenek a középpontba. Mondjuk visszatérni az 1998-2002 közötti időszakhoz. Voltak biztató lépések, pl. adórendszer, de azóta azt látom, hogy beszart a kormány attól, hogy bizony jelentősen olvadhat a bázis.

De könyörgöm, így meg a fiatalok meg az aktívak fognak pillanatokon belül leválni. (Érdemes végignézni pl. az itteni hozzászólásokat)

Tavaly OV még azt mondta, hogy szövetséget kötött a középosztály (értsd fidi alapbázis) a szegényebbekkel (akik hozzá csatlakoztak a maszopos katasztrófakormányzás miatt), és bizony itt majd prioritások lesznek.
De én inkább azt vártam volna el, hogy értessék meg az inaktívakkal, hogy nem lehet annyit, és úgy és ingyen. Ehelyett nem. Nem merik. Ennyire ne féljenek már a magát szétverő maszoptól!!!
A másik két ellenzéki pártban meg inkább bízniuk kellene ilyen ügyekben.


Szóval így ennek semmi értelme. Ehhez nem kellett volna a kétharmad. Ez nem forradalom, ez agónia.

Válaszok:
ketroot | 2011. február 19. 11:37
Trükkök Százai... | 2011. február 19. 11:41
smalladam | 2011. február 19. 11:47

Az odáig rendben van, hogy jár nekik az a nyugdíjösszeg, viszont azt az aktív rétegnek ki is kell "termelnie". 30 év múlva meglehet nézni, hogy fog állni a nyugdíjrendszer...

Egyébként igen, arról is lehetne beszélni, hogy hogy fordul elő az, hogy egy mezei közalkalmazott és egy vezetőpozícióban lévő főmufti (állami szféra mentén) fizetése között akár 10x-es bérkülönbség van...?


Pontosan ezért drukkoltam én is nekik, de ez így nem jó irány...


Fusson ki merre lát.

Válaszok:
Trükkök Százai... | 2011. február 19. 11:43

(francba, az előző válaszom eltűnt az éterben)

Teljesen egyetértek. Mire lenne jó a kétharmad, ha nem erre?

Én megmondom őszintén, drukkoltam a kétharmadnak. Úgy, hogy sejtettem, lesznek antidemokratikus lépések, lesz hatalomkoncentráció. De talán pont ezek miatt gondoltam azt, hogy társadalmi kérdésekben bátrabb lesz a Fidesz. És mondjuk visszatér az 1998-2002 közötti politikájához. Értsd fiatalok, vállalkozók, középosztály támogatása. Az inaktívak (előző rezsim kedvezményezettjei) kárára.

Ehelyett nem mer stratégiai lépést tenni, hanem taktikázik. Rövid távon nem veszti el a nyugdíjasokat, meg a többi inaktívat.

Ennyire ne legyen már beszarva a maszoptól!
Amúgy meg lenne három éve a következő választásig. Addigra pont megszokták volna, hogy valamennyit (akár csak az áfát) meg kell fizetni.


Olyan meg nincs, hogy a bázis nem apad a kormányzás közben.
Ígyis fog apadni, csak épp az a bázis, ami eddig a fidesz derekát adta. A fiatalok, vállalkozók, a középosztály.
Most már csak arra lennék kíváncsi, akkor melyik politikai erőben lehetne nekik (nekünk) bízni!

Válaszok:
Tóth H. | 2011. február 19. 11:40

(ezek szerin mégis elment, bocs a dupláért)


Hogyne lett volna forradalom?!
Csak a Parlament falain belül.


Szerintem az lenne a legjobb, ha az átlag nyugdíjasnak nem okozna nagy gondot kifizetni a teljes árú jegyet, nem lennének kismillió kedvezmények, még a MÁV-nál sem. Mivel sokkal többen fizetnek teljes árút, így maga ez az ár is alacsonyabb lehetne, kedvezmény meg maradna a diákoknak, azt is csak otthon-iskola viszonylatban. Persze hangsúlyozom, hogy ez normális bérek esetén talán működnie.

Válaszok:
Trükkök Százai... | 2011. február 19. 11:52

Jön a gólem?

:D

Válaszok:
blás | 2011. február 19. 12:21

én is azt hittem, hogy a fidesz a nyenyis-hatalomkocentrálós bohóckodásért cserébe végre bátran és gyorsan belevág ezeknek az alapjában elbaszott rendszereknek a korrekciójába.

de egyre inkább az látszik, hogy annak ellenére hogy volt bőven idejük felkészülni, gyávák és/vagy fogalmuk sincs, mit kellene csinálni.

ehelyett inkább a szimbolikus csatározásokba ölik az energiát, hatalmas labdákat adogatva fel a baller ellenzéknek, meg a sajtónak teljesen felesleges ügyekben.

szomorú:(


Ez a saját befizetés visszakapása egy ámítás.
Ez a MANYUP-rendszerben lett volna így (nem védeni akarom őket, meg nem is mondom, hogy jól működtek, de az elv az ez), vagy a sokat fikázott (köszi MSZ(M)P!) svéd modellben. Ott látszik, hogy ki mennyit meddig mikor és hogy fizetett be, és ez alapján mire jogosult.

A mostani rendszer egy kvázi-adórendszer. (ezt Matolcsy is elismeri, amikor nyugdíjadóvá kereszteli a munkaadói járulékot) Mostani dolgozók befizetnek, mostani nyugdíjasok kapnak. Politikai döntés alapján. Ezért gazsulálnak a pártok a nyugdíjasoknak, akik aztán szépen eldöntik a választást.

2002-ben is ezen múlott, többek között. És ekkor indult el egy lefelé menő spirál az ígéretekben, jellemzően az aktívak, a középosztály kárára. Csak azóta kinyírta magát a maszop, úgyhogy már nem az a helyzet. Most lehetne végre az aktívaknak kedvezni.

Válaszok:
HSL | 2011. február 19. 11:55

Hogyne,forogjon a pénz.
Csak drága Anyám még 2ft-os jegyet vett,ha szülői értekezletre ment,most meg...mennyi is?
Itt valami nincs rendben...


De mivel 2002 óta csak tovább nőtt az inaktív és csökkent az aktív bázis...

Válaszok:
Tóth H. | 2011. február 19. 11:57

Ez oké. De a Fidesz megnyerte simán a választást. Főleg, mert nem volt ellenfele. Még a gagyi semmitmondó kampány is megbocsátható volt, feltételezve, hogy mernek olyan lépéseket tenni, amely ezt a folyamatot megfordítja.

Válaszok:
HSL | 2011. február 19. 12:52

Sajnálja a franc, de ne az aktív réteg kárára támogassák azt a réteget. Van egy határ, amit már nem bírnak el, ilyen egyszerű.

Elvan rohadva az egész rendszer úgy ahogy van.


Nem az a gond, h. milyen jogcímen és formában dotálják a nagy rendszereket, hanem h. az összeset dotálják. Büdös életben nem lesz így kisebb az újraelosztó állam.


Ez így van, a Heti Válasz írt róla egy cikket a héten.

Amúgy meg, ha én buszon utazom, (BKV) igen ritka az olyan menet, amikor ne a nyugdíjasok lennének az utasok között többségben. Szóval itt nem csak üres buszokról, vonatokról van szó.

Válaszok:
Oblomov | 2011. február 19. 12:22

Nem sajnálom, de ezt írtam is fentebb. Viszont észre kellene venni, hogy a jelenlegi rendszer nem hosszútávon fenntarthatatlan.

Válaszok:
ketroot | 2011. február 19. 12:19

Beszélni kicsit mágyár...:D

Szóval "a jelenlegi rendszer hosszútávon fenntarthatatlan."


A dolog másik oldala, hogy van egy réteg, aki most szeretné építeni, gazdagítani ezt az országot, csak mintha le lennének sz.rva...

Válaszok:
Trükkök Százai... | 2011. február 19. 12:26

Majdnem.De ezek az intézkedések nem sok jóval kecsegtetnek.A Széchenyi nevével fémjelzett terv is kevés,de csak abba kapaszkodnak,nem fog tömegesen munkahelyeket létesíteni,pedig az kellene.El fogják panamázni a felét,negyede hülyeségre megy el a maradékból lesz 10 munkahely,hurrá!

Válaszok:
Trükkök Százai... | 2011. február 19. 12:30

A (fő)városi tömegközlekedés kicsit más tészta, asszem. A távolsági van inkább terítéken, ahol pl. Széles Gábor úr keresi meg a kalácsra valót.


Ja, és az EU-s, 65 évnél idősebbek is ingyenesen utaznak ám, ők is nagyon sokat tettek hozzá az "újjáépítéshez" gondolom.


Pontosan.
Illetve egy -két gesztusértékű intézkedés,mint pl a gyermekek után járó adókedvezmény és a ...ööö...több nem jut eszembe.


Az aktív dolgozók miért maradtak ki?


Munkahelyeket mi tudnánk teremteni,ha hagynák.Százszor annyit.


Bp-i helyzetet részleteiben nem ismerem. Településen belül, sztem elmegyeget a dolog. Viszont a struktúrális belebabrálás (privatizáció) nélkül maradunk koszos, tunya, posványos Balkán.


Nem, csak nem kellene az egyik rétegnek a másik kontójára ígérgetni, ha alig bírja. Nem azt mondom, hogy vegyenek el a nyugdíjasoktól, van más hely, ahonnan el lehetne venni, de mindketten tudjuk, hogy nem fognak.


Szóval ha rajtam múlna változtatnék ezen a kedvezményen. Utazzon az kedvezménnyel, akinek alacsony nyugdíja van, de csakis az! Azt is maximalizálva, éves szinten. Akinek többszázezres nyugdíja van, az fizessen érte!

Válaszok:
Trükkök Százai... | 2011. február 19. 12:48

Bár nem vagyok érintett az ingyenes utazásban, de tudom, aki öreg, biztosan volt fiatal, de aki fiatal, az még nem biztos, hogy lesz öreg.
A viccet félretéve, az a társadalom tud fejlődni, amelyik minden korosztályának megadja a tiszteletet.


Nehéz lenne meghúzni a határt.
Inkább azt kérdezném,hogyan lehet valakinek többszázezres nyugdíja manapság?
És hányan mentek nyugdíjba korkedvezménnyel, milyen teljesítmény után és milyen alapon?
Ezt bogozgatnám inkább.

Válaszok:
Para Celsus | 2011. február 19. 13:08

Na ezért böbbenetes ez a bóvli populártaktikázás, mert ha a maszop gigászi osztogatás ellenére is bukott, akkor ez intő példa és nem kéne folytatni a böszmeséget.

Bár lehet, hogy a Zorbán - tévesen - azt hiszi, a 13. havi nyugdíj megvonása miatt hasalt az mszp 2010-ben és most neki kínosan kell ügyelnie arra, nehogy nyuggernyúzás vádjával illessék, kerül amibe kerül.

Pedig az alanyi pénzszórás helyett minimum egy differenciált támogatási rendszert kéne bevezetni, mert most is a manyup pénzek támogatják a rogyadozó kasszát, nem tart az örökké. És akkor hirtelen nem kap majd senki semmit.

Válaszok:
csi szi | 2011. február 20. 01:01
egysegelem | 2011. február 20. 01:27

Egyik kutya, másik eb.

Poszkomcsi hazaáruló mind a kettő!

Bukni fogsz Viktor! A különbség, hogy a tömeget nálad már semmi nem tartja majd vissza, mint Ferinél!


"Inkább azt kérdezném,hogyan lehet valakinek többszázezres nyugdíja manapság?"
Úgy, hogy anno tanácselnök, pártfunkcionárius, rendőr, a néphadsereg tisztese volt. Sajnos a saját környezetemből is tudnék példát mondani olyanra, aki tiszthelyettesként leszerelt 45 évesen '90-ben, azóta a nyugdíja közelíti a 200E Ft-ot.
Az ilyeneknek kár a támogatás.

A másik véglet a gyógyszertámogatás-közgyógyellátás-rokkantnyugdíj Bermuda-háromszöge. A szívpanaszokra leszázalékolt nyugger szalonnát eszik, dohányzik, a gyógyszereit meg azért váltja ki kedvezményesen, hogy aztán eladja Szerbiában.
A tökére kéne már lépni a fényesre nyalt ánuszú hazai nyugdíjas-seregeknek...
(Tisztelet a kivételnek.)

Válaszok:
Trükkök Százai... | 2011. február 19. 13:26

Praktikusan igen, de akkor sem "eltartott".

Egyébként a mandiner fotó, a jókedvűen zakatoló (szoci) nyugdíjasokkal, sem túl idős párti.
Pedig anyja, apja mindenkinek van!

De az amerikai kultúrából hozzánk mindig a legalja jut el a leggyorsabban. Pl. nem kell tisztelni az időseket!


Én sem gondoltam másra.
És akkor miért is nincs megbolygatva ez a dolog,ha már forradalom...?
Mert komoly tétet tennék arra,hogy nem a "fényesre nyalt ánuszú hazai nyugdíjas-sereg" szavazott a Zorbánra,hanem a tisztelt kivétel,amely azért komoly szavazóbázis,de nekik kedvezve-jövőbeni szavazatokat remélve- csak tovább nő az aránytalanság.
Persze ezektől a kisnyugdíjasoktól semmilyen kedvezményt nem sajnálok.


Az én véleményem erről: Először is, emeljük meg az ingyenesség korhatárát 70-75 éves korig. Ekkor is az áfát a jegy után megfizettetném. Fönti kedvezmény pedig nem lenne érvényes a csúcsidőszakra.

Az alatt, aki nyugdíjas, kapna 50% kedvezményt.
Az én nagyszüleim, amikor még sokat mozogtak, akkor úgy nézett ki, hogy volt egy ilyen kis füzetkéjük 2 db. 90%-os rubrikával, illetve több 50-es. Két ötvenes lepecsételésével szintén 90%-on lehetett utazni.

Ez a kilencvenes évek közepén volt így, szerintem egy ilyen akkor is méltányos lenne és működőképes.


"a nyugdíjasokat, akik ismétlem felépítették ezt az országot a romokból a háború után!"

Számolj egy kicsit, ma már nem sok él azok közül akik újjáépítették az országot.

Válaszok:
Trükkök Százai... | 2011. február 19. 13:36

vastagbőrös számítás szerint a mávnak kb 12 milliárd ft-nyi bevételkiesés az ingyenes utazás.

Én nem szeretnék most egy "rohadtnyugdíjasok"-kampányba kezdeni, egyrészt, mert nem azok, másrészt meg nem tartották Orbán nyakán a kést, hogy ingyenjegyed követeljenek.

DE

mondjuk azt, adunk 75%-os árkedvezményt nekik - az 3 millird ft a mávnak nulla helyett.

Igazságos, kifizethető (Bp-Szeged retúr kb 1700 Ft lenne), és nem b.ssza fel az ember agyát, ráadásul egy pillanatra nem tartanám Orbánt sem ugyanolyan Kádárista-populista baromnak, mint elődjét.


Inkább te számolj egy kicsit.
Nem egy-két év volt az,és nem egyetlen generáció hozta össze a 'nemzeti vagyont',aminek olyan furcsa körülmények közt lába kélt az elmúlt 20 évben...


Nextnek igaza van.
Nehogy mar a nyugdijas tehessen arrol, hogy az o befizeteseit anno eltapsoltak!!
Az utazasi kedvezmeny felvet komoly dolgokat, igy a videki nagymama el tud menni vigyazni az unokara, nem az aktiv szulonek kell otthonmaradni ha valami gond van.
Nem emiatt all itt az orszag. Nagyon komoly ervagast szenvedtek mar a nyugdijasok mikor a 13. havi nyugdijat elvettek, ez epp eleg aldozat volt toluk.
Akik azon sirankoznak hogy mennyi a nyugdijhoz kepest a fizetes azoknak felhivnam a figyelmet arra, hogy nem a nyugdij magas, hanem a fizetes alacsony.
Az inaktivak aranya valoban nagy. Az allami vizfejet kell csokkenteni, illetve az indokolatlanul korkedvezmennyel visszaelve nyugdijba vonultakat megrostalni.
De nem azokat kell bantani akik a haboru romjai kozul a tiz kormukkel kapartak ki ezt az orszagot.

Szerintem az oktatashoz kellene hozzanyulni legeloszor. Az nem eletszukseglet, nem is annyira husbavago.
Mi lenne peldaul, ha a legjobb 10% kapna osztondijat, utana kb 20 tandijmentesseget, a maradek meg kifizetne amit kap? Persze lehetne finomitani: diakhitel modjara az allam megelolegezne, es kesobb lehetne torleszteni VAGY az adobol leirni. Hogy ez miert volna jo? Mert aki hasznos diplomat csinalt, amivel el is tud helyezkedni OTTHON, annak igy az allam allta az oktatasat. Aki kimegy kulfoldre kamatoztatni amit szerzett, az fizesse ki szepen amibe a magyar tarsadalomnak a kikepzese kerult, es aki kamu szakot vegzett hogy ot evig meg ne kelljen dolgozni, az ugyszinten. Valahol erre lehetne elindulni szerintem.

Válaszok:
TaTa86 | 2011. február 19. 14:12

Én Orbánt hazaárulóztam le, nem a nyuggereket.

Nyilván nem a 70 akciónyugger lobbizza ki magának, hogy a Szeretett Vezér beáldozza érte az országot, hanem a Szeretett Vezér saját kútfőből határozza el, hogy a 2014es választás többet ér, mint a nemzet.

"Nem emiatt all itt az orszag. Nagyon komoly ervagast szenvedtek mar a nyugdijasok mikor a 13. havi nyugdijat elvettek, ez epp eleg aldozat volt toluk."
Ezt nem mondod komolyan. Én pl képzeld még sosem kaptam 32.napi bért, 13.havi ösztöndíjtat semmit. Akkor én mennyi dobtam a közösbe?
És de, ezért áll itt az ország. Meg lehet nézni mekkorák a nyugdíjak, milyen kedvezmények vannak, hány roki van pl Felvidéken!

"Szerintem az oktatashoz kellene hozzanyulni legeloszor. Az nem eletszukseglet, nem is annyira husbavago."
Te megőrültél? (Azt vágod, hogy a teljes oktatás kb tizedannyiba fáj mint a nyugdíj?) A jövőt beáldozni, a múltért?

Egyébként igen, az oktatásra is ráfér a reform, ezt Popcorni vétózza meg...

Válaszok:
Csigorin | 2011. február 19. 14:48

Vagy egyszerűen adunk egy 50-67%os kedvezményt, és vagy a nagyi gazdálkodja ki, vagy a szülők pótolják ki. 20 km-be nem fog egyik sem belerokkanni. A gyerek úgy is többet eszik meg naponta.

És így nem kell az állami bürökrácián átmennie a pénznek, nem veszik le belőle a politikusi 10edet, és biztos, hogy igazságosan használják fel a pénzt, nem kerül illetéktelen kezekbe.

De ez túúúúúl egyszerű, különben is, az ingyen utazás az JÁR!
Csak tudnám, hogy a dualizmusban és a Horthy-érában hogy nem pusztult ki a magyar!


Nem, tévedés. Nem a pénzbehajtásra kívánok fókuszálni. Hanem az elvre. Támogassuk őket, ne kelljen teljes árat kifizetni, de valamilyen szinten bennük is tudatosuljon a költsége a dolognak.
Ami az én alapvető véleményem a dologról, hogy a mentalitásnak kellene változni. Nem szabad, hogy a nyugdíjasok úgy gondolják, vagy mások úgy gondolják róluk, hogy ők valamiféle kivételezett helyzetet élveznek a társadalomban, és ők az ELSŐ számú célcsoportja a kormányoknak. Ezen egyedül az újraválasztási babérokra világosan nem törekvő Bajnai volt képes változtatni.

A csúcsidőre vonatkozó korlátozást amúgy rengeteg fejlett országban alkalmazzák. Nem olyan a járműpark, nem lehet annyira sűríteni, hogy ezt a rendszer elviselje. A csúcsidőben pedig jellemzően az aktív emberek céljához (iskola, munkahely) lehetőleg minél kulturáltabban eljutni.

Válaszok:
Tóth H. | 2011. február 19. 14:23

Amúgy meg hozzá tenném, hogy a fent általam említett viszonyok a kilencvenes években, a legnehezebb gazdasági viszonyok között voltak. Az említett nagyszüleim pedig pontosan abba a generációba tartoznak, akik már a vh után ténylegesen részt vettek a háború utáni újjáépítésben, összességében az egyik legnehezebb sorsú generációba tartoznak.

Mégsem volt anno kérdés, ha beteg voltam, Veszprém megye másik feléből azonnal jöttek vigyázni rám.

Sajnos a dolog a Horn-kormány demagógiájával fordult rosszra. Akkor jött rá a politika, hogy a könnyű út irányába (osztogatás) a legkönnyebb menni a hosszabb távú tervezés helyett.


Eltartani azt kell, akinek nincs semmije.
Nem azt, aki végig dolgozta az életét. És nem élte föl a teljes jövedelmét. Hanem kölcsönbe adta az államnak.

De nem sokáig lesz már nyugdíjas "probléma".
A nyugdíj-korhatár nő, a várható élettartam meg csökken!


Igen, az urban legend úgy szól, hogy a terv a Mahart járatain való ingyenes utazás lett volna, csak a Miniszterelnök Úr, khm, alkoholos befolyásoltság alatt keverte ezt össze a Malévvel.


Az árok betemetése megkezdődött! Az irigység nagyobb hatalom, mint a politikai elkötelezettség. Ki most a közös ellenség? A nyugdijas! Ha utazik, ha nem, mert utazhatna! Ingyen! Meg a 6 év alatti gyerek! Miért nem fizet, ha utazik. Vegyük el a nyugdijasok ingyen utazását, legfeljebb kevesebb lesz az utas. Mivel a veszteségesség nem csökken, járatokat kell megszüntetni és ezáltal a közösségi közlekedés tovább romlik. Akinek a nyugdija magas-mondjuk 120 ezer Ft. feletti, az legfeljebb megengedheti magának évente egyszer -kétszer, hogy utazzon, ha nincs autója. A nyugdijasok 6o %-a-lehet, hogy az itt hőbörgők szülei is- kisnyugdijasok és nem fognak utazni. Közben, akik lenyultá az ország vagyonát, röhögnek a markukban, mert végre nem velük foglalkoznak. Juhász Ferenc is fellélkegzik és eldugja a házában az összes viszkis dobozt! Állitsáto le a folyó vizsgálatokat, cvan uj közellenség. Szerencsére a most meváltoztatott törvény alapján már lehet bármilyen népcsoportot sértegetni és alázni. Nem lenne egyszerübb-az ittmegjelent indulatokat tekintve lenne rá igény- felujitani a megsemmisitő táborokat, most kor szerint odavinni az embereket?

Válaszok:
bükk | 2011. február 19. 14:48

Ha nincs oktatas nincs jovo.
Ez igaz.
Azonban: azt tamogassa a magyar allam, amit esszeru! Azok a mernokok, orvosok, stb akik talalnak is a diplomajukkal munkat, es tamogatjak a gazdasagot, azoknak legyen allami penzbol!
Azok akik irnak egy esszet arrol hogy befolyasolja az almamolyszaporulat Abesszinia japan kisebbsegenek nepessegfogyasat, meg ne huzzanak ki az allam zsebebol penzeket, es sirjanak utana hogy nem tudnak elhelyezkedni pedig ok DIPLOMASOK...

Ok, ertem, technikailag eltartottak a nyugdijasok... ez egy eltartasi szerzodes az allammal: ma en tartom el a mostani nyugdijasokat, cserebe engem is eltartanak ha arra kerul sor.
Ok az o reszuket betartottak. Ami megilleti oket azt szinten kapjak meg.
Nyilvan nem jo a rendszer ahogy most van. De erre nem az a megoldas hogy ehendoglesztunk a 3bol ketmillio nyuggert aztan majd megoldodik a gond.

Egy radikalis minimalberemelesre lenne szukseg az egesz regioban. Az arak mar utolertek a nyugati szintet, epp ideje lenne a bereket is utanukigazitani. Hogy jopar ceg menne ki? Meglehet... de valahogy nyugaton is lenyelik ezt a bekat, csak nalunk nem merik meglepni.


De igen komolyan mondom! Szerencsetlenek szerinted mire koltottek a 13.havit? Igen, abbol lett az unokanak ajandek karacsonyra. Nem a luxus eletvitelukre ment el. Most meg eheznek es faznak hogy az unokanak legyen kisauto, a csaladnak meg dio a bejglibe.

Amugy meg: ne 13. havit adjanak, hanem 12 honapnyi tisztessegeset. Nyugdijat illetve bert.

Válaszok:
TaTa86 | 2011. február 19. 15:19

Ne moralizáljon. Ovi opportunista. A nyuggerek nagy hatalom. Legalább, mint Brüsszel.

A diákok féláron utaznak, bár nincs jövedelmük - igaza szavazati joguk sem. A nyuggernek van jövedelem, de ingyen utazhat, még ha dolgozik a nyugdíja mellett. De neki legalább van szavazati joga, és nagyobb arányban is szavaz, mint a fiatalok.
A tömegközlekedési járműveknek meg nem kell üresen járniuk. Ha üresek lennének, akkor nem kell járniuk.


Pár hónap a sitten és te is öregednél pár évet.


Szivvel, lélekkel támogatom a FIDESZ kormányt, de ezt nem kellett volna. Magam ellen szólok, /67évesvagyok/, de ezt a luxust egyetlen ország sem engedheti meg magának. A 6éves gyereknek kell jegyet, bérletet venni nekünk nem. A multkor a 70-es trolin egy jólszituált német házaspár kért tőlem utmutatást, a Lövölde térnél felszállt az ellenőr oda se ment hozzájuk, látva a korukat. A beszélgetésből kiderült, hogy nyugdijas mérnök a férfi Münchenből. Kb70-éves volt.


Szeressétek az öregeket



Nagyon szépen kérlek titeket,
Szeressétek az öregeket.
A reszkető kezű ősz apákat,
a hajlott hátú jó anyákat.
A ráncos és eres kezeket,
Az elszürkült, sápadt szemeket.
Én nagyon kérlek titeket,
Szeressétek az öregeket.

Simogassátok meg a deres fejeket,
Csókoljátok meg a ráncos kezeket.
Öleljétek meg az öregeket,
Adjatok nekik szeretet.
Szenvedtek Ők már eleget,
a vigasztalóik ti legyetek.
Én nagyon kérlek titeket,
Szeressétek az öregeket.

Ne tegyétek, Őket szűk odúkba
Ne rakjátok Őket otthonokba.
Hallgassátok meg a panaszukat,
Enyhítsétek meg a bánatukat.
Legyen hozzájuk szép szavatok,
Legyen számukra mosolyotok.
Én nagyon kérlek titeket,
Szeressétek az öregeket.

Ők is sokat küzdöttek értetek,
Amíg fölnevelkedtetek.
Fáradtak Ők is eleget,
hogy ti módosabbak legyetek.
Ők is elfogadtak titeket,
Mikor Isten Közéjük ültetett.
Azért én, kérlek titeket,
Szeressétek az öregeket.

Ha majd az örök szeretet
Elhívja Őket közületek,
Ti foglaljátok el helyüket,
Mert ti lesztek majd az öregek.
S mindazt, mit nekik tettetek,
Azt adják nektek a gyerekek.
Azért előre intelek titeket,
Szeressétek az öregeket.


egészen megható az a lelkesedés és vehemencia, amivel egy olyan döntést próbálsz védeni, ami ellen az összes fideszes fújt a szocikra.

Pont az a típus vagy, aki a szart is megenné a tányérjáról, ha Orbán azt mondaná, hogy franciakrémes.


"Nem lesz ugyanakkor benne a megszorításokba a nyugdíjasok utazási kedvezményének megvonása - közölte a miniszterelnök szóvivője. Szijjártó Péter elismerte, hogy ez is egy lehetséges forgatókönyv volt, ám Orbán Viktor határozott tiltakozása miatt ez a felvetés végleg kikerült a javaslatból."

A reszleteket nem tudjuk. Kicsi tetel nagy visszhanggal es kesobb is bevezetheto a kedvezmeny megvonasa (en az 50%-ot adnam egysegesen). Hulyen fogalmazott SzP, ezt nem igy kell kommunikalni.

Kiemelt nyugdijak megvagasa ugyanennyit hozna, visszhangja kevesebb lenne, sot.

Lehet, hogy a reflektorfenyt akartak ellopni, hogy mindenki errol beszeljen ne a 200 fos gyulesrol azzal a senkivel:)))


Könyörgöm, nehogy már ez egy valóságos forgatókönyv legyen.

Sehol sincsenek, épkézláb válaszokat (ld. Mesterházy) nem tudnak megfogalmazni. Az egyetlen karizmatikus szereplőjük szerintem szociopata, és jelen pillanatban is nagy erőkkel tör a párt szétverésére.

A másik meg: Ennyire nem bízol az elszámoltatásban???


Akikre maga utal, azok a felsőoktatást ellepő pszeudó-diákok.

Azonban a diákok zöme, akárhogyan is nézi, 6-18 éves, azok meg legfeljebb sorban állnak, de nem szavaznak.


Igen, de eredetileg a Mahart lett volna a terv. Csak a kormányfő, mivel kissé "indiszponált" volt, ezért elvétette, ezért mondta végül a Malévet.

A diákokról meg annyit, hogy én is tudnék mesélni, hozzáállás, tehetség, ilyen-olyan szempontból. Azt elismerem mindenképp, hogy nagyon sokat fölvesznek érdemtelenül. A minőségi szelekció csak nagyon korlátozottan működik.
De attól még ne vegyük őket egy kalap alá!
Van aki link, van aki nem.

És nem mindegyik ugyanoda szavaz, maradjunk annyiban.


A velünk egy szinten lévő "Szlovákiában" fele ekkorák a nyugdíjak.
Szerinted miért?

Elárulom: mert ennyire telik.

Magyarország legsúlyosabb problémája az elöregedés. Akiket minden eszközzel támogatni kéne azok a friss házasok, fiatal szülők.
De ehelyett mi van? Egy átlagnyugdíjasnak több pénze van, mint egy átlagmelósnak!

(Átlagbér: 130körül, átlagnyugdíj: 80 körül. 2 gyerekkel azt jelenti: 75ezer jut fejenként egy átlag aktív családra. 3 gyereknél még rosszabb. És akkor még nem beszéltem arról, hogy a nyuggernek van lakása, a fiatal pár meg jó eséllyel törleszti a lakáskölcsönt, horribile dictu svájci frank alapút, vagy az albérletet.)

És erre jön rá az ingyen utazás.

NINCS RÁ PÉNZ!

Orbán most választott, továbbra sem a gyermekvállalókat, a jövőt támogatja, hanem a nyugdíjasokat.

Válaszok:
TaTa86 | 2011. február 19. 15:34

Pont olyan vagy mit Rákosi, csak ellenkező előjellel.

Egyrészt: ha bolsik pont ugyanezt csinálják, akkor kérdezem én mi a különbség?
Sőt, nemzeti szempontból még jobb is az mszp-kormány, mert az ellenzéki eszmék mindig menőbbek. Ha Orbán így kormányozik, akkor a nemzeti jelző lesz olyan, mint ma a "liberális" 8 év múlva.

Másrészt: Nem jönnek vissza. A Fidesz, és Orbán persze nagyon szeretné, mert a bolsikhoz képest ők még mindig szimpibbek, de nem jönnek vissza.


Tudom, tipikus eszközük, már kiismerhető.

Szerintem, attól hogy az elmúlt húsz évben így alakultak a dolgok, az még nem jelenti azt, hogy a magyar választók többsége beszavazná a folyamatosan megújuló régi elvtársakat, vagy egy őrjöngő szociopatát emeljen újra hatalomba - úgy, hogy megszabadulni is csak igen nehezen sikerült tőle.


Mintha az előbb az irigységgel, meg a különböző társadalmi rétegek szembeállításával érveltél volna.

Erre most elkezdesz diákozni...

Egyébként a diákok most sem rosszabbak, mint akármikor. Ellenben az oktatási rendszer az.


"Átlagbér: 130körül, átlagnyugdíj: 80 körül. 2 gyerekkel azt jelenti: 75ezer jut fejenként egy átlag aktív családra."

Lol. Számolni meg nem tudok. :)
Szóval 65ezer.


Na jó, de mi a helyzet a homoszexuális nyugdíjasokkal?
Nehogymá' ők is ingyen utazhassanak, terjesztve a buzikórt!
Remélem Semjénnek lesz annyi esze, hogy legalább tőlük megvonja!

Ellenben, a többgyerekes családok felnőtt tagjai is utazhassanak ingen! Ugyanazon elv alapján, mint ahogy a gyerekek után plusz szavazat jár!


Valamint, az a nyugdíjas aki igazoltan nem utazott ingyen sehova, ezt a megtakarított összeget év végén kapja meg egyben!


Az a baj, hogy a saját szempontjaid mentén általánosítasz.

Egyrészt, az egyetemista fajtából a "legalját" emeled ki. Azt a típust, amelyik tényleg bicskanyitogató.

Emellett a nyugdíjas csoportból a legszerencsétlenebbet említed.

Mindegyik csoportot differenciáltan kellene nézni.

Én elvekről beszéltem, és egyébként több alkalommal is kifejtettem a nézeteimet pl. az egyetemisták finanszírozásáról, a követelményekről. Kaptam is sok diszlájkot.

Fentebb pedig kiemeltem saját nagyszüleim példáját, akik egyáltalán nem a jelentős nyugdíjjal rendelkezők közé tartoznak, sőt.


Horn, Medgyessy, Gyurcsány országlását ismerem. De könyörgöm, nem véletlen lett MÁS kormány megválasztva.


"semmilyen összefüggés nincs" a most befizetett penz es az ez alapjan kesobb kapott juttatas kozt? hmm

akkor tudodmit? honap elejen a fizetesem a bankszamlara megy. Mikor pl honap kozepen ki akarok venni belole egy kisebb osszeget, akkor engem azok "tartanak el" akik pont aznap jarultak a bank szine ele befizetest eszkozolni?
Mert az elobbi logika szerint igen... es nem erdekel hogy pl aznap mikor az en fizetesem megjott a bank epp hitelt folyositott egy vallalkozasnak, vagy epp masok kifizeteseit fizette belole. Attol meg azt a penzt azert fizettem be, mert a kesobbiekben szeretnem viszontlatni.


Nem tudom ezt a statisztikát honnan vetted.

"A MÁV a VG kérdésére közölte: eddigi adataik szerint az összes eladott jegy 5-6 százaléka regisztrációs – azzal számolva, hogy az elmúlt években 140-150 millió utazás volt évente, ez 7-9 millió új regisztrált utat jelent. Megtudták azt is, hogy a nyugdíjasok jóval többször közlekednek vonaton, mint a szintén ingyen utazó kisgyerekek. Az összes regisztrációs jegy 85 százalékát 65 éven felettiek vették, a hat év alattiak számára pedig az ingyenes jegyek 14 százalékát váltották meg."

Csak azért, mert Én ezt magától a MÁV-tól.
Tehát tisztelettel kérdezném, milyen statisztikára alapozod állításod?


Lehet hogy tavaly szavaztam utoljára a Fideszre :/


legalább Heller Ágnes is ingyen utazhat, ha elmegy nyugdíjba


A "legaljának" nevezett csoportot arra értettem, akik számolatlanul buliznak egyre-másra, szülői kontóra. Azt gondoltam, Te is.

A másik dologban pedig honphibu már "lelőtte", amit akartam mondani.
És félreértés ne essék. Én nem a nyugdíjasoknak akarok nekimenni. A kormány se tegye ezt. Viszont, amikor para van, akkor elvárható, hogy mérlegeljen, kitől hogy von el, kit véd meg.

És mindemellett ezeknek a dolgoknak megvan a szimbolikus vetülete is. Ami többet ér, mint a beszedett pénzösszeg. Mert ezzel üzeni meg a választópolgárok felé egyrészt a helyzetet, másrészt pedig a stratégiát, amit követni kíván.

Nekem meg ezzel van bajom. Nem történik paradigma-váltás az MSZP-SZDSZ korszakhoz képest.


te nem birod felfogni, hogy hiaba GYAKORLATILAG az a penz feloszto-kirovo rendszer reven elmegy az adott nyugdijakra, attol meg igenis VAN koze a nyugdijamhoz annak amit befizetek, mivel az alapjan kerul kiszamitasra, hello!
Ugyan miert az alapjan szamoljak ha nincs hozza koze??

Nincs egyeni szamla... aztan ki mo

Válaszok:
Csigorin | 2011. február 19. 17:26

hulye blogmotor... na folytatas: szoval ki mondta hogy van? erdekel is engem hogyan tartjak nyilvan...

Vagy-vagy. Ha fizetnem kell jarulekot, akkor a nyugdij JAR. nem konyoradomany, nem alamizsna, hanem jogos juss.

az utazasi kedvezmeny mas teszta, az ezenfeluli plusz, szavazatvasarlo juttatasokrol lehet vitatkozni. De a nyugdijrol NEM. Sirnak-rinak hogy most tobb a kifiztendo mint a befizetendo... De amikor az a sok ember aki most kapja a nyugdijat az mind befele fizette a jarulekot akkor bezzeg senki se nyafogott hogy tobb jon be mint ki kellene?!


Ez az ország 10 éven belül teljesen tönkre fog menni. A nyugdíjasoknak nem az lesz a problémája, hogy ingyen utazhatnak-e? Hanem a harmadik világ időskori halálozási rátája, ami beköszönt majd. Úgy fognak hullani mint a legyek. Az egyensúly így vagy úgy helyre fog állni a nyugdíjas-aktív viszonylatban. Majd mikor beüt az igazi mély és elkerülhetetlen válság, akkor majd meglátjuk, hogy mire mennek azzal, hogy sokan vannak.


1) A miniszterelnök a heti kabinetülésen utasította kormánya tagjait a 600 milliárdos költségvetési megtakarítás tárcánkénti kidolgozására, az egyes tételek előterjesztésére.


2) A miniszterelnök
- a nyugdíjasok nagygyűlésén határozottan tiltakozott a gazdasági miniszter terve ellen, hogy szüntessék meg a nyugdíjasok utazási kedvezményét.

- a magyar kultura napján tartott ünnepségen felháborodottan utasította vissza a személyügyi miniszter tervét, hogy a kultura területén megszorításokat vezessen be.

- az ünnepélyes tanévkezdés alkalmával kizárta még a lehetőségét is annak, hogy a felsőoktatásban tandíjat vezessenek be, ahogy azt az illetékes minisztere, rá hivatkozva, felvetette.

- az egészségügyben dolgozók szakmai kongresszusán felháborodásának adott hangot a miniszter költségcsökkentési terveinek nyilvánosságra kerülése ügyében.

- hagymázas ötletnek nevezte a honvédelmi miniszter állítólagos tervét a Fragmentisztán háborús övezetéből való magyar csapatkivonást, és a mondat végén el is mosolyodott.

- zavarkeltésnek minősítette a zűrkutatási miniszter bejelentését miszerint, költségkímélési okokból, két héttel halasztódik a NER kiterjesztése a XVI/e-k.234-es csillagképen túli területekre.

Válaszok:
kanpalisoda | 2011. február 19. 23:12

Ez is bizonyítja, hogy a Fidesz az új MSZP...


Mérhetetlenül ostoba vagy.

Egy diáknak semmire sem kell költenie?

Egy nappali tagozatos, államilag támogatott képzésre járó hallgató min. havi 50-80 ezer ft értékben költ pl. tankönyvre, utazásra, étkezésre lakhatásra ill. ált. arra, hogy megéljen.


Ha jól rémlik, a MÁV utasok kb. 25%-a fizet teljes áru jegyet, a többi kedvezményes, ingyenes, illetve csaló. Ezt finanszírozzák azok, akik egyáltalán nem utaznak vonaton. Csak így tovább.


1. Erdekes lenne definialni mit ertesz azon hogy a "te" penzed.
A bank talan a te penzedbol fizeti ki amit papiron neked nyilvantart csa kmert egy szam melle oda van irva a neved? Nem. Az adott pillanatban meglevo befizetesekbol fizeti ki. Vagy van szerinted olyan bank aki kibirna ha mindenki EGYSZERRE ki akarna venni a penzet? Olyankor szoktak betetet befagyasztani meg allamcsodot jelenteni...
Az allami nyugdijrendszerben is csak annyi van, hogy perkalod szepen a jarulekokat egyreszt, es fizetik ki a nyugdijakat masreszt. Van a neved mellett majd egy szam hogy mennyi nyugdijra vagy jogosult (illetve akkor szamoljak ki mikor nyugdijba mesz, de ez lenyegtelen), ez az amit ugymond jogosan kovetelsz.
hogy az egyik evtized a masik meg egy honap az a lenyegen nem valtoztat, mar regota nem a SAJAT penzet kapja vissza az ember, igy mukodik a gazdasag.

2. A mostani nyugdijasok nyugdijanak ertekenek aztan az egvilagon semmi koze a NERhez meg a manyupokhoz, ok meg egy az egyben allamiba fizettek, szoval nem ertem ez hogy jon ide.


bár ez a húzás elítélendő, de ugyanakkor érthető a fidesz részéről, hiszen az mszp 2014-ben ezzel az egy ígérettel - hogy visszaállítja a nyugdíjasok ingyenes utazását(persze világbanki kölcsönből)- simán nyerne....


Gazdag ország a mi kis hazánk. Az unió összes 65 éven felüli polgárját ingyen utaztatjuk,a minimálbérből élő szülők pedig veszik az évről-évre dráguló buszbérletet mert a falujukból a szomszéd faluba kell a felsőtagozatosoknak átjárni. Ettől függetlenül a papa-mama csak a vörös színre mozdul!

Válaszok:
kanpalisoda | 2011. február 19. 23:20

Neked pl. mit árt az, hogy az egyébként üresnek látszó vonatokon fönn ül két nyugger?!

Válaszok:
egysegelem | 2011. február 19. 22:54

Itt elsosorban nem a vonatokrol van szo, hanem a BKVrol. BP-n es nagyvarosokban utaznak sokat nyuggerek tomegkozelekedessel, nem pedig az orszagot szelik szeresztbe kasul. Ha egy vonat ures, meg kell szuntetni, ha kevesen utaznak, le kell cserelni buszra, mindig akkora kozelekedesi eszkoz kell, ami rentabilis, nagyobb semmikepp. A problema tobbszoros, de az ingyenesseget meg kell szuntetni, es a nyuggereknek is reszt kell vallalni az utazas koltsegeibol.

Válaszok:
sensei | 2011. február 19. 23:54

Tragi-karikatúrisztikus történet mindehhez.
A városunkban nemrégiben egy motoros halálra gázolt egy nyugdíjas egyetemi oktatót. A leányát-aki maga is javakorabeli családanya- szólaltatta meg az egyik helyi orgánum, hogy most mit is érez.
- Fogalmam sincs miből járnak egyetemre ezután a gyerekek.
Imígyen szóla spontán az elhunyt gyászoló leánya. Normális helyzet ez?
Ennyit a nyugdíjasokról, meg a borozgató egyetemistákról.

Ami meg az eredeti kérdés kapcsán a hsz-okból tükröződő hangulatot illeti: a nyugdíjasellenességből fakadó túlzásokat a fentebb bőven vázolt tényeken túl az a bicskanyitogatóan cinikus, életveszélyesen komformista, hatalomszerető, és a valódi elhivatottságot nélkülöző politikusi viselkedés is magyarázza, amit min. 20 éve tapasztalunk.


Sose hittem volna, hogy Next citoyennek igazat adok, de 11:58-kor megpedzett valamit.

Nos, egy járat költsége két részből áll, a fix költségekből (FC) és a változóból (VC). Ha egyetlenegy nyugdíjas sem utazik, a busz v. vonat akkor is pénzbe kerül. Ehhez képest, ha egy nyugdíjas felszáll, akkor jelentéktelen mértékben megnő a vontatási energia, egy főnél mérhetetlen, soknál sem jelentős.

Amit viszont meg lehetne tenni (by Tóth H.), hogy a csúcsidőszakra ne vonatkozzon a kedvezmény. Ez elég méltányolható kérés a munkába és tanulni járóktól, és még politikai kára (szavazatvesztés) sincs.


Már csak a kádár-titkárság újra beüzemelése van hátra.


Ja, és csak állóhelyeken utazhassanak...


Baromarc, te is kedvezményesen utazol az egyetemre, viszont abszolút értelmetlenül.

Ez az igazi pazarlás.


"Ettől függetlenül a papa-mama csak a vörös színre mozdul!"
Azért 2/3 nem ezt mutatja.


Rikki Harcos
Amennyiben a nyugdíjasokat fizetésre köteleznék a MÁV-nál, kevesebb kocsival tudnák a vonatokat indítani. A volánoknál a csuklós autóbuszokat szinte egy az egyben ki lehetne szóló buszokkal váltani. Ez viszont már komoly költség megtakarítást jelentene!

Válaszok:
Rikki Harcos | 2011. február 19. 23:55

Igazad van, valóban részt kellene vállalniuk, még ha jelképes összegű jegyárral is. Egyébként meg mindegy: ingyen utazik ( a járat így is, úgy is megy, - fölfér rá) ha meg fizetni kellene nekik érte, akkor nem utaznának annyit, de a járat akkor is - így is, úgy is menne.

Válaszok:
egysegelem | 2011. február 20. 00:11

Ezért zárnám ki a csúcsforgalmat, ami nem egy nagy ötlet, mert pl. Londonban már 1980-ban így tettek.


Csak az ilyen "végkielégítések" többet vesznek ki a kasszából, mint a kedvezmények. Mert a vonat csúcsidőn kivül is megy és épp annyi áramot fogyaszt a mozdony, ha félig van fizető utasokkal, vagy hozzá került még néhány tucat nemfizető nyugdíjas. ha csak a fizetősök mennek rajta akkor sem lesz több a MÁV kiadása meg a haszna. Ha a nyugdíjastól jegyet kérnének a mai árak mellett nem tudna elutazni.

Válaszok:
egysegelem | 2011. február 20. 00:16

Ezt nem ertem, mi az, hogy egy jarat igy is ugy is menne? A jaratok surusege nem valami termeszeti torveny hanem dontes kerdese. Idokozonkent utasszamlalas van bizonyos jaratokon, bizonyos idoszakokban, felmerven, az a jarat szukseges-e, kielegit-e valos igenyt. Parpedig ha sok nyugger van rajta, a szamlalo le fogja irni, hogy szukseg van ra, mert sokan vannak. Igy a jarat uzemelni fog, feleslegesen. Ami ingyen van, annak nem erezzuk az erteket es korlatlanul hasznaljuk ha kell ha nem. Ezert volt elore mutato otlet a vizitdij, es ezet lenne ugyanilyan elore mutato, ha a nyuggerek a jegy legalabb egy reszet megfizetnenek.

Válaszok:
sensei | 2011. február 20. 00:33
Rikki Harcos | 2011. február 20. 10:43

Senki nem mondta, hogy teljes arut kellene fizetniuk.


A sörért, meg a virsliért mégsem igyekeztél fizetni egyetlen maszop rendezvényen sem sohasem. De lemúlt rólatok a jóvilág, ezentúl vagy fizetsz, vagy nem eszel bolsilibsikém.

Válaszok:
csi szi | 2011. február 20. 00:48
egysegelem | 2011. február 20. 01:28

A kommunizmust (ingyen utaztatás, ingyen eü. ellátás alanyi jogon) véded, és még bolsizol is hozzá. Hülye vagy...
A Fidesz csapdába esett a korábbi (2002-2010 közötti, de már a 98-as bokrosgyalázás és nemlesztandíjazás is ide tartozik) szociális demagógiája miatt. Nem vállalhatnak be bevallott megszorításokat (csak olyanokat, amit valami retorikai bravúrral be tudnak csomagolni másnak), mert szembemennének a felépített fideszista világképpel, miszerint az ellenoldalon vannak a népnyúzó nemzetgyilkos komcsik (meg bankárok, tudjukkik), akiknek egyetlen célja elvenni a zemberektől, itt meg mi vagyunk, akik megvédjük a zembereket, és ne a zemberekkel fizettessék meg. Az einstandolt manyup pénz nem fog kitartani 2014-ig, szóval nagy pofáraesés lesz, amikor bebukik a Matolcsy-féle vudu (ráolvasás alapú) gazdaságpolitika... Nagy bizodalmat nagy csalódás szokott követni, még az is előfordulhat, hogy előbb elkergeti a nép Orbánt, aztán mehet menedékjogot kérni Türkmenisztánban :) Aztán jön majd valami Medgyessy-szerű balf.sz egy MSZP-LMP koalíciós kormánnyal, lol.
Aki teheti lépjen le ebből az országból...


"Bár lehet, hogy a Zorbán - tévesen - azt hiszi, a 13. havi nyugdíj megvonása miatt hasalt az mszp 2010-ben"

Sajnos nem tévesen hiszi... Jó, enélkül is hasalt volna, de ekkorát nem. Bajnait nagy pofával szidták MSZP-s és korábban gyurcsányt kedvelő ismerősök is.
2002-ben is olyan dolgok döntötték el a választást, mint a 19 ezer Ft-os csekk, meg a 23 millió románozás, meg persze a heti hetes 4 éves kitartó gúnyolódása Viktorékon (meg az orbánbányázás, kayaibrahimozás, hepiend-ezüsthajózás). És nem pl. a GDP arányos államadósság alakulása.
Az mszp meg azért bukott mert egyrészt 8 év után már korruptabbnak tartották a "szőlőbányásznál" is, két ciklus már eleve többet erodál egy kormányzó erőn, mint egy, másrészt a beérett a böszmeség, 2010-re az is megértette, a saját anyagi helyzete alakulásából is, aki 2006 őszén még bőszen csőcselékezett.


"Bár lehet, hogy a Zorbán - tévesen - azt hiszi, a 13. havi nyugdíj megvonása miatt hasalt az mszp 2010-ben és most neki kínosan kell ügyelnie arra, nehogy nyuggernyúzás vádjával illessék, kerül amibe kerül."

13. havi nyugdij, vizitdij, tandij (utobbi 2 csak nem valosult meg), ez a 3 dolog eleg volt a bukashoz. Ami a vicces, a 13. havi nyugdijat be sem kellett volna vezetni a masodik a ketto, ami nem valosult meg, viszont igen jo otletek, sokat segitettek volna az orszagon, par dolgot rendbetenni a fejekben.


Amikor sort meg virslit osztottak a mult rendszerben rendezvekenyek, en meg nem is eltem. :)))

Amugy sem iszom alkoholt, en teljesen absztinens vagyok.

Válaszok:
kulalak | 2011. február 20. 01:36
Rikki Harcos | 2011. február 20. 10:48

Akkor sajnos nem tanultad meg a szocializmus két elemét.

Elemelem.


A bunkó nyuggerezés oka: nyilván lombikbébik vagy lelencgyerekek vélekednek ilyen szemét módon(nincsenek szüleik, nagyszüleik). Vagy ha vannak,ugyanilyen primitívek és érzéketlenek. Miután ősi törvény, hogy amit a szüleink (az idősek) ellen vétünk, többszörösen visszakapjuk az utódainktól - eszerint a nyuggerező bunkók szemétdombon fognak elrohadni ha megérik vénségüket. (Ráadásul tökéletesen hülyék a pénzügyi összefüggésekhez- nem a nyugdíj és nyugdíjas kedvezmény az oka a csődhelyzetnek..)

Válaszok:
egysegelem | 2011. február 20. 10:35

A kedvezmeny oka a csodhelyzetnek, nem az egyetlen, mert nyilvan sok masik van, de lenyeges oka. Egy szegeny orszag nem tudja finanszirozni, hogy minden 65 ev feletti ember ingyen utazzon, ennyi, a gazdagok sem tudjak, es nem is teszik. Mo-n rengeteg ertelmetlen kedvezmeny, alanyi jogu penzkidobas van. Ez az egyik.


ezek a vén mocskos véres száju kommunisták terjesztették az utazás kedvezmény megvonását, ezeknek semmi nem jó, jó lenne ha már ha befognák a pofájukat,


Jó neked. A vizitdíj eltörlése után KORLÁTLANUL járhatsz orvoshoz.


Néha jobb lenne, ha innál...



Bejelentkezés

Felhasználónév:

Jelszó:


Regisztráció | Elfelejtett jelszó